jakou barvu na ram??jak spravne ram prebarvit neprofesionalne?!...

56 nepřečtených
  • Kami

    Dobrý den,nikde ve foru jsem nenasel neco o tom jak prebarvit stavajici lak na ramu.....Tak prosim poradte,jakou barvu zvolit tak,aby se neloupala,hodne vydrzela a nebo kde nechat kolo přebarvit…Děkuji za pomoc!

    0 0
    • pajan  

      Ja jsem delal byvalyho olprana (ocelovy ram) koupil jsem klasicky auto-laky cely jsem to oblepil…nastri­kal…prestrikal asi trema vrstvama bezbarvyho laku a barva drzela…

      0 0
    • sibe  

      Nechávám rám opískovat a pak práškovou barvu + lak , výdrž tak 5 let, to je tak akorát, než se mi barva zprotiví…

      0 0
    • Smazaný účet  

      tata si už tak před 10ti lety renovoval favorita a dal to na komaxit (asi se tomu říká i práškovej lak) no a používá ho jako zimáka bezproblému každý den vzimě na ježdění dopráce..

      0 0
    • roud  

      nechat opískovat a komaxit :O)

      0 0
      • Kami  

        kde ho mám nechat opískovat?? kolik to asi bude stát??a kde nakomaxitovat :-D??CELKOVA CENA?? nevyplati se radši koupit normálni sprej a obrousit??jsem v tomhle uplny zacatecnik tak se nezlobte,že se tak blbě ptám :D…dik za pochopeni.......

        0 0
        • jIrI___  

          Téměř v každé lakovně ti ho opískují a hodí na něj práškovou barvu. Cena cca. 700Kč za komplet. Aspoň tolik platil známý před rokem.

          0 0
          • roud  

            Tak tak podle druhu laku a vrstev se vejdeš pod 1000,– bez problémů :O)

            0 0
    • Luma  

      jestli jsi z Ostravy nebo okolí tak ti to za 300,–udělá v Paskově

      0 0
      • Kami  

        bohužel Brno :-( nejspíš nakonec skončím u motipu :-D …za 150 kč +šmirgl 20kč ale dikec za rady…mám o čem přemýšlet :-)

        0 0
        • jIrI___  

          Obyčejným sprejembych se do toho vůbec nepouštěl. Lak se pak odlupuje a na rámu to moc dlouho nevydrží. A pak ještě jak si představím, že bych měl šmirglem odírat celý rám… Obvolej brněnské lakovny a poptej se na ceny. Budeš to mít určitě mnohem pěknější a hlavně mnohonásobně trvanlivější než kdybys to dělal doma ;-)

          0 0
        • Vilém  

          To je strasna prace. Nedelal bych to, fakt to nestoji za tu drinu a vysledek je vetsinou nic moc. Pohledej v historii, urco je tam nekde thread, kde se resila lakovna v Brne.

          0 0
          • Kami  

            tak jsem se díval do historie a o Brně ani zmínka :-(,ale většinou na foru uvadi cenu od 400 do 1000 což celkem jde…Ještě jsem slyšel ,že se dá koupit vypalovací lak ve spreji…takový,kte­rým se stříkají auta v lakovně,jen nevím kde bych to vypálil :-Dnejspíš na slunci :-D.........

            0 0
            • Vilém  

              Tak treba tady se to resilo. Jinak ta firma je zde. Jinak osobne jsem si nechal strikat par ramu v lakovne Vintr v Blansku. Musis ho vsak mit dopredu opiskovanej.

              0 0
            • Luka  

              samovypalovaci laky jsou, ale schne to 24h a je nutny to mit v absolutnim bezprasnu. kazdopadne, nedas li jako zaklad presne danej druh podkladu na hlinik, tak se ti lak oloupe. autolak nic nevydrzi. jdu do komaxitu.

              bacha na zeslabovany trubky, piskovanim se dost ohoblujou a peckovani tomu da dost zabrat taky. louhovani je asi nejhorsi moznost. po piskovani nebo peckovani se to musi prelestit „bruskou“, jinak je to z malejma dirkama.

              moje zkusenost s lakovnama(auto) byla takova, ze to nikdo nechtel delat. nemuzou si za to rict vic jak 1500 a prace je na tom vic jak na pulce auta, takze se jim to nevyplati

              0 0
              • Luka  

                jdu = jdi

                0 0
              • Vilém  

                Tak o tom brouseni po piskovani slysim poprve. Uz jsem nechaval strikat dost ramu komaxitem ale nikde nevadilo ,ze by byl predtim piskovany. To by museli piskovat hodne hrubejma kulickama. Komaxit se krasne „slije“ a podklad nekopiruje tak, jako mokra barva.

                0 0
                • Luka  

                  je to jak kde. brouseni se tyka hlavne peckovani… piskovani vetsinou se nechava tak jak je, prave kvuli te praskove barve… zakreje to

                  0 0
                  • Vilém  

                    S tim peckovanim nemam zkusenost, takze je to klidne mozny. U piskovani, pokud maji jemny pisek, tak neni zadny problem.

                    0 0
                    • Luka  

                      ja jo,,,

                      0 0
                      • Vilém  

                        To myslis ty drobny tecky? to by komaxit nezakryl? nejsem lakyrnik ani odbornik, takze nedokazu posoudit.

                        0 0
                        • Luka  

                          tyhle byly z tech lepsich… a mluvim o tom, ze to komaxit zakreje. nezakreje to autolak

                          0 0
                • muppet  

                  Bacha na ty pecky,většinou ti poškodí trubky a ani komaxit to nezakryje,když tak jedině písek.

                  0 0
              • cyp  

                Neda mi to a zapojim se – piskovani hlinikoveho ramu, jak jiz jsem psal, take neni zrovna setrna metoda a navic ji dnes jen tak nikde neprovadeji ze strachu o ram, ktery se muze snadno poskodit. Louhovani je metoda daleko setrnejsi. Je v tom ovsem zrada, ktera je ne kazdemu znama. Na louhovani se totiz pouziva vice typu ziravin a ta nejbeznejsi bohuzel obsahuje jakousi slouceninu sodiku, ktera dural dokaze vylozene „upect“. Je proto treba predem vedet, v cem ze se to nas milovany ram bude koupat ;-)

                0 0
      • cyp  

        Ahoj Lumo,

        zrovna vcera jsem volal panu Fajkusovi do Paskova a piskovani uz bohuzel nedela. Clovicek, ktery pro neho to piskovani delal je po smrti… :-(

        Jinak pokud jde o ram hlinikovy, tak ho jen tak opiskovat nejde. Vetsina lakoven piskuje velmi hrubou smesi urcenou na ocelove konstrukce a ta dokaze hlinikovy ram pekne znicit. A kdyz ne znicit, tak do nej udela hluboke ryhy, ktere se komaxitem nedaji vyplnit. Praskova vypalovaci barva (komaxit) totiz narozdil od autolaku nezna plnic.

        Sam ted resim lakovani sveho ramu, ale asi to necham az „po sezone“… Budu ho muset poslat do jedne firmy v cechach, kde mi z neho setrne sundaji (louhovanim) stary lak a pote poslu do Paskova na komaxit…

        0 0
    • Kami  

      ještě jsem objevil sprej na diskly kol u aut…disky jsou hodně namáhané tudíž by barva mohla vydržet…

      http://www.drogeriemartina.cz/…2404028.html

      co myslíte??

      0 0
      • jIrI___  

        Disky kol jsou hodně namáhané jenom tehdy, když nekdo neumí pořádně parkovat podél chodníku :-))

        0 0
    • pee.tr  

      Když jsem to dělal, o komaxitu jsem ještě nevěděl (až v průběhu práce), ale někdo mi o něm říkal nějaký mínus, který si bohužel nepamatuju ;-)

      Nicméně jsem si celý kolo obrousil a opálil ručně, pak natřel kvalitní základovkou, pak stříkl stříkacím kitem, 600kou brusným papírem pod vodou celý kit dokonale vybrousil. Pak stříkl bílou, který musela být pod mou vrhcní barvu a poté stříkl vrchní metalízou. Navrch ještě lak. No ale bylo to na dlouho, už bych to takto nedělal ;-)

      0 0
      • Vilém  

        Prave ze ta prace, co si s tim clovek da, nestoji vubec zato, navic to vyjde draz. Prasek mi delaji za 200–300 Kc a vysledek je super, neda se to se sprejem srovnat. Jedinou nevyhodou komaxitu je vyssi hmotnost oproti mokre barve a vetsi nachylnost k poskrabani. Tim poskrabanim vsak myslim pouze povrchove skrabance, jinak je mnohem odolnejsi na odloupnuti nez mokra barva.

        0 0
    • lusk  

      Mate nekdo zkusenost s opiskovanim ramu + praskovym lakovanim v Praze a blizkem okoli?

      0 0
      • Luka  

        http://www.cyklobares.cz/showpage.php?… viz bod 4. a 5.

        0 0
      • prodi  

        asi před 5 lety jsem nechal jeden rám lakovat u Štěrby. Pak jsem na něm jezdil celou sezónu a manželka na něm jezdí do teď. Ale byla to docela pálka, asi 2,5tis.Kč (opískování, lak, nálepky). Tou dobou jsem byl zblblej z barvy Bianchi, tak jsem si to nechal udělat :) Lak je i po letech super

        0 0
    • wbiker  

      Trošku tohle téma vyhodím z historie a připojím svůj dotaz. Potřebuju vidli na zimáka, ale sehnal jsem jen starší ocelovou odřenou červenočernou. Chtěl bych ji hodit celou do černé. Dá se to udělat doma bez spešl laků, plničů, atd? Jen obyčejnou barvou na kov? Moje představa je, sundat stávající barvu šmirglem a natřít nanovo štětcem. Máte někdo zkušenost, jak to bude vypadat? Respektive držet?

      0 0
      • pajan  

        Dělal jsem starýho oceláka… Šmorglem jsem to zbrousil, klasickym autolakem ve spreji nastříkal cca 2 vrstvy a na to 2 vrstvy bezbarvýho… drží a vypadá pěkně… už ho teda nepoužívám, ale byl jsem spokojenej :D

        0 0
        • wbiker  

          Asi to chce sprej, že?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Stetec vazne ne. Ikdyz se budes snazit, neudelas takovy hezky povrch jako kdyz barvu naprasis sprejem.

            0 0
          • muppet  

            Vyzkoušej váleček,samozřejmě se nedostaneš všude ,to doplníš štětcem a je to zajímavý efekt.

            0 0
          • pajan  

            Jj, sprej… Obyč na auto cca za 80,– kč… ještě zbyte na pozdější úpravy :D:D:D

            0 0
      • hradman  

        Kup sprej na disky lesklý a z 20cm to nastříkej v malých vrstvách, když se to bude zdát že první nástřik je naprd počkej oppravdu až zaschne a pak dej další, pokud koupíš větší sprej dá ti to na víc vrstev. stríkal jsem už 3 kola a pokaždě to bylo pěkný, nakonec to stříkni berbarvým kvůlu odolnosti a lesku.

        Já nejříve použil el. vibrační brusku s opravdu jemným brusným papírem a poté ještě dobrousit ručně. pokud je v rámu nějaká ďubka nebo je promáčklý tak jsem použil eprozin co se používá na zkorodované blatníky u aut třeba aby se vyplnila díra po korozi. no a apotom to jště otru nejakým hadrem at není zaprášený. Potom začnu stříkat barvu a to v malých tenkých vrstvách (lepší více tenkých vrstev než hodně barvy naráz (barva stéká a je to znát) no a pak počkat den dva až to vytvrdne. Nezapomenout zalepit návarky a střed a krk aby se tam barva nedostala. No pokud by chtěl mít někdo vetší záruku aby se to nesloupalo použil bych ještě předtím zákaldovnu ve spreji a trochu ji pak zjemnil smirkem.Dále pokud někdo chce kolo třeba dvoubarevné je dobré použít papírovou lepenku(jde dobře sundat a nezanechává lepidlo.

        Pokud někdo chce tak Author posílá zdarma nálepky na kolo (na jednom kole jsem chtěl mít opět orig. nálepky (přítelka má stratose od auhtora, tak jsem zkusil napsat do Authora kolik by stály a oni mi řekli že mi je pošlou zdarma.

        Toť vše.

        hlavně né štětcem :-( neodhadne se ta správná vrstva) mám vyzkoušené

         
        0 0
      • wbiker  

        Dík za rady, zkusím a uvidím.:-)

        0 0
        • Lsdenski  

          Tak, včera jsem si přinesl domů velmi pěkně přelakovaný rám z Cyklo Bareš. Dělají i matné barvy. Rám je matně černý a dost to připomíná anodizaci. Povrch je naprosto dokonalý a cena za odstranění původního laku v louhu, nový lak a tepelnou úpravu laku byla 1000 Kč. Dnes jsem také nechal vyřezat samolepky a to za 250 Kč. Doporučuju tuhle firmu a dávám palec nahoru :-). Domácí odlakování si nedokážu představit (louhování) a 1000 Kč je v poho částka.

          0 0
          • Vilém  

            No uvidis jak se ti matny lak osvedci. Co jsem mel zatim moznost se setkat s matnejma lakama, tak to bylo znacne neprakticke, bylo na to videt vse, kazdy otisk treba spinave ruky a umyvalo se to velmi spatne.

            0 0
            • Lsdenski  

              Já měl asi 3 roky černou matovou na Duratecu a bez potíží navíc odolná barva. Záleží na kvalitě laku a zda byl vypálen.

              0 0
              • Lsdenski  

                Hlavně se těším jak vyjdou samolepky, protože musí být co nejvíc lesklé aby byl nápis vůbec vidět. Na Duratecu jsem to měl a kombinace černý matný ráma a lesklé černé samolepky je moc pěkná.

                0 0
          • Lsdenski  

            Jinak vzorník Cyklo Bareš je celkem pestrý. Když jsem tak brouzdal po netu narazil jsem na vzorník RAL a to jsou odstíny. Zaujala mne svítivá červená, kterou si dokážu na rámu a k tomu perleťově bílou vidlici.

            0 0
          • wbiker  

            Ono šlo o to, že ta vidlice je na zimák, a lakovat jsem potřeboval fakt jen tu vidlici. Takže by se nevyplatilo ještě za to někde platit. Jinak už mám nalakováno, zatím to schne, ale na první pohled to vypadá dobře. Uvidím, jak dlouho to vydrží.

            0 0
            • Bikes  

              TRochu bych to oživil.

              Nechal jsem si zavařit rám a te¡%d bych potřeboval zakytovat svary, odstranit starý lak (louhováním) a nalakovat. Nemáte tip v okolí ostravy? Nebo ještě v okolí Moravské Třebové.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.