• Lister

    Během několika měsíců bych potřeboval sestavit fitness kolo pro ženu.

    Výsledkem by mělo být kolo s pevnou karbonovou vidlicí, rovnými řidítky, silničními plášti 25–28mm, váhou kolem 10kg. Problém jsou ale převody – vše, založené na klasických silničních dílech bude asi hodně těžké. Použití bude na vedlejší silnice s malým provozem a lesní cesty.

    V podstatě jsou dvě možnosti:

    1. kolo na silničním rámu: pro mě by to byla výhodnější varianta,

    protože mi doma leží výborná lehká kola a silniční karbonová vidlice. Musel bych sehnat hodně oslopovaný rám s efektivní délkou horní trubky 550–560mm, a délkou sedlové trubky maximálně 44–45cm (lépe kolem 42cm). Navíc by bylo ideální, kdyby měl rám navářku na přesmykač přes objímku – dala by se tak sundat a nahradit MTB přesmykačem.

    Jak jsem psal: klasické silniční kliky budou problém kvůli výkonnosti a okolnímu terénu. Takže by pohon měl být založený na MTB dílech. Pokud ale použiju běžné MTB kliky, tak vznikne problém s řetězovou linkou. Pokud vím, tak silniční kliky mají 45mm, MTB budou mít 47,5mm, což už by vzhledem k užšímu zadnímu náboji byl asi velký problém – na velký talíř by velmi pravděpodobně docházelo k velkému křížení. Nebo si myslíte, že to ještě pobere?

    Další věc – budou fungovat silniční brzdy společně s MTB pákami? Chtěl bych něco od Avidu – třeba FR5.

    Tahle verze by měla výhodu v nižší konečné váze (lehčí vidlice, kola mají 1600gr) a v menších nákladech.

    PS: kdybych přece jen stavěl na silničních dílech, tak jsem dopředu zavrhl variantu Campa – kvůli dostupnosti a ceně řazení na rovná řidítka.

    1. kolo na crossovém rámu – celkově méně komplikované. Nelíbí se mi

    ale váhy karbonových vidlicí, které jsou přes 700gr a nevyužil bych kola, které mám.

    U téhle varianty bych potřeboval poradit vlastně jen s koly a vhodným rámem – parametry stejné jako je uvedeno výše. U kol bych chtěl skombinovat MTB nondisk náboje se silničními ráfky šíře 15mm. Našem jsem si pár kandidátů na ráfky, ale většinou jsou jen ve 24 nebo 28 drátové verzi. Proto by se hodil typ na nějaký zadní náboj s šířkou 135mm a odpovídajícím množstvím děr v přírubě (přední by se dal použít silniční, tam není problém).

    Která varianta je podle vás schůdnější a kam byste směřovaly stavbu vy?

    Až vyřeším tohle dilema, tak už to bude vcelku jednoduché, protože představu o ostatních dílech už mám vcelku jasnou.

    Řazení grip X-O, přehazka X-5 nebo X-7 krátké raménko, kazeta devítková 11–25 (Tiagra nebo Sram), karbonová sedlovka (výběr až podle rámu), rovná řidítka (když budou peníze, tak karbon).

    Ocenil bych tip na kliky délky 170 nebo 172,5mm (175mm bych se tentokrát chtěl vyhnout).

    0 0
    • Kubas.1  

      a co takhle místo skládání vzít tohle od Pellsu?

      popřípadě dražší verzi

      0 0
    • JSt  

      takhle ti nereknu, jestli by jina chainline byl problem, ale urcite jde snadno zajistit spravnou linku pouzitim klik na ctyrhran a vhodnou delkou osy. vzal bych klasiku kinexa s kovovyma miskama na sh klic. u plastovych na campa klic se mi stalo, ze mtb klika drela pri kratsi ose o misku. vzhledem k pouziti mensich pil bych se nebal kolize prevodniku se zadni stavbou. na festkach jsem takhle resil primou linku se silnicnima klikama a 120mm zadni stavbou a linkou 42mm.

      0 0
      • michals1  

        Osy od Kinexu na campa klic mam vsechny pouze s duralovymi miskami. Retezova linka se tam do jiste miry nastavit da, protoze prava miska neni fixni.

        0 0
      • Lister  

        O tom jsem uvažoval, ale nevím,jestli seženu nějaké slušné kliky na 4hran v požadované délce.

        Ještě k té řetězové lince – nevím, jestli jsem ty hodnoty napsal úplně správně, tak mě když tak moc nekamenujte :-)

        Budu muset projít technické specifikace klik. Mám pocit, že nový systém od Sramu 2×10 by snad měl mít poněkud příjemnější řetězovou linkou než klasika 3×9…

        0 0
    • Lister  

      Ještě k řetězové lince, doufám, že to je takhle:

      Silniční dvojplacka má 45mm, MTB kliky bez integrované osy většinou 47,5, integrované osa většinou 50mm.

      Proto budou asi jakékoliv MTB kliky s integrovanou osou nepoužitelné, jedině snad nějaká dvojplacka – to by nemuselo být špatné řešení, protože v kombinaci s MTB kazetou by to hodilo dostatečný rozsah převodů.

      A pak ta možnost 4hranu/octalin­k/ISIS, a koupit kratší osu, která dostane kliky blíže k rámu. Ale zase ta délka – 170mm :-(

      0 0
      • michals1  

        Silniční dvojplacka má většinou řetězovou linku 43,5mm.

        0 0
        • Lister  

          Máš pravdu, už se mi to podařilo dohledat.

          0 0
    • MlokCZ  

      Potřebuje jemné odstupňování silniční kazety? Aby z něj nebyla naopak zklamaná, že pořád řadí o dva/tři převody.

      Jaký potřebuje nejtěžší převod?

      Já bych uvažoval klidně o silničních klikách a to jak o kompaktech 50/34, tak případně od trojplacce ve stylu 30/40/52.

      K tomu bych dal desítkovou bikovou Sram kazetu 12–36 (případně desítkovou Shimano 11–36), oboje už má odstupňování celkem slušné, už tam takové extra skoky jako na 11–34 devítkové nejsou. Tohle by odstupňováním podle mě stačilo bohatě.

      A 34/36 (případně 30/36) bude podobné jako 22/25 (co by bikové kliky a převodníky + 11/25 kazeta).

      Pouze to půjde lehce nahoru váhově za kazetu (ale nic strašného, ty desítkové bikové kazety tak těžké zase nejsou). Pokud tam přijdou kompakty, tak zase slušná váha u klik.

      Kliky bych dal určitě maximálně 170mm, otázka jestli naopak neuvažovat ještě o kratších.

      A nemusel bys řešit řetězovou linku a mohl použít tu variantu jedna.

      0 0
      • Lister  

        Ano, tohle by šlo – asi bych dal kompakt a 12–36.

        Pak jen dořešit zda bude pracovat silniční dobře přesmyk s bajkovým řazením, ale to by snad pracovat mělo. Sice asi přijdem o otočnou rukojeť, ale to zase takový problém není.

        Už jsou ty sada někde v prodeji, poslední dobou jsem trochu mimo – viděl jsem desítkové XT, ale na Sram jsem ještě nenarazil.

        PS: nejtěžší převod není problém – tam by bohatě stačil i 4:1 na 44/11. Sám na silničních kompaktech 11 skoro netočím – ta je pro mě použitelná tak od 55km+

        0 0
        • MlokCZ  

          Sram jsem ještě nikde neviděl, odhaduju, že bude tak koncem srpna. Shimano už mají všude možně.

          Takže záleží jak na to spěcháš, ta Sram 12–36 by byla lepší. 12–36 u Sramu budou aspoň ty levnější X9 a níže. X0 bude stejně jako XX, tedy 11–36 (a to začínající 11/12/14…). A drahá bude ta X0 taky jako prase (ale taky bude technologicky podobná XX, tedy lehoučká a oproti XX pořád o hodně levnější).

          A to řazení, Shimano dělá případně 10-ti rychlostní fitness řazení, to kdyby byl náhodou problém s bikovým (což odhaduju, že ale nebude).

          0 0
          • Lister  

            Nespěchám vůbec, kolo se budou používat nejdřív pozdě na podzim, pravděpodobněji až na jaře.

            Tak zatím zkusím pohledat rámy – v podstatě by to měl být hodně oslopovaný a vlsatně extrémně dlouhý silniční rám – protože silniční rám s délku sedlovky 42 a horní trubkou 55–56cm nebude úplně běžná záležitost. V té velikosti bude asi většina o něco kratší.

            0 0
            • juli  

              Na fitku se v podstatě dá použít skoro jakýkoliv silniční, CX, cross i MTB rám, pokud ti u croose a MTB nebude vadit jiná geoška a pokud dokážeš uzpůsobit zavěšení zadní brzdy.

              Na silniční brzdové čelisti, je dobré použít cantilewer brzdové páčky.

              Mrkni se ny mýho zimáka v profilu.

              0 0
      • black.horse  

        Souhlas, jezdím podobně ale 2×9 na silničním zimáku silniční kliky + 32z bajkovou kazetu, k tomu rovný řidla a bajkový řazení. Když dá navíc kompakt kliky, dostane super turistický převody do nepohody:-) Za mě jedině doporučuji. Akorát musí poladit brzdy, levný silniční Tektra z bazaru + Véčkový páky = nicmoc, je to jen zimák, ale tohle musím doladit:-)

        Ještě dodatek: silniční smyk + starý X.7 řazení šlape super, jen holt nemá mezipolohy:-)

        0 0
    • Karaya  

      Když jsem stavěl fitness pro ženu já, tak jsem použil silniční rám, karbec vidli, starý 9kolo řazení,kazeta 11–28 a trekking kliky – LX 48–36–24, brzdový páky normálně bikový a k tomu silniční brzdy.

      Aby to mělo alespoň trochu normální posed, tak byl nutný 12cm představec.

      Fungovalo to obstojně, ale žena po roce naznala, že opravdová silnička je lepší, takže jsem koupil Rival sadu, rodla a forbec a je z toho tohle

      0 0
      • Lister  

        Aby to mělo alespoň trochu normální posed, tak byl nutný 12cm představec

        Jo tohle bude jeden z dalších problémů stavby na silničním rámu. Bohužel se ale fakt bojím, že neutočí jakékoliv silniční převody. Varianta podobného kola jako máte vy by nemusela být špatná, ale vzadu by muselo být aspoň 32 zubů – a to asi žádná silniční přehazka nedá (oficiálně je maximum 27z).

        Teoreticky by mohly fungovat dualy Tiagra s nějakou MTB přehazkou s krátkým raménkem a devítkovou kazetou, akorát je to taková trochu „prasárna“ :-D

        0 0
        • Karaya  

          Já bych se toho nebál, na silničce mám 53–39 a kazetu 12–27, normální silniční přehazku s krátký raménkem a ještě tam jsou rezervy, rozhodně nic nejde na doraz. Navíc pro 3převodník se dělají i silniční přehazky s delším ramínkem.

          Pokud neutočí kompakty tak dej silniční kliky s 3převodníkem a je to, ne? :-)

          0 0
          • Lister  

            Délka raménka nebude problém – ten rozsah by byl dostatečný, ale silniční přehazka podle mě neumí klesnout pod pastorky tak hluboko aby tam byl dostatečný prostor pro ten 32z pastorek – ale třeba to někdo reálně zkoušel a vyvede mě z omylu.

            PS: trojpřevodník na tak malém rámu vypadá jak cirkulárka :-) Navíc ten velký převodník by tam byl úplně zbytečně.

            PPS: opravdu moc hezké kolo – to jsem chtěl napsat už předtím.

            0 0
            • Karaya  

              Dík, taky na něm manželka jezdí radši než na bajku .-)

              0 0
        • black.horse  

          na sjezďáku jsem vozil Soru a i Tiagru na bajkový kazetě a šlo to… pokud dobře pamatuju tak 32z to pobere a na 34z už jsou problémy…

          0 0
          • MlokCZ  

            Možná silniční přehazka se středním ramínkem by to dala. Stejně už bude střední ramínko potřebovat na ten větší rozsah.

            A případně biková přehazka se středním to dá určitě a v pohodě (tedy minimálně Sramácká, kde to mám na dvou svojich kolech s 11–34 kazetou).

            Teď je otázkou jak to bude u 36tky, tam bych to viděl na 2010 přehazku k tomu určenou se středním ramínkem.

            0 0
    • Ricci  

      Uz som myslel, ze mas fakt problem s udelanim nejakej peknej fitnessky :-)))

      0 0
      • Lister  

        Název samozřejmě záměrný :-)

        Původně byla na začátku drobná poznámka v podobném stylu, ale pak jsem to vypustil.

