jakou dodávku - poměr cena x výkon

245 nepřečtených
  • strongpajda

    Pročítal jsem zdejší vlákna a dospěl k závěru, že pro další existenci nutně potřebuju dodávku. Budeme se v ní vozit dva a kola chceme uvnitř. kola na stojáka v „kufru“, nad nima postel a za sedačkama skříň na věci a další bordel.

    Podle všeho potřebuju středně vysokou a krátkou až středně dlouhou verzi – záleží na modelu.

    A teď moje otázka – jaká značka(model) auta je v nejlepším poměru cena x užitná hodnota v ceně do 80tis? Nepředpokládám, že auto bude voňavka, ani nebude mít 120tis na tachometru. Taky chápu, že to bude kus od kusu, ale určitě budou modely(motory), který obejít obloukem a nebo na který aspoň kouknout.

    V ideálním případě kdybyste někdo prodával za rozumnou cenu.

    Díky za názory a postřehy

    0 0
    • Smazaný účet  

      buchanka?

      0 0
    • Mig_all  

      Fiaty motory nebrat!

      0 0
      • strongpajda  

        myslíš tím JTD? nebo?

        0 0
      • mates555  

        Naopak 2.3 JTD od iveca co jsou v ducatu jsou chváleny oproti 2.2 tdci hdi co se dávají do tranzitu boxerů a juperu. 2.8 a 3.0 taky od iveca jsou společný ve všech těch autech mimo tranzity a ty jsou taky dobrý.

        0 0
    • oddie  

      :D :D :D

      0 0
    • tromboonen  

      V týhle ceně nepůjde moc o to o to jakou značku, ale jak to jezdilo – něco co dělalo dlouhý štreky vs. něco co se hrkalo po městě… AC dodavky mivaj slusnej vyber, taky jsem tam parkrat cumel, i kdyz jsem hledal neco trochu jinyho… Ducata, Mergly (Sprintery) jsou pokud vim o tridu nad vsim, ale taky vetsinou vic stoji, stary Fordy Tranzity bejvaly docela drzaky…

      0 0
    • mr.antik  

      80tis a dodávka… no…otázka je, co se do téhle ceny dožije. A pak aby to bylo velikostně co potřebuješ – takže většinou starej Sprinter, Iveco, Ducato,

      0 0
    • JFtryall  

      Transit. Mame uz ctvrteho a kazdy fungoval a funguje dobre.

      0 0
      • mr.antik  

        Bohužel i Transit má své bolesti, výměny vstřikvačů nebo celých motorů (ještě před najetím 200tis km). Provedení je z dodávek nejvíc plechovkové, takže za 80 to bude víc než desetiletej kousek bude většinou v rozkladu. Ale určitě se něco ošetřovaného najít dá…

        0 0
        • strongpajda  

          právě ta plechovkovost a hranatost nahrává do easy samodomo vestavby…

          0 0
        • JFtryall  

          Pred 200K tak to musela byt hodne velka smula. My jsme meli a mame 400, 350, 280 a 60K a zatim to drzi.

          0 0
        • Infidel  

          Otázka jestli je opravdu nutné ty vstřiky měnit. Nám v práci byl proveden servis kolem 280kKM a bylo nám řečeno, že je nutné vyměnit vstřiky, že neprošly testem a byl nám ukázán graf, který znázorňoval nějaké hodnoty, ale nic konkrétního. Údajně pokud vstřiky nevyměníme, motor se zničí :-D :-D Vzhledem k ceně opravy a zbytkové ceně auta (kastle je na tom zle) jsme to tak nechali a auto chodí dalším rokem jak víno, startuje v mrazech nadrc a vůbec nemá žádné problémy. Jde o 2.2tdci 85kW.

          0 0
          • mr.antik  

            no vidíš a já zas vím o dvou autech, který měly vyměný motory, protože se někdo vykašlal na výměnu vstřiků :-)

            Jednalo se o známý problém s ukápáváním vstřiků a prohořením pístů.

            Ale je jasný že na 300t km to asi už nemá smysl řešit

            0 0
    • Monix  

      Taky jsem vybíral dodávku – cca 4 měsíce – a došel k tomu:

      • jeté dodávky, které jsou cca bez problémů začínají na 150 až 200tis.
      • u motoru bych řešil jen výkon a stav ve vztahu ke způsobu použití – třeba 85 koní motor v dodávce na dlouhé cestování není ideální
      • klimatizace ano/ne?
      • za 80tis. půjde o víc než 10–15let staré auto – typové vady na motoru nebo převodovce bývají už opraveny – jinak by tak dlouho nejezdilo – důležitý je aktuální stav, problém bude asi i koroze, vybydlenost auta, sjeté pneu atd. – jde většinou o pracovní auta, která se ždímají na maximum použitelnosti a životnosti
      • vybíral bych Ducato (Jumper, Boxer) – vyráběno v jedné továrně nebo Sprinter nebo Iveco nebo Transit nebo Master (Movano – stejné auto) – u Renaultů dodávek byla do cca 2008 špatná převodovka – repasuje se za cca 12tis.czk
      • rozhodoval bych se jen podle stavu a budeš potřebovat hodně štěstí
      • přehled si můžeš udělat na https://www.sauto.cz/uzitkova
      0 0
      • strongpajda  

        stáří auta mi nevadí, klimošku nepotřebuju – nikdy jsem ji neměl.

        80tis je relativně málo, ale stále věřím, že najdu nějakej použitelnej kus. Na Ducato kouknu

        no a snad bude štěstěna přát…

        0 0
        • mr.antik  

          No při tom stáří stejně moc na klimošku nemysli, v tý době to nebylo moc rozšířený. Předpokládám, že něco najeto v dodávce bez klimošky máš – ale pokud je bílá a jedeš zády ke slunci, tak to jde :-)

          0 0
    • hary jablonec  

      jezdil jsem se synkem na TdF a do Dolomit Transitem 2,2. PC něco pod 4 tis.e.

      plusy: spolehlivost, spotřeba, velikost a hranatost vnitřku

      minusy: neměl šestku tedy pouze 120 km/h a neuvěřitelné vedro díky prosklení kabiny

      obecně i kámoš z půjčovny doporučuje Transity 2013–2016

      0 0
    • jIrI___  

      Máš dalších aspoň 30k odloženo na nezbytně nutné opravy hned po koupi?

      0 0
      • strongpajda  

        počítám s tím, proto tak nízký rozpočet. Můžu se vydat do 100tis, ale nebude na opravy

        0 0
        •  

          150 000km a vice jsou vytezene sroty a i to je na hrane. Nad stopade vyhozene penize. Mam cca sestou dodavku a prodavam cca pri najezdu 120tisic. Na vic km ani nejsou vyrobcem zamyslene pro smysluplne provozovani.

          0 0
          • oddie  

            Hm, sakra, musím se kamaráda zeptat, jestli nedělá něco špatně, když má s dodávkou, s kterou se živí mezinárodní přepravou, najeto milión a čtvrt…

            0 0
            •  

              Ne-li miliony dva :)

              Take se ho zeptej kolik do ni nainvestoval pokud existuje po 200 000km. Ja po zaruce az max tri roky /cca 120 000km^ celkem poustim a beru novou do firmy. Zalezi take na firme co si muze dovolit a cim se zivi. U mne hrkava, orezla, omlacena a nespolehliva dodavka nema misto.

              0 0
              • jeniiiik  

                Hm, v bývalé firme by jsme co mesic a pul kupovali dvě nove… :D Ducato/boxer drzely, 800km po panelovce (D1) každý den, resily se drobnosti. Velkou opravu, ze by auto bylo pryč dele nez den si nepamatuju.

                0 0
              • oddie  

                Viděl jsem statistiky, co se dělalo do miliónu. Bylo toho až nepochopitelně málo. Jinak jo, opravdu je tak strašně „hrkavá“, že dokáže „nahrkat“ 120tis km ročně :D

                0 0
                • mr.antik  

                  jako dovedu si představit lidi (zaměstnance), který při specifickým použití (stavby, kurýr) dovedou zničit dodávku za dva roky, ale to už není uplně chyba auta

                  0 0
              • Vilém  

                jenze on je trosku rozdil mit to na praci a nebo na obcasne pojizdky do bikeparku ap, kdy za rok natoci sotva 10tkm.

                0 0
                • zdenal8  

                  A taky je rozdíl, jestli na tu práci to má jeden slušnější řidič a nebo si to auto střídají zaměstnanci.

                  Jak to tady čtu, tak spousta těch starých transitů, boxerů nebo sprinterů, co běžně potkávám už by měla být dávno rozpadlá a neměla by být schopná jízdy.

                  Myslím, že něco pro to víkendové kempování se sehnat nakonec dá.

                  0 0
          • mr.antik  

            Tak to je dobrý nesmysl… česká pošta, nebo podobný rozvozy?

            0 0
          • scret  

            alenotaak… Kdyz dodavka jezdi, tak 150tkm najede za dva roky, ani nemrknes… kolikrat i driv…

            Meli jsme Trafica, ten zas jezdil malo… Cca 8let a najeto kolem 120tkm a byl v bezvadnym stavu…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak na takový auto hlavně nepotřebuješ tachograf. Poláci jsou v tomhle podle mě největší zvěř. Jednou jsem je na D11 u Hradce viděl na parkovišti měnit olej. Prý je to taková klasika, proč by ztrácel čas jízdou do servisu. Tak natočit hodně přes 100t ročně nebude problém.

              0 0
              • mr.antik  

                tak jednak poláků v autodopravě dělá fakt hodně, většinou dneska jezdí ale nový auta, co se týká stylu jízdy, ta zvěř je všude stejná :-)

                0 0
                • scret  

                  do doby, nez jsme pred par lety absolovovali cestu pres pulku polska jsem si myslel, ze cesi jezdej jako prasata… omyl, polaci jezdej daleko, ale daleko hur…

                  0 0
                  • duk  

                    Podle mě je to přímá úměra čím více na východ, tím hůř. Polsko z našeho pohledu peklo, ale na to co se děje v Rusku (mám zkušenosti s „Evropskou“ částí okolo Petrohradu), na to zdaleka nemaj. :-) Po několika cestách přes celý Polsko a pobaltí už jsem si vybudoval trochu jinej pohled na nářky na to jací jsou čeští řidiči prasata. A to bych řek že cca před 6 a více lety, když ještě Poláci neměli otevřenejch tolik dálnic co maj teď a jezdilo se víc po vražedných čtyřpruzích přes vesnice, to tam bylo ještě výrazně horší než dnes.

                    0 0
                  • mr.antik  

                    Samozřejmě myslel jsem poláci v česku nebo neměcku. U nich se jezdí uplně jiná disciplína :-)

                    A druhá věc je stav silnic, to je peklo u nás i nich. Takže furt bych radši koukal po dodávce v německu, i když bude třeba dražší

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Jakože něměecký dodávky nejezděj do východní Evropy a neříděj je Poláci a Češi?

                      0 0
                      • mr.antik  

                        to spíš turci co sem vozej kebab. Jinak německých dodávek teda moc nepotkávám :-)

                        0 0
                        • tromboonen  

                          V Německu voe… že by se s německou dodávkou jezdilo stejně jako s Golfem po babničce z bavorské vesnice je přinejmenším naivní :)

                          0 0
                          • mr.antik  

                            To samozřejmě ne, ale když budu jezdit každý den Praha-Berlín tak to auto bude v lepším stavu než Praha-Brno.

                            0 0
                            • krabica  

                              To jsi neviděl dálnici Berlín-Wroclaw, proti ní jen naše D1 hladká jek dětská prdelka. :-) Přitom po ní jezdí kvanta Poláků, kteří makají na severu Německa, kolikrát mají německé SPZ a auta prodávají tam, aby to vypadalo dobře… Stejně tak, jako na dálnici na Ostravu je 99% rakouských SPZ Poláků.

                              0 0
                              • Bender382  

                                Zatim jsem snad nejel horsi nez dalnici 11 (z Berlina na SV). Zlatej balkan.

                                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tohle byl max 2 roky starej Tranzit. Takže nový auto. Já narážel na ty nájezdy, když koupíš dodávku po někom, kdo s tím lítá, tak není problém narazit na 4letou dodávku s natočeným půl milionem stočenou na 100.. A pokud většinu servisu udělá sám, tak ani nemáš moc šanci to zjistit.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Proto jsem kupoval dvouletou, která měla „jen“ 140. A nebyla po žádným dopravci, obyčejný elektrikáři.

                    Historie čtyřeltý se ještě dá dohledat, ale historie třeba patnáctiletý dodávky to už musí být masakr.

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Ta fotka dole u tý vody je tvoje aktuální dodávka?

                      0 0
                    • ELx  

                      70 000 ročně, to je 300 km denně. To se ty elektrikáři moc neservali :-)

                      0 0
                      • mr.antik  

                        Jak to? Elektrikář není taxikář. A hlavně neni placejen za hodiny v autě…

                        0 0
                      • jeniiiik  

                        300 denně mi na elektrikáře přijde dost… To mas skoro půlku šichty v aute.

                        Ale jestli lítali na montáže někam daleko, tak pak jo.

                        0 0
                        • ELx  

                          Právě proto píšu, že toho asi moc neudělali. 3–4 hod v autě a 4 hodiny práce… To bych nechtěl platit :-)

                          0 0
                          • zdenal8  

                            Tak neznamená, že to celý najelo auto pracovně. Víš co toho taková firemní dodávka třeba odtahá ještě o víkendech. Třeba na chalupu apod. Do knihy jízd už se to pak nějak rozepíše

                            0 0
                            • jIrI___  

                              To je v některých firmách i v dnešní době ještě možné? Před třiceti lety bych to pokládal za samozřejmost, ale v tuto dobu bych tím byl minimálně zaskočen.

                              0 0
                              • Roxteedy  

                                Tak ma byt vtip? :)

                                0 0
                              • zdenal8  

                                Tak to budeš asi zaskočen. Je to úplně normální. Záleží jakýho máš šéfa.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Tak určitě, auto dalo 70t ročně, ale jen třeba 20t pracovně. Zbytek si Honza, teda Hanz, odjezdil stěhováním chalupy. V bejvalý firmě, náhodou taky vlastně elektrikáři, odjezdili Tranziti cca 40–50t ročně, a jestli dali 2t soukromě bylo hodně. Ono taky ne v každý firmě se děla 5dni 8 hodin.

                                  0 0
                                  • zdenal8  

                                    Tak zase jak tu byl zmíněn ten průměr 300 km za den, proč by to nemohli najezdit i elektrikáři. V pondělí cesta na místo montáže třeba 800 km, pak 20 na misto ubytování. Přes týden každej den 40 z ubytování a zpět a v pátek k tomu těch 800 domů a už to celkem vychází. Zase ne každej řemeslník dělá kšefty jenom kolem komína.

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      když se jim to vyplatí..... U nás je běžné, že se jezdí na montáže každý den do Prahy, což ti těch cca 200–300 udělá. Bylo to někde z periferie Berlína, takže po okolí to asi není problém najezdit taky.

                                      0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Tak psal si hlavně o tom, kolik toho nalítá mimo pracovní dobu, respektive jako půjčená. Což Je nesmysl.

                                      0 0
                                      • Vilém  

                                        No vidis a treba u nas ve firme daji u nekterych aut soukrome jizdy treba 2×-3× tolik co sluzebni.

                                        0 0
                                        • jIrI___  

                                          Vedení s tím nemá problém? :O

                                          0 0
                                          • Vilém  

                                            Ne.

                                            0 0
                                            • jIrI___  

                                              Tak to klobouk dolů, takových (a současně prosperujících) firem se už moc nevidí. A to si troufám říct, že jsem prošel daleko více podniky než většina místního osazenstva :)

                                              0 0
                                              • scret  

                                                asi jsi spatne vybiral:)

                                                0 0
                                              • ELx  

                                                Tak ono také záleží, jestli se jedná o dodávky a desetitisícové nájezdy ročně…

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  No právě. Dodávka co jezdí a vydělává, se půjčuje hůř, než ležák na dvoře, co v poledne přiveze oběd. Ve firmě byly dodávky na operák a šefům bylo putna, jestli si je soukromě někdo půjčí. Ale najít den, kdy nejela a byla volná, byl problém.

                                                  0 0
                                                • Vilém  

                                                  Tak dodavku mame jen jednu, bral jsem to vseobecne ve vozovem parku. U te dodavky jsou odhadem soukrome jizdy tak 1,5–2 nasobek tech sluzebnich. Najezdi to tak 30–35t/rok. Nejvic sluzebne najezdi servisaci, to jsou desitky tkm, oproti tomu nejaka cesta domu a zpet, v lete k mori, v zime na lyze, je nic. Pak zas obchodnici maji ten pomer zcela opacny, to je prakticky jen jezdeni do prace a zpet, ciste sluzebnich jizd bude minimum.

                                                  0 0
                                      • zdenal8  

                                        Tak o nějakých tisících soukromě jsem nic nepsal. Jenom že se to taky využívá. A když se koukneš dále, tak uvidíš, že průměr 300 km denně služebně ani u takovýho elektrikáře není problém.

                                        Jeden tu napíše že 50–70 tis ročně je moc, další zase že je to málo. Já jenom přihodil, že ty auta i něco najedou soukromě. Nikde jsem ale nepsal, že je to většina jejich nájezdu.

                                        0 0
                            • ELx  

                              Jako ze němec jezdí každý víkend na chalupu 500 km ? :-D

                              0 0
                            • mr.antik  

                              Počkej to myslíš jako že někdo to auto bude na víkend vykládat, aby si převezl nějaký věci?

                              0 0
                              • zdenal8  

                                Tak víš prd jakou v tom má vestavbu a vždycky neni nutný všechno vyložit. A pochybuju že elektrikář bude mít celou dodávku nabouchanou nářadim. Vozí si tam i materiál. Ten co mi dělá elektriku na baráku si vystačí s Dokerem. A ještě tam má místo na materiál.

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  no já to vím, já to auto kupoval :-) nejde o nářadí spíš kabeláže, lišty, spoustu montážní blbinek. dva regály po stranách. Samozřejmě že mu taky může stačit žebřík, vrtačka a basa s nářadím – čili felda v kombíku.

                                  0 0
                                • nitraq  

                                  Je fakt, že elektrikář není instalatér, co si vozí pojízdnou dílnu s ponkem, svářečkou trubek a všema možnejma fitinkama.

                                  0 0
                  • jeniiiik  

                    Od nas ted z firmy půjde osmilety Jumper, ted ma necelých 90000km. Asi petkrat vezl tunu, jinak jednou týdně cca 200–400kg asi dvacet kilometru. Ostatní trasy jsou většinou náklad velikosti krabice od banánu. Nejdal jsem s nim byl ja, kdyz jsem si jel do Plzně pro kola. :D

                    Čtyři roky jsem na nej cekal, ted uz to seru bo mam multaka. 

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Narazit na takovej případ je můj sen:) Za kolik tak pude?

                      0 0
                      • jeniiiik  

                        Půjde na protiúčet, netuším kolik z to dají. Neprodavame to primo aby jsme s budoucím majitelem neresili ,,reklamace" každé hovadiny na co by si vzpomněl.

                        0 0
                    • strongpajda  

                      Škoda že jde protiúčtem…

                      0 0
    • exxonvaldez  

      V této cenové relaci to je nesmysl.Bude to téměř jistě šrot.Jedna věc je udržet to v pojízdným stavu a druhá projít STK, a hlavně emisema.Samozřejmě to bude nafta a tam můžeš dát za servis víc než je tahle cena.Perspektivní ojetina za tyhle prachy je stěží malej benzín.

      0 0
    • Japhy  

      Kamarád z kapely pořídil za 70 prastarýho Transita přejmenovaného na pussywagon. Zatím se nesype, ale myslím, že brzo bude. Přeji hodně štěstí a málo času pod vozem, protoře předpokládám že aby mělo provozování takového auta smysl, budeš ho muset udržovat v chodu svépomocí, jinak v tom neskutečně zahučíš.

      0 0
      • oddie  

        Pamatuju na super odpověď jednoho takovýho majitele prastarýho Transita, na otázku, kolik to žere: 12 litrů nafty, 4 litry vody, litr oleje a dvě Solviny na 100km :D

        0 0
    • strongpajda  

      trošku jsem navýšil limit a nšel tohle https://auto.bazos.cz/…d-obytne.php co by na tom mohlo být špatně?

      0 0
      • oddie  

        Najeto 250tis :D:D:D

        0 0
        • strongpajda  

          No podle me tak 450tis minimalne, ale kdyz se oprostime od cisla, na co si dat pozor u tyhle motorizace? Dik

          0 0
          • oddie  

            Motorizace je v takovémhle případě věc zcela podružná. Pokud je to servaný vrak, žádná motorizace tomu už nepomůže.

            0 0
          • Smazaný účet  

            No nechci ti brát iluze, ale u nás se sanitky jezdí až do smrti. Ona ta přestavba je ******** drahá tak se to musí zaplatitt

            0 0
          • tromboonen  

            Hele buď je to před smrtí a hledá hejla, nebo OK, za prvý bych se zeptal na historii, ale skejťáci asi moc na údržbu nebudou, za druhý bych si domluvil, že to vezmu do nejbližšího servisu a pak se uvidí, koupit to naslepo asi ne… jinak podobný auta (bez sanitní výbavy) se daj koupit za podobný peníze i mladší a s míň najeto, absence tý výbavy a historie záchranky je spíš plus, postel tam vyfičíš za pár korun…

            Iveco nebo neco se stejnym motorem co jezdilo dlouhy streky na tom budee lip…

            0 0
            • mr.antik  

              Pro dva lidi jo, pro čtyři už jen za sedačky dáš třeba 70…

              0 0
              • tromboonen  

                Tak jsou i ty zaklad pro tri vpredu, pak ty s tou druhou radou, takze az pro 6 lidi… chce to rozmyslet co potrebuju, tazatel mluvil o dvou lidech a nic vic, ja osobne bych bral 9 mist s tim, ze to kdyz busu potrebovat vyhodm, skla zakryju… furt lepsi jednou za rok montovat, nez mit obr kravu co je jen pro dva a tri tuny nakladu, ale to je na kazdym soudruhovi…

                0 0
                • mr.antik  

                  Klasický dvě řady nebo tři řady jsou na camper uplně naprd, bohužel

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Záleží na dýlce… nějaký dodávky jsem měl a teď bych šel do 9 míst extra dlouhý, když potřebuješ vyhodíš, šoupneš tam nějaký bedny a konstrukci, pak zas zpátky 9 míst, variabilita k nezaplacení, pokud máš kde parkovat… jako everyday car se to brzo omrzi i když je to luxusní verze o 10 cm delší než Ochcávka… to radši mini auto a k tomu tu dodávku v socka verzi, což vyjde tak nastejno…

                    0 0
                    • mr.antik  

                      když potřebuješ vyhodíš – to předpokládá garáž plus silnýho pomocníka k tomu – ten trojsedák má 90 kilo. Navíc je nepohodlný, nepolohovatlený. Já myslim tu situaci, kdy potřebuješ třeba ve 3–4 lidech jet a spát.

                      Samoztřejmě to závisí na potřebách, ale 9 lidí jsem nutně nikdy véz nepotřeboval. Jako skutečně variabilní považuju samostatné polohovatelné sedačky v kolejnicících.

                      Vepředu samozřejmě dvě samostatné křesla, pokud nevezeš teda úkáčka na stavbu. Myslim auto, které slouží primárně na cestování, nemyslim nějaký plecháč s možností se vyspat.

                      0 0
                      • tromboonen  

                        No já měl luxusní Viano se sedmi místy (poté co jsem dokoupil skládací trojsedák, taky vážil tunu) a pořád to nebylo úplně univerzální auto… 8–9 lidí je posádka lodě, sice to potřebuju maximálně 1–2 za rok, ale pokud bych kupoval dodávku, bude to kritérium, že máš kam dát sedačky je samozřejmý, kupovat (spací) dodávku a nemít ji kde parkovat/nemít ani garáž na odložení krámů je blbost..

                        0 0
      • mr.antik  

        Vypadá pěkně, trošku větší než jsi chtěl :-)

        0 0
        • oddie  

          Pěkně??? Vypadá hůř než ten kamarádův Master, co má najeto o milión víc než je tady inzerováno…

          0 0
          • mr.antik  

            Co konrétně? Ta vyblitá barva? Cena je za ten interiéř, pokud máš představu co to obnáší, plus je to legálně.

            0 0
            • oddie  

              Jo, ten interiér mu ve sběrně bude fakt co platnej…

              Takováhle dodávka je principielní nesmysl, ale jak je každému libo, ať si na tom ten čumák natluče sám.

              0 0
              • mr.antik  

                Záleží jak moc zo zen člověk předtim dal dokupy… a evidentně do toho nasypal dost

                0 0
                • oddie  

                  A proto to prodává, jen aby se toho zbavil.

                  Mám takovou zkušenost, asi nepřenosnou: Jednou servané, navždy servané. U auta dorvaného bez údržby se pak prostě sralo všechno dokola, ať člověk vyměnil cokoliv. Nemám pro to vysvětlení, klidně bych věřil na karmu, ale už bych se do něčeho takového nikdy nepustil. Nebyl to zdaleka jen jediný případ, prostě to, co bylo průběžně solidně udržované zpravidla bylo v pohodě, a to, co byl resuscitovaný vrak, se prostě už jen sypalo.

                  0 0
                • tromboonen  

                  Nasypal? Dal tam postel, lednicku a sporák ze sběrnýho dvora, fajn, ale cena takový úpravy je tak 10k max, samodomo tak půlka… pak to asi jezdil na krev, možná ne, ale ruku do ohně bych za to nedal. Proti tomu auto co jezdilo dost přetížený, na krev a po městě na krátký trasy… že má umakartový skříně Tě fakt nevytrhne… když vemeš podobný Iveco nebo Sprinter, co jezdilo delší trasy, má prázdnej zadek, tak to tam postavíš za pár kaček… když chceš typo na víc lidí, musíš koukat po těch co maj víc míst, i ty jsou…

                  Hele vim o par bydlicich za ty prachy, komplet zastavba (bohuzel i s kupelnou, ktera je na hovno a jen zabira misto), ale mechanicky jsou na tom super a maj najeto stejně nebho mene, a s bydlikama se jezdi pianko. Nerikam, ze je bydlik idealni, podle me slusna dopdavka bez oken a ghetto prestavba je lepsi pomer cena/vykon, ale tady to uz je za cenu bydliku.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Ok, beru, nechám si u tebe něco takového postavit :-) Za kolik umíš rozkládací dvojsedák?

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Von tam má blbou postel, žádný skládání, v tak velkým autě skládat nemusíš, jinak do MB Viano stojí skloádací trojsedák 30k z druhý ruky a tuším 40–50 ceníkově, u VW míň, protoře VW maj pásy pevně v karoserii, MB to má v sedačkách, takže máš větší variabilitu, ale váží to tunu a stojí majlant… asi tak. Při low cost stavbě ***** na variabilitu, koupit něco co má patřičný počet míst i když pevnejch a dělat to ad hoc… třeba ty furgony s druhou řadou umí až 6 míst plus vzadu dost na postel a něco (dlouhá verze)… zkoušel jsem univerzál na všechno a stejně to nebylo ono.

                      0 0
      • Pavel8  

        Mám VW T4 2,5Tdi dlouhou vysokou 5 míst, dodělanou rozkládací sedačku na postel z Multivana kola se tam vejdou i když je to rozložený.

        0 0
    • Tecka  

      Já dám jenom takový jiný tip. Pokud již máš nějaké rozumné auto, nechceš si za tenhle nízký budget raději koupit nějaký karavan? Myslím si že už za cca 60kkč se dá koupit rozumně velký karavan, kde po složení postelí v pohodě zaparkuješ dvě kola. Nemusíš nic „stavět“ a provozně to bude proti dodávce „zadarmo“. Předpoklad je samozřejmě to auto.

      edit: jen tak pro inspiraci co například myslím http://www.eurokaravany.cz/…lene-postele

      0 0
      • Smazaný účet  

        Je otázkou jak by tam ta kola dával skrz ty úzké dveře. Jinak zrovna ten co jsi postnul vypadá moc hezky.

        0 0
        • Pedro404  

          A odpovědí je, že pěkně blbě.

          0 0
        • Tecka  

          Samozřejmě by nejspíše muselo jít přední kolo ven a natočit řídítka.

          0 0
          • mr.antik  

            se soupravou která má třeba 10 metrů na dýlku budu vyndávat přední kolo? A v noci vyndávat kola ven, abych se vyspal? Plus to samozřejmě předpokládá auto které bude trošku tahoun.

            0 0
            • Tecka  

              Návrh byl jenom ekonomická varianta za předpokladu že má již auto. Ano, má to chyby, ale zase je to finačně někde jinde než živit starou dodávku (myslím hlavně to, že na karavanu se skoro nemá co pos*at).

              0 0
              • mr.antik  

                No to pak bych spíš bral nějakou malinkou dodávku typu T4, Traffic, která se dá celkem v pohodě používat jako osobák a udržovat to ja za jedny peníze. Ale záleží na konkrétním využívání.

                0 0
                • oddie  

                  No, v pohodě… T4 za kilo, to bude taky dílo :D Pohoda jedna báseň :D

                  Tyhle nápady „nutně potřebuju, abych v tom mohl spát“, zvlášť motivované snahou ušetřit za normální ubytování, zpravidla končej dráž a hůř než cestování po penzionech :P

                  0 0
                  • Tecka  

                    No musím se přiznat, že osobně taky nejsem příznivcem ani karavanu ani dodávky (obytňáku). Nejsem takový cestovatel, abych nemohl (včetně rodiny) pár krát do roka zaplatit někde ubytování. Ale zase pokud někdo třeba objíždí závody a je polovinu víkendů v roce mimo domov, tak se ta investice se vyplatí.

                    0 0
                  • mr.antik  

                    vždyť sám taky jezdíš autem co má hodnotu pod kilo…

                    Samozřejmě o penězích spaní v dodávce není, to je jasný

                    0 0
                    • oddie  

                      Ano, jezdím. Koupené bylo před lety za kilo přesně, bylo tehdy skoro 12 let staré, a sháněl jsem ho v tom stavu, abych ho vůbec koupil, rok. To jen abychom si upřesnili základ. A především – není to dodávka. Je to „jenom“ MPVčko. Velikostí se to liší o něco málo, ale ceny je třeba násobit dvěma, když chce člověk srovnatelný stav. Pořízení, servis i provoz. Když se to někomu líbí, proč ne, jeho boj, jen upozorňuju, že takové to nadšení „koupím velkou šunku za pár šlupek, ušetřím za ubytování a všechno bude super“ zpravidla končí hodně nepříjemným vystřízlivěním, že ta šunka mizerně jezdí, furt se sere, znamená náklady na víc a stejně je v tom to spaní hnusný.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        tak něco to stojí (sám nechápu proč jsou ojetiny proti osobákům tak drahý), ideální je to koupit od někoho,kdo to od počátku používal k „osobním“ účelům… ale že by tom byl spaní hnusný, s tim bych si dovolil nesouhlasit..

                        0 0
                        • oddie  

                          A co jako? Uprostřed krásný přírody bejt zavřenej ve smradlavý plechovce? Děkuji pěkně, leda v hodně velký nouzi, kdyby to opravdu nešlo nijak jinak.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            možností je spousta… jinak troufnu říct, že spousta cimer na chatách a penzionech co jsem byl smrděla víc než tohle (a to ještě všecky dutiny nejsou zakryté).

                            0 0
                          • Pedro404  

                            Takže je lepší bejt zavřenej uprostřed města v hnusnym baráku?:)

                            Jinak vnitřek dodávky vypěknit a vyvonět neni problém, pokud je na todle člověk cimprlich.

                            0 0
                            • oddie  

                              Jasně. Vypěknit a vyvonět :D V reálu vycpat kobercema a lepenejma pilinama, a ten šílenej smrad rozpouštědel přerazit otřesnou voňavkou. No tvl, ještě lepší…

                              0 0
                              • Pedro404  

                                :D Ty seš slušně mimo.

                                0 0
                              • tromboonen  

                                Ty jo Tobě se snad stalo něco nepěknýho v dodávce :)

                                0 0
                                • oddie  

                                  Ne, nestalo. Jen jsem těch dojemných vyprávěnek o „vypěknění“ slyšel už tuny, a v tom vyprávění zněly fakt skvěle, akorát v reálu to vždycky byl otřes, bez ohledu na to, jak zaslepeně nadšený z toho autor sám byl.

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    Takže jsi v tom nikdy nejel, nespal, ale zaručeně víš, že to musí být naprd

                                    0 0
                                    • Auditor  

                                      Klasické bajkforum :D Neznám, nemám zkušenost … ale vím o tom vše :D :D :D

                                      0 0
                              • mr.antik  

                                Takže chceš říct, že vybíráš hotely bez koberců, bez čistící chemie, všecko perou jen čistou vodou a ten „neutralizátor“ pachů co tam pokojská stříkne každý ráno je něco extra?

                                0 0
                  • jeniiiik  

                    Mam T4 za kilo, nějaký problem? :) Atlantis interiér, kolejnice, lůžko, klima, tempomat, tažné…atd.

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Proč lžeš? Oddie snad jasně napsal, že to rozumně nejde, a beztak ti to vevnitř smrdí a máš to tam hnusný!

                      0 0
                    • mates555  

                      Tak tos měl hodně štěstí … já kolem těch aut „chodím“ už nějakou chvilku a občas mi jde obočí hodně vysoko z toho kolik si za to lidi řeknou …

                      0 0
                    • mr.antik  

                      Pokud to nedrží pohromadě jen lak, tak furt je to super auto, který se furt ještě vyplatí plnohodnotně opravovat, protože poptávka po nich je

                      0 0
                    • jeniiiik  

                      Jo a spavat v tom jezdím klidne jen tak, v lete jsem x krat dojel pred barak, řekl si ze se mi domu vlastně nechce, otočil se a jel za město na kopec. Vinko, kafe, neco k snedku, cumeni na svitici město pod sebou, tohle vlastně taky dělám úplně blbe… :D :D A smrdet to nesmrdi o moc vic nez ten co v tom spi…

                      0 0
                    • romachain  

                      Zajímavá cena, já vloni kupoval T4 Multivan 2004 75kW za 210 a ještě skoro 100 to sežralo, ale teď je skoro všechno naprosto v cajku a už jen někdy v létě nechám ošetřit kastli, aby zůstala ve skvělém stavu co nejdýl. Koupě nelituju, byl to splněnej sen… Něco za 80 jak byl původní požadavek tohoto vlákna mi nepřipadá reálný…

                      0 0
                      • scret  

                        vzdycky me bavi, kolik jsou lidi schopny vyhodit za staryho trandaka/multaka…:)

                        Za ty prachy se da koupit Trafic Generation/Opel, kterej je jako multak, akorat lip jezdi a neni to tak spartansky na rizeni… a spolehlivy to je podobne… Jo a bude to pravdepodobne novejsi:)

                        0 0
                      • jIrI___  

                        Tohle vidět jeden místní uživatel (nick si už nepamatuju), co pravidelně ucvrnkává z olítaného Galaxy za 300k jiného místního uživatele (nick si už taky nepamatuju), tak se asi rovnou zesere :D

                        0 0
                        • scret  

                          :))

                          0 0
                        • romachain  

                          Já nerozumět… Nepotrebuju to obhajovat, jsou levnější kousky, viděl jsem jich nemálo než jsme tento vzali, byl první kterej nebyl v minulosti zneužívanej a evidentně byl rodinný prázdninový auto. Navíc i kilometry seděly a vzhledem k nesmrtelnosti T4 jsme nic jinýho nechtěli. Taky rozhodovalo to že máme blízko božího servisáka co se na velký vw specializuje.

                          0 0
                          • palo7  

                            O nesmrtelnosti T4 se přesvědčuje můj soused. Věřil a věří těm řečem stále a celkem mně přesvědčuje. Jen nesmí člověku vadit, že do servisu dává u 20let starého auta tak 30 ročně, to aby to bylo nesmrtelný a jezdilo. A furt je to jen stará volítaná ***** ;-)

                            0 0
                            • kesu  

                              Pokud tě stojí 20 let starý auto jenom 30 ročně, tak si není na co stežovat.

                              0 0
                            • Kouba_2005  

                              Těch 30 ročně je přehnaný. To auto je prostě držák a automechanici na něj nedají dopustit, na rozdíl od modelů T5. Stejný je to u oktávek první řady. Jsou to prostě dobrý auta pro ty, co si to dokáží opravovat sami doma.

                              0 0
                            • romachain  

                              Nesmysl, všechno co jsem do něj vrážel byly investice odpovídající stáří a kilometrům a byly na dlouhou dobu (spojka, výfuk, klimakompresor, rozvody, letní+zimní obutí…). Oproti novějším typům nesrovnatelný intervaly výměny všeho… Ale každej ať si pořídí co je mu libo, výběr je velikej. Věřím tomu, že se dá za podobný peníze pořídit mladší a modernější stroj, nic pro mě…

                              0 0
                        • nitraq  

                          Doplním ti vzdělání:)) Roman II a alinceb.

                          0 0
                    • strongpajda  

                      hezký to máš, ale na můj dreamcar je to nízký

                      0 0
                      • jeniiiik  

                        Mam to jako jediné auto. Vetsi krabici bych bral jedině s druhym malym priblizovadlem. A navíc je to celkem nenapadne.

                        0 0
                    • Džey Ár  

                      To Caravella, ne? Moc pěkný. Taky mám myšky něco takového pořídit :-)

                      0 0
      • strongpajda  

        Auto, který utáhne karavan nemám. A ještě ke všemu to úplně nesplňuje požadavky – s dodávkou jsou rychlejší přesuny, menší nároky na prostor parkování atd…

        0 0
    • Yatza  

      Ja se v aktualni situaci na trhu neorientuju, ale proc by dodavka za 100K mela byt horsi nez osobak za 100K? Zakladni modely dodavek se novy daji v akcich sehnat od 350K, coz je min nez vetsina osobaku. Dodavky byvaji jednodussi konstrukce (napr zadni naprava trubka na listovejch perach), navic zakladni modely byvaji oholeny na kost = min veci co se muze ******. Vetsinou bude mit najeto vyrazne vic, nez stejne starej osobak, to jo, ale to nemusi byt nutne problem.

      0 0
      • mr.antik  

        to je právě to, do čeho nevidíš i když ty ceny taky nechápu… stejná dodávka může jezdit hladký trasy někde třeba do německa, řidič z ni vyleze jen když se jde najíst nebo vychcat, nákladovej prostor otevře 1× za tisíc km. Nebo s tim bude hrkat někdo město nebo D1, startovat 100× za den, řadit nonstop 1,2,3,4 a zpět, nebo pendlovat na stavbě nonstop v prachu, vozit to přetížnený. Přístup k servisu „až když to fakt nejede“ apod.

