Co říkáte na nového „Geniusa“ http://www.kola-scott.cz/…-genius-2013 od Scottu? Především mě zajímá co říkáte na to, že už nebude k mání v klasické 26" nýbrž 27,5" a 29"?
Co říkáte na nového „Geniusa“ http://www.kola-scott.cz/…-genius-2013 od Scottu? Především mě zajímá co říkáte na to, že už nebude k mání v klasické 26" nýbrž 27,5" a 29"?
už i ve švajcu vědí že 27,5 je budoucnost, naše ovce na to budou teprve muset přijít:-)
Ač by si někdo mohl myslet, že Scott zůstane s rozměrem 27,5 palce jen u modelu Scale vyvinutým čistě pro Nino Schurtera a olympiádu, pravda je jinde. Ve Švýcarsku už není nový průměr kol avantgardou kvasící pod povrchem, nýbrž jsou přesvědčeni, že právě tento rozměr je budoucností horských kol. Thomas Frischknecht se nebál použít ani silnější prohlášení, ale o tom příště…
jinak pěkný,jsem zvědavej jestli přijdou i s HT 27,5
Jo a když člověk jede do Francie a Švýcarska do hor, tak tam za celý týden potká jednu 29. Přijde mi, že na tom v terénu nikdo nejezdí, to jen v Čechách na cyklostezkách plnejch spešlů je to samá 29.
Nesmíš jezdit jen po DH tratích :)
Tyjo tam jezděj i xcčkaři :) po DH tratích :-D
já teda ve švýcarsku zatim neviděl žádnou 29ku, 27.5ku, ani za výlohama :-)
Je vidět, že máš přehled, na čem se jezdí po cyklostezkách :-D
No a Cube se Stereem to udělali úplně stejně. Tak teď už vím proč.
Co ale nevím je na čem teď bude jezdit MlokCZ příště.
Ptáš se na čem bude jezdit teď nebo příště? :)
teď určitě na AMS a příště taky…nemyslím si, že by ho velký kola uhranuly…
Přesně tak, teď určitě nějaký čas zůstanu u AMS 150tek a rozhodně u 26" u fullů…
tak te po te mejlovo-chatove koverzaci preci jen znam :))
Kolo to bude určitě dobré, ale vzhledově to není můj šálek kávy. Ale to je tím, že mně se líbí víc HT a úplně nejvíc silnice :).
Moc pekné, určite pohľadnejšie ako nové Stereo. Snáď mi staré ešte nejaký ten rok poslúži.
Nelíbí se mi, stejně tak jako se mi nelíbí Stereo.. Zatímco ale Scott se dle mě posunul dobrým směrem díky použití normáního tlumiče, který půjde lehce nahradit za jiný, tak cube se vykašlal na systém zadní stavby, který dělal stereo sterem. Hádal bych, že funkce zadní stavby bude minimálně o trochu horší než doteď, ale na to je tu osoba povolanější (Mlok).
Další co se mi nelíbí na novinkách 2013 je FOX a jeho CTD systém tlumení.
+1, ten equalizer, či jak se to jmenuje byl hrozný (alepoň vzhledově ), taky se mi libí, že to dali na klasické tlumiče.
Problém je v tom, že tak jak bylo Stereo doteď, tak tenhle systém zadní stavby nelze rozumně použít pro větší kola. I pro 26" kola musí být hodně posunutá sedlová trubka dopředu, aby se to tam vešlo.
U větších kol by vycházela strašně dlouhá zadní stavba, takže chápu, proč Stereo je zcela přepracované i když se mi už nelíbí (už to bude jen šediví průměr mezi spoustou dalších podobných staveb i když samozřejmě špatně to chodit nemusí, bez vyzkoušení nebudu hodnotit).
CTD tlumení nemusí být špatné, samo o sobě řešení tří různých kompresních cest mi nepřijde vůbec špatné a najdou se určitě tací, co to ocení.
Umožní to pro ty co chtějí citlivý tlumič mít i třetí více omezující polohu páčky. Tohle je dobré.
Problém vidím spíš v tom, že to nepůjde už tak dobře ladit dle požadavků každého jako šla kombinace velocity tune + BV.
Dovedu si představit, že by to šlo udělat i s kolmou sedlovkou. Jen by v ní byla díra. Akorát tedy jak jsi kdysi psal, i malé posunutí čepu vyvolá dost velkou změnu, tak nevím jak by to fungovalo, to je pravda :0)
U tlumiče mi to nevadí, to jsem zapomněl napsat. Nelíbí se mi to u vidlic… Já prostě chci ovládání plynulé od 0 do zavření, případně rovnou obě komprese, ale tohle je imho blbost. Ve skutečnosti se to bude vozit stejně jen ve dvou polohách (nebo i v jedné) a bojím se, že tam i při plně otevřené Descend poloze bude komprese přítomná.
U vidlice to už bude využitelné méně, tam je to nejspíš cílené pro neznalé jezdce (kterých je hodně), aby pochopili jak to ovládat a na co to která poloha je.
Já to na vidlici už mám v řešení RS, mám RCT3 tlumení. A nijak mi to nevadí, ale vůbec to nevyužiju. Dopadlo to tak, že tu střední omezující polohu, pro kterou lze nastavovat sílu potřebnou k otevření vidlici mám nastavenou na minimu a tohle omezování mi stačí i pro dupání ze sedla a třetí polohu locku vůbec nepoužívám.
Pokud ale nejsou obě komprese nezávislé jako u FR/DH modelů vidlic, tak postupné přivýrání komprese je stejně k ničemu, takže je to nakonec u XC vidlic fuk jestli to je tak nebo tak.
asi je potřeba nakoupit nějaké rámy do zásoby :-)
týjo, u některých modelů dělá samotná sleva cenu dvou mých kol, sakra dobrá akce…
Scott se mi celkove nejak extra nelibi. A ta 2013 uz vubec ne :(
Líbí.