Jak odstranit stare hlavove slozeni

26 nepřečtených
  • Czechmate87

    Potrebuju poradit, jak vyndat ze stareho kola stare hlavove slozeni, abych mohl vlozit nove. Poradi nekdo?

    • parduba  

      Vyklepnout

    • Lister  

      Když ho vyndáš, jak vložíš nové?

      • Pentaroth  

        Nalisuje,ne..?

        • scota  

          jenže to bude potřeba ještě lis na hlávko, naražeč na ježka a na kroužek vidlice, ale to ještě neví :-)

          • Pentaroth  

            Uff:-)

          • vsudenakole  

            Lis = závitová tyč+dvě soustružené vhodně opracované podložky

            narážeč kroužku vidlice =vhodně opracovaná trubka

            • Lister  

              Nebylo ztracený čas na výrobu a shánění v hodnotě 10–20 takových prostředků.

              Samozřejmě pokud je někdo soustružník tak to asi má jinak.

          • novas752  

            Kroužky někdy bývaj jen nasunovací – na jednom místě rozřízlé.

            • Jakobo  

              Asi tak. No a uplne v nejhorsim, narazit starym predstavcem. Hlinik rozlozi silu a nehrozi deformace krouzku. Pokud se vezme drevena palice tak se predstavec ani neposkodi.

              Konecne jsme se pribilizili zapadnimu svetu. Pekne jsem to dopracovali. Kazdy ma hned nadelane v kalhotech a s kazdou blbosti mete do servisu.

          • Petr L2  

            Šikovnějším stačí závitová tyč z hobbymarketu, dvě velké podložky, dvě matky, dva klíče na ty matky a dvě prkýnka z dírou aby skrz ně prošla ta závitovka :-)

        • Lister  

          Snažím se naznačit, že neví jak to dostat ven, neví jak to dostat dovniř, neví co k tomu bude potřebovat a tím pádem je nejjednodušší to zanést do servisu – jako pro většinu z nás – lis ani vyrážeč doma taky nemám a to si jinak kola skládám už dlouho.

          Ti vnímavější snad pochopili.

          • scota  

            Většinou je to cca 250–300 korun a ušetří do spousty problému do budoucna.

          • Jakobo  

            Tak lis je uplne ta nejmensi investice a da se improvizovat. Zavitova tyc, siroka podlozka a proti poskozeni misek podlozit papirovym koleckem nebo kotoucem do flexy, proste co je po ruce.

            Casem muzes vylepsit navarenim plochace k maticim. Ja mam tyc nejak M18 z trolejoveho vedeni, co lezela vedle trati, podlozky z prirub potrubi, vali se toho vsude dost, staci se divat.

            Co je vetsi problem a nekdy bych se k tomu rad dopracoval jsou ruzne frezy. Hlavne na stred, tam je nejvetsi pozadavek na souosost zvlast dnes, kdy jsou misky kazda zvlast. K tomu zavitnik na protahnuti mufny. Ale i to hlavove, frezy na brzdy apod. To jsou bohuzel vsechno vydaje v radu 10 000 Kc, pro to moje poskladani par kol do roka neopostatnitelne.

            Dobre je mit aspon zavitniky na kliky, obcas se hodi, kdyz opravuju kola nejakym prasatum, co blbe narvou pedal pres zavit jak nedavno jeden znamy. Na ebay za par korun.

            • Lister  

              Zcela upřímně – než prasit doma karbec rám za 50 tisíc domácím lisem, tak raději zajdu do lokálního servisu kde mi to udělá člověk, který toho lisoval už stovky a má na to pořádně nářadí – a navíc na počkání.

              Pokud někdo dělá samodomo mechanika pro široké okolí a věří si, tak prosím, ale tohle nebude ten případ.

              • Kouba_2005  

                Děláš zrovna z tohohle moc vědu. Vidíš, jak to do rámu leze, jestli se to nešprajcuje nebo neleze nakřivo, průměrně zručnej člověk to v pohodě udělá i s tou závitovkou a velkejma podložkama. Musí mít samozřejmě správný typ a rozměr hlávka a nemít v rukách nasráno.

                • Jakobo  

                  +1

                  Pokud ma sveho mechanika, ktereho zna a vi, ze pracuje poctive tak budiz. Bohuzel ve vetsine pripadu spis cekam to rvani pres hranu a na sucho prave v servise. Doma si to udelam poradne.

                • Infidel  

                  Přesně tak.

                • Lister  

                  Netvrdím že se to nedá udělt, ono doma se dá udělat spousta věcí i bez spešl přípravků, ale pokud si mám vybrat, jestli budu do drahého rámu lisovat sám pomocí toho, co mám po ruce, nebo to vezmu do servisu, kde vím že mají opravdu pořádny lis a podložky vyfrézované na všechny běžné rozměry hlávka, kde nehrozí že to půjde šejdrem protože to ty frézované vložky v podstatě ani nedovolí, tak to tam vezmu, poprosím, týpek se mnou jde do dílny, kde to spolu nalisujeme a je klid a několik lt a časvoě to vyšlo asi tak jako bych se s tím drbal doma a předtím hledal ten správný matroš, aby to mohl nějak udělat.

                  Nadávno jsme si taky přelisovával jehlová ložiska na tlumiči, jde to, ale chtělo to sehnat správně velkou tyč na zapření klece, pak trubku ideálního rozměru na zapření o pístnici, pak řezat, pilovat atd… no prostě v podstatě ojeb. Jako bude se hodit pro příště, protože už to bude nachystané, ale pro člověka, který to chce dělat poprvé a je pravděpodobné, že to už nikdy dělat nebude, to nemá smysl.

                  • Kouba_2005  

                    To souhlasím. Když to děláš jednou za 5 let, tak moc nemá smysl se s tím drbat. Když ale mám přístup k veškerýmu nářadí a nějakýmu tomu materiálu, mám dílnu, do rozumnýho servisu to mám 30km a navíc mě to baví, tak většinu servisu dělám sám.

    • Markony  

      Na vyražení jsem použil silonovou kulatinu na nalisovaní závitovou tyč a dvě placky+ 2 matky a v pohodě .

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse