• itvostro

    Ahoj,

    mám trochu dilema ve velikosti kola. Jsem rozhodnutý pro kolo Scoott spark, ale řeším velikost rámu. V prodejně jsou vemi ochotní, ale já v tomto fakt nevěděl, protože se velikostí cca 168 cm bez bot lámu přímo mezi L a XL.

    Specifikace rámu v příloze.

    Proto bych i Vás poprosil o názor k jaké velikosti se přiklonit.

    Přibližné cca míry:

    výška: 186 (bez bot)

    délka nohy k rozkroku: 85 (bez bot)

    ke kyčli: 95 (bez bot)

    délka paže: 56

    trup: 72

    Poznatky co jsem si zkoušel obě kola:

    L:

    vytaženější sedlo

    víc verikání posed

    malinkatý hrbáč na zádech ale to už mohlo být tím jak jsem byl doblbej :-))

    XL:

    více zaražené sedlo cca o 1/3 až 1/2 oproti L

    víc horizontální posed

    prý přirozenější posed

    při zatáčení rozdíl v ovladatelnosti kola (L lepší)

    Anketa: Jakou zvolit podle Vás velikost rámu (podle tabulky)

    L
    2x
    40%
    XL
    3x
    60%
    • itvostro  

      Jěště bych doplnil že u L jsem měl k rozkroku dost místa pěst a půl

      u XL tak tak pěst

    • ˘Ö˘ Krab  

      Máš celkem krátké nohy a tím pádem asi delší trup, takže bude pro Tebe přirozenější delší rám XL s krátkým představcem, proto ten Quasimodo na L. Zase aby ses na L cítil podobně dobře, potřeboval bys delší představec, čímž by se ovladatelnost přiblížila XL. Za mě asi XL, pokud nemáš potíže se standoverem a zůstává Ti dost místa nad horní rámovkou.

    • ˘Ö˘ Krab  

      Musíš si vyhodnotit, jestli „pěst“ je už dost daleko – podle toho, co a jak jezdíš.

      • kubad  

        viděls ty délky rámu?

        630mm v L a 650mm v XL ?

        je to XC kolo do extra krátkých představců 50–60mm bych nešel, myslím že to XL bude zbytečně dlouhé

        • ˘Ö˘ Krab  

          Pokud si to kupuje na XC, tak není o čem, vybíral jsem také tak.

          • itvostro  

            to právě že jen na XC nechci chci s tím lítat i po silnici někdy 50 km+

            a to je ten problém kdy mi jeden prodejce říkal spíš L a druhý spíš XL (jeden byl očividně nadšenec do XC a druhý byl pohodář silnice/občas terén) :-))

            • ˘Ö˘ Krab  

              Možná se mylně domnívám, ale XC je právě ten delší představec, rychlejší přímá jízda a o trochu menší nároky na manévrovatelnost.

              Naopak, s kratším představcem je kolo „zábavnější“, ale v rychlosti tolik „nedrží“ přímý směr samo od sebe.

              • kubad  

                souhlas, ale zase na xc kolo davat 50–60mm představec už není to pravé

                • ˘Ö˘ Krab  

                  No právě. Naštěstí Spark (120mm) asi není vyhraněně XC kolo (na to mají 100mm verzi RC), takže nejspíš snese mnohé, od trailovějšího pojetí po spíše-XC. Jen pokud tazatel požaduje nějaké hodně vyhraněné chování a vlastnosti, musel by se poohlédnout jinde.

                  Je to o preferencích: pokud upřednostní klid při rychlé přímé jízdě → L & delší představec. Pokud preferuje manévrování v terénu v malých rychlostech, kde už náklony nezabírají → XL & krátký představec. I na L se bude v terénu dát manévrovat, ale dá to víc práce, ani to XL asi nebude v rychlosti a přímé jízdě nijak přehnaně neposedné.

                  • itvostro  

                    Já možná nenapsal důležitou věc chtěl bych sparka 960 29 kola 100 mm zdvih

                    a parametry nerozbít si hubu v lese ale pohodlně jet i po silnici

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      A co víc: silnice, polňačky, lesní cesty, sem tam nějaký rychlý sjezdík, rychlé výjezdy, hlavně v tempu … nebo blbnutí na trailech, technika a k tomu přesuny po silnicích a cestách?

        • itvostro  

          To je věc co jsem taky právě řešil na HT jsem měl délku rámu ve velikost L 630 a docela mi to kolo sedlo ale u toho celopéra je přeci jen trošku jiná stavba

          ale ten prodejce mi říkal dá se kdyžtak u L snížit představec případně dát delší

          U XL se dá dat kratší ale to mi říkal že by mohlo mít trochu dopad na ovladatelnost

          Proto jsem právě potom vůbec nevěděl a jezdil tam jak šašek na polygonu asi půl hodiny střídajíc L i XL

    • itvostro  

      ˘Ö˘ Krab:

      Mluvíš přesně jak ti kluci z obchodu :-))

      to je přesně to co jsem řešil kde budu jezdit určitě bych s tím celopérem rád zabrousil víc do lesa a na stezky než doposud ale rád bych i abych na něm ujel klidne 50 km po silnici a neměl třeba problémy se zádama nebo prostě z toho víc vertikálního posedu u L

      Pro představu přikládám i fotku kola takto cca bylo sedlo nastaven u velikosti L

      u XL byla sedlo v rámu cca na začátku textu syncross

    • Mr.majkl.90  

      Když sem si v úvodu přečetl, že máš 168 a chceš L nebo XL, tak sem si říkal „co to ku*va je?“, ale pak sem teda četl dál :D

      Nicméně k odpovědi. Asi si musíš ty sám určit, co pro Tvoji jízdu bude lepší, každopádně podle toho co si psal bych zvolil XL, kde máš podle Tebe přirozenější posed.

    • Mr.Dan  

      Po vlastních zkušenostech s rámy Spešlu a Scottu bych volil jednoznačně L a dal buďto širší rodla nebo delší představec, záleží, jak máš široká ramena a co by ti spíš vyhovovalo. Americké značky mají obecně delší geometrii, což k tvojí postavě pasuje, já mám třeba rozkrok taky 85 cm a přitom měřím 176 cm, takže pro mě jsou vhodnější spíš většina evropských značek, u nichž bývají rámy obecně kratší.

    • ScottAspect  

      Mám 182 cm zatím :D Mám Aspect 30 XL r.v. 2012. Za L bych nevyměnil. Ne, že by mi L nebylo, ale komfort jízdy na XL se oproti L nevyrovná. To jest můj poznatek :-)

    • joseee  

      Ahoj

      Mám v plánu si pořídit Focus Raven 29 a trochu váhám s velikostí rámu. Výška 180cm, délka nohy k rozkroku 83cm.Já bych to asi viděl na M. Bikerů co má Ravena bych řekl, že je tu celkem dost, tak zkuste poradit.Díkes

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.