        0 0
        • scret  

          jj, nazev dredu kvalitni!:)

          0 0
      • petrun  

        To je jak z Blesku.

        Titulek naladí, obsah zklame :D

        0 0
    • Plechovka  

      Já teď uvažuju nad stavbou fitness stroje pro sebe (mám silničku, ale berany mi nevyhovují). Samozřejmě největší problém je rám – uvažuju nad RB RR http://www.racebike.cz/…26/78/rr-ram s upravenou geometrií. Neví někdo, na kolik ta úprava u RB přijde?

      0 0
      • Lister  

        A proč hned nový rám? Pokud ti vyhovuje horní úchop u představce, tak tam dej jen úzká rovná rodla, nové řazení, jestli už tam není nějaký óbr představec, tak dej třeba o 1cm delší a na řidítka rohy pro možnost lehkého natažení posedu.

        0 0
        • patman  

          presne tak, da se vyjit velmi dobre ze standardniho ramu a ladit predstavcem, sedlovkou a rohama, ja mam radsi kratsi posez a presne tohle jsem udelal (ram van nicholas) viz profil

          0 0
          • Lister  

            …a ku*va!!!

            No to je stroj, asi takhle by fitneska měla vypadat. Na tomhle bych klidně jezdil ač na oblouky nedám dopustit.

            0 0
    • Lister  

      Už se mi to začíná rýsovat. Preferoval bych silniční verzi, takže bych to posunul dál:

      Tip na slušný silniční rám v ceně do 6–8tisíc, ale hlavně v odpovídající velikosti. Rám musí být slopingový s délkou sedlové trubky do 46cm – ale to je fakt maximum.

      Našel jsem hezkého Forta s karbonovou vestavbou, ale i v nejmenší velikosti je s výškou už na hraně – 465mm.

      0 0
      • raceman  

        koukni na http://www.individualbike.cz/ ale musíš si stáhnout pdf kataog spyderu… maji tam i velikosti 45 46… na netu geometrii bohužel nemaji

        0 0
        • Lister  

          Jo, tam už jsem se díval. Opravdu by se jeden použitelný rám našel, jen by nesměl mít žádné nálepky – protože manželka má arachnofobii a ač se to píše trochu jinak, přesto se jí ten nápis hnusí :-)

          0 0
          • raceman  

            koukni na moje kolo… tam to synci zdupali a ty nalepky sou pod lakem bile takze skoro nejsou videt :-) zkus jim zavolat, myslim ze by ses s nimi mohl domluvit :-)

            0 0
            • Lister  

              Když se tak dívám do tvého profilu, tak to je přesně ten rám, který by připadal v úvahu – jak jsi byl spokojený, není zbytečně tvrdý?

              0 0
              • raceman  

                předešlé dva roky jsem jezdil ty shimana co jsou v profilu, a ty se kruti jak sviňa, letos na jeho 3ti sezonu sem nahodil vyprodejove fr5 a včil se zas kruti ten ram jak sviň :-)

                takže někde mezi :D

                nějak exta tuhy není, a jak byl nový, tak nebyl ani měkký :-) ale lak teda nic moc, někde se vytvořily malinke pavučinky, místy už je lehce do žluta.. ale to už mě včil nesere.. za ty prachy sloužil dobře, nějak už dojezdí

                0 0
                • Lister  

                  Díky, je to jedna z možností, která by připadala v úvahu. Ideální rám asi nenajdu, ale ať se k tomu aspoň přiblíží – bylo by fajn, kdyby hlavová trubka nebyla úplně krátká, ať nemusíme dávat deset podložek pod představec.

                  0 0
      • patman  

        zkus se podivat zde roadrat, mozna to to nesplnuje vsechny tvoje pozadavky, ale je to hodne zajimavy

        0 0
    • jecnak  

      Mozna bych na to sel uplne odjinud. Poridil silnicni kolo s 44cm sirokymi berany, kratkym predstavcem a malym slopingovym ramem. No a prevody vyresil silnicni/bikovou trojplackou a vzadu 12–27(29) desitkou kazetou. Razeni asi nejaky silnicni SRAM jestli ma mensi ruce jako ze asi jo. Kdyz na to jeste das siroky silnicni plaste a nebo dokonce nejaky trekovy, tak by to nemuselo byt spatny. Jen je potreba vysvetlit, ze ty berany nejsou zlo, ale naopak se ji na tom bude jezdit lip. Zvlast jestli na te vidlici mas dost dlouhy krk, tak bych klidne nechal horni hranu beranu vys nez sedlo. Pokud s tim opravdu bude jezdit jen po silnicich a sirokych cestach, tak bych to videl jako lepsi reseni.

      Ad silnicni brzdy a bikove paky – chce to nejake paky s nastavitelnym chodem, jelikoz silnicni paky maji jiny prevod jak bikove, takze by musela brzdit hodne silou.

      0 0
      • Lister  

        S klasickou trojplackou by tam musela být ta kazeta s 29zuby, jinak by to bylo málo. Ty MTB kliky by byly úplně nejlepší, to je pravda, ale naráží to na drobné problémy, které jsem řešili nahoře – ani nevím, zda by se třeba dal nastavit přesmykač na pevnou navářku tak, aby to nakonec fungovalo. Navíc ta řetězová linka nás v důsledku bude omezovat na ISIS, Octalink nebo 4hran. Nebo možná bajkový dvojtalíř, ale tam jsem v nabídce úplně mimo.

        O obloucích už jsem taky trochu začal přemýšlet, ale bohužel nás omezují jisté okolnosti, proto by byla fitneska celkově vhodnější. Silniční Sram fajn, ale cenově nevychází dobře – osazení bude bohatě stačit na úrovni Tiagry.

        Ale úplně tohle řešení nazavrhuju, protože je to s ohledem na realizaci nejjednodušší řešení.

        EDIT: ad brzdy – tohle jsem včera řešily s Kubadem na ICQ a shodli jsem se, že Avidy 7 s nastavováním účinku bubou vcelu obstojné řešení.

        0 0
        • jecnak  

          Pokud bys zustaval u Shimana a u devitikolecka je to snadne – silnicni dualy, bikova prehazovacka s kratkym raminkem, bikova kazeta 11–34. Silnicni trojplacka 52–42–30 (tady nebude problem koupit 170ky kliky). Presmykac das potom at uz navarkovy a nebo objimkovy.

          K dotvoreni pohodli kompaktni oblouky na ne dve omotavky, kratoucky predstavec, sedlovka s primym zamkem.

          Bude-li se jednat o kolo jen na silnice a pripadne nejakou tu polnacku ci lesni sotolinu, tak mi to prijde rozumnejsi nez velika trekova prisera. Apropo proc ji nepostavit silnicku na 26" kolech a mtb ramu?

          0 0
          • Lister  

            Pokud bys zustaval u Shimana a u devitikolecka je to snadne – silnicni dualy, bikova prehazovacka s kratkym raminkem, bikova kazeta 11–34. Silnicni trojplacka 52–42–30 (tady nebude problem koupit 170ky kliky). Presmykac das potom at uz navarkovy a nebo objimkovy. K dotvoreni pohodli kompaktni oblouky na ne dve omotavky, kratoucky predstavec, sedlovka s primym zamkem

            Ano, tohle je varianta, které dávám velké šance a vcelku by se líbila. Jen k sedlovce – v potřebné velikosti má často sedlová trubka sklon 74,5–75st a to se bojím, že i s hokejokou bude skoro moc.

            K tomu MTB – asi by to šlo, takové kolo mám, ale není to ono. To kolo je takové „tupé“. Říkám si, že aby ji to chytlo, tak by třeba ocenila tu přirozenou živost silničky – pro mě je to ta věc, která mě na ni baví úplně nejvíc.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ta poslední věta – to je třeba vyzkoušet, bez toho nelze dělat závěry.

              Pokud neřešíme jak to jede zejméně při větších rychlostech, tak je to individuální. Já naopak měl po 20 let silničku a vlastně nikdy mi pořádně neseděla (a to jsem jich měl minimálně 5 a postupně se propracovával k nejlepší geometrii, co jsem v rámci silničky mohl pro sebe mít) a to právě kvůli všem typickým vlastnostem silničky (od bereanů, přes chování dané geometrií po posed).

              Samozřejmě chápu, že mnoha lidem naopak chování silničky sedí, ale může to být také přesně naopak.

              A když by to byl celopevňák s mírně objemnějšími slicky (tedy nebylo by to cíleno pro maximální rychlost na silnici pro větší průměry), tak by ji to mohlo mnohem více bavit mimo pěkný asfalt, kde by ocenila větší objem plášťů.

              A při malé postavě se tohle řešení bude realizovat mnohem snadněji a s 44/32/22 máš pak velký výběr jak řešit kazetu, můžeš použít jak jemně odstupňovanou silniční 11–25, tak i to ladit do ještě lehčích převodů s 11–32.

              Nevím jak je na tom výkonnostně, třeba moje žena by bez bikových převodů jezdit v horách ani asfalt nemohla.

              Třeba kopce typu na Smrk v Jeseníkách, kde je až těsně pod vrchol možnost jet asfalt, tak i v tomhle kopci byla ráda, že tam má 11/34 kazetu a jela v těch nejprudších pasážích 22/34 převod.

              Silničku přitom kdysi taky měla, ani na asfalt by ji dnes nechtěla.

              A není to jen o převodech. I na silničních akcích (třeba loni Korsika) si pochvalovala, že má hydry (bez nich by to samozřejmě také ubrzdila, ale ne s takovým komfortem).

              Výkonnostně je na tom ale ještě mnohem hůře než já (dojede dost, ale superpomalu), takže u ní nějaké výhody jako lepší aerodynamika silničky vůbec nemají smysl.

              0 0
            • alinceb  

              Ja bych naopak nechal silnicni kompakty,MTB hazku se strednim raminkem a dozadu MTB 9kovou kazetu 11–34…to by melo dat patricny rozsah prevodu a retezovku to nerozhazi…;) Mimoto nebude problem sehnat 170ky kliky. Mozna ale vznikne problemek se serizenim silnicniho smyku na dvouplacku na mtb triplackove razeni-nevim,jestli to krokove sedi,ale dorazama by to snad melo jit…

              Ramovku bych vybral nejakou silnicku s co nejvhodnejsi geometrii a riditka barbarsky vlastovky klidne i s rohama-aby ji to bavilo,musi to byt pohodlne;)

              Ma to byt kolo spis na rovinu nebo do kopcu? Treba v me blizkem okoli Liberce a v Jizerkach by tohle pro normalni zenskou moc nefungovalo…:) Do min kopcovateho terenu by to stacit melo…

              0 0
              • MlokCZ  

                V Jeseníkách by čekal, že by to mělo být i do kopců a ne úplně malých :-)

                0 0
                • alinceb  

                  Musím uznat, že jsem se nepodíval, kde bydlí:)Každopádně – že někdo bydlí v Jeseníkách neznamená, že se nutně musí drápat na nejvyšší vrcholy (moje je rodačka z LBC a na pradědu byla na kole jen jednou v životě)…:) I tak je tu pak možnost dát dopředu silniční trojplacku 52–42–30 (kdyžtak předělat na 50–40–30). Tím zhruba příjde o 3 nejlehčí převody, ale ty se obvykle na silnici moc nevyužijou…spíš vůbec…:)

                  0 0
      • patman  

        ad paky: imho staci pouzit jakekoliv canti brzdove paky na rovna riditka a melo by to fungovat dobre

        0 0
        • JSt  

          tak tak. maji to i v tescu :-))

          0 0
    • Peslezedirou  

      Využiji vlákno pro jeden rychlodotaz.

      Stavím pro tátu fitnes silničku a nejsem si jistý s jednou věcí, když použiji MTB řazení, třeba alivio, bude mi smyk chodit v pořádku? Kliky silniční sora, smyk sram apex. Využiji na řazení jen dvě spodní polohy, třetí nebude využita. Podle mě, tam v rozdíl v chodu smyku není (MTB/silnička), ale nejsem si jistý. Děkuji za radu.

      0 0
      • jecnak  

        Bude to chodit bez problemu.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Paráda děkuji. Už jsem chtěl odeslat objednávku a koukám, že se dělá i řazení sora, tiagra, tak mě to zmátlo. Možná budou na smyku nějaké mezi polohy, jiný rozdíl tam nebude.

          0 0
        • tromboonen  

          +1, mam na hybridovi 105 2× presmyk a nejake Deore 3*9 razeni a funguje bez problemu, prevodniky jsou dokonce BioPace..

          0 0
    • RacerX  

      Pusou

      0 0
      • iron.hide  

        nene, fitneska je tvrda baba, ta potrebuje poradny fisting :)

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce