• poiko

    Ahoj, momentálně studuji v Německu a při procházení www.ebay.de mě doslova uchvátily zdejší nízké ceny celoodpružených rámů. Rozhodl jsem se, že odsud tedy odjedu s jedním zpátky do Čech:) Můj problém je v tom, že nevím, který rám, nebo spíše který typ a velikost FS rámu, vybrat.

    VELIKOST: Můj současný spyder má velikost 19" a to je pro mě příliš, proto u hardtailů bych volil 17. Mám vybírat podobnou velikost i u FS rámů?

    TYP: Nejsem si také jist, jaký zdvih by měl rám mít. Moje současná vidlice Duke má max zdvih 63–108 mm, většinou jí jezdím kolem 90 mm, proto si myslím, že 100 mm vzadu je postačujících. Jak na styl jízdy tak na místa, kde jezdím. Všeobecně bych chtěl, aby byl rám ohledně pružení malinko tvrdší. Nechci žádnou houpačku. Samozřejmě rám musí být na na kotoučovky.

    V současnosti je k mání za slušnou cenu rám Giant Anthem, nebo Kona Kikapu deluxe. V ČR se mi líbily rámy i-Drive 4, nebo Spyder full 3 (ted je jeden v bazaru).

    Máte ještě nějaké nápady na jiné rámy? Budu věčný za každou připomínku nebo radu. Dík

    0 0
    • Tomcat  

      Mám vybírat podobnou velikost i u FS rámů?

      ne nelze to paušalizovat jednak každej výrobce jiná míra a pak dle geometrie \ zurčení to může být jiné llišit se to může i o dvěčísla

      Máte ještě nějaké nápady na jiné rámy? Pokud tomu nerozumíš nekupuj ojetý rám\kolo z bazaru

      0 0
    • Vilém  

      Z tveho vyberu bych vzal Giant.

      0 0
    • K2  

      Zajdi si nekde do obchodu a vybrané kolo vyzkoušej co se týká velikosti a posedu – někdy ti ho půjčí i na krátkou projížďku kolem prodejny. Pokud ti sedne, tak máš výběr ulehčený. Na webu většina výrobců kol má geometrii a někdy i doporučené velikosti vzhledem k výšce jezdce. Pak můžeš i srovnávat geometrii kola, které znáš s jinými značkami a máš hrubé porovnání, jestli ti sedne nebo ne. PS: 100 mm je minimum. Dnešní generace tlumičů a vidlic se dokážou chovat slušně i při zdvihu 120 mm a kola jsou poměrně lehká. Tady na bikeforu i mezi máými známými je dost lidí co začínali na 100 a pak zjistili , že jim to nestačí a šli do vyšších zdvihů (120, 140) Zvaž tu 120-ku

      0 0
    • poiko  

      ještě se zaptam na mm odpružení vepředu a vzadu. Měl by být stejný, nebo vzadu o 10–20 mm větší?

      0 0
      • cabbage  

        mě víc sedí když je to ± stejně a když má vidlice o 10mm víc tak se to taky nepo…

        0 0
      • MlokCZ  

        Může být jak o něco větší vzadu, tak o něco větší vepředu. Nezáleží až tak na přesných konkrétních číslech, důležitější jsou charakteristiky a geometrie.

        0 0
    • Twisp  

      pokud jde o systém , mně se nejvíc zamlouvá ten Giant, ale být tebou najdu staršího Blura … a máš kolo jako víno

      0 0
      • poiko  

        no, na Blury jsem koukal. cena u použitýxh rámů neni tak hrozná. Akortá nechápu, proč je maj všichni černé. Nabízejí poměrně širokou paletu barev. Třeba taková Green Apple Anodised byla absolutně bomba

        0 0
    • marapara  

      Ten i-drive si myslim, že bude dost v pohodě. Sám mám i-drive 5 a je to velmi dobrá žehlička a má i dobrou geometrii. Respektive mi vyhovuje. Krom něj jezdím ještě HT GT Zaskar. I-Driva používám, když si chci v terénu užít, Zaskara jízda do práce, maratony. Navíc se teďkom dají velmi levně koupit i s tlumničem. Takže pokud bys chtěl koupit rám a přeskládat komponenty na fulla, tak je to celkem dobrá možnost. V Brně ve Velu Hanák mají rámy i-drive 4 2.0 i i-drive 5 2.0, s tlumičem. I-drive 4 za 12000, i-drive 5 za 15000 s tlumiči Fox Float R. Tlumič nemá zamykání nebo možnost přitvrdit propedal, ale má pevně nastavený stupeň 2 a štelování odskoku. I tak je systém velmi citlivý a při šlapání po rovině nebo silnici se nepohupuje. Jaký je stav jejich zásob ale teď těžko říct. Jedině jim zavolat.

      0 0
      • poiko  

        v hanákovi nají už jen Lka, já potebuji Mko, nebo Sko. záleží na geometrii. Ale něco podobného, jako jsi psal, bych si představoval. V jedne s předešlých diskuzí se tuším více lid shodlo, že víceméně používají nejčastěji právě stupeň 2 i na tlumičích Fox. Takže tohle by mi nejspíš nevadilo. Jinak ty GTčka tu nejsou na ebay.com (.de) bohuže moc vidět.

        0 0
    • SugaRace  

      Když už full, tak hodně extrémně a vzít to pěkně zkraje, jedině 29´´…

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud píše, že by u HT měl 17ku rám, tak 29ka pro něj a zvlášť u fulla nebude opravdu to pravé.

        0 0
        • JSt  

          jels na nejakym 29" fulu?

          0 0
          • MlokCZ  

            Ne, ale nejde tu o funkci (proti té nic nemám) jako o to, že malý rám pro malou postavu + vyšší zdvihy na fullu nejde dohromady. Procházel jsem si geometrie několika 29kových fullů a geometrie malých rámů pro malé postavy opravdu nic moc. A tohle vše jsem koukal pouze pro zdvihy 100/100. Pro větší zdvihy se současným požadavkem na menší hlavový úhel (takových 68–69st.) už bych to ani nechtěl vidět. Při tom prohlížení geometrií jsem nenašel ani jediný model 29-kového fulla, který bych mohl mít i na svojich 182cm (ale s tou mojí atypickou postavou, krátké ruce a trup).

            Pro větší postavy to může být super řešení a naopak ta gemetrie výborná.

            0 0
            • MlokCZ  

              A u některých značek ani malé velikosti vůbec nejsou.

              0 0
              • poiko  

                vybíram velikosti v rozmezí S-M. o 29" fullu vůbec neuvažuji. za žádných okolností

                0 0
    • madcat  

      Když už full, tak hodně extrémně a vzít to pěkně zkraje, zdvihy minimálně 150/150, ať to za něco stojí a ať si za chvílu neříkáš, že s takovou sis mohl nechat to HT :-)

      0 0
      • TheIF  

        přesně tak… :-)

        0 0
      • cabbage  

        s tim bych souhlasil ikdyž i na 130/130 se dá chvíli vydržet..;-)

        0 0
        • poiko  

          nemyslím. s ohledem na zdvih přední vidlice by mi těch 100 mm mělo bohatě stačit. Asi jediné, co bych bych byl ohoten zkousnout z vyšších zdvihů je Prophet (a to čistě jen proto, že se mi hodně líbí). Jem z Plzně, takže tu nemáme žádné krajiné divokosti. Vyšší zdvihy nejsou imho třeba. Zamýšlený účel FS rámu je pouze zahladit nerovnosti.

          0 0
          • MlokCZ  

            Uvidíme, co budeš řikat po roce ježdění na 100/100. Z Plzně jsem taky a když jsem kupoval svojeho prvního fulla, tak jsem si říkal úplně to samé a do dnes lituju, že jsem 100mm rovnou nepřeskočil. 100/100mm je málo na klasickou kořenovou cestu, kterých je okolo Plzně mraky. Ono pokud nejsou kořeny úplně malé, tak to zcela nevyžehlí ani 140–150/140–150mm. Ale rozdíl mezi komfortem je ohromný už mezi 100 × 125. Zato rozdíl jak to jede je oproti tomu velmi malý.

            0 0
            • Luka  

              :) no, ja si tuhle taky vyhlidla jeden strojecek… taky 120/100 … a no… me to proste prijde malo :) ale jinak super vec, to jo, moc se me libi, ale ten zdvih je malej, a to ani paradni vybava a cena nedozene :(

              0 0
              • Lišák  

                A smím se zeptat, co jsi vyhlídla?

                0 0
                • cabbage  

                  všichni vědí že spumpíka od spešlu;-)

                  0 0
                  • Luka  

                    no, ted momentalne prochazim nemoci zvanou lapierre… vybava/cena, proste fakt super…ale… zdvih malej :)

                    stumpik je super, ale predrazenej. a mozna ta geometrie je na me trochu moc divoka :)

                    0 0
                    • cabbage  

                      A co novej Reign? to už by ti stačilo?;-)

                      Lapierre je na můj vkus dost předražený na tu výbavu(spicy416)

                      0 0
                    • Lišák  

                      Mě naprosto dostal tenhle: www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… Ale šedesát je sakra dost…

                      0 0
                    • Bajker16  

                      V 69ce ho mají za 45t. ;-).

                      0 0
                    • Luka  

                      mno tak kdyby nekoho zajimalo, jake jsou dojmy lamy po prvni celodenni (a poprvezivotni) vyjizdce na fullovi (norco fluid two), tak teda:

                      1. neni pravda, ze na fullovi se zadek nikdy nezveda. Jednou me to pekne nakoplo az jsem si malem rozbila hubu :) (a prejela jsem zabu :((( )
                      2. bajny vanilkovy lisak neni zas takovej zazrak jak se tu obecne prezentuje… ale je fakt, ze to na me chtelo mekci pruzinu. Pri vetsich cunacinach pobiral co mel, nicmene, moje vidla je moje vidla ;)
                      3. hovadinu jako „na to moje jezdeni mi 100/100 bohate staci“ uz nikda nevypustim z tlampace. protoze tech 140/140 se prijemne snazilo a u tlumice nafucenyho na 90psiku jsem zdvih vyuzivala az jsem se divila :))
                      4. zvednout zadni kolo neni tak jednoduchy kdyz se zadni kolo samo „vytrci“ :D
                      5. posed a geometrie tohodle kola je absolutne dokonala. Jestli nekdy bude full, tak presne s timhle posedem
                      6. rozdil v hlavovce 70° a 71° je zatracene znat!
                      7. damske verze neni treba. tohle chodilo (az na vidlici) paradne, jediny co bych zahodila jsou siroke gripy, jeste ted me z nich boli ruce.

                      No s tezkym srdcem ho budu vracet.

                      Ale uplne nejvetsi prvni dojem: neni to zas takovej zazrak, jak jsem si predstavovala (nesmejte se mi, proste jsem si nechtela na fulla nikda sednout, abych jeste chtela jezdit na Vizloi. Jenze jsem dospela k nazoru, ze prisel cas poohlidnout se vazneji po necem houpavym). Z tech vsech famu a oslav tady jsem nejak pojala myslenku, ze full je univerzalnim spasitelem, ktery do kopce mirne zpomali ale z kopce megazrychli jakehokoli jedince, ze jet s nim v terenu je prakticky neco jako vznaset se tesne nad nerovnostmi a jentak proplouvat. Ze obrubnik „ani necejtite“ a o koreny se starat clovek prakticky nemusi :)) Naivni, ja vim… ale trochu jsem zklamana, i kdyz musim rict, ze do kopce me tolik vyrazne nezpomaloval a z kopce jsem to poustela sakra rychlejs nez na pevnaku, diky neoptimalni kobinaci blbe plaste x fakt mokry a bahnity teren, to ukrutne klouzalo a smeklo se to prakticky uplne vsude, kde mohlo. To mi z dobreho pocitu hodne ubralo. Ale to nemeni nic na tom, ze uznavam, ze to je fajn vec, ktera jiste jednou pribude i do me sbirky, ale… jednou. Ted jeste ne… ted je cas zkouset, prohlizet, porovnavat a udelat si jasno, jak ktery system pode mnou teda funguje nejlip. :)

                      0 0
                      • Pijer  

                        Tak Ty jsi fakt dobrá. Tohle si sem klidně napíšeš, teď když jsem téměř rozhodnutý pro Giant Anthem 100/90 :-)

                        0 0
                        • TheIF  

                          Ti ještě ušetří prachy, tak si někde pujč pořádnýho fulla uvidíš, že 100mm je málo :-)

                          0 0
                        • Luka  

                          no, vazne, vazne vazne si nekde zkus pujcit neco kolem 130mm… jentak.. a k porovnani i tu 100… uvidis. ale ja uz jsem svuj nakup 80mm vidlice nalezite „oplakala“ po dvou mesicich, a ted vim ze nic pod 100mm nechci. a tohle bylo prijemny zvezeni, na beznou jizdu, zadny vylomeniny. takovy AM… abys po dvou mesicich nezjistil, ze od toho chces vic. a mam takovy maly heslo: lepsi kdyz zdvih prebejva, nez kdyz se ho nedostava :)))

                          0 0
                          • pepek  

                            NO konečně objektivní, technický a odborný test :-) To tady chybělo…

                            0 0
                            • Luka  

                              nedelej si legraci. ja jsem to musela proste napsat :) jsem plna dojmu…

                              a mushim rict, ze jedno se fulloi neda uprit ani v nejmensim: bezpecnost a hravost…

                              0 0
                              • pepek  

                                Ten pokec mělas napsat teprve až vlezeš nazpět na HT, teprve pak to vynikne…

                                0 0
                                • Luka  

                                  :) to pripisu pak. ale je fakt, ze jsem si zkoumave dala v sobotu jednu trasu na ht a v nedeli totez na tomhle. ted chvilku se budu s Habibem pretahovat o to, kdo pojede na kostitrasu a kdo na houpacce, nez ho budeme vracet (cimzto dekuji dekuji dekuji vypujciteli! ) :)

                                  0 0
                                  • Lišák  

                                    Lepší by bylo porovnání: dopoledne na FS, odpoledne na HT ;-) Přechod HT-FS je příjemný a proto méně intenzivní zážitek. FS-HT je naopak velmi intenzivní! A ještě k tomu co nejdříve po sobě…

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Nejlepší na to je full s tlumičem s úplným lockem (normálně je to funkce zcela zbytečná, ale na osvěžení toho, jak se trpí na HT je to výborné). Akorát se to nesmí moc přehnat, přeci jen kolu se to moc nelíbí se zamčeným tlumičem v terénu (i když má tlumič ochranu proti proražení, to musí být ale na nějakou extra šupu, protože se mi nikdy neotevřel).

                                      0 0
                                      • JSt  

                                        ty delas, jako by se na pevnaku vubec nedalo jezdit. jizda na ht rozhodne neni utrpeni (kdyz vezmu tereny, ve kterych popisujes, ze jezdis a jezdi nas vetsina). koho znam a ma na tlumici lock, tak ho taky pouziva. zkus nebrat vsechno jen ze sveho „omezeneho“ pohledu ;-).

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Jestli někdo běžně v terénu používá úplný lock, tak to je s prominutím pako a brzo tlumič nebo rám zničí.

                                          0 0
                                          • JSt  

                                            kde ctes, ze lock nekdo pouziva v terenu? ;-)

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Tak celá tahle větev threadu je o testování FS x HT, což logicky předpokládá terén i to v příspěvku, na který reaguješ píšu. Pokud tedy reaguješ na můj příspěvek, tak automaticky předpokládám, že je řeč stále o terénu. Pokud ne, tak nechápu souvislost a proč to vlastně zmiňuješ, že ten úplný lock používají (třeba na asfaltu).

                                              0 0
                                              • Honza729  

                                                Mloku, nic ve zlym, ale precti si jeste jednou, co ten kluk pise.....

                                                0 0
                                              • JSt  

                                                protoze jsi napsal, ze je to zbytecna funkce, ale ono se to kolikrat hodi a nekdo ho pouziva… je ale pravda, ze ja jsem na rvl poplock ani nenainstaloval :-D.

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Za tím, že úplný lock je zbytečný si stojím. Pokud s tím nesouhlasíš, tak mi řekni jaký podle tebe má reálné využití? By mě to docela zajímalo.

                                                  Doufám tedy, že si vůbec rozumíme v tom, že mluvím od začátku o úplném locku a ne přepnutí tlumiče na omezený režim jako floodgate nebo propedal. Ono taky úplný lock má čím dál tím méně tlumičů, FOX to třeba nevede vůbec (až na speciálních verze tlumičů pro některé značky kol).

                                                  0 0
                                                  • JSt  

                                                    zadnej propedal, spv apod. ti nezabrani lehkymu pohupovani kola pri slapani vestoje.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Pár konkrétních reálných příkladů, právě pro tlumiče, které mají úplný lock:

                                                    • Pearl: střední poloha páčky na floodgate zabrání přesně tomu, jak si to nastavíš, takže můžeš mít např. přesně tak, aby to udrželo od pohupování ve stoje; nepatrný pohyb tlumiče řádově 1mm tam stále bude, ovšem úplně stejný pohyb je i v poloze úplný lock
                                                    • MC 3.R, který mám na kole; floodgate má poměrně malé nastavení narozdíl od verzí 3.3 a Pearlu, i pro minimální nastavení se tlumič při šlapání ve stoje nepohupuje (tedy je tam opět ten cca 1mm, který tam je vždy i při locku)
                                                    • RP23 v poloze 3, tlumič se opět ani při šlapání ve stoje; při poloze 2 k tomu má velmi blízko, je třeba se pořádně opřít do pedálů (tím myslím ne třeba rovnoměrná jízda ze sedla na asfaltu ale větší jeden záběr), aby se to pohupovalo

                                                    Při všech těhle variantách se při velké ráně tlumič vždy otevře. Při úplném locku dostává zadní stavba i tlumič pěkný kapky, na to stačí sem tam díra na silnici.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Problém je akorát u spv, protože nejde za jízdy vypnout a zapnout a tedy málokdo bude nastavovat SPV pro maximální omezení zadní stavby (což by pravděpodobně opět stačilo, ale nemám vyzkoušené). U propedalu může být opět problém, jak se to u RP23 přepíná, byla by lepší páčka třípolohová, kde by bylo open/propedal nastavitelný/pro­pedal maximum.

                                                    0 0
                                                  • kesu  

                                                    mno,na tohle bych chtel zareagovat.Jezdim FS uz 8 sezon a rozhodne si netroufnu rici ze uplnej lock je nepouzitelnej.Plne zaviratleny tlumice sem mel tri.

                                                    • Pruzinovy DNM (ST 10rc dokonce z riditek),tady sem to fakt pouzival,ale na tomdle tlumici se to zavirani vzdycky po delsi dobe pos…Nicmene v ty dobe sem mel zamykatelnou i vidli

                                                    Fox Float RL-tady sem se nikdy nedokopal to nechat opravit

                                                    A ted mam tlumic scott kterej umoznuje jak prepnout zdvih z riditek na pulku,tak tlumic zamknout a k tomu to ma jeste propedal mod kterej se da zapnout na tlumici.Nejvetsi cast casu na kole jezdim na plnej zdvih,druha varianta je polovicni i se zapnutym „propedalem“-to pouzivam kdyz jedu s chrtama v podstate na kazdy silnici nebo sotoline.A plnej lock kdy se ten tlumic nehne ani o mm pouzivam kdyz jedu ve stoje frekvencne do kopce,jakmile si zase sednu tak to zase prepnu a ten polovicni mod protoze v sede me stve ze se to nehoupe.Ale ve stoje to zamykam na asfaltu vzdycky a povazuju to za velkou vyhodu a mrzi me,ze se nedela i vidle s lockem.Sem proste zvyklej v kopci v urcity frekvenci menit slapani ve stoje za vsede a to bez locku nejde.Podminka toho ale je,ze to ma zavirani na riditkach.Jinak receno,kdybych si mohl vybrat mezi propedalem a nebo zaviranim rozhodne vyberu zavirani(ale jedine z riditek)

                                                    0 0
                                                  • kesu  

                                                    aha ted sem si to precetl cely,pokud je diskuze o tom,ze je zavirani k nicemu v TERENU tak to souhlas a prosim neber muj prispevek vazne.Ale v terenu kazdopadne nepouzivam ani propedal ani nic podobnyho.Res­pektive pokud jedu sam a nespecham tak nepouzivam z toho nic ani na asfaltu ale cas od casu s sebou hold musim pohnout:)

                                                    0 0
                                        • MlokCZ  

                                          A ježdění rozbitějších úseků (tím nemyslím celé trasy) na HT utrpení je a pokud to někomu tak nepřijde, tak je masochista :-)

                                          A teď vážně. Posunem toho co jezdím a teď nemyslím obtížnost ale množství rozbitých a kořenových úseků hodně lidí z naší větší party nadává, co se to jezdí za trasy a už se našli i tací, kteří nejezdí teď s námi už vůbec. Takže to není pouze můj pohled, ale pohled většího množství lidí na HT. Naštěstí jak už jsem psal fullu v partě přibývá a HT ubývá. A pak je tu pohled chrtů a závodníků a k tomu jsem tu nikdy nepsal, že pro závodění (když jde o výsledky) a chrcení by to na HT nešlo.

                                          0 0
                                          • JSt  

                                            spatna parta ;-). vetsina kamaradu ma pevnaky, nejezdime po asfaltu a nestezuji si ;-). ja to prostridavam podle chuti a rozhodne na ht netrpim ;-).

                                            0 0
                      • MlokCZ  
                        1. Pokud to koplo, tak byl špatně nastavený útlum na tlumiči a chtělo by to přitlumit, to by se stávat nemělo.
                        2. Vanilla s příliš tvrdou pružinou je o ničem, bude hrozně málo využívat zdvih, ono i se správnou pružinou nebude tak ochotně chodit do zdvihu v první polovině zdvihu jako lehce progresivní vzduchovka (která by byla nafoukaná, tak aby na doraz chodila při stejné síle)
                        3. I když jsem na fulla zvyklý, tak s HT pořád vyskočím výše a snadněji než s fullem (ale nijak mi to nevadí, větší skoky než dokážu vyskočit stejně provozovat nehodlam)
                        4. Nebude ten rozdíl v hlavovém úhlu znát tolik spíš proto, že Fluid bude mít spíš 69st.?
                        0 0
                        • Luka  

                          a/jo, to se nehadam, i kdyz v tom miste bylim ze by koplo ledacos :) takovej lavorek to byl :)))) ale no co, pouceni pro priste: nespolihat se 100% na famy :) b/ lehce prograsivni vzduchovka s mekkymi vlozenymi pruzinami… to je teprve vec! :) f/ smarja, ja ti nevim, ale vizla ma 71° Kolik ma fluidum netusim, ale je to znat! :)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Fluid má mít 69st., v reálu jsem to ale nepřeměřoval.

                            0 0
                            • Luka  

                              ok, dekuji za upresneni. kazdopadne, clovek by nerekl, ze pitomy 1–2stupne budou delat takovy psi kusy :)

                              0 0
                              • poiko  

                                není ten znatelnější rozdíl ve stupních dán i velkým rozdílem zdvihu mazochy na vižlovi a Vanille? kdyby měly obě vidle stejný zdvih a různý hlavocý úhel, nebyl by ten rozdíl imho tak markantní

                                0 0
                                • Luka  

                                  mozne to je. nezkousela jsem. ram by 140 asi neprezil :)

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Ale zase když na vanille měla příliš tvrdou pružinu, tak to je podobné jako by měla mnohem nižší zdvih než těch 140mm. Mě ten rozdíl přijde velký a to dost (změna hlavového úhlu), můžu porovnávat těsně po sobě, když snižím na Talasu na 120 nebo 100mm. Kolo se pak chová úplně jinak. Snížení o 20mm není ještě až takový rozdíl (to je cca 1st.), ale o 40mm už je to rozdíl opravdu velký.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Podle mě ta její upravená Maruna bude chodit reálně více než Vanilla s příliš tvrdou pružinou.

                                    0 0
                  • Lišák  

                    Nejsem všichni ;-)

                    Ten popis „120/100“ jsem myslel, že znamená vidle/rám. Stump nemá 100.

                    0 0
            • cabbage  

              Sedni si na HT a poznáš že i těch 100(95) se pekelně projeví – předevšim na rovinkách…

              p.s. nezapomeň na změnu výšky – full nad 100mm je o poznání vyšší než HT, do těch 100 je to skoro nerozpoznatelné.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ano, to máš samozřejmě pravdu. 100mm x HT je rozdíl obrovský. Letos jsem si 3× ten test dělal (a to současně rozdíl oproti plně chodících 125mm). 3× jsem jel od koupení AMS 125ky na AMS Pro a vždy si na chvíli zkusil kousek jízdu na zcela zamčeném tlumiči (což už na 125ce nemám), což to HT téměř nasimuluje. A je fakt, že tohle byla fakt už hrůza na těch kořenových úsecích na rovinkách – tam už se sedět a šlapat nedalo vůbec, to vlastně už ani nebyla jízda :-)

                0 0
            • MlokCZ  

              A pro zajímavost, když srovnám třeba okolí Plzně a Jeseníky, tak si vůbec nemyslím, že v okolí Plzně mi stačí menší zdvihy. Skoro bych řekl, že tady se hodí větší (mě osobně, tohle neplatí obecně, viz důvody dále):

              • v Jeseníkách se najde mnohem více opravdu těžkých sjezdů, kde by se ocenilo kolo laděné více do endura a s vyšším zdvihy. Tyhle sjezdy jsou ale vždy limitovány mojí technikou jízdy, takže ty výrazně těžší stejně nedám a ani ty těžší nechci jezdit zas tak často
              • pokud to nejsou v Jeseníkách tyhle těžší sjezdy, tak naopak to jsou už často úplně lehké cesty nebo místy i dost asfaltu (samozřejmě i střední cesty s občasnými šutry nebo kořeny se tam najdou, ale v poměru jich je méně)
              • kolem Plzně není tolik extra těžký sjezdů (nebo se musí opravdu speciálně vyhledávat, taky se tu něco najde)
              • je tu mraky kořenových cest se středními kořeny, které technicky zvládne asi každý, ale na HT nebo s malý zdvihem je to opruz; já jsem se těmhle cestám na HT i někdy schválně vyhýbal, kousek mě nevadila, ale víc kilometrů už ano; na 100mm fullu už jsem se jim nevyhýbal, ale pořád to nebylo ono při větším množství těhle cest na vyjížďce;
              • od té doby, co mám fulla jsem také začal jezdit mnohem více takových rozbitějších cest a i mnoho nových, který jsem dříve neznal; z pohledu toho, co jsem jezdil na HT se zdálo těch 100mm opravdu dost, jenže s fullem se mi hodně změnila skladba povrchu co jezdím
              0 0
              • poiko  

                moje nejčastější trasa vypadá asi tak, že po návratu odpoledne domů sednu na kolo a jedu směr Krkavec, sjedu si to dolů na Kameňák pak jedu někam na Plzeň-sever, párkrát do roka šumava, jednou za týden, nebo čtrnáct dní s kamarády něco delšího.

                Těch 120 mm by možná ještě nebylo tak hrozných (jsou to dva centimetry). Pokud bych koupil vyšší zdvih, měl bych asi problém s geometrií z hlediska vidlice. A novou vidli už opravdu finančně nevydýchám. Proto bych zadní zdvih viděl opravdu maximálně mezi 100–120 mm.

                na ebayi bych spíš bral, co tam přijde, než abych přímo čekal na jeden konkrétní typ rámu. to je tamní problém

                0 0
                • MlokCZ  

                  Příklad jedné rychlé trasy, co někdy jezdím (i když pokaždé jezdím trošku jinak). data.mlok.net/gps/plz­en/bykova.png Někdy třeba v tom závěru jezdím až na horu na Krkavec a pak si vybírám pěkný sjezd dolů. Úsek zelená před Žichlicemi, části červené z Horní Břízy, sjezd k Býkovu. Všechno to jsou úseky, které není problém projet na HT, ale vychutnám si je až teď na současném kole.

                  Nebo třeba další: data.mlok.net/gps/plz­en/cilina_nova_hut­.png Úseky typu po překřížení silnice za Švabinami a to především po druhém překřížení (tzn. silnice Kyšice-Letkov), sjezd do Nové Huti po modré. Opět jen úseky z vyjížďky, která nemá žádný těžký terén, jet se dá v pohodě celá na HT, ale na HT mě taková vyjížďka nebaví.

                  A tohle není zrovna trasa s moc terénějšími úseky, jen pro příklad takové krátké od baráku, když se jede jen na chvilku.

                  Když se pak jezdí zajímavější jako třeba do Žihle vlakem, přes Dědka a Bábu ke Střele nebo některá z těžších variant Plzeň → Beroun nebo třeba Špičák → Plzeň, tak tam se najde mnohem více úseků, kde si to člověk na vyšším zdvihu opravdu vychutná.

                  Pokud se jede na Šumavu, tak tam je toho mraky (kolem Javoru, kolem jezer, z Pancíře více sjezdů), i když poslední dobou opět přibyly některé zákazy.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Tak kvůli vidlici by opravdu přes 120mm už nešlo kvůli geometrii.

                  0 0
                • fousek  

                  Sem sjizdel Krkavec na 170/170 a nerek bych ze se tam ten zdvih flakal

                  0 0
            • stan.zak  

              Naprostý souhlas, hlavně díky Mlokovi jsem první patro (100mm) přeskočil, a jsem rááád.

              0 0
          • eXcream  

            no ja pred 130/130 endurem jezdil levny bike se sportovni geometrii a predpotopni 60mm vidli. Ani ne po pul roce na tom FS uz mam choutky na zivejsich 160/160. A kdyby to nebyl tak dobrej kauf tak doted chrtim na HT a snim o fullech 100mm max. Vyssi zdvihy mi otevreli uplne nove moznosti v MTB.

            0 0
            • SugaRace  

              No jestli volit univerzální full, takový, co by splňoval jak XC vyjížďku, tak i lehčí freeride, tak potom skočit do kategorie all mountainových bajků, tedy fullů se zdvihy 120–130mm. Sám jsem vyznavač fullů (první defacto lepší bajk full, starý pět let), můj však dokáže udělat max 100 na 100, pro moje rádoby chrtění je to fajn povezení, ale pro mnoho trailů u nás, v Beskydách, je to málo. No určitě, pomůže to, mám lepší trakci i pohodlí než spolujezdci na HT, ale pro své potěšení bych dokázal zkousnout právě těch 130mm. Takový HiFi od GF nebo Fuel EX…to by byla jízda. Houpavosti bych se nebál, takždé takové podobné kolo je vybaveno nějakým systémem komprese nebo int tlumení…moje kombinace poplockové reby a RP vzadu je parádní. Z nabízených variant…(můj osobní názor)…: Spyder – proboha, to nikdy! Kona – nějak se mi nelíbí design; GT – dříve zajímavá kola, nyní jsou mi poněkud cizí; Giant – paráda…pro své potřeby v případě, že by mi praskl můj sugar, tak jdu do tohoto rámu…anthem, pro univerzálnější potřeby bych volil Trance, kde se mi ovšem nelíbí design. Jsem se rozepsal, jsem šikovný, musím se pochválit :o)

