Jaký Rock Shox servis (vidlice)?

139 nepřečtených
  • Hellmans

    Zdravím,

    prosím doporučte mi nějaký spolehlivý RS servis pro mou vidlici. Potřebuji provést opravu a tak jsem myslel, že jí pošlu do Cyklo Žitný jako do nejzkušenějšího ofiko servisu, ale zde jsem se dočetl, že rádi vrací komponenty neopravené (s tím, že je vše v pořádku/opra­veno). Podobnou zkušenost jsem si užil již v rámci reklamace vidlice (opravu prováděl přímo Sram), takže bych se tomu chtěl již vyhnout…

    Díky

    H.

    • Markony  

      Pomohlo by lokalita odkud jsi , s Ostravou bych pomohl .

    • Zdendyš  

      www.bikelive.cz

      • doubleingram  

        Psal jsme jim mail s poptavkou na rel. bezny servisni ukol, zadna odezva, fuck off.

        Tak jen jak k tomu pristupujou.

        • novas752  

          Třeba maj plno a nestíhaj furt čučet na mail. Jsou celkem známí, asi nejsi jedinej kdo tam píše.

        • Breakpain  

          Je lepsi zavolat, vzdy. Predstav si, ze cely den makas na servise a nezastavis se. Pak mas padla → jdes ve svem volnu na pracovni e-mail? Nope, predpokladam, ze je doba dovolenych ;)… Telefonat resi plno „problemu“.

          Ne, ze bych znal situaci, ale jen odhad. Prijde mi, ze dnes kazdy ocekava odpoved obratem… ne vsude (tady urcite ne) maji back office pracovnika, co vyrizuje administrativu. Stejne tak to neber osobne, ze bych se do Tebe navazel, jen proste takova reakce.

          • doubleingram  

            Je to treti den, odpoved zabere si tak 30 vterin, sorry jako. Holt kdyz nabizis sluzby, tak jaksi asi musis pocitat s komunikaci se zakazniky. Proste me tento pristup „nestojime ti ani za odpoved, i kdyz nam chces dat svoje penize“ sere, tot vse.

            • Breakpain  

              Staci nato koukat lidsky ;)…

              • doubleingram  

                Koukam porad lidsky do mailu jestli prisla odpoved, a nejak porad nic, asi musim koukat lidsteji :)

                • Simpi  

                  já tam teda servisuju a sem spokojenej, na telefon reagujou v pohodě. s časama mi taky vycházej vstříc, takže pohoda. Bál sem se spíš, jestli je nějaká špatná technická zkušenost.

                  • doubleingram  

                    Tak jsem jim teda zavolal a za ukon, za ktery mi ve 3 servisech rekli, ze cena bude 600–900 Kc si v ST rekli 1600, takze tak.

                    • Sistematicx  

                      Tvoje 3 servisy nejspis jen stahnou vnejsi nohy a vylejou tech 15ml oleje a zase nasadej. To by tak odpovidalo tem 6 stovkam. Za 1600 jsem mel v ST komplet repas vidle s opravou patrony.

                      • doubleingram  

                        Ano, takovéto zadání bylo všude včetně ST poptávané. Takže zadání všude stejné, cena V ST ovšem úplně jinde.

                        • Breakpain  

                          To je ale opravdu divné – velký servis (repas a sada …) tak to by Tě ještě dotovali nebo tam strkali nějaké neofiko díly, jinak si to neumím představit… Tedy mi nění jasné, jak se dostanou na takovou cenu. No, pokud půjdeš tam, kde to stojí 600, ověř si, že neudělali malý servis, ale velký, vč výměny gufer, těsnění, molitanů, podložek pod šrouby atp a chtěj staré díly ;-). Porovnej pak s novou servisní sadou, jestli bylo vyměněno vše co mělo být ;).

                          • doubleingram  

                            Byla pozadovana pouze zmena zdvihu, ne servis.

                            • Breakpain  

                              ahá ;) …

                            • mr.nikdo  

                              Zmena zdvihu bez vymeny o tesneni nema smysl.

                              • ScottAspect  

                                Hlavně to není jen o tom posunout teleskopickou „trubku“ v tlumiči, ale vlastně o výměnu kusu tlumiče :D Díly RS se holt nechají zaplatit. Za 600 to bude dělat někdo, kdo neví, jak to uvnitř vypadá a akorát to dojebe. Za mě je ST úplně ok.

                                • mr.nikdo  

                                  Nerekl, co ma za vidli. U DA to je otazka valecku :).

                                  • ScottAspect  

                                    To je fakt, to jsem nevěděl. Každopádně mají komplet ceník na webu ke stažení, tak se ta cena dá odhadnout, když člověk trochu ví, co se bude měnit/dělat.

                                • novas752  

                                  Jestli máš Solo Air vidlici, doporučil bych rovnou vyměnit airshaft za Debon Air, je to sice dražší (airshaft okolo 1000Kč), ale funkci a citlivost to zlepší tak že bych za to dal klidně dvojnásobek.

                                  A upřímě airshaft vyměnit dokáže každej blbec s imbusem 5, paličkou, pumpičkou na vidlice, kleštěma na vnitřní segrovky cca 30mm a pixlou správný vazelíny a trochou motorovýho oleje. Když to má někdo v ruce tak je to práce na 10 minut max. Povolit spodní nohy, odklepnout paličkou, stáhnout, vyndat segrovku, vytáhnout airshaft, namazat novej, nasunout, zajistit segrovkou, nasunout spodní nohy, nalít olej, zašroubovat a nafouknout vidlici. Easy Money.

                                  • mirorek2  

                                    je to necelých 800 Kč

                                  • Radus  

                                    Věř že spousta lidí tento servis dokáže pěkně posrat . Podřená pístnice od segerovky skřípnuté molitany a td. Ona je totiž doba internetová a zručných lidí začíná být jak šafránu a to nejen v tomto oboru .

                              • novas752  

                                S timhle si dovolim nesouhlasit.

                                • mr.nikdo  

                                  Proc?

                                  Zrovna u DA vytahujes cela streva. Ta tesneni jsou na fest, takze je zbytecne nicis.

                • Breakpain  

                  tím jsem myslel zkusit si tam zavolat ;) …

          • Fredos  

            On mi nepřijde takový rozdíl zvednout telefon a nebo odepsat na email. Dneska ti ten email zazvoní na telefonu stejně jako ten hovor. Když mi někdo není ochoten odepsat tak též raději napíšu jinam kde je to neobtěžuje.

          • wilda81  

            Odepisovat stíhá Písek, boxxerservis i KGB, takže nevidim důvod proč by to neměli stíhat i v ST.

            • doubleingram  

              +100

              Asi tak, se budu omouvat, ze jim chci dat praci a prachy ne…

              • Slavik  

                Nechtěj problémistu, což asi jseš. Taky bych si tam u Tebe dal rizikovou přirážku…

                • doubleingram  

                  Koukam, ze o tom vis vic jak ja. Co je na pozadavku zmeny zdvihu problemoveho? Vis o tom hovno, tak se do toho prosim nemotej.

                  • Slavik  

                    Á mindráček.....

                    Prostě jsi dělal výběrový řízení… S anonymem skrytým za email bych vůbec neodpověděl nebo s případně přestřelenou cenou. Osobní jednání je úplně něco jiného. Když jsi teda našel někoho levnějšího, proč Tě sere, že je jeden drahý a musíš to tady klacíkem rozmazávat? Tak ho prostě vynech a ať si naběhnou ostatní…

                    PS: nemám s žádným servisem nic společného

                    • doubleingram  

                      Co to meles, jaky anonym? Simte neres, nepatrej, plivej na osmicku, bud rad, ze si rad.

                    • Smazaný účet  

                      Ty jsi dobra lampa. Mailova poptavka je uplne normalni a standartni. Predstav si, ze dokonce mozna pro servisaky vyhodnejsi. Kdyz maji cas odpovi, nez porad v pulce prace zvedat telefony a odpovidat.

                      • krabica  

                        V práci v podstatě nabídky/poptávky chodí jen přes mail a to na kšefty ve stovkách tisíc, až větším předchází často osobní kontakt… :-)

            • Breakpain  

              Ale to já se nepřu a sám jsem doporučoval Vaškův servis ;)…

              Jen prostě chápu, že lidi nejsou stroje a ani já sám nemám rád model, kdy přijdu z práce domů a musím řešit zase práci. Prostě máš cca 8h a co stihneš, stihneš, co ne – počká na další den. Neříkej, že jsi někdy omylem nesmázl e-mail, nebo jsi třeba po týdnu nezjistil, že to nespadlo do spamu. Jen narážím nato, že se to může stát, tak prostě pokud není reakce dle mých očekávání – vezmu telefon a ověřím, jestli vůbec o tom e-mailu vím. Plno firem to má nastaveno jako automatickou odpověď ;-)…

              • embi  

                Ale hovno, sice se to „muze stat“, ale u ST je komunikace na hovno standardem, zadna vyjimka.