        Ono to sice vypadá jako oholený na kost, ale u moderního dieselu tam kromě pár komfortních jednotek bude složitost stejná, ceny všeho většinou dražší.

        0 0
      • exxonvaldez  

        Např. máš spoustu lidí kteří s osobákem namotaj 5–10tkm za rok,a staraj se o to.Dodávka je v drtivé většině ,,pracovní stroj,, kterej denně jezdí s tím je spojenej i nájezd km a většinou i horší přístup k servisu.

        0 0
    • kesu  

      Hele já bych do toho určitě nešel. Ale můj zaměstnanec (Ukrajinec) si v téhle relaci (kolem 3tis euro) koupil před časem Sprintera (jako všichni z UK, tam když nemáš Mercedes jako bys nebyl) a následně udělal komplet lak a vyvaření (na UK asi za 1000 euro), nechal potáhnout sedačky (nějaký stovky Euro) a vyměnil Turbo a vstřiky (za nějaký z asi tak podobně jetýho auta, tedy šrotu). A pak to najezdilo snad 250tkm bez problému a bylo to i docela hezký, než to na Slovensku na sněhu nacpal na dálnici do nějakýho kamionu (gumy vozil zásadně Sailun komercio a měl radost, že jsou po 130tkm jak nový). Proč to říkám je to, že teď už podobný auto nesežene ani o 1000 euro dražší a to čím jezdí teď (Vita kolem 50 tis. kč), jsou naprosto neuvěřitelný popelnice.

      0 0
      • mr.antik  

        Sehnat starý bude oříšek, od určitýho věku to prostě neklesá, všichni v tyhle ceně radši starý jednoduchý auta bez kurvítek, ale věřim že na německých bazarech by se něco takovýho okolo 5t Euro mohlo najít. A k tomu mít možnost si na tom udělat dost sám, protože solidní automechanik od toho bude dávat ruce pryč.

        0 0
    • antt  

      podobně jsem nad tím taky nějakou dobu špekuloval, i nad karavanem a nakonec koupil rychloroskladací stan z dekatlonu, teplý spacák a samonafukovačku :)

      Takže jsem dal přednost pohodlnému osobáku před hlučnou, smradlavou, nepohodlnou a vybydlenou dodávkou za 100k

      0 0
      • mr.antik  

        Pokud srovnáváš se stanem, tak na to ti stačí pohodlný voňavý kombík nebo MPV.

        0 0
        • antt  

          mám něco mezi MPV a kombíkem, nechal jsem zatmavit okna a spávají tam kola :)

          0 0
          • strongpajda  

            no já bych rád spal v autě i s kolama… pomalá, vybydlená a smradlavá dodávka se dá časem přebudovat. ale bude to stát raketu… ach jo…

            0 0
            • antt  

              auta jsou všeobecně žrouti peněz . .

              Já třeba tehdá koukal po Mercedesu Vito XL z roku 2005

              0 0
              • notobi  

                tomu bych se vyhnul prolínala jim nafta kolem vstřiků a totálně je to zapeklo do hlavy včetně víka hlavy a nebylo to moc levný řešit

                0 0
            • Baba-Ji  

              Mel jsem stejne požadavky jako ty – kempit a zaroven mit kola uvnitř auta.

              Tak jsem před trema rukama koupil nizky kratky T4 2,5 TDI rocnik 2000, 9 mistne, nalitano udajne mělo 250k, podle Cebie ale 320k km, cena 110 000. Klepu na drevo, od zacatku mne auto neprislo na vic jak 150k Kc vcetne porizovaci ceny (musel jsem dokoupit komplet zimni kola, 2× menen olej, jednou predni sklo, jednou homokyneticke klouby, ventilator na chladici, lanko rucni brzdy, pojezd bocnich dveri a jednou preventivne rozvody).

              Poslední radu sedacek jsem vyhodil, za druhou sklapeci radusedacek jsem udelal skladaci postel. I rozlozena je dost vysoka na to, aby se pod ni vesly nejake rozlozene kola a bagaz. Na postel mam dve skaldaci matrace, spi se na nich az prekvapive pohodlne, když zatahnu záclonky, je tam i prijemne soukromi a zadny pocit hnusného smradlaveho auta nemam :). Svoboda a pohodli kdekoliv pobyt/přečkat noc je hodne navykova a fakt super věc.

              0 0
    • scret  

      nez tohle, tak bych sel cestou stanu, spacaku atd. A spousta penez ti zbyde:)

      A to jsem dodavku mel a i nekdy v tom spal…

      0 0
      • strongpajda  

        to, že mi zbyde spousta peněz je jasný, ale „pohodlí“ relativně suchýho bydlení v autě je lákavý

        0 0
      • Pedro404  

        Na delší cestě je každodenní rozkládání stanu u auta pěknej vopruz, nehledě na to, že musíš furt řešit nějaký nenápadný spací místa, dodávku šoupneš kam chceš a za pět minut spíš.

        0 0
        • scret  

          ano, vsechno ma svoje pro a proti… Kazdopadne vergl za 8 petek bude stejne furt stat, anebo pri ceste do zahranicic do nej budou furt prudit cajti…

          Jak jsem psal… Za 2–3 kilka se uz da sehnat neco rozumnyho… JInak bych se na to…

          0 0
          • mr.antik  

            Co jsem koukal při výběru, řekněme okolo 200 už se nechal koupit slušně vypadající plecháč nebo kombi, ale určitě ne bez investic.

            0 0
            • scret  

              asi tak, tusim loni nebo predloni jsme prodavali Trafica, rv2008, najeto cca 110tkm, 1.majitel, serviska, perfektni stav a cena myslim kolem 230ti… Kdyz nespechas, tak se da koupit…

              Ted jsem koukal na nejaky Vivaro… Cena kolem 250ti za paradni kus… Vybava Tour, tzn. jako MPV, 7mist, vetrani a topeni dozadu atd.

              Plecharina se da kolem tech 200tis. koupit…

              0 0
              • mr.antik  

                Zase civilní verze jsou v lepšim stavu, nicméně na větši vestavbu jsou naprd (skla všude, zvednutá podlaha, snížená střecha, výdechy klimy…)

                0 0
                • strongpajda  

                  souhlas… moc oken taky škodí. Nedá se nic schovat, všechno je vidět

                  0 0
                  • scret  

                    okna spis kvuli zastavbe… Nevyhoda je nizka strecha… To si ale clovek musi nejdriv uajsnit, co vlastne chce. Kazda vyrianta ma svoje pro a proti…

                    0 0
                    • strongpajda  

                      chtěl bych mít dost peněz a nechat si udělat nový auto podle představ… bohužel se mi to asi nikdy nestane, hnusná realita

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Všechno jde, je to jen o hlavě a o známostech.

                        0 0
                      • scret  

                        Ja bych ani nemusel mit auto primo podle sebe… stacil by mi multak 4motion a se stanem na strese… takze taky se mi to nikdy nestane:))

                        0 0
                        • mates555  

                          Říká se tomu California beach :-) já bych ještě doplnil o seikel podvozek a doplňky :-) na rychlebach to měli nějaký Němci. Pod střechou spali a dole měli kola. Pro dva dobrý.

                          0 0
                          • Auditor  

                            Hm, to je paráda.. NO, taky to mám jako dream car :D

                            0 0
                          • scret  

                            jj, vlastne Beach nema tu debilni camping zastavbu jako obycejna Californie co?

                            0 0
                            • krabica  

                              Jo, to je právě super. Jen vyklápěcí střechu, zadní řadu sklápěcí uzpůsobenou spaní, nějaká světýla a drobnosti, jinak je to plnohodnotný mulťák.

