Pište sem své postřehy a poznatky. Popřípadě sem dávejte konkrétní modely do kterých byste šli kdybyste vybírali nový bajk kolem 100K.
Pište sem své postřehy a poznatky. Popřípadě sem dávejte konkrétní modely do kterých byste šli kdybyste vybírali nový bajk kolem 100K.
Ajéje, tohle bude výživná diskuse. Přispěji tedy dvěma body:
Transition Smuggler. Stanovenou cenu splňuje… rám :D.
Beskydy znáš to… Volné velké šutráky. Včera jsem jel po zelené na Ropičku a když pominu závěje listí + popadané větve, silný vítr tak bych to asi taky nevijel. V tom největším stoupáku. Stačí trefit jeden větší šutr nějak to podjede a už stojime. Je pravda že u prašivé jsem upustil přední kolo a bylo to o něco lepší. Ale vidle na kokot a brzdy taky nic moc. Nevím jestli upgradovat. Nebo koupit něco bez kompromisu.
Taky si zahrávám z myšlenkou e biku, ale jezdil bych za své jen do těch stojek bych používal eko mód. Razím myšlenku raději vyjet za mírně pomocí motoru než tlačit.
AL vs Carbon
Péro vs vzduch
Různé typy zavěšení zadní stavby.
Jakoze bys mel 20+ kg e-bike a do vetsinu kopcu bys jezdil za sve jo? Tak to jo. Jdi do toho! :-)
Různé typy zavěšení zadní stavby.: Pro tebe by asi virtual, nebo DW-link nemusel byt spatny.
A nebylo by lepší ten šutr předběžně uklidit? Takto vysolíš majlant za elektrocelokarbon a nakonec se zase nějaký ten šutr objeví . . . . .
Nad tím už jsem taky uvažoval si udělat brigádu a trošku ty šutry vyházet.
Nechci ti kazit nadseni. Ale osobne jsem vypozoroval, ze veci typu sutry na zemi se nejakym zpusobem generuji automaticky s zeleznou pravidelnosti. Ted je vyhazes a po trech bourkach je tam mas znova.
Jakto?
To je prave temer az tajuplna zahada pro mne :-)
Kdysi jsem si vymyslel teorii, ze se kameny „vyplavuji“ na povrch zeme odstredivou silou otacejici se zemekouli :-)
viděls film radhošť?
Kolik piv a panaku jsi pri tom v sobe mel?
Notypico …:D
No a teď si vem, že bych tohle některým na bf klidně mohl tvrdit :-)
:)))) cas na dalsi pivo?:)
takovej pozemšťan by na to našel i důkaz
Na co dukaz, ten ma prece kristalovou kouli
No když teče voda do kopce, proč by nemohly kameny vylezat na povrch působením odstředivé síly? :-D
Gravitacni sila mesice
Entropie voe ;-)
eroze voe :-)
Na nejake upravovani cest a vyhazovani sutraku se vykasli..
Ono to je mix vseho. Do kopce ti staci citlivych 100–120 tuhy kola, lehky kolo jako celek a vyladeny obuti, plus tlak. S vyssim zdvihem si pomuzes uz v tak marginalnich situacich, ze v daleko vic pripadech te zradi vic sjezdova geo a vaha takovych kol a zade pujdes pesky. A samozrejme fyzicka, u te to zacina a konci. Umet nalozit nekolik desitek sekund 600–700w udela nakonec vic na HT nez 150 zdvih a chome nozicky
No to jo. Do kopce bude určitě lepší spíše menší zdvih.
Přesně jak píše Blacky, citlivá 100mm + 700W + technika jízdy Tě vyveze všude kam chceš ;-)
Tak konečně vím proč občas chodím pěšky :-)
kolik wattu musim mit na 160mm? :)
Všechny :)
Beskydy-vek-moje doporuceni:
po 3letem jezdeni na 100mm fullu mi vysla tato zjisteni:
ulozeni tlumice z me zkusenosti – maestro od giantu ve vyjezdech necitis, ve sjezdech pracuje na 1+, trek AB pivot po rovince a do kopce pracuje a lehce houpe, tedy citis ve sjezdu celkem tuhsi odezva nez giant…zakladem je moznost to zamknout a dobre si to naladit tlakem na vahu a styl jizdy…
tak jistě, jsou Beskydy a Beskydy že
A hlavne co kdo jezdi taky :-)
tebe bych dle mista bydliste tipoval na znalce jeseniku, ale rad se necham poucit…
nn z Jeseníků tak max Rychlebky :-)
ad 5. nebo si koupíš něco, co funguje i bez zamykání… :-)
Nebo neresis a usetris:)
a ktery full to je?…ne, vazne…jde to i bez, ale ja to zhodnotil jako dobrou a rychlou vychytavku na beskydske stojky, cvak a jedu do stojky
intense carbine (ale neni to 100mm), kazdopadne slapaci platformu (bo jak se tomu v ceskem jazyce nadava) to ma paradni
To mají snad všechny Intensy.
A 2× by nebyl lepsi system, nez 1×?
nevim, presmyk mi prijde zbytecny, 1× je dostacujici reseni
Urcite
Tak urcite… :-)
Nejdrive si zkus nejaky ebajk projet komplexne at vis o cem mluvis.
Má pravdu, na zábavu á-la mtb je to těžký a humpolácký a na zábavu á-la motorka je to slabý a pomalý.
Pluska, lyrik ultimate, pružina… nebo sjezďák
Patrol je jedna z nej žehliček co jsem jezdil :-)
Chtěl jsem jít do 29 ty se tak pohybují 2.4–2.5–2.6 šíře. Vyrovná se to 2 80?
Jinak taky se přikláním k pružině
Co https://www.ghost-bikes.cz/…t-black/5075 v karbonu by se mi líbil více.
A všiml sis, že chce žehličku na ježdění do kopce? ;-)
Raději obojí i nahoru i dolu. A když carbon tak celo carbon.
A kdyz nemate Carbon, tak tam dejte Karton :-)
A jel jsi na tom? Myslím, že já to posoudit dokážu :-)
teď je v galerce skorosjezďák s orlem, tak asi i to by šlo :-)))
Jedine RB :) A dale je to uplne jedno, protoze pojem „absolutni zehlicka“ zahrnuje i nejake silene sjezdaly 2+50mm zdvihu a vice…to pri beznem zehli jakxvina, ale jezdit se na tom neda. Pokud si predtavujes, ze pojedes nekde po sutrech a budes sedet jak pytel brambor a ukocirujes kolo v kalupu jednou rukou, tak toho se nedockas…a kdyz jedes pomalu, je to jedno.
Pri vyjezdu to chce mit trochu natrenovano a dobry motor, abys vetsim sutrum pomohl setrvacnosti. Full pomuze, at to neodskakuje,a le to je tak vsechno…
Pěkný koment ;-) po asfaltu a jemném terénu vyšlapu zatím vše scim se setkávám ale kopce s volnými kameny to je moje smrt. Tady by se hodil ten e bike.
Tebe to po těch šutrácich baví jezdit? Navíc když to ještě dojebáva kolo a někdy i tebe?
Tam se hodí mít vzadu tlustou nepřebouchanou gumu. Jo a ještě jsem zapomněl: kola. Hodně moc udělají záplety… jestli jsou to tuhé záplety, které prostě neuhnou, nebo něco, co pomůže. Já mám Stans Bravo, u kterejch se chlubí velkou pružností nahoru dolů, a je to teda pekelný rozdíl proti druhému páru, což jsou zase Superstary tuhé jak šutr.
Proste tam ty sutry jsou a pokud tama chcu/planuju jet, sestimsmirim. Jsou mista, kde bych se cilene na vyjezd nepoustel, bo po volnych sutrech to nahoru nejede a povetsinou se da najit lepsi cesta. Dolu to neresim, co jde, to projedu. Gumy mne podrzi a nejaky jebanec do rafku nebo ramu neresim…jenom ty sutraky do noh trochu boli.
a zkousel si nekdy ten ebike? Nedavno jsem s jednim kolegou jel po horach, jasne do kopce mi ujizdel, ale jeli jsme i jeden prudsi kamenity stoupak, ja to pomalicku vyfunel a kolega na ebiku to moc nedaval, bo nebyl zvykly na volne sutry a obcasne proklouzavani. Je to hodne i o udrzeni rovnovahy..
No a ted jsi mu toho e-bike docela pohanil :-)
takrikajic cim vic je sutru, korenu a podobneho bordelu, tim vic mne to bavi :)
Vím jen, co musí splňovat, aby jezdil jako silnička :)
RB splnuje vse :)
Ale IQ6 už nekoupíš :D
Asi bych se rozhodoval mezi Epicem a Senderem.
Sice nebudu reagovat primo na tvou otazku, ale napisu neco k tematu.
Tobe nejvice pomuze zlepseni techniky jizdy. Obavam se, ze zadne technicke reseni neprinese tebou pozadovany efekt. Snad jedine MX-motorka.
Ja doted nepochopil, co si predstavuje pod pojmem zehlit. Nebo nekdo jo? Ja si myslim ze proste zije ve spatne dimenzi. Da 100k do kola a stejne to nebude ono :)
já mám žehličku asi za litr a funguje docela dobře
Tak k čemu slouží to odpružení
Pohlcuje energii. To je vlastne jeho jedina funkce.
Odpružení slouží ke zvýšení kontroly řízení tím, že se snaží držet kola v kontaktu s povrchem. Větší pohodlí je pouze vedlejší efekt :-).
Presne tak. Ale i to „pohodlli“ je asi pomerne dulezite. Prece jen bys to bez tlumeni na nekterych pasazich mozna ani neudrzel v rukou.
Tak tak já to pustil z Kotaře po červené kolem chaty a bál jsem se o svůj život :D nakonec ok. Myslíte že ten Auron teď nepracuje ok když je nastaven na 110kg a teď mám 85 vč výbavy i když je více ufouklý?
Kdyz je vice ufoukly, tak uz asi neni nastaven na 110kg ne?
Ale pokud je nastaven na vetsi vahu, tak by to prave mohlo byt lepsi, nez naopak. Mene citlive, ale zase pri drsnejsim zachazeni v necem mozna i lepsi.
Asi myslí že negativku (pružina) má stále nastavenou na 110 kg.
To vypadá na nějakou tu Onuceho nákazu. Teda aspoň ten styl příspěvku co jsi se na něj chytil tak vypadá :DD
V tom případě by odpověď na základní otázku "Jaké podmínky musí splňovat full, aby žehlil jako žehlička? " měla být něco jako: Potřebuješ rovnou nepřilnavou plochu, zdroj tepla a podložku na které budeš žehlit :-)
Tak co si pod tim pojmem predstavujes? Jakoze pojedes v terenu po sutrech jako by jsi jel po hladkem asfaltu? A jak tomu budes slapat tak se se to bude chovat jak celopevnak? protoze zatim mi to tak pripada.
To první jo to druhé ne, myslím že to propružování v kopci by mohlo být lepší než na ht.
Drobné nerovnosti dokáží pohltit i karbonové díly kola(samozřejmě v kombinaci s širšími méně nahuštěnými plášti.).
To si preje marketing, v realu to je v terenu bezvyznamny.
v medicine mas placebo, tady zase marketing :)
A vyvoj novych a lepsich komponentu. Treba vetsich kol.
Pak je chyba bikeparku, ze nebyly staveny na dnesni pokrokovou geo (nekde jsem to takhle cetl)…
To jsem si myslel taky. Koupil jsem si tahle kola a musím říct, že pocit z jízdy na nich je výrazně jiný než na předchozích zápletech, co jsem měl (sračkové Roam30 a SS Alpine).
zrovna kola -pokud se bavíme o carbonu- nepohlcují vubec nic proti hliníku. Přínos je tady v tuhosti jak do boku tak do záběru. Ono je to i docela logické, když napnutí drátů u carbon výpletů začíná zhruba tam kde hliník končí.
nicméne já spíš myslel mantru „kup si řídítka a sedlovku z carbonu“, uznávám, že to má smysl na silnici, v terénu je to fakt k ničemu.
Srovnání mám, roky už vozím z carbonu kde co, kola už jedině carbony od silnice přes xc až po enduro.
Počkat, počkat, tudíž třeba u řídítek nebude rozdíl, jestli ty vlákna navrstvím tak, nebo onak? Protože jednou to pružit bude a podruhé nebude…
at to vrstvíš jak chceš tak v reálu v terénu to prostě nepomáhá tak, abys to poznal. Narozdíl třeba od toho jestli vozíš 25 nebo 20 PSI v předním plášti.
Carbon MTB rodla jsem vozil nebo vozím delší dobu: WCS, EC90, EC70, S-works, 2×Bontrager. Na silnici Pells a S-works, tady, jak píšu, bych to doporučil.
Velkou flexi má nejlevnější čína, akorát, že to už ti naopak vadí pro ovládání.
Chraň bůh, abych se hádal. Ale zaujalo mě to, a stále se mi to moc nezdá, protože s karbonem trochu dělám. Spíš tady asi bude problém, že si pod tím každý z nás představujeme něco jiného. Jak jsi/ste psal, i karbonová řídítka mohou pružit, ale pokud mají pružit tak, aby to nevadilo při řízení, je to tak malý průhyb, že ho stejně neregistruji, a pokud to už fakt regulérně pruží, je to zase na prd z hlediska ovládání. „můžeme to ukončit takto“, nebo jste to myslel jinak? Protože já to pochopil tak, že dle Vás nejde udělat z karbonu pružná věc.
zhruba tak – na MTB je prostě ten průhyb tak malý, že to v kontextu toho co se jezdí nemá valný vliv. Víc udělají gumy a odpružení a na práci materiálu sedlovky/řidítek zbude mizivé procento.
Pružná věc samozřejmě udělat jde, třeba zadní stavby nahrazující čepy, nebo planžety do pedálů apod.
No, tak já to poznám. Ta Brava jsou všechno jen ne tuhá kola s výpletem na dvěstě kilech. Znatelně uhýbají do stran i nahoru-dolů. A je to jejich vlastnost, mají to dělat. Oproti ním jsou hliníkové superstary, co vozím do totálních šutrů, tvrdé jak skála. Neuhnou nikam, nic neodpustí.
a k čemu je dobrý kolo co uhýbá do stran? Při technické jízdě v expozici na šutrech nebo v palbě klopenkou potřebuješ jediný, aby to nikam neuhnulo, stejně tak žvejknutí na dopadu a dalo by se najít tisíc dalších situací. Stopu si přece volíš a kontroluješ ty a ne kolo. Proto se dělají pevné osy, tužší vidle a zadní stavby.
No mně se na tom jezdí znatelně líp než na supertvrdých kolech, ale nemám nic moc techniku. Nicméně tahle kola vyvíjeli Stans s Athertonama, takže předpokládám, že i jezdci s nekonečným skillem mají své důvody.
Viděls, co teď udělal Zipp pro bajky?
To ale nemá uhýbat do stran, jen se přizpůsobí náklon ráfku ale do strany neuhne.
Autor sebral pár okrajových situací a poskládal z toho závěr postavený na minimu dat.
S trochou nadsázky bys takhle dokázal napsat, že ideál kolo má vpředu 29 a vzadu 27,5 apod.
No, můj závěr je, že se mi na kolech, co nejsou tuhá jak skála, jezdí lépe. A jestli to tak mají rádi i Athertonové, Vouilloz atp., jedině dobře, Niko byl můj velkej idol ještě za časů STS a LTS.
O tom se píše už delší dobu. U F40 si prý jezdci stěžovali na přílišnou tuhost.
Za mě tuhosti není nikdy dost a jakékoliv vlnění je nepříjemné. Tuhost ale vyžaduje lepší a líp nastavené odpružení a tam bude ten kámen úrazu.. určitá flexe požere počáteční necitlivost odpružení
Tak asi záleží co jezdíš. Pokud jedeš světák na top 10 máš asi jiné požadavky než pepa z depa co si myslí kdo ví co nejezdí.
Vůbec. Jde o pocit. Nijak mě to neomezuje, ale když najedu na něco špičatého, tak mě vadí, když se to zavlní a třeba kvůli tomu sklouzne. Čisté pocitově. Musím říct, že oproti recenzím mám s tuhostí treku dost problém
Jezdil jsem na hodně tuhých kolech ( Dragster FR + Totem) a i na hodně měkkých ( S enduro EVO) a že by se něco smeklo kvůli tuhosti, to jsem ještě nezažil. Jo na EVO byl trochu problém, se za velkým dropem do rozbitého srovnat a jet přesně tam kam potřebuješ. Ale, že by ti moderní vidlice s 35mm nohama někam utíkala se mi teda ještě nestalo.
https://www.youtube.com/watch?…
dám to pod tebe…
Tohlee me uplne bolelo :-)
Jo no
Ta yetina v1:54 normalne zajiskrila :D
Me to prijde jako nejaky lom svetla…
jo odraz od slunce, lampy…
Ten Pivot to zvladnul paradne. Naopak ten Spesl a trosku i Giant se pekne proborili.
Nejhorsi me prisel ten skot
No tak jezdi po asfaltu, v terenu to bude drncat porad a pokud nejakym zahadnym zposubem toto vyresis, tak mi zase unika pointa jizdy v terenu. :D
Než utrácet 100k za fulla a pak zjistit, že to stejně do kopce prakticky nepomůže, tak si raději vybírej výjezdy po méně rozbitých cestách a postupně si zlepšuj fyzičku a tachniku, což znamená:
Jezdit v terénu, jezdit v terénu, jezdit v terénu a ještě jednou jezdit v terénu!
Stačí 3× , Lenin to říkal taky tak ;-)
ne ne u nas ted fici ctyrka. Andy ji pouziva casto :D
Co je lepší vidlice Pike Ultimate nebo 36 performance Elite.
Takže když si koupím jakýkoliv full nepoznám v terénu rozdíl oproti +HT?
Počítej s tím, že v pomalé rychlosti na tom bude ta Foxka pravděpodobně hůř než ten tvůj Auron. Neřeš hovadiny a jezdi.
Rozdíl mezi HT a fullem je samozřejmě poznat, ale zvláště v pomalé rychlosti do kopce to není bůhví jaký rozdíl. Dále víceméně platí, že čím aktivnější odpružením, tím hůř jde kolo za pedálem. Raději si půjč nějaké testovačky, ať pak zase zbytečně neřešíš, kde je problém, že to nežehlí asfalt.
Tady asi bude dost záležet na konkrétní konfiguraci pneu a odpružení.
Správně nafouknutá zadní plusková pneu bude asi umět na výjezdu lépe kopírovat terén než kdejaký full. Ale zase v kombinaci s nějakým dobře nastaveným fullem to bude ještě lepší než na ht. Jestli bude lepší nějaký ht+ než fs s „normálními“ pneu – těžko říct.
Takže z toho vychází jednoznačně: MX (nebo trial)
+1
Stejnak je to cele kravina, nejlepší investice bude zaplatit si kurz jízdy na kole pro začátečníky.
+100
Třeba pak zjistí proč to těch rozbitých míst jezdíme naschvál :-)
+1 :D
+1
Pike je proti f34, Lyrik proti 36… Hlavně si kup vidlu za 25 klacků a dej to na autor kol…
Nechceš se na něčem pořádném nejprve projet?
Chtěl ale nechci platit kauci 50 tis.
vsak ti ji vrati, radsi se projet nez vyhodis sto tycek a zabrecis pak.
co bys tak chtěl vyzkoušet?
žehličku znám jen jednu
+1 :-)))
dokonce jsem se na ní vozil, měj ji kamarád :-)
Kámoš měl Buldozer.
Divej, na co vse byla stavena. Sjezd i XC
Moje zkušenost je taková, že full do kopce pomůže, ale stejně jsem už jednou setkal s nejetelným kopcem. přesně to co popisuješ – volný šutry + listí. Paradoxně 36–50 nebylo vubec limitujici, trakce ano. Pokad to ale drží, tak šutry, kořeny, cokoliv ti to strašně ulehčí, je to jako nebe a dudy
Na žehlení je super pružina, takže se mrkni po něčem, co ji má vzadu, popřípadě i v předu. Nejlépe ať má štelovatelné obě komprese a odskoky, ať můžeš nastavit přesně podle sebe a taky zamykání tlumiče, aby to trochu jelo.
jediné pružina ;-) o váhu už mi ani tak nejde.
S „jedine pruzina“ bych uplne nesouhlasil, ale co ja o tom vim :)
Důvod?
Tak pokud je tlumič v rozumném stavu, to tření z dvou těsnění navíc není zas až tak znát, jak bych z internetu vyčetl. Ne každému rámu musí pružina sednout a zachovat dobrý průběh, a pak je tu nastavitelnost, kde vzduch si můžeš nastavit přesněji než pružinu.
A pak je tu ShockWiz, který ti je s pružinou k ničemu a se vzduchem ti pomůže nastavit tlumič tak dobře jak je to možné. Nemyslím si že přeháním když řeknu že většina lidí nemá tlumič nastavený ideálně, a to udělá mnohem víc než jestli je to vzduch nebo pružina. Dalo by se říct že to je drahá blbost pro nerdy, ale to samý můžu říct o pružinovém tlumiči. Já teď zrovna sháním vzduch. tlumič abych ho nasadil na Demo, nastavil na 100% a porovnal s pružinovým co mám, abych měl lepší představu o chování zadní stavby.
Neříkám že vzduch je lepší než pružina, ani naopak, ale sám bych radši měl vzduch všude aspoň na vyzkoušení. RB mám teď naladěné na 100% a kdokoliv na to sedne se dost diví jak může monarch chodit.
Just my 2¢
Prosím tě, neví k čemu je sag. Pružina a komprese z toho bude zmatený ještě po roce.
To je ten, co tvrdil, že sag je plýtvání zdvihem a nenechal si to vysvětlit? Ach bože, neee.
:D
Co je sag ví přeci skoro každý.
To mají kola které doporučuje ten Sagan. Jen nechapu proč zrovna on, když jezdí silnici. Zase kdyby si vybrali třeba Kulhaveho, tak to nebude znít tak dobře, ale třeba ten Fumič by šel a u Šurtra by hned bylo jasný, že odpružení je dobrý i na šutry :-)
Myslíš, že je pružina lepší i do kopce? Já nevím, jen se ptám.
Tak, hlavně chce žehličku ne? :-)
zamkneš a neřešíš
Uz to vidim, ze to dopadne jako s tou vidlici, kdy pozadujes naprosto nemozny veci a nakonec budes jen kopat kolem sebe.
No prave versina asi necetla jak chtel natunit aurona.
Radit v tomhle vlákně je házení perel sviním :-DD
Hele, ještě mě tak napadá. Pro tebe by možná byla dobrá volba trek stache. Je to 29+. Takový tank co přejede všechno.
Jenže na takové kola už potřebuješ i ten výkon… :-)
O tom bude pojednávat další, speciální vlákno.
…vlakno o montazi motoru ..
Čoveče, zas až tak moc ne. Aspoň co jsem měl možnost se kousek projet.
Nevšiml sis někdy, že Tě to tlačení stojí mnohem méně energie, která se dá využít na zábavné ježdění, než to vyjíždění a zvláště, pokud je ten výjezd technický?
Tak jako jo ale když jdu na kolo tak chci prostě šlapat na kole. No už vím že z Ropičky po zelené už jedině dolů. Tam by se ten e-bike hodil. Nebaví mě plánovat cestu výletů tam to nevyjedu tak to pojedu obráceně atd. Třeba modrou na kotař vyjedu ale ten poslední kopeček nedávám protože tam jsou zase volně šutry ale přitom je lehčí než ten první
Hele, ty myslíš ten úsek vedle asfaltky z goduly/k.lhotky?
Někde v těch místech je ten poslední stoupáček
od aťasu? ta široká lesní?
Po modré vlevo
podívej se na Stevens Jura Carbon
To je ten úsek se šutrami?
Jsi zly mnekari Dane:D
Tak to měl napsat hned, že jezdí takhle krutej mordor.
To chce sjezďáka zdvihy 200/200, kola komplet na butylu nebo v nejhorším minimálně bezduše DD s cushcore. Možná ani to stačit ale nebude, takže bych dal ještě odpruženou sedlovku a odpružený představec.
A hlavne mekky gripy, co nejtlustsi. Kluci ted v praci rikali ze nejlepsi je to cim se obalujou vodovodni trubky, stazeny stahovaci paskou. Ze prej super.
Škoda, že na fotce není ten úsek s těmi šutry. Tady bych jako žehličku doporučil něco mezi gravelem a silničkou :-)
Počkej počkej. Tak celou dobu píšeš o zelené na Ropičku, a teď tady modrá u Kotaře :O
Tak jak to teda je?
Hoši hoši vy jste zmatení :D celou dobu je řeč o zelené na ropičku , modrou vyjedu 2 ze 3 kopců co tam jsou ten poslední kopec u chaty kotař nedávám už chápete?
Jo, sorry. Jsem si to špatně přečetl.
A ta zelená na Ropičku je teda vedle té asfaltky?
Je to ta čárkovaná pod červenou
OK, a kde presne je teda to klicove misto? Muzes to do obrazku oznacit treba v malovani?
a proč nejezdíš tu červenou??? ta je i zábavná
Tak za chvíli se třeba dočkáš, začínali jsme zelenou, teď je to čárkovaná pod červenou… Za chvíli to možná bude i ta červená nebo modrá :-)
Jo, ta mi vzdycky prisla jedna z nejlepsich v okoli. Ale radeji smerem od Ropicky na Kotar.
Jinak mam podezreni, zee to nejezdi kvuli tem legendarnim „korinkum“.
je fajna v obou smerech :-))) a ted i pro deti https://www.bike-forum.cz/…edeli-projel
Jenže to „dítě“, co tam jede, má větší skill, než většina členů b-f… :-D
vyřídím :-)
není třeba, píšu to, protože se známe…
jj vím, myslel jsem až kluky potkám
to samo můžeš, ale mlaďocha chválím celkem běžně… :-)
to bylo spíš myšleno už ať je zas jaro, podívám se z okna a nic se mi nechce, natoš pak na kolo
:-)
Jo jo.. Chtěl bych jezdit jako děti… :-D
nedávno mi mladý říká, víš tati, ten gap to musíš na tu díru nemyslet… a já mu jojo ti dám nemyslet! :-)
mladý na fotce (nemohu bez souhlasu zmiňovat:) jezdí moc hezky
Červenou jsem jel v neděli bohužel korenova pasáš byla tlačená, nemám na to kolo a SKILL se přiznám.
o kus dál červený, ted nevím jestli to bylo na Velký Lipový nebo Ropici, jsem se teda kdysi dávno hodně zapotil to vyšlapat :) v Beskydech to není zadarmo ani nahoru ani dolu
To bylo na velky lipový
To vyjíždím běžně na svém ocelovém HT. Ty budeš dobrý pacient.
To je problem ega…ja jedu na cyklovylet a vuuubec mi nevadi se projit. Ba co vic, mam dobry pocit z komplexniho treninku, kdy chuzi zapojim i jine svalove skupiny:)
Tak, tak, já často tlačím i to, co bych vyjel, abych zbytečně neplýtval energií.
tak jsou lidi ktere jizda to technickych vyjezdu bavi, podobne jako sjezdy
Jo…ale na to musis mit nohy…
Stačí, když tě to baví, pak budou časem i nohy :)
Tak jo začnu tlačit :D na bílém křiži byli pěšáci hrubí když jsme se udělali pauzu prý už vás to nebaví? :D
Ono navíc u lehkého kola to tlačení(když to vezmu dle svého 11,9 Kg HT) ani není nijak namáhavé i do prudšího kopce.
Pokud se to dá zobecnit, tak podle mě jsou extrémní žehličky Treky s otevřeným tlumičem + 2,6 pláště. Akorát s otevřeným tlumičem nechceš šlapat do kopce, houpe to a nejede, ale žehlí.
Treku nemůžu přijít na chuť ale díky ;-)
Akorat je blby ze budes reklamovat ram kazdej tejden :)
Nějaké novinky? Do cz zatím nedorazily
Tady to asi napsat můžu, že ve Whistler Village Sports jim během půl sezóny prasklo myslím 7 z 10 karbonových rámů :)
Model?
Session, jestli se nepletu tak i slash na tom byl podobně.
Tak jsem dneska jezdil s kámošem co má snad ani ne 60kg, a jezdí plastový slash. Říkám jen tak ze srandy jak to že to není prasklý, a on že to je letos třetí rám, tak asi tak :)
Tak on takhle lupal i hlinikovej Session .. takze nevim co pak u nich vybrat :)
Zkusil bych „nic“? :) Je to skoda, me se ty Treky docela libi i kdyz ta znacka mi neni sympaticka, ale nevim o nicem co by praskalo tolik.
A kde jim to praská?
Od letoška jsou uhlí celouhlí a jak na uhlí, tak hlínu dávají celoživotní záruku i na zadní stavbu. Pokud by problémy přetrvaly, tak by se jim to dost prodražilo.
Ten kamos co letos zlomil dva Slashe byl jeden predni trojuhelnik u horniho cepu, a druhy tusim rikal zadni stavba. Session dost casto hlavovka, ale taky to nebude jen tam. Ty kola jsou proste cely poddimenzovany a ja nechapu ze jim to nedochazi.
Treba to ma 9 z 10 lidi jen tak ve vitrince doma a obcas na tom skoci pro rohliky. To se jim pak vyplati, kdy jim ten desaty jednou-dvakrat za rok praskne.
To jako že jim praskají karbonový rámy ? ( navíc ještě na enduro kole který by mělo něco vydržet ) no tvl …
Tak praskani u Treku fakt neni nic novyho, ale nikdy jsem nevidel ze by to bylo az tak bezny. Ale taky jsem nikdy nemel pristup k tolik informacim no :)
asi tam na tom jezdíte hrozný bomby :)
I v CR jsou kola z půjčovny otloukánci co se zahazujou a podle toho taky vypadaj. Málokterý EN/DH se dožije konce sezony.
No nevim, leto jsem stravil v Giant Whistler, a prasknul nam jeden trance. Gloryny odjezdily treti sezonu a ted jsou na prodej v docela ok stavu. I v tom shopu o kterem mluvim maji jine kola nez Trek (Specialized, Santa Cruz), ale praskaji jim Treky :) A to nejsou kola co by byly na kopci kazdy den, protoze pujceni stoji asi 2× tolik co hlinikovy Session. Proste sou to matlaci v Treku!
To je zase téma :-) Full se většinou kupuje na to aby žehlil z kopce …
Však jo!
Ale v diskuzi řešíš jízdu do kopce …
Na to aby Fulll maximálně žehlil z kopce je potřeba spoustu věcí.
1 – Hlavně asi vhodné kolo do vhodného terénu – což tady bude největší debata, protože se tu vyrojí mrak lidí kteří budou tvrdit že na všecko stačí XC full :-) Vnímání pohodlí je totiž velice subjektivní věc – co je pro někoho dost je pro jinýho ještě tvrdý a uskákaný. Musíš vědět co a jak chceš jezdit.
2 – Rozdíly jsou i v různých konstrukcích zadních staveb
2 – Kavlita vlastní vidlice a tlumiče.
3 – Na daném kole s dostatečným zdvihem mít to odpružení správně nastavené na svoji váhu a svůj jezdecký styl.
4 – Druh obutí a tlak v něm
5 – Technika jízdy. Když budeš jezdit jak prkno, tak tě bude kopat všecko.
Takže máš o čem přemýšlet :-)
Zdravím, jeden takový vysněný , jsem si pořídil . Je to Yt jeffsy pro race. Nejvyšší model roku 2017. Musím říci, že je to pila. Způsobem jakým zatáčí a filtruje nerovnosti je masakralni. Přeci jenom předešli majitel udělal neuvěřitelnou věc. Na již takhle high endovém kole vymenil vydlici z 34 na 36 factory. Brzdy z guide r na zee a 11 xtr , na sram eagle gx. V součtu je to peněžní nesmysl :). Vřele doporučuji.
to vYdlice jsi udelal schvalne, zejo. Tak ne mas toho vic :D
Ano 36 je znatelne tužší.
Ano 36 je znatelne tužší.
A nebyla by lepší rovnou capra?
No vlastne z toho capra je :) , ale tento specificky rok cappry jse nepovedl. Nad slapacim stredem je umisten kloub zadni stavby a jak je prilis uprostred vyztuhy tak dochází k velkym pnutim a repas dvakrat rocne je na světě.
Myslis rocnik 2017 nebo aktualni 2019? Ani jeden z ramu ale nema cep nad stredem reseny nejak nestandartne, velmi podobne to ma vetsina ramu s Horst Link/FSR zadni stavbou.
Je to primo 2017 konzultoval jsem to primo se svim mechanikem. Neni tam markantni zmena ale u dalsiho rocniku to posunuly vice pod sedlovku.
To je divné, mám ve svém okolí asi 4 Capry, 2 z toho ročník 2017, jedna AL, druhá CF, oba tomu dávaj dost pokouřit a ani s jednou žádnej problém neni.
Je pravdou že nemluvim z vlastni zkušenosti a opiram se o to co mi řekl mechanik. Věřím mu je to opravdu solidní člověk, ale je to subjektivni názor. Nechtel jsem tim rict že je cappra špatná.
Jenom jsem se pozastavil nad zmenou umisteni spodniho cepu , myslim že to nebude jenom kvuli designu u 2019 oproti 2017.
omg, 2018 uz je komplyt nová generace ;)
…mimo to, kolik jezdi v okoli „kaper“, tak jsem nějaké vyjímečné problémy, nebo konkrétně ten co popisuješ, nepozoroval
Neni to primo nad slapacim stredem, ale kdyz se podivate na vzperu ve spodnim trouhelniku tak uprostred je cep pro model 2017 a u modelu 2019 je posunuty zpet pod sedlovku jak to ma jeffsy.
Méně řešit, víc jezdit. Každý mechanik si vymyslí nějakou kravinu. Hlavně když se mu to zrovna nechce opravovat.
:-)
Tohle mi tak trochu taky připadá :-)
Pravda je že tu každej mužem cintat co chceme, ale zakladni pravda už byla řečena. Vice jezdit a min řešit :)
Nějaká capra měla někdy nějaký problém? To se musím schválně zeptat kamaráda capristy. Podle něj to je geniální kolo, na které se nikdo nikdy nechytá :-)
Každé kolo od tech renomovanejsich znacek je dobre, ja sem mel pred tim treka a byla maximalni spokojenost. Asi nejsem tolik zavisli na znacce a nebo jsem natolik amater ze ten rozdil nepoznam :).
A na co to kolo chceš?
Jestli xc/maratony a občas traily tak asi cokoliv jako dw link.
Takže např. Santa Blur, Giant Anthem (advanced pro), já mám Intense sniper a oproti epicu mi pohodlí dost stouplo.
Ja bych rekl, ze zadny z tech 3 uvedenych kol nema dw link. Spis bych rekl VPP.
Moc nevim, proc autora tematu berete vazne… Staci si projit jeho historii a clovek si uz udela obrazek, co je to za spekulanta.
Myslíš, že by bylo ideální mu doporučit nějakej low end, kterej ověsí karbonovýma dílama za raketu?: :-D
Koukám mu na profil a to je ten magor s tou vidlicí… A já vůl mu chtěl napsat, že kdyby to s nějakým rámem myslel vážně, ať napíše, že mu pošlu křivky z Linkage aby viděl, jak to chodí.
Kdyz uz jsme u Linkage…vtipny je jak sam autor tamniho blogu jezdi na e-HT :)
Ani nevím, že mají nějaký blog, jdu ho hledat a kouknout, co se tam píše. Já mám koupený přímo ten program…
Už to čtu, děkuji :)
Hádej. :-)
:-)
bo nas to pi*o bavi :-)))))))
https://www.mondrakercz.cz/…enduro-2020/ co říkáte docela se mi zamlouvá
Dobrej vtip
Nemělo to být kolo do 100k ? ;)
to mi přijde vcelku rozumně osazené, šel bych do toho, pokud se Ti líbí barva
Ale jo. Podle me super kolo pro tebe. Jdi do nej. :D
jako základ pro ladění je to dobrý
Kez by si to kupil. To by byly zase krasne nove problemy k reseni :-)
Muhehe ty jsi normalne troll …
To bude imo nějaký diss na Onuceho posty s obří komentovaností.
Asi jo :-)
Šel bych raději do tohoto kousku…
Máš pravdu, to vypadá, že by to ty balvany mohlo vyřešit. Případně se přeorientovat na dráhovou cyklistiku, tam kameny nejsou :-D
slyšel jsem zvěsti o prasklých zadních vzpěrách na závodech, upss
Me prijde ze ty kola dimenzujou tak na 60kg Spanely, to není jinak mozny kolik sem jich uz videl prasklych :(
A na jakém pořádném enduro fulu jsi už jel? Ať se někam posuneme
Hele, a nechces nam tady par tech kamenitych mist treba vyfotit a jeste i natocit video jak pres to zkousis jet? Treba te tu nespravne chapeme.
Takovy obrazek rekne vice nez tisice slov.
Ale no tak, já mu chci fakt pomoct! Tak hromadná beskydská BF vyjížďka, můžeš si vyzkoušet moje kolo:-)
Kdo se přidá? Začal bych zlehka na ježankách, tam je plno parádních úseků
Jsem pro. Teď o víkendu jsme jeli Morávka – Slavíč – Kozí hřbet – Malý Polom – Bílý Kříž – Visalaje – Travný a zase mě to kolo začalo hodně bavit. :-)
Ze Smrkoviny na Ježánky, a pak poblnout v lese kolem Ježánek a je to. :-)
smrkovina labuzo nej usek!
Neser Goofy!
:-D
Pokud nejaka vyjizdka s Thorxem bude, tak si osobne myslim, ze je velice nutne, aby se jel usek Ropicka-Kotar. Rozhodne koriinky, a ted ta jeho „zelena“. A mozna bych to protahnul pres Ropici na Kaluzny – ale ne po ceste pres Sindelnou, ale tim singlikem z jizni strany Ropice.
Hromadna BF vyjidka s Thorxem!
Kazdopadne by to byla win-win situace. Thorx by si mohl pozkouset nekolik kol BF uzivatelu (Goofy-Knolly Warden, Krabice-Turner RFX, Ty-Evil nebo Cube, My_dudesty – Rose, atd…).
A vy byste meli setkani s mistni legendou :-)
Pokud by to slo, prijel bych nejradeji take. Ale treba bych premluvil brachu – Giant Trance
nemam cube :-) to ma mlady, ten to nepujci :)))
a sak tak jsem to myslel
prazaci maji taky vanocni vecirek! to prepijem :-)
Tak, přepijem je levou zadní… :-D
:-))))
aťas třeba?
může být :-)
píšu si pánové :)
JA chtel napsat, ze to meli zkusit kdyz jsem jeste pil, ze bych ti cinknul… bychom je dali :D
No nevím nevím… Myslím, že šance by byly dosti vyrovnané… :-D
Tezko uz ted rici. Ted si dam pet piv a rano se proklinam :)
By me prepil i zak zakladni skoly …
5 piv. To dávám občas i já. A to jsem abstinent.
Jako aby se to spatne nepochopilo .. 5 piv dam, opity nejsem, ale rano mam kocovinu :)
Drive jsem dal i 10–15 piv, panaky a rano mi bylo zhruba stejne jako ted po tech 5ti :D
Tak v tom by asi přece jen byl mezi náma rozdíl :-)
Jo jo, dřív jsme tři dny chlastali a den nám bylo blbě. S věkem se to otočí :-)
tvl pobavils :-)))
Sobota vypadá dobře :)
nevím proč to řadíš pod toto ale ano, sobota vypadá dobře!
Kde to vidíš :)
domluvíme se v pátek, záleží kdo se všechno přidá, ale dojedu buď do komošky, nebo visalaje
Chlapi, už teď nabijejte baterky do kamer, foťáku, mobilů. Doufám že tento historický okamžik bude dostatečně zachycen.
:) Slavíč bílý kříž po červené a pak už každý kam zchce v mém případě dolů po zelené
to je půlka po áčku zas
Kdyby jenom půlka…
tvl tak o čem se to tu zas bavíme? :-)
ty bys v so mohl vyjet?
V sobotu jestli bych jel?
Nevím nevím. Jsem nějaký dojebkaný (záda) a navíc mě lákají do Wilkowic, a to je lokalita, kterou se těžkou odmítá. :-)
Kua Goofy! Jake dpc Wilkovice?! Ja o nnich nikdy neslysel. Ovsem o Thorxovo bajkovacich problemech ctu kazdy druhy den. Tahle vyjizdka s Thorxem je povinna cetba!
Vypadá to dobře: https://youtu.be/4HtVhQDVkIo
Jo je to tam prý bomba. Už se tam chystám asi dva roky, a vždycky to nějak padlo a samému se mi tam nechce.
Do teď jsem to naznal, ale fakt mě to nadchlo…
krásné, mapu prosím nemáš?
Je to u Bielska naproti Kozi Górze ve Wilkowicach – Magurka Wilkowicka. Jednou dobou měli i webovky, ale teď jsou mapky jenom na trailforks.
Kde to je ? To je u Bialska ?
Jo. viz výše.
Nechcete někdo hodit do map nástřel předpokládané trasy aby se dalo posoudit jestli to zvládne i smrtelník? :-)
Zvladne :-)
a: visalaje BK doroťanka konečná bobek bílá švarná a smrkovina
b: komoška kotař ropička :-) aťas :-))) prašivka
c: lh?
Aťas je hospoda Ateliér ;-)
Z Lysé jedině viz foto. :-D
KUA! Takhle v prirode ten Warden vypada fakt paradne!
nestraš ho tvl :-)
jj kolečko je tam doma
Kde to je?
Nad Mazákem. ;-)
hele a na „start“ ze žluté se ideálně(nějakým trailem) dostat jak ?
Idealne na lyse:) ale jinak jak ke konci zluta jde ostre doleva k prehrade, tak tam se da jet rovne nebo trochu doprava a napojis se traverz…myslim, ze tak nejak jsme kdysi jeli…byla uz tma:)
Z Lysé po žluté a pak sjet na svážnici. Jsou tam v podstatě dvě možnosti, jak na ni sjet. Třetí je pak pokračovat, až ji překříží značka. Pak po ni pojedeš až na takovou větší štěrkovou plochu, ze které svážnice pokračuje doprava, ty pojedeš rovně.
Samo jsem myslel ze žluté z Lysé ;) …páč tu jedinou zatím jezdím dolů, když se tam jednou za rok nachomýtnu.
Takze po te svaznici se musi jet, skoda, ja si prave rikal, jestli uz jste jako mistnaci nevyjezdili nejaky trail ze zlute az k tomuhle segmentu z fotky.
Jednou jsem to zkoušel nějakým letmým chodníčkem doprava nad tou svážnicí, ale pak skončil a musel jsem si dát takový freeridek tím dosti prudkým svahem… :-)
no vyborne, tak pust se tam jeste par krat a je tam spojovaci trail ;)
Jo Ateliér to mi nedošlo, vím o něm i když jsem v něm nikdy nebyl :-)
No a ta fotka moje obavy změnila na oprávněný strach, mmch. kde to je, je úplně fuk, protože tam nikdy s kolem nevlezu :-)
pecka podle fotek. Dávám si na Blackyho gastro mapu!
Atelier: No je toto mozne. Ja to do ted vubec neznal. A to jsem prakticky rodak.
Vidím, že to místo už je proflakle. Na druhé straně potoka máme chatu;)
Pěkná lokalita na chatu… Do pivovárku kousek… :-D
Jojo, navíc na jedné straně Smrk, na druhé Lysá… Pouze se člověk nemá jak rozslapat před kopci, je to hned krpal :)))
V pohodě. Na rozšlapaní je ideální asfaltka ke hrzi. To se člověk hned zahřeje… :-)))
Já na tilo místo přišel už nějaký ten rok zpátky, když jsem sjel Lysou po žluté a hledal jsem kudy by šlo pokračovat, a nemuset dolů po asfaltu. ;-)
To se mi zase nechce. Za tech více než 20 let jsem si už zvyknul. Ale ten hřeben je super, na druhé straně za potokem je pak zase pěkně stoupaci až skoro na tu horní cestu, co vede od Sluníčka na Butoranku
šak říkám : na áčku záchytné body, doroťanka, švarná h, na béčku aťas a c nahoře se taky můžeš prodýchat
a se dá navíc zkrátit, z konečné na švarnou a nepřijdeme o smrkovinu
S aťasem asi bude problém:
Oznámení: z technických důvodů bude 8. – 10.11. zavřeno
O té modré TZ z Bílé ke Kozleně vím, ale nikdy sem ji nejel – co tam je za povrch a stoupák se dá vyjel celý (zajímá mě to jenom jako alternativa na výjezd)? Dík.
je to pohodka výjezd, místy lesní cesta místy štěrk
super dík!
Přeloženo do jazyka tohoto vlákna to nejspíš spraví full 160/140 ;-)
nene! Eful pi*o
Aj, moje chyba. A ty zdvihy stačí, nebo jsem byl zbytečně skromný? :-D
180/160 lepší!
No, asi jsem správně nevyhodnotil ten štěrk :-)
nebo přechod ze štěrku na áčko!!! to bývá záludné
Hele, klidne si dej i ten Slavic – Bily Kriz. Ale musi se dat povinna trasa: Ropicka-Kotar (pres korinky). A nasledne z Kotare na Ropicku pres tvou zelenou a sutry. To proste vsichni, kteri se sejdete musite dat. Hlavne teda ty tam musis byt, to by jinak naprosto ztratilo veskery smysl. Musite to patricne zdokumentovat a zverejnit zde a na youtube. Cele BF momentalne ocekava zodpovezeni jedne z nejpalcivejsich otazek bikoveho sveta poslednich 10 let.
…A kdo je kurv BOB? teda THORX
a ty dojedeš?
Ja sem marny hosi. Ja uz o tom bikovani akorat kecam :-)
Hoši Hoši
Nic si z toho nedělej, Thorx se z té vyjížďky tak vyděsil, že radši prodává kolo :-D https://www.bike-forum.cz/…edition-2018
jj :D
Oni se Tě snaží jen malinko vyhrotit, neboj se ničeho, určitě to nebude žádný peklo :-)
Já chtěl jen trošku podebatovat po asfaltu a oni totok
Tak snad sis nekupoval MTB na pluskách kvůli tomu, abys drtil asfalt, ne? To dáš, nebuď ve stresu.
Muze za to sycak Goofy. Dat tady fotku toho jeho pekla, to nebyl nejlepsi napad.
Tak to já se omlouvám. Já to myslel jenom ve srandě. ;-)
Ta fotka mě nakopla na update
Goofyho fotka: proc to tak nektere desi? Dyt to lze vzdycky prinejhorsim vynechat. Pokud uz by se podobna sekce vyskytla na trase. Timto bych se vubec nenechal zviklat :-)
Tak v sobotu už zase má chcát jak z konve , Goofy jak pracuje ta foxina 36
no TT to nebude…
Záleží… Když jedu do hospody, tak se většinou fláká. Když jedu z kopce, tak se občas docela zapotí. ;-)
sobota je pasé, vypadá to leda na dnes odpoledne
bude asi fakt chcat cely den:-(
Nikdy jsem tam nebyl, ale podle tý fotky to nevypadá až tak šíleně (samozřejmě je možný, že se pletu). Jestli dobře vidím stopu kudy to vede, tak to nejspíš nebude takovej mordor, jak se to na první pohled zdá :-)
Není. Dlouho jsem tam nebyl, je to v klidu a moc mě to baví… :-)
než to dávat za dvacku to bych raději nechal na zimu
Proto to dává za 33 :D
tak jistě, ty si myslíš že za 33 to někdo koupí…
Ted teprve pozna jaky smysl melo prestavet cely kolo tak, ze zustal jen ram.
Tak nemohl čekat, že tam na cestě bude ten šutr.
Tak zase to je urcita sberatelska lahudka :-)
Nemyslím, proto ten smajlík ;)
jj až teď :-))
Není to moc prodávat vidlici s kokpitem za 33k?
On prodava kolo? Podle fotek v inzeratu to vypada, ze chce strelit jenom gumy…
taky musím zkusit ty gargamel desky…
To jako jsi na tom kole za dva roky najel jen 800 Km?
Taky mě to zaujalo, já lemra, co za vyjížďku na Landek ujedu kolikrát jen 20 – 25 km mám už na Stumpu přes 5 tisíc km a říkám si jak pomalu to přibývá a že se flákám čím dál tím víc :-)
Asi už to tak bude :)
800 za 2 roky … to jsi nikdy ani poradne nerozjel nohy.
Vzal bych spíš Intense, na XC není třeba kladivo… :-)
Zase by mel Thorx takovou referenci jak vypada kladivo :-)
anebo vemeš endurko a pojedeš pomalu no :-)
V neděli jsem byl odhodlaný ten můstek na kotař projet rychlost jak cip ale na poslední chvíli jsem si to rozmyslel bych se tam zapíchnul o první kořen :D Slavíč bílý kříž mám v plánu byli Jamese ženou na bílým krizi po zelené těch lidí :D 2há Lysá? Když se to ve mně kolem a kolem hledám kolo bez kompromisu a je jedno jestli budu splácet o 1 či 2 stovky víc ;-) z ruky bych 240 nedal jinak to El. Řazení se mi líbí moc žádné kabely po sezoně bude stát tak 160k
nerozumíme ti, o víkendu vyjížďka!
https://www.mondrakercz.cz/…in-enduro-1/ nebo https://www.mondrakercz.cz/…in-enduro-1/ vyplatí se připlatit?
Vybíráš kola jen podle obrázku z katalogu nebo je hodláš i před koupí otestovat?
Připadá mi to dobře osazené za dané ceny a tyto rámy se mi líbí + celo carbon nikde žádné kabely atd pochopitelně bych to před koupí projel
Hej klidné příští 2 týdny mám volno :) můžeme vyjet kraťasy dres a jedem
sobota?
V sobotu mi žena odlítá to budu rozmrzelý budu mít po noční a má chcát. Teď má hodně dlouho chcát mě jehně zrovna když mám volno :(
já tak max pak neděle, přes týden jsem v Ol
rozmrzelost vyjezdíš, ale po noční nevím no
Co bys vemnul :)
taky po noční dnes co? vemnul bych si nějaký krém proti opruzeninám a vezmu si Patrola
Dnes, vždyť prší :)
Jsem po noční, prší, nemám na to kolo, mám špatně udělanou vidlici… Není Thorx náš andrej nebureš? Proti tomu jde také celý vesmír, s Kalouskem v čele.
žena jede pryč…
Ale tak zase tohle je originální. Standardní životní situace vypadá asi takhle: Žena mi jede pryč, „můžu všechno“. (asi chodím s bohem, ale já to tak mám i normálně a jsem jí za to neskonale vděčný) Nicméně tady se člověk dozví „nemůžu na kolo, odjede mi žena“ :D
Tak treba uz ma defaultne jiny program :-)
V tom případě má velký problém s vyjadřováním myšlenek :)
„V sobotu mi žena odlítá to budu rozmrzelý budu mít po noční a má chcát.“