• malko

    Vyměňoval jsem na biku bowdeny a lanka a nějak se mi nedaří naladit přehazku. Před tím to nějak fungovalo, ale zas tak jsem to nezkoumal. Jinak jsem postupoval podle návodu na ivelu a snažil se dodržet všemožný zásady, co jsem se dočetl v diskuzích. Poslední díl bowdenu má průměr 4mm, bowdeny jsou na koncích zabroušený, lanko přesně v drážce, kazeta a řetěz jsou taky nový.Normálně lastavím spodní doraz, uchytím lanko a když chcu nastavit horní, tak ten příslušnej šroubek (L) musím vyšroubovat na max a stejně to nestačí…když pohnu s páčkou na doraz, tak řetěz vyskočí za největší pastorek. Tak jsem začal zkoumat tu přehazku a mám pocit, jako by to bylo trochu vyhnutý. To ramínko nějakou tu vůli má, ale říkam si, jestli není i mírně zohnutá patka. Ale fakt nevím. Myslíte, že by pomohla výměna nebo narovnat?

    0 0
    • malko  

      Ještě detail té patky…

      0 0
    • Vilém  

      Je ohnuta.Ale to je uplne v pohode,servis to za par okamziku zvladne.

      0 0
      • malko  

        Merida to je. Jinak pár ran kladivem bych asi zvládnul taky. Jo a dá se ta patka nějak sehnat? Je to něco univerzálního, nebo to je výrobce od výrobce a rok od roku jiný?

        0 0
        • malko  

          Ta merida je totiž model snad 2001 nebo 2002

          0 0
        • Vilém  

          Patka se samozrejme sehnat da. Vetsinou se lisi podle vyrobce a konkretniho modelu.Stav se nekde kde meridy prodavaji a pokud ji nemaji na ksefte, tak ti ji objednaji.Cena cca 150–200 Kc.

          0 0
          • pižmoň  

            je ohnuta,takto se ji taky ohl a slo to poznat hlavne kdyz sem radil na nejveci pastorky asi posledni 3

            0 0
            • mathasek  

              A ti to přesně dělalo? Pač mě teď práve u posledních 3 pastorkách blbě nabíhá řetěz, jakože je tam nějak nakřivo a neumí se rozhodnout na jakej pastorek se zařadit a  dělá to rámus. Tak jelti náhodou nemam zohlou patku :D

              Jo možná to je hloupej dotaz ae nikdy jsem zohliu patku neřešil tak nevim co to dělá :D

              0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Omlouvám se za přiživení, ale asi to souvisí s tímto problémem.

        Přehazka mi přehazuje vcelku dobře na malých i velkých pastorkách, ale veprostřed (4.-6. kolečko) se přehazka hýbe při přehazování jen málo (na obě strany). Vedení i lanka jsem kvůli tomu vyměňoval, ale je to pořád stejný. Štelovat jsem to zkoušel asi stokrát. Mám inverz LX. Zkoušel jsem i jinou přehazku (SLX). Může i tohle mít na svědomí křivá patka? Protože jinak fakt už nevim…

        0 0
        • jIrI___  

          Přesně tohle mi dělalo taky u bývalého inverzního LX. Řešení jsem nemohl ani za nic najít, hodiny jsem si hrál nastavením přehazky, výměnou bowdenů, lanek, rozebráním a namazáním čepů… Prostě všechno možné, ale pořád to nebylo ono. Vyřešil jsem to koupí Sramu a je klid ;-)

          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            To máš dobrý, jenže já jsem nechtěl kupovat přehazku i řazení najednou, tak jsem koupil SLX přehazku. Bráchovi totiž servisu řekli (bohužel jsem nebyl při tom), že to nejde seřídit a že se musí koupit přehazka :( Tak jsem to risknul a je to pořád stejný :´-( Fakt na to neexistuje jiný řešení než to celý překopat na SRAM?

            0 0
            • jIrI___  

              A měls rozebrané řazení? Možná by chyba mohla být i tam.

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Řazení jsem rozebrané neměl…co může být porouchaného v řazení? nějak omletý západky? Dá se to nějak levně spravit? Dík

                0 0
                • jIrI___  

                  Když nepomohla ani výměna přehazky a bowdenů, tak pak snad jen to řazení. Všechno je v něm většinou plastové. Takže pokud na něm už máš hodně naježděné mlže být problém právě tam. Ne přímo omleté západky, ale může být třeba zanesené prachem a jiným sajrajtem smíchaným s mazivem nebo naopak bez maziva, suché čepy. Aspoň bych se na to mrknul a popř. sříknul trochu WD40, třeba by se to rozchodilo. Za pokus to stojí ;-)

                  0 0
                  • v POHODÌ klokan  

                    Zkusím se do toho kouknout. Snad to nerozhodím ještě víc :-)

                    0 0
                  • v POHODÌ klokan  

                    Tak jenom odšrouboval krytku řazení, prošťoural šroubováčkem a stříknul WD40, procvakal a ono to fakt funguje! Asi ne úplně na 100%, ale skáčou tam všechny převody! Kdyby to tak vydrželo

                    Dík :-)

                    0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Poraďte někdo, please!

          0 0
    • DzordanoBruno  

      Nechci nějak blbnout, ale pokud se pořádně zakoukám na obrázek, nepřijde mi, že patka je ohlá, spíš to vypadá na zadek rámu. U Toho svaru je to nějaký divný.

      0 0
      • Vilém  

        Pokud by byla krive navarena patka,tak mu stejne nezbude,nez dorovnat hak a pripadne zafrezovat dosedaci plochu patky.Zmerit se to da tzv. zvonkama.

        0 0
    • Lister  

      poradím ti jeden fígl jak to poměrně jednoduše zjistíš, ale potřebuješ mít ještě jedno kolo – pokud nemáš náhradní, tak použij přední.

      Fór je totiž v tom, že závit v patce má stejný průměr jako ja na ose náboje, takže to tam prostě nafest namontuješ a pak zkoumáš vzdálenost těch dvou ráfků od sebe. Sice to není úplně přesné, ale na odhad to stačí a taky se to pak tlakem na to kolo dá slušně dorovnat.....

      PS: tohle není z mojí hlavy to jsem se dozvěděl tady.....třeba se autor ozve :o)

      0 0
      • martt  

        autor som bol ja. Bacha na jednu vec: existuju dva zavity zadnej osky s roznym stupanim a pasuje tam iba jeden z nich. Takze musi to tam ist natocit jemne.

        0 0
        • Vojtas  

          hustýýý, tak to jdu vyzkouset :)

          0 0
          • nOra  

            Funguje to docela spolehlive. Mnohokrat ozkouseno… ;-)

            Ale stejne ted shanim ten pripravek. Je to precejen nepatrne presnejsi. Jen nechci Park Tool za cenu pres 2kKc.

            0 0
      • mechanik  

        Já ten autor nejsem,ale popisovali to v německém Bike časopise opravdu to funguje… Samosřejmě není nad speciální rovnací pravítko :-))

        0 0
      • Starda91  

        jakych dvou rafku? popiš mi to přesněji pls

        0 0
    • malko  

      Tak mě ještě napadá. Té vůle v tom ramínku přehazky se asi nejde nějakým domáckým zásahem zbavit,co? Jinak to narovnání patky vyzkouším.

      0 0
    • Volf  

      To jsou dvě věci, který jsou v rozporu. Pokud ti to do poslední chvíle fungovalo. tak bych pochyboval o tom, že je ohnutá patka.Podle fotky asi moc nepoznáš už jen z toho důvodu, že se ,, ohnutá ,, patka trochu přeceňuje. Máš vůli v přehazce, máš vůli v kladkách a taky v šířce řetězu vůči pastorkům. No a teprve až by to vyhnutí překonalo součty těchto vůlí tak to poznáš. Další věc je ta, že přehazka má o dost větší rozsah než je devět pastorků. Mně to spíš přijde, že jsi neměl páku úplně odřazenou a začínáš sice na nejmenším pastorku, ale na páce až na druhý poloze. A tomu by odpovídalo to, že když ji ,, přetáhneš,, tak ti naskočí velkej pastorek. Prostě hnutá patka by se projevila už před výměnou lanek a bowdenů. A můj trenér nám kdysi říkával jednu věc, kterou jsem pochopil až mnohem pozdějc. Co nejmíň hrabej do toho co funguje, zvlášť když nejsi moc zručnej a už vůbec ne před závodem:-))

      0 0
      • martt  

        Co nejmíň hrabej do toho co funguje, zvlášť když nejsi moc zručnej a už vůbec ne před závodem

        toto je uplna pravda.

        Na druhej strane patka sa v pohode ohne aj tak, ze bike neopatrne polozis na prehadzovac (osobna skusenost)

        0 0
        • martt  

          a este posledny dodatok nech som k veci: z tych fotiek sa mi nezda, ze by bola ohnuta patka

          0 0
          • Volf  

            Mně taky ne. Protosi myslím to co jsem napsal. ten problém je jinde.

            0 0
    • malko  

      Tak se vracím k tomuhle threadu, abych popsal, jak jsem vyřešil ten problém s přehazkou. Kdyby náhodou někdo řesil něco podobnýho, tak ať má představu. No rozhodl jsem se pro rovnání té patky pomocí tyčky se závitem, jak mi tady někdo radil. Tyčku jsem koupil ve Feroně (jsem z Brna) – hlazená kulatina 10mm – pul metru mě stálo cca 10kč. Jinak očko na závit M10×1 (jemný závit) stálo 125 kč, no tak ho snad ještě někdy využiju ;-) Tyčku jsem zkrátil na těch 30cm. Po našroubování jsem pomocí vodováhy přiložené k ráfku vyrovnal kolo ve svislé poloze. Chce to ještě asistenci druhé osoby. No a pak jsem vodováhou změřil odchylku tyčky ve vodorovné poloze. Fakt to bylo odchýlený a docela znatelně. Tak jsem to přiohnul zpátky – šlo to docela lehounce. Po našroubování přehazky jsem musel zase mírně doštelovat dorazy. Ale světe div se, tentokrát to šlo bez problémů. Přehazka chodí jak má. Žádný vypadávání řetězu za největší pastorek apod. Celkovej chod taky perfektní. Pro srovnání přikládám stejný fotky jako na začátku, ale tentokrát po narovnání. Je vidět, že kladka teď míří kolmo k zemi – před tím byla vychýlená. Jinak z detailu patky se zdá, že ja zas mírně ohnutá na druhou stranu. Nic méně podle vodováhy je ten závit v rovině, tak co ;-)

      0 0
      • malko  

        a detail té patky…

        0 0
      • smith22  

        Jen takový dotaz?Co to máš prosimtě za Meridu?Myslim typ a rok.

        0 0
        • malko  

          Rám je Merida MATTS COMP. Ale ten rok nevím…bylo to kupovaný na podzim 2001. Ale pamatuju si, že jsem to kupaval už jako loňský model, takže asi taky 2001.

          0 0
      • mechanik  

        Ten rovnací přípravek stojí kolem 500,–kč a je supr…Používám ho ze všech nářadí asi nejčastěji :-))

        0 0
      • nooski  

        Asi budu muset něco podobného udělat i se svým supem. Tam je ta patka taky hodně křivá, Není nad poctivé výrobce jako RB, kde je rám komplet připraven k montáží všech komponentů bez dodatečných úprav. Shrnu co jsem musel všechno udělat s tím supem – nechat profrézovat a nalisovat misky do hlavy, pilníkem dotáhnout k nějakému výsledku jednu zadní patku, protože byla zasraná lakem, protáhnout pořádně závity na kočíky, taktéž zasrané lakem, mufnu jsem naštěstí frézovat nepotřeboval, protože tomu čtyřhranu to nevadí. No a ještě abych narovnal patku… Fakt raději pořádný rám od někoho kdo umí než ty levné věci, kde je všechno napůl. Imho kámošova silniční merida má patky taky nějak podivně navařené a po každém sundání zadního kola musí laborovat a neustále kolo „centrovat“…

        0 0
      • Volf  

        Velká pochvala, určitě jsi někomu pomohl. Dík.

        0 0
      • kafac  

        To ze ti retez skace za nejvetsi pastorek nema nic spolecnyho s patkou, ale mas blbe sestelovanej doraz......

        0 0
    • Neddy  

      Když už tu řešíte patky, tak by mě zajímalo, kde se dá sehnat nová patka. Protože na každém rámu je patka jiná, takže sehnat novou bude asi problém…

      0 0
      • jIrI___  

        Nejlepší je podle mě vzít patku do obchodu, kde prodávají načku kol na kterou potřebuješ novou patku, s sebou a tam ti ji případně objednají pokud ji nebudou mít na skladě.

        0 0
    • Zerocool  

      zkusím tady: nevíte, kde bych sehnal patku na rám Rock Machine Landslide??

      0 0
    • Starda91  

      to stejné ted řešim na thorru

      0 0
    • Salkrikaltor  

      Mám stejný dotaz, jako zakladatal vlákna (slitování, jsem začátečník): dělá si patka strečink a ohýbá se? Mám pocit, že jde trošku do vrtule a průvodní jevy tomu odpovídají – pět malých pastorků jde v pohodě oběma směry, ale na větší už nechce a hazka začne lézt do výpletu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.