                • Breakpain  

                  pointa nebyla ohledně ST, ale spíš toho, že nejsem fanda do workoholismu ;-), takže chápu, že komunikace někdy vázne…

                • Sistematicx  

                  Jako nevim jak vy co nadavate s tema lidma komunikujete.

                  Ja tam tri sezony posilal veci.

                  Zavolal jsem, oznamil ze mam pripravene veci a ze posilam balik. Borec si zapsal info a bylo. Do krabice jsem prilozil papir s popisem co na cem chci udelat.

                  Projistotu jsem poslal i mail.

                  A do tydne jsem mel mail ze veci jsou opraveny a priprvemy k odeslani. Obratem jsem se domluvil at mi poslou fakturu a ze jak prijdou prachy k nim at posilaj. Druhej den jsem dostal info ze balik byl predan prepravci.

                  Necekam teda ze firma o dvou lidech me bude informovat o kazdym o-krouzku co vyndaj. Ale takhle nejak jsem s nima komunikoval ja.

                  Druha strana je ze 3 sezony v pohode vsechno slapalo ale ted z jara se mi Lyrik vratil nejak divnej. Vsechno funguje jak ma ale pocitove pred servisem chodil lip. Mozna jen zdani. Jinak s nima nemam problem. A to jsem tam taky jechaval zvysovat zdvih u sektora letos. A vsechno v pohode. Psali mi ze museli zvysit o 2cm misto mejch pozadovanych 1cm. Ze jeden cm by byl drazsi varianta za ty 2 cm si rekli tusim 300 kc navic. Nevim co s tim delali ale sektor funguje bez jedinyho problemu.

              • mr.nikdo  

                Pokud mas praci, kde delaa i ten obchod, tak jsou maily soucasti Tve pracovni doby. Kdyz to tak neberes a radeji se nechas vyrusovat telefonem pri praci.

                V praxi telefonaty zaberou vice casu nez hodina na konci pracovni doby s emaily.

        • embi  

          Do shocktherapy bych si nedal vymenit ani dusi. Naprosty amaterismus a nulova komunikace.

    • Hellmans  

      Díky, hned je z čeho vybírat!

    • Cray  

      Ze zkušenosti můžu doporučit Moolbike

      https://www.moolbike.cz/…rum-olomouc/

    • PavelSova  

      Zdar. Co máš za model?

      • Hellmans  

        Ahoj, mám RS Pike soloair rct3 (2015).

        • PavelSova  

          Zdar. Už jsi vyřešil servis? Pokud ne, tak se zastav a dáme řeč. Jde o spoustu faktorů a stav vidlice. Servis může stát 1000 – 2300. Na jedné straně základ a na druhé straně servis a sada, co se má vyměnit po 200 hodinách používání. Jinak mě najdeš v cyklo-binar.cz v Ostravě Porubě.

    • rotker  

      doporučuji https://www.ofbike.cz/

    • senior  

      Já jí měl tady- http://www.shocktherapy.cz/

      Osobní odběr možný-Praha- do 10ti dnů to bylo hotovo- cena dobrá

    • Maadaf  

      Máte doporučení na servis v okolí Žďáru n. Sáz, abych se vyhnul posílání vidlice poštou?

    • doubleingram  

      Oživím téma. Zatím jsem dával do Bikelive, kde z mého pohledu laika přes servis vidlic v pohodě. Ovšem četl jsem na fóru dost negativních zkušeností.

      Jaké jsou vaše vaše osobní zkušenost s Bikelive?

      Případně kam jinam v Praze za obdobný peníz?

      Při běžném servisu, olej, vyčištění, kontrola, ne výměna těsnění apod to v Bikelive stálo v zimě řádově stokoruny.

      Ideálně Praha 4.

      Díky

    • Filippo  

      Máte někdo zkušenost ze servisem RS vidlic v okolí Šumperka, případně v Olomouci. Díky.

    • Radez  

      Taky zkusím oživit téma.

      Nemáte nějaký doporučení na servis RS v Praze?

      Na cyklozitny.cz vidím seznam servisů, který se mi kouknout na RS, ale nemá někdo osobní zkušenost?

      Nějakej dobrej poměr cena/výkon.

      Mam SID Race dual air myslím z r. 2009 a přestalo se mi vracet odemykání, tak to musím zpět tahat lankem a sám se do toho nechci pouštět. Jednak na to nemám čas a druhak bych stejně musel shánět nějakou pružinu/těsně­ní, apod.

      • Sistematicx  

        Posledni dobou tu frci dopiruceni na boxxer servis.

        A co mi rikalo par prazskych jezdcu co u nej meli RS veci tak velmi dopra prace od Vaclava.

        Pak muzes zkusit shock therapy (tam jsem daval ja ale ted hodlam zkusit boxxer)

      • embi  

        Boxxerservis. Hlavne ne shocktherapy.

      • Radez  

        Supr, díky za reakce.

        Omrknu jeho stránky.

      • Breakpain  

        Boxxer Servis – Vašek je schopný, baví ho to, rozumí tomu, extrémně flexibilní a důkladný.

        Dokud bude RS na kole, on je jediný servisák, který se toho dotkne ;-)…

        Pokaždé, když se mě někdo ze známých zeptá na RS servis, posílám je k němu – nic jiného než spokojenost jsem nezaslechl ;)…

        • mirorek2  

          Jen tak mezi řečí, nevíš náhodou jestli reklamace a náhradní díly řeší přes aspire nebo cykložitný?

          • Breakpain  

            To bohužel nevím… to se ho budeš muset zeptat. Já u něj ještě nic nereklamoval, pouze jsme řešili servis a zápůjčku ShockWizu.

            • mirorek2  

              A to bylo co k čemu? Co ti z toho lezla za data, asi by mi to napsalo, že mám všechno špatně:-)

              • Breakpain  

                Projedeš se, nasbírá to data a řekne Ti to doporučení, co jak upravit. Nebyl jsem daleko od optimálního setupu, ale musím říct, že ta drobná úprava, kterou mi to doporučilo, se projevila víc, než bych čekal ⇒ za mě fajn věc na nastavení, když proto člověk nemá „cit“ nebo mechanika.

                Jediná nevýhoda je, že když jsem si to nastavil na jednu trať a vidím potenciál, chtěl bych to jezdit na každé trati a nastavit si to individuálně všude ;-).

          • drzhor  

            Aspire…

        • Radez  

          Ještě dotaz k tomuto. Udělá i nějaký odhad případné ceny?

          • LM  

            Že ty ses na ty stránky vůbec nedíval? :-) Hned nahoře vlevo má telefonní číslo, tak mu zavolej a domluvte se.

            • Radez  

              Samozřejmě jsem to pročetl, ale zajímaly mě názory lidí, co si to tam nechali servisovat, toť vše.

      • Franta  

        Bike Emergency v Modranech. Mario je na vidlice buh. www.bike-er.cz

        • doubleingram  

          Co to je za web proboha?

          • Franta  

            Kluci neresej :) Neni to potreba. Ale kola umej, to by melo stacit.

          • Smazaný účet  

            Je tam cislo a kontakt. staci ne? nebo potrebujes tu omacku kolem? :) nekdy mene je vice. Me zase ty pretuneny weby obcas i odradej.

            • doubleingram  

              Ne, ale aspon by to mohl mit jak text. abych to trba kdyz hledam adresu, nemusel prepisovat rucne jako kokot. Plus nejaky info. Z tohohle poznam akorat kulovy.

              Nema tam ani oteviraci dobu, sorry jako, ale pusobi to na me jako „zakosi, polib si prdel!“

              • Smazaný účet  

                Lenochu. :) Nas nekdo kopnout 20 let zpet tak asi umrem. :D jinak oteviracku mas na FB asi jsou aktivnejsi tam. A to jsem jen trosku zaroloval.

    • ganjabiker  

      Čau, zkoušel jste někdo https://www.bikefix.cz/ ?

      • embi  

        Kamarad si od nich koupil kolo a byla to tezka bida:) (ne kolo, ale prodejce)

      • lachtys  

        Čau, jo zkoušel. Chvástali se, že dělají BOS, tak jsem jim poslal svojeho Voida. Vrátil se zpátky a klepal a ještě dokázali promáčknout ve svěráku hrany hlavní komory. Ani neposlali zpátky staré gufera a naúčtovali si cca 2500. Po pár telefonátech a mailech mi aspoň vrátili peníze. Nakonec jsem ho poslal do KG bikes z Havířova. Pan Kamil mi volal, jestli jsem se v něm vrtal sám a když jsem mu řekl, že to dělala firma tak se velice divil, že prý vevnitř bylo všechno popřeházené a že se pokusí. Nakonec se mu to podařilo a od tý doby tlumák šlape líp než novej. Letos mu pošlu i tlumák i vidli. Zkrátka na Bikefix se vys.r. Jsou to amaréři.

        • milan.v  

          Z jejich webu :-D

          "Servis odpružených vidlic a tlumičů

          JE NAŠE SILNÁ SPECIALIZACE. S PODPOROU A KNOW-HOW ŠPIČKOVÉHO VÝROBCE TUNINGOVÝCH KOMPONENT POKRÝVÁME POPTÁVKU PO OPRAVÁCH PRAKTICKY VŠECH DOSTUPNÝCH KOMPONENT"

    • ScottAspect  

      V Praze VeloFiala.

    • Tkadlecrr  

      Nejlepší servis je domácí …samo vybavení je podmínkou .

      • Voz  

        Děláte někdo servis po 50 hod. provozu, jak doporučuje výrobce ??

        • novas752  

          Dělám okolo 100h spodní nohy a vzduchovou nohu. Vyčištění a namazání. Celkem to je znát.

        • tomxxx  

          Já jo, ty intervaly nejsou, aby si výrobce namastil kapsu, ale fakt to sedí. 50h servis je na pár minut.

        • Breakpain  

          25h na DH kole

          35h na enduru

          Vis, ze tam neni bordel, je to za hubicku a chodi to jak po masle.

          • LM  

            jj, není ani vyloženě potřeba sledovat hodiny, prostě jakmile vidle začne chodit trochu hůř, tak sundat spodní nohy, vyčistit, namazat a je to zase lepší :-)

            • Velomiwookie  

              nejaka blizsi guidance ? Co je na to treba a co konkretne udelat? :) Nikdy jsem to neresil… Mam RS recon silver, nalitano asi 4tis a funguje furt stejne, tak jsem s tim zatim nic nedelal…

              • novas752  

                Nefunguje stejně, zdá se ti to, ale nefunguje. Pomalu funguje hůř a hůř.

                Zespoda jsou 2 šrouby na inbus 5mm, trochu je povolíš a odklepneš paličkou. Nebo místo nich našroubuješ delší obyčejný šroub (je to závit asi M10, nejsem si jistej) a jebneš do něj kladívkem. Pro rozebrání vzduchové nohy potřebuješ kleště na vnitřní segrovky pro díry o průměru cca 28mm (kleště se dělají v různých rozmezích) a na vršek vzduchové nohy 24mm ořech na ráčnu zabroušený tak aby ten šestihran neměl vevnitř zkosení, z nouze se to dá povolit velkym neožvejkanym stavitelnym klíčem. Pak nějakou cca 20ml stříkačku na oleje a to je z nářadí asi tak vše.

                Pak nějaký mazací olej (stačí jakýkoliv motorový, převodový…) a vazelínu sram butter/rsp slick kick/slick honey/slickoleum.

                • Velomiwookie  

                  Supr, diky!

                • maajkee  

                  Jakýkoliv motorový olej, to je celkem nesmysl. Motorovy oleje se dělají minerální, polosyntetický, syntetický a především ruzne vyskozity.

                  Ideální je olej má mazání vidlic a hustotu volit dle ročního období a požadované citlivosti.

                  Na zimu dávám 5w40 na léto klidně 7,5 nebo 10w.

            • Voz  

              Ale nějak jsem se dopátral i servisního kitu od sramu po 50 hod, jak pro vidli, tak pro tlumič. Pro ten tlumič to bylo kolem 1000,–.

              • novas752  

                Při 50h servisu se imho nemusí měnit nic, maximálně tak molitanový kroužky – dají se koupit po 20 kusech = na 10 servisů.

