• jakub

    ahojte chtěl bych se poptat na váš názor, už jsem zde reagoval v jiných článcích, nicméně stále se nemůžu rozhodnout jaké kolo.

    Mezi moje favority v současné době patří:

    RB Bandit 675 (bez odkazu)

    Merida

    https://www.merida-bike.cz/…-sixty-800-2

    Reign

    https://www.giant-bicycles.com/…ign-1dot5-ge

    nejvíc jsem pro RBčko, protože si ho postavím tak, jak by se mi líbilo, na druhou stranu třeba ten Reign je prostě osvědčený Reign… a tu Meridu jsem zařadil, protože prostě má super geometrii

    určitě si nechám poradit na další kolo někdo zmiňoval YT – přiznám se, že ty se mi moc nelíbí, pak taky Radona, to už je iné kafé, vždycky ale nakonec sklouznu ke klasice, moje představa je tedy Enduro do 80 kkč, chtěl bych aby to mělo zdvih kolem 160mm, nebudu na tom nějak extra skákat – to neumím a asi se to ani nechci učit, spíš blbnout po trailech nebo čistě endurové – náročné ježdění. Sám mám v současné době 29er Cubé na 120 a na běžné ježdění je to super, ale do těžšího terenu je už znát, že to kolo má své limity…, děkuji za odpovědi, rád se nechám inspirovat Vašemi názory.

    • Atilla  

      No všechno to jsou poměrně ostrá endura. Pokud na tom nehodláš skákat a jen to prohánět po trailech = nuda. Jestli by nebyl lepší nějaký Allmountain 150/140mm .

      Už jsi někdy jen na takových EN kolech?

      • jakub  

        ahoj, jo mám s tím zkušenosti, a 160 mm mi příjde jako optimální zdvih pro mé ježdění, navíc si myslím, že když bych šel do nižších zdvihů, tak to můžu už zrovna zůstat u 29er cubeho, a ten, řekl bych mi nestačí.. můj takový sen je letos zkusit je megavalanche, tak si představuju něco v tom stylu..... Cubíka si nechám na klidnější ježdění a vyjížďky a k tomu bych chtěl právě ryzí enduro, ale takové, na kterém zase ještě nebudu muset úplně všechno strkat, jestli mi rozumíš

        • ra.ma1  

          Do zitrka je vcelku zajimava sleva na yt jeffsy pro v karbonu 150/150. Mozna bych sebal treku remedy…vypada to na celkem jezdive kolo

        • LRRTM1  

          Na Megavalanche bude nejlepší Nukeproof Mega :-)

          "Since 1999 the infamous Megavalanche race, which starts from the highest point on Pic Blanc (3300m) above the village of Alpe D’Huez has been synonymous with all mountain riding and the highest level of true mountain bike racing.

          Conceived originally in 2009 by the development team at Nukeproof in an attempt to build the perfect bike for this exact style of racing, the Mega was born."

          • nomecz  

            +1

            Jinak teda po zkusenostech kamaradu co leto zas jeli tak na megu se divej spis po FR kole mozna i po sjezdaku jestli mas nejake ambice :)

            • jakub  

              ahoj ambice nemám vůbec žádné, chci se pobavit, zkusit si to, mít zážitek, o ni víc nejde… takže na endurové obludě to sjedu určitě taky.. spíš jsem to dával jako přirovnání co od kola očekávám… a snad to po letech co si říkám, že to jednou zkusím opravdu letos zkusím…

            • Baba-Ji  

              Ale prd, enduro kolo zvladne Megu uplne napohodu, klidne i am bike, pokud to nebudes buhvijak hrotit. Najdou se i taci, co to jezdi i na HT a taky to daji …vyklepani po tech 30 km sjezdu ale musi byt fest :D

              • nomecz  

                tak si přečti ještě jednou co píšu hlavně ten konec :-) ale na HT bych to fakt jet nechtěl, ani kdybych to vůůůbec nehrotil :-D

                • Baba-Ji  

                  jestli ma ambice, hlavne at to nejezdi na DH kole :D. S ambicema bych volil nejake EN nebo sjezdovejsi AM kolo.

              • goofy  

                Za jak dlouho se to dá sjet v turistickém tempu a na kolik přestávek? :-D nedokážu si představit, že bych to sjel najednou. :-)

                • nomecz  

                  profici top cca 40 min

                  amateři top cca 50 min (a někteří to jedou na zlomeném rámu hodinu :D)

                  pokud to sjedeš do 1,5 hodiny tak supr

                  konec startovního pole má cca 2,5 hod

                  https://www.timingzone.com/…-dhuez-2018/

                • černápole  

                  na tenhle závod pustí kohokoliv bez doložení předešlé závodní zkušenosti?

                  • Baba-Ji  

                    zaplatíš startovné (cca 100 €, což je včetně týdenní permice na lanovky v celém Alpe de Huez) + při vyzvedávání čísla doložíš lékařskou zprávu, že jsi schopen jízdy na kole/účastnit se závodu (prakticky můžeš předložit jakýkoliv papír, nejlíp s razítkem, nijak extra to nezkoumají)

                    …jezdí tam všechno od útlých děcek(samo ve své kategorii) až po důchodce (jako fakt) …minule to jel jeden pár z austrálie na DH tandemu, byl o nich článek na Pinkbiku

    • theedge  

      Vybíráš jenom mezi 27,5 ?

      Pro info:

      https://enduro-mtb.com/…0-in-review/

      • jakub  

        ahoj vůbec ne, jsem naopak zvyklej na 29er ale v těch 27.5 je prostě zatím větší výběr no.. jinak moje původní myšlenka, zcela původní byla že si prostě jednou v životě udělám fakt radost, koupím si kolo vyloženě na zábavu a ne na žádné chrtění a že se nebudu dívat nalevo ani napravo, prostě žiju jednom jednou a teď nebo nikdy, stanovil jsem si limit 80 tisíc, pro mne je to fakt hoooooodně peněz, nejdřiv jsem hledal kola v carbonu, pak jsem pochopil, že v carbonu v této ceně ještě nee.. tak hledám hlínu, je mi fuk jestli je to letošní, nebo loŇský model, asi by se mi nechtělo do testovacích kol, ale nebazíruju na úplné funglovce, občas si někdo koupí kolo tohoto typu a zjistí, že je pro něho vlastně úplně k ničemu, ale zase nechci riskovat, že koupím nějakou vraždu, která třeba bude vypadat dobře, ale bude mít za sebou kdovíjaké polety, tak raději asi nové, zdvih, jak jsem výše uvedl, Cubík, kterého mám, mám hodně rád, baví mě to kolo, ale je to fakt stavěný geometrií na maratony a chci fakt něco na blbnutí do hor, jestli máte názor, že mám hledat spíše nižší zdvihy, tak oka, já si dám poradit, nicméně, si myslím, že v dnešní době, při těch systémech co jsou a možnosti zamykání a propedálů si klidně mohu takový zdvih dovolit a klidně na tom i ledacos objedu… takže moje úvaha je fakt enduro protože cubík dostává hrozně těžším terenu zabrat, je znát, že na to prostě není přímo stavěnej.. tak jsem se rozhodl že prostě budu mít dvě kola..

    • hrota  

      Podobně jako Ty, jsem úvahou došel k banditu 675, projel sem si pár testovaček, mimo jiné i Bandita 475. Původně jsem chtěl hotovku, nakonec stejně stavím.

      Každopádně, jak už výše kolegové psali, Bandit není uplně mrštné kolo do kopce, tam se člověk trochu nadře. Za mne je to super volba, protože dostaneš bytelný rám, který něco snese, pověsíš na to, co se ti zlíbí a dostaneš přesně to co chceš. Jedinou nevýhodou je to, že se může stavba zvrtnout a rozpočet navýšit :D

      • MirosPikos  

        Nesouhlasím. Do kopce valí jako silnička :)

      • jakub  

        no a to je právě ten argument, posatvit si RB a naházet na to co chci.. popravdě – já vím, že pro někoho to bude třeba úsměvné, nicméně, já si fakt tolik takhle drahých kol nekoupím (někdo třeba namítne, že to je normální cena) ale když si koupím seriovku, stejně tam něco poladím, osobně třeba nebazíruju na tom, aby tam byla hlavně všude viditelná drahá přehazka a podobné kraviny (no uplný šrot tam pochopitelně taky nechci), ale budu se soustředit na brzdy a to je často u seriovek ošizené, nebo tam je Sram…, odpružení, tam chci za tyto peníze pochpitelně maximum co jen jde a dnes už automaticky teleskopickou sedlovku, kterou není snad třeba ani zmiňovat, to nemluvím o dobrých kolech..... štve mě, že seriová kola co se prodávají vypadají mnohem hezčejc než RB a jistě taky fungují to si přiznejme – protože já vnitřně dost bojuju s tím, že se mi Bandit postě nelíbí… ale to je můj subjektivní pocit… , ale je na nich navěšeno kupa věcí, které jsou líbívé a zaujmou, ale pro mne nepotřebné, vždyť deore dneska řadí stejně jako XTčko a netvrďte mi, že to není pravda, pochopitelně XTčko vypadá líp, ale na funkci to nemá vliv atd atd…

        no a pak stojí na druhé straně třeba ten giant, nebo YT, nebo i ta Merida a další, které mají de-facto taky vše TOP, já vím, že mi sem napíšete abych vyzkoušel a koupil si to, co se mi bude líbit a vyhovovat no a vlastně proto jsem založil toto vlákno a hledám inspiraci a Vaše informace proč třeba toto jo a proč toto ne atp… děkuju všem za typy a rady

    • JMT  

      Já bych se u RB bál hlavovýho úhlu. Ono to sice možná jede do kopce jako silnička…ale protože to má úhel hlavy jako silnička :-D

      Mám starší model Meridy one sixty, reálně změřený úhel hlavy něco kolem 64,7 a po usednutí na Bandita jsem byl hodně smutnej.

      • Atilla  

        Položena hlava má taky nevýhody. Stejně záleží na celkové Geo. Navíc se dá poměrně jednoduse snížit.

    • JudyN15  

      Ještě bych třeba počkal na nového Canyon Strive v 29", vypadá to, že by opravdu do jara mohl být…

    • goofy  

      Jakou máš velikost? Jinak z navržených za mě RB a poskládat dle preferencí. Reign je super kolo, ale je to na mě už moc drtič setin na závody a ne hravý kousek na lítaní kolem baráku. :-)

      • jakub  

        no a teda jaký je rozdíl mezi tím RB a Reignem, jako konkrétně? to jestli je něco rychlejší a druhé hravější? v čem to právě tkví? to je to co právě chci pochopit… jinak jsem velkej 176cm, ráno možná o cm víc (přítelkyně spokojená) :D takže Mko je pro mne jasná volba řekl bych, ještě doplním, že nejsem úplně drobeček, dost cvičím a s tím jak jsem se do toho pustil budu na jaře na kole vypadat asi trošku komicky, ale když já bajkování fakt zbožňuju… ještě doplním: ambice závodní žádné, spíš fakt zábava, to ale neznamená, že si nějaký ten závod v enduru nedám, když budu mít takové kolo (VIZ ten Megavalanche), ale fakt jenom pro závodění sám se sebou a možná překonávání sama sebe… hlavně se bavit, užívat si ten sport, být šťastný a trošku něco ze sebe vymačkat, ostatní rád a s úctou přenechám jiným

        • goofy  

          Je to hlavně o geometrii… Čim novější endurka, tím jsou víc stavěné na stabilitu v rychlosti (položené a nízké hlavy, dlouhé rozvory, atd.) a s tím jde ruku v ruce většinou ztráta hbitosti ovládání v nižších rychlostech pro mě jakožto lamu horší zvedaní do luftu atd. prostě nasedni a drž se. Já to nějak předrncám… :-) Neříkám, že je to špatně, jenom si to je třeba uvědomit. Jelikož to bude pro tebe druhé kolo, tak to asi až tak není třeba řešit. Já se na to dívám ze svého pohledu, když mám jedno kolo na vše od XC po park… :-)

          k výšce – škoda, tak to bys měl tohle velké… :-)

          • Goob  

            +1

            Když jsem letos řešil nový rám, svezl jsem se na kamarádově zbrusu novém Whyte s150. Poděkoval, pochválil… a pak si koupil RockyMountain Altitude 2016, protože to je prostě trail/enduro (na tehdejší dobu), které chci. Hravé živé kolo, které je potřeba ovládat. Fakt nemám ambice jezdit tratě dolů co nejrychleji.

            • jakub  

              no já pravě že taky ne, viz výše co popisuju, takže logicky bude pro mne lepší volba RB, psal jsem dokonce panu Heinikovi, jestli neplánují 29ku na větších zdvizích, odepsal že jo, ale nejdříve za 2 roky… je pravda, že bych do té doby pošetřil víc peněz a třeba si to i rozmyslel a koupil si auto, nebo e-bajka… :D :D :D

    • Baba-Ji  

      Intense ted ma ku*va zajimave slevy a pokud bys opravdu chtel nekoukat doleva doprava, pak treba Canyon Torque. Sam jsem zvedavy na novy Commencal Clash, co z toho vyleze. To jsou zastupci superendur s trochou zdvihu navic, ale pojede a vazi to jako bezne en kolo. Jinak spoustu chvaly z ruznych stran jsem posledni dobou zaznamenaval na NS Snabb.

      …jeste jsem si vzpomnel, ze hodne custom pristup ke stavbe maji kluci tady z krasu BEAST bikes

    • McBlacky  

      Mrkni ještě na Trek Slash 8 2019. Za ušetřený peníze do 80t limitu koupíš charger damper do vidlice a pak už následný ladění je jen o tom, že to budeš chtít mít lehčí. Základ je použitelnej dobře= 12s eagle, 30mm široký ráfky, solidní přepákování + vylděný tlumič a Yari s chargerem je hodně blízko Lyricu.

      • jakub  

        děkuju, kuknu

        • AussigBiker  

          Slash nebo Remedy, tot otazka, Remedy je pekne hravy, v dobrym slova smyslu tezky udrzet pri zemi, do vzduchu jde samo a pekne se da ve vzduchu korigovat, to jsem zjistil ja jako neskokan :). Slash dle recenzi neni tak do vzduchu, ale zase rychkly enduro kladivo a porad hravy. Je to 27.5 Remedy vs. 29er Slash :). Na Megu spis Slash asi, co jsem koukal na videa na YT. Slash ma polozenejsi hlavovej uhel, Trek je pozicuje jako Remedy na traily, Slash jako enduro. Slasha jsem nezkousel.

          Chravat bros. maji video jak jeli (letos?) poprvy megu, GMNB ma taky video jak jeli megu. Ne jenom video ze zavodu, ale i povidani co a jak okolo.

          • suslos  

            Slash jde taky krásně do vzduchu a hravý je až kam :-) Jediný problém je sedlovej úhel, úplně parádně se mi na tom nejezdilo + PF, proto jsem jej například já vyřadil z výběru…

            • AussigBiker  

              Ok, dík. To se shoduje co o tom čtu na netu. Já koupil amko vloni na podzim, takže uvidím jak s nim budu jezdit. Až se zase snad za pár let trochu vyjezdil, tak si zas třeba udělám radost pořádným endurkem :-)

      • wilda81  

        Vidím dobře, že pořád mají svůj vlastní rozměr tlumiče? Minimálně to bude chtít vyměnit ještě kola, protože ty 2,1kg těžítka moc zábavy nepřinesou.

        • McBlacky  

          jinde je budeš zase menit protože je úzký ráfek nebo nic nevydrží. V kategorii EN full do 80t nemá slušný kola nic.

          • wilda81  

            Pokud se rozhodne pro RB, tak bude mit kola jaka si urci.

            • McBlacky  

              v reálu na výběr u Bandit 675: XT+Remerx 2027 nebo Novatec + Kom25 (oboje je spíš AM ráfek – váhou resp i šířkou)

              • černápole  

                tak na přání jistě zajistí i jiná kola

              • wilda81  

                Udivuje me, ze zrovna ty hledas problemy kde nejsou. Asi nikde jinde se nedomluvis jednoduseji nez u RB, ze si dodas vlastni kola.

                Za 80tis v klidu poskladas RB na ex471 a RS a pokud si das praci s prolizanim bazaru, tak i na karbon kolech a foxu.

                • Sistematicx  

                  Za necelejch 80 jsem poskladal to co mam v profilu. Takze to jde uplne v klidu.

                  • Atilla  

                    Taky jsem ho postavil podobně, ale dnes bych se koukal jinam. Vybral jsem si na koupi kola zrovna špatný čas. Třeba https://www.canyon.com/…-al-6-0.html je podle mě úplně jinde a osazení „lepší“ a ještě o kus levněji. A za 85k to máš v karbonu.

                    • Sistematicx  

                      Tohle je ovsem luxusni nabidka rekl bych. Za 65 tis bych asi moc nepremyslel. Ikdy se melo neco vymenit tak furt je to kup dobrej.

                      • jakub  

                        https://www.canyon.com/…-al-7-0.html

                        nebo toto na foxu? pomuzu si coby hobbík, nebo jsou to oproti tomu levnějšímu vyhozené prachy??

                        • vojtechposmourny  

                          Krom foxu tam máš třeba lepší i kola, brzdy…

                          Pokud bych chtěl kolo jako doplněk k něčemu jezdivějšímu, tohle bude super volba.

                          • jakub  

                            tak uvidíme, je to další typ, spectrala nechci, všichni ho tu kritizujete, že praská… zatím ale není ani v nabídce, mají to všechno vyprodáno

                            • Jenda  

                              A proč vlastně ne strive? Kurvitko už snad není kurvitkem, mě osobně se ten systém úpravy geometrie líbí

                              • Stingray  

                                přesně! přepneš, máš silničku, cvakneš a máš sjezďáka.. :-)

                            • vapenna  

                              už jsou nové spectraly

                              • MirosPikos  

                                Nové taky praskající?

                                • TheJD  

                                  Ja jsem situaci pochopil tak, ze meli nejakou spatnou varku, ktera hodne praskala, a ted by to melo byt ok. Mozna to tak neni. Kazdopadne ty nove modely jsou vybavenim opravdu skvele.

                                  • MirosPikos  

                                    Snads s tím opravdu něco udělali. Protože první generaci bušili 4 roky pořád stejně a pořád praskala. Oficiální vyjádření žádné. Naštěstí už mě to netrápí :)

                                    • TheJD  

                                      Koukam, ze nove panske modely jsou 160/150 zdvihove (krom S, ktere ma vzadu 140), zatimco damske jsou 150/140, takze je to jeste vic do endura ted. Geo to ma super.

                        • Jenda  

                          Nevim jak je to pro tuhle kategorii kola relevantní, mě by nestačil převod 32/42. I když leckdo na eagla nadává, neni 11sp krok zpět?

                          • wilda81  

                            Není

                            • Jenda  

                              Myslím že je blbá doba na nákup kola, 12sp sram leckdo haní, 12sp Shimano je zatím velká neznámá, přitom perspektivně je to nadějný už jenom díky tomu že poprvý bude u 12 Shimano kompatibilní se sramem.

                        • embi  

                          Bral bych tohle E1700 jsou fajn kola, stejne jako super vidle a bozi tlumic. Me osobne vyhovuji i paradni CODE.

                        • Jenda  

                          tak nemají tvou velikost, takže je to snažší ;-)

                        • Jenda  

                          hele v outletu maj 8 v carbonu ;-)

                          • černápole  

                            docela pobavil popis kategorie..

                            KATEGORIE KOLA: Tato kategorie zahrnuje všechna kola z kategorií 1–3. Kola je možné použít ve středně těžkém terénu s četnými terénními překážkami, prudkými sjezdy a ve vyšších rychlostech. Malé skoky na těchto kolech nepředstavují pro zkušené jezdce žádný problém. Vyhněte se častému používaní kol v bike parcích a na tratích typu „Nort Shore“. Jelikož jsou kola více namáhána je třeba je kontrolovat po každé jízdě. Typickým zástupcem této kategorie jsou celoodpružená kola středního zdvihu.

                  • Nick111  

                    Hodně pěkný výběr komponentů, co Zeečka jsou dobrý ?

                • McBlacky  

                  nehledám, jen prostě rozpočet 80 tisíc znamená, že někde přidáš někde ubereš. Není značka, ani RB, co ti nabídne top kolo v téhle relaci. Tzn chceš lepší kola, ok ale nebude pak fox ale suntour, nebo to budeš mít na 11spd shimanu, atd.

                  Prostě víc než o hledání best deal je to vybrat rám a zkousnout, že zbytek nebudou žádný bomby.

    • černápole  

      nové pole, 29" 180 / 180, jen tak pro pobavení

    • Jenda  

      Jezdím Reigna 2017, takže ještě mírně jiná geometrie, podle mě je to supr kolo co toho hodně odpustí. Že by byl nějak neohrabanější než Fritzz co jsme měl před tím nepozoruju, spíš naopak. Překvapivě s tím vyjedu fakt hodně i do kopce. Ten 2018 model mi přijde super, jediný, jak píšeš, měnil bych brzdy. To ale zas není taková raketa, zbytek je podle mě cajk. Když bude zlobit hazka, tak jí časem snad půjde vyměnit za XT 2020 :-)

      Za mě, pokud nepotřebuješ cool faktor tak je to velmi solidní kolo za rozumný peníze. RB si sice poskládáš jak chceš, otázka je, jestli se za ty prachy dostaneš na lepší principiální komponenty. Třeba ta 36 foxka s grip tlumičem mi přijde super a hlavně ten tlumič je blbovzornej na servis. Myslím že i kola jsou slušný, u toho 2018 modelu je zadní nába tuším v podstatě DT 350?

    • raskin  

      V podstatě jedinou výhodu u RB jsem našel, když kamarádovi praskl na cyklostezce rám, tak jej odvezl do Opavy a na dobu opravy (výměna rámu bez řečí a zdarma) mu půjčili náhradní kolo (zdarma). U Canyonu a dalších, by to asi tak nebylo.

      Jinak mám ježděné (Rychleby, Kopřivná, Bialsko Biala) Strive, Torque, Meta AM, Spešl Enduro, Stumpjumper. Vybral bych si Strive

    • krabica  

      Kup rám Intense Tracer za 999 € ve čeno-pátkovém výprodeji a za zbytek už něco postavíš. :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.