Očekávaný vývoj. Např. v Rakousku byly hory důkladně prošpikovány nabíjecími stanicemi už před pěti lety.
Další očekávatelný vývoj je, že se zvýší výskyt cyklistů v místech, kde to začne někomu vadit (ochranáři, zvířata, místní…) a začnou se vymýšlet zákazy. Nejen pro elektro (to by bylo diskriminační), ale pro všechny cyklisty. :-(
Taky jako v Rakousku. Mimo silnice, značené cyklotrasy nebo bikeparky je v horách obvykle zákaz vjezdu cyklistů.
Tusim, ze nekde lokalne v Rakousku ale odmitli na chatach baterie nabijet.
Je to možné. Já byl v Solné komoře v roce 2016 a už tehdy tam bylo pře e-bajkováno.
Ale tam je to z jiného důvodu. Kamarád, cyklista, žije v Salzburgu a ptal se na to místních. Tam jde o to, že ty zákazy si tam dávají majitelé lesa z důvodu, aby když se Ti něco stane, oni s tím neměli nic společného. Prostě jsi tam neměl co dělat a tečka. Tedy alespoň tak mu to tam vysvětlovali místní.
Ty zákazy jsou i na místech, kde není ani strom.
Může tam ale promluvit Buh Hromu.
Tak majitelé pozemků no, detail :)
Jen prodávám jak jsem koupil
Je to tak. Platí tam zákon ze 70. let. Zodpovědnost je na majiteli pozemku, proto se kryjí zákazy. Ve většině případu mávnou rukou, ale vždy. Je to dost nečitelné.
Řekl bych, že se tedy míchají dvě věci. Je potřeba rozlišovat, jestli se jedná o zákaz na základě oficiální zákazové značky, o jejímž vydání rozhoduje nějaký místní orgán státní správy. Nebo jestli jde o nějaký zákaz načmáraný na kusu překližky, na základě vlastnického práva daného pozemku.
Debata výše se týkala toho prvního případu.
I to co píšeš je podmíněno tím, jak je to postaveno v zákoně. Pokud majitel pozemku může cedulí omezit pohyb osob na něm, tak je případ druhý stejný jako první.
Jako ve všech odvětvích,jeden něco vymyslí a druhý to za chvíli zakáže!
Bohuzel :-( A i kdyby k tem zakazum nedoslo (cemuz teda neverim), tak diky tomu vetsimu poctu lidi ztrati hory kus sveho kouzla.
Doba je holt takova, mene namahy, mene casu, urvat si ze vseho co nejvice.
Lidi se chtějí vracet do přírody ,ale tak nějak po svém :))
Před týdnem na Pradědu poloprázdno ,ale elektrikářů tak polovina -na vrchol přijížděli zcela neschvácení ,nezarudlí ,bez dýchacích problémů ,žádná křeč možná i znuděni ,jestli s vyčištěnou hlavou to netuším ???:)
No ale Praděd moc s přírodou společného nem, tam nikdo normální nejezdí ;-)
Tak od pristiho roku se ma regulovat pocet navstevniku v narodnich parcich. Takze ubude vsech.
+100
Mám přesně stejný pocit. Nebo obavu. Už delší dobu ten boom stále probíhá a různé regulace prostě přijdou. :/ Regulování, zákazy a příkazy jsou v Česku velmi oblíbeným nástrojem. A nebudou se týkat pouze e-bajků, to je jasné.
Jo to bude veselo až pojedou dolu hlava nehlava na plný pecky .
Nene, oni mají ve sjezdu křeče v rukou, od brzdění… Jednou jsem se dal s takovými do řeči a vůbec jsme si nerozuměli…:D
:-DDD
A až vypnout proud tak jsou s těma 25 kg e-bikema nahraní ;-)
A co ty s řazením Sram AXS?
Nahodi centraly ;).
No aby ses nedivil… Rakousko – huta, kde není elektřina, a u ni nabíječka na centrálu… :-)
Coby clovek neudelal pro prachy i kdyz tamni obyvatele jsou jinde nejenom financne nez čeko.
U nabíjecích stanic bude přeebikováno, ebikeři se budou švihat šňůrama od nabíječek a bojovat o pozici. Možná o nějaká facka padne.
Mozna si pujde zasuvku rezervovat, napr. od 12–14hod nez se napucne v hospode ;).
Spis to bude draze zpoplatneno. Zadarmo ani kure nehrabe.
Nabíjení bude zdarma.
Nabijeni bude zdarma ale zaplatis jej nasobne v kiosku, hospode a pod. Malokdo prijede na kopec s velkovykrmnou, zapne si kolo do zasuvky :) a pujde na dve hodiny o hole vode ze skarpy meditovat do prilehleho hvozdu.
:).
A cenovky v tom kiosku / hospodě budou rozlišeny na nabíječi / cyklisté? Asi ne, že?
Jasně že ne, máme demokracii a člověk se může svobodně rozhodnout, zda hospodu navštíví a přispěje tím na nabíjení mopedistů.
Neni nabiječ jako nabiječ :). Ceny dle gziftu a jinych daru prirody :).
V supermarketu taky nakupují všichni za stejnou cenu. Přitom majitel e-mobilu si ho může zdarma nabít, ale majitelům aut se spalovacím motorem nikdo nádrž zdarma nedá. :-(
Majitelé hospod nebudou mít s tím nabíjením nic společného, to je iniciativa Olomouckého kraje, tedy elektřina zdarma bude komplet placena z peněz od nás daňových poplatníků. Osobně když vidím za co kraje vyhazují nesmyslně peníze, jako např. rozhledny v údolí, předražené betonové cyklostezky, nabíjecí stanice pro lenochody či jízdenkový chaos u vlaků bych bych všemi deseti pro jejich zrušení.
jakkoliv jsem proti ebikum, tak nabijeci stanice pro ekola je dobra aktivita. Drzet lidi venku je chvalyhodne. A jezdit na ebiku je urcite pro zdravi lepsi nez kdyz bude sedet doma. zas nejaka aktivita to je i kdyz slaba, porad lepsi nez zadna.
Cetl jsi ten clanek? Tohle presne chces:
„Je to skvělý počin. Člověk se už nemusí bát při delší jízdě vybití baterky. Určitě to přispěje i k větší návštěvnosti Jeseníků, protože jezdců na elektrokolech rychle přibývá,“
No pokud tam budou elektrozoufalci jezdit jen v létě a po magistrále tam dejme tomu, ale bohužel není problém potkat tam takovýho elektromagora i v zimě na strojově upravených běžeckých tratích :(
Nabíjeci stanice je podobně dobrá aktivita, jako sociální dávky pro nepřizpůsobivé co jsou lenošní si hledat práci, v obojím případě z našich daní dotujeme lenochy, navíc budování v místech, kde už kvůli náporu lidí začínají regulace (viz. rychlebské stezky vs elekromopedy) to je jistě skvělý počin.
Čím víc éček, tím víc možností honit si ego, že jsi toho flákače dal!
Je to tak, kazdej obcas pohonkava ;).
To je asi stejný pocit,jako když předjedeš v padesátce ferrari ne ?
Tak toto je opravdu investice z nasich dani, myslim,ze si na to prispel asi desetnikem a vyvadis tu jak zenska v prechodu. Kdyby stat ,kraje a mesta prestaly investovat do veci, ktere se nelibi nejake skupine lidi, tak tu nemame absolutne nic, protoze vzdy se najde nekdo, kdo bude frflat.
Na Krnovsku vyrostly servisni cyklomista, kde jsou sroubovaky, stojan na uchytnuti kola, naradi na reseni defektu a uz jich je vic. Ted naky pupkaty stryc nejezdi na kole a je proti, zrusit! Cyklostezky jsou motorkarum naprd, zrusit.
Nemuze se v zivote delat vsechno jen podle toho co chci ja
Vzhledem k tomu, že nabíjecí stanice budou sloužit fyzicky hendikepovaným, kteří by se bez motoru nemohli pohybovat po zdravém vzduchu na kole ani pěšky, tak jsem pro. Jiná otázka je, zdali to nebudou zneužívat lenoši a tedy jde o podporu lenosti z našich daní.
treba tam budou jezdit zenske z Bruntalu na kole si nabijet vysavac, at usetri
Je zcestné ,že někomu může vadit nějaká nabíječka , která stojí daňového poplatníka zlomek toho, co vas stojí sociální skupina ,která vám ta kola krade.
Jako zrušení krajů? Tak to bych chtěl být u toho až potom direktivně z Prahy rozhodnou kudy povede cyklostezka někde u Ostravy když to nebude moci rozhodnout kraj. To by byl kravál že se jim tam do toho ty hajzlové z Prahy serou. :-) protože Pražáci jsou přece hajzlové a nejvíc škodí na Moravě
Tak, zasrani Prazaci zaprazeny a pragocentralisti k tomu vsemu ještě navic :).
Ano, umele kraje zavedene komunisty zrusit a obnovit zemske zrizeni, ktere bylo slibovano po revoluci.
Majitele hospod na tom budou profitovat diky absenci rychlonabiječek :).
Alespoň si tak dodatečně vyplaví ty hormony o které se připraví absenci fyzické námahy:-)
Už to vidím v jasných barvách tlačenice nepokoje bitky o zástrčku .
Jeden přijede a odpojí druhého, protože on přece nemá čas a má lepší „kolo“ :-D
Bude vitezit pravo silnejsiho jako ve vsem a historii napříč.
:)))bude prdel :)
“hranolky nemáme ,nefungují fri/yťáky -kola se nabíjejí:)
a neni to nahodou pro vas, pravoverne cyklisty spise plus? elektrocykliste budou vysedavat po hospodach, utracet tam prachy (podpori tim podnikatele) a cekat az se kolo nabije (coz neni rozhodne za par minut) a tim padem nebudou zavazet na cestach..
Možná ale budou zabírat mistra ja přijedu najím se a fičím dal ale oni tam budou smrdět a čekat až se nabije baterka ale taky to muže byt jen planý poplach .
To by sice bylo fajn, ale nebude to „digitální“ – cvak – všichni moto-cyklisti nabíjí – cvak – všichni moto-cyklisti jedou. Zvětší se jejich počet a vždycky jich bude dost i jinde, než u nabíječky, kde se budou střídat.
A nebylo by pro všechny lepší kdyby zůstali dole v supermarketech?
V Jeseníkách už je tak přelidněno, že najít volnou hospodu poblíž turistických tras už je skoro problém, podporovat z našich daní elektřinu zdarma pro lenochy mě přijde docela absurdita. Bude to jistě legrace až se to dostane do podobné fáze jak v Krkonoších, kde už je přelidněnost tak tragická, že začínají počty návštěvníků regulovat, to se budou naopak muset podobní turistická lákadla rušit.
Stačí trocha deště a na zahrádkách i v lese je místa dost.
K čemu lozit do hospody?
Musím říct, že při většině svých vyjížděk skoro nikoho nepotkávám. Ono stačí pustit se někam jinam, než kam chodí masy a je klid.
Zlaté Orlické Hory! Minulé prázdniny poloprázdné :-)
Nesmíš ale ne tu horní promenádu od Šerlichu (cyklobusy) k Pěticestí. Naštěstí existují mnohem hezčí alternativy kde je úplný klid.
no teď to tam je o víkendech peklo! Díky nové rozhledně jak na Václaváku!
No, tak to mi povídej. Zrovna dneska jsme jeli přes Velkou Deštnou. Z vrcholu staveniště. Bourají tu chatku, co léta provozovala tuším Horská služba. Nedávno ji někdo „zprivatizoval“. Ceny doznaly Himalajské přirážky. Místo boudy tam nejspíš bude stát nějaká moderna, aby stihla obsloužit násobně víc „turistů“ od parkoviště a cyklobusů. Zatím tam je zaparkovaný velký výčepní vlek v barvách plzeňského. Prostě z pěkného kopce je lunapark. Takže si pro příště škrtám. Ještě že vím, kam v Orlických zahnout za klidem a krásnou přírodou.
Já tam byl cca před měsícem. Parkoviště na Šerlichu přecpané, u rozhledny tak cca 30 lidí, pro cyklisty jako já už to ztrácí kouzlo.. chatka tam tuším ještě byla, ale kupodivu Masarykova chata byla zavřená
Jo, a potom pojdu ozrati do zjazdu a potom bude zase platit „cim viac ebajkerov, tym menej ebajkerov“
Samozřejmě nás těší obecný zájem o to,aby jsme měli dostatek energie,ale mě třeba stačí nabitá baterie z domu a ještě mi většinou tak 20 procent zbyde,takže bez starostí,když jsem byl v květnu v Jeseníkách,tak tam stejně nebyla ani noha a všechno bylo zavřené.
Nechápu. Všude v Jeseníkách omezují pohyb cyklistů a pak tam udělají nabíječky. Kdyby ty peníze raději investovali do infrastruktury a nabíječek ve městech.
Ve mestech je nabijecek dost a prijdou mi nekdy i nevytizene.
To mas jak v Krkonosich. Postavej novou lanovku na Snezku a divej se, ze je tam moc neukaznenych lidi a bordel. Tak tam postavej plot…
Jo přesně, kdyby cesta lanovkou na Sněžku stala tak 1000kč jedna cesta tak by se to regulovalo samo
No, nevim. Skoro bych rekl, ze nejvetsi kkti jsou v tomhle ti, kteri si mysli, ze se vse da koupit.
Ale nebylo by jich tolik a o to přece jde. Není zpomalit rychlost lanovky na polovinu, lístek striktně jako cestu nahoru a zpět, platnost lístku 1h po vystoupení z lanovky. Prostě co nejvíc tu lanovkou omezit, když chce někdo na Sněžku má jít pěšky
Kdyby byla vule to omezit, zustalo by to u zbourani te stare lanovky.
Zase zbitezily cisi ekonomicke zajmy.
Otázka jestli ten bordel na Sněžce dělaj lidi nebo poláci. Z polský strany je lanovka s pětinásobnou kapacitou než má ta česká a od ní je to na vrchol už jenom 2,5 km a 250 v.m.
Asi nepomůže nic než velké pokuty za jakékoliv poškozování přírody v národním parku a hlavně je teda udělovat a striktně vymáhat i v zahraničí
Nejde jen o bordel ve smyslu odhazovani odpadku. Jinak, vsechno bych na Polaky urcite nehazel.
Na snezce jsem zažil i holky v mini na jehlách, češky. Dokud to bude tak, že si přijedeš autem pod lanovku a v klidu se vyvezes, tak se nedá čekat, že se lidé budou chovat ohleduplne k přírodě, protože jim o přírodu nejde.
Přesně! Jde jen o selfíčko u šutru s označením Sněžky. Kdo touží po přírodě, ten si to dá po svejch. Ale lidi nemají čas a chtějí toho za den stihnout co nejvíce, takže celodenní výlet pěšky nepřipadá v úvahu.
Je fakt že bez lanovky Sněžku a Labskou za jedno odpoledne nedáš, takhle lanovka na Sněžku, bus na Zlaté návrší a ještě stihneš večeři ve Špindlu
Je vubec rychlá doba. Mame mycky, chytre vysavace, chytre mobily, e kola a vlastne porad nic nestihame.
na Poláky bych to neházel. podívej, co se vyskytuje v našich škarpách, to je hrůza. co jsme ochotni vyhodit z okna auta. v Polsku naopak čisto! ani na ulicích žádné krabičky od cigaret, nic. ani ve škarpách, žádné pet či pleny.
pra.ata jsme my. bohužel.
Tohle můžu z pohledu obyvatele jižního Polska potvrdit, bohužel.
Lidi nebo Polaci :-)
Už v roce 1932 to předpověděl Aldous Huxley v knize Konec civilizace. „Ř.L.P. to trpělivě vysvětlil. To, že pouhý pohled na růži vyvolává u dětí křik, má své závažné ekonomicko-politické důvody. Není to tak dlouho (asi sto let nebo tak nějak), co byli gamy, delty a dokonce i epsiloni predestinováni k tomu, aby milovali květiny, květiny zvlášť a přírodu vůbec. Účelem toho bylo naočkovat jim sklon chodit při každé možné příležitosti do přírody, a tak je přimět k tomu, aby používali dopravních prostředků.
“A používali jich?” zeptal se student.
“Ano, a vydatně,” odpověděl Ř.L.P., “ale nic jiného.”
Petrklíče a krajina, zdůrazňoval, mají jednu velkou chybu: jsou zadarmo. Láska k přírodě nezaměstná žádnou továrnu. Proto bylo rozhodnuto, že se láska k přírodě odstraní, alespoň u nižších kast; že se odstraní láska k přírodě, nikoli však sklon používat dopravních prostředků. Bylo totiž přirozeně nezbytné, aby jezdili do přírody i nadále, přestože se jim protiví. Problémem bylo, jak najít ekonomicky pádnější důvod pro používání dopravních prostředků, než jakým bylo pouhé zalíbení v petrklíčích a krajině. Ten důvod byl promptně nalezen.
“Predestinujeme masy k odporu vůči přírodě,” uzavřel ředitel, “avšak zároveň je uzpůsobíme tak, aby našly zalíbení ve všech sportech v přírodě. Přitom dbáme, aby každý takový sport nutně vyžadoval složité nářadí. Takže teď nejen používají dopravních prostředků, ale jsou také spotřebiteli průmyslového zboží. A proto ty elektrické šoky.”"
četl jsme víckrát a ještě román Ostrov (také A. H.) – nějak to k jeho vizím směřuje- ideál NWO :-(
Hodne drsný a zaroven smutny, lec trefny.
Dokonale vystihující. Nechápu, jak to mohl autor tak dokonale předpovědět. Asi si ten román budu muset přečíst.
Jinak, co se týče Jeseníků, tak je jasné, že jim to neprospěje. Za svých 20 let jsem byl na Pradědu jednou (a to myslím, že toho za rok prochodím celkem dost a na Praděd to mám cca 50km) a nemám vůbec potřebu se tam v budoucnu vracet – ani na kole ani pěšky. Místo kochání se krajinou člověk šlape po širokém asfaltu a vyhýbá se koloběžkám, kolům a davům návštěvníků. Jinak je v Jeseníkách spousta krásných míst, která jsou většině skryta. Tak doufám, že tomu tak zůstane i po stavbě nabíječek.
Mi připadá, že se ta hrůzostrašnost Pradědu tak nějak zveličuje. Během posledních pěti let jsem byl na Pradědu pěšky několikanásobně častěji než ty za 20 let a přišlo mi to v vždy pohodě. Hodně lidí bylo v případě víkendu a slunečného počasí jen poslední asfaltový kilometr pod vrcholem, jinak zbylých 8–10 km jen pár lidí (nejčastěji chodíme kolem Malého Dědu).
Hele a to lidi budou s sebou tahat nekolika kilove nabijecky?
Nabijecka vazi cca 500gr nebo-li pul kila :). Nahradni baterie cca dve a pul kila. Je mozny, ze budou nabijecky „zadarmo“ pujcovat.
Baterie jen 2,5 kg? Nějak mám zafixováno, že je to cca 1/3 hmotnosti kola…
Baterie Shimano Steps E8010 504 wh = 2 600gr – váženo ;).
Kdo má Bosch a Shimano nemusí, na ty je tam orig konektor, ostatní holt musí, je to v tom článku napsané
Bych jim tam dal místo zásuvek ze zdi „rotoped – generátor“, kterým by si baterky mohli dobít.
to jsem vždycky ve fitkách nechápal! Tolik energie vniveč! Proč sakra na všechna ta mučidla nedají generátory el. energie?
Musel bys donutit lidi točit určitou frekvenci a konstantne ji udržovat :)
50Hz treba
Tak zprevodovani abys dosáhl 50Hz beru jako to nejmenší.
Akorát to sežere většinu už tak chabého výkonu.
Převodování není nutné. Frekvence 50 Hz se dá vytvořit elektronicky. Podobně jako u solárních panelů.
+1
máš nějaký typ-odkaz jak rotoped -trenažér předělat na elektrogenerátor? Stačil by výkon na pohon TV, PC, nabíječku mobilu, tabletu.....
Odkaz nemám. Možná by šlo použít něco na principu rekuperace z e-biku. Nezabýval jsem se tím. Ale odhaduji, že pokud to zrovna nebude z Číny za pár €, tak se investice vyrobenou energií nikdy nezaplatí.
Asi máš hrubou představu, jakým výkonem šlape cyklista. Takže nabíječku (cca 10 W) nebo tablet by to pokrylo celkem v pohodě.
Toasty k snídani to už bude výzva :-)
A co teprve si uvařit vodu na kávu! odhaduji tak cca 30 minut slušného výkonu
:-)
Tak třeba v informačním centru na Dukovanech je takový kolo a na zdi máš spotřebiče seřazený dle výkonu a vidíš hned, kolik jsi toho už „vyšlapal“. Žárovku třeba rozsvítíš skoro hned, na varnou konvici si ale už mákneš. Důležitá je pravidelná frekvence šlapání.
No to nevim jestli odpovida, kdyz bezna rychlovarna konvice ma pres 1000W. Za jak dlouho se uvari voda na 300W tezko rict.
Nerozumim tomu co pises :)
Asi to, že si není jistý, jestli se dříve uvaří voda, nebo cyklista. :-)
Nezkousel jsem, na rotoped tam stala fronta :)
To byla fronta na uvaření té konvice:-)
Nevim jestli je vubec mozne lidskou silou uvarit vodu. :-)
No každé ráno by jsi to nechtěl
To znam, to je mi jasne. Ale voda je horsi. :-)
No právě, uvařit 300ml vody na čaj už by bylo podle mě úplně nereálné, jedině že by jsi šlapal půl hodiny nabíjel baterku a pomocí té baterie potom vařil vodu. Napřímo asi bez šance
Něco takového jsem viděl v jednom videu na YT,měli to v USA na letišti a dobíjel si tím noťas.Bylo to na kanále KamFit,nebo tak nějak.Sedl za stoleček,připíchl noťas a šlapal do pedálů.
Tak už i Saturnin musel šlapat…
V praxi to vypada takto
Byl jsi rychlejší, to je tak když čteš příspěvky odshora :-)
tak třeba jen čerpat vodu do zásobníku na střeše fitka! A pak tu vodu použít jako pohon turbímny a generátoru! viz Dlouhé stráně :-)
Nezdá se jako špatný nápad, e-biker potom sebou v klidu vygenerované Ah použije pro nezbytnou přípomoc, takže pojede vlastně konečně za svoje.
Jsem úplně v klidu. Místa, která jsou pro mne důležitá, budou nadále tímto zcela nepostižená.
Celkově mi ty reakce tady přijdou ve stylu – chci jít na klidnou procházku a pak nadávám, že je na Václaváku plno lidí.
Přesně. Pokud člověk nejde přímo na Praděd, tak těch lidí zas tolik není. A pokud člověk využívá lovecké stezky, tak kolikrát nepotká za celý den ani nohu.
Samozrejme, a jeste pokud se rozhodnu navstivit nejproflaklejsi mista v cervenci a srpnu behem prazdnin, tak budu mit asi pocit,ze jsou Jeseniky prelidnene.
Ale ja teda jezdim Jeseniky kveten/cerven a pak zari/rijen a 100km+ MTB svihy v okoli Vrbno/Studanka/Mala Moravka/ Skritek jedu a potkam cca 7 lidi, po ceste neni otevrena zadna hospoda a kdyz, tak zpravidla bez kuchyne (slava hospode na autobusaku na Hvezde). V zime na bezkach jedu 40km a nemam si kde dat pivo anebo se placam v patek ve snehu po kolena, protoze na paterni trase Moravka -* alfredka – skritek vubec nevyjela rolba.
Kdo si mysli,ze jsou Jeseniky prelidnene tak by mel jet vystrizlivet do Krkonos nebo Jizerek.
Ať všichni přijedou na Malou Morávku když jsou Borůvkové hody. To je ta pravá turistika. Projet hospody na E-bajcích nebo kyvadlovým spojem.
Jo no…když člověk Jeseníky zná,tak ví že mimo hlavní magistrály nepotká nikoho…
Přesně vystizeno.
Takhle je to všude u nás a takových míst je mnohonásobně naštěstí víc, než ty profláklý s davama lidí. Znám fůru míst, kde jsou sotva čitelný turistický značky a na bajku se tam dá krásně jezdit, potkáš tak maximálně pár lidí, spíš ani nohu, přitom je tam hezky. Ale stejně někdo jede o víkendu s bajkem do Českého ráje a pak nadává na davy kolem Hrubé Skály a nebo Kosti, v Jeseníkách je to stejný :-)
to je fakt! Já když začal chodit mimo turisticky profláklá místa, objevil jsem i pár studánek!
S tím souhlasím, ale jen částečně. Když bude nabíječka i na Paprsku, tak zřejmě budu vídat ebiky i na místech, kde dosud potkám max. jednoho dalšího bikera.
Na Paprsku již nabíječka je…
Bohužel od letoška ano, snad to nějak vypnou aspoň na zimu aby nám elektrozoufalci nekurvili stopy ještě víc :(
Jednu jsem už viděl i na Skřítku, ale tam je stejně plno motorkářů, takže se to tam stratí.
Jak to tam teď vypadá, co se návštěvnosti týče? Byli jsme tam v roce 2012 koncem srpna na týden a lidí minimum..Kromě nás dvou na Paprstku bydlelo ještě asi pět lidí, projeli jsme na bajku v okolí kde co včetně hlavního hrebene a nepotkali vlastně ani nohu. Krásný a liduprázdný kraj.
Myslíš RS nebo Rychlebské hory? :-) První OK, lidi se rozprostřou, druhý OK, lidupdazdný.
RS ne, tam jsem byl jednou a stačilo, nemám na takový věci skill, spíš Rychlebky jako takový, mám liduprázdno rád a je fajn, že je to tam tedy pořád stejný.