Jaký nový třmen kompatibilní s pákou SLX BL-M675?

31 nepřečtených
  • Morchella

    Praskl mi keramický pístek ve třmenu SHIMANO SLX BR-M675 (přední) a nechci ho shánět a měnit.

    Otázka je, jaký třmen bude fungovat s pákou BL-M675? Třmen 675 již není v prodeji a nechci hned kupovat celou sadu i s pákou.

    Bude chodit páka například se třmenem BR-M7100, nebo 8100?

    Bude mi do třmenu pasovat současná oliva na konci hadice?

    Mohu použít stávající adaptér na 180 mm kotouč u přední brzdy?

    A také je docela důležité, že mám na kole nový kotouč Shimano Deore XT SM-RT86, tak by nový třmen měl být kompatibilní i sním. Ještě mě napadá, jestli mi brzda neodešla právě kvůli tomu kotouči.

    • Jiří999  

      Třmen můžeš dat jakýkoliv s banjem pokud máš teda hadici s banjem.

      Vše ostatní bude pasovat.

      Pistek mohl prasknout únavou prostě.

      • kubad  

        spíš manipulací při roztahování desek, nebo při výměně, se načne a časem praskne

        • Morchella  

          Roztahuji pístky opatrně plochým stranovým klíčem často a nijak je nepáčím, ale samozřejmě že rukama to být mohlo :-)

          • MatS  

            Lepší je něco dřevěného když už. Kov na keramiku nemusí být úplně vhodný. Když už není zbytí, olepil bych ho papírovou páskou.

            • jecnak  

              Nejlepší rotahovat pístky přes staré desky.

              • MatS  

                No jo, ale mezi staré desky s vyjetými pístky stranový klíč nevleze :-D

                Myslím, že u těch keramik dojde k poškození tím, jak to lidi tlačí pod blbým úhlem a pístek tak zajíždí zešikma a poškodí se.

              • oddie  

                Přesně tak, nechápu, co s tím lidi vždycky dělaj za psí kusy, vždyť se to přímo samo nabízí.

          • scota  

            Plastové montpáky Parktool jsou na to jako dělané ;-)

      • Vilém  

        A co ho unavilo? Brzdeni?

        • Morchella  

          Najel jsem s tou brzdou 15 000 km. Minulý měsíc jsem jezdil týden v Jeseníkách a hned potom mi začal kotouč škrtat po zabrždění. Po dalším zabrždění to přestalo a tak dokola, až minulý týden začal kotouč škrtat trvale. Zjistil jsem, že se nehýbe/nezajíždí jeden pístek. Vyndal jsem ho a uvnitř bylo trochu keramické drtě.

          • Morchella  

            Před těma Jeseníkama jsem nasazoval nový kotouč XT SM-RT86 a nové destičky G03A.

      • Morchella  

        Díky za radu a zase jsem trochu vystřízlivěl po zjištění, že koupit třmen v Čechách a hned zase nebude taková sranda. Potřebuji brzdu vyřešit do konce týdne, tak koupím tento třmen v Německu a snad bude vše spolupracovat.

        • Morchella  

          A koukám, že jsem původně napsal oliva, ale myslel jsem tedy banjo.

        • MatS  

          Nevím včem je problém, vždyť je běžně k dostání. Třeba zde – https://www.hupnakolo.cz/…slx-br-m7100?…

          • Morchella  

            Projel sem asi 10 eshopů, kde mají osobní odběr v Praze a dál jsem se nedostal, když jsem to psal. Nicméně ono se to jako dostupné často tváří a skutečnost je jiná. Naposledy jsem dal přednost českému eshopu v létě, protože na Bike24 měli dostupnost až za několik dní. Samozřejmě že jsem na ten díl „skladem“ čekal z Česka skoro dva týdny :-(

    • scortis  

      Práskni tam tenhle, mají ještě tři kusy. Nebo mají na Axitu s polymer deskama, dřív ho měli za 499, teď o 200 dráž a to už bych radši bral ten se sintrama a chladičem, ty mám taky a fungujou parádně a s tvým kotoučem tam ty sintry hodit můžeš.

      • MatS  

        Nepomůže. Cena jak polovina nového třmene a s nejistým výsledkem. Navíc to potřebuje do pátku, což z Alíku asi těžko dojde.

    • Morchella  

      Děkuji všem za reakce a jen pro info, páka BL-M675 se třmenem BR-M8100 funguje úplně jako se starým BR-M675. Jen jsem se trochu vyvztekal při plnění systému olejem, protože u banja je pro třmen 8100 jiný šroub a mě se chvíli nedařilo dát správně proti sobě dírku ve šroubu a dírku v banju.

      • Vilém  

        Jake dirky vuci sobe? Vsak kvuli tomu je tam ten zapich, aby olej tekl okolo a mohl jsi banjo natocit jakkoli.

        • Morchella  

          Tak potom to nechápu. Šroub jsem přitáhl i s hadicí a banjem a tlačil do pístu stříkačky bez výsledku na tvrdo. Porovnával jsem pak oba šrouby a zaujala mě dírka v novém šroubu a tak jsem banjo několikrát pootočil a najednou tam šel olej zcela snadno. Nevylučuji ovšem možnost, že jsem si původně ve zmatku ten odvzdušňovací/plní­cí ventil zavřel, místo otevřel. :-) Ale to stejně byl při montáži pouhý detail, nejvíce u toho chybí třetí, nebo čtvrtá ruka :-)

          • scortis  

            Mě v pohodě stačily dvě :D

            • Morchella  

              2 stačí, ale ideální jsou 4 (viz obrázek). Při běžné výměně oleje podle toho bodu 9 nepostupuji, ale když už byl nový třmen prázdný, tak jsem chtěl zkusit postup podle ofiko návodu.

              Jedna ruka mačká píst stříkačky a také ji neustále drží svisle, aby do systému nevletěly bubliny..

              Druhá ruka drží hadičku na trnu, aby mi minerální olej zase necákal po celé místnosti.

              Třetí ruka drží zmáčknutou brzdovou páku.

              Čtvrtá ruka povoluje a utahuje ten vypouštěcí ventil na trnu.

              Samozřejmě, že si člověk nakonec poradí, protože já mám kupodivu také jen dvě ruce :-)

              • Vilém  

                A nac mas u toho bodu 9 ty strikacky?

                • Morchella  

                  Aby se mi tam nedostal vzduch. Shimano má v manuálu pytlík místo stříkačky, ale mě se líbí stříkačkou tahat olej sem a tam oběma směry (stoupá a klesá hladina v kalíšku).

                  • Vilém  

                    Na tahani samozrejme, ale u toho natlakovani paky a nasledneho upusteni skrze sroub ty strikacky nepotrebujes, maximalne nahore misto kalisku, pokud jej nemas.

                    • Morchella  

                      Já vím, že bych se tím jako servisman neuživil, ale hlavně že to mám udělané pořádně a jen za slabé dvě hodinky je hotovo :-))

    • maksutov  

      Ahoj, řeším obdobný problém – brzdy M785, prasklý keramický pístek. Mám v plánu nechat starou páku a vyměnit celý třmen za M8100. Chápu to správně tak, že můžu nechat stávající hadici s banjem, ale musím k novému třmenu jen dokoupit následující šroub?

      https://www.kupkolo.cz/…010_z110154/

      • scortis  

        Já kupoval M7100. Je to stejný třmen jen jiná barva a nápis. Když se smíříš s nápisem jen SLX, tak ušetříš pár stovek. Šroub byl součástí prodejního balení třmenu, ale raději si to ověř na příslušném eshopu.

        P.S. Tady třmen se sintrama, ten klasický už nikde moc nemají, je o stovku levnější než XT s polemyrama.

        https://www.kupkolo.cz/…cem_z107583/

        P.S. Ale těsnění tam ti hajzlové nedali, musel bys recyklovat staré, takže záleží v jakém ho máš stavu, nebo ty těsnící o-kroužky koupit, já naštěstí našel nějaké v práci tak jsem to nemusel řešit.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.