              0 0
              • poiko  

                ano, jsi šikovný, ale úplně jsi v jedné větě obrátil vše, co jsem od kola chtěl. nechci a ani nepotřebuji žádný lehčí freeride. navíc jsem student, tudíž si stěží můžu dovolit špičkový tlumič. budu muset vzít za vděk tlumičem, který bude u kola

                0 0
                • SugaRace  

                  Vše záleží na pohledu na věc…podle toho, co jsem vyčetl z tvého úvodníku, mi přišla na mysl idea univerzálního kola…fullu se 120–130. Sto milimetrů je na chrtění a spousta kol s tímto zdvihem je spíš orientovaně výkonnostně, 130 už je posunuta jinam. 150mm mi naopak přijde jako moc, pro běžné ježdění…pro naskočení na kolo a výjezd za město, s občasným výletem do přírody mi přijde moc…méně sportovnější geometrie, línější projev než u nižších pseudo XC a AM strojů, zároveň vyšší cena. Jistě…v případě propracovaného systému odpružení můžeš i při základním tlumiči mít chování agilního fullu, základem je kvalitní rám, který ti možná vydrží i do časů, kdy budeš moct vyměnit základní tlumič a základní vidlici za funkčnější…dražší komponent. Lehčí freeride jsem u takového kola zamýšlel volbou alternativních komponentů (já to tak třeba dělám na podzim, konec sezony a zimu)…nasazením širších plášťů s větším objemem a vyšším vzorkem ti dovolí volit jízdu terénem agresivněji a nechat se defacto více spolehnout na vlastnosti kola. Osobně nahrazuju rychlé nanoraptory za široké motoraptory a beskydský terén je tak mnohem více přívětivější. Navýším podložky pod představec a zvednu řidítka. Sezonní závodní full obměním pohodlnějšími komponenty. I taková je cesta.

                  0 0
                  • SugaRace  

                    Záleží samozřejmě na tobě, jinak investice do anthema je příznivá, jak kvůli systému pružení, tak i ceně a váze. Navíc…kolo vypadá skvěle! :o)

                    0 0
                  • fousek  

                    He tak tohle si mi mel rict driv a usetril bych minimalne 50t.

                    0 0
                    • stan.zak  

                      … máš vlastní rozum, ne!?

                      0 0
                      • SugaRace  

                        …nemá…

                        0 0
                      • fousek  

                        No jen se mi zda zvlastni nazor ze z XC biku se udela freecko tak ze se nazujou jiny plaste a da kratsi predstavec

                        0 0
                        • cabbage  

                          možný je všechno, jako když jmt tvrdil že z graze udělá xc přidánim delšího představce a sedlovky..;-)

                          0 0
                        • SugaRace  

                          Zkus přijmout myšlenku, že existují i HT freerideová kola. Jistěže nemůžeš na XC fullu s širšími plášti a vyšším posezem vybírat stejnou trať jako s FR, ale přiblížení tady je…vyšším kokpitem pro pohodu, širší pláště (řekněme s přilnavou směsí) pro jistotu v náročnějším terénu, kde úzké rychlé pláště jen stěží hledají oporu. Jedná se o přiblížení se něčemu jinému…nee nahrazení.

                          0 0
                        • pitos  

                          Mám 130/100,celkově vylazené do endura. Nejblíže celkový posed mám podobný orig. RM Slayer Jel jsem už na dost kolech ze zdvihy kolem 150mm a musím říct že jsem si na některých připadal jak na xc biku.

                          0 0
                          • SugaRace  

                            Díííky za podporu…jestli to tak ovšem bylo myšleno :o)

                            0 0
                            • pitos  

                              no, klidně to tak ber:) Nejdou dělat zázraky ale jsou komponenty kterými lze celkově bike dost předělat.Není to jen o zdvihu.

                              0 0
                        • Manas  

                          Ale joo, si vem Jamise :-) Ja bych se na nem nebal, kdybych mel navic jednu zadni stavbu :-)

                          0 0
                          • fousek  

                            NO ze ty na nem dokazes litat to co ja nedokazu na freecku neznamena ze je to freecko:-)

                            0 0
    • mr.antik  

      jaktože tu ještě není odkaz na Canyon? Já bych bral toho anthema, jestli je za slušnou cenu a stačí ti zdvih

      0 0
      • mr.antik  

        teď jsem si přečetl tvůj profil – měl bys volit větší zdvih :-))

        0 0
        • poiko  

          proč? na to oko mi u pomohly kapky od doktora :)

          0 0
          • mr.antik  

            myslel jsem o těch intezivních zážitcích. na to se hodí spíš kolo s větším zdvihem

            0 0
      • poiko  

        canyony se na ebay nějak nevyskytujou. navíc, kdo by chtěl takovou masovku:)

        0 0
        • SugaRace  

          Hmm, tak v tom případě zapomeň i na giant…to je masovka hotová…:o)

          0 0
    • mountaineer  

      A kolik do toho kola chces tak vrazit? A nekde si tu psal ze me vidas po Plzni,kdepak?:o)

      0 0
    • mountaineer  

      A kolik do toho kola chces tak vrazit? A nekde si tu psal ze me vidas po Plzni,kdepak?:o)

      0 0
      • poiko  

        jasně, koukal jsem na tvýho durateca už:) líbí se mi ,ale já mam 173 cm. chtěl bych se vejít tak do 333 euro i s poštovným.

        tak nevídam přímo tebe, spíš vždycky koukam do země, všimnu si, že někdo jede na kole, pak vidim foxku a nakonec se ohlídnu za duratecem. vnímam spíš tvý kolo. sry. jinak fakt hezký, líbí se mi

        0 0
    • poiko  

      ještě mě napadl softtail. KHSka jsou na poěrně slušné cenové úrovni

      0 0
    • poiko  

      tak Anthem skončil na ceně 600 euro:(

      co Orbea Oiz PV?

      podobný systém (pro mě jako pro laika) jako Scalpel při zdvihu 85 mm a hmotnosti 2650 g (scalpel 2300 g). cena 12 tis.

