• rutat

    Dobrý den,

    chtěl bych poradit, jaký si mám vybrat celoodpružený 26" rám.

    Ten současný jsem si takovým blbým omylem poškodil a vybírám tedy nový. Nejezdím v žádném těžkém terénu, a tak bych preferoval zdvih mezi 100–120mm (nyní jsem měl 110mm na Fox RP2). Měřím 179cm, vážím 76kg. Cena by měla být maximálně do 30000Kč (spíše však do 25000).

    Rozhoduji se mezi Meridou NINETY-SIX, Meridou ONE-TWENTY, Specialized CAMBER, Specialized EPIC(tam ale bude problém s cenou-možná jedině nějaký modelově starší) nebo Haibike IMPACT, ale přijímám i jiné návrhy.

    Mate s těmito rámy nějaké zkušenosti – můžete je porovnat? Jaký byste mi doporučili vy?

    Díky moc

    0 0
    • jIrI___  

      Giant Trance X se mi chováním zadní stavby hodně líbil. Bohužel je to celkem těžítko, ale pokud nejsi gramař, tak by to nemuselo vadit.

      0 0
    • marapara  

      RB IQ

      0 0
      • nox159  

        proc?

        0 0
        • marapara  

          Zdvih 120 mm, lepší než 100 mm, při volbě cenově rozumných a lehkých komponentů se dá poskládat kolem 12 kg, dokonce i pod, ale tady už se přeplácí za váhu a přitom je stále velmi svižný a lehce jede za pedálem.

          0 0
          • nox159  

            no ze by zrovna RB vynikalo tim ze jede za pedalem to fakt ne… ;-)

            jinak radeji 4cep ( ghosty jezdi slusne ) nebo maestro (giant) volba zdvihu zalezi na nem…

            0 0
            • marapara  

              Je to poměrně svižný bajk. Kdybych měl mít jen jednoho, tak bych loni místo do Spešla SJ FSR šel do RB IQ s tlumičem X-Fusion.

              0 0
              • nox159  

                na to pomerne svizny bike mam jiny nazor ale neni treba se dohadovat… ;-)

                0 0
                • marapara  

                  Na to že má zdvih 120 mm a řadí se spíš do kategorie trail, patří rozhodně mezi ty svižnější. Nesrovnávat s chrtím fullem 100/100 mm.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Zkus si projet někdy např. Stinga, který má také 120/120mm. A uvidíš, co je to raketa v téhle zdvihové kategorii.

                    A k tomu navíc Sting bude využívat opravdu hodně zdvihu. Je to systém konstruovaný na hodně malý sag (10–15%) + ochotně chodící do zdvihu, takže reálně chodící zdvih proti IQ bude nesrovnatelně vět­ší.

                    0 0
              • McBlacky  

                ale SJ FSR je spíš línější kolo, tank do pořádnýho terénu.

                0 0
                • marapara  

                  Jak jsem psal už dřív jinde, přijde mi docela svižný, hlavně do kopců jede dobře.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    každý má jiný styl jízdy a pak osobní pocit je to hlavní.

                    Já tím, že účastním víceméně povinně test víkendů, tak toho mám odtestováno už dost v reálu. Vždy tak 30–50km trasy terény a singly co mám najetý takže to dokážu srovnat myslím dost objektivně.

                    0 0
                  • Kubiczech  

                    Po testu mi nepřijde ani líné (jistá tankkoidnost tam bezesporu je) a ani svižné. Prostě něco mezi, co neumí ani jedno a ani druhé, ale jede si to svoje. V tom někteří vidí výhodu, mě to spolehlivě odradilo.

                    0 0
                  • oldaka  

                    skoda ze se tak krouti a to i v malych velikostech ramu…

                    0 0
                    • marapara  

                      Nevšiml jsem si, že se mi SJ FSR Elite nějak kroutil. Zadní stavba je poměrně dost tuhá. Pozor, nezaměňovat ale s Camberem, který má jinou slitinu M4, která není tak tuhá. Nevím, jestli SJ FSR nižších tříd nemají taky tuhle slitinu.

                      0 0
            • Wilhelm  

              Tak jedno maestro doma mám a pořád mě tady překvapuje, jak se razí čím víc čepů, tím víc adidas. IQ jsem zkoušel, nemyslím že málo a jezdilo podle mého skvěle. S klidným svědomím bych jej doporučil :)

              0 0
              • camlost  

                s jakym tlumicem jsi zkousel to IQ?

                ja s RP23 a taky bych IQ doporucil.