                              0 0
                              • scret  

                                njn, ale vratme se zase zpet na zem… Novota bude urcite min. za 1,5 mice :((

                                Z nemeckyho platu na to asi neni takovej problem nasetrit, z ceskyho uz docela jo:)

                                0 0
                        • mr.antik  

                          Myslíš zvedačku? To můžeš chrápat rovnou ve stanu vedle auta, ne? Jako bonus budeš mít i trošku místa :-)

                          0 0
                          • scret  

                            muzes:) Ale ono to je dobry i na zvetseni prostoru uvnitr, clovek se tam muze postavit…

                            Jako je to blbost, ale me se to docela libi…

                            Ale samozrejme, pokud by mi nekdo nabidl auto bez toho, asi bych to taky prezil:)))))

                            0 0
    • Pytlik  

      Stary naftovy Traficy byly celkem drzaky…A kupodivu se nesra.a ani elektrika…na to,ze to byl francouz…

      No ale nejvic jde o to najit dobry kus, v teto cene a stari…

      0 0
      • strongpajda  

        nabídka ojetin v kategorii do 80tis je docela dost, jen najít tu, která mě nesežere co se investic do oprav, úprav týče

        0 0
        • mr.antik  

          Pak tomu jedině obětovat čas, koupit něco staršího a bastlit doma. Jestli se to ovšem vyplatí.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Pokud je tvym cilem, ze za pet let usilovne prace v garazi budes mit vysnene auto, tak neni co resit:)

            0 0
            • mr.antik  

              No tak někdo toho času má dost, nemyslim že dát dokupy jedno auto trvá tolik spíš musiš koupit třeba ještě jedno či dva dárce orgánů, mít to kde skladovat… No a pak na cesty samozřejmě sebou tahat nářadí a montérky :-)

              0 0
    • tromboonen  

      Tohle je dokonalý, můžeš s sebou vozit i ledního medvěda… http://www.acdodavky.cz/…ba/5517.html

      0 0
      • zdenal8  

        A taky na to bude potřebovat céčko, podle těch tupláků. A s tím také spojené omezení jízdy o víkendech svátcích apod.

        0 0
        • mates555  

          píšou 7490 kg. Když už truck tak bych chtěl něco takovýho.

          0 0
          • Vilém  

            Jo, to je dobrej blazen.

            0 0
          • tromboonen  

            Jo něco takovýho jsem viděl v Maroku, první borec nás zastavil a ptal se francouzsky jestli projede, měl fr značku, my v půjčeným místním autě, on se skříňovým náklaďákem, newvím, jestli 4×4, ale měl pocit, že nedá šířku a výšku… netušil jsem, protože jsem tam byl poprvý… a druhej borec, s podobným, akorát drsnějším autem (4×4) super tlustý kola… a zacouval si zadkem k Sahaře a fotil si to auto co muselo stát tak pět melounů a žrát 5× tolik co normální s dunama v pozadí… jako vypadalo dobře, ale na to ježdění po asfaltu nebo polňačce posloužil stejně Citron z půjčovny, dojeli jsme stejně daleko do pouště jako on :)

            0 0
        • tromboonen  

          Počkej, jen když jsou na zadní 2× pneu tak už céčko? Není to o tom co/koho převážíš? Kdysi jsem řešil soupravu, která měla víc než 3,5, velký auto plus vozejk s dalším autem (déčko mám), ukázalo se, že tachograf a tyhlety debility jsou jen pro auta co to maj v základu, pak jsem taky jel odtahovkou s autem vzadu ze švajcu, tachograf tam byl, nemusel jsem, ale radši jsem dodržel pauzy… bylo to tenkrát hodně na vodě (cca 2004?, dneska snad už jasnější)

          0 0
          • zdenal8  

            No že má tupláky, tak to se dává kuli váze. Do 3,5 tuny se tupláky vetšinou nedávají. Jak je to přes 3,5 tuny auto tak céčko.

            Jak píšeš tu soupravu s vlekem nad 3,5 tuny, pokud to auto bylo do 3,5 tuny, tak stačí B, ale k tomu ten vlek, to už musíš mít E. Pouze C nebo D ti na to nestačí.

            0 0
            • kesu  

              s „B“ nesmí celková hmotnost soupravy překročit 3500kg

              s „B96“ pak 4250kg

              s „B+E“ nesmí překročit 7000Kg (teda nemám v malíčku takový ty traktorový vleky a hmotnost vychází z toho, že osobní auto nesmí mít přes 3500kg a vlek za něj taky ne)

              0 0
    • KAPLIS  

      Řeším aktuálně ford tourneo custom, ale za trošku jinou kasu. Jedno auto v rodině. Takže osobak plus jednoduchá obytka na víkendy s kolem nebo výlety. Stále si tu investici nějak neumím rozhodnout a někteří tady tomu moc nepomáhate :-)

      0 0
      • tromboonen  

        To nebrat! Podle mě horší, než hranatej užitkovej Tranzit. Jel jsem jedním tímhle Tourneo velmi zánovním (70k najeto) a opečovávaným (v té lepší „osobní“ verzi) na jih Itálie a je to neskutečně odfláklý auto, jak jízdníma vlastnostma (podvozek i motor, skoro to nejelo i když to měla bejt nějaká silnější verze), tak ergonomií a provedením interiéru… to snad opravdu radši nějakýho Traffica a pod. Vito a Viano je o dvě třídy vejš a ne vždy stojí o tolik víc.

        0 0
      • Pán z Dubu  

        Také PSA+Toyota mají trojčata osobních dodávek v podobné velikosti.

        0 0
      • vili  

        Zrovna sem tím přijel (služební). Co mi na tom vadí je hlavně to, že když to honíš, tak to vezme 9,5 l (2,2 tdci/114 kW) a když jedeš kadla kadla, tak pod 8,9 se dostat je poměrně nereálné. Takže pokud to chceš používat na větší nájezd a mít to déle jako bych chtěl já, tak toto je jeden z důvodů proč ne. Jinak za najetých 70tisíc zatím jen nějaké jedno čidlo se měnilo v rámci záruky a čekal bych, že to pojede trochu víc. Pravé boční dveře přestaly klepat až po 4. vavážení zadních kol.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Kolik čekáte, že tyhle krabice budou žrát?

          0 0
          • vili  

            Míň, když starej větší transit při stejným použití žere 8 a mulťák taky

            0 0
          • mr.antik  

            9l má průměr známej s největším Ivecem 3.0, jezdí s tim tak, jak je potřeba (autodoprava). Já jezdim malým Ducatem asi 8.1l, dálnice nehonim ale jinak se nijak neploužim, prostě jako s osobákem.

            Tyhle malý auta by mělý brát tak o litr méně. (7–8)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Asi jezdím jinak, T4 i T5 se kterou sem jezdil brala 8–10. Kluci co maj v práci Custom, 92kW jezdi podobně. Nejvíc to bere na dálnici, možná když pojedeš za kamionem, tak to za 5 pojede.

              0 0
          • ELx  

            Jezdím s malým Ducatem průměrně tak za 9–10l (hodně skákání po městě, studené starty)

            Když jezdím dálky, tak s Jumperem L4H2 plně naloženým po dálnici cihla na pedál průměr tak 7–8l…

            0 0
        • romachain  

          To je celkem adekvátní spotřeba, ne? Moje T4 2,5 TDi 75 kW si vezme při těžké noze skoro 9,5 (bavím se o cestovní rychlosti někde okolo 120–130 s občasným vytočením do 150 při předjíždění. S lehkou nohou a rychlostech někde v rozmezí 80–100max (loňská letní skandinávie) to bylo do osmi, dokonce občas kolem sedmi. Nutno dodat, že podle mých zkušeností je spotřeba na zahraniční naftu nižší než na tu českou. Dlouhodobej průměr mám 8,03 (počítáno z posledních 19 tisíc km).

          0 0
          • Vilém  

            To jsem myslel, ze jsou na tom T4 lip. Takovou spotrebu mam s T5 2,5 96kW, ale ctyrkolkou v dlouhym a zvysenym provedeni.

            0 0
            • mr.antik  

              Taky bych řek… dokonce tu okreskovou rychlost bych tipoval klidně k 6l (samozřejmě jsou to informace od majitelů, takže mohou být trošku zkreslené… ale 8 je ošlivě moc)

              0 0
              • romachain  

                Rekord mám 7,1. Lepší spotřeba by teoreticky mohla vycházet v silnější 111kW verzi, která má delší pětku. Jinak moje údaje jsou docela přesné, mám každé tankování do plna a všechno přehledně v excelu, jsem v tomhle puntičkář. Ono na jednom tankování něco věštit je nesmysl, ale když je to evidovaný tisíce kilometrů, pak už ten průměr nějakou vypovídající hodnotu má. Jednou mi to třeba vyšlo na 6,5, ale pak v dalším zas bylo nesmyslně víc, což jasně ukázalo na rozdíl v tom jak to na které pumpě vypne. Těch 7,1 mi vyšlo jako rekord, kterej je reálnej. Nejvíc mi to ukázalo onehdá na trase Brno-Praha a zpět s cihlou na pedále na 9,3.

                0 0
        • scret  

          slysel jsem taky, ze je to vergl… Jinak ja spotreba s Traficem 2.0DCI – na dalku kolem 7–7,5L a po meste cca 9,5L.. pohodovy mezimesto kolem 8mi… A kdo mne zna, vi, ze rozhodne na klobouka nejezdim:)

          0 0
          • KAPLIS  

            Jenomže trafik nelíbí, vnitřek ee a podvozek bez zatížení tvrdý. Výhoda širšího vnitřního prostoru by se hodila, ale ty lavice zase zabíjejí variabilitu. VW předražené, ve stejné ceně a stavu starší ročník, zlodějsky atraktivní. Ford se mi líbí. Předpokládaný nájezd za dobu co jej budu užívat asi 100 000km a aktuální spotřeba u fokusu je asi 7,5l. Takže když se spotřeba zvedne o 1,5l za dobu používání to hodí asi 50t. Něco ušetřím za Ubytko a ušetřím spoustu nervů s balením focuse na víkendové závody. Něco vydělam na spolujízdě atd. Mám rozjednanou L1 2,2 114kw. Leštěnka voňavka s výbavou. Ale 2.0 by asi byla lepší, jenže to je + asi 100000. Nebo další dva roky čekání než spadne níž. Jestli má někdo nějaký typ nebo podmět, co by mi pomohl v rozhodování tak sem s ním :-)

            0 0
            • scret  

              tak jen abys tech 100tkm najel:))

              0 0
            • tromboonen  

              Nechceš spíš předmět než podmět? Za kolik ta voňavka má bejt? Podívej se na Viana, kupodivu vycházej jetý o dost líp než VW T, nekradou se a jsou držákym minimálně motory určitě.

              0 0
            • Bafoon  

              Čistě k zamyšlení bych dal 2,0 hdi 100kw Fiat scudo? (A podobne variace od Citroenu a Peugeotu). Tady s ním jezdí jeden kluk na biatlon a spokojen

              0 0
              • scret  

                jj, nez forda, tak radsi tohle… Navic to prej neni vubec spatny auto… teda myslim ta trojkombinace…

                0 0
              • KAPLIS  

                Toto se mi taky nelíbí a navíc je to prostorově menší. Navíc kousek v kterém jsem se vezl mě absolutně nepřesvěčil. V podstatě nic mě nezaujalo. Zvažoval jsem nějakou T4, ale rovnice cena stav a ročník vychází úplně mimo. A vzhledem k tomu že mám fokuse r1999 nedělám si iluze o podobně staré T4. Z těch nových mi vychází Ford. U mercedesu mám strach z případného servisu a taky koroze, kterou starší dodávky intenzivně kvetou. Novější nevím.

                0 0
                • tromboonen  

                  Prostě ses rozhod, no…

                  0 0
                  • KAPLIS  

                    Kéž by :-(

                    0 0
                    • mr.antik  

                      chtělo by to poptat uživatele, kdo na tom má neježděno 200tis+

                      Co já znám, tak spokojenost (kvalita holt občas trošku turecká, ale to je spíš kosmetika), ale to jsou nájezdy do 100 tisí což je v podstatě nic.

                      0 0
                      • KAPLIS  

                        Ten „můj“ má 100t a teď jsem s tím jezdil a celkem pohoda. Sice nezvyk řídit dodávku, ale takový ten luxus toho prostorového komfortu, vychytávky vyšší výbavy, pohodový pocit při jízdě, bez touhy po race režimu. U srovnatelných aut to bude hodně podobné, ale mě se ten ford pohledově líbí nejvíc. A kdyby byl v modré metle tak je můj :-).

                        0 0
                        • strongpajda  

                          Máme dva v práci. Jeden se sere stále – AdBlue, vypadaný konektory u ABS atd, najeto 28tis. Druhý zatím drží, ale má jen 7tis.

                          Jízda s tím není špatná, ale ergonomie na mých 190cm nic moc. Furt jsem si nenašel tu správnou pozici za volantem. Překáží mí středovej panel s řadící pákou – tlačí mě do kolene.

                          0 0
                          • tromboonen  

                            „Zatím drží v 7 tis.“ a „Má najeto 28 tis. a furt se sere“ jsou vyloženě skvělé reference, do toho bych šel :)… teda kdybych se jedním dost intenzivně neprojel..

                            0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jezdí k nám teď servisáci, co Fordy mají (custom skříň) a 2 už mají nájed 180t. Je to skříň, tak těžko soudit interiér, motorově a mechanicky to prej je OK, naopak, měli před tím Ducata Vivara a tohle je prý o dost jinde. Každej preferuje jinou značku a pak má s jinou problém. Tyhle moc Fiaty a a podobný variace radi nemají, tady zase jiní píšou opak. Spíš to bude o konkrétním kusu, na který narazíš, než obecně o značce.

                        0 0
                        • mr.antik  

                          co si budeme namlouvat, z „osobních“ dodávek zas takovej výběr není…Buď tohle, T5 nebo Viano. A teď novej Expert a spol. a nebo nove Traffic a spol, ale ty jsou ještě moc nový na bazar a nějaký zkušenosti.

                          0 0
                        • Roxteedy  

                          Ford a citroen/pg/fiat maji stejny motory 2.2

                          Spis presedli ze starsi na novejsi generaci motoru

                          0 0
    • Jardááá  

      zkus něco z totoho

      https://www.mobile.de/…s1:24100_16_

      0 0
    • jeniiiik  

      Kdyby náhodou někdo odtud chtěl, v nejbližší době bude na prodej osmilety Jumper. Zkopíroval jsem text z příspěvku co jsem dával výše kdyby to náhodou bylo někomu povědomé.

      Ted ma necelých 90000km. Asi petkrat vezl tunu, jinak jednou týdně cca 200–400kg asi dvacet kilometru. Ostatní trasy jsou většinou náklad velikosti krabice od banánu. Nejdal jsem s nim byl ja, kdyz jsem si jel do Plzně pro kola. :D Verze L2 H1, stav perfektní, není to nové auto, pár drbek tam je, ale nic závažného. Kabina jak nová. :-)

      Čtyři roky jsem na nej cekal, ted uz to seru bo mam multaka.

      0 0
      • Baluu  

        A kolik za něj ? Jen pro info .

        0 0
        • Vilém  

          …a co je to vubec za Jumpera, tim myslim provedeni, zda bedna a 3 sedadla, nebo vic sedadel…

          0 0
          • jeniiiik  

            Tři sedadla, bouda, 2,2 hdi, 88kW, majitel je firma, všechno je udržované, měněné, auto jezdí na pravidelné prohlídky.

            0 0
        • jeniiiik  

          Jen pro info zatím stačí porovnat s sauto :-)

          Výrazně levněji než jsou podobné tam to dávat nebudu. Tohle má výhodu, že to není utahaná dělnická herka a mělo kompletní servis co byl potřeba. Jak na tom nebudou polepy a budou fotky, hodím to tady. :-) Jo a měníme jen kvůli toho, že jednou týdně jedu pro zboží a potřebuju vézt delší věci, tak bereme L3.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse