• nitraq

    Původní vlákno už má moc příspěvků, je čas na nový:)

    Začneme videem s akcelerací BMW i8 s 1.5 litrovým turbotříválcem. Vzhled přístrojů značně tabletoidní a prý zvukový projev motoru z reproduktorů byl vypnut, ale když se podívám na video z testování prototypu na Ringu, tak tam takový burácení slyšet není. Co na to místní odborníci?:)

    • lukas aka mitro  

      kdyby tam ty motory byly dva, byla by to super kara:)

      • lumyr  

        ty už jedou koncernovou politiku, půlka motoru za příplatek :DDD

        • nitraq  

          Když mercedes nabízí dospěláckou palivovou nádrž za příplatek, co by nemohli u bmw dávat dospěláckej motor za příplatek?:D

          • lumyr  

            ve verzi pro čr tenhle nesmysl být nemá, ale i tak mi to vadí. Moje první auto mělo nádrž, kam jsem nacpal víc jak 80l, dneska máš v autech 55, max 60 l nádrže.

            • nitraq  

              Stejně mi přijde, že jak máš reálný dojezd aspoň 500 km, tak na velikosti nádrže moc nezáleží. Pokud jezdíš jen občas, tak ti nádrž vydrž na nějakou to dobu a pokud třeba jedeš dálku na hory/k moři, tak stejně musíš dělat pauzy, takže jestli se zdržíš o pět minut víc na benzínce, na tom nesejde.

              • alinceb  

                Tankování víc jak jednou týdně mě docela irituje. Předminulý týden jsem jezdil po kolaudacích a tankoval 3× – fakt opruz. A to mi to žere kolem 7L…

                • nitraq  

                  Takžes zas týden najel 1500 – 2000? Tam už taky na velikost nádrže nesejde, člověk stejně tankuje dost:D

                  • mpIII  

                    I kdyby vyjel nádrž do mrtě, tak to 2 tisíce nebudou. Přesto je to dost vysoký nájezd, na který už by se hodila alespoň 80l nádrž.

                    • nitraq  

                      Kdyby bral pokaždý 40 l do 45 l nádrže, tak při 7 l spotřebě to je nějakých 1700 km.

                      • mpIII  

                        Přesně tak, proto jsem psal, že to 2 nebudou.

                        Ono taky uvádět, že jsem tankoval 3× za týden, je nic neříkající bez uvedení najetých kilometrů. Stejně tak můžu napsat, že jsem minulý týden tankoval 2× za den. A ty si řekneš, páni, jak je to možné? :0)

                        • nitraq  

                          Jasně, ale nepředpokládám jsem, že by alinceb byl kikot a tankoval co 100 km:D

                          • alinceb  

                            Tankuju obvykle kolem rezervy nebo třeba na 2 čárkách palivoměru nad ní…

                        • lumyr  

                          moje služební citigo najede na cng max 300km, to pak jedeš na otočku do ostravy a klidně tankuješ za den 3× nebo 4×…

                          • Flegmatik  

                            Ty jo, a jak zvládáš v citigo za den kolem 1000–1100 km najet? Vylezeš z toho po svých? :-)

                            • lumyr  

                              Krom toho, že to nejede (ale vůbec), na silnici to sfoukne i avie, tak mi to pro řidiče přjde pohodlnější než fabie. Firmu hlavně zajímá náklad v PHM míň jak kačka na kilák a asi se neplatí silniční daň. No primárně to bylo auto do prahy, trochu se změnilo moje působení, tak teď jezdí všudeno..

                              • Flegmatik  

                                No já loni na podzim jsem citigo viděl jet na dálnici do mírného kopce tak 140–150, na rovince to zkoušel tak na 160… Tak mi nepřišlo, že by to tak nejelo, ale jestli byl na maximu nebo ne, to nevím. Nicméně ve dvou lidech mu to docela fičelo :-)

                                • lumyr  

                                  asi takle, když to rozjedeš a držíš tak to celkem de (4100ot je ve 130), když ti v kopci klesnou otáčky pod 4tis, tak si v háji. Já víc jak 150–160 nejel, neměl odvahu. Výkonová rezerva na to, abys něco na okresce předjel se hledá blbě. Obecně, do 4tis tam hledáš ty koně marně. Na postrkování po městě ideální auto. Možná mám zkreslený názor, doma mám 150koňový auto, který taky nějak extra nejede…

                                  • mpIII  

                                    4100 ve 130 je celkem peklo…

                                    • Draw in soul  

                                      3800ot točí i bmw 1.6i nebo třeba astra 4000ot 1.8i :)

                                      • mpIII  

                                        Heh.. A já při 130 tacho mám cca 3500 ot/min. :0) Holt ta eko-doba.

                                        • Flegmatik  

                                          Spíše snaha o pružnost motoru i v těchto rychlostech. Měl jsem auto (benzín, 8V), co při 130 km/h točilo 3000 ot./min., ale ta pružnost tam moc nebyla. Ale obecně ty víceventily jsou více otáčkové…

                                          • mpIII  

                                            No a pak to neudrží při 2400 ot. 90km/h do prudšího kopce.. Proto musím na okreskách 110, což je přesně 3000 ot. a nejvyšší toč. moment.

                                            • nitraq  

                                              Už jsi tohle zkoušel vysvětlovat policajtům, že prostě musíš jet 110?:)

                                              • mpIII  

                                                Nene, zatím jsem vysvětloval, proč jsem jel mimo obec 71 tam, kde je omezení na 50. :0(

                                                • nitraq  

                                                  A taky tě zastavili se slovy „Dobrý den, pane řidiči, víte, co jste udělal?“ ? To mi přijde kikotský.

                                                  • mpIII  

                                                    Ne, ti srabi poslali rovnou dopis. :0(

                                                  • nitraq  

                                                    Buď rád, mě takhle zastavili a ptali se a já nevěděl, připadal jsem si jak kretén. Nakonec z nich vypadlo, že jsem vjel do protisměru 15 metrů dlouhýho. Holt ráno jsem zastavil pod značkou, nevšiml si jí, odpoledne přišel k autu, opět si nevšiml značky a jel tak, jak mi přišlo nejrozumější.

                                                  • mpIII  

                                                    Hehe, taky dobrý. :0)

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    se s nima nemas bavit…cokoli reknesm bude pouzito proti tobe.

                                                  • nitraq  

                                                    Ano, dfensi:D

                                            • TJK  

                                              hehehe.. to sou ty moderni jebky :-) S vectrou jezdim po meste 50 na 5 a cca 1100 OT .. uplne pianko .. s omegou jsem jezdil 50 na 5 na 900 OT .. pruznosti ma a mela dost.. na jizdu cajk… diky tomu ze to sou atmosfericky motory tak maji prijeme linearni prubeh tociveho momentu a jedou odspoda az nahoru … vectra jede jeste o kus lepe od 4 tis kde se meni casovani ventilu… omega jezdila od 4500 kde se zkracovala delka sani… proste benzin a tradaaa :-D

                                              • lumyr  

                                                tak 50 na 5 jsem nejezdil ani s vectrou ani s omegou :DD

                                              • Stingray  

                                                Sierra 2.0 DOHC to taky zvládala úplně bez potíží, to byla paráda…

                                              • mpIII  

                                                To ale přeci nemůžeš srovnávat, 2.0 atmosféru a 1.2 atmosféru…

                                              • svarc  

                                                Kamarád taky pravidelně jezdil v Klatovech do kopce na domažličáku 50km/h na 5 v plném autě lidí s Fabií 1,4 a to aby jsi byl hluchej nebo IDIOT

                                                Jak toto někdo může jezdit nechápu a ještě se tím chlubit…To kdyby to auto mělo ruce…

                                                • nitraq  

                                                  Taky je rozdíl jet do kopce a po rovince, že.

                                                • lukas aka mitro  

                                                  Jedna vec je co pises, druha, mnohem zajimavejsi, je prubeh vykonu/ucinnosti vs otacky. Laicky receno, abych jel pade, tak potrebujes nejaky vykon. Kdyz motor fici v rozumnych (2500rmp, 1.4l) otackach, tak ma dobou ucinnost, vysoky vykon a staci mu kratka doba vstriku nejaka a tedy nejake mnozstvi paliva, kdyz to podtocis na 1700, tak motor uz ma tretinovy vykon/mizernou ucinnost, tak se musi doba vstriku prodlouzit aby bylo dost paliva na pozadovany vykon. Pokud se doba vstriku prodlouzi vice nez 2× uz nesporis, ale promrdavas palivo.

                                                  Udaje o delce vstriku se daji, rekl bych i online, cist pres kabl z ridici jendotky…

                                                  • McBlacky  

                                                    taky mě překvapilo když jsem zjistil, že efektivita spotřeby není drcení co nejnižších otáček. Proto se eko rally jezdí ideálně kolem 70–80 km/h a ne právě 40–50 kde by byly na nejdelší převod nejnižší možné otáčky.

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    zde popularni dfens tohle nedavno popisoval na webu pro atmosfericky benzinak i s daty vytazenymi s ridici jendotky…rad bych tohle zkusil na nasi fobii.

                                                    jinak treba pro motor se skrtici klapkou je to jasne..rozjet na plny plyn a nechat dojizdet:)

                                                  • cabbage  

                                                    Jmenuje se to měrný výkon. V podstatě ti stačí znát vrchol křivky toč. momentu a toho se držet. Podtáčením jen mrvíš motor.

                                                  • midlander  

                                                    To bych musel točit furt 3500. To nesedí.

                                                  • cabbage  

                                                    Nějak jsem zapoměl napsat že tak je do u nafťáků.

                                                  • oddie  

                                                    Není.

                                                  • cabbage  

                                                    Ne? Co si pamatuji ze školy tak křivka měrné spotřeby byla poblíž maxima toč. momentu.

                                                  • oddie  

                                                    Pouze když daný točivý moment v této maximálně skutečně celý využíváš, což jaksi při jízdě na čtvrt plynu neplatí, ta křivka ukazuje maximum, ne jízdu s lehkou nohou.

                                                  • cabbage  

                                                    Máš pravdu, sem si neuvědomil, že sme to řešili u traktoru při orbě:-D

                                      • lumyr  

                                        tak to je celkem peklo :D

                                        • Draw in soul  

                                          Docela jo,už je to hučení nepříjemný v astře (99),kdy to přehluší až fakt silně ohulený rádio…ale v bmw (97 e36) není problém jet a mít akustickej komfort i kolem 150km/h.

                                          Taková stará koncernová 1.8T 110kW točí s převodovkou v passatu (98) jen 3200ot ve 130km/h,což je super a motor má pořád dost síly na zrychlení i na pětku.

                                          • Bysto  

                                            Potvrdzujem, 150 po panelke a frajerka ticho. V jej Corse 1.7 D z 98 uz pri 100ke kričí aby som spomalil

                                      • Tina  

                                        2.450ot/min pri 130 :)

                          • alinceb  

                            S Citigo do Ostravy a ještě 3× tankovat – to by mi fakt jeblo…

                            • nitraq  

                              Aj mně.

                            • Frostty  

                              To je sen :D.

                            • JMT  

                              s citinou se jezdí líp než z fábií…

                              • alinceb  

                                V jakém smyslu? Ne, že by fábka byla nějak super pohodlná, ale i delší cesty se dají snést, na dálnici umí konstantně 160km/h bez problému a dojezd má kolem 700km…

                                • JMT  

                                  Prostě mi přijde ovladatelnější, líp sedí a je líp ergonomicky řešenej vnitřek. S citinou se dá taky v poho jet 1000km, zas tak problém to neni.

                                  • lumyr  

                                    tak tak. Z fobie jsem vylezl po dlouhý cestě vždy rozlámanej, citigo má sezení a celý prostor pro řidiče lip řešený. Tragédie je motor a to jezdím 50kW verzí. 44kW musí být úplný peklo..

                                    • Mr.Pavka  

                                      Moje fobie 51 kW 1,2 htp a jede to jak kráva. :)))))))

                                      • cabbage  

                                        Tak těžce?;)

                                        • Mr.Pavka  

                                          Jako když jí polechtáš proutkem po vemeni…

                                          To vystřelí jak torpédo a vytrvalá je jak zarputilej ohař…

                                          • cabbage  

                                            Ty krátký převody dělaj iluzi, že to zrychluje a cca do 50km/h je to i pravda.

                                            Ale vystartovat na 80 v krátkém připojováku na JS už je safra problém..

                                            • mpIII  

                                              Vím, že HTP opravdu není zrovna trhač asfaltu, ale ty zase vypisuješ urban legends. Ani u HTP nekončí otáčkoměr trojkou. ;0)

                                              • cabbage  

                                                To ne, ale tachometr jo;)

                                                (fobie jako náhradní vozidlo)

                                                • mpIII  

                                                  :0)

                                                  Je mi jasné, že když do 1.2 HTP přesedneš z něčeho silnějšího, tak je to jako kdyby tě někdo vzadu pořád držel. Ale když se s tím motorem sžiješ, tak dokážeš být docela rychlý – rychlejší než dejme tomu 50% toho, co na silnici běžně potkáš. Opravdu máš potřebu lítat po okreskách víc než 150? Navíc hodně dělá řidič – potkávám na silnici mnoho řidičů silnějších vozů, kteří když přijde série zatáček, začnou z nějakých divných důvodů trbět brzdofilií. :0)

                                                  • nitraq  

                                                    Hele, empetrojko, co je ten tvůj všudypřítomnej smajlík :0)? Resp. jakej význam má podle tebe, páč každej ho používá různě.

                                                  • mpIII  

                                                    V mém podání je to bambulovitý nos. :0) Kámoška kdysi používala ještě lepší verzi, nozdráka :8)

                                                    On se používá i jinak?

                                                  • nitraq  

                                                    Někde třeba nerozhodnej, jinde jsem zas našel „čekám, co bude“.

                                                  • mpIII  

                                                    Ne, u mě je to prostě nos. ;0)

                                                  • cabbage  

                                                    Výkon není o maximálce, ale o bezpečném zrychlení.

                                                    A tím je právě to dosažení potřebné rychlosti k zařazení se např. v připoojvacím pru­hu.

                                                    A přesně tohle fobii chybí v rychlostech 50+.

                                                    p.s. už jsem byl předjet fobií 1.2htp na okresce, jsem spíše vyznavačem jízdy na jistotu.

                                                  • mpIII  

                                                    Jasně, v tom s tebou souhlasím. Rozjetí chvíli trvá, ale pak už není problém to valit. Samozřejmě to chce při přejíždění dost přemýšlet a spíše vyčkávat, jestli proti nikdo nejede atd. Ale žít se s tím motorem dá relativně bez problémů.

                                                  • lumyr  

                                                    „rozjet chvíli trvá“ je ta nejpodstatnější věc která mě zajímá. Když jsem s fábií jezdil (1,2HTP) tak pružný zrychlení byla fakt tragedie. Předjet něco na okresce znamenalo mít dost místa a odvahy. To, že to dokáže jet 180+ (víc než 180tachometrových jsem neměl odvahu jet) je sice hezký, ale k čemu to je. Najezdil jsem s ní 130t+ a moc jsem se s ní teda nezžil. Na jízdy městem, nebo okolo dědiny fajn, někam dál nic moc.

                                                  • McBlacky  

                                                    přesně, hlavně jako při dnešním provozu na většině hlavních tahů na předjetí potřebuješ celkem silný auto, jezdil jsem firemním roomstrem htp a i když jsem ho točil a předjížděl s rozjetí a další fígle tak to byl vždycky boj dát kamion

                                                  • mpIII  

                                                    Já vám fakt nerozumím. Co znamená byl vždycky boj dát kamion. Pokud chceš předjíždět kamion do prudkého kopce, tak to věřím, že byl boj, ale když jedeš po okresce svých 110, tak při podřazení na 4 jsi na 140 během chvilky a předjetí je na rovince bezpečné a v pohodě. Pak není problém vzít i kamiony dva. Hodně záleží na tom, jaký je ten hlavní tah. Na trase, kterou jezdím dvakrát do týdne je plno dlouhých rovinek: http://goo.gl/maps/yq9un

                                                  • McBlacky  

                                                    my zase nerozumíme tobě, z toho si nic nedělej.

                                                    silnice jsou různý, stejně jako hustota provozu a věř mi, že kdybys jezdil třeba Brno-HK nebo z Prahy na Budějky (obě varianty) tak bys s htp zle trpěl. Je jasný, že když není provoz tak se to upižlat téměř s čímkoli, ale to je na větších silnicích jen víkend…

                                                  • alinceb  

                                                    Je pravda, že na obou těchto trasách se předjíždět dá, ale chce to vědět kde, mít na to auto a nebo to mít dobře naplánované…:)

                                                  • nitraq  

                                                    Souhlas, Brno-HK je na předjíždění při větším provozu hodně napikaču. S Corsou 44kW a 950 kg to nebyl žádnej med, i když jsem jel sám.

                                                  • alinceb  

                                                    My to jezdili se slabší feldou a dalo se. Ještě teda záleží, jestli jedeš přes Svitavy nebo přes Brod…

                                                  • nitraq  

                                                    Přes Svitavy. Tak já nebyl nejrychlejší účastník provozu, takže jsem předjížděl jen tu a tam kamion, ale i tak to chtělo občas docela čekat na vhodnou příležitost.

                                                  • alinceb  

                                                    Jsem to popletl, ne přes Brod, ale přes Žďár. Mnohem lepší cesta než přes Svitavy…

                                                  • McBlacky  

                                                    minimálně je tam menší provoz, ale Bíteš – Ždírec je samá vesnice. Párkrát jsem to jel. co zamakali na pce-hk tak je to lepší varianta, ale víc přes kopce. Opruz je to přes Chrudim, obchvat o hovně a přes centrum taky pruda, Ždár taky centrem dlouho

                                                  • alinceb  

                                                    To nesmíš jet přes Bíteš. Rychlejší je sjet až za VelMezem…;) U té Chrudimi teda nevím, o čem mluvíš. Obchvat se teprve staví (první nadjezdy u Medlešic) a měl by Chrudim úplně uplně minout . Až bude jednou celý hotový (odhadem tak za 15–20 let), tak by se měl připojovat zpátky na jedničku až za Slatiňanama u odbočky na Lukavici.

                                                    Jinak samotné centrum Chrudimi je prakticky neprůjezdné, protože z náměstí vedou k řece kočičí hlavy se stupňovitým profilem (schodky) a musí se tam jet krokem.

                                                    To, co máš na mysli, je vnitřní okruh města (označený zelenými pruhy ). Ve všední den to tam není nic moc, ale o víkendu projedeš Chrudim za 5 minut…

                                                  • lumyr  

                                                    hele ja netvrdím, že s tím nejde jezdit. Jen je prostě htp ne zrovna ideální auto jako cesťák na delší jízdy. Chápu, že majitelé ji budou bránit a tvrdit jaká to je raketa, tomu se mužů ale jen usmívat 4 roky jsem ji taky měl :)

                                                  • McBlacky  

                                                    Chrudim myslím bude variantu za kolejema vpravo (obchvat) nebo rovně přes dva kruháče a přes koleje v kopečku ven. Myšleno od Slatinan příjezd.

                                                    Totál obchvat bude až naprší a uschne…

                                                  • alinceb  

                                                    Podívej se na ten odkaz. Obchvat se bude napojovat na výpadovku na Mýto mezi Chrudimí a Kočím. A to už to pak radši vezmu po okruhu, než točit k nemocnici a úplně vyjet z města, abych se mohl napojit na obchvat…

                                                  • Flegmatik  

                                                    Tak zase pokud je hustota provozu silná a jede auto za autem, tak je ti nějaký silný motor taky k ničemu. Dobře, můžeš předjet, nějak se vecpat před předjížděné, ale tam je další auto a dál a znovu a znovu… A v cíli ti to dá možná o pět, deset minut dřív celý vystreslý :-) A to v lepším případě, když tam nebude někde nějaká nehoda, která provoz zastaví úplně.

                                                  • StuntJ  

                                                    Hmmm tohle by se mělo vytetovat těm debilům, co předjíždí na-krev ..

                                                  • oddie  

                                                    Při dnešním provozu na většině hlavních tahů nemá smysl předjíždět vůbec. V souvislé koloně kamionů až za obzor si člověk stejně ani trochu nepomůže. Debilním prasením najet na 100km trase minutu je hovadina na n-tou.

                                                  • kolda  

                                                    přesně tak. chce to jen udržet nervy na uzdě.

                                                    při denním provozu najedeš na hlavních tazích agresivním stylem náskok v řádu pár minut.

                                                    jestli to stojí za riskování,palivo navíc, kupu stresu navíc, to ať si odpoví každý sám.

                                                    mě osobně se to ne vždy podaří ukočírovat :)

                                                  • alinceb  

                                                    Člověče pamatuju si na jednu diskusi, kde jsi měl takové moralizující příspěvky směrem k lidem, co jezdí v autě rychle, protože spěchají… :)

                                                    Tak jak to teda je? :)

                                                  • McBlacky  

                                                    ---podpásovka Allert---

                                                    Kolďák je kategorie „vzorný fotr“ na toho nešahej.

                                                    Jako byste se strejdou nevěděli, že je občas potřeba jet rychle – Kolda má tu výhodu, že to i umí :)

                                                  • alinceb  

                                                    Tohle podpásovka nebyla. Tenkrát v diskusi byli samí moralisté, co jezdí zásadně podle předpisů a najednou je to jinak. K jeho smůle si to pamatuju a to i přes to, že tenkrát toho moc nenapsal (narozdíl od standardních křiklounů)… :)

                                                    Edit: Na mě se tu takoví kostlivci vytahují každou chvíli, tak co…:)

                                                    Viz. třeba tvůj post…

                                                  • McBlacky  

                                                    nj je tady hodně lidí a sem tam si někdo nemůže pomoct, jakmile někdo odhalí slabinu je jasnej :)

                                                  • Tomínos  

                                                    Myslíš tu diskuzi kde ti přišlo normální jet v kilu deset patnáct metrů za autem a divil ses, žes to nedobrzdil?

                                                  • alinceb  

                                                    Sice nevím, jak to souvisí, ale možné to je…

                                                  • Tomínos  

                                                    Ne to mě tak napadlo v souvislosti s tím moralizováním, jestli když ti někdo řekne, že při týhle rychlosti nemáš šanci včas zareagovat bereš jako moralizování?

                                                  • alinceb  

                                                    A ty to víš jistě, že to bylo v té diskusi?

                                                  • Tomínos  

                                                    Nevím, proto se ptám.

                                                  • alinceb  

                                                    Já to taky nevím a proto jsem podotkl, že nevím, jak to souvisí. Takže je spíš možné, že to nesouvisí vůbec…

                                                  • kolda  

                                                    já jsem auto do škarpy ani do kamionu nikdy neposlal, takže na rozdíl od tebe můžu moralizovat po libosti :)

                                                  • mpIII  

                                                    A až zítra pošleš, tak budeš férovej a přiznáš to, nebo budeš dál moralizovat po libosti? :0)

                                                  • kolda  

                                                    samozřejmě budu dál moralizovat :) protože ho tam nepošlu :)

                                                  • mpIII  

                                                    Páni, nechceš za mě vsadit sportku? :0)

                                                  • kolda  

                                                    jestli bych měl vsadit, kdo z nás dvou se vlastní chybou dřív vybourá, tak klidně :)

                                                  • mpIII  

                                                    Já tu sázku beru. :0) O co se vsadíme?

                                                  • alinceb  

                                                    Ne, že bych ti to přál, ale všeho do času. Taky jsem si dlouho myslel, že jsem v autě nedotknutelnej a že se ze všeho s klikou dostanu. Až se jednou ucho utrhlo… a jako na potvoru v místě, kudy jedu 250× za rok.

                                                    Jinak pokud sis nevšiml, tak já tu nemoralizuju…;)

                                                  • mpIII  

                                                    Tak nějak…

                                                  • lumyr  

                                                    no tak ano, kdyz se sejde vláček kamionů tak jistě, nemá to cenu. Pak ale potkáš 3 avie a se slabším autem nemáš moc možností a je to i větší riziko. Bohužel mám možnost porovnat a raději dálky jezdím v autě co aspoň trochu jede.

                                                  • Bedar19  

                                                    tohle je hodně výživná diskuze o tom, zda je potřeba někdy jezdit rychlej nebo není.

                                                    když se na to podívám očima finančníka tak hlavní rozdíl v tom proč koupit malý motor je jeho pořizovací cena, jelikož spotřeba je vždy závislá na stylu jízdy a to jak u 1,2 tak u 4,8. Sám mám doma puga 206 1,1 který po městě žere 8litrů, Ceeda 1,6 který po městě žere 8 litrů a fabii TDI která žere kolem 7, rozdil celkem minimální, rozdíl je v pořizovací ceně, kde se cenovky liší statisíci, otázkou je, ušetřím to, co jsem dal víc za pořízení ? v 80% kupujících je to jasné, neušetřím a proto si raději koupím levnější menší benzín.

                                                    Pro srovnání ale ten ceed má 99kw/1200kg a myslím že by klidně mohl mít víc výkonu, já bych těch pár t klidně připlatil, protože auto nemám jen jako přepravovač 10× dražsího biku …

                                                  • Bedar19  

                                                    tohle je hodně výživná diskuze o tom, zda je potřeba někdy jezdit rychlej nebo není.

                                                    když se na to podívám očima finančníka tak hlavní rozdíl v tom proč koupit malý motor je jeho pořizovací cena, jelikož spotřeba je vždy závislá na stylu jízdy a to jak u 1,2 tak u 4,8. Sám mám doma puga 206 1,1 který po městě žere 8litrů, Ceeda 1,6 který po městě žere 8 litrů a fabii TDI která žere kolem 7, rozdil celkem minimální, rozdíl je v pořizovací ceně, kde se cenovky liší statisíci, otázkou je, ušetřím to, co jsem dal víc za pořízení ? v 80% kupujících je to jasné, neušetřím a proto si raději koupím levnější menší benzín.

                                                    Pro srovnání ale ten ceed má 99kw/1200kg a myslím že by klidně mohl mít víc výkonu, já bych těch pár t klidně připlatil, protože auto nemám jen jako přepravovač 10× dražsího biku …

                                                  • camlost  

                                                    jo, přesně to pozoruju taky. a většina z nich má v RZ písmenko C. „ceckaři“.

                                                    na druhou stranu je třeba jim přiznat, že se nebojí – zejména v obci, kde obvykle udržují stejnou nebo vyšší rychlost než mimo obec. zřejmě jim to v obci výrazně lépe brzdí.

                                              • Mr.Pavka  

                                                Fabia 1.2 HTP 51 kW Combi-motor má ted najeto 7600km.

                                                Tak sem po výletě od ČB na slovensko do nízkých Tater ve dvou lidech.

                                                Benzín tankovanej klasickej natural 95 u renomovaných čerpacích stanic. Benzina a Shell.

                                                Po okreskách jízda lehce nepředpisová 80–120 km/h, na slovensku zoufale nudné dodržování rychlosti v obci kvůli disciplinovaným slovenským řidičům.

                                                Dálnice žádná.

                                                A v Tatrách +/- 150 kilometrů škrabání a sjíždění kopců v serpentinách.

                                                Točení motoru kolem 2500 ot/min bez ohledu na rady dispeleje maxidotu.

                                                Docela časté brždění motorem se zařazeným rychlostním stupněm tak aby se motor točil kolem 2500 ot/min.

                                                Celkem najeto kolem 1450 km.

                                                Spotřeba počítaná „ručně“ jelikož nemam v autě funkci ukazatele spotřeby .

                                                A číslo zní: 5.47 l/100km :)

                                                To není zas tak špatný ne?…

                                                • oddie  

                                                  Jet do Tater po okreskách by mi asi jeblo, ale kdybych to náhodou přežil a jel zoufale předpisově, spotřebu bych měl zhruba stejnou…

                                                  • Mr.Pavka  

                                                    Tim chci říct, že jsem se bál milionkrát probíraný žravosti tohohle motoru na dálky. Nekonala se.

                                                  • goofy  

                                                    Tak když se člověk courá po okreskách, tak jsem schopný s Fábii kombi 1.4 63kw jet i za 4,9. Žravost se koná na čtyřproudovkách a dálnici, kde člověk furt točí pětku.

                                                  • jonti  

                                                    Tak zkus někdy jet do Alp přes Německo, dálnice pořád přes 160 a žrát to bude :)

                                                    Nebo jet to ve čtyřech lidech a s koly na střeše.

                                                  • Mr.Pavka  

                                                    Nepochopil jsi druh jízdy pro kterej je HTP určený.

                                                    Si úplně mimo!

                                                  • Mr.Pavka  

                                                    Tenhle motor je na městský a příměstský hopsání.

                                                    Jestli chceš dálnici tak musíš něco jinýho.

                                                  • pepek  

                                                    Pavka přece do západního Německa nesmí.

                                                  • alinceb  

                                                    :D

                                                  • Mr.Pavka  

                                                    Ale můžu.

                                                    Já radši nikam nejezdim abych nezabloudil.

                                                  • oddie  

                                                    Tak na 160 po dálnici jsou přeci jen určená poněkud jiná auta než Fabie haťapes…

                                                • alinceb  

                                                  Po okreskách umím jet s 1.2TSI 63kW stejnou trasu za 4.1L, ale taky za 7,5L. Kdybys tam jel po dálnicích a svižně, tak bys tam měl průměr výrazně vyšší…

                                                • Karaya  

                                                  Mně to teda nepřijde moc dobrý na výkony, který ten motor předvádí. V Civicu 1.8, 103kw bys to dal se stejnou spotřebou, mnohem lepší zábavou a ty disciplinovaný řidiče bys mohl i předjet :-)

                                                • Kosta  

                                                  Něco se mně na tom nezdá. Točíš většinou kolem 2500 min-1, ale okresky u nás jezdíš 80 – 120 kmh. 100 kmh (tvůj průměr) rychlosti odpovídají otáčky lehce nad 3000 min-1, tzn. trochu jiná spotřeba. Navíc nevěřím tomu, že bys celou cestu držel na okreskách takový relativně pěkný průměr (ať už z důvodu neznalosti místních poměrů nebo dojíždění pomalejších aut).

                                                  • Mr.Pavka  

                                                    Ti příště ukážu kolečko.

                                                    A taky jde o to, jaký máš na autě převody.

                                                    Všechny fabule nemaj ty samý.

                                                  • prodi  

                                                    :)))

                                                    Si to HTP musíš nějak obhájit

                                                  • Mr.Pavka  

                                                    Obhajovat nic nemusim.

                                                    Zajdi na nějaký škodovácký forum a zeptej se.

                                                    Dovíš se, že se tam dávalo několik druhů převodovek.

                                                  • prodi  

                                                    Já fabii HTP mel, kupoval jsem ji novou v r.2006 ve verzi kombi. Po městě se s tím dalo, mimo už to bylo horší, dálnice už byl horor vzhledem k spotrebe. To auto se začalo nějak komplexně srat kolem 50tkm, takže pak šlo z domu a děkuji nechci už

                                                • Bafoon  

                                                  dejme tomu, že jsi jel do 6l – a kolik lidí tě tu přesvědčuje, že se dá i za víc :-DDD spotřeba je takovej evergreen, na to se chytne každej

                                                • mpIII  

                                                  Vedu si už přes 20 tis. km statistiku podle tankování a průměr mám 7,05…

                                  • mr.antik  

                                    na hladký silnici a bez nějakého větru/vody apod je to dobrý, výkon adekvátní použití, pocit šířky větší než fábka.

                                    Tragédie je sedačka (ta je snad ve všech variantách jen základní, bez štelovací opěrky)

                                    • lumyr  

                                      myslíš hlavovou?? Jinak mě teda zrovna ta sedačka přijde o třídu lepší než ne fabii. Výkon je tragickej, to nejede na okreskách ani s větrem v zádech :D

                                      • goofy  

                                        No nevím. mám nějakou Fóbii II sport (nebo co to bylo za výbavu) a sedačky se mi zdají lepší než v kdejaké Ochcávce :-)

                                        • alinceb  

                                          Postni fotku. Sedačky v normální fábce jsou dost tragický v porovnání s OctII i III. Minimálně, co se týká bočního vedení a pohodlí při delších cestách. Sedačky z RS byly jiné kafe…

                                          • goofy  

                                            našel jsem něco takového

                                            Google ti určitě najde i další pohledy. :-) Každopádně jak tady padly slova o únavě, tak to nepociťuji ani na delších cestách. Boční vedení taky jde. Není to auto na řezaní zatáček ve sto dvacítce, takže mi to přijde ok. :-)

                          • oddie  

                            Tvl práce snů :D

                          • kolda  

                            to jsi musel v práci někoho hodně nasrat, že ti dali citigo na cesty typu praha – ov…

                            • lumyr  

                              dostal jsem ho, protože v tý době jsem řešil věci jen v Praze. Na druhou stranu před tím jsem měl fabii, takže to je z bláta do louže. Oproti fabii je to ale pohodlnější, což mě dost překvapilo. S nějakým důstojnějším motorem by to bylo i hravý auto.

                            • lumyr  

                              Tak dostal jsem ho v době kdy jsem se staral jen o věci v Praze. Před tím jsem měl stejně fabii což je tak z bláta do louže. Navíc jsme velká firma a tam se auta řeší komplexně a tabulkově.. Oproti fabii je to pohodlnější a s důstojným motorem by to bylo i pěkný auto. Do ovy tak často nejezdim ale i tak to auto má slušnej nájezd. Firmu zajímají náklady na km a to je tady celkem pecka..

                              • lumyr  

                                ups ne vždy se přes mobil zadaří

                                • StuntJ  

                                  ani přes PC, BF asi běží na nějakým pravěkým serveru, je to zoufale pomalé a zasekané ..

                              • lukas aka mitro  

                                Pritelkyne jela ova-brno citygouckem s automatem a akorat domu dojela vyvredena, ze se s tim nedalo lidsky jet, protoze pri pridani plynu a pokusu o zrychleni automat akorat shodil kvalt a nic moc se nedelo:D

                              • mpIII  

                                Jak se mi citigo nelíbí, tak v Plzni ho má firma Škoda-díly ve válečném zbarvení (na tento způsob) a vypadá velice dobře.

                      • kudykam  

                        hm radši si na to vem kalkulačku, co si napsal je špatně. správně to má být 571 km

                • mpIII  

                  No tedy, já zírám. :0)

                  • nitraq  

                    Jestli zíráš na (j)sem, tak tě regulérně vyblokuju:P

                  • alinceb  

                    Záleží, jestli jedu do Ústí po dálnici (klidně 8L) nebo po okreskách (5,6L) a to samé do HK. Jedno tankování jsem měl dlouhodobej průměr i 5,9L, ale to jsem jezdil klasickýho „klobouka“…

                • felix.org  

                  Já dnes tankoval dvakrát :-D

                  • Bafoon  

                    ráno – aby bylo s čím jezdit a večer aby bylo zítra s čím jezdit? :-D

                    • felix.org  

                      Ráno dotankovat do plné, protože Brno – Praha a zpět a na zpáteční cestě před Brnem opět do plné, protože zítra Brno – Ostrava a zpět. Na delší cesty vyrážím vždycky s plnou, pro jistotu, zvlášť v zimě. Dneska jsem přes dvě hodiny stál na D1 a s plniu nemusíš řešit, jestli si zatopíš nebo ne :-)

                      • oddie  

                        Praha – Brno a zpět je u mě třetina nádrže, to by mi teda mohlo to furt dotankovávat.

                    • felix.org  

                      Ráno dotankovat do plné, protože Brno – Praha a zpět a na zpáteční cestě před Brnem opět do plné, protože zítra Brno – Ostrava a zpět. Na delší cesty vyrážím vždycky s plnou, pro jistotu, zvlášť v zimě. Dneska jsem přes dvě hodiny stál na D1 a s plniu nemusíš řešit, jestli si zatopíš nebo ne :-)

              • TJK  

                dneska i do objemu nadrze kecaji saskarny.. diky tomu ze se tabulkove pocitaji emise CO2/KM s 1/3 nadrze, tak ty curaci delaj mrnavy 40 nebo 45l mrdky do sedanu stredni tridy aby usetrili par kilo vahy.. ve vysledku ma clovek novyho passata s 45l nadrzi :-D sice vetsi jde koupit za priplatek ale cely je to zasranej vysmech a saskarna jen diky tem buzerantum z EU .. do plynu s nima vsema a byl by klid

    • StuntJ  

      když jsme u těch aut, díval jsem se že šli dolů zimní gumy, asi výprodej skladů např:

      http://www.pneumatiky.cz/…h-zimni.html

      kde asi bude háček ?

    • scret  

      kdyz je tu specialni autovlakno, poradi nekdo dobry letni „Ceckovy“ gumy?? diky…

      • mpIII  

        Co jsou „ceckový“ gumy?

      • StuntJ  

        C to je jako co? valivý odpor ?

      • Bafoon  

        Co je dobrý? :-) kupoval jsem ted dvě sady céček alias xl alias zesílených (ty woe sharan/alhambra :-D) a zkusil jsem Hankook k425 195/65 r15 95t (nevím co máš na traficu). V recenzích chválili, podle štítků B/B, 1500kč/ks – jaký budou těžko říct, nový vapadá všechno dobře

        • scret  

          to jsou na osobaka… Nevidim, ze by byly primo trida C…

          JInak zajimave rozdilny recenze se daji najit

          A pak aby se v tom clovek vyznal…

          • Bafoon  

            no právě, že už to moc osobák není, ale jestli tam máš ten index kolem 105 tak to už je jiná liga to je fakt (rozdíl cca 230kg na gumu) http://www.pneu-central.cz/…ndexy/t-114/

            to cos vybral nevypadá špatně, bych do toho klidně šel. Jen nevím proč, když je to C, v popisku mají „zesílená – NE“

            tan hankook – na mokru jsou všude B tak je to dobrý :))

            • scret  

              dyt mas alhambru ne? to je pro mne porad osobacek:))

              kamarad ma sharana a vzdycky jsem si myslel, ze je to uz trochu vetsi auto, nez me v tom svezl:)

              • Bafoon  

                mám, čerstvě – ten prostorový přechod z peugeotu 306 byl boží :-) bohužel mi to dlouho nevydrželo a je mi jasný, že časem (až nebudu tolik řešit spotřebu) skončím někde v tvým segmentu :-D

                podle TP to tuším odveze cca 750kg a už právě taky má zesílené gumy

                • scret  

                  tak spotreba neni nijak dramaticka… Na dalku dokazu jet na dovolenou i za 7L a po meste cca 8,9L… Kdyz vozim tunu nakladu po meste, tak samozrejme jezdim za cca 10,5–11kg…

                  a jestli bere osobak cca o 2L min? co to je…

                  Stejne nechapu, proc lidi tolik resej kazdou desetinu na spotrebe, kdyz vsechno ostatni na auto je o dost drazsi – gumy, servis, pojisteni atd.

                  • Bafoon  

                    To nemáš jen čistě o spotřebě, ale je fakt, že pro mě je 7l už hraniční. Ber to ale tak, že já to srovnávám s 2l diesly, s kterými jezdím od 18ti. Považuju za běžné, že at s osobákem jezdím rally nebo klobouk pohybuju se 4–5,5l na sto. A to máš pak v rovině teorie rozdíl 2–3l na sto a to už ti třeba při běžném nájezdu (nádrž měsíc třeba) udělá celkem vatu. Na druhou stranu – mě to k velkým autům táhne prostě prostorově, mě se to sakra líbí, když nemusím řešit co a jak naložím, nikde se v autě nemlátím, atp. Bohužel jako využití v rodině tam tu tunu nikde odvážet nepotřebuju takže je to takový začarovaný… Ty reálie má každý prostě jinak :)

                    • alinceb  

                      Považuju za běžné, že at s osobákem jezdím realy nebo klobouk pohybuju se 4–5,5l na sto. …ty musíš být kouzelník. Za půl roku s OctII 1.9TDI jsem se k téhle spotřebě nikdy ani nepřiblížil. Při ostřejším stylu jízdy už vůbec…

                      • Bafoon  

                        okta je těžká… :-) ta 306,309, ZX nebo 205 (co jsem jezdil) všechno to je autíčko a MOTOR

                        • scret  

                          ty se nemuzes do 306ky snad vejit ne?:)

                          leda takhle :))

                          • Bafoon  

                            woe :-D tak divoký to není :-D ale jako jo, ta alhambra to je prostě v tomhle paráda, takovej normální osobák pro mě :)

                        • camlost  

                          pořiď si 2l diesel s DPF / FAP filtrem a on tě ten optimismus týkající se spotřeby přejde. ;-)

                    • scret  

                      ja se teda priznam, ze jsem snad s zadnym autem nejezdil za 4,5L… Mozna tak nejaka ochcava s lehkou nohou… Po meste stejne clovek jezdi za vic, nez jsou tyhle bajny spotreby…

                      Ono dost dela taky profil terenu, kde clovek jezdi…

                      alejo, chapu, ona dodavka je taky jiny jezdeni, v osobaku to muze clovek daleko lip rezat… Takze ideal je mit dve auta:))

                      • Bafoon  

                        Po městě asi jo, ale tady je to město (kam se jedu motat na pár minut) tak 10–20km, babičky 50km a práce je třeba 250km denně – takže ty moje údaje jsou prostě klasicky nádrž/nadrž :-)

                        ale koukám, tu spotřebu – tak či tak to řeší každej a ted z toho tady bude třeba flame :-D

                        edit: by mě zajímala osobní verze dodávky – prý je to má jiný podvozek/tlumiče pera atp. mám srovnání jen os a klasická užitná dodávka a ta nenaložená – to je mordor no :-)

                      • Foose  

                        se spotrebou 4,5–5 jsem jel v mondeu, bmw 320d a wv bora.. takze se da teto spotreby v pohode dosahnout…

                        • scret  

                          a z kopce to taky vyrabi naftu? prej to umej jenom koncerny:)

                          • alinceb  

                            Úplně to samé mě napadlo taky…:D

                          • Foose  

                            ver si cemu chces chytraku… ja mam realne zkusenosti ze s lehkou nohou to tak opravdu jde.

                            Nicmene ani takova spotreba me nepresvedci koupit TDI.

                            • TJK  

                              ultraklobouk? se svoji 2001 vectrou 2.2 sport taky umim za 6,5 ale to nechces :-DDD

                              • Foose  

                                Davam 6ku, tempomat na 75 mph (120kmh) a jedu :] Firma by mi pokutu v librach neproplatila tak radeji prijedu pozde :]

                                • lumyr  

                                  tak s moji benzínovou vectrou gts 2.2i umí brácha jezdit za 6l prej… ja mám dlouhodobej průměr 8.5l… ono jak jde o spotřebu tak je každý 2. Andersenem :)

                            • scret  

                              dej pozor, at ti neprdne cevka:))

                              mam par kamaradu, ktery maj koncern a dokazou jet za i 4,5L, ale to je s vetrem v zadech a na „pacienta“… Po meste stejne jezdej za 7L… objem nevokecas…

                            • vili  

                              reálnou zkušenost…jen pro jistotu, ty spotřeby věříte palubním počítačům nebo si je PŘESNĚ počítáte?

                              • nitraq  

                                Počítám si a palubnímu počítači to ± 2 deci odpovídá.

                                • vili  

                                  to byla poznámka hlavně na ty, co jezdí za 4,5 l. Protože dle mých zkušeností, čím menší spotřeba, tím víc to kecá.

                                  U mě je to po cestě z Livigna 4,8 (PP) vs. 5,3 real.

                                  • nitraq  

                                    Jasný, u 8 litrů už to měří přesně:))

                                  • Bedar19  

                                    Já teda se služební fabii 1.9 jezdím tak za 5l se soukromou Kiou Ceed 1,6 GDI za 8l a to v obou až tak s lehkou nohou nejezdím

                                  • camlost  

                                    6.7 l/100 km počítač, 6.76 realita.

                                    rekord na nádrž 947 km, ale třeba poslední nádrž 777 km. trochu jiný styl jízdy.

                                    (asi je evidentní, že mám rád čísílka :-))

                              • lumyr  

                                Vedu si tabulku, u jednoho auta mě zajímalo jak moc kecá palubní PC a tak nějak v tom jedu pořád. U firemních to dělá autodoprava, sledují jestli někdo neodlejvá benál :D

    • scret  

      jinak zatim muj tip

    • mpIII  

      Všichni tu řešíte ojeté plečky, ale právě teď je čas na koupi nového BMW s pořádnou slevou. :0)

      • Foose  

        Do kosiku…

      • scret  

        nevezmes rovnou 3ks?:)

        • mpIII  

          No viděl bych to takhle: od každého jedno, nechat M3 (buďme skromní) a zbytek rozprodat za půlku původní hodnoty. :0)

          Ale stejně by mě docela zajímalo, co by dělali, kdyby nějaký zákazník opravdu požadoval auto za cenu z konfigurátoru. Nikde totiž nemůžu najít nic ve smyslu: Ceny jsou pouze orientační, pro konkrétní nabídku kontaktujte prodejce, bla bla bla… Chápu, že by to rozhodně neprošlo, nejsme totiž v Americe. Ale stejně je to prča, když jim „vypadne“ přepočet z EUR.

      • nitraq  

        No vida, známá chce kupovat ojetou trojku, tak ať si rovnou koupí novou:)

      • mpIII  

        Taky si myslím, že benzín je pořád moc levný. :-D

      • nitraq  

        A pak na fb Babiš argumentuje, že díky konkurenci se ty dvě koruny do ceny prostě nepromítne a pumpaři si o to sníží marži. To tak:D Když pokaždý, když jde ropa na burze nahoru, tak ihned ji následujou ceny na pumpách, ale když ropa na burze stejně rychle klesá, tak pumpy moc neklesaj.

      • jIrI___  

        Tohle je přesně daň, která je smysluplná, jen se bohužel promítne do všeho. Na alkohol a tabák bych zavedl podobnou, klidně ještě vyšší.

        • Frostty  

          A na věčný studenty ;).

          • jIrI___  

            To samozřejmě taky.

          • alinceb  

            Já bych zavedl pořádnou daň z užívání těch internetů…

            • mpIII  

              Také by se mohla zavést daň z hrubých chyb a daň z blbosti. Deficit státního rozpočtu by byl vyřešen. :0)

              • nitraq  

                A pročs to dal zrovna pod alinceba?:P

                • alinceb  

                  Chybí ti tam apostrof…;)

                  • nitraq  

                    Vím:) A pokud se mnou bude chtít mpIII bojovat, uznám mu bez boje 1:0.

                • mpIII  

                  To nebylo nic proti alincebovi. Minimálně daň z hrubých chyb by se zavést měla. Pak by si nejen lidé v diskusích, ale i autoři článků na internetu, v časopisech a novinách, začali dávat trochu pozor.

                  • nitraq  

                    A jak bys to hlídal? Nějací všeinternetoví profesionální grammar nazi?

      • cabbage  

        Chuj čobolská…

    • nitraq  

      Další střelec v obci, civic kaput, řidič kaput, sloup to přežil.

      • jIrI___  

        Ale střed trefil přesně jako by měl na kapotě zaměřovač.

        • mpIII  

          Protože asi četl bike-forum a věděl, že na středu jsou nejlíp navržený deformační zóny.

          • nitraq  

            I bez toho sloupu by to ale byl asi slušnej katapult díky tomu metrovýmu brdku.

    • jakub  

      http://www.sauto.cz/…a-3/14358616?…

      nějaké zkušenosti???

      • Foose  

        na kolik km rocne to chces ze hledas diesel?

        Jo a taky u dovozu z Italie bych si dal pozor na ty km – ma to sice servisku ale zname ceske bazarniky.

        • jakub  

          díky já se tak nějak rozhlížím, nejsem vyhraněnej ohledně auta, napadlo mě ale, že Bavorák by mohl být hodně spolehlivý, jinak asi toho nenajedu moc, spíš takový courání do 30km najedu řekněme 10000km ročně a to asi přeháním…

          vím, že chci něco pořádně prostorného a spolehlivého…

          • Foose  

            ja uvazuji podobnym smerem, navic Bmw je zadokolka a to se proste hezky ridi. Ale sel bych do benzinu – repase turba je tak za 15t. Pro me je tohle neakceptovatelne riziko, u benzinu je kurvitek min.

            Pokud chces primo bmw tak mrkni na bmw klub, obcas tam clenove prodavaji svoje auta a vetsinou se tam da dohledat z jejich prispevku i plno historie, kterou ti nejakej nahodnej bazarnik nikdy nerekne.

            Bohuzel u BMW tech 4valcu moc neni a 6hrnek je na moje jezdeni zbytecnej, navic spotrebu 10 a vice litru neakceptuji. Takze ja stale hledam nejaky idealni motor pro me (pouze rekreacni jezdeni na dovolene a po meste, okolo tech 10kkm rocne).

            • Foose  

              jinak v tehle cene se mi v posledni dobe docela libi wv golf 5 s 1.6 FSI. Za mesic jedu do DE tak to chci omrknout a kdyztak neco privest.

              • JMT  

                1,6 Fsi zere jak tank :-(

                • Foose  

                  ja tohle jeste moc nestudoval… uplny prehled tedy nemam. Parametrama je to idealni na moje jezdeni. No uvidm co teda vyberu…

                  • JMT  

                    V OIIto žralo snad o víc než litr víc a proti 1,6MPI nebyl znát rozdíl

                  • JMT  

                    V OIIto žralo snad o víc než litr víc a proti 1,6MPI nebyl znát rozdíl

            • Pumsc  

              repas turba je asi za osmicku

            • Draw in soul  

              Při nájezdech kolem 10tkm ročně bych šel jednoznačně do 318i 105kW,pokud se hledí na spotřebu a zároveň spolehlivost.Je to dvoulitrovej modernější benzínovej čtyřválec,žere o dost míň proti šestiválům,pružnost nemá na čtyřválec vůbec špatnou.V téhle motorizaci má to auto o cca 300kg míň než 330d a to už je na hliníkových,na špatny cesty nachýlných ramenech,už docela znát.Prostorově trojka velká není, i kombík je naděnej víc do sportovna a je logicky nejmíň náchylnej na ustřelování zadku na mokru nebo sněhu.Pokud chce člověk fakt velkej vnitřní prostor,tak hledej spíš mondea nebo passaty.Ale e46 se řídí fakt perfektně.

              • alinceb  

                Jsem si vždycky myslel, že poslední 2 číslice u označení BMW udávají objem motoru, a ejhle, 318i je najednou dvoulitr. To jsem z toho daněk…

                • Frostty  

                  :D

                • felix.org  

                  No kdysi to platilo :-)

                • Draw in soul  

                  Chlapče,to už dávno neplatí :) Většinou to bývá kilowatově slabší varianta :)

                  • alinceb  

                    Tak to jsou teda ale lháři! Ale máš recht, koukám na to jak puk…:D

                    • assassin  

                      Momentalne treba u trojkovyho bmw uz jsou vsechny benziny preplnovany dvoulitry a cislicka jen urcuji vykonovou variantu. Jedinej sestivalec v nabidce je vrcholne 335i (a m3)

                      U silnejsich ropaku zas je vsechno trilitr od 30d az po m50d

                      • Vilém  

                        Znamej koupil posledni M3 a byl jsem prekvapenej, ze je v tom 6ti valec a turbo. Ten zvuk je dost divnej, proti starsi M3, kterou ma jeho tatik.

                        • goofy  

                          Kámoš teď taky koupil novou M4 a oproti té E92 M3 to bylo takové… No něco tomu chybělo. uvidíme na jaře až to pořádně zajede. každopádně měl M3 E36, E46 a E92 a motoricky se mi nejvíc líbila asi ta E90… :-)

                          • Vilém  

                            Jeho tatik ma prave tu E46. Novy je krasnej high-tech, vsude samej karbon atd, ale to stary ma vetsi kouzlo a ten zvuk.

                            • goofy  

                              Co se týče syrovosti, tak nej byla asi ta E46… Bylo třeba to držet a měl takový zajímavý plechový zvuk. Tu E36 měl v závodní úpravě a to byl strašný maras. S tím se normálně moc nedalo jezdit :o) (10 minut zahřívaní motoru a tak)… E92 byla asi nejcivilnější. Motor táhnul hned od spodku, ve městě s tím šlo jet klidně 50 na pětku, k tomu hodně povedený podvozek (údajně by s tím byla schopná driftovat i moje babka :-D), no a ten osmivál, když se přišláplo plyn, se taky uměl nádherně rozvášnit… :-)

            • assassin  

              No dobry jak se vsichni boji turba za 15–20tis … Kdyz na tehle autech tyhle castky za servis litaj furt a za kdejakou blbost :)

              A ty benziny uz dneska nejsou o tolik jinde – vsude primej vstrik – tzn hodne podobna technologie jako u ropaka a ty vstriky odchazi, stejne tak dopravni pumpa i vysokotlaka pumpa a bere a zavada jednoho z techto dilu obvykle bere ssebou dalsi dily – katalyzatory, lambdy atd…

              Ja treba ted menil vstriky na benzinovem 335i a jen v materialu je to za 30+ (auto rok 2008)

          • mpIII  

            vím, že chci něco pořádně prostorného a spolehlivého…

            Tak to nehledej u trojkovýho BMW, minimálně ohledně prostoru. ;0)

      • JMT  

        Tohle auto musíš prostě chtít a bejt připravenej na to, že to je sportovnější, než cokoli nového sportovního. Tvrdý podvozek, tuhý posilovač a na 17 kách to na nekvalitním asfaltu dává fakt štosy. +Automat je v porovnání s modernímy DSG a pod fakt pomalej a zle žere výkon. Promysli před koupí… Můj šel po 3 měsících pryč, přítelkyně ho fakt nerozdechávala :-(

        • Draw in soul  

          Automat nebrat.Ty prvotní GM se v e46 vysypaly v 95% při cca 250tkm.Žere to tak o litr a půl víc,je to pomalý v režimu D.V sekvenčním řazení to není nejhorší.Ale pořád hrozí vysypání a jeho repase za 30–40tis.,pokud neseženou jetou,kde je stejně riziko.

      • Pumsc  

        320d 110kw cr je povedený motor(na rozdil od 100kw cerpadla),vim o par kusech co maji pres 400 a pohoda,ale automat bych nebral,riziko oprav celkem vysoké,navíc když je manual u bmw povestne presny:-)

        • jakub  

          děkuju za info… já tak nějak přemítám a rozhlížím se, občas někomu asi příjde že nevím co chci (koukal jsem po octávkách i po sharanech a galaxiích a espace) a je to nejspíš pravda, vím, že chci prostor a max spolehlivot v rámci svých možností, což je 130 tisíc max. Autům abosolutně nerozumím, v současné době jezdím Scenica se kterým jsem spokojen, bohužel mi tak trochu shnil a nalítáno mám už 180tis, což u benzínových motorů 1,6 66kw je prý otázka času, kdy to odejde…

        • camlost  

          no tomuhle kousku do 400 už taky moc nechybí, tipuji.

    • nitraq  

      Koukám, že se tu našlo dost odborníků na BMW, tak se taky zeptám. Známá kouká po trojce E90 a chce naftu a automat. Tipy nebo postřehy na co se zaměřit, čemu se vyhnout, co naopak zvolit?

      • lumyr  

        co si pamatuju, tak průser byl právě 6st automat. Později vyřešeno převodovkou ZF, opět 6st. Roky nevím, ale ta první dala sotva 100t

      • tomfree  

        Třílitrový šestiválec,BMW malé motory neumí.

        • Foose  

          myslim ze ctyrvalec 2.0 biturbo co je ted v nove trojce se povedl a na takove to domaci jezdeni je super…

          • JMT  

            Jj 325d, hlavně ten 4 válec je lehčí a to je znát (a je to fajn)

          • tomfree  

            Vidět jak jde ten motor na volnoběh asi přesvědčí dost lidí o jeho kvalitách ty biturbo.

          • assassin  

            Ted sem se vozil v x1 s 28i a na to co sem u bmw zvyklej je to fakt tragedie. Vykon to ma to zas jo, ale hrubej chod a hluk … Ono uz se to stejne ani jako bmw neridi – uz jde stejne jen o to aby to melo na kapote modrobilou vrtuli a aby soused zavidel :)

      • JMT  

        335dA v Mpaketu jasná volba ! :-)

        • nitraq  

          Jasně:D Rozpočet cca 250t.

        • lumyr  

          zrovna 2 turbový 335d nebylo etalonem spolehlivosti, stejně tak problémovej diferák u Mkových verzí ;)

          • JMT  

            Snad by to mělo být dokonce paradoxně spolehlivější než 30d, co jsem slyšel

          • tomfree  

            Moje zkušenost je taková,že jednoturbových jsem už opravoval hodně ale twinturbo ještě ne a vím o kusech s 500t+ a pořád jezdí.

            • lumyr  

              šéf měl 535d a byl s tím pořád v servisu, tak nevím. I o těch twinturbech nepsali zrovna hezky. Žes je moc neopravoval je spíš daný tím, že jich v čr moc nejezdí.

              • JMT  

                V trojkách málo, ale v 5 kách jich jsou mraky a držej

              • tomfree  

                Jen ve svém okolí vím o 10 kusech v různých modelech,šéf měl buďto smůlu,nebo by si měl pořídit BMW s řidičem:-) A to nejsem zastáncem těchto vozů,kdybych chtěl disel,tak si koupím Renault.

                • lumyr  

                  Motorově se sral.. celý 4 roky, výmluva na řidiče je úsměvná. Nevím co měl za verzi 35d, ale přímo u bmw mu řekli, že tyhle nejsou moc povedený.

          • tomfree  

            Moje zkušenost je taková,že jednoturbových jsem už opravoval hodně ale twinturbo ještě ne a vím o kusech s 500t+ a pořád jezdí.

            • JMT  

              Tak, s kurvítkem navíc to paradoxně víc drží

        • Foose  

          jeste ze tam mas toho smajlika nebo si pak nekdo koupi tak velkej motor do tak maleho auta :]

          • JMT  

            tak jesli 3O nebo 35 už máš jedno, hovadsky těžký už je to stejně, tak ať to alespoň jede

    • mpIII  

      Facelift Touaregu představen Designem opět jedno z nejhezčích SUV na trhu.

      • nitraq  

        V SUV je ten design celkově na štíru, Touareg mi přijde takovej nenadchne, neurazí. Ostatně jako většina designu VW.

        • mpIII  

          Taky si můžeš pořídit tuhle zrůdu (a ano, vím, že to není třída Touaregu, jen čistě design)…

          Osobně když bych měl porovnávat, tak po stránce vzhledu vychází Touareg ze srovnání s novou X5 a ML vítězně i před FL. RR Sport je samozřejmě ještě hezčí, ale za jakou cenu…

          • nitraq  

            Na X5 je vidět to, co Mazda dělá v poslední době na všech modelech – snaha o jednotnej/po­dobnej design u všech modelů a třeba u X5 to podlě mě nefunguje. Ty úzký světla, který vypadaj tak dobře na trojce a pětce, na X5 nepůsobí dobře, protože velkej čumák + úzký světla, to prostě ne. U Mercedesu velkej gril a malinký kulatý světla, taky nelíbí:) Kdybych si v týhle třídě měl vybrat, tak Volvo XC90, to se mi dost líbí.

            • alinceb  

              +1 za XC90. Vyrábí se 12 let v prakticky nezměněné podobě a pořád je to krásné auto. To nové se mi už tolik nelíbí…

            • mpIII  

              Pokud myslíš tohle XC90 , tak ten předek je super, hodně se blíží starému pojetí před čínským rozteklým desighnem posledních let. Bohužel zkroucený zadek mi úplně k tomu předku neladí.

              K X5 – starší generace byla minimálně hezká, ta nová je celá divná – obrovské ledvinky, světla protažená až k nim, je to celé takové oteklé. Zadní světla vypadají dost čínsky.

              Myslím si, že designový král mezi SUV teprve přijde. Ale to je jiná cenová. :0)

              • nitraq  

                Ne, myslím starou krabici, ta je prostě hezká. U Bentley si nemyslím, že bude pěkný – očekávám, že to bude majestátní, okázalý, prostě Bentley.

                • jIrI___  

                  Měla ho přítelkyně a je to auto k hovnu – venkovní rozměry velké jako prase, ale uvnitř málo prostoru. A žralo to jako kráva. V podstatě taková pojízdná farma :))

                  • nitraq  

                    Trend velký venku, malý uvnitř je znát všude. Když občas řídím tátovo Mondeo '08 a pak sednu do svojí Mazdy 6 '04, tak si připadám jako v o třídu větším autě.

                    • madcat  

                      Ta tvoje věta je taková nějaká nejednoznačná – ve kterým autě si připadáš jako „v o třídu větším autě“ – v Mondeu nebo v Mazdě? :)

              • scret  

                tohle je proste cista dokonalost, serioznost a pritom stale moderni vec…

              • scret  

                jinak se obcas svezu timhle a je to moooc prijemny svezeni…:)

                A designove to byly vzdycky zajimavy auta…

                • nitraq  

                  Design tohohle Infinity bych přirovnal k Nissanu Juke. Buď se ti hodně líbí, nebo ti přijde hnusnej, nic mezitím:) Čímž nějak nepřipodobňuju jejich design k sobě, jen jejich působení na vkus člověka.

                  • scret  

                    tak Juke defacto trochu vychazi z designu infinity, kterej uz funguje dost dlouho…

                    A vzhledem k tomu, ze nissan si vyzkousel na juku, tak novej Quaskai se taky prizpusobil…

                • cabbage  

                  Jo, tohle je jedno z nej SUV vůbec. Natáčecí zadní náprava atd.

          • jIrI___  

            Ten Lexus se mi hodně líbí, Touareg se drží koncernu – nemastný, neslaný.

          • scret  

            lexus byl kentus vzdycky! uz dva predchozi modely…

          • Stingray  

            Ale když pomineš design, tak BMW a VW už budou dávno na vrakáči a Lexus bude pořád jezdit :-)

            • mpIII  

              Myslíš ty Lexusy s kotlem elektroniky a (v případě hybridů) variátorovými převodovkami?

              • Stingray  

                Kupodivu i ty hybridní lexusy jsou docela spolehlivý a oproti VW se tam nic moc nesere

                • Foose  

                  spolehlivy mozna, ale ten hybrid tam moc uzitecnej neni… sef z prace s tim jezdil minimalne za 12 litru :]

                  pravda na spotrebu nikdy nehledel…

                • kesu  

                  Na tyhle soudy bych byl opatrnej, vzduchovej podvozek v RX sice povětšinou vydrží 200tis. km (tedy podobně jako druhá generace vzduchu u koncernu nebo MB). Ale výměna tlumičů, měchů a kompresorů pak vyjde na neuvěřitelnej ranec (na RX hodně přes 2kila). A elektronika tomu umí taky zazlobit. Obecně je to hodně technicky složitý auto, který s sebou nese vysoký nároky na servis. Ale neřekl bych, že je to nějak výrazně spolehlivější než konkurence.

      • scret  

        „Designem opět jedno z nejhezčích SUV na trhu.“

        ntvl, kam ty na to chodis?:)) Co jinak, rano onanie byla?:)

        • Snake1194  

          Nejhezší je Land Rover Evoque :-)

          • pepek  

            Tak. Pokud se u SUV dá hovořit o pěkným autě, tak je toto jediný pěkný.

          • jIrI___  

            Taky se mi líbí.

          • scret  

            to je SUV?:) ja myslel C-Over…

            jako joo, je to hezky, ale tak pro zenskou…

            • mpIII  

              Pokud nemáš problém vysypat za malé SUV se slušnou výbavou 1,5 – 2 mil. Kč, tak proč ne. :0)

              Pro chlapa pak RR Sport a máš doma skvělou dvojku. :0)

              • felix.org  

                Přesně tak to mám „naplánovaný“ :-D Manželka Evoque a já RR Sport. Chybí mi momentálně asi 4 mega :-D

                • mpIII  

                  Já mám „plán“ podobný. :-D Macan + Cayenne. Ale taky mi pár drobných chybí. :-D

                  • nitraq  

                    To můžu jít se svým „plánem“ do kouta:D 6 pro mě, 5 pro ženu a MX5 na víkendy:))

                    • mpIII  

                      Ale tak co, máš jenom reálnější sny. :0)

                      Jak nad tím tak uvažuju, tak je lepší držet se trochu při zdi. Takže pro ženu Macan a pro mě + na víkendy 911 C4S. :0)

                    • alinceb  

                      6 Sport pro „ženu“ a na víkendy. Já budu dál jezdit služebákem…:)

                      • nitraq  

                        Tak určitě, služebák je ta nejlepší značka auta, i když to bude jen fábka:)

                        • alinceb  

                          Služebák je dobrá značka, ale musí mít ve výbavě tankovací kartu a naopak nesmí mít GPS. Jinak je to o ho*ně…:)

                        • oddie  

                          To nesouhlasím, z fabie by mi asi jeblo, kdybych s ní měl jet někam dál. Na služebku už jsem si párkrát vzal radši svoje auto, i když jsem za to nedostal ani korunu.

                          • nitraq  

                            Záleží, na co je kdo zvyklej. Já dřív dost jezdil s Corsou '94 a taky se to dalo, takže s fábií bych asi neměl problém.

                        • jIrI___  

                          Nejlepší závoďák je služebák!

                  • McBlacky  

                    tak zase zpátky k pásu ne kluci, at nám nestojí mašiny!

              • Snake1194  

                Dobrej vkus. Proti RR Sport jsou všechna Q7 X6 atd. Pouhé angličáky na klíček.

          • cabbage  

            To je nejhnusnější auto co sesadilo i Multiplu..

      • p@X  

        Kde se tankuje močovina?

    • Snake1194  

      BMW X5 2006 motor 3.0D najeto 300.000km. Vyměněn jeden čep řízení,svody výfuku, jedna manžeta poloosy. Dále 2× vyměněn olej a aut. převodovce. Spotřební díly a náplně nepočítám. Toť vše. Nikde nic nevrže, nic z toho neteče. Je to naprosto spolehlivé auto.

      • Stingray  

        Tak to jsi klikař, sousedi maj tři a furt se jim něco jebe.

        A ještě jim jedno minulý týden ukradli. Sice ho Sherlog našel, ale se zadřeným motorem. (ukradeno z dílny, sundaný svody vejfuku a rozpojený turbo :-/)

        • Snake1194  

          Tak to je mi jich líto. Tahle doba to je hnus… Jinak je fakt, že následný model už je hrozný kepl, v servisu pořád.

      • Flegmatik  

        U tohohle auta, vždycky když za ním někde jedu, tak si říkám, jak hnusnej hranatej zadek má.. Myslím ty první modely, někdy kolem roku 2003… Každý po nich slintal, ale dneska to vypadá hrozně směšně :-) Přičemž i v té době byla auta, na která se dá dívat dodnes v pohodě. To jen tak na okraj. Jinak že to je spolehlivé se nijak nepřu. Ale světla tam jsou stejně hrozný, jako na Superbu II :)