Prosím o radu na koupi karbonových kol pro mého syna, který závodí v kategorii kadetů na silničním kole.
Prosím o radu na koupi karbonových kol pro mého syna, který závodí v kategorii kadetů na silničním kole.
hlavně je potřeba +/- nastřelit cenový limit
a předpokládám asi galuska?
Cca do 20 000 Kc a galda určitě. Diky
Třeba nějaký jetý ZIPPy? 303ky na český silnice? Pokud to teda pro mladýho kluka není zbytečnost a než špekulovat s kolama radši makat v tréninku. Až bude nejlepší, tak může kupovat kola.
Protoze kdyz nejsi nejlepsi, tak je zbytecny mit dobry kolo na kterym te bavi jezdit.
jo,budes muset prodat Demo :D
Ja ale sem nejlepsi, neasi.
Taky mne napadlo nějaký starší, ale jak mám poznat že jsou OK?
Trénuje dost, ale je potřeba mít taky odpovídající materiál.
Takže to potřebuje jen na závody, jestli jsem to pochopil správně? Nebo proč tolik trváte na karbonu, mohu-li se optat.
Taky tomu moc nerozumim. Pro lehkeho jezdce neni problem postavit kola pod 1300g kolem 10000,– a jsou servisovatelna, dobre brzdi a jsou na plaste/bezduse.
Jojo přesně tak, pouze na závody.
No dobrá, tak jaké má výsledky, jak se umisťuje, je dobrý/skvělý/má talent, baví ho to, žije cyklistikou? Kdybych se třeba rozhodl sponzorovat, tak bych rád věděl do čeho sypu penízky…
A není to jedno? Tazatel něco chce a zde se mu to začne rozmlouvat, klasické BF :)
No pozor, já mu to nerozmlouvám, to bych si nedovolil, jen uvažuji o tom, že bych třeba mohl zasponzorovat i kola nad stanovený limit. Proto si zjišťuji stav věcí.
Tak to je samozřejmě věc jiná ;)
jééé, já bych potřeboval nějaké pořádné mtb galuskové ráfky :)))
Mrkni se na výsledky ČP 2015 na silnici na webu českého svazu cyklistiky kategorie kadeti, jezdí rok a půl a v současné chvíli je na 21.místě + dvakrát nebodoval z důvodu lehnutí :-). Moc brzy na dlouhodobou vytrvalost, na výsledky atd. Vše se uvidí až v kategorii juniorů.
Pokud je v teamu, team nezapujčí nějáká kola?
V týmu je, ale vše pro muže, bohužel.
Co třeba tohle? Četl jste to?
Mě ten článek připadá jako odměna za sponzorování nebo slevu. Jinak asi tyhle kola jsou mimo finanční limit tazatele.
To je fakt více než mám rozpočet :-(
niekde som čítal, že jazdci Vacansoleil na nich odmietali jazdil, lebo sa príliš krútili pri šprinte a nadmerne sa prehrievali ráfy pri brzdení, ale neviem čo je na tom pravdy… inak „ráfky sú ručne vyrobené v NL“ ma pobavilo, tam na ne nalepia max. nálepky :)
Mam dvoje, takze muzu jedno varovani a jedno doporuceni.
Remerx SAW 38 – dve reklamace na zadni vyplet a potom na zadnim kole praskliny u nekolika niplu po cca 400km. Tato reklamace neuznana. Remerx nikdy vic…
BEMI Michal Benda – zadni kolo na zakazku. Cinsky rafek, vyplet DT Swiss a naboj Novatec. Jezdim bez problemu druhou sezonu a zatim jsem na nej nemusel sahnout.
Remerx měl půjčené, váží 65 kg a několikrát prasknul drát, nebyl to karbon, ale Remerx též ne.
Vidím, že si Remerx drží svoji pověstnou nekvalitu:(
Co takhle Spinollo. Můžeš si je i půjčit na vyzkoušení. Já jsem s nimi spokojen.
Děkuji za tip, to vypadá dobře.
+1 Spinollo a ještě bych zkusil Wheelbuilder.eu …
http://www.equinox-bikes.eu/tornado-x – pro cleny UAC (mozno snad i ucelove vstoupit) – Tornado-x 50 – Kč 15 875,–Kč do konce dubna.
Otázka je, aké vysoké majú byť ráfiky? Ak cca 50 mm, tak nič lepšie ako Campagnolo Bora neexistuje ;-)
Nové Bora One na Bike Palaste sú za 1090e, jazdené Ultra Two sa dajú zohnať aj do 800–900e, možno už budú na trhu aj jazdené One. Na rozdiel od napr. Lightweight sa dajú zohnať náhradné diely a sú komplet servisovateľné.
Osobne by som ale tak vysoké ráfiky pre dieťa neinštaloval. Pri bočnom vetre, hlavne niekde v zjazde akonáhle vylezie zo zákrytu za domami tak ďieťa môže mať problém udržať stabilitu.
Skúsenosti s FFWD mám z druhej ruky a nie sú príliš pozitívne.
To je pravda – vysoke rafky pro mladocha v baliku jedine za bezvetri a pri treninku na silnicich bez kamionu…
Navic najit kloudny tubular kola do 20-tis neni lehky… to radsi uz lehky plastovy hlinikovy.
To je přesně to co potřebuji diskuzi a návrhy. Díky.
V balíku na vysokej nic moc.
Alpha 340 rafky + draty CX-ray + lehke naby podle chuti. 28+32 dratu vychazelo cca na 1350g 20+24 na cca 1270 s nabami American Classic. Nalepit pasku Notubes ve dvou vrstvach a k tomu UST plaste. Vyborna kola pouzitelna jak na zavody, tak na bezne jezdeni. Cenu si spocti dle aktualnich cen a kurzu. Pro zapleteni to chce nekoho se zkusenostmi a tenzometrem.
Nemáš návrh řešení i pro těžšího člověka s cca 80kg? Taky laboruju nad novýma kolama na silnici a karbon mě na jednu stranu láká na druhou odrazuje. Zatím mám základní campagnolo khamsin, ale chtěl bych něco lehčího ale přitom odolného.
Určitě plášťovou verzi, povětšinou vyjížďky/trénink a pomálu triatlonových závodů. Výška ráfku asi 38/50, cena kolem 15000?
Na bezhákový triatlon vím, že je lepší něco jiného než na normální trénink, ale nejezdím o bednu a na víc párů slušných kol nejsou finance.
Vysoky rafky jsou problem. Jestli nebudes jezdit kopce klidne bych sel do klasickych Cosmicu s karbon kapotazi z bazaru. Jsou to docela slusny univerzaly. Stejne ale je dulezitesji mit spravny posed a upravit si pro triatlon kolo nez mit vysoky rafky.
Pripadne Equinoxy tady v odkaze pres UAC delaji i v plastove verzi a vahove jsou na tom podobne jak ty Cosmicy.
s posedem souhlasím, ale musí to taky zvládnout odsedět :)
nízkej hliník a jízda v obloucích udělá lepší čas než vysoký carbony a držení za páky.
V tomhle pripade v hrazde – a prave i jen tam se da usetrit s ruznym nastavenim hrazdy docela hodne.
Úprava posezu je jasná věc nad tím ještě budu spekulovat. Hrazdu mám a vše ještě budu ladit, abych vydržel co nejdéle v kuse.
Kopce na triatlonech budou snad jen na Krušnomanovi, pak už všechno placaté. Ale tam to jedu spíš přežít než závodit :)
Jak píšu mi ale jde hlavně o použitelná univerzální kola, takže kouknu po doporučeném, díky za to.
Co nějaké výplety od AC? Třeba tyhle – jsou vysoký, AL a přitom nijak zvlášť těžký…
To nevypadá špatně i nějaké pozitivní recenze jsem našel. Byl by to asi dobrý kompromis mezi vším, co od jedněch kol očekávám.
Šířka je 19mm – není to málo? (nerozumím tomu tolik, tak se raději ptám)
Nejlepsi hlinikova kola, co jsem potkal byly a jsou uz 8 let Easton Vista SL. Lehka, tuha a absolutne bez udrzby.
Vaha je podobna jako Ksyria Elite, ktery mam taky, ale jedou proste lip.
Zajimavej tip, dik, o tech jsem nevedel..
Byl jsem temer rozhodnuty pro Fulcrum Quattro, ale pak sel do Vision T30, proze jsou asi o 250 g lehci, jinak by (teoreticky) mely byt podobne, akorat se mi zdaji ve srovnani s Mavic Ksyrium Equipe hodne tuhe jakoze nepohodlne.. viz
http://www.bike-forum.cz/…klasika.html#…
.. a http://www.bike-forum.cz/…klasika.html#…
Muzes rozvist to Tvoje srovnani Ksyrek Elite a Eastonu Vista, v cem jedou lip? Jake mas plaste a jak se to chova na horsim povrchu..
Ty moje Ksyrka vazi kolem 1900g, ale jinak jsou konstrukcne podobna modelu Elite, takze by mely mit podobne vlastnosti..
jak můžou mít podobný vlastnosti s 1900gr když elite váží 1520gr. To je v silničních kolech vesmír rozdílu.
to je jako kdybys řekl že Equipe mají podobný vlastnosti jako SLR ;)
No za prvy nevim jakej rok, nektery Elite takovy ty klasicky (2010?) s barevnejma nalepkama maj tusim 1600–1700g, za druhy jsem mluvil o rozmerech/tvaru rafku a druhu vypletu, ktery jsou podobny, teda jestli jsem si nasel ten spravny model..
Nebavim se ted o akceleraci nebo vhodnosti do kopcu, vaze atd, jen o tuhosti ve smyslu pohlcovani vibraci.. nejezdil jsem jich tolik, ale mel jsem pocit, ze takovy ty zakladnejsi Mavicy v kategorii Alu hranatej rafek, ocel straight pull vyplet, vaha 1600–1900 jsou na tom z tohohle hlediska podobne??
U SLR uz tam asi bude fungovat ten karbon vyplet, plus jiny material rafku… ale prave proto se ptam, rad se necham poucit, proste jsem byl prekvapenej, jak velky rozdil v tom pohlcovani vibraci tam je a Mavicy jsem mel obecne vzdycky spise za tuzsi kola, ted se snazim zjistit jestli je to specificky u tech Visionu, nebo to bude stejne u vsech podobne konstruovanych kol (FuRa Quattro nebo ty Easton Vista SL)..
ty co myslíš jsou 2008.
Když je zásadně jiný ráfek, tak to nemůže mít stejný vlastnosti ;)
Velký rozdíl u Mavicu udělá napnutí drátů. To bys musel mít srovnávaný výplety optimizované na stejnou váhu a pak se to dá ± porovnat.
No tak back to square one..
Rekneme ze mam ty stara Ksyrka Equipe, Alu rafek 24 mm, ocel ploche pomerne masivni straight pull draty.. vlastnosti mi sedi, pri sprintu se predni lehce hejbe, ale ja moc nesprintuju, takze nevadi, a kdybych dotahnul, asi bude pevnejsi, jinak roky provozu na srackach a drzi.. akorat maj tech 1900g, sly na CX..
A ted co by tak bylo podobny (ne takovej kostitras) a vazilo tak kolem 1500g?
podle me to prose na vysokem karbonu bude tuhy kostitras nebo na lehouckem nizkem hliniku kopcove superlehke specialy kde mensi tuhost a vetsi pohodli neva.
my máme oba ksyrium elite, Š na obou žiletkách. Za ty prachy mi to přijdou dobrý koly co vydrží nějakou tu ránu bez rozhození a díky tomu, že jsou dráty ocel tak nepraskaj.
Etalon pohodlí to není. RS81 CL25 by podle mě bylo to co hledáš. Váhově kolem 1500, výdrž dobrá a jsou méně tuhé než mavic. V recenzích velmi chválená univerzální kola. už jejich předchůdce RS80 cl25 byly vychvalovaný. Pokud se přeneseš přes SH konus mrkni na ně.
Nebo pak custom na ZTR 340 případně 400, tam bys pohodlí dostal větší při použití nějakých solidnějších drátů by to mělo být i dostatečně tuhé.
FuRa quatro mi moc smysl nedávají, když fulcrum tak rovnou trojky.
Je zaujímavé ako sa diskusia pomaly zvrtla k nevýhodám vysokých Alu ráfkov. A pritom zakladateľ chce karbónové kola. Nepíše Alu, ani karbon/Alu, ale píše karbon ;)
1 cm na vysce rafku te pri rychlostech 30–40 km/h po rovine zrychli priblizne o 0.1 km/h (podlozeny odhad). Vic udela typ, pocet a krizeni dratu.
Kdyz se chytnes za oblouky dole, udela to +1.5 km/h.
Za me porad FR3 jako univerzal na to co jezdim (jsem omezeny Campou). Quattra mi taky nedavaj smysl.
Taky bych měl prosbu o radu: Dělají se nějaké hliníkové ráfky podle následujícíh parametrů?
Vyzkousene a 100% fungujici s UST i TLR plasti jsou jen http://www.notubes.com/…ms-C152.aspx Jinak je to o odhadu a zkouseni. Ja vozil UST Fusiony i na obyc rafku s dvemi vrstvami pasky Notubes. Zrejme letos budu predelavat i Mavic Cosmic, protoze nejak ztracim pocit jistoty potom co mi uz bouchla latexova duse ve sjezdu. Tam je ale problem s fixaci ventilku protoze karbonova kapotaz na rafku neni uplne vhodna na nejake dotahovani.
Ještě bych dodal, že 50mm je pro lehkýho juniora až moc. Za silnýho větru, nebo při výjezdu z lesa při bočáku ve sjezdu to „tahá“ za ruce. Dnes bych už možná koupil 38mm, ale ten WOW efekt. Ale zase teď při sjezdu a zalehnutej na řídítka mě nikdo nemohl dojet. Fakt to jede.
proč ne ty x33, jsou lehčí, nižší profil a levnější. Do limitu se pohodlně vleze.
Jinak pozor na to, že ty Equinoxy mají vnitřní niple, takže pro centrování je třeba odlepit galusku.
vysoký carbony centruješ jak často? Problém je spíš že ulítne nipl a musíš dát dolů galdu.
Equinoxy (RT33) mel znamej a praskly mu bez zjevne priciny 2 draty – a to vazi 63kg.
Udajne si je lidi preplitaj na DT Swiss.
Nějaký další nápady a rady?
odkud jsi? kdyby si mel zajem otestat jety kola mam na prodej Spinergy. Liberecky kraj… test a vyzkouseni samozrejmosti.
Jsme z Příbrami,dik za nabídku zvažím to a ozvu se
Novatec X-PERTI W240 tubular v akci. Nové kola s karbonovými 40mm ráfkami so zárukou za dobrú cenu. Sapim CX Ray dráty, titanové upináky, 1.367g.
Diky,to vypada dobřé, mate někdo zkušenosti?
No jak vydím tak polovina lidí tady vživotě na vysokých ráfcích neseděla,pro kadeta bych šel do lehkých kol s dobrýma nábama aby nemněl problémy s rozjížděním kol,jako nejlepší volbu bych viděl Schimano Dura-ace c50,jedny z nejlepších kol vůbec a jeté je do 20 tyček snad seženeš.
Shimano* :D
Myslis ty hlinikovy? Nesedel jsem na nich ani na jinych vysokych a nepredstiram, ze tomu rozumim.. ale nezalezi nez na tom jak se toci naby spis na hmotnosti plus tvaru rafku? Teda kdyz uz pristoupime na ty vysoke rafky..
A kdyz jsme u toho pokud je to ultra vysoky hlinikovy rafek, tak to asi bude hodne tvrde svezeni, co? Ted jsem presedlal na 30 mm vysoke hlinikove „aero“ rafky (Vision Trimax T30) a docela to ze me vytrasa dusi na spatnem asfaltu, i pres extremne pohodlne plaste, ram, sedlovku atd…
Na ty jsem už mrknul ale nové jsou mimo rozpočet a ještě nikde nejsou,
co tak bazar?
Na ty nedá 11 kazetu. A pokud se dobře pamatuju tak ořech za 11 nevymění. Zippy se vyplatí nastudovat, konstrukčně se poměrně často mění. Na stránkách to mají ale dobře popsané.
stačili by i RS81 nový se do dvacky vejdou jak 38 tak 50.
Podle referencí univerzální a trvanlivý kola
Taky si myslím, že RS81 by mohly být nejlepší volbou. Do kopců to asi nebude úplná hitparáda, ale recenze jsou napříč světem hodně dobrý… Občas se prý loupe ta karbonová skořápka, také se těžce shání náhradní špice, kdyby to někdy prasklo, ale jinak jsou uživatelé spokojení. Tuhá kola na české silnice, klasické náby (což je pro někoho strašák :-)), i docela dobrej vzhled.
životnost je hodnocena vysoko a odolnost taky. Já o nich uvažoval ale nakonec vzal mavic, protože je máme na dalších dvou kolech. uvažoval jsem teda o 24 ale to je jen výška kapotáže
Já je měl taky jako jednu z alternativ, ale protože to má být na nového bakeliťáka a chtěl bych to mít na galdách, tak musely ustoupit :-) Ale jednou na nějaký kolo půjdou… Dle všeho mají stejný ráfek jako Dury, jen jiné náby, což je při vědomí skoro třetinového rozdílu v ceně opravdu dobrá volba.
Chci se zeptat místních znalců, co říkáte na karbonová kola s plášti a dušema? Jestli jsou nebezpečnější než galusky, nebo jsou stejně spolehlivé? Láká mě zkusit kar.kola, ale galusky mě od toho hodně odrazují. Ptám se proto, zda pláště jsou konstručně s karbonem také v pohodě. Díky
Všechno má svoje pro a proti.
Plášťové ráfky jsou těžší, méně odolné a více trpí na přehřívání v dlouhých sjezdech. To platí především pro latex duše. Při rychlém defektu to může být v kopcích o hubu. Na druhou stranu slušný plášť jako Conti GP4000 SII koupíš za 850Kč, pěkně se svezeš a vydrží hodně km. Pro mě osobně ale na vysoký karbony patří jen a pouze galuska. Takový Conti Sprinter Gatorskin jede, je odolný a stojí kolem 1200Kč. Lepení na pásku Tufo je snadné a defekt opravíš tmelem. Já bych se těch galusek tolik nebál.
Na silnici patří kotouče a pak žádný přehřívání řešit nemusíš.
Kotouče patří na bike. Navíc má tazatel dle profilu silnici s klasickými brzdami. Takže tenhle argument postrádá smysl…
Taky jsem se bál plášťů na karbonech a jezdil jen galusky. 2 roky mám vysoké karbony na bezduše, najeto asi 18 tisíc a určitě je budu kupovat znovu.
Pokud chceš pláště na karbon ráfky, volil bych ověřenou značku, kde budeš mít jistotu záruky. Rozhodně né čínu, nebo nějakou obrendovanou Asii… Protože to přehřívání ráfků a tlak pneumatiky je prostě problém. Kotouče to řeší, ale není to pro každého a na vše…
Pro hobiky mi prijdou galdy dost neprakticky. Navic v dnesni dobe jsou bezduse i na silnici hodne kvalitni co se tyka drzeni tlaku. Obecne vyvoj jde smerem k plastum. Ty rafkovy brzdy spolu s karbonem muzou byt problem, ale ja to nikdy nevozil, takze tezko rict jak velkej.
Ja bych sel urcite do plastu, ale na karbon s rafkovejma brzdama bych se asi vysral.
+1. S těma galdama je to takové všelijaké, ale vývoj jde, jak píšeš, k plášťům. Nicméně podle mě to dost způsobují i výrobci, protože sortiment galusek je cca třetinový proti plášťům a to ještě většina z té trošky jsou drahé závodní šlupky s prd životností a latexem uvnitř ( časté dofukování ). A když už něco najdeš, tak to zas není v požadované šířce atd. Přitom kdyby výrobci nabízeli galuskové verze známých evergreenů ze stejné směsi, určitě by dle mě galdy byly dnes populárnější.