Jaký model od Rock Machinu vybrat?

21 nepřečtených
  • Faniel007

    Dobrý den, plánuji koupi nového kola, ale moc se v technických podrobnostech nevyznám, a proto bych potřeboval radu.

    Na kole jezdím v sezóně často (několikrát týdně), nejčastěji nějaký ten lehčí trail, jednodušší terén, lesní cyklostezky a podobně. Občas se mi do cesty také připlete asfaltka. Moje minulé kolo byl úplně záladní Rock Machine s trojplackou a kotoučovými brzdami, přední vidlicí bez lock outu, absolutně nic speciálního. Od nového kola bych čekal hlavně spolehlivost a pohodlnou jízdu v mnou popsaných podmínkách. Kupuji nové, protože to byla velikost M a už je mi velmi malé – měřím 183cm a vážím 70kg. Rozpočet mám do 20k, víc než takových 22 nehodlám utrácet. Zatím jsem se rozhodoval mezi těmito modely:

    https://rockmachine.us/…black-silver

    https://rockmachine.us/…ilver-silver#…

    https://rockmachine.us/…-petrol-blue

    https://rockmachine.us/…-petrol-blue

    Pokud byste mi mohli poradit také velikost (váhám mezi L a XL), moc bych to ocenil, i když chápu, že to asi bude chtít spíše si kolo osahat a rozhodnout se až v obchodu.

    Děkuji za všechny odpovědi a přeji hezký den.

    • mirorek2  

      Jsi mezi M a L…

    • novas752  

      Kola jsou drahá, letos obzvlášť. To co máš ve výběru je docela slabota, mizerné (necitlivé, těžké) vidlice, slabé brzdy, náboje v podstatě bez utěsnění proti vodě…

      Buď bych přitlačil nebo koukal po bazarových kolech. A velilkostí budeš u většiny značek na L

      • Faniel007  

        Děkuji za smysluplnou odpověď. Kolo bych chtěl spíše nové, nakupování v bazaru se bojím. Jaký model by tedy podle vás již dával smysl?

        • Maty123  

          Osobně bych se podíval na Krosse, model KROSS LEVEL 7.0 je o poznání jinde než ten Rock Machine, je tam RockShox vidle, konkrétně Recon, Deore je už použitelný na rozdíl od Altusu, dvojtác je asi jediná možnost, jednplacka tady moc nebude, náboje ok, brzdy pořád nic moc, ale lepší to nebude a základní Shimano jsou pořád lepší než levný modely od konkurence. A ušetříš 2kg váhy..

          Třeba tady: https://www.newbike.cz/…13133/v11306

          Konkurence nic moc levnější s touhle úrovní osazení mít nebude, Canyon má na vstupním Grand Canyonu 1×12 Deore, což je fajn, ale zase je tam olejová vidlice, takže těžítko a chod jinde než Recon.

          Taky bych se podíval bych se na ten bazar, dají se tam najít i nová kola:)

          • Faniel007  

            Děkuji! Zvážím toho Krosse.

          • Romancero  

            dobrý tip! akorát nevím, jak hodnotit ty vidle!

            Jsou nějaké testy , jsou s nima nějaké zkušenosti? třeba konkrétně na tomto kole (viz tvůj odkaz).

            Já se vidlicím dosud vyhýbal-ale hlavně kvůli servisu-nevím . zda bych ho zvládl sám..

            • novas752  

              Těžko se v tom bez zkušenosti vyznáš, spousta modelů vidlic se vyrábí v různých provedeních a ty se navíc meziročně někdy mění…

              Recon RL je zrovna už docela dobrá vidlice, taková trochu těžší Reba – hliníkové 32mm vnitřní nohy, MotionControl tlumení, už ta lepší verze SoloAiru a pevná osa, chovánim v terénu je to v podstatě Reba.

              Servis těhle xc vidlic neni nijak extra náročný, nějaké hodně drahé nářadí taky neni potřeba (snad vyjma výměny gufer, jinak stačí 5mm inbus, delší M8 šroub abys neřezal do originálních někdy hliníkových šroubů, kladívko/palička, kleště na vnitřní segrovky cca 30mm, 24mm nástavec na ráčnu nebo stavitelný klíč nebo klešťový klíč Knipex a nebo klíč na kazetu bez středícího trnu, pak nějaký háček/šperhák na vydloubnutí molitanů a 20ml stříkačka na oleje). Posuď sám – stačí si najít servisní manuál ke tvé vidlici, nebo na youtube nějaké video – RockShox to má na kanálu Sram Tech, spousta dalších odborníků i amatérů má další podobná videa.

        • novas752  

          Od RockMachinu bych si letos nevybral. Dost šetří na vidlicích, použitelné jsou až na kolech za 50+, což je nesmysl.

          Mým favoritem by ± dané cenové kategorii bylo Qayron Spyro MKII 5 (a vyměnil bych si brzdy), ale to už je čistě trailové kolo. I když, být tebou, popřemýšlel bych – nové kolo (ať už to bude jakékoliv), které bude lepší/pohodlnější v terénu tě automaticky zatáhne do terénu trochu víc, než jezdíš teď – možná by to nebyl krok vedle.

          • mirorek2  

            +1

          • maajkee  

            Třeba raidon na kolech kolem 25tisíc je naprosto použitelná vidlice.

            • novas752  

              Jo, souhlas, vždyť je i na tom Qayronu v trailové verzi s 34mm nohama.

              Celkově ty Suntoury od Raidonu nahoru moc příjemné vidlice, o dost lepší než základní RockShoxy na podobně drahých i dražších kolech. Nedávno mě velmi příjemně překvapil i pružinovej Zeron.

    • scalar  

      Velikost L, podle toho výběru je vidět, že nekecáš a fakt se v tom nevyznáš.

    • Martin1234  

      Ahoj, přidám se taky s pomocí o radu na výběr kola. Jezdím převážně cyklostezky. Doteď jsem měl vždy převody 3×9 a nebyl problém vyšlápnout kopec a porovině to rozjet. Tak nevím co bude lepší jestli 2× něco nebo 1× něco

      https://www.mojekolo.cz/…9-elite-mgn/

      http://js-bike.cz/…-deore-2x10/

      https://cyklobazar.cz/…dlice-raidon

      Děkuji za odpovědi

      • novas752  

        Na cyklostezky = převážně rovinatý terén je určitě lepší dvojpřevodník. Na jednopřevodníku po rovině jedeš většinu času na 3 skoro nejmenších pastorcích, které se opotřebují poměrně rychle a pak musíš zbytečně měnit kazetu která má většinu pastorků sotva zajetých.

        • scalar  

          Sunrace prodává nejmenší tři pastorky jako náhradní díl.

        • Filipsimek  

          Tak tazatel nikde nepíše, že by jezdil rovinatý terén. Navíc na 2× po rovině většinou jedeš velkou a vzadu cca prostředek kazety a do většiny kopců ti stačí shodit na malou, tudíž vlastně pořád drtíš prostřední pastorky. Takže myslím, že žádný výrazný rozdíl ve výdrži nebude (já jsem ho osobně nikdy nepocítil).

          • novas752  

            Právě že jedeš polovinu kazety (takže větší pastorky než na 1× něco) a zároveň je velký převodník větší než na 1× něco = řetěz se točí pomaleji a je méně napnutý než na 1× něco, takže i takhle vydrží déle a pastorky opotřebuje méně. Navíc dvoupřevodníky jsou koncipované tak, že na velkou placku řadíš většinu kazety kromě 1 až dvou největších pastorků a až poté do kopce shodíš na malou na přesmykači = do poloviny kazety by ses v kopci s malou plackou vůbec neměl dostat.

        • Martin1234  

          Bydlím na západě čech v českým lese, takže terén takový smíšený roviny a kopce. Kolo se mi líbí to z js-bike ,ale moc se vtom nevyznám, tak jestli cena odpovídá tomu kolu.

      • Nebiker  

        Popravde, ted řeším něco podobného a to MRX mi prijde za tech 20 už dost, nevím jestli 3k za lepší rám stojí, pokud by ti tady vyhovovala velikost: https://www.cyklobazar.cz/…u-deore-1x10

    • ptrmurlik  

      S tímhle rozpočtem jedonznačně toto – https://www.kellysbike.com/…90-29-p67869

      Je to sice trochu přes 20tis Nadruhou stranu myslím ze s rozumným prodejcem se mírná sleva dá smlouvat. Stejně tak tady v téhle ceně je každá 500ti stovka navíc dobrá. Tohle kolo má skvěle 12ti rychlostní řazení takže odpadne neustálá nutnost seřizovač přehazovačku, brzdy jsou slabší, ale je to podstatně nižší investice než měnit řazení či vidlici.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.