Ježíš, k****, to jsem si dal!

133 nepřečtených
  • Bucci

    Dnes jsem poprvé pral řetěz v pračce řetězu.

    JSEM ZPOCENEJ JAK MYŠ!!!!!!!!!!!!!!!!

    PETROLEJ AŽ ZA UŠIMA!!!!!!!!!!­!!!!!!!

    ZASRANEJ CELEJ BYT!!!!!!!!!!­!!!!!!!!!!!!

    TOXICKÝ ODPAD!!!!!!!!!­!!!!!!!!!!!!

    No jo, ale existuje nějaká jiná možnost? Když člověk jezdí převážně po šotolině, tak je po pár kilometrech celé kolo obaleno jemným (takříkajíc brusným) prachem, který nejvíc ulpívá právě v řetězu a kazetě, o měničích ani nemluvě. Brzy to začne při jízdě skřípat, což nesnesu, ale absolvovat tohle martyrium každý týden se mi nechce.

    Co s tím děláte vy? Kartáčem a hadrem nasucho? Nebo sundat řetěz a koupat v misce jsko za starých časů? Nebo nějaké mazivo, které nelepí tolik bordelu? (Mám doma Castrol Chainspray a Cross Country Finish Line Wet.)

    • Carloss  

      Flaška s roupouštědlem a dělat to idealně venku.. ale napřed si umýt ruce..

    • Bocka  

      Pračku jsem použil jedenkrát a ze stejného důvodu hned poslal dál :D Kup si rychlospojku a vždycky ho rozdělej, hoď do petflašky s pracím prostředkem (benzín, petrolej, aviváž :D ) protřepat, nemíchat a je hotovo ;)

      • Kocila  

        to je blbost rychlospojka je na max 2 použití poté se tam odbousí takové zoubky které spojku drží aby se nepovolila a mýt řetěz v benzínu je eště větší blbost protože tím se řetěz vysuší a nikdy už se nenamaže tak jak byl a tím pádem se zkrátí životnost nejlepší je na řetěz používat třeba naftu a štětec samozdřejmě před projet hadrem a po vyčištění taky a nebo nějaký sprej na mytí řetězů já používám třeba chain cleaner od muc-off

        • Rubi  

          s tou spojkou nemas pravdu…a s tim retezem taky ne, nevidim duvod proc by se nenamazal jako predtim

          • Janes  

            Na řetěz petrák, ne benzin, howgh …

          • Kocila  

            s tou spojkou pravdu mám tím sem si jistý na 100 % protože ten váleček co tam je má osazení a to zapadá do takové prohlubně a jak se to zapíná a rozepíná tak se vymelou takový zoubky nakrajích té prohlubně a pak spojka nedrží jak má a v drsnějším terénu se může stát že spojka vypadne a s tím benzínem ano namažeš ho ale spotřebuješ na to celý mazaní aby byl namazanej i mezi článkama :-D

            • lukas aka mitro  

              prdlacky!

            • mr.nikdo  

              Zkus prvne napsat, jakou rychlospojku myslis.

              • lukas aka mitro  

                …chvile hledani…tadaa­a..zeby zcela jasne desitkovou, ktera je delana na jedno pouziti?:)

                …a jinak jsem to bral pro devitkovou zlatou sram spojku, ktera vydrzi snad jako cely retazek…

                • mr.nikdo  

                  Tebe jsem se neptal :-P.

                  Ja jen vzhledem k tomu, co mam ted na silnici, tak to celkem sedi na jeho popis. A je to 9 a neni to Sram.

                  Dokonce jde hooodne blbe nacvaknout.

                  • Strakááč  

                    já mám rychlospojku od KMC (zlatou) na tom novým řetězu, už jsem ho 4× rozpojoval .. Prstama to nejde a když jemě zatlačím kleštěma tak to jde ale jde to doopravdy ztuha .. Taky jsem si myslel, že je to na max 2 použití .. ale fakt čumim, že to jde tězko rozebrat i těžko zacvaknout z5… tak to asi je i na víc použití (některý)

                  • Kocila  

                    jo je to desítková černá sram power lock

                    • Kocila  

                      má vůbec shimano nějaký rychlospojky? asi ne co? tam se dá řetěz jen rozlysovat

              • MnemonicJ  

                Na prvním bajku jsem vozil řetězy Taya, kde byla taky rychlospojka, která se rozpojovala ohybem řetězu (možná už dneska taky dělají jiný, to bylo tak v roce 1999) a tím se podle mě degradovala. Po opakovaném použití ty spojky praskaly, podle výrobce se taky neměla použít vít než jednou, podle mě opravdu půjde o to, jakou spojku výrobce použije

                • mr.nikdo  

                  Jsem si nemohl vzpomenout, co to je za rychlospojku. Ale jak vidim Taya…

                  Tu prave mam ted na silnici (ztratil jsem Sram a rychle jsem shanel dalsi).

                  Ma prave takove drobne zoubky + se „lame“, jak jsi psal.

                  Tudiz – porad stejne.

                  • MnemonicJ  

                    tak v té době nebylo s ryhclospojkou zrovna moc řetězů, navíc na škole nebylo na ty řetězy zrovna moc peněz :) Nicméně mě Taya nezklamala (teda když jsem zrovna nepoužíval opakovaně spojky, abych ušetřil)

            • Rubi  

              no ty si mudrlant, klidne ti rozpojim 9 i 10 rychlostni spojku sram 10× za sebou a bude fungovat uplne normalne, tak samo s retezem, ktery peru normalne v benzinu jednou za delsi cas, necham vysusit poradne a kapnes do kazdeho clanku a nechas zatect a vubec s tim neni problem, staci nemit volsovy ruce…

              • Strakááč  

                benzín by neměl nic špatnýho udělat … vždyť se odpaří… jen je malinko mastnější než líh a aceton a Patrolej…

                rychlospojka je podle mě na furt.. vždyť na řetězu jde do tahu a pokud nejde rozpojit řetěz prstama jednoduše tak to vůbec nevadí :D

                nejlepší je ten řetěz ponořit kousek po kousku ponořovat do vaničky která se dá vyrobit z zehnutý hadičky do ní se naleje líh protáhne se zahnutou hadicí aby líh nevytek veme se to kartáčem nechá odpařit namočím jak jsem tu psal a pak mažu, stírám… :D a řetěz jako novej :D

        • midlander  

          Kua aspoň jednu čárku!

        • Strakááč  

          já čistím řetěz takto:

          Vemu kompresor, řetěz položím na stůl, vemu kýbl s vodou a líh… pak na řetěz naleju trochu lihu.. ometu kartáčem setřu hadrem .. pak namočím řetěz do kýblu s vodou a vyfoukám ho vzduchem načisto a pak kapátkem namažu každej článek. nechám bejt, pak vemu řetěz protřepu s ním aby se olej dostal tam, kam má .. a pak setřu hadrem.

          Když nejni tolik zasranej, tak vemu hadr, utřu ho a hned mažu a zase otřu do sucha…

          a jezdim :D

    • lukas aka mitro  

      Porad dokola.....

      Retez vycistit (wapkou nehzy naprudko)…suchy trochu projet cimz ho zbavis vseho pisku vevnitr (u mne tahle faze nastava, protoze ho zapomenu promazat). Kapatkem nakapat olej na kazdy clanek retezu-na rolny. Nechat vsaknout do clanku. Poradne vytrit hadrem at je povrchu suchy a nelepi prach. Pak muzes jezdit kde chces a pohon neskripe a ani neni jako prase…

    • Vilém  

      Retez se spojkou a PETka s sirokym hrdlem.

    • michal96  

      pračku jsem taky zahodil,varianta A spojka varianta B olej co neváže bordel páč na Finish Line se to lepí děsně.

      • Smazaný účet  

        varianta C: mazat, mazat a srát na to…až to bude kritický tak sundat a zahodit, stejně už bude vytahanej…

        • michal96  

          fuj C nebrat to uplně nesnáším :D

        • Radek Broz  

          Taky to dělám tak. Nechápu, že to někdo neustále rozdělává/pere a životnost součástky, co se stejně vytahá, může prodloužit třeba o 0,1%.

          • Člověk a jeho svět  

            Tak třeba i proto, že na silnici ten zajebanej pohon nevypadá úplně nejlíp.

            • Smazaný účet  

              tak to je ten nejmíň racionální argument :-)

              • Esi  

                nejsem takový anarchista utírám suchým hadrem a mažu :)

        • midlander  

          tak. skřípe to? přimazat. :-)

    • petrun  

      Proto používám spojky :D :D :D

      PS: Ježíš není kurva …

    • MirosPikos  

      Taky jsem býval mladej, resp. mladší a hloupější. Od tý doby, co řetěz očistím hadrem, nakapu kapátkem mezi články a přebytečný olej setřu…mám víc času na ježdění a řetězovka vydrží úplně stejně. Paradoxně mi přijde, že i trochu dýl :)

      Pro mě je důležitý jen to, aby byl řetěz tichý. Navíc spojka na KNC nejde tak dobře rozpojit jako SRAM spojka. Kdybych to měl řešit každý týden nebo i měsíc, tak mě šmejkne.

      • iron.hide  

        jak to ze ti retaz tak dlho vydrzi? vsak to musi byt uz dost roztahana ne? a potom musis menit cele prevody.

        ja z tohto dovodu posledny polrok tocim 3 retaze, vzdy priblizne po mesiaci. minule roky som totiz na to sral, a potom som musel kupovat vsetko nove.

        • MirosPikos  

          To jsem zapomněl dodat, taky točím víc řetězů.

          • iron.hide  

            aha. pomylilo ma to „Kdybych to měl řešit každý týden nebo i měsíc, tak mě šmejkne.“

            v lete sa jazdi viac, a tak striedam retaz kludne aj po 3 tyzdnoch.

        • Bucci  

          A jak dlouho ti řetěz vydrží? Myšleno – kolik km?

    • Doktorzet  

      Mam rychlospojku a bud meju ve flašce s ředidlem, nebo to vemu do práce na mycí lázeň. Vysledek stejny :)

      • drood  

        Máme v práci mycí stůl s" tímhle":http://www.johanenviro.eu/myci-stul.html roztokem a to je tedy luxusní záležitost. Je v tom vapka, takže řetěz rozpojím, vyperu, vyfoukám tlakovým vzduchem, máznu a nahodím zpátky.

        • Doktorzet  

          Jo máme něco podbnýho.

        • ememem1  

          a to je samozrejme dobre kvalitne tu reatz aspon raz za tyzden odmastit to jej potom vyrazne predlzuje zivotnost.

          • Smazaný účet  

            no, když posčítáš ty hodiny tvého času, co tomu řetězu a tanečkům kolem věnuješ, nevím o kolik se prodlouží životnost řetězu, ale řekl bych, že vzhledem k tomu, na kolik si cením vlastní čas, mi přijde levněji na ten řetěz se vykašlat, jen ho občas přimazat, a pak rovnou vyměnit…

            • ememem1  

              ja a umyvat nebodaj lestit? si pozri moje posty na tuto temu, jako to fakt musim davat vsade smajlika :-) ?

            • -b-n-x-  

              Ze jo. Tolik prace a pritom takova blbost. :-)

              Po letmem precteni tohoto vlakna, mam nutkani zalozit vlakno typu: „Jak resite udrzbu plastu aby dele vydrzely“ :-)

            • kyl  

              Tohle jsem řekl kolegovi z práce co je dělá přesčasy.Své vlastní volno si cení vysoko ale pak je projebe za pár kaček v práci.....

              • ememem1  

                tak prejebat a este mu zaplatia…kdeze to pracuje?

    • wanderer  

      Tak prat řeťěz doma to už svědčí o vysokém důvtipu majitele

      • Bucci  

        Každý nemá barák se zahradou …

        • Breakpain  

          Promin, ale souhlasim s kolegou vyse …

          Taky bydlim v panelaku a:

          • kolo myju venku, nikoli ve sprse
          • retez peru venku
          • tmel leju venku …
          • jakykoliv servis, mimo serizeni lanek apod, delam venku … :-)

          Proste bafnu kolo, do igelitky nebo kbeliku naradi, vylezu pred barak a jedu …

          To neber, ze tvrdis opak, reaguju jen na ten barak a zahradu … sam dokladam, ze ji nemam, bydlim v panelaku a vzivote by me.to nenapadlo delat v byte.

          Na zakladatele dotaz … jak peres ten retez, trochu to z toho kape, ale rozhodne nejsem ohozenej …asi zalezi i na typu pracky. Ja ji mam a prijde mi to rychlejsi, nez retez sundat a protrepavat.

          • Bucci  

            Dám kolo na montážní stojánek /takové to jak ho podepře za zadní osku pár cm nad zemí/, do pračky naleju petrolej /po rysku max. 3 cm/, nastrčím na řetěz dole pod zadní vidlicí, vrazím do pračky protikus, takže řetěz je při průchodu pračkou mírně prohnutý mezi 3 otáčivými kartáči, a točím klikami dozadu. Pračku v druhé ruce pevně držím, aby trčela na místě /ale i tak je petrolej všude/.

            • Breakpain  

              Delam to same … jen tedy pouzivam cyklostar … tece mi to z retezu a oncas lehce z pracky jak to peni, kazdopadne ze by to delalo ostrik moc nepozoruju. Nicmene pokud to chces cistit doma – dej si pod kolo stary ubrus a bud sundavej retez do perky nebo cistic na hadru a rim otirej retez- ale neni to moc ucinne.

              Uprimne, doma v byte jsem delal jen jeden vetsi servis – dopadl jsem podobne a od te doby uz jen venku, kdyz hrozi, ze bych neco zadelal.

            • Pán z Dubu  

              Řetěz peru, protože čistý lépe řadí, nikoli kvůli prodloužení životnosti.

              Venku si pod řetěz rozložím noviny – ať nezasviním podklad. Na sucho otřu hadrem, co jde. Mám 1 PETku (od mlíka s širokým hrdlem) s benzínem=čis­tidlem, radši méně do pračky a více lázní, 2. PETku na odpad – vylévám do ní pračku. Utřu hadrem, máznu olejem a utřu hadrem. Dělám to v gumových rukavicích.

              • JSt  

                proc myt retez benzinem? bud je suchy a potrebuje namazat – netreba cistit nebo je suchy zalepeny blatem a to umyjes lip vodou. pokud neni suchy, nepotrebuje ani myt ani mazat. ;-)

                • Janes  

                  Řetěz se vždycky myl petrákem…

                  • Coural  

                    Svatá pravda. Petrolej a nafta vzlínají a tak slouží částečně jako mazadlo v čepech. Benzín vysušuje.

                • Pán z Dubu  

                  Benzin je doma po ruce v kanystru, nic extra nepořizuju. Řetěz suchý nemám, je mázlý a buď čistý, nebo zas…

    • Rychlej turista  

      Pokud jezdíš za sucha, tak s GT-85 bys měl tento problém vyřešit.

      • McBlacky  

        To taky chytá bordel, dneska už jsou lepší mazadla

        • Rychlej turista  

          No jo, jsem stará konzerva a nové trendy už jdou mimo mě :-)

        • Breakpain  

          Napriklad? – stale jezdim na FinishLine…

          • wax na trenazer do bytu ok, vubec to nespini
          • dry davam na MTB
          • wet grafit ci co to je na silnici

          Jaks taks to funguje, ale zazrak to neni no …

          • raw 4  

            Dneska jsem promazával kapatkem řetěz finish linem dry a byl jsem nemile překvapen jak to z kapatka chcije a ne jak driv kdy se mi zdál dry víc hustší a mazal jsem v klidu článek po článku

            • Vilém  

              Asi driv nebyly soucasne teploty. Nevim jak u vas, ale tu bylo dnes hrubo pres 30st.

              • kotew CZE JIHLAVA  

                Teplota má vliv každopádně a na DRY tuplem,sem ho koupil v minulej tejden a sem si říkal to s tím spíš umeju než namažu:) kort proti WET,každopádně na DRY se fakt míň lepí prach a řetěz a kazeta vydrží dýlejc čistý/tá,ale zase je fakt větší spotřeba o proti WET,každopádně záleží dost na podmínkách a nájezdu na biku.

              • raw 4  

                To není teplotou…zkoušel jsem ho i při nižších teplotách a to samy

                • Breakpain  

                  Podle me je … skladuju oleje ve sklepe – kdyz je chladno tuhne a v horku je to jak voda (vc wet, ktery nato trpi mene). Nejhorsi je wax … trochu chladu a je to proste ztuhlej vosk co nemaze.

                  Jinak k mazani – kapatko nepouzivam, moc to tece a u dry takhle prijdes o polovinu obsahu. Injekcni strikacka 5ml s ruzovou jehlou. Kape to z ni pomaleji a v mensi mnozstvi … naleju 4ml pro dry, 2ml pro wet … cely retez z obou stran. Kapatko je ale asi tak o 300% rychlejsi ;) … tak si vyber. Ja to delam proto, ze takhle ten olej kape tam, kam chci ja.

            • RUSH  

              Taky mě to překvapilo. Býval bílý a hustý, a teď průhledná vodička. Nejdřív jsem myslel, že mám vadný kus…

        • ememem1  

          mohli by sme to uzavret asi tak ze mazadla co drzia a vydrzia lepia bordel, mazadla co moc nedrzia ani nevydrzia (t.j. horko tazko jednu 50km jazdu za sucha) moc bordel nelepia.

          potom existuje neco medzi tym ale svaty gral – drzi vydrzi ale nelepi neni.

        • ememem1  

          mohli by sme to uzavret asi tak ze mazadla co drzia a vydrzia lepia bordel, mazadla co moc nedrzia ani nevydrzia (t.j. horko tazko jednu 50km jazdu za sucha) moc bordel nelepia.

          potom existuje neco medzi tym ale svaty gral – drzi vydrzi ale nelepi neni.

    • Phantasma  

      Taky sem to tu před nedávnem řešil jestli koupit pračku a v čem se pere řetěz aj. A výsledek? Seru na to. Sral sem na to u předešlého kola seru na to i nyní. 5etěz na minulém kole vydržel přes 3500km. Očistím suchým čistým hadrem a znovu řetěz namažu. A nebo stlačeným vzduchem vyfoukám řetěz od bordelu :D

    • Venca991  

      S pračkou nemám sebemenší problém do ní naleju cyklostar, párkrát zatočím klikama a řetěz je jak nový a ani se u toho nazapotím a zůstanu čistej :))

    • Člověk a jeho svět  

      Tak hlavně sem ser Caps Lock a sto vykřičníků.

      • kotew CZE JIHLAVA  

        ti to rozbilo displej u mobilu,bo co? :)

        • vanderpoel  

          Bo znamena protoze. Doted jsem zil v domneni ze to nevedi jen lide zapadne od pardubic.

          • kotew CZE JIHLAVA  

            hele pane Svijany:) u mě bo je nebo,takže,takhle si zkracuju nebo a nebo:) chapenzí? :D

            • vanderpoel  

              No ja jsem to pochopil, ale jako sibirsky kovboj ti rikam, ze to pouzivas blbe. Je to jako kdyz v praze reknes ze jedes krtkem, taky budes za kokota. ale tak zas kdyz ti to neva tak co uz ze :-))

              • kotew CZE JIHLAVA  

                nevadí,v tomhle případě ne,ale bo to říká pan Profesor,tak se polepším:) Děkuju(i) a nedělejme teda a tady slovní převraty.

                • Breakpain  

                  To mas tezky … jsem z Moravy a pouziti bo mi vzdy trha zily ;)… nevim, kde se vzalo bo – nebo ;) … ale pan profesor ma bohuzel recht ;).

              • Bucci  

                Krtkem se HRNE ;-)

    • vanderpoel  

      Normalne. Retez nemyju. Jezdim. Kdyz zacne hvizdat, promazu obycejnym olejem na sijacie stroje a bicykle. Po 1500–2000 km retez vymenim, neb je vytahany. Retez je spotrebka tzn popravde nechapu proc bych s nim mel jakkoliv vysilovat.

    • PepikPHA  

      Pračku jsem na řetez bez rychlospojky dřív používal, ale i když jsem točil dýl a měnil roztoky, tak jsem nikdy nebyl spokojenej s čistotou řetězu. Ale celá řadící souprava na starym biku byla v dost dezolátnim stavu, takže stačilo řetěz občas otřít hadrem a máznout. V poslední době jsem řetez s rychlospojkou rozpojil, na 10 min hodil do vaničky s cyklostarem, pak celej řetez několikrát projel kartáčkem na zuby a vystříkal hadicí. Ale i tak nebyl uplně čistej (po namazání olej na roličkách zčernal), takže ho asi příště šoupnu odmočit do cyklostaru, projedu kartáčkem, vystříkám hadicí a pak ho ještě hodim do petky s cyklostarem, prošejkuju a znova vystříkám hadicí. Jen si nejsem jistej, jak dlouho mě tenhle zdlouhavej proces bude bavit. Každopádně benzin/petroje nepoužívám, pračka imho nemeje dostatečně a i relativně čistej řetěz hozenej do pár deci cyklostaru ze zelenýho čistidla udělá uplně černý, takže mu budu muset dávat dvě lázně.

      • Esi  

        já a posledních cca 20 000km měnil asi 7 řetězů, převody původní (veškerá údržba suchý hadr a mazání) a potom jsem si koupil nové kolo, na praní řetězu kašlu druhý den po uschnutí bláta projedu 200m za sucha,(bláto opadá) namažu, otřu a jedu, je to jen obyčejný spotřebák

    • Smazaný účet  

      hele, Ježíš ti vyhvězdičkoval subject :-)

      • lukas aka mitro  

        Jswem si rikal, ze se to vlakno jmenovalo jinak…ave admin!:D:D

        • JSt  

          jsem si rikal, ze se to, kurva, jmenovalo jinak. ;-)

        • madcat  

          To admin? A já si říkal, že se musím autora zeptat proč to dodatečně zcenzuroval? :-)

    • tromboonen  

      Krestanska cenzura zasahla? Von se da zmenit subject?

    • Premik  

      já mažu minimálně, jenom když už je řetěz hodně hlučný a začně mě to obtěžovat při jízdě.

      Čím víc se řetěz maže, tím víc se na něj bude nabalovat sajrajt. A když už ho jednou za uherský rok namažu, tak ho pak z vnějších stran co nejvíc utřu hadrou, tam je olej stejně k ničemu. A poslední dobou už mažu všechno na kole jenom silikonovým olejem, i řetěz. Při tomto režimu není potřeba pračky, žádné sundávání, rozpojování řetězu a mr*ání se s petkou a petrolejem/ben­zínem..

      Obecně je „řetězová hygiena“ zbytečně přeceňovaná a na životnost řetězu má podle mě jen malý vliv.

      • hovanec  

        Ty asi moc nejezdíš, co? :)

        • Premik  

          už to není co to bývalo, ale než ty dokoupeš řetěz ve vaničce, tak já už se pomalu vracím z vyjížďky..-)

          Ale respektuji tvoji volbu, ať si každý dělá, co ho uspokojuje. -)

          • hovanec  

            Vracíme se zároveň, protože točím 4 řetězy. ;)

            • Premik  

              tak to se mi ulevilo, sem se začínal bát, že jezdím sám, protože všichni myjou řetězy -)

        • ememem1  

          preco by nemal ? osial retazovej hygieny ma tiez obchadza, radi mi to vynikajuco a vyhadzujem ich +/- rovnako jak ked som s tym pred 20 rokmi sral v pracke.

          • hovanec  

            Takže ho předpokládám taky mažeš i jednou za uherský rok. :) To musí být opravdu krásný zvuk, jak cvrdlikající ptáčči po ránu.

            Se hned chytáš… to je sranda. :D

            • ememem1  

              ne, ked je treba cize asi tak aby som ti ezvuky nepocul. nic ine sa mi v praxi neukazalo ze by malo zmysel. ale moc to neriesim, proste ked treba namazem a hototvo. nijake tocenie retazi, umyvanie v pracke, odmastovanie a nasledne mazanie, susenie a pod. cirkusy mi nikdy zivotnost retaze nepredlzili o zmysluplnu hodnotu ak vobec tak som s tym asi pred 20 rokmi skoncil.

              • hovanec  

                Tak někomu ty zalepené články řetězu vadí a řeší každé procento výkonu. ;)

                • ememem1  

                  kazdemu podla chuti.

                • abel  

                  já nic na řetězu neodmašťuju, neperu, jenom ho namažu před vyjíždkou a otřu hadrem, rozebírám jen když ho měním za novej. a přesto nikde nic nevrže, nepíská, zalepenej není, řadí jak má… co dělám špatně?

                  pro upřesnění – jezdím jen v lese i v blátě, na loňský bahení sudety stačila vrstva WDčka.

                  • hovanec  

                    Tak WD je to nejlepší, co můžeš do bláta namazat, to je bez diskuse. ;) jak psal em, každému podle chuti.

    • ememem1  

      neumyvat.

    • hovanec  

      Používám naftu nebo přímo bionaftu (nesmrdí). Do vaničky dám řetěz, zaleju a nechám rozpustit. Trochu promáchám, zatřepu, vytáhnu, vytřu, namažu, utřu. Nic nestříká, nesmrdí a řetěz je čistý.

      • Majan  

        Tak tak, nafta je nafta. Akorát do PETky a na jeden konec řetězu přivázat slabý provázek, nechat koukat z lahve ven. Zátka ho přimáčkne tak, že při protřepání nic nevyteče. A pak se to za ten provázek dobře vyndavá…:-)

        • hovanec  

          Dá se taky, ale už několikrát se mi řetěz překroutil a nešel vyndat.

    • lukas aka mitro  

      Vsimate jak casto se posledni dobou objevuji retro/temata?:)))

    • snas89  

      Jezdím chvíli, ale na základě rady před každou vyjížďkou, nebo po každé vyjížďce:

      • nejdřív hadrem otřu řetěz (několikrát protočím) a kladky
      • naolejovat (já osobně stříkám řetěz sprejem) a opět několikrát protočit
      • a nakonec hadříkem setřít přebytečný olej

      Funguje, neskřípe, nevrže, nelepí.

      • DoomHammer  

        zkus místo stříkání sprejem mazání kapátkem, to uvidíš ten posun v kvalitě :)

        • Janes  

          +1

        • ememem1  

          a v com to je lepsie?

          • DoomHammer  

            mazivo si kapátkem aplikuješ jen tam, kam patří – na rolničky řetězu. líp zateče pod rolničku. když to chvistáš sprejem, tak ti to šplíchá i tam, kde olej nemá žádnou funkci

            • madcat  

              To mně osobně třeba vůbec nemrzí, a v mým případě aplikace kapátkem se téměř shoduje s aplikací sprejem – otočím kolo na řídítka, přiložím kapátko k řetězu, zatočím klikama a je to. Na nějaký kapání na každou jednotlivou rolničku bych se mohl, tolik času zase nemám :)

              • smeghead  

                Tak ono to tolik času nezabere, minutu, dvě. A riziko, že si zasereš kotouč mazivem žádné (popř. ráfky).

              • Muf_Bike  

                Tak zabrat to kapatkem potazmo olejem v prislusnem baleni zabere asi 2minuty. Dostanes to jen kam chces pak setres a jedes. Jinak nevim co se vam prici na pracce? Prijedu na mycku osplichnu kolo, striknu odmastovac (na cele kolo) a pak poradne vyrajbuju retez. Tzn. pracka, stetec a vycistit nekolikrat projet kazetu a taliře + rolničky splachnout a trada do ksa. Doma to jen otru hadrem a po zaschnuti zakapnu olejem.

              • DoomHammer  

                jak pravili předřečníci – precizní kapátkování je na dvě minutky práce – jedna rolnička za sekundu :)

              • ememem1  

                asi tak.imho ziadny rozdiel.

        • midlander  

          Nemusí stříkat, stačí když kape? To zní jako ta výmluva že měkkej netlačí. :-)

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce