Kam umístit pumpičku na silničním kole?

67 nepřečtených
  • Revil

    Ahoj,

    jsem docela překvapen, že podobné téma zde zatím neexistuje. Kupuji si nové košíky na bidony (starý se rozpadnul) a přemýšlím, kam umístit hustilku, resp. jestli změnit její umístění. Do dnes jsem jí měl na levé straně spodní rámové trubky v držácích připevněných pod držákem na bidon. Nedávno jsem se díval na fotografie a byl jsem překvapen, že spousta silničních kol jí má pod košíkem u sedlové trubky. Osobně mi přijde lepší standardní horizontální umístění na spodní rámové trubce (lepší aerodynamika), ale velmi rád se nechám poučit ohledně lepšího umístění.

    Na mnohých silničních kolech jsem viděl pumpičku umístěnou pod vrchní trubkou rámu, ale takové umístění by vyžadovalo speciální držáky. Máte tip na jejich nákup / výrobu?

    Přeji pěkný den a děkuji za případné zapojení do tohoto tématu.

    0 0
    • michals1  

      Nejlepší řešení je asi pumpu umístit do kapsy u dresu, tam nejméně kazí aerodynamiku. A není potřeba žádný držák. Samozřejmě pokud to její rozměry umožní.

      0 0
    • mr.antik  

      Nejlepší by to bylo do sedlovky a sedlový truby, jenže pumpičky tvarově vyhovující se moc nedělaj (snad jen nějaký mikropumpy od Lezyne)

      Přitom by to bylo tak jedonuchý a elegantní řešení.

      0 0
      • raceman  

        jo a pak pri defektu jeste povolovat a vytahovat karbonovou sedlovku a pak zase vracet z5. proc jednoduse, kdyz to jde slozite…

        0 0
        • mr.antik  

          no nevim, záleží jakej průměr defektování máš :-)) Já píchnul asi 2 za život – kvůli starejm plášťům.

          0 0
          • raceman  

            nahoda je svina, navic v zime ci na jare to prodluzuje dobu stani a o to vetsi je pak zima…

            0 0
          • Biker jak Pes  

            Já loni ani jednou, a letos na silnici už 3× a na biku 4×. :-D

            0 0
      • muppet  

        Do sedlovky né,tam už bývá motor :-)

        0 0
      • Revil  

        Tak právě moje pumpička je od Lezyne (Road Drive), ale do sedlovky bych jí dávat nechtěl. Často „parkuji“ delší dobu na místě, kde nemám standardní velkou pumpu a jelikož mi uchází zadní kolo, které foukám na 7,5 barů, tak jej pravidelně dofoukávám. Pokaždé vytahovat sedlovku by bylo velice nepříjemné řešení.

        0 0
    • bagr84  

      pravoverny silnicar ji samozrejme umisti do dresu ;)

      0 0
      • raceman  

        nebo klasickou dlouhou do rámového trojúhelníku ;-)

        0 0
      • Revil  

        To slýchám často – pravověrný sliničář nesmí mít podsedlovou brašnu, nesmí mít na rámu pumpu, nesmí mít moc vysoké ponožky ;-). A pak se člověk podívat na fotografie Lance Armstronga a zjistí, že má pod sedlem brašnu typickou pro MTB. Pravověrný silničář se určuje podle toho, kolik najezdí a ne jakou mají barvu jeho trenky.

        0 0
    • kuba.kuba1984  

      Pumpička na silničce patří do kapse v dresu…

      0 0
    • BigKarel2  

      Tyky sem chtěl klicknout na dres nebo batoh ci tak a ne kapsicku…

      0 0
    • jonti  

      V dresu by mi prekazela a zapominal bych ji doma, a jestli je vpravo nebo vlevo pod kosikem je asi jedno.

      0 0
      • zdenek  

        Moje řeč. Když chci mít jistotu, tak jedině na kole. Ani na tepák na ruce jsem si nezvykl…

        0 0
        • jonti  

          tepak nekdy vozim na ruce na mtb kde nemam senzor a nic moc to neni.

          0 0
    • M_ishak  

      Do kraťasů – jedno jestli vlevo nebo vpravo, hlavně vepředu.

      0 0
    • borda  

      Do camelu :-). Ale neni to moc silnicni :-D. Halt zvyk je zelezna kosile. Nejak proste nepobiram, kde silnicari vozi veci. Takze jezdim s batuzkem. Dluzno priznat, ze se mi jeste nikdo nesmal :-).

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ahoj mám silničku a na štangli brašnu z důvodu dlouhých tras.Vozím v ní nějakou svačinu a pití.V podsedlové brašně mám nářadí myslíte že neznalí by se mi mohli kvůli brašně smát?

        0 0
        • borda  

          Myslim, ze neznalym je to fuk. Ale mnozi „znali“ by se asi usmevu neubranili… Na coz bych kaslal. At si kazdy vozi co chce.

          0 0
        • pali  

          svacinu by si mohol mat v kosiku na rajdoch budes ju mat po ruke :)

          0 0
    • Mayoo  

      Je mozne pumpicku umiestnit v namiesto druheho kosika na ram? Nie pod kosik, ale presne ja jeho miesto?

      0 0
      • Rychlej turista  

        A láhev budeš vozit v kapse, jo?

        0 0
        • Mayoo  

          lahev mam jednu, miesta na kosiky dve ;-)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Tak si kup i druhou a pumpu můžeš dát do kapsy nebo někam jinam.

            0 0
            • Mayoo  

              Niektore ramy maju aj 3 moznosti na kosik. Moj ram taky sice nie je, len by ma zaujimalo co odporucis majitelom tychto bikov :-) Predpokladam, kupit 3 flase a pumpu na chrbat :-)

              Spat k mojej otazke: existuje uchytenie pumpicky namiesto kosika na lahev alebo nie?

              0 0
          • StuntJ  

            to asi nejezdíš moc dlouhé tratě … Já mám v létě spotřebu tak 1litr na 20km :o)

            0 0
            • Mayoo  

              Casto si vystacim s 0,6 litrom, teda jednou flasou, alebo niekde doplnim.

              0 0
              • Rychlej turista  

                To neděláš dobře. Bez žvance se jezdit dá, ale bez vody na to můžeš ošklivě doplatit.

                0 0
              • StuntJ  

                Tak to bych asi nedal, já jsem šťastný za to množství studánek v okolí Brna, kde si můžu dotankovat bidony. Jinak bych asi zdechl

                0 0
              • Smazaný účet  

                Na 70 km na silničce vypiju 0,7 + 0,5. A myslím, že bych zvládl i víc :)

                0 0
                • Mayoo  

                  No jo, na 70 aj ja, ale na cca 25 dam 0,6 a niekedy plnim. Zalezi aj od pocasia, ked moknem tak pijem menej ako ked pali slnko a je kruty hic. Vtedy aj ja chlastam ako smadna tava :-)

                  0 0
    • Siddha  

      standartne malou do dresu, nebo nestylove na pravou stranu pod kosik (to uz je asi jedno kterej). klasickou dlouhou „horizontalne“ pod horni ramovou trubkou.

      0 0
    • Rokro  

      Vozim minipumpicku BLACKBURN Airstik SL v minibrasne FIZIK Pa:k pod sedlem.

      0 0
    • daymaker  

      Pro mně docela aktuální téma… Na staré silnici jsem měl defekt jenom jednou, kvůli starému plášti, jinak nic. Teď na nové 2×/týden. Jednou předek, jednou zadek. .-) Silnice prý píchne jednou za 5000km.. tož jsem asi rarita. Ale obě duše byly nějaké Taiwan „no name“, tak uvidíme, jak se poperou Continentaly. Jinak pumpu do dresu, občas zůstane doma, klasika. Kamarád ji vozí pod sedlovou brašnou tak, že mu vlaje na všechny strany a když jedu za ním, tak mě to neskutečně irituje… :-) prý to má jako kladélko na baby… .-)

      0 0
    • Internaut  

      Vozím Blackburn Air Stick SL v brašně (př. http://www.bikesport.cz/…sl-new-_1602) . Má délku asi 15cm.

      Foukání silniční/MTB duše sice „trochu“ déle trvá :), ale nechěl jsem ověšovat kolo či vozit pumpu v zadní kapse dresu.

      0 0
      • Foose  

        neví někdo o něčem podobně malém ale pro oba 2 druhy ventilků?

        0 0
        • Foose  

          odpovím si sám. Nemáte někdo zkušenosti s touhle SKS Piccolo ? rozměrově se zdá být jen nepatrně větší než Blackburn a je na oba druhy ventilků + ta cena je super :)

          0 0
          • daymaker  

            vypadá docela lacině.. cena je podezřelá… + max. tlak je na silnici docela nepoužitelný…

            0 0
          • lodborg  

            SKS Piccolo bych si teda už nekoupil. Foukal jsem s ní 2× a to druhý foukání už nepřežila. Vytrhl jsem píst i s tou šroubovací plastovou zátkou. Naštěstí jsem měl kolo už skoro nafoukané, tak jsem ji rovnou zahodil do pole. Na pumpě bych už nešetřil a koupil s hliníkovým tělem.

            0 0
            • Foose  

              ok. Asi půjdu do té Blackburn nebo do něčeho podobného.. vždyť MOTO ventilek se dá nouzove pořešit redukcí.. to mi vůbec nedošlo :)) (teď mám galuskový)

              0 0
          • kronic  

            Jako nouzovka je dobrá, vozím ji v podsedlové brašně. Pokud se pos*re, klidně si ji koupím znovu. Hlavní je, aby se mi vlezla do brašny. :-)

            0 0
            • kronic  

              Edit: ale nejezdím silničku, tam asi její výkon nebude dostačující. :-D

              0 0
              • Internaut  

                Pokud myslíš výkonem max. tlak – tak má max. 11 barů t.j. stačí i na silničku (mám odzkoušeno).

                Jinak pumpáž/minutu je závislá na Tvých svalech a výdrži.

                P.S. Ten pohyb se dá trénovat :)

                0 0
                • kronic  

                  Že by špatné vlákno? Mluvím o SKS Piccolo pumpičce. Ta určitě nemá max. tlak 11 barů. ;-)

                  0 0
                  • Foose  

                    já silničku nemám, chci ji na MTB. Takže kolo se s tím nafoukat dá jo?

                    0 0
                    • kronic  

                      Jak říkám, na nouzové foukání mi plně dostačuje. Ale já stejně jezdím spíš s podhuštěnými koly. ;-) Původně jsem ji kupoval na foukání mountainboardu, ale nakonec jsem s ní spokojený i na kole. Mám galuskový ventilek a na kompresor používám redukci. Je to levná plastová pumpička, není to na žádné závodní rychlohuštění a taky se k ní člověk musí podle toho chovat.

                      0 0
                  • Internaut  

                    Sorry :)

                    0 0
        • michals1  

          Mam jednu od firmy Giyo. Je na oba typy ventilku. Byla lacina a pumpuje dobre. Presny typ nevim. Neni to nikde oznacene.

          0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Vozím tuhle společně s náhradní duší,lepením,ná­řadím,blikačkou­,zámkem,klíče­ma od baráku a blikačkou v podsedlové braš­ně

      0 0
    • funkatron  

      prizivim sa

      poradte hustilku, s ktorou nafukam aj tych 6–7 atm na cestaku

      mam teraz authorku, ktora nie je ani velmi mala, ale viac ako 4 s nou nedam a to je akurat tak na par km na dojazd domov

      dik

      0 0
    • funkatron  

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.