Jaké XC\Trailové kolo pro těžkou váhu? (138 kg,179 cm)

51 nepřečtených
  • Fastolph

    Zdravím všechny bikery,

    Předně bych chtěl říct, že jsem amatér-začátečník s láskou ke kolu a omlouvám se za případnou neznalost. Snažil jsem se tu na fóru procházet sekce se stejným dotazem, bohužel vše už je celkem zastaralé (nejnovější post je z roku 2017).

    Co od kola očekávám?

    Účel a požadavky: jezdím trasy 40–120 km od asfaltu, přes šotolinu až po lesní terén, singletraily apod. Kolo používám k cykloturistice i k vyčištění hlavy a relaxu v přírodě. Roční nájezd je cca 4000 až 5000 km. Preferuji především les a trasy mimo civilizaci. Takže bych to viděl na nějaký XC\Allmontain\Trail kolo s koly o velikosti 29". Jde mi především o pohodlí a kvalitu kola, které mě unese, ideálně nějaké celo-péro se zdvihy od 120 do 140 mm. Odpružení bych viděl kvůli lepší nastavitelnosti na vzduchové, nejlépe od FOXu nebo RockShocku, možná i od DVO, ale tam mám pocit, že člověk bez zkušeností by mohl mít problém s nastavením správného odskoku. Měl bych dodat, že přecházím z hardtailu Giant Revel 2 z roku 2012, které má pružinovou vidlici od SR Suntouru a je naprosto nedostačující. Co se týče brzd, chtěl bych už něco prémiovějšího s kotouči alespoň 180 mm. Řazení bych rád s jednoplackou 1×11 nebo 1×12, co něco snese a řadí naprosto přesně (Sram GX Eagle nebo lepší, Shimano SLX nebo lepší). Také bych chtěl mít na kole teleskopickou sedlovku a pokud možno i remote lock tlumiče a vidlice z řídítek, jak to bývá u značky SCOTT. U rámu mi nezáleží, jestli to bude v hliníku nebo karbonu, váhový rozdíl nemá cenu s mou váhou vůbec řešit. Pokud jsem své požadavky nějak přestřelil nebo nesmyslně navolil, tak si nechám rád poradit, přeci jen nejsem v tom tak kovaný jak většina z vás tady.