Jaké řazení na tříkolku do terénu?

10 nepřečtených
  • Mrosconi

    Ciao,

    Sorky že se ptám na něco, co se už tady určitě řešilo x krát, ale čas letí rychle a technika se měni. Jezdím na tříkolce od Azubu, konkrétně Ti-Fly X s řazením 1×12 Shimano Doere a kazetou 11–46. Zpřevodování je dostatečné, ale na vlastní konstrukci chci o jeden stupeň více pro rychle sjezdy. Kadence 120 při 50km/h je nesmyslná hodnota a z kopce bych utáhnul i těžší převod, ale tto kmitání rozháže celou tříkolku. tamoje bude mít jinou geometrii, ale i tak.

    Přemýšlím nad „levnou variantou“ interního řazení do náboje. Pinion nechci. Rohloff je moc drahý a NuVinci má pry mizernou účinnost i spolehlivost. Nemám z ničím zkušenost, takže nemohu posoudit. Více méně se koukám po spojeni Shimano Allfine 11s elektronickým řazením a ovládání přes silniční páky s řazením. tak by byla možnost i plně automatického řazení, takže pokud to tak funguje, že si nastavím rozsah preferovaných kadencí a hub pak řadí za mně, tak to by byla paráda.

    Máte někdo zkušenosti konkrétně s Allfine 11s Di2? nebe s manuálem?

    Důvodů pro interní řazení je hodně, ale především strašně dlouhý řetěz a x kladek v dráze:/ Na mé konstrukci budou přímé linie, takže bude jeden řetěz nebo řemen ze předu do středového kloubu, který je součástí osy zadní stavby, takže nedochází ke změnám délky a tak minimálně zadní část může být na přímo bez napináků. Další důvod je zase řetěz a rameno přehazovačky. Řetěz jde skoro na zem a co chvíli se ucpává jeho vedení. A to už vůbec nehovořím o bahně. Teď jsem si to zažil. Takže raději něco bez přehazovačky.

    Co si o tom myslíte? Je to reálné nebo je to blbost? Dáse porovnat nějak spolehlivost a kvalita řazení s konvenčím setem jak Deore, SLX, XT? Zatím jsem slyšel jen chválu a tak mně zajímá Váš názor.

    Díky a fajn den!

    Marian

    • Jakobo  

      S Alfine zkusenost nemam, jen se 7r nabou Shimano Nexus, neco pres rok. Oproti prehazovacce ma vyssi odpory a je to znatelne, v mem pripade ale tu nizsi ucinnost plne vykompenzuje jednoduchost a bezudrzbovost kola. Jsem s tim spokojeny. Alfine bude asi mit ucinnost vyssi. Ted se chystam preplest na 8r Nexus, chci zustat u protislapne brzdy, to je dalsi duvod nadseni po desitkach letech jezdeni na kole s hazkou a smykem (myslim dene do prace, skoly… a ne nedelni vejletky na nablejskanem kole). Toto kolo mam na denni jezdeni do prace a nakonec jsem s nim parkrat i vyjel do kopcu po sotoline v horach. Mel jsem velky strach, ze nabu rozstipu, do nedavna, kdy jsem jezdil do prace jsem jezdil denne 500 m vyskovych, z toho asi 4 km prudke kopce a dost casto s 10–12 kg nakupem na nosici. Za kolem jsem parkrat i tahal nakladni vozik. Vydrzi to fakt hodne, aspon ten 7r Nexus u me.

      Alfine ma jehlove loziska na malych kolech v planetovce, aspon modely s modrym pruhem kolem naby. Byt tebou podivam se na zahranicni recenze, nejak si vzpominam, ze 11r Alfine je co do spolehlivosti a bytelnosti tragedie, ten 8r je na tom dobre.

      Pro me tyto vicerychl. naby maji pouze smysl:

      • na kolo do prace – pac minimalni udrzba, jednoduchost
      • pokud maji torpedo
      • cenove je to zajimave (pri kazdodennim jezdeni clovek uz pocita i retazy, ojete prevodniky, kladky v hazce, cas nutny na vymenu retazu…)

      Pro me ma vyznam jen Nexus, ktery stoji do 3000 Kc a ma torpedo brzdu. Alfine uz je pro me nezajimavy hlavne cenou.

      • Jakobo  

        Kdyz pisu Alfine cenove nezajimavy tak to beru tak, ze nabu budu jezdit do smrti a pak pripadne koupim novou (za 2500 Kc). ND jednak nesezenes a jednak se oprava skoro nevyplati (u toho Nexuse). Predpokladam, ze v nabe casem odejdou hlavni loziska a mozna nektere male kolecka se rozstipnou. Ale myslim, ze uz ted po roce a tom najezdu se naba min. 2× zaplatila nemluve o NEmeneni retezu, nahradni pastorek je totiz v zasade zadarmo a take brzdy, vetsinou brzdim torpedem.

      • Mrosconi  

        Díky Pane, …já viděl nějaké testy a na pár z ních si právě i to Alfine 11 pochvalovali. Že je pry nezničitelné. To mně celkem překvapilo, jelikož je jasné, že tam těch koleček chodí mraky. Ostatně jako ve všech převodovkách. Mi jde rovněž o ten řetěz a zavazející přehazovačku. Čím méně věcí bude na tříkolce překážet, tím méně jich urvu. Dnes se mi třeba dostal klacek meci kazetu a výplet a málem ho pořivil. cenově to vychází přijatelně, uvážím-li ceny všechy těch Rolhoffu a pod.

        • Jakobo  

          https://forum.cyclinguk.org/viewtopic.php?…

          the Alfine 8 is a bit more reliable and quite a lot cheaper than the A11 hub. Internally there are comparable numbers of parts but there are more clutches that all need to work correctly at the same time to get all the gears in an A11 hub.

          The current Nexus 8 hub has the same internals as the A8 hub and also has a disc mount (unlike previous N8 hubs). You can save a few quid by speccing an N8 hub for no real loss.

          Pokud ti staci 307% kup 8r Alfine. Pokud ne kup 11r Alfine s rozsahem 409%. Rozsah 307% nenadchne ani neurazi, da se vystacit. 407% by bylo lepsi pro opravdu kopcovity teren, ale nutne to neni. Navic existuje 8r Nexus na kotouc, co se da sehnat asi za 100 eur, to je opravdu paradni cena pro vyzkouseni na zbezne seznameni. Navic se dela i verze s elektronickym razenim. A i Nexus uz ma verzi s jehlovymi loziskami. Dnes uz rozdil mezi N8 a A8 neni. Asi uz jediny rozdil olej vs vazelina (ucinnost).

          8r Alfine je planetova prevodobka, pomerne jednoduche na poskladani, 11r neni planetova, je to uplne jiny system a servisovat A11 je asi jak servisovat auto. Hodne narocne.

          Co do srovnani a presny popis si najdi sam na anglickych webech.

    • R-A-D-I-U-S  

      Co varianta vzadu 7–8 stuňů (alfine) integrovaný + 2–3 stupně (HammerSchmidt) ve předu v klikách taky integrovaný ?

      Jen spekulace, žádné osobní zkušenosti.

      • Jakobo  

        Podle me bude hrozit realne riziko, ze tu nabu rozstipne. Neni to delane na dalsi zprevodovani, zakladni prevod se tak nejak pocita, ze bude 38/20 plus minus.

        Navic ten HammerSchmidt je pruserovy system. I znamemu se to po case vysralo a konec. Oprava by stala vic jak nove kolo.

    • Mrosconi  

      No rozsahem i cenově by mi vyhovoval ten Alfine 11s. Nexus 8s je už moc málo. Tříkolka je těžší a teoreticky vyjee větší krpál, takže na 27,5" zadní kolo s pláštěm 3" potřebuji ideálně převod 36×48.

      Chci se vyhnout jakymkoliv kladkám a napinákům, takže přední část bude 15z 1:1 se středovou částí (kloub zadní stavby a zároveň volnobězný převodník) a tam teprve budu dávat převodník buď 30–32–34z a dozadu na náboj 14–15–16z. to se idzkouší. Pohon bude klasický řetěz. Přední šlapání z nějakého trialu. Napínání řetězů v obou směrech je vyřešeno.

      Prošel jsem některé ty recenze a nějak jsem z toho na větvi, protože to ani nechválí ani nekritizují, takže „bábo raď !“

      Fak na tom nikdo nejezdí? A ještě dotaz na to elektronické řazení. Šli by jste do toho nebo je to hovadina?

      Díky

      • Vilém  

        15z primarni prevod? To nebude mit buhvijakou zivotnost. 2:1 taky zrovna neodpovida specifikaci shimana, primarni prevod u Alfine ma byt tezsi, jinak hrozi zniceni naby. Sice to tak lidi vozi, ale osobne bych z toho mel strach.

        • Mrosconi  

          38 × 20 by byl primární převod mezi převodníkem a kolem. Primární, tedy mezi klikami a středem mohu udělat různě, ale chtěl bych se vejít do malé zástavbové výšky, protože pak mi převod zavazí při naklápění. Tak má ideální přímou linku bez kladek a křížení. Když použiju více než 18z, tak se to tam nevejde. Mám možnost udělat i řemenový pohon.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.