• jimiAJ7

    Zdravím, přemyšlím o koupi nové vidlice…ale vubec nevim jakou cena muže byt tak do 5 tis. přemýšlel jsem o ROCKSHOX TORA 318.. ale nechám si poradit každopadně zdvih by měl být až na 130 je to na takové endurorád se projedu po cestě ale rád taky ostrým terenem…tak poradte…díky!!!!

    0 0
    • jimiAJ7  

      teda sorry mělo to být ROCKSHOX TORA 302 U-turn

      0 0
      • voytaa  

        Předpokládám, že myslíš tu vzduchovou verzi.táta tuhle vidli má nastavenou na 80mm a zatím naprostá spokojenost. Je docela hodně měkká, což by ti ale při 130mm asi nemuselo vadit…

        0 0
        • MlokCZ  

          A co si tak mám představit pod tím, že je vidlice měkká?

          0 0
          • voytaa  

            jak to říct..vlatně celej zdvih klade podobnej odpor,je to hlavně rozdíl od pružin, kde třeba prvních několik centimetrů jde snadno a pak začne tuhnout

            0 0
            • MlokCZ  

              Máš v tom dobrý guláš. Asi chceš říct, že je ta vidlice málo progresivní. Na vzduchovou opravdu moc progresivní není, ale oproti pružinovým stále je. Pružinové vidlice jsou naopak skoro všechny lineární v celém zdvihu (až na pár posledních mm, kde bývají např. dorazem progresivnější).

              0 0
              • voytaa  

                Nemůžu říct, zase tolik vidlic mi rukama neprošlo. Sám mám RS J2 a ta mi tak v první půlce pruží docela měkkce, pak začne hodně tuhnout

                0 0
              • MlokCZ  

                Pružinové vidlice se tedy chovají přesně opačně než píšeš a je to jejich základní charakteristická vlastnost.

                0 0
                • voytaa  

                  Všiml jsem si, že vidlice jsou všude nějak vděčný téma:-)

                  0 0
                • voytaa  

                  Vůbec, teď si nejsem jistej, jak to myslíš. Chceš říct, že vzduchovky mají nelineární průběh?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Možná by neškodilo si nastudovat zcela základní věci týkající se charakteristiky vidlic, než začneš něco psát. Tohle jsou přeci úplné základy.

                    Samozřejmě že chci říct, že vzduchovky nemají lineární průběh. To vůbec u vzduchovky z principu nelze vyrobit, na zcela lineární průběh by musela být nekonečně velká pozitivní komora.

                    Samozřejmě je dnes mnoho metod u vzduchovek, jak ten průběh linearitě více přiblížit, ale zcela lineární vzduchovka se vyrobit nedá a na trhu neexistuje, takže k pružinám budou mít vždy ještě daleko.

                    0 0
                    • voytaa  

                      Tak je mi jasný, že vzduch se uvnitř stlačuje, takže úplně lineární být nemůže, jenže k výraznější změně dojde až skoro na konci..

                      0 0
                    • voytaa  

                      A pokud vím, tak čím víc se pružina stlačí, tím vetší klade odpor k dalšímu stlačení, takže moc nechápu, jak by mohla mít lineární průběh?

                      0 0
                    • Kelib  

                      A jak je teda možný že můj vzduchovej Skareb je lineární od shora až dolů? A to dokonale, žádnej náznak progresivity. Už mě to celkem začlo štvát :D

                      0 0
                      • Vilém  

                        zazrak, nic jineho to nemuze byt:)

                        0 0
                      • voytaa  

                        No jasně vždyť to říkám, u vzduchu je ta výrazná změna až hodně dole, ale ostatně tady šlo hlavně o tu linearitu u pružin. Nevydávám se za odborníka na vidle, ale i ty minimální znalosti fyziky mi říkají, že pružina se chová určitým způsobem- jestli třeba na to, aby se stlačila o centimetr vydá člověk určitou sílu, tak na stlačení o další centimetr je přece potřeba síly víc. Tak potom nechápu, jak může být lineární, třeba moje pružina se prostě ani náhodou nechová lineárně. Vysvětlí mi teda někdo, jak to je? Vážně mi to není jasný

                        0 0
                        • MirkoCarver  

                          Lineární průběh znamená, že síla roste po přímce, tj. lineárně, každá válcová pružina má lineární závislost síly na stlačaní, každá pružina má svou tuhost a tuhost x slačení = síla.

                          0 0
                        • VOiD  

                          K vypoctu rozdilu delky po stlaceni pouzijeme nasledujici vztah: Δl=F/R kde F je pusobici sila a R je tuhost pruziny R=G/8 * d/(D*n) kde G je modul pruznosti ve smyku, d je prumer dratu, D stredni prumer pruziny a n je pocet zavitu. U klasicke tlacne vinute pruziny pouzite ve vidlicich je R KONSTANTNI. Pokud v prvnim vzorci nahradis R nejakou konstantou tak mi vysvetli, kde vidis co nelinearniho ?

                          0 0
                          • VOiD  

                            Pardon znak delty nejak neklapl Δ = delta pro uplnost: delta l = F / R

                            0 0
                      • Lišák  

                        Udělej graf a hoď ho sem. Jinak je to jenom akademická debata.

                        0 0
                        • Kelib  

                          No graf umím udělat tak v excelu, jinak netuším jak se taková věc dělá v normálních domácích podmínkách?

                          0 0
                            • Kelib  

                              Tak fajn, vyzkoušel sem to a graf ani nebudu přidávat, asi by byl zbytečnej, spíš sem jen vypíšu hodnoty Impuls, aby vidla šla vůbec do zdvihu: 12Kg Poté jsem postupoval po 10kg, takže 22,32… 22---------0,5cm 32---------1cm 42---------2cm 52---------4cm 55---------8cm Trošku mi to připomíná násobky dvěma, ale dospěl jsem k názoru že ta vidle je antiprogresivní.

                              0 0
                              • JMT  

                                tomu se rika degresivni

                                0 0
                              • voytaa  

                                Tak už se v tom teda začínám dost zamotávat-takže čím víc jsi ji stlačil, tím menší sílu potřebovala, aby se stlačila ještě víc? Tomu říkám střet teorie s praxí:-)

                                0 0
                              • Lišák  

                                Při 55kg jdeš na 8cm? To musí chodit furt nadoraz! I ten graf vypadá divně.

                                0 0
                              • VOiD  

                                Nemuzu si pomoct, jak to mas proboha nahustene ? A kolik vazis ? MlokCZ si kdysi dal tu praci a meril 80mm Skareba pri 130psi (www.bike-forum.cz/…foto_big.php?…)

                                0 0
                                • Kelib  

                                  Mám to na 100PSI, vážím 80kg. Právěže byla furt nadoraz, tak ted už mi jenom stojí v pokojíku, na kolo sem si pořídil Recona, protože ten Skareb mě už celkem štval.

                                  0 0
                                  • Lišák  

                                    V té vidli je něco špatně. Chtělo by se tomu mrknout na vnitřnosti.

                                    0 0
                                    • Kelib  

                                      Tak na to si sám rozhodně netroufnu, vidlám moc nerozumím a do servisu se mi to dávat nechce

                                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Skareb se tu řešil jinde a právě ten jeho problém, když je moc tvrdá pružina. Není to čistá vzduchovka (tedy minimálně ten muj 04 má pružinu, nevim jestli mají úplně všechny modely). Na počátku zdvihu to nejvíc ovlivňuje pružina a vzduch ten počátek ještě dělá tvrdší. Tím součtem pružina + vzduch na počátku se úplně změní charakteristika a není to pak klasicky progresivní jako čistý vzduch. A aby počátek nebyl moc tvrdý a vidle brala aspoň trochu menší nerovnosti, tak se musí foukat méně a pak konec je měkký, protože tam už se projeví jen vzduch, který je ale kvůli tomu počátku na menší tlak.

                        Proto je pak nutné dát měkčí pružinu aby bylo možno foukat větší tlak.

                        0 0
    • MlokCZ  

      Vidlice do 5tis. se tu řeší pořád, co takhle nejprve se podívat do historii, viz obrázek.

      Jinak opět zopakuju, za tyhle prachy bych volil nejlépe upraveného Epicona od Milana, případně tu Toru (což je ale horší řešení, ale také pořád slušné).

      0 0
      • MlokCZ  

        A ten obrázek:

        0 0
      • MlokCZ  

        A z toho 3 thready jsou navíc z tohoto měsíce, takže žádné vykopávky.

        0 0
      • dancing dog  

        Absolutní souhlas s Mokem. Epicona od Milana mam 3 týdny a je to paráda, zvláště za tu cenu 5200kc.

        0 0
        • dancing dog  

          ..souhlas s Mlokem, pardon

          0 0
        • Vilík  

          Souhlasím s Dancing dogem!Než něco shánět jdi do Epicona od Milana.Já mám od Milana upravenýho Axona 2007 a je to taky paráda!

          0 0
    • Rain Man1  

      zdravim, ve vidlicích se moc nevyznam. vybíram vidlu od suntouru na crosse. co byste doporučovali pro cross pružinu nebo vzduch?? (ncx-D RL nebo ncx-E RL)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.