Jaké XC\Trailové kolo pro těžkou váhu? (138 kg,179 cm)

51 nepřečtených
  • Fastolph

    Zdravím všechny bikery,

    Předně bych chtěl říct, že jsem amatér-začátečník s láskou ke kolu a omlouvám se za případnou neznalost. Snažil jsem se tu na fóru procházet sekce se stejným dotazem, bohužel vše už je celkem zastaralé (nejnovější post je z roku 2017).

    Co od kola očekávám?

    Účel a požadavky: jezdím trasy 40–120 km od asfaltu, přes šotolinu až po lesní terén, singletraily apod. Kolo používám k cykloturistice i k vyčištění hlavy a relaxu v přírodě. Roční nájezd je cca 4000 až 5000 km. Preferuji především les a trasy mimo civilizaci. Takže bych to viděl na nějaký XC\Allmontain\Trail kolo s koly o velikosti 29". Jde mi především o pohodlí a kvalitu kola, které mě unese, ideálně nějaké celo-péro se zdvihy od 120 do 140 mm. Odpružení bych viděl kvůli lepší nastavitelnosti na vzduchové, nejlépe od FOXu nebo RockShocku, možná i od DVO, ale tam mám pocit, že člověk bez zkušeností by mohl mít problém s nastavením správného odskoku. Měl bych dodat, že přecházím z hardtailu Giant Revel 2 z roku 2012, které má pružinovou vidlici od SR Suntouru a je naprosto nedostačující. Co se týče brzd, chtěl bych už něco prémiovějšího s kotouči alespoň 180 mm. Řazení bych rád s jednoplackou 1×11 nebo 1×12, co něco snese a řadí naprosto přesně (Sram GX Eagle nebo lepší, Shimano SLX nebo lepší). Také bych chtěl mít na kole teleskopickou sedlovku a pokud možno i remote lock tlumiče a vidlice z řídítek, jak to bývá u značky SCOTT. U rámu mi nezáleží, jestli to bude v hliníku nebo karbonu, váhový rozdíl nemá cenu s mou váhou vůbec řešit. Pokud jsem své požadavky nějak přestřelil nebo nesmyslně navolil, tak si nechám rád poradit, přeci jen nejsem v tom tak kovaný jak většina z vás tady.

    Mé fyzické proporce: 138 kg, 179 cm – u svého kola mám rám velikosti L, ale u většiny výrobců jsem viděl, že jsem právě na hraně mezi M a L, tady bude nejspíš potřeba test, proto uvítám i doporučení obchodu (Brněnsko\Olo­moucko).

    Rozpočet: 60 000 až 70 000 kč, čím méně, tím lépe, ale spíše s mými požadavky budu rád, když se vlezeme do 70k.

    Po kolech už pokukuji s přestávky od minulého září a čím víc studuji, co každá značka nabízí, tím víc jsem bezradný. Líbí se mi kola od značek SCOTT, Giant, Trek, Specialized, KTM, RockMachine, Canyon, Orbea, Radon i Cube, ale bohužel u každého kola v nabídce pro rok 2019 a 2020 bylo něco, co mi nesedělo. Proto bych Vás chtěl požádat o doporučení kola. Pokud myslíte, že by složení na zakázku vyšlo lépe, poprosil bych Vás i o doporučení u koho by se to dalo objednat, nejlépe někde na Brněnsku, případně i Olomoucku.

    Děkuji předem za Váš čas, jakýkoliv názor či doporučení.

    Kolu zdar! ;-)

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      Nezbyde ti nic jinýho než něxo koupit a upravit. 140kg je nad ofiko limit všech značek = na záruky zapomeň.

      Na drtivý většině kol jsou na tu váhu a styl použití nedostatečný zapletený kola. Brzdy to chce buď 4pístkový Shimana nebo Sram Code nebo Guide RS, RSC.

      Nastavení DVO neni o nic těžší než nastavení Foxu atd. Po přechodu z obyč kola budeš plavat ve všem, časem si to vyladíš. Zaměřil bych se na kola s tlumičem který se fouká na menší tlaky – kdybys chytl něco spíš vysokotlakého, foukal bys tlumič třeba na 300psi a docela by tam hořely těsnění… A nebo pružinový tlumič.

      Vzhledem k té váze bych se klidně poohlížel i po endurech, jsou celkově odllnější a dělané na větší dynamickou zátěž = snesou i vyšší váhu v lehčim terénu dobře.

      Z vývěru bych vyzdvihl RockMachine, Canyon, Radon, Cube a přidal ještě YT Industries, Commencal, Giant…

      Co se týče velikosti, u kol s teleskopkou je potřeba řešit i délku nohou, po vnitřku od paty až po tříslo (ne jen po nádobíčko :) ).

      1 0
      • JDF  

        Loni jsem přešel na tlumič, který má max 350 psi, foukám na 270 psi a zatím (od července) drží.

        0 0
    • jamaco  

      Koukni na Trek.. Mívají vyšší limity nosnosti než bývá běžné.. Ale z hlavy neporadím

      0 0
      • Fastolph  

        Trek má údajně maximální nosnost 136 kg

        0 0
        • novas752  

          Včetně hmotnosti kola samotného = zbyde tak 120 na jezdce = furt o 20 málo.

          A taky Trek, dostane tam základní Bontrager náby který se vysypou i kdyby měl jen 100.

          0 0
    • Metrick  

      Jak bylo uvedeno výše s touto váhou bude problém s tlaky v tlumiči. Možná by stálo za zvážení se zaměřit na HT, možná s širšími gumami eventuelně s možností prohazovat výplety 27,5+ a 29" dle plánovaného terénu.

      0 0
    • Tom-T45  

      Kona a GT mají u terénních kol hmotnostní limit 138 kg (jezdec + zavazadlo) a u některých kol dokonce 150 kg. U Kony je navíc doživotní záruka na rám (u GT nevím)

      Zdvihy 120 – 140 mm jsou už v kategorii trail a tam už zase nebude zamykání z řídítek jako u XC.

      Za udanou cenu u celopéra to bude spíš RS než FOX, ale to by nemělo ničemu vadit.

      Podíval bych se na Kona Proces 134, Trek Fuel EX nebo něco od toho GT.

      1 0
      • Smazaný účet  

        S tou hmotností bych to tak jenoduše neviděl ;-)

        0 0
        • Tom-T45  

          Kona, viz manuál od strany 35 http://downloads.konaworld.com/…al_Final.pdf

          Upřímně, jestli 136 nebo 140, to už je asi jedno, ale určitě by neškodilo pár kilo sundat, nejen kvůli kolu :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            No, ten Trek Fuel EX má 15kg + on 136 + oblečení ? = nejsem si jistej co z toho vznikne :-)

            0 0
            • Tom-T45  

              Máš pravdu, nepřečetl jsem to pořádně. V tom mi teda ta Kona přijde férovější, když uvádí jen hmotnost jezdce.

              Na druhou stranu, všichni výrobci to skládají víceméně ze stejných komponentů, takže ani u toho Treku bych se nebál, že by to při první jízdě rozlámal. Že bude potřeba častěji měnit řetěz, servisovat tlumič, nebo občas praskne drát je jasné, ale s tím se prostě musí počítat.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Spíš jde o ty záruky jak píše novas752 ;-) U 70.000,– bych minimálně zpozorněl :-)

                0 0
                • Esi  

                  Tak ono prodejce váhu jezdce nezjistí, tak že se případně jen nesmí přiznat že je přes limit. Spíš mě při udávaném najezdu 4000km za rok udivuje taková extrémní hmotnost, teda samozřejmě pokud nemá jako hlavní sport silový trojboj a není ta hmotnost převážně ve svalech

                  0 0
                • Tom-T45  

                  Nedokážu si představit situaci, kdy by při reklamaci prasklého rámu někdo řešil váhu jezdce. To by ho v krámu poslali na zvážení na nějakou certifikovanou váhu, aby mohli prokázat, že kolo přetěžoval ?

                  Co online nákupy, pokud by poslal kolo na reklamaci někam na druhý konec republiky, musel by dokládat potvrzení od doktora kolik váží? :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Nikde netvrdím, že ho bude někdo vážit ;-) Jen jsem napsal, že já v jeho případě bych minimálně zpozorněl :-)

                    0 0
                  • Breakpain  

                    To ne, ale s takovpu vahou bych byl velmi opatrny … a postavil si pevnaka, predimenzovaneho… dokud bych neschodil. V jeho pripade to zavani tim, ze to pod sebou nekde neocekavane rozlozi a nabije si kokos. Vem si, ze s vecma se dostane treba na 145kg…

                    V nejhorsim pripade jsem pod sebou mel 105 – 110 kg v plne vybave. To kolo fungovalo vcelku nic moc… shodil jsem na 95 ve vybave a je to nebe a dudy.

                    Kazdy, at si vazi kolik chce, ale neumim si predstavit, ze full funguje pod 145kg, kdyz uz pod 110 se to skoro nedalo nastavit ;)…

                    0 0
    • mirorek2  

      těch 138 máš už plně oblečený batoh a voda atd?

      0 0
    • Smazaný účet  

      40–120km a 4000–5000km? Tomu se mi pri tve vaze nechce verit.

      0 0
      • theedge  

        Jo taky mi to moc nehraje :-)

        0 0
      • Fastolph  

        jo úplně v pohodě, nadváhu mám, ale mám i dost svalové hmoty, prostě takový ten endomorphní typ postavy.

        0 0
        • Tom-T45  

          Tak nadváha to už asi nebude, spíš silná obezita, jestli tedy nejsi typ nějakého masného plemene :-)

          0 0
          • Janes  

            Děte do háje, on Vás požádá o radu a od Vás dostane kartáč za váhu. Viděli jste ho snad? Já mám teřba 130 kg a rozhodně nejsem žádnej rozkydlej knedlík.

            0 0
            • Tom-T45  

              Však jsem mu poradil a žádný kartáč nedostal. Spočítej si BMI a uvidíš co Ti vyjde.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Počítá mi to BMI jen do čtyřiceti :-O

                0 0
              • Potkan007  

                Podle mě rady dostává, 140 kg na 180 cm je i z mého pohledu moc, na 2 metry by to byl chlap jak hora. Znám člověka, co má při podobné výšce asi o 25 míň a v noci bych ho potkat nechtěl.

                Uvažoval bych tak, že pokud výrobce píše, že kolo stavěné na těžký terén zvládne 120 kg, musí reálně zvládnout 150 a na rovné cestě 200, jinak by se při prvním doskoku s limitní hmotností rozpadlo.

                0 0
            • theedge  

              Hele 140kg je proste moc … to nicim neokecas.

              0 0
      • orm  

        Co ti na tom nesedne? Sam mam 126kg a rocni najezd kolem 10Kkm. Ano, jedes pomalu jak snek, ale zbytek je o vytvrvalosti a tu i tloustik muze mit dobrou.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak nejdou mi ty cisla dohromady, jen jsem napsal nazor.

          0 0
        • Barak  

          Je to proste značně neobvyklé, čemu se divíš? Copak ti přijde zcela bezne, mít 130kg a mít zaroven takový nájezd?

          0 0
          • Tom-T45  

            4000 není nic extrémního. Podobný nájezd mám za poslední rok taky a v podstatě stačilo při běžném dojíždění do práce, na nákup, atd upřednostnit kolo před autem.

            0 0
            • Barak  

              Nepisu extremniho, ale v kombinaci s tou váhou neobvyklého.

              0 0
          • orm  

            Tak z meho pohledu jo :-), ale je pravda, ze tloustnu postupne a vytvrvalost mam nejezdenou z minula a 10Kkm/rok je uz jen stin toho co jsem jezdil. Na zaklade me zkusenosti mne teda neprijde i pro tlusteho cloveka najezd 5000km/rok nejak zasadni.

            0 0
            • Janes  

              Je to tak, stačí si po každý vyjížďce posedět pro uklidnění a doplnění minerálů u pivka a je to doma.

              0 0
      • doubeq  

        Co na tom nejde? Prostý průměr na den je 13–14km, což není problém najet po městě, když jezdí za vyjížďku tolik co jezdí, tak se to dá.

        Ale teda souhlasím s myšlenkou, že u hledání maximální zátěže kola by bylo dobré ji snižovat, máš celkem vůli, když najdeš co najdeš, tak ji můžeš využít i na redukci váhy a všem komponentům, nejen tvého kola, ale i těla se uleví ;-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Zakladatel tématu napsal jízdy 40–120km

          0 0
          • doubeq  

            No, četl sem, a? Jen že jeho nájezd není nic výjimečného, když má dostatek času a vůle. Naopak by mohl najet i víc. Chtěl jem tím příspěvkem říct, že se tolik dá najet klidně jen po provozních jízdách do práce a na nákup, nejen sportovně.

            0 0
            • vaclaw  

              Tak je to trochu zarážející, ale nemá jinak moc smysl to řešit. Buď to tazatel najede, což proč by ne, a nebo kecá a to stejně nikdo tady nedokáže. Navíc proč by to dělal :) Spíš si myslím, že kdyby trochu změnil výživu, tak by se mohl dostat na nějakou rozumnější váhu vcelku snadno, ale tak co já vím…

              0 0
    • michomin  

      Budeš potřebovat něco takového .

      0 0
    • krabica  

      GT má u většiny kol hmotnostní limit jezdece 136 kg: https://www.gtbicycles.cz/…-vybrat-kolo

      0 0
    • GdH  

      Co se zápletů týká, tak DT Swiss řady Hybrid mají limit 150 kg. https://www.missionhybrid.dtswiss.com/

      0 0
    • gemini  

      Zatím se tady vyjadřují vesměs jen chrti, kteří to vidí moc černě:-) Takže přihodím pohled z druhé ( Tvé strany ): nadváhu máš – to nebudem nijak rozporovat, nicméně pokud člověk cíleně nešáhne vyloženě po gramařských záležitostech, vydrží cyklomateriál relativně dost. Ono že kolo má limit 136 kg – třeba u Treka – neznamená, že to kolo nevydrží váhu 145 kilo – vydrží, ale je potřeba počítat s určitým kompromisem ( foukání tlumiče a vidlice ) a je třeba počítat s častější výměnou spotřebáku – řetězy, ložiska, brzdový desky,gumy…Já sám mám 2 metry a podobnou váhu a krom 1 prasklého rámu HT Specialized Stumpjumper ( který jsem v poho vyreklamoval a dostal nový, protože prasknutí nesouviselo s přetížením ), a zničení již probržděného silničního ráfku, jsem nikdy žádný cyklomateriál nezničil. Vozím/vozil jsem v některých případech věci, který by se měly podle B-F rozpadnout po 2 výletech, ale nestalo se – např. karbonové kola Campa Bora jsem za 5 let provozu ani necentroval – karbon kola aktuálně vozím i na MTB – Bontrager Kovee 30 bez váhového limitu, sedla s karbon ližinama, karbonový rámy na silnici, na MTB i na cyklokrosce ( ta má limit udaný 120 kilo a kamarádi by Ti pověděli, jak ji dovedu naložit ) a vše drží/drželo…Ad Tvůj nájezd – nechápu, proč si někdo myslí, že by to měla být vylhaná čísla – kamarád jeden rok začal jezdit se 160 kily, najel přes 10tisíc, což byl jeho cíl, výlety od 50 do 200 km ( 2 skoro 2kila jsem absolvoval s ním ) a to prosím na silničce Merida, s karbon kolama, karbon klikama a s vahou 7 kilo ( Merida Reacto na redu )…něco zhubl, ale nic zásadního. A věř, že na rovině v háku mu měl leckdo problém uviset…Takže já bych se toho nebál – např toho Treka fuelEX v hlíně jsem vlastnil ( model 2018 ) a klidně bych Ti ho na Tvoje ježdění doporučil – je to kladivo a vydrží moc – já ho nakonec teda vyměnil za TopFuel, protože to kolo bylo na moje ježdění overkill…:-)

      1 0
    • michomin  

      Bez ohledu na rám a odpružení budeš potřebovat, jak bylo psáno výše, fakt bytelný kola s hodně velkou nosností. Např. tyto boost s ořechem Shimano 12. Navíc to má ocelový ořech.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.