Jak roznýtovat řetěz HG-53 ???

43 nepřečtených
  • Kublaj

    Dnešní pokus o roznýtování tohoto řetězu nýtovačkou bylo totálním fiaskem, nejen že se to ani nehnulo, jen to ty dva články utáhlo víc k sobě, jak na to že bych dělal něco blbě?

    0 0
    • Slash  

      Ahoj, s nytovanim a roznytovanim řetězu na kole zatim zkušenost nemam, ale u motorek na roznytovani potřebuji specialni trn na roznytovani. Nemohlo by to byt takhle i u nytovačky na kolo? Jeden trn na snytovani a druhy na roznytovani?

      0 0
      • Mr.Duck  

        Nene, stačí jeden. Prostě zapřeš článek o ten nesmysl s dírou na jedný straně nýtovačky, a vytlačíš ten čep ven uplně stejně jako kdybys ho tlačil dovnitř. Bez obrázků to těžko dokážu vysvětlit :(

        Ale nic na tom nejni: http://www.ivelo.cz/…ontaz-retezu

        0 0
    • lidumil  

      čep nýtovačky musí jít přesně do nýtu řetězu. Vypadá to, že jsi tlačil čepem na články.

      0 0
    • jIrI___  

      Neboj se a pořádně zaber, ono to povolí ;-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Vzdy neco povoli, bud nyt, nebo nytovacka:)

        0 0
        • jIrI___  

          U mě vždycky povolil nýt :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mi jednou povolila nytovacka-soucast nejakeho lacneho multiklice. Asi tri hodiny jsem tlacil a stopoval okolni cyklisty(bylo jich skutecne poskromnu), nez jsem mohl snytovat a jet dal. Od te doby vozim nytovacku zvast-

            0 0
    • kyl  

      Vždyť je to brnkačka!obr.1ře­těz,stejný typ,obr.2nýto­vačka,obr.3ře­těz připravený k roznýtování,HG-53 má v nýtu důlky,čep nýtovačky se tak lépe vystředí(výho­da),obr.4částeč­ně vytlačený čep asi o 5mm,výc ne,vypadl by a špatně by se to pak spojovalo,druhý konec řetězu zkrátíš na požadovanou délku a spojíš dohromady,obr­.5vložíš zpět do nýtovačky a zatlačíš čep na místo,poté uchopíš řetěz do obou ruk tak aby nýtované místo bylo mezi palci a lehce zapáčíš do strany,článek se tím uvolní a jde lehce ohýbat jako ostatní.

      0 0
      • zichis  

        vždycky jsem chtěl vědět, ale bál jsem se zeptat, jednu věc – na co je ta druhá vidlička? A nedělejte si ze mě srandu že na dvouřadej řetěz, to už mám vyzkoušený že s devítkovejma kazetama není kompatibilní :o)

        0 0
        • kyl  

          Tak nad tím jsem nikdy nepřemýšlel ale třeba širokej řetěz ze staré ukrajiny lépe sedne na druhou vidličku než na první ale zas by to při roznýtování nemuselo vydržet,fakt nevím.:-(

          0 0
          • zichis  

            jednou jsem tu druhou pozici použil s úspěchem na rozhýbání článku po snýtování, ale nezdá se mi že je to pravý smysl její existence.

            0 0
            • kyl  

              Jde to ale fakt opatrně,ten hliník není moc pevnej.

              0 0
        • mar_tin1  

          ako píše kyl, jedna by mala byť na 9speed reťaze a druhá na 7–8speed…

          0 0
          • zichis  

            tož todlenc sa ně zdá bét jako kapitální békovina. Mám vývrtku co je konstrukčně shodná s http://www.kupkolo.cz/showImage.php… Do základní vidličky mi sednou všecky typy řetězů, potřebná mezera se nastavuje opěrným dutým šroubem. A přesto je tam i ta druhá vidlička.

            Ale proč, pane Drchlík?

            0 0
            • jIrI___  

              Asi se počítá s tím, že někdo na bude na kole vozit dvouřadý řetěz :-D

              0 0
              • Vašur  

                Napadá mě jedině, že ta blíž k trnu je na vytlačení čepu a ta dál na zatlačení, aby trn v obou případech chodil ve stejném rozsahu. Ale nikdy jsem to podle toho neřešil a nikdy jsem se se nedostal mimo rozsah závitu. Je možné,že už jsem se dostal na kraj rozsahu, kde není dost závitů v akci a hrozí stržení. To se mi taky zatím nestalo. Asi jem to intuitivně nasadil vždycky tak, jak to konstruktér předpokládal.

                0 0
                • kyl  

                  U kovových snad ale ten můj hliníkovej Acor by to nepřežil,ta vidlička je strašně slabá.

                  0 0
                • M_ishak  

                  Přesně jak říkáš, jsem si důvod přítomnosti té druhé vidličky odvodil i já. Ovšem když jsem to zkoušel, tak při roznýtovávání začala praskat (mat. ocel), což mi napovědělo, že tudy cesta nevede. Možná je to fakt na dvouřadé řetězy.

                  0 0
        • kycis  

          Je to na uvolneni zatuhlych clanku po nytovani, proste na to silou narves ten zatuhly clanek, a LEHCE zatlacis na nyt. Ono to lehce roztahne clanky od sebe a uvolni se to. Abys mi veril, koukni treba na http://www.parktool.com/…eadhowto.asp?… , je tam nepsany ze je to na uvolnovani zatuhlych clanku, a kluci od Prktool o tom budou neco vedet :-)

          0 0
      • mar_tin1  

        obr. 5 je lepšie vynechať a použiť spojku ;)

        0 0
    • Kublaj  

      tak na druhej pokus se to povedlo, chtělo to trošku víc síly =D

      0 0
      • kyl  

        A pak že nejde:-)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Přitom HG53 se nýtuje hodně dobře.

          0 0
          • Lister  

            Některé nýtovače mají na trnu tak rychle stoupající závit, že je s nimi prakticky nemožné cokoliv roznýtovat. Taky jsem měl tu čest a připadal jsem si jako blbec. V čem je problém jsem pochopil po zakoupení slušného nýtovače.

            0 0
    • Ricci  

      Naco retaz nitovat,ked existuje spojka :-))))))))))))))

      0 0
      • kyl  

        To sice jo ale už se mi stalo že se rozpojila a byl sem rád že sem ju našel a mohl jet dál jinak by to moc veselé nebylo.

        0 0
        • Wojtek  

          sama jo?

          0 0
          • kyl  

            Jo,protočil sem pedály při jízdě z kopce několikrát dozadu a řetěz se nějak bloknul na kazetě,prověsil a už sem ho táhnul za sebou.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Nytovnai je dobre ovladat. Spojka bez problemu vyresi spojeni retezu, ale kdyz pretrhnes retez nekde na ceste, byva nutne ho upravit do stavu, kdy je spojka pouzitelna.

        0 0
        • Ricci  

          jj, ale to uz by som nenazyval nitovanim,ale vytlacanim nitu :-)

          0 0
        • Hornet  

          JJ a hlavne pri kupe novej ju zvycajne treba skratit :-) pokial niekto nepouziva spojku, odporucam pri shimanackych pouzit zavadzaci nit. Spojka je ale fakt dobry vynalez.

          0 0
    • marapara  

      Úplně stejně, jako jiné řetězy :).

      0 0
      • kyl  

        Kapku snadněji jdou nýtovat řetězy s důlkem v čepu,trn se lépe navádí a nastane se že by se smeknul.Měl sem dvě nýtovačky kde byl trn dost volnej a šlo to s nima blbě.

        0 0
    • vasek80  

      Na rozpojování a čištění řetězu mám na HG53 rychlospojku. Ještě jsem na švihu řetěz nepřetrhnul, ale nýtovačku vozím sebou a druhou spojku ne. Ja se ale HG53 snýtuje zpět? Já když ho roznýtovával, tak se okraj čepu jakoby odstřihnul, že mi na zemi zůstal kousek čepu. Když ho tam natlačím zpět, tak to ještě bude držet?

      0 0
      • Ricci  

        Nudzovo sa na vyjazde da znitovat,ale rucim ti za to,ze to dalej ako domov nevydrzi z vlastnej skusenosti( musel by si pouzit origos novy cap od SH )…

        Preto vzdy nosim so sebou rychlospojku,vy­hodou je,ze si vdaka jej pouzitiu neskratis retaz a v pohode budes fungovat dalej.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.