Jaké podmínky musí splňovat full, aby žehlil jako žehlička

628 nepřečtených
  • THORX

    Pište sem své postřehy a poznatky. Popřípadě sem dávejte konkrétní modely do kterých byste šli kdybyste vybírali nový bajk kolem 100K.

    • Goob  

      Ajéje, tohle bude výživná diskuse. Přispěji tedy dvěma body:

      • sag není zbytečná ztráta zdvihu
      • pneumatiky nabouchané na pět atmosfér nejsou rychlejší

      Transition Smuggler. Stanovenou cenu splňuje… rám :D.

      • THORX  

        Beskydy znáš to… Volné velké šutráky. Včera jsem jel po zelené na Ropičku a když pominu závěje listí + popadané větve, silný vítr tak bych to asi taky nevijel. V tom největším stoupáku. Stačí trefit jeden větší šutr nějak to podjede a už stojime. Je pravda že u prašivé jsem upustil přední kolo a bylo to o něco lepší. Ale vidle na kokot a brzdy taky nic moc. Nevím jestli upgradovat. Nebo koupit něco bez kompromisu.

        Taky si zahrávám z myšlenkou e biku, ale jezdil bych za své jen do těch stojek bych používal eko mód. Razím myšlenku raději vyjet za mírně pomocí motoru než tlačit.

        AL vs Carbon

        Péro vs vzduch

        Různé typy zavěšení zadní stavby.

        • -b-n-x-  

          Jakoze bys mel 20+ kg e-bike a do vetsinu kopcu bys jezdil za sve jo? Tak to jo. Jdi do toho! :-)

          Různé typy zavěšení zadní stavby.: Pro tebe by asi virtual, nebo DW-link nemusel byt spatny.

        • pepek  

          A nebylo by lepší ten šutr předběžně uklidit? Takto vysolíš majlant za elektrocelokarbon a nakonec se zase nějaký ten šutr objeví . . . . .

        • McBlacky  

          Ono to je mix vseho. Do kopce ti staci citlivych 100–120 tuhy kola, lehky kolo jako celek a vyladeny obuti, plus tlak. S vyssim zdvihem si pomuzes uz v tak marginalnich situacich, ze v daleko vic pripadech te zradi vic sjezdova geo a vaha takovych kol a zade pujdes pesky. A samozrejme fyzicka, u te to zacina a konci. Umet nalozit nekolik desitek sekund 600–700w udela nakonec vic na HT nez 150 zdvih a chome nozicky

        • cosmo  

          Beskydy-vek-moje doporuceni:

          po 3letem jezdeni na 100mm fullu mi vysla tato zjisteni:

          1. karbon ram – tuhost
          2. vidle zdvihu vice nez 100mm – 120 optimum
          3. karbonova tuha kola
          4. siroke gumy na bezdusich
          5. dalkove zamykani zadni stavby
          6. a co nejvetsi pastorek 50–51z. abych to dal
          7. teleskop – vice=lepe
          8. ekolo kvuli vaze absolutne nepredtavitelne hlavne pro sjezdy

          ulozeni tlumice z me zkusenosti – maestro od giantu ve vyjezdech necitis, ve sjezdech pracuje na 1+, trek AB pivot po rovince a do kopce pracuje a lehce houpe, tedy citis ve sjezdu celkem tuhsi odezva nez giant…zakladem je moznost to zamknout a dobre si to naladit tlakem na vahu a styl jizdy…

        • Zdendyš  

          Nejdrive si zkus nejaky ebajk projet komplexne at vis o cem mluvis.

          • novas752  

            Má pravdu, na zábavu á-la mtb je to těžký a humpolácký a na zábavu á-la motorka je to slabý a pomalý.

    • mirorek2  

      Pluska, lyrik ultimate, pružina… nebo sjezďák

      Patrol je jedna z nej žehliček co jsem jezdil :-)

    • lukas aka mitro  

      Jedine RB :) A dale je to uplne jedno, protoze pojem „absolutni zehlicka“ zahrnuje i nejake silene sjezdaly 2+50mm zdvihu a vice…to pri beznem zehli jakxvina, ale jezdit se na tom neda. Pokud si predtavujes, ze pojedes nekde po sutrech a budes sedet jak pytel brambor a ukocirujes kolo v kalupu jednou rukou, tak toho se nedockas…a kdyz jedes pomalu, je to jedno.

      Pri vyjezdu to chce mit trochu natrenovano a dobry motor, abys vetsim sutrum pomohl setrvacnosti. Full pomuze, at to neodskakuje,a le to je tak vsechno…

      • THORX  

        Pěkný koment ;-) po asfaltu a jemném terénu vyšlapu zatím vše scim se setkávám ale kopce s volnými kameny to je moje smrt. Tady by se hodil ten e bike.

        Tebe to po těch šutrácich baví jezdit? Navíc když to ještě dojebáva kolo a někdy i tebe?

        • Goob  

          Tam se hodí mít vzadu tlustou nepřebouchanou gumu. Jo a ještě jsem zapomněl: kola. Hodně moc udělají záplety… jestli jsou to tuhé záplety, které prostě neuhnou, nebo něco, co pomůže. Já mám Stans Bravo, u kterejch se chlubí velkou pružností nahoru dolů, a je to teda pekelný rozdíl proti druhému páru, což jsou zase Superstary tuhé jak šutr.

        • lukas aka mitro  

          Proste tam ty sutry jsou a pokud tama chcu/planuju jet, sestimsmirim. Jsou mista, kde bych se cilene na vyjezd nepoustel, bo po volnych sutrech to nahoru nejede a povetsinou se da najit lepsi cesta. Dolu to neresim, co jde, to projedu. Gumy mne podrzi a nejaky jebanec do rafku nebo ramu neresim…jenom ty sutraky do noh trochu boli.

        • pekoss  

          a zkousel si nekdy ten ebike? Nedavno jsem s jednim kolegou jel po horach, jasne do kopce mi ujizdel, ale jeli jsme i jeden prudsi kamenity stoupak, ja to pomalicku vyfunel a kolega na ebiku to moc nedaval, bo nebyl zvykly na volne sutry a obcasne proklouzavani. Je to hodne i o udrzeni rovnovahy..

        • Baba-Ji  

          takrikajic cim vic je sutru, korenu a podobneho bordelu, tim vic mne to bavi :)

    • MirosPikos  

      Vím jen, co musí splňovat, aby jezdil jako silnička :)

    • TheJD  

      Asi bych se rozhodoval mezi Epicem a Senderem.

    • -b-n-x-  

      Sice nebudu reagovat primo na tvou otazku, ale napisu neco k tematu.

      Tobe nejvice pomuze zlepseni techniky jizdy. Obavam se, ze zadne technicke reseni neprinese tebou pozadovany efekt. Snad jedine MX-motorka.

    • oretone  

      Ja doted nepochopil, co si predstavuje pod pojmem zehlit. Nebo nekdo jo? Ja si myslim ze proste zije ve spatne dimenzi. Da 100k do kola a stejne to nebude ono :)

      • mr.antik  

        já mám žehličku asi za litr a funguje docela dobře

      • THORX  

        Tak k čemu slouží to odpružení

        • TheJD  

          Pohlcuje energii. To je vlastne jeho jedina funkce.

        • LM  

          Odpružení slouží ke zvýšení kontroly řízení tím, že se snaží držet kola v kontaktu s povrchem. Větší pohodlí je pouze vedlejší efekt :-).

          • -b-n-x-  

            Presne tak. Ale i to „pohodlli“ je asi pomerne dulezite. Prece jen bys to bez tlumeni na nekterych pasazich mozna ani neudrzel v rukou.

            • THORX  

              Tak tak já to pustil z Kotaře po červené kolem chaty a bál jsem se o svůj život :D nakonec ok. Myslíte že ten Auron teď nepracuje ok když je nastaven na 110kg a teď mám 85 vč výbavy i když je více ufouklý?

              • -b-n-x-  

                Kdyz je vice ufoukly, tak uz asi neni nastaven na 110kg ne?

                Ale pokud je nastaven na vetsi vahu, tak by to prave mohlo byt lepsi, nez naopak. Mene citlive, ale zase pri drsnejsim zachazeni v necem mozna i lepsi.

                • LM  

                  Asi myslí že negativku (pružina) má stále nastavenou na 110 kg.

                • Crazym  

                  To vypadá na nějakou tu Onuceho nákazu. Teda aspoň ten styl příspěvku co jsi se na něj chytil tak vypadá :DD

                  V tom případě by odpověď na základní otázku "Jaké podmínky musí splňovat full, aby žehlil jako žehlička? " měla být něco jako: Potřebuješ rovnou nepřilnavou plochu, zdroj tepla a podložku na které budeš žehlit :-)

        • oretone  

          Tak co si pod tim pojmem predstavujes? Jakoze pojedes v terenu po sutrech jako by jsi jel po hladkem asfaltu? A jak tomu budes slapat tak se se to bude chovat jak celopevnak? protoze zatim mi to tak pripada.

          • THORX  

            To první jo to druhé ne, myslím že to propružování v kopci by mohlo být lepší než na ht.

            • petrx  

              Drobné nerovnosti dokáží pohltit i karbonové díly kola(samozřejmě v kombinaci s širšími méně nahuštěnými plášti.).

              • McBlacky  

                To si preje marketing, v realu to je v terenu bezvyznamny.

                • oretone  

                  v medicine mas placebo, tady zase marketing :)

                  • mr.nikdo  

                    A vyvoj novych a lepsich komponentu. Treba vetsich kol.

                    Pak je chyba bikeparku, ze nebyly staveny na dnesni pokrokovou geo (nekde jsem to takhle cetl)…

                • Goob  

                  To jsem si myslel taky. Koupil jsem si tahle kola a musím říct, že pocit z jízdy na nich je výrazně jiný než na předchozích zápletech, co jsem měl (sračkové Roam30 a SS Alpine).

                  https://youtu.be/0IjDIbAmNA8?t=55

                  • McBlacky  

                    zrovna kola -pokud se bavíme o carbonu- nepohlcují vubec nic proti hliníku. Přínos je tady v tuhosti jak do boku tak do záběru. Ono je to i docela logické, když napnutí drátů u carbon výpletů začíná zhruba tam kde hliník končí.

                    nicméne já spíš myslel mantru „kup si řídítka a sedlovku z carbonu“, uznávám, že to má smysl na silnici, v terénu je to fakt k ničemu.

                    Srovnání mám, roky už vozím z carbonu kde co, kola už jedině carbony od silnice přes xc až po enduro.

                    • JohnDiFool  

                      Počkat, počkat, tudíž třeba u řídítek nebude rozdíl, jestli ty vlákna navrstvím tak, nebo onak? Protože jednou to pružit bude a podruhé nebude…

                      • McBlacky  

                        at to vrstvíš jak chceš tak v reálu v terénu to prostě nepomáhá tak, abys to poznal. Narozdíl třeba od toho jestli vozíš 25 nebo 20 PSI v předním plášti.

                        Carbon MTB rodla jsem vozil nebo vozím delší dobu: WCS, EC90, EC70, S-works, 2×Bontrager. Na silnici Pells a S-works, tady, jak píšu, bych to doporučil.

                        Velkou flexi má nejlevnější čína, akorát, že to už ti naopak vadí pro ovládání.

                        • JohnDiFool  

                          Chraň bůh, abych se hádal. Ale zaujalo mě to, a stále se mi to moc nezdá, protože s karbonem trochu dělám. Spíš tady asi bude problém, že si pod tím každý z nás představujeme něco jiného. Jak jsi/ste psal, i karbonová řídítka mohou pružit, ale pokud mají pružit tak, aby to nevadilo při řízení, je to tak malý průhyb, že ho stejně neregistruji, a pokud to už fakt regulérně pruží, je to zase na prd z hlediska ovládání. „můžeme to ukončit takto“, nebo jste to myslel jinak? Protože já to pochopil tak, že dle Vás nejde udělat z karbonu pružná věc.

                          • McBlacky  

                            zhruba tak – na MTB je prostě ten průhyb tak malý, že to v kontextu toho co se jezdí nemá valný vliv. Víc udělají gumy a odpružení a na práci materiálu sedlovky/řidítek zbude mizivé procento.

                            Pružná věc samozřejmě udělat jde, třeba zadní stavby nahrazující čepy, nebo planžety do pedálů apod.

                    • Goob  

                      No, tak já to poznám. Ta Brava jsou všechno jen ne tuhá kola s výpletem na dvěstě kilech. Znatelně uhýbají do stran i nahoru-dolů. A je to jejich vlastnost, mají to dělat. Oproti ním jsou hliníkové superstary, co vozím do totálních šutrů, tvrdé jak skála. Neuhnou nikam, nic neodpustí.

                      • McBlacky  

                        a k čemu je dobrý kolo co uhýbá do stran? Při technické jízdě v expozici na šutrech nebo v palbě klopenkou potřebuješ jediný, aby to nikam neuhnulo, stejně tak žvejknutí na dopadu a dalo by se najít tisíc dalších situací. Stopu si přece volíš a kontroluješ ty a ne kolo. Proto se dělají pevné osy, tužší vidle a zadní stavby.

                        • Goob  

                          No mně se na tom jezdí znatelně líp než na supertvrdých kolech, ale nemám nic moc techniku. Nicméně tahle kola vyvíjeli Stans s Athertonama, takže předpokládám, že i jezdci s nekonečným skillem mají své důvody.

                          Viděls, co teď udělal Zipp pro bajky?

                          • novas752  

                            To ale nemá uhýbat do stran, jen se přizpůsobí náklon ráfku ale do strany neuhne.

                          • McBlacky  

                            Autor sebral pár okrajových situací a poskládal z toho závěr postavený na minimu dat.

                            S trochou nadsázky bys takhle dokázal napsat, že ideál kolo má vpředu 29 a vzadu 27,5 apod.

                            • Goob  

                              No, můj závěr je, že se mi na kolech, co nejsou tuhá jak skála, jezdí lépe. A jestli to tak mají rádi i Athertonové, Vouilloz atp., jedině dobře, Niko byl můj velkej idol ještě za časů STS a LTS.

                              • ceo  

                                O tom se píše už delší dobu. U F40 si prý jezdci stěžovali na přílišnou tuhost.

                                Za mě tuhosti není nikdy dost a jakékoliv vlnění je nepříjemné. Tuhost ale vyžaduje lepší a líp nastavené odpružení a tam bude ten kámen úrazu.. určitá flexe požere počáteční necitlivost odpružení

                                • Atilla  

                                  Tak asi záleží co jezdíš. Pokud jedeš světák na top 10 máš asi jiné požadavky než pepa z depa co si myslí kdo ví co nejezdí.

                                  • ceo  

                                    Vůbec. Jde o pocit. Nijak mě to neomezuje, ale když najedu na něco špičatého, tak mě vadí, když se to zavlní a třeba kvůli tomu sklouzne. Čisté pocitově. Musím říct, že oproti recenzím mám s tuhostí treku dost problém

            • oretone  

              No tak jezdi po asfaltu, v terenu to bude drncat porad a pokud nejakym zahadnym zposubem toto vyresis, tak mi zase unika pointa jizdy v terenu. :D

    • goofy  

      Než utrácet 100k za fulla a pak zjistit, že to stejně do kopce prakticky nepomůže, tak si raději vybírej výjezdy po méně rozbitých cestách a postupně si zlepšuj fyzičku a tachniku, což znamená:

      Jezdit v terénu, jezdit v terénu, jezdit v terénu a ještě jednou jezdit v terénu!

    • THORX  

      Co je lepší vidlice Pike Ultimate nebo 36 performance E­lite.

      Takže když si koupím jakýkoliv full nepoznám v terénu rozdíl oproti +HT?

      • goofy  

        Počítej s tím, že v pomalé rychlosti na tom bude ta Foxka pravděpodobně hůř než ten tvůj Auron. Neřeš hovadiny a jezdi.

        Rozdíl mezi HT a fullem je samozřejmě poznat, ale zvláště v pomalé rychlosti do kopce to není bůhví jaký rozdíl. Dále víceméně platí, že čím aktivnější odpružením, tím hůř jde kolo za pedálem. Raději si půjč nějaké testovačky, ať pak zase zbytečně neřešíš, kde je problém, že to nežehlí asfalt.

      • -b-n-x-  

        Tady asi bude dost záležet na konkrétní konfiguraci pneu a odpružení.

        Správně nafouknutá zadní plusková pneu bude asi umět na výjezdu lépe kopírovat terén než kdejaký full. Ale zase v kombinaci s nějakým dobře nastaveným fullem to bude ještě lepší než na ht. Jestli bude lepší nějaký ht+ než fs s „normálními“ pneu – těžko říct.

      • mirorek2  

        Pike je proti f34, Lyrik proti 36… Hlavně si kup vidlu za 25 klacků a dej to na autor kol…

        Nechceš se na něčem pořádném nejprve projet?

    • Nimrod  

      žehličku znám jen jednu

    • Tydlii  

      Moje zkušenost je taková, že full do kopce pomůže, ale stejně jsem už jednou setkal s nejetelným kopcem. přesně to co popisuješ – volný šutry + listí. Paradoxně 36–50 nebylo vubec limitujici, trakce ano. Pokad to ale drží, tak šutry, kořeny, cokoliv ti to strašně ulehčí, je to jako nebe a dudy

    • krabica  

      Na žehlení je super pružina, takže se mrkni po něčem, co ji má vzadu, popřípadě i v předu. Nejlépe ať má štelovatelné obě komprese a odskoky, ať můžeš nastavit přesně podle sebe a taky zamykání tlumiče, aby to trochu jelo.

      • THORX  

        jediné pružina ;-) o váhu už mi ani tak nejde.

        • Mr.Duck  

          S „jedine pruzina“ bych uplne nesouhlasil, ale co ja o tom vim :)

          • THORX  

            Důvod?

            • Mr.Duck  

              Tak pokud je tlumič v rozumném stavu, to tření z dvou těsnění navíc není zas až tak znát, jak bych z internetu vyčetl. Ne každému rámu musí pružina sednout a zachovat dobrý průběh, a pak je tu nastavitelnost, kde vzduch si můžeš nastavit přesněji než pružinu.

              A pak je tu ShockWiz, který ti je s pružinou k ničemu a se vzduchem ti pomůže nastavit tlumič tak dobře jak je to možné. Nemyslím si že přeháním když řeknu že většina lidí nemá tlumič nastavený ideálně, a to udělá mnohem víc než jestli je to vzduch nebo pružina. Dalo by se říct že to je drahá blbost pro nerdy, ale to samý můžu říct o pružinovém tlumiči. Já teď zrovna sháním vzduch. tlumič abych ho nasadil na Demo, nastavil na 100% a porovnal s pružinovým co mám, abych měl lepší představu o chování zadní stavby.

              Neříkám že vzduch je lepší než pružina, ani naopak, ale sám bych radši měl vzduch všude aspoň na vyzkoušení. RB mám teď naladěné na 100% a kdokoliv na to sedne se dost diví jak může monarch chodit.

              Just my 2¢

      • Atilla  

        Prosím tě, neví k čemu je sag. Pružina a komprese z toho bude zmatený ještě po roce.

        • Goob  

          To je ten, co tvrdil, že sag je plýtvání zdvihem a nenechal si to vysvětlit? Ach bože, neee.

        • THORX  

          :D

        • Jirra  

          Co je sag ví přeci skoro každý.

          To mají kola které doporučuje ten Sagan. Jen nechapu proč zrovna on, když jezdí silnici. Zase kdyby si vybrali třeba Kulhaveho, tak to nebude znít tak dobře, ale třeba ten Fumič by šel a u Šurtra by hned bylo jasný, že odpružení je dobrý i na šutry :-)

      • -b-n-x-  

        Myslíš, že je pružina lepší i do kopce? Já nevím, jen se ptám.

    • Vilém  

      Uz to vidim, ze to dopadne jako s tou vidlici, kdy pozadujes naprosto nemozny veci a nakonec budes jen kopat kolem sebe.

    • -b-n-x-  

      Hele, ještě mě tak napadá. Pro tebe by možná byla dobrá volba trek stache. Je to 29+. Takový tank co přejede všechno.

    • AleZ80  

      Nevšiml sis někdy, že Tě to tlačení stojí mnohem méně energie, která se dá využít na zábavné ježdění, než to vyjíždění a zvláště, pokud je ten výjezd technický?

      • THORX  

        Tak jako jo ale když jdu na kolo tak chci prostě šlapat na kole. No už vím že z Ropičky po zelené už jedině dolů. Tam by se ten e-bike hodil. Nebaví mě plánovat cestu výletů tam to nevyjedu tak to pojedu obráceně atd. Třeba modrou na kotař vyjedu ale ten poslední kopeček nedávám protože tam jsou zase volně šutry ale přitom je lehčí než ten první

        • -b-n-x-  

          Hele, ty myslíš ten úsek vedle asfaltky z goduly/k.lhotky?

          • THORX  

            Někde v těch místech je ten poslední stoupáček

            • mirorek2  

              od aťasu? ta široká lesní?

              • THORX  

                Po modré vlevo

                • mirage  

                  podívej se na Stevens Jura Carbon

                • goofy  

                  To je ten úsek se šutrami?

                  • lukas aka mitro  

                    Jsi zly mnekari Dane:D

                  • Goob  

                    Tak to měl napsat hned, že jezdí takhle krutej mordor.

                    To chce sjezďáka zdvihy 200/200, kola komplet na butylu nebo v nejhorším minimálně bezduše DD s cushcore. Možná ani to stačit ale nebude, takže bych dal ještě odpruženou sedlovku a odpružený představec.

                    • Manas  

                      A hlavne mekky gripy, co nejtlustsi. Kluci ted v praci rikali ze nejlepsi je to cim se obalujou vodovodni trubky, stazeny stahovaci paskou. Ze prej super.

                • -b-n-x-  

                  Škoda, že na fotce není ten úsek s těmi šutry. Tady bych jako žehličku doporučil něco mezi gravelem a silničkou :-)

            • -b-n-x-  

              Počkej počkej. Tak celou dobu píšeš o zelené na Ropičku, a teď tady modrá u Kotaře :O

              Tak jak to teda je?

              • THORX  

                Hoši hoši vy jste zmatení :D celou dobu je řeč o zelené na ropičku , modrou vyjedu 2 ze 3 kopců co tam jsou ten poslední kopec u chaty kotař nedávám už chápete?

            • Dag  

              To vyjíždím běžně na svém ocelovém HT. Ty budeš dobrý pacient.

        • lukas aka mitro  

          To je problem ega…ja jedu na cyklovylet a vuuubec mi nevadi se projit. Ba co vic, mam dobry pocit z komplexniho treninku, kdy chuzi zapojim i jine svalove skupiny:)

          • AleZ80  

            Tak, tak, já často tlačím i to, co bych vyjel, abych zbytečně neplýtval energií.

          • THORX  

            Tak jo začnu tlačit :D na bílém křiži byli pěšáci hrubí když jsme se udělali pauzu prý už vás to nebaví? :D

          • petrx  

            Ono navíc u lehkého kola to tlačení(když to vezmu dle svého 11,9 Kg HT) ani není nijak namáhavé i do prudšího kopce.

    • ceo  

      Pokud se to dá zobecnit, tak podle mě jsou extrémní žehličky Treky s otevřeným tlumičem + 2,6 pláště. Akorát s otevřeným tlumičem nechceš šlapat do kopce, houpe to a nejede, ale žehlí.

      • THORX  

        Treku nemůžu přijít na chuť ale díky ;-)

      • Mr.Duck  

        Akorat je blby ze budes reklamovat ram kazdej tejden :)

        • ceo  

          Nějaké novinky? Do cz zatím nedorazily

          • Mr.Duck  

            Tady to asi napsat můžu, že ve Whistler Village Sports jim během půl sezóny prasklo myslím 7 z 10 karbonových rámů :)

            • ceo  

              Model?

              • Mr.Duck  

                Session, jestli se nepletu tak i slash na tom byl podobně.

              • Mr.Duck  

                Tak jsem dneska jezdil s kámošem co má snad ani ne 60kg, a jezdí plastový slash. Říkám jen tak ze srandy jak to že to není prasklý, a on že to je letos třetí rám, tak asi tak :)

                • Manas  

                  Tak on takhle lupal i hlinikovej Session .. takze nevim co pak u nich vybrat :)

                  • Mr.Duck  

                    Zkusil bych „nic“? :) Je to skoda, me se ty Treky docela libi i kdyz ta znacka mi neni sympaticka, ale nevim o nicem co by praskalo tolik.

                    • ceo  

                      A kde jim to praská?

                      Od letoška jsou uhlí celouhlí a jak na uhlí, tak hlínu dávají celoživotní záruku i na zadní stavbu. Pokud by problémy přetrvaly, tak by se jim to dost prodražilo.

                      • Mr.Duck  

                        Ten kamos co letos zlomil dva Slashe byl jeden predni trojuhelnik u horniho cepu, a druhy tusim rikal zadni stavba. Session dost casto hlavovka, ale taky to nebude jen tam. Ty kola jsou proste cely poddimenzovany a ja nechapu ze jim to nedochazi.

                        • -b-n-x-  

                          Treba to ma 9 z 10 lidi jen tak ve vitrince doma a obcas na tom skoci pro rohliky. To se jim pak vyplati, kdy jim ten desaty jednou-dvakrat za rok praskne.

                • theedge  

                  To jako že jim praskají karbonový rámy ? ( navíc ještě na enduro kole který by mělo něco vydržet ) no tvl …

                  • Mr.Duck  

                    Tak praskani u Treku fakt neni nic novyho, ale nikdy jsem nevidel ze by to bylo az tak bezny. Ale taky jsem nikdy nemel pristup k tolik informacim no :)

                    • McBlacky  

                      asi tam na tom jezdíte hrozný bomby :)

                      I v CR jsou kola z půjčovny otloukánci co se zahazujou a podle toho taky vypadaj. Málokterý EN/DH se dožije konce sezony.

                      • Mr.Duck  

                        No nevim, leto jsem stravil v Giant Whistler, a prasknul nam jeden trance. Gloryny odjezdily treti sezonu a ted jsou na prodej v docela ok stavu. I v tom shopu o kterem mluvim maji jine kola nez Trek (Specialized, Santa Cruz), ale praskaji jim Treky :) A to nejsou kola co by byly na kopci kazdy den, protoze pujceni stoji asi 2× tolik co hlinikovy Session. Proste sou to matlaci v Treku!

    • theedge  

      To je zase téma :-) Full se většinou kupuje na to aby žehlil z kopce …

      • THORX  

        Však jo!

        • theedge  

          Ale v diskuzi řešíš jízdu do kopce …

          Na to aby Fulll maximálně žehlil z kopce je potřeba spoustu věcí.

          1 – Hlavně asi vhodné kolo do vhodného terénu – což tady bude největší debata, protože se tu vyrojí mrak lidí kteří budou tvrdit že na všecko stačí XC full :-) Vnímání pohodlí je totiž velice subjektivní věc – co je pro někoho dost je pro jinýho ještě tvrdý a uskákaný. Musíš vědět co a jak chceš jezdit.

          2 – Rozdíly jsou i v různých konstrukcích zadních staveb

          2 – Kavlita vlastní vidlice a tlumiče.

          3 – Na daném kole s dostatečným zdvihem mít to odpružení správně nastavené na svoji váhu a svůj jezdecký styl.

          4 – Druh obutí a tlak v něm

          5 – Technika jízdy. Když budeš jezdit jak prkno, tak tě bude kopat všecko.

          Takže máš o čem přemýšlet :-)

    • Dreg  

      Zdravím, jeden takový vysněný , jsem si pořídil . Je to Yt jeffsy pro race. Nejvyšší model roku 2017. Musím říci, že je to pila. Způsobem jakým zatáčí a filtruje nerovnosti je masakralni. Přeci jenom předešli majitel udělal neuvěřitelnou věc. Na již takhle high endovém kole vymenil vydlici z 34 na 36 factory. Brzdy z guide r na zee a 11 xtr , na sram eagle gx. V součtu je to peněžní nesmysl :). Vřele doporučuji.

      • oretone  

        to vYdlice jsi udelal schvalne, zejo. Tak ne mas toho vic :D

      • -b-n-x-  

        A nebyla by lepší rovnou capra?

        • Dreg  

          No vlastne z toho capra je :) , ale tento specificky rok cappry jse nepovedl. Nad slapacim stredem je umisten kloub zadni stavby a jak je prilis uprostred vyztuhy tak dochází k velkym pnutim a repas dvakrat rocne je na světě.

          • novas752  

            Myslis rocnik 2017 nebo aktualni 2019? Ani jeden z ramu ale nema cep nad stredem reseny nejak nestandartne, velmi podobne to ma vetsina ramu s Horst Link/FSR zadni stavbou.

            • Dreg  

              Je to primo 2017 konzultoval jsem to primo se svim mechanikem. Neni tam markantni zmena ale u dalsiho rocniku to posunuly vice pod sedlovku.

              • novas752  

                To je divné, mám ve svém okolí asi 4 Capry, 2 z toho ročník 2017, jedna AL, druhá CF, oba tomu dávaj dost pokouřit a ani s jednou žádnej problém neni.

                • Dreg  

                  Je pravdou že nemluvim z vlastni zkušenosti a opiram se o to co mi řekl mechanik. Věřím mu je to opravdu solidní člověk, ale je to subjektivni názor. Nechtel jsem tim rict že je cappra špatná.

                • Dreg  

                  Jenom jsem se pozastavil nad zmenou umisteni spodniho cepu , myslim že to nebude jenom kvuli designu u 2019 oproti 2017.

              • Baba-Ji  

                omg, 2018 uz je komplyt nová generace ;)

                …mimo to, kolik jezdi v okoli „kaper“, tak jsem nějaké vyjímečné problémy, nebo konkrétně ten co popisuješ, nepozoroval

            • Dreg  

              Neni to primo nad slapacim stredem, ale kdyz se podivate na vzperu ve spodnim trouhelniku tak uprostred je cep pro model 2017 a u modelu 2019 je posunuty zpet pod sedlovku jak to ma jeffsy.

              • goofy  

                Méně řešit, víc jezdit. Každý mechanik si vymyslí nějakou kravinu. Hlavně když se mu to zrovna nechce opravovat.

                • -b-n-x-  

                  :-)

                  Tohle mi tak trochu taky připadá :-)

                  • Dreg  

                    Pravda je že tu každej mužem cintat co chceme, ale zakladni pravda už byla řečena. Vice jezdit a min řešit :)

          • -b-n-x-  

            Nějaká capra měla někdy nějaký problém? To se musím schválně zeptat kamaráda capristy. Podle něj to je geniální kolo, na které se nikdo nikdy nechytá :-)

            • Dreg  

              Každé kolo od tech renomovanejsich znacek je dobre, ja sem mel pred tim treka a byla maximalni spokojenost. Asi nejsem tolik zavisli na znacce a nebo jsem natolik amater ze ten rozdil nepoznam :).

    • snas89  

      A na co to kolo chceš?

      Jestli xc/maratony a občas traily tak asi cokoliv jako dw link.

      Takže např. Santa Blur, Giant Anthem (advanced pro), já mám Intense sniper a oproti epicu mi pohodlí dost stouplo.

      • enregistree  

        Ja bych rekl, ze zadny z tech 3 uvedenych kol nema dw link. Spis bych rekl VPP.

    • embi  

      Moc nevim, proc autora tematu berete vazne… Staci si projit jeho historii a clovek si uz udela obrazek, co je to za spekulanta.

    • THORX  

      https://www.mondrakercz.cz/…enduro-2020/ co říkáte docela se mi zamlouvá

    • mirorek2  

      A na jakém pořádném enduro fulu jsi už jel? Ať se někam posuneme

    • -b-n-x-  

      Hele, a nechces nam tady par tech kamenitych mist treba vyfotit a jeste i natocit video jak pres to zkousis jet? Treba te tu nespravne chapeme.

      Takovy obrazek rekne vice nez tisice slov.

      • mirorek2  

        Ale no tak, já mu chci fakt pomoct! Tak hromadná beskydská BF vyjížďka, můžeš si vyzkoušet moje kolo:-)

        Kdo se přidá? Začal bych zlehka na ježankách, tam je plno parádních úseků

        • goofy  

          Jsem pro. Teď o víkendu jsme jeli Morávka – Slavíč – Kozí hřbet – Malý Polom – Bílý Kříž – Visalaje – Travný a zase mě to kolo začalo hodně bavit. :-)

          Ze Smrkoviny na Ježánky, a pak poblnout v lese kolem Ježánek a je to. :-)

          • mirorek2  

            smrkovina labuzo nej usek!

          • -b-n-x-  

            Neser Goofy!

            :-D

          • -b-n-x-  

            Pokud nejaka vyjizdka s Thorxem bude, tak si osobne myslim, ze je velice nutne, aby se jel usek Ropicka-Kotar. Rozhodne koriinky, a ted ta jeho „zelena“. A mozna bych to protahnul pres Ropici na Kaluzny – ale ne po ceste pres Sindelnou, ale tim singlikem z jizni strany Ropice.

        • -b-n-x-  

          Hromadna BF vyjidka s Thorxem!

          Kazdopadne by to byla win-win situace. Thorx by si mohl pozkouset nekolik kol BF uzivatelu (Goofy-Knolly Warden, Krabice-Turner RFX, Ty-Evil nebo Cube, My_dudesty – Rose, atd…).

          A vy byste meli setkani s mistni legendou :-)

          Pokud by to slo, prijel bych nejradeji take. Ale treba bych premluvil brachu – Giant Trance

          • mirorek2  

            nemam cube :-) to ma mlady, ten to nepujci :)))

            a sak tak jsem to myslel

            prazaci maji taky vanocni vecirek! to prepijem :-)

            • krabica  

              Tak, přepijem je levou zadní… :-D

              • mirorek2  

                :-))))

                aťas třeba?

              • McBlacky  

                píšu si pánové :)

                • Manas  

                  JA chtel napsat, ze to meli zkusit kdyz jsem jeste pil, ze bych ti cinknul… bychom je dali :D

                  • goofy  

                    No nevím nevím… Myslím, že šance by byly dosti vyrovnané… :-D

                    • Manas  

                      Tezko uz ted rici. Ted si dam pet piv a rano se proklinam :)

                      By me prepil i zak zakladni skoly …

                      • -b-n-x-  

                        5 piv. To dávám občas i já. A to jsem abstinent.

                        • Manas  

                          Jako aby se to spatne nepochopilo .. 5 piv dam, opity nejsem, ale rano mam kocovinu :)

                          Drive jsem dal i 10–15 piv, panaky a rano mi bylo zhruba stejne jako ted po tech 5ti :D

                          • -b-n-x-  

                            Tak v tom by asi přece jen byl mezi náma rozdíl :-)

                          • Charlie_R  

                            Jo jo, dřív jsme tři dny chlastali a den nám bylo blbě. S věkem se to otočí :-)

                      • mirorek2  

                        tvl pobavils :-)))

                        • THORX  

                          Sobota vypadá dobře :)

                          • mirorek2  

                            nevím proč to řadíš pod toto ale ano, sobota vypadá dobře!

                            • THORX  

                              Kde to vidíš :)

                              • mirorek2  

                                domluvíme se v pátek, záleží kdo se všechno přidá, ale dojedu buď do komošky, nebo visalaje

                                • -b-n-x-  

                                  Chlapi, už teď nabijejte baterky do kamer, foťáku, mobilů. Doufám že tento historický okamžik bude dostatečně zachycen.

                                  • THORX  

                                    :) Slavíč bílý kříž po červené a pak už každý kam zchce v mém případě dolů po zelené

                                    • mirorek2  

                                      to je půlka po áčku zas

                                      • goofy  

                                        Kdyby jenom půlka…

                                        • mirorek2  

                                          tvl tak o čem se to tu zas bavíme? :-)

                                          ty bys v so mohl vyjet?

                                          • THORX  

                                            V sobotu jestli bych jel?

                                          • goofy  

                                            Nevím nevím. Jsem nějaký dojebkaný (záda) a navíc mě lákají do Wilkowic, a to je lokalita, kterou se těžkou odmítá. :-)

                                          • Crazym  

                                            Nechcete někdo hodit do map nástřel předpokládané trasy aby se dalo posoudit jestli to zvládne i smrtelník? :-)

                                            • -b-n-x-  

                                              Zvladne :-)

                                            • mirorek2  

                                              a: visalaje BK doroťanka konečná bobek bílá švarná a smrkovina

                                              b: komoška kotař ropička :-) aťas :-))) prašivka

                                              c: lh?

                                              • Crazym  

                                                ačko by kilometrově smrtelník asi zvládl ale jak vidí to převýšení tak už je mrtvý :DD

                                                béčko smrtelník není schopen zjistit co je sakra aťas

                                                céčko smrtelník zná, sice ho vyjede ale netuší kudy se vy nesmrtelní vrháte dolů a má strach :-)

                                                • goofy  

                                                  Aťas je hospoda Ateliér ;-)

                                                  Z Lysé jedině viz foto. :-D

                                                  • -b-n-x-  

                                                    KUA! Takhle v prirode ten Warden vypada fakt paradne!

                                                  • mirorek2  

                                                    nestraš ho tvl :-)

                                                    jj kolečko je tam doma

                                                  • Andrzej  

                                                    Kde to je?

                                                  • Baba-Ji  

                                                    hele a na „start“ ze žluté se ideálně(nějakým trailem) dostat jak ?

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Idealne na lyse:) ale jinak jak ke konci zluta jde ostre doleva k prehrade, tak tam se da jet rovne nebo trochu doprava a napojis se traverz…myslim, ze tak nejak jsme kdysi jeli…byla uz tma:)

                                                  • goofy  

                                                    Z Lysé po žluté a pak sjet na svážnici. Jsou tam v podstatě dvě možnosti, jak na ni sjet. Třetí je pak pokračovat, až ji překříží značka. Pak po ni pojedeš až na takovou větší štěrkovou plochu, ze které svážnice pokračuje doprava, ty pojedeš rovně.

                                                  • Baba-Ji  

                                                    Samo jsem myslel ze žluté z Lysé ;) …páč tu jedinou zatím jezdím dolů, když se tam jednou za rok nachomýtnu.

                                                    Takze po te svaznici se musi jet, skoda, ja si prave rikal, jestli uz jste jako mistnaci nevyjezdili nejaky trail ze zlute az k tomuhle segmentu z fotky.

                                                  • goofy  

                                                    Jednou jsem to zkoušel nějakým letmým chodníčkem doprava nad tou svážnicí, ale pak skončil a musel jsem si dát takový freeridek tím dosti prudkým svahem… :-)

                                                  • Baba-Ji  

                                                    no vyborne, tak pust se tam jeste par krat a je tam spojovaci trail ;)

                                                  • Crazym  

                                                    Jo Ateliér to mi nedošlo, vím o něm i když jsem v něm nikdy nebyl :-)

                                                    No a ta fotka moje obavy změnila na oprávněný strach, mmch. kde to je, je úplně fuk, protože tam nikdy s kolem nevlezu :-)

                                                  • McBlacky  

                                                    pecka podle fotek. Dávám si na Blackyho gastro mapu!

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Atelier: No je toto mozne. Ja to do ted vubec neznal. A to jsem prakticky rodak.

                                                  • Lukster  

                                                    Vidím, že to místo už je proflakle. Na druhé straně potoka máme chatu;)

                                                  • goofy  

                                                    Pěkná lokalita na chatu… Do pivovárku kousek… :-D

                                                  • Lukster  

                                                    Jojo, navíc na jedné straně Smrk, na druhé Lysá… Pouze se člověk nemá jak rozslapat před kopci, je to hned krpal :)))

                                                  • goofy  

                                                    V pohodě. Na rozšlapaní je ideální asfaltka ke hrzi. To se člověk hned zahřeje… :-)))

                                                    Já na tilo místo přišel už nějaký ten rok zpátky, když jsem sjel Lysou po žluté a hledal jsem kudy by šlo pokračovat, a nemuset dolů po asfaltu. ;-)

                                                  • Lukster  

                                                    To se mi zase nechce. Za tech více než 20 let jsem si už zvyknul. Ale ten hřeben je super, na druhé straně za potokem je pak zase pěkně stoupaci až skoro na tu horní cestu, co vede od Sluníčka na Butoranku

                                                • mirorek2  

                                                  šak říkám : na áčku záchytné body, doroťanka, švarná h, na béčku aťas a c nahoře se taky můžeš prodýchat

                                                  • mirorek2  

                                                    a se dá navíc zkrátit, z konečné na švarnou a nepřijdeme o smrkovinu

                                                  • goofy  

                                                    S aťasem asi bude problém:

                                                    Oznámení: z technických důvodů bude 8. – 10.11. zavřeno

                                              • wego1991  

                                                O té modré TZ z Bílé ke Kozleně vím, ale nikdy sem ji nejel – co tam je za povrch a stoupák se dá vyjel celý (zajímá mě to jenom jako alternativa na výjezd)? Dík.

                                    • -b-n-x-  

                                      Hele, klidne si dej i ten Slavic – Bily Kriz. Ale musi se dat povinna trasa: Ropicka-Kotar (pres korinky). A nasledne z Kotare na Ropicku pres tvou zelenou a sutry. To proste vsichni, kteri se sejdete musite dat. Hlavne teda ty tam musis byt, to by jinak naprosto ztratilo veskery smysl. Musite to patricne zdokumentovat a zverejnit zde a na youtube. Cele BF momentalne ocekava zodpovezeni jedne z nejpalcivejsich otazek bikoveho sveta poslednich 10 let.

          • krabica  

            Vzal bych spíš Intense, na XC není třeba kladivo… :-)

    • THORX  

      V neděli jsem byl odhodlaný ten můstek na kotař projet rychlost jak cip ale na poslední chvíli jsem si to rozmyslel bych se tam zapíchnul o první kořen :D Slavíč bílý kříž mám v plánu byli Jamese ženou na bílým krizi po zelené těch lidí :D 2há Lysá? Když se to ve mně kolem a kolem hledám kolo bez kompromisu a je jedno jestli budu splácet o 1 či 2 stovky víc ;-) z ruky bych 240 nedal jinak to El. Řazení se mi líbí moc žádné kabely po sezoně bude stát tak 160k

      • nitraq  

        Vybíráš kola jen podle obrázku z katalogu nebo je hodláš i před koupí otestovat?

        • THORX  

          Připadá mi to dobře osazené za dané ceny a tyto rámy se mi líbí + celo carbon nikde žádné kabely atd pochopitelně bych to před koupí projel

          Hej klidné příští 2 týdny mám volno :) můžeme vyjet kraťasy dres a jedem

          • mirorek2  

            sobota?

            • THORX  

              V sobotu mi žena odlítá to budu rozmrzelý budu mít po noční a má chcát. Teď má hodně dlouho chcát mě jehně zrovna když mám volno :(

              • mirorek2  

                já tak max pak neděle, přes týden jsem v Ol

                rozmrzelost vyjezdíš, ale po noční nevím no

                • THORX  

                  Co bys vemnul :)

                  • mirorek2  

                    taky po noční dnes co? vemnul bych si nějaký krém proti opruzeninám a vezmu si Patrola

                    • THORX  

                      Dnes, vždyť prší :)

                      • JohnDiFool  

                        Jsem po noční, prší, nemám na to kolo, mám špatně udělanou vidlici… Není Thorx náš andrej nebureš? Proti tomu jde také celý vesmír, s Kalouskem v čele.

                        • mirorek2  

                          žena jede pryč…

                          • JohnDiFool  

                            Ale tak zase tohle je originální. Standardní životní situace vypadá asi takhle: Žena mi jede pryč, „můžu všechno“. (asi chodím s bohem, ale já to tak mám i normálně a jsem jí za to neskonale vděčný) Nicméně tady se člověk dozví „nemůžu na kolo, odjede mi žena“ :D

                            • -b-n-x-  

                              Tak treba uz ma defaultne jiny program :-)

                              • JohnDiFool  

                                V tom případě má velký problém s vyjadřováním myšlenek :)

                                „V sobotu mi žena odlítá to budu rozmrzelý budu mít po noční a má chcát.“