              • novas752  

                Při 50h servisu se imho nemusí měnit nic, maximálně tak molitanový kroužky – dají se koupit po 20 kusech = na 10 servisů.

                • Voz  

                  A co toto na tlumič ??

                  https://www.spoke.cz/…service-kit/?…

                  • novas752  

                    Dávat každých 50h provozu 900 za pár těsnění, to by byl hodně drahý provoz. Pokud ty těsnění nejsou poškozená, neni důvod je měnit tak často, když to jen vyčistíš a namažeš, vklidu to vydrží klidně 200–300 hodin na jedné sadě těsnění.

                    Na nějakých bikeparkových strojích, kde to 95% času jezdí z kopce je to potřebení samozřejmě mnohem větší, tam už to má nějaký smysl.

        • embi  

          Taktez delam. U RockShox doplnuji olej do spodnich nohou jeste pred prvni jizdou.

          • mirorek2  

            to je dobré zmínit :-))) RS vždy z výroby suchý jako

            • lubosalbi  

              Já si taky vidli servisuju sám, od novoty jsem měl teda jen dva Lyriky a oba olej v nohách měli, ale stejně jsem dělal preventivní rozborku.

              • Potkan007  

                Já měl na kole novou Rebu a byla skoro suchá.

                • ScottAspect  

                  Mam rebu r.v.2019 a jeden kamarád, potažmo mechanik, který v cyklu maká celý život mi řekl, že je ho tam dost a nemusím řešit na začátku.

                  Druhý říkal, že by ji rozhodil. Vtipné je, že se oba znají a skoro bych řekl, že budou i některé úkony vidět stejně.

                  • novas752  

                    Tak ji rozeber a uvidíš kdo má pravdu. :)

                    Vsadim se že z toho vyteče sotva pár kapek a ne bějakýcb 10ml co tam má být.

                    • Potkan007  

                      Já věřil výrobci, že v ní olej je, tak jsem ho nekontroloval, ale když jsem čistil spodní nohy, tak z ní nekápla ani kapka a na stěnách byl sotva znatelný mastný film.

                    • ScottAspect  

                      Mně je to fuk. Zase křupe sviňa jedna, takže ji ještě budu chvíli jezdit a pak před létem, kdy nebudu mít čas jezdit, vyreklamuji za novou. Jako ostatně poslední 4 roky (2× Epixon, 2× reba)… Sere mě to, ale je to tak.

                  • maajkee  

                    Žádný mechanik nemůže říct že tam je dost oleje aniž by tu vidlici rozdělal, leda by měl rentgenový oči :)

                    Rock Shox opravdu rozebrat a olej dolít, málokdy je ho tam dost.

                    • ScottAspect  

                      Je to servis především na RS. Reby rozebírá často a fakt mě přesvědčoval, že by to nechal až po 30h.

        • mr.nikdo  

          Mezi 50 a 100. Podle chuti a casu. Ale nejezdim v bordelu…

    • vigo.dl  

      Máte zkušenost s Kolokram Kamenický Šenov? Uvažuju, že tam dám vidli i tlumič

    • jeffozz  

      Doporučí mi někdo servis RS vidlice a tlumiče v Hradci Králové?

    • Charles2k  

      Mám něco přes 3 roky RS Rebu. Najeto na ní něco přes 7500km, spíše jen lehký mírně zvlněný téren, nikdy žádné extrémy a žádné velké závodění. Pocitově funguje OK, ale předpokládám, že po takové době by již nějaký servis potřebovala (žádný zatím neproběhl, možná nějaké dofukování, už si přesně nepamatuji). Ovšem když se o tom zmíním v okolních servisech, tak vždy narážím na kyselé ksichty, že je to časově náročné, že nemají čas a že když už, tak že bude trvat dlouho (a to jsem se ptal i mimo sezónu). Jaké s tím máte v servisech zkušenosti, je to fakt tak náročné? Je nutné po těch 7500km již nějaký větší servis udělat, nebo když jinak funguje ok, ještě s tím počkat?

      • novas752  

        Náročné to neni, kompletní repase Reby je za půl hodiny hotová – za cenu která se účtuje je to dost výdělečná položka v seznamu úkonů, nevím proč tě odmítají.

        7500km je něco jako 300–400h, to by docela chtělo no. Ono je lepší dělat častěji jen malý servis – třeba každých 150h = cca 3000km.

      • tomxxx  

        Jestli je potřeba servis si můžeš odpovědět sám viz tabulka. Zrovna mně ty intervaly přijdou fakt docela oprávněné, ale asi se najde hodně lidí co bude frflat, že je to jen tahání prachů z lidí.

        Minimálně spodní nohy zvládne průměrně zručný soudruh sám.

        • embi  

          ono kdyz se clovek podiva, kolik je v tech nohach oleje v jakejch podminkach to musi fungovat, tak mi to prijde technologickej zazrak.

          • tomxxx  

            Tak to je taky důvod proč se má dělat po 50h.

            Strašně se zaserou molitany a vyschnou. Tlumení, pružení a ani olej ve spodních nohách není problém, problém jsou stíráky a molitany.

            • novas752  

              Hlavně to zasraní je problém, vyschnutí lze předejít otočenim kola vzhůru nohama na pár minut.

      • LM  

        Já mám se servisama zkušenosti, že jsem se to radši naučil servisovat doma.

        • Servis spodních noh (vyčištění, domazání, nový olej) není žádná věda. Mělo by se to dělat po 50 hodinách jízdy.
        • Kompletní servis se má dělat po 200 hodinách jízdy (spodní nohy plus servis tlumící i vzduchové části – nová těsnění a oleje).

        Po třech letech bez servisu tam už může být nějaká past (třeba vydřené kluzáky pod stírákama), možná proto ty kyselé xichty v servisech.

        Případně to zkus poslat někomu, kdo se specializuje na servis vidlic a tlumičů, třeba https://www.kgbike.cz/

      • Radus  

        Problém bude v tom že nejsou servisní kity proto tě odmítají. Čeká se až něco dorazí. Po 7500km tam už bude nejspíše lehké poškození ale záleží na tom jestli ve spodní noze byl olej nebo ne. Mám několik fotek vidlic které mají najeto méně a a mají vydřené vnitřní nohy. Hold na sucho to moc dlouho vydržet nemůže. Tak že pokud se servis nedělá musí se počítat s tím ,že to může jít do koše.

        • Charles2k  

          No tak mne dnes ve dvou servisech odmítli. První mi řekl, že RockShox nemá díly, takže servis pozastaven a druhej to vůbec nedělá u sebe a někam prý posílají a servisák, který tam byl, s tím neměl vůbec žádnou zkušenost.

          Sám rozhodně nezvládnu. Ale subjektivně to tlumí ještě celkem ok. To bych asi musel mít možnost srovnání na stejném kole s novou seřízenou, abych byl schopen nějak více posoudit…

          • MatS  

            Servis spodnich nohou zvladne kazdy, pokud neni uplne nemehlo. Nic specialniho na to nepotrebujes, jen koupit spravny olej a trocha trpelivosti a opatrnosti. Videonavod najdes na youtube. Ani nemusis sundavat vidlici z kola, pokud mas montazni stojan.

            Nedavno se do toho pistil poprve mistni clen Gwaihir a ackoliv se toho taky bal, zvladl to. Po druhe uz to je brnkacka. Az zjistis ze to nic neni, do servisu nebudes muset.

          • tomxxx  

            V klasických servisech to často nechtějí dělat, protože druhů vidlic je mnoho a kdo to dělá profi, chce to mít školení od výrobce. Pak je taky problém, že se často špatně odhaduje nějaká skrytá vada. Pak se s tím člověkem musí dohadovat. Proto jsou servisy co dělají jen vidlice a nic jiného, nebo se to posílá do českého/evropského zastoupení. Celkem chápu tu neochotu. Navíc kdo přijde, že tu vidli má 3 roky bez servisu, je téměř jistý, že tam bude nějaký průser.

            • Radus  

              No je to jednoduché rozebrat a udělat foto poškození a jednat se zákazníkem . Pokud tam je poškození vždy je to bez záruky . Je to vždy věc majitele který nedodržel předepsané servisy. Nejvíce poškození je na xc vidle nebo tlumiči ti co mají enduro nebo dh vidle už dávno ví že se servis bez následků neojebává . Na druhou stranu jsem dělal i 15 let staré tlumiče a poškození žádné klasika repas a jedou dál . Ale nové to nedají. Prostě servis je nutný .

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.