Jak řešit koleje, křižovatky a tramvaje na silničce v Praze

184 nepřečtených
  • ruinin

    Jak bezpečně a inteligentně cestovat na silničce v pražské dopravě? Mám pár otázek. Pokud chci na křižovatce odbočit vlevo, často mi nezbývá než místo toho přejet na chodník vpravo , přejít po přechodu jako chodec a nasednout na kolo až za křižovatkou – jinak hrozí zaseknutí předního kola v koleji, protože často není možnost najet na kolej v dostatečně kolmém úhlu. Druhá otázka – pokud není mezi kolejí a chodníkem dost místa, nezbývá než jet mezi kolejemi. Problém je, že pak už není skoro šance se vrátit mimo koleje, protože bych se zasekl v koleji – musím teda pokračovat jako tramvaj až do zastávky? A pokud za mnou jede tramvaj, potěž pánbů… Z kopce bych ji ještě nezdržoval, ale na rovině už jo… Co mám dělat jako cyklista podle vyhlášky? Zastavit a přejít koleje na tu správnou stranu? To mi přijde krajně nebezpečné, pokud je za mnou jedoucí tramvaj. A poslední – pokud dojedu kolonu před semaforem, mám správně zůstat na kole za posledním autem, nebo je můžu podjet a zařadit se před všechna auta u semaforu? Jinak mi přijde, že když je zácpa, auta zdržujou cyklisty, a ne naopak, takže je hloupost, že cyklista je v Praze vždy ten, kdo zdržuje provoz. Vlastně auto v Praze musí kvůli cyklistovi zpomalit jen naprosto vyjímečně. Obráceně je to na denním pořádku. Tohle by si měli řidiči uvědomit.

    0 0
    • MI.KU  

      Nechci do toho kecat, ale dle značky co je zde u nás – cyklisto veď kolo – přes stranu kde jsou koleje si myslím že po kolejích jako cyklista správně jezdit nesmíš – Jo a už jsem si nabil hubu když mi s mtb zapadlo přední kolo při špatném přejezdu – takže potvrzuji že to opravdu je nebezpečné a za poslední 3–4 roky se tu u nás takto stali dva smrťáky – auto za cyklistou který chtěl tedy uhnout bokem zapadlo mu přední a byl pod autem.

      Už z toho mám takovej respekt že na žiletce to ani nezkouším a poslušně tlačím.

      0 0
      • novas752  

        Jsou koleje a koleje. Pokud je to součást silnice (a jezdí tam normální auta), může tam. Pokud je to (oddělený) tramvajový pás, kde jezdí akorát tramvaj, občas autobus nebo bezpečnostní složky, nemůže tam.

        0 0
        • MI.KU  

          No možná máš pravdu ale nebezpečí je stejné. Tady u nás to jsou tedy koleje pro vlak přes most a auta tam tedy normálně jezdí – cyklisti mají zákaz a musí tlačit po chodníku ze strany kde jsou koleje – z druhé mohou normálně jet.

          Takže bych řekl že to klidně může být řešeno dle konkrétních podmínek – šíře krajnice kde by mohl cyklista bezpečně jet.

          0 0
      • Bubaaak  

        A u kájova mostu máš nakeslenou cyklotrasu středem kolejí (není to jediný místo)

        https://www.google.cz/…6656!6m1!1e1

        0 0
      • ruinin  

        no jde o to, že některé pražské ulice jsou v celém úseku – skoro v celém – jako třeba Bělehradská, nebo části Vinohradské, řešené tak, že bys musel kolo vést pořád – mezi kolej a chodník se nevejdeš, takže jedině mezi koleje a je to v háji, a vyhláška na to asi nepomyslela

        0 0
        • Kubajsu  

          Jestli se v Bělehradské/Vi­nohradské nevejdeš mezi koleje a chodník, tak asi opravdu radši choď pěšky

          0 0
          • McBlacky  

            spíš jezdit na bajku. Silnice je v Praze (kromě pár tras) ve srovnání k hovnu. Testováno roky paralelně ;)

            0 0
            • Kubajsu  

              S tím se asi dá souhlasit. Problém je, že se člověk tou Prahou prokousat musí, aby se někam dostal ;-)

              0 0
          • JendaH  

            Neumřeš, když pojedeš v Bělehradské hned u těch zaparkovaných aut a někdo ti otevře dveře?

            0 0
            • Smazaný účet  

              přesně to hrozí = kdxž už tam musím jet, jedu prostředkem mezi kolejema a kdo je za mnou si počká…stejně dolů jedu rychle jako auto…

              0 0
              • ruinin  

                no přesně. takhle jsem tam jel mezi kolejemi rychle dolů, ještě bylo mokro navíc… co se týká řidičů a otvírání dveří, tuhle jeden měl otevřený dveře dokořád do stezky, ačkoliv si mohl v zrcátku všimnout, že se blížím, ale to bylo do kopce a jel jsem pomalu, nicméně stejně – křikl jsem na něho „bacha“ – no samozřejmě místo aby se omluvil tak ještě něco negativního pokřikoval na mě, ale já mu nerozuměl, už jsem byl pryč – ale kdyby tohle udělal na druhý straně a já jel z kopce 50kou, tak nevím – je to v jeho zájmu, nepřijít o dveře a nezpůsobit cyklistovi vážný zranění, jako řidič si dávám bacha, abych neotvíral dveře do cyklistickýho pruhu

                0 0
                • Smazaný účet  

                  navíc je tam teď v zatáčce pěknej nájezd na chodník a dá se tam šikovně odbočit do parku pod Nuselák…

                  0 0
                • plzakj  

                  Nj, je to cune. Ale jako ridic jsi zodpovednej za to, ze jsi schopnej bezpecne zastavit a mel bys prizpusobit svoji jizdu. Neni rozumny se nekde ritit 50kou, kdyz nemas kolo a okoli pod kontrolou … bolet to bude predevsim tebe …

                  0 0
                  • JendaH  

                    Ale jako ridic jsi zodpovednej za to, ze jsi schopnej bezpecne zastavit

                    Před statickou překážkou. Pokud bys měl počítat s tím, že se něco najednou objeví přímo před tebou, tak nemůžeš jezdit vůbec…

                    0 0
                    • Kuba78  

                      presne takto zni verdikt soudu v mnoha pripadech kdy auto napriklad srazi chodce ktery neocekavane vstoupi do vozovky, kdyz vjede auto z vedlejsi motorkari ktery jede po hlavni.. a je to i vyklad policie (ktera tim samozrejme muze uzavirat rychle pripady, davat pokuty a delat si carky).

                      tedy ze doslova, ty mas predvidat vzdy, vsude a vsechno. Z pohledu zakona neni rozdil mezi velocipedistou a motoristou, pokud bys treba narazil do tech otevrenych dveri prestoze si je predtim videl a dokonce rval bacha, tak je to tvoje chyba, protoze si dostatecne nepredvidal a nereagoval.

                      0 0
                      • prokopius  

                        Neměl by taky předvídat ten řidič, který ty dveře otevírá? Já si na tohle, coby cyklista i šofér dávám bacha už samých začátků. Ale najdou se i nepoučitelní. To mi jednou takhle asi před rokem na mé pravidelné cestě do práce otevřela dveře blondýna, a po necelém roce to na stejném místě zopakovala

                        0 0
                        • novas752  

                          Samozřejmě že měl, ale ty musíš předvídat, že ostatní nepředvídaj. ;)

                          0 0
                        • Breakpain  

                          Měl, ale držku si bohužel rozbiješ Ty … takže je méně bolestivější myslet i za druhé ;)

                          0 0
                    •  

                      To by jste si měl asi zopakovat Autoškolu. Tuším že v pravidlech silničního provozu to stojí nějak v tom smyslu že řidič musí počítat se situací, která může nastat. To znamená, že pokud např. jdou po chodníku děti, jste povinen počítat s tím, že Vám vběhnou pod auto. Samozřejmě, že v takové situace bez zjevné příčiny nemůžete jet krokem, jen pro možnost že Vám někdo skočí pod auto zcela bez varování a pár metrů před autem. Ale pokud se něco stane a bude to vypadat že jste jel co to dá, třeba na hranici 50 km/h a s ničím mimořádným nepočítal, soudní znalci, policisté a soudce Vám to pěkně spočítají.

                      0 0
                      • Thapsus  

                        Tušíte jako obvykle špatně, právníci ani soudy to tak jednoduše rozhodně nevidí. http://www.lidovky.cz/…y-domov.aspx?…

                        0 0
                        • Smazaný účet  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        •  

                          Se mi zdá, že nemáte žádnou zkušenost s právníky – ti totiž většinou nevidí jednoduše nic a pokud ano, tak zas každý jinak :).

                          Ono to do určité míry ale velmi jednoduché je – nemůžete jet jako dobytek a čekat, že se nic nestane když Vy jedete v rámci předpisů. Pointa je v tom, že jako řidič – ať už motorového, nebo bezmotorového – vozidla máte určitou zodpověnost a povinnosti. Mezi ty patří i povinnost předvídat, počínat si opatrně a obezřetně… a takové ty kecy.

                          Jinak v tom článku se píše, že se to posuzuje případ od případu a že se zkoumá míra zavinění. Jestli se Vám to zdá v rozporu s tím co jsem napsal, tak máte myslím docela dost velkou představivost.

                          0 0
                      • prokopius  

                        Nic ve zlém, ale vy byste si měl zopakovat češtinu ze ZŠ ;)

                        0 0
          • ruinin  

            tak už si nepamatuju, proč jsem to přesně zavrhl, jet mezi chodníkem a kolejema, ale třeba v Bělehradské je mezi kolejí a chodníkem tuším často asi jen 20 cm, takže bych asi musel jet hodně pomalu, když to je tam zkopce a podobné situace, na Vinohradské tam občas zřejmě překáží zaparkované auto nebo tak něco, už si nepamatuju, ale zkusím to příště – překvapuje mě, že píšeš, že tam tenhle problém není , jdu se kouknout na streetview

            0 0
          • ruinin  

            aha, tak streetview Bělehradský už není aktuální, tam už nejsou kostky, takže nevím, o jaké Bělehradské mluvíš, o té staré verzi nebo nové asfaltové??

            0 0
          • ruinin  

            tak jsem to našel na youtube

            https://youtu.be/qy3QGIMISkU

            11 30 – tady bych chtěl vidět na mokrým asfaltu, kdo by jel na silničce v tý mezeře mezi chodníkem a kolejí rychlejc než 10 za hodinu…

            0 0
            • novas752  

              11:30 to asi nebude.

              0 0
              • ruinin  

                sorry, tohle dělám dycky, že místo aktuálního času dám délku videa

                je to v 7 00, uzounký pruh mezi kolejí a chodníkem , není to dlouhý úsek, ale když jsem tam jel v noci a na mokru, tak mě to nějak vyděsilo, zastavit a vlézt na chodník nebo si kolo nastavit doprostřed kolejí? v noci není provoz, přes den si to moc neumím představit

                0 0
                • novas752  

                  Můžeš přímo sdílet odkaz na přesný čas ve videu, takto:

                  https://youtu.be/qy3QGIMISkU?…

                  Místa tam vypadá dost, ale nejsou tam lidi no. Ona ta tramvaj stejně ty koleje aspoň o 15cm přečuhuje do stran, takže tam budeš za brzdu ať pojedeš nalepenej na obruníku nebo uprostřed kolejí.

                  Na tohle je právě to poskočení do strany, nebo malej bunnyhop s nájezdem trochu ze šikma výbornej.

                  0 0
            • Kubajsu  

              Jestli myslíš tu zastávku, tak to je krapet anomální místo, ne?

              Ale tady jezdím taky dost přes 30 a žádný velký problém v tom nevidím (jen občas báby s nákupní taškou strčenou až do silnice člověka trochu znervózní ;-))

              0 0
              • ruinin  

                tak jestli to jedeš mezi kolejí a obrubníkem třicet, tak jsme na tom s šikovností na silničním kole někde jinde uplně

                jezdil jsem na favoritu od patnácti do osmnácti všude možně, nepamatuju si, že bych měl větší problém, ale je fakt že po Praze v místech, kde vedou koleje jen naprosto vyjímečně, takže bych to tehdy asi taky nedal, pak na MTB jsem takový problémy řešit nemusel, takže teď jsem zaskočenej tím, jak se na tý silničce děsím kolejí

                0 0
                • Kubajsu  

                  Normálně se snad taky dokážeš udržet na bílé čáře krajnice, ne? A ta je mnohem užší…

                  0 0
                  • Bubaaak  

                    To ano, ale třeba moje žena v moment kdy se má někam vejít tak začne zmatkovat, koukat na překážku, a nevejde se… Když by to neřešila, tak se vejde 2×

                    0 0
                  • novas752  

                    To je takový psycholgický.

                    Po bílý čáře je jet mnohem jednoduší než třeba po uzoučký lávce metr nad zemí, i když je třeba 3× širší. Stejně tak někomu může dělat problém jet blízko ošklivý kluzký koleje a ošklivýho vysokýho obrubníku. :)

                    0 0
                    • ruinin  

                      přesně, a přečetl jsem si to minutu poté, co jsem o tom napsal dlouhý traktát, ale jsem rád, že to někdo taky takhle chápe

                      0 0
                  • ruinin  

                    ha ha tak jsem tam jel před dvěma dny na MTB, což je mnohem stabilnější než silnička, že jo, na MTB mám najeto tisíce km, nejsem postiženej fyzicky, mám normální pohybový schopnosti a i na MTB jsem se musel pekelně soustředit, abych to zvládl – a musel jsem notně zpomalit – takže udržet se na bílý čáře – ano, ale jakou rychlostí a možná jde o to,ž e psychicky na bílý čáře se ničeho nebojíš, když sjedeš, tak se nic neděje, ale tady si musíš dát majzla, abys nenarazil ani do obrubníku, ani nejsel do koleje, takže to je pro mě podobný rozdíl jako jít ve větru po bílý čáře na zemi a jít po bílý čáře ve větru, pod kterou je stometrová propast, nebe a dudy, asi je to mentální problém no

                    0 0
                    • novas752  

                      Právě když jedeš hodně rychle, držíš rovnou stopu daleko snadněji a ani o tom nevíš (jako když chceš jet bez držení rychle nebo hodně pomalu). Vtip je v tom, že jakmile se na to začneš soustředit, začneš kličkovat. :)

                      A všechno jde, když se chce. :)

                      0 0
                    • Kubajsu  

                      Ale jo, taky jsem se na kolejích vytřel. 3×… Ale vždycky to bylo idiotským přejezdem hodně malým úhlem, nebo ne úplně rovně (v náklonu) a ve 2/3 za vlhka… Takže hlavně přejíždět rovně a úhel minimálně 20°, na mokru víc.

                      0 0
        • Martin  

          cože???

          0 0
          • Morchella  

            Píše: že některé pražské ulice jsou řešené tak, že se mezi kolej a chodník se nevejdeš, což mohu potvrdit i ve smyslu mezi kolej a zaparkovaná auta.

            0 0
            • McBlacky  

              Trepi možná narážel na tu argumentaci. Protože pokud není vedle kolejí samostatný jízdní pruh, tak se samozřejmě může jet po kolejích a je fuk jestli jsi auto nebo cyklista.

              0 0
    • Johnnyxjr  

      Tady máš celkem dost info ohledně jízdy po Praze

      http://prahounakole.cz/…e-v-provozu/

      0 0
    • novas752  

      Koleje můžeš skákat baňákem. :) Nebo aspoň nadhozením předního kola pak a odlehčením zadního.

      Na koleje můžeš tam, kudy můžou jezdit auta. Z prostředka kolejí můžeš opět vyskočit baňákem do strany.

      Auta (stojící!) na semaforu podjíždět z prava můžeš – na některých křižovatkách jsou i vepředu pod semaforem chlívečky pro cyklisty ještě před „stop-čárou“ pro auta. Ovšem ne vždycky to jde – buď tam neni místo, nebo nějakej nervík v autě schválně najíždí až ke kraji nebo otevře dveře.

      0 0
      • ruinin  

        kdybych to uměl, nevím, jak to trénovat, kde jsou koleje a nejezdí tam auta a tramvaje? jinak podle mě ve vyhlášce není povinnost cyklisty ovládat umění skákání přes koleje

        0 0
        • novas752  

          To ve vyhlášce fakt neni. :) Ale když to umíš, je to bezpečnější skákat, než přejet pod malým úhlem.

          Najdi si na internetu nějaký videa – je to spíš biková záležitost, tak mrkni na nějaký video od GMBN (třeba How to bunnyhop GMBN), nějaký video česky bude mít určitě Pepa Dressler.

          Pokud používáš nášlapy nebo lepší pedály a boty s dobrou přilnavostí, je to velmi jednoduché – můžeš dělat jen falešný bunnyhop – prostě se zhoupneš celým tělem dolu a prudce odrazíš rukama i nohama (bez nášlapů musí být pedál nakloněný dost dopředu) najednou nahoru a ihned opět přitáhneš (kolo je lehčí než ty, takže si ho vlastně přitáhneš pod sebe a tím ho z ničeho zvedneš mírně do vzduchu – není potřeba moc, na jednu kolej našikmo stačí tak 5cm).

          Až to budeš zvládat dobře, stačí před odraz zařadit mírný náklon (jako když chceš zatočit) a skočí s celým kolem kousek vedle – jakoby přes kolej rovnoběžně s jízdou.

          Nemusíš se to učit rovnou na kolejích :) Stačí nějakej volná zastrčená rovná plocha (opuštěná ulice, hřiště…) a později přidat něco jako tyč/větev/cihlu…

          Když se to naučíš, můžeš tak snadněji překonat díry, kanály, retardéry nebo celé vyvýšené přechody, přeskakovat koleje nebo naskočit na obrubník (jak na kolmý, tak na rovnoběžný se směrem jízdy).

          0 0
          • ruinin  

            no jezdím na kole od mala a naučil jsem se jen naskočit předním kolem na chodník, bez toho se moc nedá obejít, ale to skákání přes koleje by se hodilo a celá ta technika, budu to muset nastudovat a nacvičit – nášlapy používám

            0 0
        • Bubaaak  

          skákání se naučíš na jakýkoliv ploše, hodí se to na příčný prahy, koleje, obrubníky na cyklostezce, díry…

          Za ruce zatáhneš jako kdyby si chtěl zvednout přední kolo ze šlapek, zadek nadhazuju propružením v kolenou a „jakoby“ výskokem ze šlapek

          Ale jsou na to videa

          0 0
          •  

            Hmm… to první video není nic moc, na to to třetí mě to nepustí, to druhé mi přijde zajímavé jen malým zlomkem a hlavně zpomalenými záběry.

            To nejlepší vysvetlení co jsem o bunny hopu viděl je tohle:

            How to Bunny Hop BMX – The Easiest Way

            http://www.youtube.com/watch?…

            …ale ikdyž je mi jasné, že si tím žádnou popularitu nezískám, obecně to podle mě není řešení – je prostě podle mě hlavně pitomost do podobných pomínek se silničkou jezdit. Jasně, jde to projet a „proskákat“, ale aby člověk jezdil v plném provozu, koukal se okolo sebe a přitom ještě řešil, jestli se mu podaří „automaticky“ přeskočit to v čem může „uvíznout“ a kde ho pak něco ho v zápětí rozšmelcuje, to je podle mě blbost. Taky si člověk asi nevezme silničku, když bude chtít jezdit bahnem v lese, tak co ji rvát do města kde jsou koleje…

            …samozřejmě ale jestli jde o to přejet pár metrů a spíš vyjímečné situace, typu jednou to přejedu a pak jedu X kilometrů v pohodě, bude to o něčem jiném.

            0 0
            • novas752  

              Tak ono když to umíš, tak to neřešíš a prostě přeskočíš. :)

              Ale jinak souhlas, silnička neni do centra zrovna nejlepší nápad.

              0 0
              •  

                Když je člověk zvyklý, tak nijak zvlášť neřeší a „hopsá“ víceméně bez rozmyslu, dle okamžité potřeby. Ale podle mě to trochu koncentrace a „přípravy“ chce vždycky… a tu by v těch situacích měl věnovat spíš jiným věcem. Třeba 50× to bude v pohodě, že jo. Jenže pak mu to na-po-padesáté to nemusí tak úplně vyjít a pokud k tomu dojde v blbé situaci… Když se to stane někde na polní cestě v parku apod. tak se nic moc neděje. Když se to stane uprostřed silného provozu, aut atd. …

                Jak tu někdo psal ty širší pláště na silničku, kde má vyzkoušeno, že se v tom nekousnou, to zní dobře. Jinak bych to za provozu neriskoval. Ale třeba jsem málo statečný.

                0 0
                • Bubaaak  

                  Taky píšeme nadlehčovat, nikoliv skákat (pokud to situace nevy6aduje, vystouplé koleje a podobně), ale skákání je dobré se naučit… Poslal jsem tri videa z důvodu tři pohledů na věc, každá má něco…

                  Osobně jsem se učil skákat bez internetu když mi bylo kolem 6 let o obrubníky a kanály bez našlapů, takže dalo by se říci za mě 1. Video

                  0 0
                  •  

                    Stejně je to zajímavé, že když nám (asi všem) bylo 6 let, všechno šlo tak nějak líp, učení bylo výhradně metodou pokus-omyl a člověk bez jakýchkoliv blbostí prostě používal to, co fungovalo :)

                    0 0
    • lunochod  

      Jezdit po Praze na kole nepovažuju za rozumnej nápad :-)

      0 0
    • jecnak  

      Koleje a ruzne praskliny na silnicce skacu, pripadne obcas jen nadhodim predni.

      Podjizdet stojici vozidla muzes zprava v pripade, ze neodbocuji doprava – neblikaji.

      0 0
      • Johnnyxjr  

        S tim nadhazovanim predniho jsem to taky tak donedavna delal ale pak jsem hodil celkem solidni ousko a uz od te doby vsechno co muzu skacu obouma

        0 0
        • jecnak  

          Kdyz je mokro, tak samozrejme skocim, nebo aspon hodne nadlehcim. Posledni dobou ale jezdim prakticky jen na CX, tam je to mnohem vic v pohode.

          0 0
    • Bubaaak  

      Koleje v Praze pokud nejdou přejet pod úhlem, tak si většinou nadhodím přední kolo přes kolej a zadek pak jen nadlehčím. Pokud to křižovatka umožňuje, tak si na koleje nadjedu a křižovatku projíždím velkým obloukem, nebo co nejkolměji na kolej, většinou ta trajektorie je dost kostrbatá. Bacha protijedoucí auta mají přednost a v křižovatce se máte míjet protisměrně.

      Pokud jedu mezi kolejemi a chci ke krajnici tak to strhnu prudčeji a přitom nadlehčím kolo jako bych chtěl skočit. když jsou koleje vylezlý, tak skáču rovnou. Před úkonem ukážu rukou že odbočuji. Když odbočuji po pár metrech doleva, zůstávám na kolejích. Zas pokud tam jedu, většinou přidám ať nebrzdím auta zamnou, nedej bože tramvaj :)

      Pokud je zácpa, nebo kolona, cyklista může podjíždět, bacha, auta se občas rozhodnou zaparkovat, vypustit manželku na semaforech, odbočit bez blinkru… Pokud není třeba, nebo přede mnou jsou cca. 3 auta, tak je nepodjíždím a čekám v koloně.

      Auta v Praze jsou vůči mně velice tolerantní a ohleduplní, tramvaje, busy mě pouští a málo kdy někdo dělá sviňárny. Pokouším se jim to oplácet tím, že když není možný mě předjet, tak to prostě rozdupu abych je nebrzdil, na některých křižovatkách pouštím MHD. Když vidím že přede mnou je kopec, zamnou jsou tři auta a v kopci není jak mě předjet, opět je pouštím, naoplátku mi dělaj prostor v pravo na křižovatce.

      Cokoliv dělám, ukážu rukou že něco dělám (objíždění OSB desek, skákání přes koleje…)

      A vždy počítej s tím, že někdo ti tu přednost nedá, takže i když jedeš po hlavní, tak ta dívka ti to tam pošle a pak se ještě diví.

      0 0
      • jecnak  

        +1

        0 0
      • ruinin  

        taky se snažím vycházet s auty, sám jezdím autem mnohem častěji než na kole, teda až donedávna, ale nepamatuju si, že bych někdy měl v Praze problém s cyklistou, že by mě někde zdržoval, asi že je jich tak málo… každopádně

        ale kvůli kanálům a dírám u chodníku někdy jedu jakoby defenzivně, že nejsem pořád u kraje, ale pořád jedu asi půl metru od chodníku, protože pak nemusím zničehonic vybočit kvůli kanálu nebo díře

        0 0
      • prokopius  

        +1*

        0 0
    • madik  

      Co jezdim rok na silnicce do prace, tak jsem mel vetsi problem s kolejemi jen jednou. Bylo po desti a kdyz jsem najizdel mezi koleje, uklouzlo mi zadni kolo na koleji a sel jsem k zemi.

      Asi to taky delaji 28mm plaste, fakt nemam se zapadavanim do koleji problem. Zadne extra manevry taky neprovadim, jako skakani nebo nadlehcovani cehokoliv. Jedine co vlastne delam je, ze se drzim napravo od koleji, pokud vim ze tam neztravim moc casu. Treba u Karlova mostu, tam se mi nevyplati si najizdet mezi koleje. Pak kdyz jedu po Smetanove naprezi a objezdim auta z leva, staci mi vetsinou prostor mezi pruhem pro auta a kolejemi.

      0 0
      • ruinin  

        tak to bude asi ten širší plášť, já mám 25 mm a zapadnu s předním kolem hned, pokud si nedám bacha, dřív jsem jezdil po Praze na MTB a nepamatuju si moc, že bych musel řešit koleje – já se ježděním na silničce v Praze nevyžívám, nejsem masochista, ale občas potřebuju dojet k Vltavě po frekventovanejch třídách

        0 0
    • mirabike  

      co se týká zdržování, tak při tzv. „souběžné jízdě“ tedy m.j. ucpané silnici, je tam, kde nejsou jízdní pruhy vyznačený na vozovce je v obci jízdním pruhem část vozovky, kde se bezpečně vejdeš – takže na kole třeba mezi autama a obrubníkem..

      0 0
    • makaltom  

      Když jedu v dopravní špičce z Práce (Zličín) domů (Počernice) tak raději jedu z Karláku na Pavlák a pak po magistrále do Karlína. Je to rychlejší než kodrcání s auty po nábřeží viz problém u Karlova mostu. Na tříproudé magistrále si zaberu celý jízdní pruh a snažím se udržovat rychlost s auty. Zatím mi to tak funguje a myslím si, že to je nejbezpečnější.

      Jezdím na galdách 23 mm a nemám s kolejemi problém. Přední kolo povětšinou přehodím a zadek už si poradí když je sucho. Pokud jedu uvnitř tram pásu např. Smetanovo nábřeží (často tam jedu abych nebrzdil auta za sebou nebo abych je mohl předjet), tak skáču oběma koly do boku – netroufnu si to přejet.

      Situace v Praze se za posledních 5 let hodně zlepšila k lepšímu. Řidiči jsou mnohem ohleduplnější a tak se jim také povětšinou snažím vyjít vstříc. Hodně ukazuji kam chci jet. Ukaziji jim do zatáček zda mě mohou předjet. Když zrovna nespěchám, tak je i do ouzkých úseků pouštím před sebe.

      0 0
      • MiKED  

        Po magistrále? To jako fakt? A od muzea dolů držíš s auty těch 80, co tam jezdí?

        0 0
        • JendaH  

          Já od Muzea dolů jedu 30–50 podle toho jak byly semafory a tudíž jak jsem rozjetý. Ale celý pruh si nezabírám, jedu v pravé koleji.

          Opruz je u Bulhara, ve většině případů se nedokážu zařadit do průběžného pruhu a musím u kraje zastavit a zhruba minutu počkat na díru. Pokud makaltom na Bulharovi sjíždí (tam jsou zase cestou do Karlína blbé kostky, ne?), tak tenhle problém nemá.

          0 0
          • MiKED  

            Jste odvážní střelci. Já bych se na magistrálu s kolem nepouštěl, jednoduše kvůli strachu z aut. Z jihu do Karlína (domů) jezdím pravidelně, ale raději po nábřeží i se všemi nástrahami.

            0 0
            • JendaH  

              Přijde mi, že mám na magistrále zhruba stejné množství problémů jako když jedu městem. Jasně, jsou tam auta, ale zase tam nejsou chodci, tramvaje a kočičí hlavy (max. kostky na Hlávkově mostě).

              0 0
      • ruinin  

        taky bych na magistrálu jel asi jedině pokud bych udržel 70 v hodině na rovině – ani jsem nevěděl, že kola tam můžou

        0 0
        • JendaH  

          To, že tam kola nemůžou, předpokládá docela dost lidí – ale fakt, žádná značka tam není. (silnice pro motorová vozidla začíná na Pankráci)

          0 0
      • ruinin  

        taky bych na magistrálu jel asi jedině pokud bych udržel 70 v hodině na rovině – ani jsem nevěděl, že kola tam můžou

        0 0
        • makaltom  

          zákaz cyklistům tam není

          jezdím to jen z kopce

          ano je tam 80, ale ten pravý pruh obvykle jede pomaleji a stíhám se uviset

          z Pavláku k prvním semaforům je to pohoda a ještě předjíždím. Nad Muzeem těch 80 jde i ušlapat, ale auta mají pomalej start. Před nádražím je třeba jet co nejrychleji abych se zařadil do pruhu co jede rovně a držet fullgas abych se opět zařadil do pruhu co sjíždí a pokud možno předjel auta co se připojují.

          Je nezbytné držet se v prostředku pruhu, protože krajnice je tam hodně HODNĚ nerovná.

          Komunikuju s řidiči co jedou za mnou a s řidiči co se připojují zprava. Nikdy jsem tam neměl konflikt, což se o nábřeží říci nedá.

          Zdaleka nejsem takový střelec jako jsem býval před lety.

          0 0
    • JendaH  

      Já jezdím na trekovi na hladkých 37×700 a koleje v nejhorším znamenají při křížení zpomalit na 10–20 podle počasí (déšť, namrzlo). Být tebou bych se zamyslel, jestli je silnička do Prahy (nebo obecně na české silnice…) nejvhodnější typ kola.

      0 0
      • Smazaný účet  

        když bydlíš v centru a chceš na vyjížďku, nemáš moc na výběr…

        0 0
        • ruinin  

          přesně – bydlím ve Vršovicích, takže moc možností nemám, leda strčit kolo do auta a přivézt si ho ke stezce

          ale od nás se dá celkem v pohodě prokličkovat do Nuslí a odtamtud přes Pankrác dolů Jeremenkovou k Vltavě, Jeremenková je asi jedna z nejvíc pohodovejch hlavních ulic v Praze pro cyklisty – dolů to jede samo hladce, nikoho nezdržuješ, nic nepřekáží, kvalitní asfalt, nahorů jedeš zase tak pomalu, že nehrozí náhlá strašná rána do otevřených dveří auta… navíc v horní části už skoro žádný auta neparkujou

          0 0
          • Martinson  

            Jeremenkova dolů vyžaduje pozornost. Jezdím Jeremenkovu jen občas a je tam riziko u vedlejších silnic, protože jsou v úhlu a často auta cyklistu na hlavní pořádně nevidí. Další problém je, že nečekají, že jedeš 50 a víc a tupě tam vjedou. Pak je další riziko, že se cyklistům nechce brzdit na radaru na 40 a berou auta zprava.

            0 0
          • McBlacky  

            z Vršovic jezdím na silničce v pohodě Vršovická-Otakarova-Křesomyslova a pak po cyklo značení (chodník podle Botiče, podjezd trati, Výtoň, stezka podle vody. Jestli nebydlíš někde nahoře (nad Jezerkou atd) tak mi to přijde lepší než jak píšeš.

            0 0
            • ruinin  

              jo ta cesta kolem Botiče, to jsem včera někde objevil na mapě, musím to prozkoumat

              0 0
        • vlk123  

          Bydlel jsem leta na Donalďáku, teď tam občas přespávám. Vyjížďky jsem radši směřoval na J. Pokud jsem chtěl jet na S, použil jsem vlak. Jede to každých pár minut. Bohužel dneska je hustý provoz i za hranicemi Prahy, ve vyhlášených lokalitách možná i silnější jak v centru (Jesenice, Břežany, Radotín.....).

          Nakonec jsem silničku odvezl do druhého bejváku na Nymbursku a odtud se vyjet dá, případně zase popojet vlakem.

          Nicméně v Praze jsem jezdil na silničce i v době, kdy MTB ani nebyly a koleje byla noční můra. Zvláště ty propadlé v dlažbě. S příchodem panelů se to dost zlepšilo. Samozřejmě žádné cyklostezky nebyly a tak nezbylo nic, než zatnout zuby a najíždět co nejvíc zešikma. Na druhé straně bylo spousta vedlejších silnici, kudy se dalo tramvajím vyhnout nebo risknout jízdu po chodníku.

          0 0
    • Coural  

      Já jezdím na silničce po Nádražní od Anděla k Lihovaru. Koleje, kostky, kanály, díry a špatné záplaty, jsou tam po celé délce. Většinu toho skáču, nebo nadlehčím kolo. Kolony aut předjíždím. Když je místo, tak zprava, jinak zleva. Hlavně člověk musí ukázat co chce udělat a nesmí se po silnici nerozhodně motat. Pražský řidiči jsou v pohodě, horší je to občas s návštěvníky.

      0 0
      • Martinson  

        Jezdím Smíchovským nádražím, po obslužný silničce. Vjedu u zastávky vlaku Na Knížecí a vyjedu u Meetfactory. Pohodovka, jen občas střep. Je to vidět v mapě na Prahounakole. Nádražní s autobusama je hnus.

        0 0
    • HonzaRez  

      Když to tak, tak jsem rozhodně zastáncem připravovaného plánu na vytvoření Středočeského jezera neboli Vltavsko-labského moře…

      0 0
    • Kacko  

      Jezdim podle situace, predpisy nedodrzuju nebot bych ohrozoval svuj zivot.

      Pokud je kolona a neni prostor na podjeti tak to beru na tram pasy. Nechci se dusit tim smradem.

      Na silnicce jezdim jako auta, nejezdim po cyklochodniku nebo naplavce.

      Sikme koleje jdou preskocit.

      Tramvaje obcas zpomalim na max povolenou rychlost v useku. Napr na karline kde je 30 nejezdim vic jak 35 a tramvajaci jezdi kolem 50.

      0 0
      • Kuba78  

        „Tramvaje obcas zpomalim na max povolenou rychlost v useku“

        chapu to dobre, ze jedes pred tramvaji a ona pak musi kvuli tobe zpomalit, protoze se ji snazis vychovavat aby jezdila pomaleji? v karline z 50 na 30? vis co je to Darwinova cena?

        0 0
        • Kacko  

          Kdyz neni kam uhnout tak ano. Napr mezi zaparkovanyma autama a tramvaji je tak metr, tam hrozi ze me nekdo v te tricitce sejme dverma atp coz uz se mi jednou stalo, takze ji poustim az kdyz je to pro me bezpecne.

          Rozhodne ale nebudu prejizdet na vhodnik nebo zastavovat kvuli komukoliv kdyz jedu max povolenou rychlosti a beztak bych ho za chvilku musel znovu predjet.

          0 0
          • Kuba78  

            ty vazne vybrzdujes na kole tramvaj?? jen proto, ze se ti nechce do jizdniho pruhu nebo na chodnik??

            0 0
            • JendaH  

              Wat? Když jedu na třicítce 35, tak je to vybržďování? Když tam jede 35 auto, tak je to taky vybržďování a má udělat co? Taky vyjet na chodník?

              jen proto, ze se ti nechce do jizdniho pruhu

              Není tam (resp. něco tak úzkého, že se tam nevejde).

              nebo na chodnik??

              Nevšiml sis, že na kole se na chodník nesmí?

              0 0
              • Kuba78  

                precti si poradne prispevek na ktery reaguji, kolega tam pise ze na tricitce jezdi 35 a vybrzduje tramvaje co tam jezdi udajne 50.

                a nechapu, co s tim maji spolecneho thajske klastery.

                0 0
                • JendaH  

                  Počkat, a jak definuješ vybržďování? Když pojedeš autem na okresce 95 (tj. lehce přes limit) a dojede tě někdo kdo jede 120 a nepůjde předjet, tak je to taky vybržďování?

                  0 0
          • pepek  

            Teď už chápu tvoje vlákno: Co nejšílenějšího se vám stalo na silnici.

            0 0
            • novas752  

              Až ho přejede tramvaj, bude mít zaručen nejlepší příspěvek. :)

              0 0
          • Kacko  

            Hmm takze misto abychom resili tramvaje porusujici predpisy, tak navrhujete ze bych kvuli nim mel jet v pruhu kde mi hrozi nebezpeci. Genialni.

            Predpokladam ze situaci jasne znate a sami byste radsi skocili pod auto nez abyste zpomalili nekoho kdo prekracuje povolenou rychlost a kdo za chvili zastavi na zastavce kde ho legalne nemuzete predjet.

            0 0
            • Kuba78  

              takze nejen ze priznavas ze vybrzdujes umyslne tramvaj, ale jeste to povazujes za daleko marginalnejsi vec nez to, ze podle tebe tramvaj porusuje dopravni predpisy? a jizdu v pruhu pro automobily povazujes za daleko nebezpecnejsi, nez se postavit pred tramvaj jedouci padesat, zmacknout brzdy a donutit ji zpomalit na tricet?

              puvodne sem chtel napsat neco ve stylu, ze mi to prijde tak prasacky, sobecky, sprosty a veskrze neuveritelny ale v podstate nemam na tve vyjadreni slov takze radsi nic. snad jen jediny slovo – chucpe.

              jen tak pro srovnani:

              predstav si, ze nejaky automobilista bude zastaven policii jak jede po tramvajovem pasu a vybrzduje tramvaj. Na svou obhajobu uvede, ze se mu nechtelo jet v jizdnim pruhu protoze mu tam hrozi nebezpeci a taky predjizdel kolonu protoze se mu nechtelo cuchat ten smrad a beztak ta tramvaj ma jet tricet a ne padesat. vse tvoje slova. predstav si, ze se to objevi nejde v mediich. Urcite si reknes „jo to je borec, dela to jak ja, lidi by ho meli pochvalit“. Nebo si reknes „hnusty auta, bezohledni ridici, meli by ho popravit, idealne lamanim enduro rafkem privazaheho ke speslovymu ramu“?

              0 0
              • Kacko  

                Chapu tu reakci ale

                zaprve neznas evidentne to misto. Zadny prostor pro auta tam neni kdyz jede tramvaj tak je mezi ni a zaparkovanym autem prostor akorat na otevrene dvere.

                Uz se mi stalo ze jsem do jednech vletel, nikomu to nepreju. Nastesti tam nic nejelo protoze jsem oreletel a jet tramvaj tak letim pod ni.

                Zadruhe nikoho nevybrzduju, jedu max povolenou rychlosti. Ta tramvaj i kdyz ji pustim tak hned zastavuje na zastavce. Zadne brzdy se nekonaji, naopak pred prejetim na chodnik by se konaly, chodi tam dost lidi. Stejne tak bych musel prejet pres tram kolej ktera vede ve smeru co jedu ja, takze dalsi nebezpecna situace ze mi tam zapadne kolo.

                Zkus se nad tim zamyslet nebo jeste lip se zkus po sokolovsky pres den projet.

                0 0
                • Kuba78  

                  kdyz tam neni prostor mezi tramvaji a autem, tak proc se tam proboha cpes? a proc tam teda letis tak, ze nevidis otevrene dvere? protoze Kacko je king a zadny auta, lidi nebo tramvaje ho nemuzou pribrzdit na sve misi?

                  lide jako zdruzeni AutoMat jsou duvod, proc automobiliste nemaji radi cyklisty. Lide jako ty budou duvod, proc je budou nesnaset vsichni.

                  sokolovskou pochopitelne dobre znam. radeji uz toho nechame, protoze to co z tebe pada jsou neuveritelny veci.

                  0 0
                  • Kacko  

                    No myslim ze spis z tebe padaji neuveritelne veci, ale uzivej si to;)

                    0 0
                  • JendaH  

                    kdyz tam neni prostor mezi tramvaji a autem, tak proc se tam proboha cpes?

                    Vždyť se tam necpe. Právě proto jede radši mezi kolejema. Jet mezi kolejema a parkujícími auty by ale bylo ještě horší, protože tramvaj by ho stejně předjet nemohla, a místo 35 by musel jet 15–20. To by teprve bylo vybržďováníčko.

                    lide jako zdruzeni AutoMat jsou duvod

                    Jak proboha uvedené souvisí s nějakým teroristickým spolkem?

                    0 0
                  • Morchella  

                    „proc tam teda letis tak, ze nevidis otevrene dvere?“

                    Otevřené dveře každý zajisté vidí, ale když je někdo otevře těsně před tebou… Řidiči často mají kolo v mrtvém úhlu zrcátka.

                    0 0
              • JendaH  

                takze nejen ze priznavas ze vybrzdujes umyslne tramvaj

                Já určitě nikoho nevybržďuju. Já jedu nejrychleji jak to zrovna jde (omezení povolené rychlosti, fyzické schopnosti, kvalita povrchu, povětrnostní podmínky – přesně jak je napsáno v zákoně). Že někdo chce jet rychleji (dokonce víc než je povolená rychlost!) a nedokáže mě předjet fakt není můj problém. Že docela často někoho pouštím je nadstandardní ohleduplnost, ne povinnost.

                predstav si, ze nejaky automobilista bude zastaven policii jak jede po tramvajovem pasu a vybrzduje tramvaj

                Automobilista si může vybrat, jestli pojede povolenou třicítkou, a ty to nazveš vybržďováním, nebo pojede padesát a ty to nazveš porušováním povolené rychlosti. Nechtěl bych tě potkat jako úředníka…

                Na svou obhajobu uvede, ze se mu nechtelo jet v jizdnim pruhu protoze mu tam hrozi nebezpeci

                A ty na kole jezdíš v úzkém prostoru mezi kolejema a parkujícími auty/obrubníkem? A i kdyby tam jel, tak ho tramvaj stejně předjet nemůže, protože tam prostě není místo.

                a taky predjizdel kolonu protoze se mu nechtelo cuchat ten smrad

                Neznáš to tam a špatně jsi to pochopil. V Karlíně se kolony nepředjíždí tramvajovým pásem. V Karlíně je úzká silnice s kolejema a není možné tam cyklistu předjet.

                0 0
                • Kuba78  

                  dekuji za briskni uvahu hodnou sherlocka holmese, kde jsi mne odhalil jako necitelneho urednika ktery v zivote nebyl v karline a nevidel tramvaj. sice vedle jak ta jedle ve vsem, ale to nevadi.

                  ja sem proste starej vul, kterej jezdi podle jednoduchejch pravidel – neohrozim sebe ani ostatni a nejedu tam, kde bych takovou situaci zpusobil.

                  0 0
                  • JendaH  

                    kde jsi mne odhalil jako necitelneho urednika

                    Ne, to znamenalo, že kdybys byl úředník, tak bych tě nechtěl potkat (ve správním řízení).

                    ktery v zivote nebyl v karline

                    Z tvých vyjádření to tak vypadalo.

                    neohrozim sebe ani ostatni a nejedu tam, kde bych takovou situaci zpusobil

                    Kde přesně dochází k ohrožení když jedeš na třicítce 35, dojede tě někdo, kdo jede 50, a nemůže tě předjet?

                    0 0
              • mastihuba  

                Kdyz tam pojede misto cyklisty V3S tak to taky bude vybrzdovani.? Todle je usmevny.

                0 0
            • makaltom  

              ja tvoje příspěvky chápu a přidávám se, dělám to obdobně. Neřekl bych, že je na denním pořádku, když mě na tram pásu dojede tramvaj. Snažím se ji co nejméně omezovat, ale sesedat skákat na chodník nebo se vsunout mezi v koloně stojící auta je ještě větší blbost. Navíc tramvaják očekává, že pojedu stále kupředu a ne, že zaflekuju na místě a skočím do boku (přes takové polo-válečkové obrubníky).

              0 0
            • Smazaný účet  

              Já teda tomu prd rozumím, ale tramvaje imho mají vlastní návěstidla…

              0 0
            • Bubaaak  

              Hmm takze misto abychom resili tramvaje porusujici predpisy

              Co máš co řešit kdo co porušuje? Od toho tu většina z nás platí jiný.

              Taky od teď mám strkat pumpičku do drátů všem cyklistům co jezdí na červenou, po chodníku, přes přechod pro chodce…?

              0 0
            • pepek  

              Starý Trpišovský je tvůj otec, nebo strýček?

              0 0
      • 7021  

        Na Sokolovské je povolená 50.

        0 0
        • Smazaný účet  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Kacko  

          V Karlíně je vsude 30. Na 50tce jezdim samo 50 kdyz to jde.

          0 0
          • 7021  

            Už jsem to včera psal: nemáte pravdu.

            ÚMČ :

            Zklidnění se bude týkat vnitřní zástavby Karlína – ulic Rohanské nábřeží, Prvního pluku, Pobřežní a Sokolovská se nedotkne.

            Přiznám se, že jsem měl za to, že i v Pernerově je 50.

            0 0
            • Kacko  

              Pravda, ted jsem to i kontroloval, znacky jsou jen v ostatnich. Diky.

              0 0
            • Bubaaak  

              Počkat, na rohanským n. mě nově pošlou na to souběžné parkoviště?

              To bude docela mrda..kakat

              0 0
    • šimlos  

      Jezdím ale trpím :-). Poslední dobou jezdím ze Žižkova kvůli kratší cestě Prahou spíš východním směrem, kde to není ale moc hezký a docela provoz kvůli satelitům a nákupním centrům a jihozápad od Prahy, kde je to mnohem hezčí, zanedbávám..Uvažuju o cyklokrosce na dojíždění do práce a následný trénink a silničku mít jenom na víkendy nebo dovolenou. Ta Praha je prostě o držku, kanály, obrubníky, nájezdy, koleje, kostky, retardéry, ty auta mi vadí vlastně nejmíň.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.