                0 0
              • Bafoon  

                a já bych si třeba full rám netrouf doporučit vůbec :o)

                jel jsem IQ a koupil VPP, u IQ mi přišla velká neochota jít za pedálem-těžký pedály oproti tomu kamarád za mnou si ho chválil. Každému sedne něco jiného.

                0 0
        • marapara  

          Zdvih 120 mm, lepší než 100 mm, při volbě cenově rozumných a lehkých komponentů se dá poskládat kolem 12 kg, dokonce i pod, ale tady už se přeplácí za váhu a přitom je stále velmi svižný a lehce jede za pedálem.

          0 0
    • Plechovka  

      To je jak kdybych to napsal já :-) Řeším přesně to samé, jsem o 1cm menší a vážím stejně, a chci na to uvolnit zhruba totéž, co ty. I první výběr rámů je stejný :-)

      0 0
    • McBlacky  

      podívej se na Trek Fuel EX v kategorii 120 snese srovnání max s Trancem. Oba teda s RP23. Jsou to parádní univerzály. IQ budu moci otestovat snad koncem měsíce, to mě zajímá, zatím ohlasy lidí co jezdili více systémů nejsou až tak úžasný

      z tvého výběru:

      96 nejlíp jede

      1–20 je nejlepší univerzál

      Camber je líná mrcha

      Epic je nejméně citlivý

      Impact jsem nejel

      0 0
      • blaf  

        Dokázal bys porovnat Anthem X, 96 a Lapierre X-Control?

        0 0
        • McBlacky  

          X control jsem nejel.

          96 funguje velmi dobře s oběma tlumiči X fusion s DT jsem neměl tu možnost, navíc zamknutí na řidítka je bonus. Co se týče žehlení je Anthem lepší volba, ovšem u Anthema je potřeba uvažovat jen varianty RP2 a RP23. V otevřeném modu bez PP je citlivější – pokud jsou osazené tlumiče naladěné pro Giant.

          Oba to jsou hodně dobré závodní stroje. Já bych osobně dost váhal, kdybych si měl vybírat. Rozdíl ve váze hlíny je 200gr v Lku v neprospěch 96, carbon je u 96 naopak lehčí

          0 0
          • camlost  

            kdyz uz ses do toho pustil, muzes jeste strucne porovnat Epica s 96? :-)

            0 0
            • McBlacky  

              se starým řešením mám několikaměsíční zkušenosti, nového jsem měl jen v testu. Mezi těmito řešeními mi nepřišel až takový rozdíl jako mezi epicem a jiným 100 fulům. Když povolíš brain úplně, tak to při správném nafoukání žehlí perfektně, ale už to ztrácí to proč si epica pořizuješ – že to bude 100% zamykat a odemykat samo i při silové jízdě, nebo chybném šlapání.

              U epica s přitaženým brainem – tak, aby to mělo smysl- je specifický pocit po najetí na překážku. Cítíš ji ze začátku skoro jako na HT, ale pak jakoby zmizí bez toho aniž bys cítil/pozoroval kolik jde stavba do zdvihu a samozřejmě tě to nekopne. U jiných fullu chod stavby nějak tuším, tady to poznám až u poslední třetiny zdvihu.

              Smysl to dává pro někoho kdo ostře závodí ale jinak jezdí na silnici. Jako jediné kolo pro ježdění napohodu se to dá provozovat s měkčím nastavením a povolenějším brainem, ale pak je otázka jestli nevzít něco levnějšího s Lockem nebo PP

              překvapivě jsou to dost těžké rámy. Leda by na 2011 výrazně odlehčili

              0 0
              • camlost  

                pro zajemce: realne hmotnosti tech hlinikovych ramu (Epic Comp 2010 vel. M a L) jsem doplnil do mistni tabulky hmotnosti.

                0 0
              • camlost  

                byla by to velka nahoda, ale Scalpela jsi nahodou netestoval? :-D

                (promin, ze te tak vyuzivam, ale otestoval jsi spoustu kol a umis to docela dobre popsat :-))

                0 0
                • oldaka  

                  Scalpela jsem si kratce vyzkousel na TestFestu, hodne jsem se na nej tesil a hodne jsem byl zklamany. Asi to bylo nastavenim, ale kolo se hodne houpalo. Dale jsem mel pocit, ze se kolo krouti :( Ale chtelo by to zkusenosti od nekoho, kdo ho jezdil vice.

                  0 0
                • McBlacky  

                  ne zatím jsme měli na text jen Flash ale plánujeme ve Ski a Biku týden s cannondale, takže doufám, že se na mě dostane, ale podle zájmu je možný že taky nedostane. Přednost mají klienti :)

                  0 0
    • tonik666  

      Epic v tvém cenovém rozmezí.

      0 0
    • iceek  

      Protoze se mi podarilo po roce ziskat zpet me ukradene kolo z Berounske 24h z lonska, ale uz jsem stihl poridit jine HT kolo, zvazuji predelani jednoho z kol na fulla. Takze taky koukam po ramu.

      Jedine co mi nekoresponduje je udavana cena 25 – 30 tis. a Merida 96 ram. To se da nekde sehnat bez znamosti?

      0 0
      • camlost  

        ninety six se dela minimalne ve dvou variantach – 3000D a 5000D. prvni za cca 15 kKc, druha za cca 50 kKc.

        jestli je pri nakupu nezbytne nutne mit znamost, to ale nevim. ;-)

        0 0
        • iceek  

          Dekuji za vysvetleni, je to skutecne tak.

          0 0
        • touza  

          no zrovna rám ninety-six 3000D sháním, ale za 15kKč jsem jej zatím nikde neviděl. Spíš, když už ho mají, tak je to tak cca 25kKč. Pokud tedy víte, kde jej koupit levněji, jsem jedno velké ucho.

          0 0
          • camlost  

            meridu jsem zatim nekupoval, ale za tuhle cenu jsem to kdysi zahledl na axitbikes a na merida-bike.cz. nevim, jestli to jeste plati, ale neni nic snazsiho, nez se tam mrknout.

            0 0
            • touza  

              Tak je to takto

              rok 2011 HFS 3000-D – cena 23 490

              rok 2010 HFS 3000-D – cena 17 990 Vyprodáno :(

              rok 2009 HFS 1000-D – cena 15 990 nemá remote lockout :(

              0 0
      • Bafoon  

        po roce?! :-O

        0 0
        • iceek  

          Dobre, temer po roce …

          0 0
          • Pijer  

            Aspoň že tak, Brabčák s tím oranžovým RBčkem takové štěstí neměl :-(

            0 0
            • iceek  

              No, vzpomel jsem si na nej. Treba jeho RB-cko potkalo podobny osud.

              0 0
              • Pijer  

                Jestli stejným osudem myslíš, že se k němu vrátilo, tak ho stejný osud nepotkal :-(

                0 0
          • Bafoon  

            ne, já myslel co se proboha dělo? najít bajk po roce mi přijde právě úžasný :-)

            0 0
            • iceek  

              No docela zajimavy pribeh.

              Ve zkratce: kradez v Beroune – fotky na BF – za 14 dni po zavode echo ze se prodalo v jednom bazaru – cca tyden patrani na vlastni pest – pak jsem to vzdal – nedavno nove echo od lidi z teze lokality – schuzka s novym majitelem – kolo doma

              0 0
          • petryk  

            Kde se objevilo? Loni jsem taky o jedno na 24ce přišel…

            0 0
    • eredin  

      Kdybych ted kupoval kolo, sel bych do giantu … maestro se mi libi nejvic ze vsech systemu

      0 0
    • Tomcat  

      Pokud se koukám na ten seznam. Napádámě, že nemáš představu proč to chceš. Rámy různých systémů a geometrií.

      Pokud ti tam tyhle rozdíly nedocházej, kup si aspoň ten kterej se ti libí.

      0 0
    • Tomcat  

      Pokud se koukám na ten seznam. Napádámě, že nemáš představu proč to chceš. Rámy různých systémů a geometrií.

      Pokud ti tam tyhle rozdíly nedocházej, kup si aspoň ten kterej se ti libí.

      0 0
    • rutat  

      Zatím tedy Haibike IMPACT nikdo nejel/vůbec nic o něm neví?? …přeci jenom o ostatních se dají informace najít poměrně snadno ale o IMPACTu se píše snad jenom v němčině a ještě minimálně. Byl bych rád za jakýkoliv info. Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.