      0 0
      • poiko  

        přijde mi ale hodně divná geometrie. rozdíl mezi střed-horní konec sedlové trubky 505 a střed-svár sedlové a horní rámové 395 mm?

        0 0
        • Vilém  

          On by asi uz pak nebyl kam dat ten tlumic pri velikosti S.Tak dali niz horni trubku.

          0 0
      • MlokCZ  

        Jak už jsem psal vedle, co takhle Canyon XC3 a rozprodat a nechat si jen rám s tlumičem nebo nechat celé a prodat současné kolo. Tak bys pořídil dobrého fulla s RP23 tlumičem za nějakých 15–18tis.

        0 0
        • MlokCZ  

          A bylo by to nové se zárukou.

          0 0
          • poiko  

            hm, o tom musím popřemýšlet. tys počítal prodej J3 za 4OOO, Rebu za 8000?

            0 0
            • MlokCZ  

              No za tolik asi ne, myslel jsem za komplet. Za ty dvě věci dostaneš nejvíc, ale i ten zbytek má hodnotu, ono se to nasčítá. Reba cca 7–7,5tis., J3 cca 3tis. Ne úplně vše půjde prodat lehce, ale věci typu přehazka XT (700), 2× Nobby Nic (2× 500), kola (1200) jsou za ty ceny v závorkách bez problémů prodejný. To už máš další 3tis. No a ten zbytek je taky za něco prodejný, i když už se asi bude prodávat hůře. Celkově takových 15tis. by mohlo být. Ale bude s tím poměrně dost práce. Pak můžeš zkusit prodat celé současné kolo, to bude pracné o něco méně, ale zase je otázka, kolik za něj dostaneš. V každém případě to je poměrně pracné řešení, ale výsledek za ty peníze dost dobrý.

              Ať už se rozhodneš jakkoliv, tak bych se rozhodoval rychle. Canyony XC3 ve slevě určitě dlouho nebudou.

              0 0
              • Lišák  

                Přidám se k názoru prodat současný kolo a Canyona nechat komplet. Je to asi nejrozumnější, co se dá v tomto případě udělat.

                0 0
              • poiko  

                pokud bych prodal komplet svoje kolo, tipuju, že ybch za něj mohl dostat tak 12 tisíc. tzn., že nový full by mě vyšel na 18. to je víc než jsem do toho původně chtěl vrazit. musim si to nechat projít hlavou.

                ale rozhodně vám chci poděkovat za rady

                0 0
                • Lišák  

                  Možná tě uklidní, že takto dopadne skoro každý, co vybírá nový kolo. A vždycky potom blahořečí těm našeptávačům, kteří ho přesvědčili, že by měl něco přihodit ;-)

                  0 0
                  • poiko  

                    jasně, ale já vybíram jen novej rám:)

                    0 0
                    • Lišák  

                      Nj, jenže rám s tlumičem koupíš za stejný prachy, který dáš za CELÝ NOVÝ kolo, když prodáš to starý. Takže ve finále finančně na tom budeš stejně, ale pokud koupíš jenom rám, tak ho budeš mít se satrýma kompošama. Nebo za stejný prach (±) budeš mít NOVÝ KOLO ;-)

                      0 0
                      • poiko  

                        chápu, chápu. jsem momentálně s komponenty spokojenej a nechce se mi je měnit. akorát ten rám aby pružil

                        0 0
                • MlokCZ  

                  Ano, akorát, že tohle je 07 model (rám i když měl loni psáno 130mm je totožný, to jen teď konečně zjistili, že by na něj měli psát aspoň 140mm), který je úplně jinak osazený (co se mi hlavně nelíbilo na 07, že byl s Talasem X). Mám objednáno: www.cube-bikes.de/…d_20821_.htm#… ve variantě K24

                  0 0
              • ceo  

                už to tady čtu delší dobu.

                Chtěl jsem koupit nějakého lehce jetého fulla. Kolem 30, protože jinak se v té ceně všechno pohybuje na TORA a nějaká potvora vzadu. Max. 100/100.

                No, dnes jsem objednal Canyon Nerve XC 3… Reba vepředu, Fox s propedalem vzadu /115…

                Tahle kombinace se jako jetá shání za 30 velmi špatně, a to člověk neví, co se tomu rámu stalo a jestli to není čórka. Známější značky se stejnou výbavou přijdou na nejmíň 45.

                Současná sleva cca. 5000 není nic světoborného, ale lepší než nic.

                Myslím, že skutečně XC zmiznou velmi rychle (zejména v M a L)

                0 0
      • Lišák  

        „Dvě sestry-není to málo, Antone Pavloviči?“

        „85mm-není to málo, poiko?“

        0 0
    • Baracuda  

      Mas nejaky kontakt na toho Anthema za slusnou cenu??

      0 0
      • poiko  

        jak jsem psal, nakonec se všechny prodaly za 500–600 euro

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.