• filo18

    Tak toto som dnes nasiel na mojom biku , pred dvoma tyznami som na nom spadol…nic mu neboo aj este 2 jazdy som na nom potom bol, teraz cez víkend som bol odcestovany a bike si pozical otec tazsi o 20kg a bol v rakusku na hradzi…tak neviem jak to je mozne ci tie vlakna boli uz nacate a preto to prasklo…este je otazka ci to neni len lak ale vizera to aj na vlakna 

    0 0
    • stihac  

      tak to nevyzera dobre… to asi nebude ten author traction :)

      0 0
    • Twister  

      No, nerozumim tomu, ale podlě mě to není jenom lak…

      0 0
    • bohyn  

      tak nejak sem byl presvedcenej ze se karbon spis rozplejta nez takhle praska, ale uz si tak moc jistej nejsem :-/

      0 0
    • marapara  

      Tak ten bude asi kaput …

      0 0
    • Vilém  

      Co to je za ram? Jinak moc dobre to nevypada.

      0 0
    • fluider  

      Skús napísať Braňovi Merešovi, tiež je z BA, možno ti bude vedieť povedať podľa tej fotky či je to opravitelné.

      0 0
      • stihac  

        to su vzpery zadnej vidlice mieste napojenia na sedlovu trubku? To keby aj bolo opravitelne tak na to uz nesadnem byt majitelom… A zakamuflovat a predat to, to by bolo riadne svinstvo.

        0 0
        • Vilém  

          Nekde tu jsou fotky Branovych oprav, vubec bych nemel strach na to potom sednout.

          0 0
          • stihac  

            tak to je tvoja osobna volba.

            0 0
            • Vilém  

              zrejme neznas jeho praci

              0 0
              • stihac  

                a co to na veci meni? Opravovat karbon neni ako zvarat ocel. Karbonovy ram resp vseobecne suciastky IMO nie su uvazovane pri vyrobe ako opravitelne. Ked tomu ty doverujes a vynalozis naklady na opravu, ok, ale o co ide, usetrit peniaze za novy ram? Podla mna je karbonovy ram vyrobeny tak aby bol lahky a primerane pevny, a ked sa ta struktura narusi, tak uz tazko ziskas naspat povodne vlastnosti. Dalsia vec je technologia vyroby, ja sa v tom extra nevyznam ale myslim ze ked ta zivica vytvrdne tak to nie je vratny proces. (mozno sa to nejako da rozpustat a pod. ale neviem ci by som potom tomu este veril) Nepochybujem ze su ludia co sa vyznaju a su sikovni a doma vedia vselico zreparovat, ale stoji to za to, specialne v tomto pripade – pri rame mtb? Pre ten pokoj v dusi v zjazde a pod. by mi to stalo za to pozhadzovat z toho ramu vsetko pouzitelne, vystavit si ho ako trofej na toalete (navstevam by som potom mal moznost farbisto vylicit zabavnu historku s happy endom ako doslo k destruk­cii) a kupit novy – dobra zamienka na upgrade :) Nikomu to samozrejme nevnucujem.

                0 0
                • kubad  

                  protože se v tom nevyznáš tak je lepší nekomentovat – carbon se dá opravit bez problémů, a místo po opravě může být pevnější a tužší než bylo – je to otázka technologie a množství materíálu co se přidá.

                  když si vemeš technologii výroby rámů tak stejně je rám v tom místě lepený už z výroby :-)

                    
                  0 0
                • Krys  

                  Kašli na to, už tu bol o tom flame.

                  0 0
                • bohyn  

                  Tomu opravenemu mistu bych docela i veril (udela se nova vstva ktera se spoji/slepi s ramem), ale problem je ten, ze ram je bouranej a u krabonu nevis kde jeste je porusena struktura a muze prasknout znovu

                  0 0
                  • stihac  

                    cize to je ako by si dal na to zlomene miesto nieco ako velmi laicky povedane dlahu, puzdro z rovnakeho materialu? Ktore nie je mozne spojit s povodnou strukturou? Tak to je asi take ako na zlomenu kovovu trubku nasunut dalsiu kovovu trubku a prilepit ju tam. Mylim sa?

                    Idem pohladat to stare vlakno (budem vdacny za tip kde to bolo…) Lebo pravdupovedat hento sa stat mne tak som zufaly ze ram je hotovy, v kybli (pre mna karbon = trochu uz luxus…)

                    0 0
                    • kycis  

                      O kompozitech toho asi moc nevis, ze? Nejde dat jenoznacnou odpoved zda opravit ci ne, to si musi kazdy rozmyslet, ale oprava je technicky i technologicky proveditelna.

                      0 0
                      • stihac  

                        vystudoval som ine, ale karbonove ramy v ramci velotechniky (a dalsie suciastky) sledujem asi od r. 92 ked som ako prve videl ze to robi asi Merida a Heavy Tools - ten nebol seriova produkcia (alebo bohvie este kto dalsi…). Vtedy sa lepili karbonove trubky do hlinikovych spojok a tak vselijako, ved to poznate (merida albontech ak sa dobre pamatam). Monokokovy ram z formy bol vtedy extremne drahy spas, tak na urovni vrcholoveho sportu, nic pre smrtelnikov. Dnes sa da take kolo bezne vidiet v obchode…

                        O opravitelnosti som mal asi taku predstavu ze moc sa s tym robit neda a hlavne tazko posudit co sa potom od toho da cakat – velky rozdiel voci Alu alebo oceli. Ked ma vyvediete z omylu tak ok.

                        No v tomto pripade je narusene extremne namahane miesto, tak neviem… Predstav si co sa stane, ked to zlyha. Takze preventivne by som na tom uz moc ostro nejazdil resp nejazdil vobec. Pre mna cyklistika nie je sport c. 1 a to comu sa tiez venujem, tam je bezne ze material sa vyraduje nie vtedy ked zlyha, pretoze potom je uz neskoro, ale uz ked je podozrenie ze by nemusel byt spolahlivy. Takze tu podozrievavost som si trochu doniesol odtial.

                        0 0
                        • mountaineer  

                          Pracuju s kompozity denne je to muj job.Jestli to opravit jde nebo nejde se pozna jedine live,podle jedny fotky tezko.Porusenej nacatej ram poznas snadno,praska v nem.A pokud je oprava mozna a po ni bude ram prelakovanej tak to vzhledove ani funkcne nikdo nepozna.

                          0 0
                    • bohyn  

                      To neni nasoukat novou kovov trubku na starou ale odlit ji na ty stary, kdyz pouziju tvoje prirovnani ;)

                      0 0
                    • Mug  

                      Čti slinto. Je to i v tvé mateřštině.

                      0 0
                      • stihac  

                        brzdi.

                        0 0
                      • Vilém  

                        Jen dodam , ze ty fotky jsou cca v 1/3 threadu.

                        0 0
                        • stihac  

                          videl som, precital som. Je tam povedane asi vsetko potrebne, fotky su presvedcive. Vacsi problem je ten ze ked nieco po oprave vyzera ako pred poskodenim, tak to neznamena ze to ma aj tie vlastnosti – aj to tam odznelo. A ked tu popisanu technologiu vztiahneme k tomuto pripadu, tak pravdepodobne bude dost problem (tvarova clenitost v spojeni s vysokym mechanickym namahanim miesta). Takze verim ze opravit sa to da tak aby to nebolo vidiet (ale potom za akym ucelom??), alebo tak aby to bolo aj dostatocne pevne (to uz bude pravdepodobne dost viditelne – nieco ako ako past velka gula kompozitu v mieste spojenia trubiek :)))) Ale ci to vydrzi jazdenie v terene, za to sotva niekto moze rucit… a ak nahodou ano, tak ako? V pripade urazu oko za oko,  zub za zub? :))

                          0 0
                          • Vilém  

                            Ani jeden z nas dvou teto problematice nerozumi, takze tezko soudit, zda by to slo nebo ne. Proste by se chtelo na Brana obratit a on jako clovek znaly by to posoudit dokazal. Kazdopadne to misto je pekne blby:(

                            0 0
                          • kubad  

                            když nebudu reagovat na to cos zjevně nepochopil o možnostech oprav carbonu.

                            tak jakou máš záruku u každého jiného rámu že ti neprdne a nerozbiješ si hubu?

                            jedině tu že věříš že to výrobce udělal dobře.

                             
                            0 0
                            • stihac  

                              Ked sa niekde robia povedzme ramy vo velkej serii a uz roky a beha na nich po celom svete povedzme 50.000 ludi a je to overena technologia a tym ludom ten ram nesposobil uraz, nezlyhal, tak sa da uvazovat, ze asi v nom nie je konstrukcna ani vyrobna vada. Dalej mam zaruku na ram od vyrobcu a predajcu. Dalej ked zijes v civilizovanej krajine kde existuje nieco take ako zodpovednost vyrobcu za vyrobok (CR a SR sa pravdepodobne zatial v plnej miere netyka, ale mam ram z krajiny kde je toto na absolutnej urovni) tak sa to sudne da doviest do stavu ked este aj tvoji vnuci budu dakovat bohu ze sa ti ten ram zlomil :)) (netvrdim ze by som taky sud chcel viest, ale samotna jeho hrozba vyrobcovi je uz urcity impulz aby si dal pozor a na trh dodaval nieco co funguje) Dalsia vec je ze si na mtb nekupim odlahceny ram z nejakeho ultrakozmickeho materialu lebo ja toto k radosti z mtb nepotrebujem, a ista predimenzovanost zarucuje spolahlivost (v konstrukcii mtb velmi na mieste). Tak ja som si vybral ram aj podla takychto zasad.

                              Ked ti niekto v garazi v ramci hobby opravi podla svojho najlepsieho svedomia a vedomia ram ktory vidi asi 1× v zivote podla svojho odhadu (nespochybnujem, ze sa nevyzna – prave naopak, paci sa mi ze chalani su sikovni a este su aj slovaci :) tak nehovorim ze to nebude fungovat, ale rozdiel medzi fabrikou s armadou konstrukterov a systematickym testovanim a priebeznou analyzou, a garazou je priepastny, to hadam musis uznat. Prosto sa moze stat ze to fungovat nebude a ja nie som pokusna mys. Ked budem plateny testovaci jazdec, tak potom mozno.

                              btw rad si necham od teba vysvetlit co take som nepochopil o moznostiach oprav karbonu.

                              0 0
                              • kubad  

                                pokud to tak vidíš tvůj problém.

                                 
                                0 0
                              • kycis  

                                Predimenzovanost = spolehlivost? Nenech se vymat, praskl mi dvoukilovy author, je to v necem trosku jinem :-D

                                0 0
                              • roud  

                                všechno praskne ať už carbon, hlína, ocel nebo cokoli jiného…

                                0 0
                • kycis  

                  A diru v laminatovy kanoi bys taky neopravoval a zahodil ji, ze? :-)

                  0 0
                  • stihac  

                    ako decko som tusim bol svedkom ako sa s epoxidom lepsila nejaka zaplata na dvojkajak… na byku by som to mat nechcel – a hlavne, trochu rozdiel kanoe a mtb ram.

                    0 0
                  • sejkys  

                    Jasně máš pravdu, karbon lze opravit. Ty máš jen smůlu že je to na docela blbým místě, ale zkus kontaktovat pells.

                    0 0
                    • sejkys  

                      Mohu se ještě zeptat jaký je to rám? Osobně bych tipoval ravo nebo giant ale je opravdu jen tip.

                      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce