• palov63

    Ahoj všichni, je mi přes padesát a na kole jsem v podstatě každý den, nejen rekreačně, ale kolo prostě používám jako dopravní prostředek, do práce, někdy po Praze a okolí. Jezdím ted na horáku /GT-čko s XT-čkem, ještě ocelový rám-jeden z posledních z r.98/, přezutého na tenké „silniční“ pláště. Vypadá to trochu divně, ale účel to plní. Chtěl bych ted na stará kolena vyzkoušet silničku, která mě odjakživa lákala. A ted to hlavní, měřím 164 cm, no a váha přes 80kg. Není to moc? Pokud ne, tak jaký rám a velikost? Požadavky jsou na bezúdržbové, „měkké“ a pohodlné kolo s kvalitními komponenty, žádné závody a časové limity pokořovat nebudu. Ted mám 3×8 a na předním nejmenším převodu jsem ještě nikdy nejel. Cenově bych se chtěl vejít do 30tis. Nevadilo by mi i starší kolo, pokud splní moje požadavky, na značky si nehraju, ale nerad bych zase koupil nějaký kšunt. Budu vděčný za jakýkoliv názor a předem děkuji za Váš čas. Doufám, že to nevyznělo jako inzerát do bazaru.

    0 0
    • jecnak  

      Uplne jednoduse si pujc nejakou testovacku – silnicku, cyklokrosku a nejakyho kockopsa mezi a sam uvidis.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      80 kg je v pohodě, na 164 cm velikost cca 52 (podle střihu rámu, značky a proporcí jezdce). Jenže: narazíš na nedostatek rámů s dost vysokou hlavou – na nízké asi nebudeš schopen jezdit kvůli věku a nadváze.

      Pohodlnější by byl rám karbonový, kdyby se něco takového našlo v bazaru. Uvezou Tě ale i lehké hliníkové, těžké už tuplem.

      Jinak si pohlídej možnost použití širších plášťů (aby prošly brzdami, vidlicí a zadní stavbou), 28mm není žádná ostuda. Převody kopmpaktní 50/34 × 11–28 a je jedno, jestli 2×9 nebo 2×10 nebo 2×11 (popř. trojpřevodník – doporučuji, nejmenší tác má pořád ještě 30 zubů) – určitě se vyhni obloukem kombinaci s nejmenším převodníkem 39z. Kliky by pro Tebe měly být 170 mm dlouhé, max. 172,5, spíš ne 175 mm.

      Záplety klidně základní typu Mavic Aksium, uvezou Tě a nezničíš je.

      0 0
      • yetti  

        52ku na 164cm je nesmysl. To je tak na 170cm +

        0 0
        • JMT  

          Co je velikost 52 ? Jak je to velký ? To jsou rady…

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Máš rámy vel. 58, tak bys to mohl přibližně vědět. Je to oproti nim taková dětská 3/4 velikost. :-)

            0 0
          • yetti  

            Samozřejmě si každý musí najít a vyzkoušet svojí optimální velikost ale hodí se mít alespoň představu jak velké kolo zhruba hledat. Já jsem jen reagoval na to, že silnice velikosti 52 jak doporučil Krab je pro 164cm totálně mimo a je úplně jedno od jaké značky. Bohužel když půjde do do obchodu s tím, že chce 52ku tak mu jí většina prodavačů ochotně prodá a ještě mu budou tvrdit, že je to na něj ideální. I kdyby měl zakladatel vlákna při výšce 164cm nohy dlouhý jak modelka tak mu to bude prostě velký.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Bylo to opravdu míněno jako varování před příliš velkými rámy, mohl jsem být přesnější.

              Když budeme uvažovat klasické závodní rámy (nesloping s nízkou hlavou), tak by byla opravdu 52 na hraně, spíš už za ní. Ale tazatel si nejspíš nebude kupovat extra závodní geometrii, takže většina rámů bude mít nějaký (byť malý) sloping a lehce zvýšenou HT. Pak je pro něj skoro výhodnější si pro daný záměr koupit si rám na horní hranici, mít méně vysunutou sedlovku a kratší představec, ale o centimetr vyšší HT, což by se mu na rámu 52 (normálně dlouhém, nikoliv třeba moje Merida, která má ve vel. 52 klidně TTh=545mm) mělo povést. Pokud se podaří najít 50 nebo menší s dost vysokou hlavou, tak určitě.

              Udávaná velikost je jen číslo, ve skutečnosti je hlavní, aby se vešel s rezervou nad horní rámovou trubku, aby rám nebyl moc dlouhý a hlava byla dostatečně vysoká. Pro přesnější odhad je dobré se proměřit a použít kalkulátoru – je třeba mít na paměti, že hodnoty týkající se rozměrů rámů jsou orientační (geometrie rámů se dost liší), zato hodnotám udávajícím polohu sedla vůči klikám a vzdálenost řídítek od sedla se dá věřit bez větších výhrad.

              Co si musí vyzkoušet na vlastní kůži (ruce, záda) je výška řídítek.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Teď jsem se podíval na bazar, stálo by za to zkusit najít něco takového v karbonu, ale on i ten hliník by stačil …

                0 0
        • VladexAndroid  

          já jezdil na dospělém rám 54cm tak už od 11–12 let a to jsem průměrně vysoký.

          52 cm to je tak na 1,5m :-)

          0 0
        • VladexAndroid  

          já jezdil na dospělém rám 54 tak už od 11–12 let a to jsem průměrně vysoký.

          52 cm to je tak na 1,5m :-)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Tak to bude tím, že jsi Android, nikoliv člověk. Mladšímu synovi jsem 7.4. přeskládal výbavu z rámu vel. 50 na vel. 52, měří cca 165 cm, délkově je posed v normě, na menším rámu už byl ale problém dostat vůči sedlu řídítka dost vysoko. Mít hodně vytaženou sedlovku (má celkem dlouhé nohy) a k tomu hodně podložek pod představcem není zrovna to, čemu bych se nechtěl vyhnout.

            Pro info:

            Total Body Height: 165 cm

            Inseam: 77 cm

            The Competitive Fit (cm)

            Seat Tube Range c–t: 51.4 – 51.9 cm – takže rám 52 cm

            Top Tube Length: 49.5 – 49.9 cm – je potřeba kratší rám, něco dožene kratší představec

            Stem Length: 9.5 – 10.1 cm – má představec tuším 85 mm, vyrovnává reálnou délku rámu

            BB–Saddle Position: 69.7 – 71.7 cm – nastaveno 70,5 cm

            Saddle Handlebar: 45.4 – 46 cm

            Saddle Setback: 2.7 – 3.1 cm

            0 0
          • lukyn280  

            já mám 54 na 179 cm

            0 0
            • VladexAndroid  

              54 je můj nejmenší rám, největší mám 595mm. mám 182cm.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Jestli máš délku rámu jízdního kola 595 mm pro jezdce 182 cm vysokého, tak to tam máš asi řídítka z nějakého chopperu. Další možností je, že je Tvá tělesná schránka neúplná a výškový údaj je zavádějící, viděl bych to na podkolenní amputaci obou dolních končetin, pokud ovšem není disproporce dána absencí hlavy a jejího obsahu. Ještě mě napadá, že by mohlo jít o lehokolo.

                0 0
                • VladexAndroid  

                  já myslel výšku rámu. ne délku. jenže ten 595mm rám má tak strašně nízko střed, že horní rámová trubka je tak ve stejné výšce na zemí jako na jiném rámu 555mm co má střed podstatně výš. a řídítka mám rovná :-) a lehokolo nemám ani neuvažuji – nevím teda cos tím myslel i těma amputacema :-D

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Ale nic, to Ti časem dojde.

                    Na rámu je podstatná délka, takže porovnávat se současnými rámy staré oceláky je celkem k ničemu a zavádějící, měly všechno hodně vytažené nahoru, což bylo dáno zejm. konstrukčními vlastnostmi materiálu a technikou spojování. Jestli se jedná o Favorit nebo podobně, je dost možné, že byl původně na kola 630 a nikoliv 622, proto nyní vychází střed příliš nízko.

                    Trpím utkvělou představou, že se do zatáček potřebuji naklánět (a ve většině z nich i šlapat), takže na takovémto rámu bych se nejpozději na prvním kruhovém objezdu přizabil.

                    0 0
                    • standoslav  

                      … dodnes nechápu, jak se mohlo v 80tých letech jezdit na rámech 56 (Sýkora)- 62(Dvořáček), ---- to snad nebyla ani silniční cyklistika… :-)))

                      0 0
    • Smazaný účet  

      Jak „stará kolena“, snad „vyzrálý jezdec“, né? :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Co třeba toto v odpovídající velikosti ? http://www.lightbike.cz/…6-53-cm.html

      Je to cx, takže tam nacpeš širší gumy ( třeba 30mm ) pro to pohodlí… s převodníky 46/36 si nohy taky nezlomíš ;-)

      0 0
    • palov63  

      Ten limit můžu klidně posunout třeba o 5tis, počítám, že už to bude moje „poslední“ kolo, tak proč si neudělat radost. To moje GT-čko mi slouží už 17-tý rok spolehlivě, to potom člověk na nějakou tu tisícovku nekouká. Ale ještě jeden zásadní dotaz, jít do nového, anebo skusit i jetý, starší, třeba už v carbonu? Stálo by to za to, nebo to za to riziko nestojí? Moc děkuji za názory, vím že to je moc ve všeobecnosti, ale budu rád za každý názor a ještě jednou díky za Váš čas

      0 0
      • arny71  

        Proč nezkusit starší karbon? Vybereš si inzerát a zajedeš vyzkoušet. Maximálně to nevezmeš. Kolo „staré“ 4–5 let osazené na 2×10 se slušnejma kolama, to by neměl být problém za 30k sehnat, spíš za míň. Jen teda ta velikost 52 se asi bude shánět blbě.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ani ne, když to tak sleduju, tak 49, 50, 52 atd. je tam relativně dost… A často se jedná o kola skládaná pro partnerky, které na to sedly 3×.

          0 0
          • lukyn280  

            to je většina kol (i horských), ježděno ženou pouze po asfaltových cyklostezkách. Připomíná mi to auta, ta jsou taky většinou po důchodci :D

            0 0
            • novas752  

              A jen za hezkého počasí a příhodné konstalace Mrasu. :)

              Ale když vidim, jak řídí někteří důchodci… Motor vytočenej na 2ku, nebo uškrcenej na volnoběhu atd. :)

              0 0
            • Smazaný účet  

              Vycházím podle skutečnosti, když známí prodávají kolo ve velikosti pro 155–165cm postavu, tak je to právě tento případ…

              Jasně, když je na bazaru HT 29 na 21 rámu, tak to po ženě asi nebude no :D

              0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Pokud nepadáš (jakože nepadáš), tak karbon nabízí daleko větší rozpětí vlastností rámů a pomalejší stárnutí materiálu, v případě poškození většinou JE opravitelný.

        Za sebe, na nevýkonnostní jezdění, bych určitě uvažoval nad karbonem – přiměřený rám pochytá spoustu nerovností sám od sebe (jezdím momentálně pružný karbon i hodně tvrdý hliník). V uvedené cenové relaci jsem doma postavil ženě a synovi silniční kola s už ne úplně noname karbonovými rámy (Author CA8800/Ultegra 6600/mix/Remerx Rapid a Polygon 900X/105–5700/mix/záplety Vape 38carbon). Potřebuješ celkem malý rám, ty se sem-tam ve výprodejích mihnou.

        Na běžné použití stačí osazení Tiagra, 105 už je opravdu hodně solidní, jen je třeba si dát pozor na kliky, resp. převodníky z meziřad Shimano R-xxx, ty řadové mi přijdou znatelně tužší (a platí už pro Tiagru).

        Bazar celkem klidně, silniční kola tolik nestárnou a, alespoň pokud já vím, netrpí příliš na nějaká skrytá poškození.

        0 0
      • palov63  

        Tak jsem trochu hledal, jak se Vám pozdává tahle nabídka na aukru? Raději bych kupoval na specializovaném bazaru, ale tohle mně zaujalo http://aukro.cz/…9995009.html

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jako cena asi ok, ale ten rám mi přijde rozhodně starší než rok 2013.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            To vypadá na Dura-Ace 7800, první 10sp, ještě s vnějším vedením. Což by nebylo na závadu, záleží, kolik má najeto a v jakých podmínkách. O rámu těžko něco soudit.

            0 0
    • Yura  

      Btw jak jsou na tom tvoje zada? Vyuzijes tu největší vyhodu silnicky byt „zalomenej“ a drzet se dole v obloukach třeba? Za ty prachy ti tady muzou totiž nekteri poskládat paradni kolo, které bude universalnejsi a mnohem pohodlnejsi. Po asfaltu to leti uplne stejne, když tam mas nabombene slicky a muzes i do terenu… Jedinej rozdil jak jsem psal je, ze posed bude vzprimenejsi a nemuzes se tak natáhnout jako s beranama..

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Výhoda silničky v zalomení a držení se v obloucích? Jak dlouho to vydržíš, o kolik Tě to zrychlí, jak pak jedeš rychle a jak dlouho se pak léčíš?

        Do oblouků jdu jen proti větru, pak při rychlostech cca nad 32 km/hod; zrychlí to na rovině reálně o nejvýš 2 km/hod, vydržím to cca 50 km a léčit se potom zatím naštěstí nemusím. Za mě to není největší výhoda silničky, pouze jedna z mnoha. Ale máš pravdu, že (vyjma nabombených sliků) se dají najít i jiné univerzálnější varianty, nicméně toto je vlákno o silničce.

        0 0
      • palov63  

        Vůbec mi nejde o rychlost, jde mi o komfort, po té padesátce už nefunguje všechno /záda/ tak, jak to fungovalo a lepší to nebude, spíš horší. Zalomený nemusím být, spíš vzpřímenější, taky mi roste pivní pupek, tak musím na něho taky brát ohledy. No ale představa, že si po jízdě ve třicítce /myslím teplotu/ dávám colu, nebo nějaké jiné sladké svinstvo mě deprimuje…

        0 0
        • Singlespeed  

          Pokud ti jde o komfort, tak na silniční kolo zapomeň ;-).

          0 0
        • JakeF  

          Komfort a silnice nejdou dohromady… A to vozím karbon endurance silničku na 25mm gumách, což je asi tak poslední varianta, čemu se ještě říká „silnička“.

          Pokud nastavíš posed tak, že budeš stejně většinu doby jezdit v horním úchopu a nebudeš honit rychlosti, kde už silnice hodně získává díky aerodynamice, tak proti nějakýmu gravel biku na 35mm gumách získáváš hodně málo rychlosti za cenu výrazně nižšího pohodlí a menší univerzality.

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Nech si postavit u stavitele nové luxusní trekové kolo s dobrou vidlicí, za 30 už bys mohl mít nejspíš i karbon rám, pokud bys na něm trval. Nebo nějaké horské, s úzkými a hladkými plášti poletí i po asfaltu.

          Za uvedené peníze se dá určitě koupit hotové karbonové se vzduchovou vidlicí (první na mě vyskočilo třeba tady a to určitě není ještě žádná hitparáda, měly by se dát najít lepší).

          0 0
          • Yura  

            No vidíš to a razem uz to debata o silnicce není ze.. :)) Jinak odpruženou vidlu bych tam teda nedaval. Teren do kterého by jel by urcite zvladla i ta pevna karbonova, tak proc tam srat tu odpruženou..

            0 0
          • palov63  

            Určitě nechci cokoliv odpruženého, to kolo je potom celé „rozeváté“, to podle mně na silnici nepatří, to je tak do lesa z kopce, i když silnice jsou v dnešní době rozbité jako pr@se

            0 0
        • Yura  

          No tak je to tak jak jsem si myslel.. Ja se taky na silnicce pohodlne proste nesvezu. Jak jsem psal Scalar tady z fora sklada pekny kola. Koncepce zustane stejna jako mas ted. Jen urcite kola, komponenty budou kvalitnejsi a hlavne predni vidlice karbonova. Ergogripy, aby byly rovna riditka pohodlna i při delší jizde a budes urcite spokojenej.

          0 0
          • jecnak  

            Tak to mas asi nejake zdravotni problemy se zady ne?

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Nemá, on jen jezdí na Fávu vel. 58+ při výšce 172 cm a drží se výhradně v obloucích.

              0 0
        • Smazaný účet  

          Když komfort, tak co něco takového? Dávám100–200km a nic nebolí.

          Taky jsem chtěl kdysi žiletku.

          0 0
        • Smazaný účet  

          To jsou zase plky. Pokud chceš silničku, tak i ta jde udělat pohodlná…ty kecy, že silnice a pohodlí nejde dohromady patří do dob 21mm nabušených plášťů.. :o))) Nebo „chceš bejt zalomenej“, to je taky něco…

          Tady máš za dobré peníze karbon rám ( http://www.mojekolo.cz/…n-95-30-2013 ), uhlí něco vyzobe, tento rám konkrétně má hlavu vysokou až až…ruku do ohně nedám, ale mám dojem, že v té 50 snad 160mm, když tam dáš 1cm podložku, tak budeš mít řídítka téměř v rovině se sedlem… K tomu kola s 17C ráfkem ( širší ), třeba Fulcrum racing 5 a na ně 27–28mm gumy, třeba by se vlezly i 30mm, rám by na to měl brát ohledy… Vzpřímený posed, v gumách 5 barů a bude to pohodlnější jak kdejaký Al cross, ale pojede to lépe.

          0 0
          • JakeF  

            Myslím, že pod pojmem pohodlí si představuješ něco jinýho, než co opravdu pohodlí je… Pokud na silničce nejezdíš spodní úchop a průměry kolem 30km/h, tak MTB na semi-slick gumách, s pevnou vidlí a sportovnějším posedem je výrazně pohodlnější a průměrech kolem 25km/h bude pomalejší tak o 1km/h, jestli ne míň… Gravel bike ještě o míň a pořád tam máš možnost různýcho úchopu na beranech…

            A to píšu jako člověk, co jezdí na silnici a z místního GT Grade hypu mám akorát srandu. Bohužel ale na naše silnice pokud chce člověk pohodlí, tak silnička fakt není cesta…

            0 0
            • Yura  

              Heh presne… Hlavne když se prihledne k tomuhle konkretnimu pripadu tazatele, tak tomu je silnicka opravdu na nic.. Berany ze mají vetsi počet moznosti uchopu je taky pekny, ale když clovek nejezdi zadne ultramaratony, tak trochu sirsi rovna riditka nez ma ramena +ergogripy a třeba male rohy jsou pohodlne a naprosto dostacujici.

              0 0
            • Smazaný účet  

              To co jsem psal výše: vysoká hlava + „roubaix setup“ je na obyčejné silnice pohodlné i s rezervou… Švih s průměrem 30 odjedu s tím, že za oblouky se chytnu třeba za celých 100 km 2× po třech minutách :) Když to porovnám s hlína crossem na 35mm gumách, tak karbonová silnice na 25mm (6,5 bar) mi přijde pohodlná stejně. Ty 28mm s 5 bar musí být solidní žehličky :o)

              S grade souhlas, nějak jsem nepochopil ani smysl, ani vzhled.

              Já si pod pohodlím představuju široký gauč potažený oranžovým potahem a na konferáku kávu nebo „wildu“. Na kole mi stačí, když nejsem vyklepaný jak koberec a nevypadávají mi rodla z ruk. :-)

              0 0
              • JakeF  

                No já vozím Defy, což je přesně vysoká hlava, pohodlnej karbon rám, 25mm gumy a na horší silnice jsem foukal 6/6,5, na hezký dávám 7/7,5… Je pravda, že tam nemám vyloženě ten „roubaix setup“, mám to nastavený dost do sportovna, ale jak je to krátkej rám, tak zase většinu času jezdím ve spodním úchytu, na TCRku jsem se většinu doby držel na pákách, takže ve výsledku na tom sedím asi dost podobně…

                Nicméně rozhodně to není kolo, který bych komukoliv doporučil, pokud chce pohodlí… Je to relativně pohodlný na silničku, ale pořád to je jenom silnička a už na rozbitým asfaltu je to nepříjemný a na nezpevněnou cestu jsem zabloudil jednou a skončil jsem 50 km od domova s prázdným kolem a bez náhradní duše :).

                0 0
                • tromboonen  

                  No ja s realnymi 27 mm plasti na nizkem tlaku (pumpa rika 3,5–4 bar, ale asi blbe ukazuje) malokdy jedu vyjizdku kde by nebyla aspon sotolina a obcas i polnacka, minulou sezonu jsem pichnul jenom jednou na asfaltu.. pohodlny mi to pripada dost a hlavne to ve srovnani s nejakou kroskou fakt rychlejsi a lehci.

                  0 0
                  • JakeF  

                    S pláštěma a s dušema? Tak to si nedovedu představit, 27mm gumy a 3,5 bar na šotolině… Věřím, že už to pak v kombinaci s Roubaix rámem moc nedrncá, ale nedovedu si představit jet jinak než absolutně připosraně, abych necvaknul duši. S galdama nebo notubes dejme tomu.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Ja mam podezreni, ze ta moje pumpa ukazuje blbe… proste to foukam na 15% deformaci, kdyz jedu nejakou prasarnu tak si upustim, cvakani nebo svlikani nehrozi a svizne to taky jede, velmi..

                      0 0
                • maajkee  

                  Z mýho pohledu rozdíl při použití plášťů 23 nebo 25 je rozdíl v pohodlí naprosto zanedbatelnej a rozdíl v tom jak to jede tak znatelnej :) Nakonec jsem skončil u kompromisu 24mm :)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    A co podle tebe jede znatelně lépe ?

                    Mně jednoznačně lépe frčí 25mm verze :-) Nicméně 25mm Conti4000 se mi do zadní stavby nevleze, pouze ze začátku než se trochu roztáhne…takže jsem dozadu koupil 23mm verzi a čekal nepohodlí, nedostatek gripu atd… a nic se nekonalo. Reálně ta 23 má 24,8mm, takže příště ty Conti beru klidně oba 23. Čistokrevnou 23 jsem vozil předtím a už bych to nechtěl.

                    0 0
              • Smazaný účet  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Tato volba by byla dost super, velikost by cca seděla, rám Ride bude až extrémně pohodlný a pružný, žádný kostitřas, že je to na úkor špičkové výkonnosti asi v tomto případě jde stranou. Má ve vel. 50 skutečně HT=160mm + k tomu je potřeba přidat ještě dalších 15 mm kónické horní krytky hlavového složení a klidně další 2 cm podložek, dohromady nevypadá (díky robustnosti HT) špatně ani těchto 195 mm pod představcem. Na pohodlí přidá i celkem výrazně pružná originální 27,2 mm karbonová sedlovka, která je už v sadě. Gumy 30 mm by se bohužel nejspíš nevešly, je to přece jen pořád silniční kolo.

            Za mě každopádně dobrá volba na důchod, jen se neukvapit se zkracováním vidlice.

            [Mám z tohoto roku Sculturu 905 – totožný materiál, jen zadní stavba je profilovaná o 90° jinak (měla by být pevnější v záběru) – a i ta je velmi pružná a hrby tlumící, každopádně spíš pohodlí, než brutální výkon.]

            0 0
    • Bubaaak  

      Já ti nevím, je mi jen 30, celej život jsem chtěl silničku a teď si jednu dodělávám, ale..

      po Praze. Takže dlažební kostky, koleje, podélný kanály, diry..... Nebo cyklostezky?

      164cm a 80 kg, měřím 188 a vážím 83 a už jsem si zas začal vzpomínat, jak se dělaj leh-sedy aby mě pivní zasobník netlačil, když si „lehnu“.

      Taky na „horáku“ jezdím asi od 13 let, hrozně jsem si zvykl na posez a ovládání. Takže když jsem sedl na silnici do provozu (nemyslim jen projetí kilák tam a zpět), tak zrovna v Praze jsem si nebyl vůbec jistý na brzdách (poloha těla a uchop pák), kolo není tak „hravé“ a když ti taxikář chce ukázat jakej je to *******, tak celkově reakční doba celé sestavy (kolo jezdec) je snad o 1s pomalejší, navíc daleko častěji budeš kličkovat, na horáku tu dírku prostě vemeš, na silnici si to rozmyslíš.

      Ale řikám, jsem odkojen na MTB a předtím jsem se učil jezdit na BMX.

      Silničku si dostavím i ty favořity co se mi tu válej, ale pro jízdu do práce bych zvažoval 29" na silničních pláštích, kvuli bezpečnosti, rychlosti a ovladatelnosti v centru, a i to pohodlí.

      Sám si zvaž kudy a po čem jezdíš, neřikám že silnice je špatná, ne je to bomba, stojí za to jí mít, jede to jak sviňa i do kopce, ale… nejsem zvyklý, abych s tím jezdil do „džungle“

      Zkus si jí někde pujčit, ideálně někde u prodejny s podobným profilem trati kde se normálně pohybuješ a uvidíš.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Jo.

        0 0
      • palov63  

        To ježdění po Praze jsem trochu přehnal, na to bych si vzal horáka, ale potřebuji to vidět právě z té druhé strany, diky.

        0 0
        • tromboonen  

          Za me urcite silnicku, ve vhodne velikosti a geometrii je pohodlnejsi nez crosska nebo colkoli s rovnymi rodly, mas mnohem vic variant uchopu.. hlavne neber „fitnes“ kolo (silnicka s rovnyma rodlama), maj jinou geometrii a spojuji nevyhody zavodnich silnicek a krosek.

          Projdi si temata re velikost a geometrie v silnicni sekci, tam najdes navod jak se zmerit a co z toho vypocitat a jak zjistit vhodnou velikost ramu i na bazarovce..

          Pak si parkrat pujc nejake testovacky, asi budes chcit neco s vyssi hlavou, kategorie silnice endurance, ma to i sirsi stavbu a vidli, vetsinou se tam vejdou sirsi plaste, tak do 28–30mm, nebo ten gravel/adventure (tam bezne 33–35, u nekterych i vice, ale to na silnici nepotrebujes), pripadne CX (cyklokros), ale tam bejva problem sehnat nezavodni geometrii a vysoke hlavy taky moc nejsou, snad Dema..

          Rozhodni se mezi temito kategoriemi a rozvaz jestli chces kotouce nebo staci rafkove brzdy. Kotouce jsou vyhodne hlavne na kazdodenni jezdeni i ve spatnem pocasi (nenicis rafky brzdenim), pohodlne, ale nejsou uplne nutne a vetsinou dost zvysuji cenu a vahu kola, na bazaru jich taky moc nebude, i kdyz..

          Az budes mit rozhodnuto, napis co Ti proslo dobry a klidne sem dej par kandidatu z bazaru nebo novejch a poradime Ti..

          0 0
          • palov63  

            Moc děkuji

            0 0
            • tromboonen  

              Neni zac, ony silnicky vypadaj pro zacatecnika strasidelne, lidi v obchodech jim casto moc nerozumi, byla tu holt ta vlna MTB co vsechno prevalcovala, ale ty informace se daj najit, hlavni je neukvapit se a vybrat dobre geometrii/styl kola, velikost a dobre se rozhodnout re moznost sirsich plastu, navarky na blatniky pripadne nosic se vzdycky hodi, brzdy rafek-kotouc atd..

              Kdyz si nedas bacha a koupis spatnou velikost (v extremu kdyz se to sejde s netypickou postavou i 2–3 cm na delce ramu muze byt problem) tak Te to akorat otravi a budes rikat ze ty rovny rodla jsou lepsi, ale kdyz to dobre vyberes, uvidis ten rozdil..

              Klidne se ptej, radi poradime..

              0 0
              • jeffino  

                já už bych dneska nějaký nosiče asi neřešil

                http://www.acepac.bike/

                0 0
                • JSt  

                  pokud nemas nohy do o, budes v sede strejchat kolenama o tu v ramu a ve stoje o tu na stangli. zlatej nosic. ;-)

                  0 0
                  • jeffino  

                    tak nevím, jsou lidi co takhle jeli z aljašky do ohňový země :-)cca 120km/den nezpevněný šotoliny,navíc to jestli budeš „štrejchat“ nebo ne taky ovlivní geometrie rámu, na nosič seru :-) a sudety jsem na tom absolvovat nechtěl :-/

                    0 0
                    • JSt  

                      tys s tim jel z te aljasky? :-)

                      tohle budes strejchat kolenama na koze, rovne i slopingove silnicce, aji slopingovym mtb. po odparani gumoveho loga se s tim da zit. brasna z tveho odkazu bude sirsi a prezky odstrihnout nemuzes. :-)

                      0 0
                      • jeffino  

                        hele ty hnidopichu :-) já ne , ale kámoš toho borca potkal v j.americe (viděl jsem fotky na fb) je to teda cca 2 roky z5, je fakt, že neměl skoro stan, prostě se stím vůbec nepárál :-)

                        já netvrdím, že brašny z odkazu jsou ideální, byl to příklad „systemu“ bez nosičů, hlavní myšlenka je stejně minimalismus, protože jezdit naloženej s víc jak 50-ti kilama na těžko mi přijde o ničem a člověk si to neužije.

                        jinak já na kole docela jezdím, nejsi jedinej :-)

                        0 0
                      • jeffino  

                        a nebo víš co, napiš ždáňovi jak se mu takhle drandí po ladhaku :-)

                        https://www.facebook.com/…90120561729/?…

                        0 0
                • Bezmozek  

                  Noo, hezky pěkně, kolik asi takhle naložený kolo váží? Asi bych se v nadcházejícím létě chtěl cestou napít, no šáhnu a místo bidonu stan? Ne, díky.

                  Nemyslim, že by se dal normální zadní nosič něčím nahradit, a ani to nemusí bejt nějakej expediční hyperpevnej zázrak, kterej stejně když naložíš nadoraz, tak už praskaj dráty v zadním kole.

                  0 0
    • Myrra  

      Asi bych se taky přiklonil k názorům „raději trek“. Taky se blížím padesátce, taky jsem si pořídil novou silničku a střídám ji s horákem – podle nálady a počasí. Silnička pro radost z rychlosti a svištění větru, horák na bezstarostnou jízdu kdekoliv a jakkoliv. Nicméně ty možnosti kde vyjet tu mám nesrovnatelně lepší než v Praze, prakticky celá severní Morava je propletená pěknými cestami, kopečky i rovinky a i když jsem bydlel přímo v Ostravě, bylo to pár minut z města. Silnička se nedá prohánět po nekvalitních cestách, stačí projet vesnici kde kopou kanalizaci a potěšení se mění ve strádání, stejně tak stačí horší asfalt a pomalu zjišťuji, kterým cestám se raději vyhnout (i když moc takových okolo není). S horákem (a tipuji potažmo trekem) nejsem sice (ve špičkách) tak rychlý, ale 25 z něj bez problémů vytlačím (hliník) a to se ani moc nesnažím (z karbonové silničky pravda 30). S povrchem si zato nemusím lámat hlavu a někdy i pro radost projíždět terénem – auto v úzké cestě, není problém, beru to polem apod., prostě nic neřeším. Silnička je v tomto trošku mechanický hodinový strojek.

      Na silničce taky jezdím výrazně silověji a je navíc poznat, že jsem kdysi vážil mnohem méně (spíše měl podváhu). Teď mám cca 77kg na 190cm a chtělo by to něco ubrat (což celkem nebude problém, problém jsem měl přibrat)

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Vsecko cos potreboval vedet mas hned v prvni odpovedi.

      Jestli jezdis na mtb se silnicnimi plasti, tak ano, silnicka je pro tebe. Jsem podobne vintazni rocnik, a stravim na ni drtivou vetsinu casu.

      0 0
    • palov63  

      Všem moc děkuji za ochotu napsat názor, ještě to trochu upřesním. Zdůraznil jsem komfort, ale ne ten komfort, který vidím u „svátečních Pražáků“, co si vyjeli v sobotu dopoledne na Okoř za Prahou. Je mi jasné, že silnici budu používat jenom na silnici. Stejně už nic jiného nejezdím. Trek nechci, to by mi stačil ten můj „horák“, co mám. Nechci žádnou parádu, ale zase nechci tvrdou, dlouhou „kozu“, na které budu muset „ležet“ s odřenýma koulema. V každém případě budu nejdřív muset nějakou silničku zkusit. Ten meridový rám vypadá velmi dobře, ale nemám nikoho, kdo by mi to poskládal, takže asi zůstane u hotovýho kola. Moc na to nepospíchám, tak budu hledat, až se něco objeví. Díky všem

      0 0
      • Yura  

        Ta zakladni silnice od Canyonu co sem někdo daval je dobra volba. Je to sice hlinik ram + karbon sedlovka a vidle, ale stejne to je nesrovnatelne pohodlnejsi nez starej horak s hliníkovou vidlou. Když tam das 25 plaste a ne narvane nadoraz, tak budes fakt prekvapenej, jak to dokaze zehlit nerovnosti.. Za ty prachy nic lepšího není. Jen si to nemuzes vyzkoušet no, ale zase není problém poslat zpet a vymenit velikost..

        0 0
    • Barak  

      Author ronin by se ti pro tve pouziti nelibil?

      http://cz.author.eu/…6-ua42871501

      0 0
      • stan99  

        Hodně zvláštní kočkopes :)

        Ale tazatel přemýšlí o silničce.

        0 0
        • tromboonen  

          +1, hodne tezky vpodstate horak osazenej silnicni sadou.. znam kluka, co na to presel z trekoveho kola a je nadsenej, jenze na silnicce nikdy nejel, kdyz se svezl na mym Roubaixovi s 27 mm plasti, tak mu bylo divny, ze je to stejne pohodlne, ale o 3+ kila lehci..

          0 0
          • jecnak  

            Chapej, neni tam ten napis od vyrobce, ze je to krutoprisny gravelendurance for bikepacking.

            0 0
            • tromboonen  

              Myslis jako na mym? No jo, ta police vpredu na basu piv by se tam tezko montovala..

              On zas takovej bezemozek ani hipster neni, je pilot, jen proste dotedka jezdil na nejakym nic moc krosu, zadny velky vykony, jen tak.. když mu jej ukradli, tak si chtel koupit jinyho a do Ronina se zamiloval v obchode a bylo to… takze vyvoj ma pozitivni, a rikal, ze ted jezdi monohem vic… a je fakt, ze jezdi i mimo asfalt, ale to ja taky, akorat ty nosice bych na Rubaje nerval, ale on s nima takty nejezdi:)

              0 0
              • jecnak  

                Ta byla narazka za mistnim honem za super univerzalem, ktery nejak projede vsechno, ale nikde nejede dobre.

                0 0
                • tromboonen  

                  No jo, vetsinou mam pocit se po tom shanej bajkeri… Za me by byla idealni nejaka povedena endurance silnice, ale s mistem na 35 mm CX plaste (takze asi diskova, do Roubaixe by se vlezly kdyby tam nebyly brzdy), na silnicnich zapletech to jede stejne jako kterakoli silnice (aero neresim) a s temi tlustymi plasti je to v terenu jako CX kolo… pokud je potreba jeste tlustsi nez 35 mm, tak uz to zaroven neni na silnicni ram..

                  0 0
                  • bernie  

                    To zadání se taky otáčí, jak pipka na grilu :)

                    Podle tohoto kritéria CUBE Cross Race na mechanikách

                    Převodníky 46/36

                    Kazeta 11–32

                    Osazeno Sh105 11sp

                    cena – tuším 32k /nový/

                    Váha – je to hlína – max 11kg, když tam nacpeš to uživatelské harampádí :)

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Tak tazatel nema zkusenosti a pta se, lepsi nez kdyby naslepo poridil nejakou blbost jako treba zminovaneho Ronina..

                      A vi pomerne dobre co chce (ne zavodaka, ne crosse, ne MTB)… takze z toho vychazi nejlepe nejaka ta endurance nebo CX, endurance bude lehci a silnicnejsi, ale nenarve tam 35 mm (na diskovou mozna jo, ale do bahna to pak stejne nebude, je otazka, jestli vubec planuje na tom jezdit i do terenu, pokud jen obcas nejakou polnacku, tak to se da zvladnout na hladkych plastich okolo 28 mm v pohode), u CX je tezke sehnat ram s vyssi hlavou a klasicke CX nemaj kolikrat ani diry na kosiky, tim mene navarky na blatniky atd.. ten Cross Race je povedenej, pokud mu sedne geo a nebude moc zvohlej..

                      0 0
                      • bernie  

                        tak na tvé možné pochyby odpovím stručně:

                        aji – aji – aji :)

                        vypsáno – příprava na košíky – ano – dokonce pro variantu – jeden bidon s mrtvou, jeden s živou vodou :)

                        příprava na blaťáky – ano – model 2015 jsem dokonce oblatníkovaný měl /pozor – je tam toe-defekt/

                        úhel produkčního forbecu s vyskládaným „komínem“ bude dávat určitě pohodlnou jízdu.

                        Já mám 174cm – a model 2016 jsem vzal v 56 – nemám problém i když na polňačkách se slzou v oku vzpomínám na model 2015, který jsem měl 53. S menším rámem to šlo prostě líp za rukou a bylo to o poznání svižnější. Díval jsem se na aktuální cenu – 30,5k

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Dyt ja vim, dokonce tam jsou myslim srouby ve vidlici na predni nosic, to sice asi neni nutny, ale je to fajn, kdyby clovek chtel zkusit expedici..

                          To kolo jsem taky dost lidem co hledaj univerzal CX doporucoval, pripada mi hodne univerzalni… s tim posedem zalezi jake ma proporce, my co musime mit extremne kratky ram mame hodne nahoru sedlovku a pak je tam komin a predstavec v pozitivu a mistni modni policie se muze po.rat :) Ale moje CX je podobne tvarovane a je fakt, ze s tim kominem jsem se dostal na vzprimenejsi posed nez na jednici se slopingem a vyssi hlavou..

                          0 0
                  • Smazaný účet  

                    …Za me by byla idealni nejaka povedena endurance silnice, ale s mistem na 35 mm CX plaste......

                    Takže jinými slovy přesně to, co napsal jecnak že ? :-)

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Tak endurance silnice neni prasopes, na silnici porad jede stejne jako zavodni silnice, jen je mene aero, ale to hobikovi nevadi.. s CX plasti by se s ni dalo i do terenu a ujela by stejne veci jako CX kolo (nezavodne, na CX trate je malo tociva)..

                      Sirsi plaste uz by nesly, takze to neni tak radoby univerzalni jako nejake ty monster CX co tady nekdo delal, ale ty zas uz nejsou ani se silnicnimi plasti jako silnicky, ale spise MTB na slickach..

                      Takze vlastne jo, univerzalni kolo neexistuje jak psal Jecnak, ale endurance silnice bude na asfaltu silnickovatejsi nez CX a taky bude lehci..

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Pokud tam narveš 35mm gumy se vzorkem, tak už to podle mě je spíš nějaký ten gravelgradekoč­kopes. Subjektivně to vidím tak, že buď čistě silnici a pokud nějaký „univezrál“, tak než Roniny a grady aspol, tak normální cx ( dnes už s disky ), kde s 35mm mám kolo do terénu a s 27mm silniční gumou je to solidně použitelné na silnici. Znám lidi, co to tak praktikují, jsou s tím spokojení.

                        0 0
                        • krabica  

                          Co máš proti Grade? Přije mi, že by právě bylo ideální…

                          0 0
                        • tromboonen  

                          No do Roubaixe by se CX plaste (moje maj tusim realnych 35) vlezly, kdyby tam nebyly rafkovy brzdy, pravda moc mista na blato by dole u stredu nebylo.. s CX souhlas, jen ze levny krosky jsou trochu tezsi, ale je pravda ze kdybych porovnal CX v cene nejake karbon endurance tak to taky bude jiny kafe..

                          0 0
                • tromboonen  

                  A prituhuje: vyrobci si toho evidentne vsimli (mozna ctou BF).. dnesni GCN Show predstavila ctyri nove „Endurance“

                  Jedna je (3M) prasopes co pobere i MTB kola a plaste, Canyon je „Aero“ (integrovanej predstavec a plochy rodla, WTF?), ale s diskama a pobere tusim 35 mm jstli se dobre pamatuju, pak je tam nejaka mensi znacka taky trochu prasopes, BMC co oficialne nazvali „jeden bike na vsechno“ predstavec zanorenej jak Venge Vias, to jako fakt?, taky pokus o aero, ale zadni stavba fuj.. ale ten Focus vypada pomerne sympaticky, to uz je pet a inzerovali ctyri..

                  Kazdopadne nastava doba prasopsu, respektive univerzalnich stroju kombuinujicich opacne extremy (teren a aero:)..

                  Takze zakladateli doporucuju vydrzet, do pul roku tady bude model co vazi pet kilo a je vhodny pro vrchare, bude mit diskovy brzdy a pobere 2.5 MTB plaste, ne-li vic, bude samozrejme aero uplne nejvic, bude mit „relaxed geometry“, ale pritom integrovanej predstavec a rodla (aby blbej uzivatel ten zavodni posed nekazil), samozrejme laterally stiff and vertically compliant, ale pritom „pude za pedalem“ ze by si jej vzal Kittel na sprinterskou etapu… a pak uz jen samy pozitiva a socialni jistoty, a mozna to UCI uzakoni jako jedinej povolenej model na WT zavody aby to slo dobre na odbyt..

                  0 0
        • Barak  

          To jo, ale taky pise, ze na tom jezdi do prace a vyuziva to obecne jako dopravni prostredek. Hodil jsem to jako odkaz pro nej, at si to posoudi sam.

          0 0
    • siafu  

      Mám 165 cm a s váhou jsem na tom podobně, takže pro cyklistiku to nejsou vůbec dobré předpoklady :D Nicméně od té doby, co mám silničku, tak na biku už vůbec nejezdím.

      Vzhledem k tomu, že mám spíš kratší nohy, rozkrok do 75 cm, tak do výběru byly zařazeny pouze silničky se slopingovým rámem a s délkou cca 520 mm – co si pamatuji, tak Canyon Ultimate, Giant TCR, Lapierre Xelius, Fondriest TF4, Wilier GTR nebo BMC Roadracer. Nakonec mám Lapierre Xelius ve velikosti XS – tedy 46 cm, délka 520 mm, kliky 170 mm, představec 90 mm + kompakt řidítka. Všechna výše uvedená kola jsou přes 30 tisíc, protože podmínkou pro mě byl karbonový rám.

      Ještě si vzpomínám, že po vybalení kola z krabice nastal trochu komický problém, a to na dvoře na silničku poprvé nasednout a rozjet se, nedovedu si představit toto absolvovat někde pod dohledem před prodejnou :) Co se ukázalo dál, je to, že mi nestačí převody 50/34 + 11/28 a bylo nutné přejít na kazetu 11/32, a i tak by mi vyhovovalo mít na kazetě klidně 34 z – třeba 12/34, možná i 36 no…

      0 0
      • tom xtr  

        LP Xelius je fajn silnička , ale tvrdá – race, což pavlov63 evidentně nechce. Konkrétně u LP by koukal do řady Pulsium (kategorie endurance), což by bylo ale zase přes cenový limit.

        0 0
      • palov63  

        Ahoj, prosím Tě upřesni mi, co to znamená „nestačí převody“? Jaké převody mám preferovat? Diky moc,

        0 0
        • MI.KU  

          No že ani kompakty 50/34 s kazetou 11/28 neušlape do kopce a chce kazetu s lehčími převody – pokud jsi na tom stejne dá se zvolit trojprevodník do predu.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            A už se nám to pěkně cyklí, ještě jednou, od začátku…

            0 0
            • MI.KU  

              Nevím co tím chtěl básník říci – jestli to že tazatel píše že na nejmenší placce ještě nikdy nejel tak jen upozorním že u MTB má ta malá krapek méně zubů. Střední mívá 32–30 nejčasteji plus vzadu bejvá taky jiná kazeta – a už tu máš na bežné silnici těžší převod než co tazatel používá i když nenahazuje lachtana.

              Pokud není v kondici což vzhledem k váze a výšce nebude i když píše že jezdí často, rozhodně bych bral ,,kompakty,, a možná bych uvažoval i o tom trojpřevodníku.

              0 0
    • artorie  

      Sice to není uplně pohodlně kolo, ale velikostí by to odpovídalo :) https://www.cyklocentrum.cz/…-e-2013-test

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak se podívej do tabulky „geometrie“.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        To raději něco takového. Ale nejsou tam kompaktní převodníky :-(.

        0 0
      • Lada,s  

        To bych neřekl. Je to authorácká vel. 50 tj. reál 54 a to mu při 164 cm bude velké. Mám to stejné kolo a na 175cm je mě to akorát. Ten rám je dost dlouhý. Ten jejich ukazatel podle výšky je trochu mimo… Ale jinak je to super kolo za ty peníze :-)

        0 0
        • tromboonen  

          To je furt dokola „ja merim XX a sedi mi ram YZ“… proporce voe, na silnicce to haze i o dve velikosti jinam, ja vozim ramy 54 (delka) a merim 185, na vejsku/nohy bych moh mit i 58, ale na dylku je problem..

          0 0
          • Singlespeed  

            Author měří silniční rámy jinak než je zvykem. Nikoliv střed/vrch, ale střed/střed, takže na 58 bys ani nedosáhl na pedály :-).

            0 0
            • Marskatin  

              Měří bych nahradil slovem měřil, neboť už to není asi 3 roky pravda. Od nástupu Aury, charismy je to normálně ST/c-t

              0 0
              • Singlespeed  

                Sláva, že to authoráky konečně napadlo ;-).

                0 0
              • Lada,s  

                tak tak

                0 0
              • Singlespeed  

                U Authora v odkazu je to měřené ještě postaru, takže by měl kolega Palov63 se svou výškou co dělat, aby na pedály vůbec dosáhl i kdyby zatloukl sedlovku do rámu nadoraz:-).

                0 0
            • tromboonen  

              Ja vubec nemluvim o velikosti ramu, jak je nazyvaj vyrobci, protoze to casto bejva u kazdyho jinak, kdyz reknu 54, tak tim myslim ram, ktery ma 54 cm ETT, at uz jej vyrobce nazyva jakkoli (cislem nebo pismenem)..

              Jen jsem reagoval na vyrok ja mam 174 a jezdim Lko/56tku atd… to jak vime neni vetsinou univerzalni pravda.

              0 0
              • yetti  

                univerzální pravda to sice není ale když někdo, kdo měří stejně jako tazatel napíše jaká velikost mu sedí, tak alespoň ví kde má zhruba začít při hledání. A věřím tomu, že při stejné výšce bude na 90% s ideální velikostí maximálně o číslo vedle. Když zakladatel vlákna bez zkušeností začne na základě doporučení místních „expertů“ hledat kolo o několik velikostí mimo, tak jak mu někdo doporučoval na 164cm výšky velikost 54, tak se správné velikosti dobere dost těžko.

                0 0
    • palov63  

      Děkuji za reakce, nemyslel jsem, že jich bude tolik, ale moje chyba, protože jsem neudal jasné informace. Jenomže ono se to v podstatě rodí za pochodu, doufám, že mě chápene. Takže určitě nechci žádného kočkopsa, dokonce jsem se už rozhodl jenom pro karbon. Bude to jenom pro silnici /takže pláště do 28/, rám max 50, víc ne, jsem opravdu malé postavy a právě ten komfort si představuji v „krátkém“ rámu. Vepředu „trojtalíř z horáka“ nechci, situaci budu řešit výrokem „zatni zuby a táhni“, nohy mám silné dost i když, jak někdo trefně poznamenal, že kondička asi „nic moc“, ale ušlapat to ušlapu. Když s tím ze silnice slezu někam jinam, tak s tím rizikem budu určitě počítat /a proto to dělat nebudu/. Takže ještě jednou moc moc všem děkuji za trpělivost P.S. Kdybych to takhle napsal na začátku, tak jsem Vám mohl ušetřít spoustu času, já vím a proto se omlouvám, ale srovnat si požadavky není tak jednoduché.

      0 0
    • palov63  

      No a ještě na závěr musím uvést, že už jsem dostal „fantastickou“ nabídku na přestavěného favorita. Tak jsem si představil, jak na tom sedím a docela jsem se zasmál.

      0 0
      • MI.KU  

        Já ti nevím – silnicku ti chválím – ze nechceš 3 převodník taky – ber kompakty 50/34 a kazetu 11/28 a si v klidu – ale ten karbon… Tady nad tim kazdej ulitava – mas rozpočet 30 tisic to nejsou penize na karbon to bys musel mit 50 aby to bylo slušný. Za 30 bych vzal slusne osazenou hlínu – Radon, Canyon nebo neco ,,značkového,, starší model zlevnenej. Bude to solidní kolo hezky osazene a nenech se zblbnout – karbon tlumí je komfortní – to sou laboratorní údaje – v praxi tlumí pláště a sedlo a vložka v gatich – při měkkých 25–28 plastich a dobrém sedle s vložkou bys při slepem testu nepoznal na čem jedes a nepoznalo by to 99,9% lidi zde včetně mne. Nižší váha karbonoveho rámu – cca 200–300g oproti běžnému hliníku je zabita vyrazne horším osazenim – komponenty a co víc – hlavne kola – a to je rotující váha to udělá pocitově sakra víc.

        Bazar bych za 30 opět nebral – kup si nove nebudeš muset nic řešit budes mit sadu na 30000 km a vse v top stavu se zárukou. Uz jen objíždění kol na inzerci ti zabije mraky času a penez a věř mi ze opravdu dobre je tak 1 ze 100 inzerovanych – on nikdo nestrili za polovic to co je opravdu bez problému v top stavu – je to jak u aut – všechno jsou v inzeratech lestenky s vymenenymi dílu za nove v top stavu se 100–120 a realita? 95% to sou bouračky se skrytými vadami s jednou dvakrát takovým najezdem. Vem rozum do hrsti a jdi na jistotu – nove. A udělá ti sakra vetsi radost.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Nevím, na kolika karbonových rámech jsi jel, já sice také na moc ne, ale máme doma v užívání tři a každý jiný. A dovedu si na základě zkušenosti dovodit, že třeba taková Merida CF Ride bude jak francouzské auto s hydropneumatickým pružením.

          Ještě k výdrži sady. Moc ji nešetřím, zbytečně neudržuji, žádná velká prevence, Ultegra po 30 tis. byla jako nová, blíží se k 50 tis. a pořád funguje, mrcha, o nájezdu dává vědět jen stav povrchových dílů. Podle toho není problém v bazaru poznat hodně jeté sady, naopak, dají se koupit sundané za směšné peníze ve funglovém stavu.

          Na silničce se vady skrývají dost těžko, max. při koupi rozebrat hlavové složení a demontovat středová ložiska a podívat se na stav ložisek a závitů. Pokud nic nevrže a nekřupe, skrytá vada tam nejspíš není.

          0 0
          • MI.KU  

            No na dost abych věděl ze poznáš geometrii ale ne material pokud tam sou měkké 25–28mm pláště. Muzes mit jak pohodlný hliník tak karbon – záleží na návrhu toho rámu a na jeho osazeni – zda je z hliniku, karbonu, ocel, titan to je nepodstatné jelikoz jde o to jak s tim materiálem výrobce naložil a jaké vlastnosti tomu rámu tedy dal.

            To jest kdyby se tu řešilo konkrétní kolo dá se psat zda bude pohodlne nebo tvrde a td – ne to paušalizovat na material.

            A karbon za 30 – jaký asi na tom bude osazeni hm… Dobry na celkovou přestavbu – sup a sme v tom za 50 :)

            0 0
        • standoslav  

          Koupit nové a jezdit, hledat, hledat, hledat v červnu je nesmysl, teď se má jezdit.

          0 0
    • OCG  

      Hele, jsme na tom v zásadě podobně. Já teď 188 / 104 kg, takovej spíš pomalejší pán, co se chce „svézt“ (ono to s tou vahou ani jináč nejde). Před třema rokama jsem si po různých pokusech se silničkou v oceli, hliníku a karbon/hliníku a následnýho léčení bolavejch zad, krku a pokopané vany koupil specialized roubaix na ultegře. Už bych neměnil a až budu příště kupovat silnic, bude to zase z kategorie „roubaix“ a ultegra ani nemusí být: je pro mě levnější shodit pár dkg na sobě než na tom kole.

      Vzpřímenější posed, kolo bere spoustu nerovností (a co umí, ukáže hlavně na kostkách, to je neskutečný), ale je to pořád silnička, tzn. když si přišlápneš, to kolo sviští, a to i do kopce (jo, i pode mnou). Můžeš na tom sedět jak na záchodě, ale taky si do toho lehnout, když jedeš z kopce. Když tam dáš silnější pláště a silnější omotávku, tak to bude ještě pohodlnější.

      Moje rada tedy zní, abys neřešil žádné kočkopsy a devětadvacítky se silničníma gumama, ale sáhl po nějaké takové kratší „roubaix“ silničce s vyšší hlavou, uvidíš, že budeš spokojenej. Druhá možnost je koupit fitness kolo, něco jako je Sp. Sirrus, což je v podstatě Rub na kotoučích s rovnejma rodlama.

      Hlavně nekupuj treka!!! ;)

      Ať dobře pořídíš!

      0 0
      • tromboonen  

        Fitness ne, prijdes o dve vyhody, berany a siroke plaste (fitnesky jsou v naproste vetsine delany jen na uzky plaste a sotva se tam vleze 25).. ram je delsi, takze s beranama nefunguje, miva to nizkou hlavu… to fakt ne..

        Souhlasim s endurance silnici, nemusi to byt ani kategorie Roubaix, kde uz je to dost drahy (i ekvivalenty od jinych vyrobcu), to tlumeni je fajn, ale opravdu to zvladnou slusne i sirsi plaste na nizsim tlaku.. a to Roubaix sam mam..

        Za me jakakoli silnice s vyssi hlavovkou a vhornou geometrii, schopna pojmout 28 mm siroke plaste..

        0 0
        • OCG  

          Každej na to má svůj názor, takže respektuju ten Tvůj, ale vzhledem k tomu, že jsem na tom do značné míry podobně jako zakladatel vlákna a leccos jsem už vyzkoušel, dovolím si úplně nesouhlasit…

          Zakladatel vlákna má nadváhu, což je IMHO určující pro vše ostatní. Tedy pokud se bavíme o penězích, protože 80 kg tu má kdekdo (aka je to jiná situace než třeba u mě, přescenta) a to není váha, kdy by praskaly špice a kroutily se běžné záplety… Má relativně omezený rozpočet, takže dle mého názoru nemá u něj většího smyslu řešit hmotnost komponentů, protože se jejich výhoda v podobě nízké váhy stírá právě hmotností jezdce. Chci říct, že z mé zkušenosti je úplně jedno, jestli bude mít komponenty Tiagra, 105, nebo Ultegra, tím spíš, že to není závodník, tzn. asi nepotřebuje dokonalou přesnost atp.

          Moje úvaha jde tak, že právě na těchto věcech bych slevoval: komponenty (kromě sedlovky).

          Na čem bych neslevoval, je v prvé řadě rám. Potom zapletená kola, ale až na druhém místě, protože ač má zakladatel vlákna nadváhu, furt má jen 80 kg.

          Na rámu bych neslevoval ani proto, že takový Roubaix prostě JE STAVĚNÝ na pohodlnou jízdu, je stavěný na to, aby chytal kostky, nerovnosti. Ta základní vlastnost „pohodlí“ je tam daná, nijak to nešulíš, nenastavujše… To sice můžeš suplovat tím, že podhustíš gumy, takže to bude pohodlnější, ale taky to bude línější, a to furt, ne jen v okamžiku, kdy jsou nerovnosti.

          Měl-li bych zakladateli vlákna něco doporučit, mám v tom naprosto jasno: řeknu mu, ať zkusí sehnat / postavit kolo á la Roubaix na levnějších komponenech. A vzhledem k tomu, že nejspíš jen tak nové nekoupí, doporučil bych mu, aby pokud to jde, tak aby nehleděl na to, jestli dá o 5 nebo 7 litrů víc.

          0 0
          • tromboonen  

            Hele nic proti, ale kazda silnicka dneska oficialne podle pokynu vyrobce uveze 100–120 kg (a to jeste jdou na rezervu co kdyby byl soud, ve skutecnosti daj vic a kdyby mel nekdo obavu, klidne muze obout nejake 2× krizene zaplety, stejne nejdulezitejsi je obuti, 25–28 mm kvalitni plast plus latex duse a nizky tlak a je to..).. pokud chces jezdit rychle na asfaltu, ber silnicku, ale takovou co zvladne treba 28 mm plaste, ma vyssi hlavu atd.. kdyz si koupis fitness, tak pokud radikalne nezmenili koncepci , tak budes mrtvej, naposled co jsem se dival na fitness tak to byla radikalni silnice, akorat prodlouzena, prevody pro zavodnika, plaste 21 v lepsim pripade 23, vic se tam nevleze, nizkej ram, rovny rodla takze nad 100 km problem.. at si kazdej rika co chce, ale kazda entry silnice i ta nejlevnejsi od neznacky je podle me dneska pohodlnejsi, pokud si das tu praci ze ti sedne a kdyz obujes 25 mm nebo vic, tak to jede lip nez cokoli jineho.

            0 0
            • OCG  

              Já zakladateli vlákna radím z pozice člověka, kterej je na tom s (nad)váhou a nároky podobně jako on. Ať si to přebere, jak chce, to je na něm, já mu svůj názor nevnucuju. ;)

              My se do značné míry shodujeme, ale Tvoje argumentace ve mě vyvolává pocit, že obutí je samospasitelné, že jseš hraním si s tlakem a kombinací plášť/duše schopnej udělat pomalu z časovkářské kozy pohodlný kolo. Samozřejmě se mohu mýlit, ale IMHO z Venge s podhuštěnejma gumama nikdy nedostaneš to, co ti nabídne Roubaix i s gumama nabombenejma, a to i kdybys do toho Venge nějak dostal osmadvacítky. A když budeš mít Ruba podhuštěnýho, bude to megapohodlný kolo. A o to mu šlo, ne? ;)

              To je důvod, proč zakladateli radím, aby investoval do kvalitní rámové sady a sedlovky a kašlal na to, jestli bude mít takový rodla, makový kliky nebo tvarohový brzdy. Bude pak mít víc možností, ale furt pohodlný kolo, ať zvolí, co chce či co mu peněženka dovolí, aniž by řešil tlaky, obutí a další krávoviny. Možná se pletu a případně se mu omlouvám, ale přijde mi, že to je prostě chlapík, co jezdí na kole; když uvážím, že má jakejsi danej rozpočet, nejsem si jistej, jestli bude investovat tisíce do „dobrejch“ gum a podobnejch krávovin, jestli náhodou – tak jak já – nekoupí na kupkole nějaký Hutchinsony v akci za dvěstěpáďo a sraly hory, jedu ven…

              Takhle bysme se tu mohli hádat donekonečna. Ty máš takovej názor, já ho mám jinej, cajk, no hard feelings. ;)

              Howgh a peace s Tebou ;)

              0 0
              • tromboonen  

                Ale tak to se shodnem, ja taky razim nazor ze ram dela kolo (silnicku)… akorat se clovek musi koukat v ramci rozpoctu… pokud mam malo penez a treba nejezdim az tolik extremni kopce, sel bych treba do levnejsiho ramu, ale o to vic dal za plaste a kola, to fakt udela hodne a pokud clovek neni zavodnik, tak to funguje kolikrat lip nez super duper karbon ram, a ve svetle poslednich „vedeckych“ poznatku re prakticky valivy odpor na nekvalitnim povrchu tim vice

                0 0
                • OCG  

                  No. A v tom se neshodneme. Gumy sou spotřebák, netřeba za ně utrácet víc, než je nezbytně nutné. ;)

                  Zakladatel má rozpočet 30 klacků, když přidá o cca 5 víc, může sehnat novýho na Soře. A to se nebavím o tom, že na bazaru se nechá sehnat leccos ve slušným stavu levnějš…

                  Třeba synapse za 32,5

                  http://www.cyklobazar.cz/…a-cannondale

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Ja to myslel spis tak, ze top sirsi gumy a latex duse udelaj i z levnejsi silnicky slusny svezeni ve srovnani s ja nevim, fitness na uzkejch slupkach nebo levnejsim karbonu na blbejch zapletech a nic moc plastich.. pricemz fitnes typu Pels, Merida atd bejvaly jeste nedavno spise to o cem mluvim, prevody zavodnicky, plaste max 23, geo natazeny.. ale to uz je na posouzeni kazdyho soudruha, existuje dost recenzi a informaci… ten Spesl Sirius mi pripada jako endurance s rovnejma rodlama, reakce na lidi co nechtej silnicku, ne typickej fitness, trochu skoda pripravit se o hlavni vyhodu takove silnicky, ale od speslu je to krok vstric lidem, co maji strach ze silnicky (i tady to slysime, nepohodlny, bolej zada, natazenej posed, berany spatne se drzi a brzdi), houby, akorat spatne zvolena geometrie… ale jak rikam, to uz musi kazdej posoudit sam, bordel je, ze kdyz projedes seriovku z obchodu (kdyz uz te nechaj ji projet vic nez okolo bloku), tak stejne neporovnas rozdil, to bys musel najet 100+km a na vlastnich/stejnejch zapletech.. a kdyz porovnavas 9/10/11 sp a kotouce vs. rafkovy tak je to proste nemozny.

                    0 0
          • Smazaný účet  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • OCG  

          Jen si ještě dovolím reagovat na „v naprosté většině dělaný jen na úzké pláště“.

          Mluvil jsem o tomto:

          https://specialized.com/…arbon/106639

          ZADNÍ PLÁŠŤ Specialized Espoir Sport Reflect, 60TPI, double BlackBelt protection,700×30mm

          0 0
          • tromboonen  

            Tak si me dostal.. to neni typickej fitness, ale endurance predelana pro nekoho kdo ma fobii z beranu.. (ovsem nekopmatibilita s betrany porad plati a na silnici proste berany patri, jsou mnohem prektictejsi) ja mluvil o tech klasickejch fitnes kolech co maj dlouhej ram, prevody horsi nez na casovku, plaste max 23, mozna pri trose stesti 25… ve finale pokud chces jezdit na asfaltu na hovno, bikeri mozna videj rovny rodla a je jim to sympaticky, ale pokud ten asfalt myslej vazne, stejne tohle nebude ono..muj nazor

            0 0
      • palov63  

        Ach bože, jako bys mi mluvil „z duše“, moc děkuji, to je přesně ono, honba za každým gramem se u mně nekoná. Stačí 1 den nejíst a je to doma.

        0 0
        • MI.KU  

          Kdyz nebudeš jist budes se na tom kole vystavenej plazit ;) Chce to jist zdrave, často po menších dávkách no a to hlavni odpustit si pivecko ;) pak ty kg půjdou dolu v kombinaci s kolem ;)

          0 0
          • OCG  

            Tak jest. Jíst, ale jináč. Méně sacharidů, více bílkovin. Hovořím jako člověk, který svého času tahal 112 kg…

            0 0
        • tromboonen  

          Honba za kazdym gramem je pro hobika pitomost, spis postavit kolo tak, aby odpovidalo postave a stylu jizdy.. 7 nebo 8 kilo pak nehraje moc roli, 10 uz je horsi, al porad lepsi 10+ kg kolo co sedi a ma spravny obuti nez 7kg top silnice ve spatny velikosti pro nekoho kdo stejne jenom jezdi nekde po rovine a na pohodu… chce to premyslet..

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Správný obutí… To je slovo do pranice. 23 mm pořád nevidím jako problém.

            0 0
            • tromboonen  

              Teoreticky debaty… ja prezul z 23 na 25 (na uzkem rafku 27) plus latex a nebe a dudy… uz jen ten tlak na spatnem povrchu dela divy, nerkuli mekka guma a TPI… v posledni dobe jsou na to i realne testy, ale i bez nich bych to doporucil kazdymu kdo ma fobii ze silnicky, ale pritom chce jezdit rychleji nez na MTB se slickama nebo corossu se silnicnimi plasti… 23 bych rek ze je uz prekonanej rozmer, dnes uz i odbornici a profici voli sirsi i na casovku na perfektnim asfaltu bez vetsich zatacek, viz vlakno realne testy, ja to mam jenom tak laicky posouzeny, ale dava mi to smysl ..

              0 0
    • palov63  

      Někdo na začátku diskuse nabídnul, že když najdu kolo, tak to sem mám hodit. Musel jsem posunout limity, už ted jsem v „nebeském stropu“, ale jak jsem řekl, může to být moje poslední kolo. Jednalo by se samozřejmě o velikost 49.

      http://www.kursport.cz/…-2015-v65639, řešit hned ted to nebudu, jak někdo tady trefne poznamenal, ted se má jezdit. Možná to ještě o něco spadne a dostanu se na 40. Děkuji za názory

      0 0
      • Singlespeed  

        Pokud to nebudeš řešit hned, tak nemá cenu teď něco vybírat. Za pár týdnů nebude po kolech, které nám tu teď dáš ani vidu ani slechu.

        0 0
      • OCG  

        Co zkusit zavolat a zeptat se, zda by nešli ještě níž? Líná huba holý neštěstí… ;)

        Btw. u Ruba bacha na geo, když jsem tehdá poměřoval Williera, co jsem vozil, a srovnával s tabulkama, vycházelo mi, že bych měl mít 56. Ani jsem ji nakonec nezkoušel, protože jsem si nedovedl představit, že bych neměl 58, bych se tam nevlezl. Pokud máš možnost, někde bych si na to minimálně na chvíli sedl.

        0 0
      • MI.KU  

        Jak píšou ostatní – bud do nej jdi hned nebo to nema cenu řešit – na podzim to bude jen par kusu ze skladu v nějaké velikosti a kazdej bude naskladnovat nova kola 2017 – jeste dražší jako vždy ;)

        0 0
      • sharkeeCZ  

        kolo dobrý určitě

        jen časem vyměnit brzdy a případně kola a je to super

        0 0
      • tromboonen  

        Spesly jsou v doporuceny cene notoricky predrazeny, pokud jej chces, zkus vyjednavat o cene jak tady nekdo pise, najdi si treba nabidky podobnych kol (velka znacka, ne noname a podobna vybava) a argumentuj tim, treba se chytej..

        Jinak kolo asi OK, skoda tech brzd, ale muzes koupit za par kacek treba na bazaru, Ultegry nebo 105tky.. kola holt casem zbudou na zimaka, s tim se pocita, velikost podle vysledku kalkulatoru, zadny dohady..

        0 0
        • Smazaný účet  

          Náhodou je ten Roubaix na 105 za 45K v pohodě… U modelu 2016 je jen rám v jiné barvě a o něco lepší kliky a je minimálně o 10K dražší.

          0 0
    • palov63  

      Trochu jsem si dal načas, ale pokračuji v tomto starém vlákně a prosím o Vaše názory na toto kolo

      https://www.kola-radotin.cz/…rbonredwhite#…

      moje výška 163cm. Ze začátku bych to chtěl obout do něčeho širšího, přece jen to bude přechod z horáka, i když obutého do 1,5. Moc děkuji za Váš čas a názory.

      0 0
      • detoxy  

        Vzhledem k tomu, že jsou tam rafkove brzdy, budeš rád když tak dostaneš 28 pláště. Pokud by jsi trval přece jen na širších pláštích rovnou hledej v kategoriích gravel nebo cx.

        0 0
        • tromboonen  

          Mám stejný rám, 28 bez problémů, CZ pláště (33 se špuntama) se tam těsně nevlezou na jediném místě, pod můstkem zadní brzdy, takže i 30 by mělo být OK, na silnici i občascný vejlet na polňačku je 28 dostatečný.

          0 0
          • Smazaný účet  

            30mm bude OK do doby, než projedeš tím posypovým bordelem na látání děr. Jak doma zjistíš vydřené vnitřky šavlí, tak budeš mít od radosti ťápoty aj na stropě :o)

            0 0
      • Smazaný účet  

        Asi dobrý, jen nevím, zda ho ještě seženeš a ještě v takové velikosti. Spíš bych omrknul novější modely s kotouči, které nelimitují velikost obutí, samozřejmě nesmí to limitovat ani rámová sada. Sám vlastním Canyon endurace CF, výrobce garantuje průchodnost 33m pláště, což můžu potvrdit ;-) Nyní ale vozím 29mm. Stejně je na tom model Ultimate, nebo Trek Domane.

        0 0
      • tromboonen  

        Kolo v pohodě, ověř že ti sedne geo a velikost abys moh nastavit drop ideálně tak 5–15 cm.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.