Jak odlehčit GT Avalanche 2.0 2010 / má to smysl?

92 nepřečtených
  • JP3112

    Ahoj, doufám že mě neukamenujete, ale v jiných vláknem jsem konkrétní odpovědi co hledám nenašel tak zakládám nové.

    Mám kolo GT Avalanche 2.0 model 2010. Zajímá mě jestli by mohlo nějak „zhubnout“ váhově. To samozřejmě obnáší kvalitnější komponenty. Zajímá mě jestli se vyplatí třeba komplet nový kola + vidlice a ještě si časem trochu pohrát s osazením řazení a brzd, nebo koupit rovnou nové kolo. Upřednostňoval bych postupně vylepšovat, rám se mi nezdá špatný, ale nevím jak je na tom s hmotností, nechci to rozebírat a porovnávat.

    Ještě k tomu proč ho chci odlehčit: Při svých 183 cm vážím 63 kg i s ponožkama :D Jezdím hodně po kopcích i v terénu lehčí sjezdy, a docela mě štve že ta vidle pocitově skoro nechodí a s touhle výbavou kolo není až tak živý jak bych chtěl :)

    Toť vše, pojďte do mě :)

    0 0
    • mr.antik  

      Tak ono to bude tak nějak postupně odcházet – takže bych nic neopravoval a koupil vždy lepší komponent. Samozřejmě že to ve finále vyjde dost draho, zvláště u takhle levného kola. Je to verze s kotoučovkama?

      Aby se to tak nějak vyplatilo, 2kg (asi i víc) budou dole:

      Pláště a duše 1000,–

      Vidlice 5000,–

      Kola 4000,–

      Řidítka/předsta­vec/sedlovka/se­dlo 3000,–

      Kliky 2000,–

      Kazeta 1000,–

      Dost se dá koupit dobře třeba na bazaru za lepší ceny

      0 0
    • BigKarel2  

      Třeba jen tím že dáš Epicona ubereš půl kila…A tu XCRku ještě za 800 střelíš na Aukru…

      0 0
    • kubad  

      tady nemá smysl řešit nějaké rozsáhlejší úpravy, ve finále bys stejně vyměnil úplně všechno a nakonec by asi došlo i na rám. Takže žádné nákladnější úpravy, vidlice, max kola a dál neřešit a jezdit

      0 0
      • Mr.Duck  

        Zas pak pomění všechno a bude mít hodně slušný kolo. Jinak může šetřit, komponenty budou odcházet a stejně sou potřeba měnit. Nakonec pak koupit kolo na kterym by nebylo co upgradovat by byla sakra velká pálka, podle mě, takže já myslim že upgradovat postupně smysl určitě má..

        0 0
        • Rychlej turista  

          Začal bych těmi koly a dal na ně rychlé pláště. Jednak si jimi polepší a hlavně ta stará kola bude mít jako náhradní, na nichž může mít pomalé pláště do bláta. Jen by měl počítat s tím, že jednou bude chtít nové kolo s kotoučovkami, tak ta kola volit s tímto výhledem, aby nedopadl, jako já :-)

          Jako úplně první nejvíc nejnutnější a největší nezbytnost, bez níž se ani trochu vůbec nelze obejít, jsou pedály. Ty bych pořešil nejdříve a dal nášlapy. Klasické oboustranné Shimana 520. To samozřejmě chce i tretry.

          Někdo by vyměnil i vidli, ale těm já nerozumím, tak se k tomu vyjadřovat nemůžu :-)

          0 0
          • JP3112  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
    • nox159  

      ja myslis ze to smysl ma pokud nemas z fleku 50k na lepsi kolo.

      ja bych zacal nejspis epikonem to mas 3k a pak bych nasetril na nove kola to mas 10k ( neco od hnoje s vahou kolo 1400g) pak rozdil v tom jak to jede poznas jiste.

      Potom uz bych menil jen to co odejde a setril na novy ram :)

      0 0
      • o.ndra3  

        Souhlas, také jsem zastáncem postupného obměňování. Zejména dokud člověk studuje a nikdy nemá tolik peněz pohromadě. Když něco odejde nebo morálně zastará, koupím nové a lepší než předchozí. Nebo i jen když si chci udělat radost nebo narazím na nějakou výhodnou nabídku. Třeba moje kolo v profilu je v podstatě postupně obměňovaná Merida Big Air z roku 2001. :)

        0 0
    • ulda  

      Mám něco podobného jako ty (GT avalanche 1.0 disc) a brácha má 2.0 disc. Být tebou, tak bych se vykašlal na nějaký upgradování, prostě jezdi a až něco odejde, tak kup třeba kvalitnější komponent. Pokud nezávodíš, tak ti může být jedno jestli máš o půl kila míň nebo víc. Jinak na ty brzdy jsem nejdřív nadával, ale co se zajely tak nemám problém, na pohodový xc jsou akorát.

      0 0
      • nox159  

        rika nekdo kdo jezdi 14kg XC kolo ;-)

        0 0
        • ememem  

          jako a co. 14 kg na xl bike neni zas este furt nijaka tragedia aj ked na ht je to uz dost ale zas sa nemusi furt s niecim srat a kazdu chvilu to menit jak my co mame o 1.5kg lahsie fuly. navyse to ma asi 14kg tak jak to je pripravene na jazdu a nie tak jak sa to zvykne uvadzat v katalogoch ze hmotnost ramu v najmensej dostupnej velkosti + katalogova hmotnost vybavy bez pedalov a kolies + katalogova hmotnost kolies bez upinakov – kosik – bidon – pumpa – brasnicka = o dobre kilo az kilo dvadsat menej jak realna hmotnost biku pripravena na jazdu.

          0 0
    • jIrI___  

      Odlehčit můžeš cokoliv, ale finančně se to sakra nevyplatí. Měnil bych postupně podle toho, jak jednotlivé součástky budou odcházet. Nemá asi smysl měnit něco co funguje.

      0 0
    • Jarque  

      Epicon 3200,– (+500 pumpička)

      Fucrum RM5 3750,–

      2× Kenda Karma 1000,–

      sedlovka WCS al 1100,–

      sedlo Velo carbon 600,–

      kliky deore 1100–

      Asi bych se na to vyprdnul, buď bych dojezdil co máš nebo zkusil nějak slušně prodat současný bike a koupil nějaký vyšší model… Al hardtaily se dají sehnat za pěkné peníze.

      0 0
      • Ossis  

        Zas na druhou stranu zkus najit kolo s takovouhle vybavou.

        0 0
      • nox159  

        proc takova sedlovka? :D a jeste v hliniku -to je ta posledni vec co by na kole mel menit ;-)

        hlavni jsou kola a RM5 vazi 2kg takze si nic moc nepomuze :(

        0 0
        • souky junior  

          Někde vítají chlebem a solí, někde FRM5. Bez nich a Epikonu by se přece neobešla žádná správná diskuze. ;-)

          0 0
          • bochov  

            Dej si pri tom vylehcovani pozor ja mam druhy rok scott scale 50 a zacinaji mi na zadnim kole postupne praskat 1.8mm draty ve vypletu rafek je TD.24, Ne vzdy nejlehci je dobre snad akorat na zavodech.

            0 0
            • jonti  

              psal ze vazi jenom neco pres 60kg, tam ty lehci kola vydrzi. Vzal bych neco vahove 1500–1600g – novatec naby, dt competition 2–1.8 nebo supercomp draty a rafky DT 4.2 nebo ZTR Arch.

              0 0
              • nox159  

                archy uz jsou podle me zbytecne moc

                0 0
              • ememem  

                no neviem ci sa to zrovna na danu kategoriu oplati, ak by to chcel nejak zasadnejsie vylahcit aj tak musi vymenit prakticky vsetko. kola su najdolezitejsie to hej ale zas ztr… co ja viem, imho ak nezavodi tak je ztr vobec uplne mimo.

                0 0
                • nox159  

                  i pro nezavodnika je podle me ZTR lepsi volba nez klasicky rafek :)

                  0 0
                  • kubad  

                    pokud je ochotný zaplatit cca 2× větší cenu pak jo :-)

                    0 0
                    • nox159  

                      za kvalitu se plati :)

                      dneska jsem nahazoval NN 2,25" (tubeless redy) na arch + trochu no tube tmelu a je to zatim nejlepsi kombinace co jsem kdy vozil :)

                      dost odolna a ne nejak moc tezka :)

                      moje pristi kola budou zase na ZRT rafcich

                      0 0
                      • kubad  

                        Kdes bral ty 2011 NN premyslim jestli na ne pockat nebo nahidit 2010. I kdyz ja chci 2,4"

                        0 0
                        • nox159  

                          mam je přes znameho, pokud bych mohl radit ( i kdyz vim ze znalostma si nekde jinde nez ja ) tak bych jiste pockal

                          jak jsem je daval na kolo tak jsem si nevsiml ze to jsou ty nove

                          • jen sly hur dostat na rafek coz me dost prekvapilo
                          • kompresorem jsem je nafoukal – bez mlika a zadne syceni…( klidne by sedaly jezdit jen tak bez mlika)
                          • pak jsem se dival ze jsou to ty nove…

                          jsem s nima naprosto spokojeny pro moje pouziti ( hlavne montaz…) u me jasne vedou… :)

                          jen me zajima za jak dlouho ho vzadu sjedu…

                          0 0
                          • ememem  
                            1. tubeless ready 2011 je normalna 2010 evo guma (t.j. bez snake skina double

                            defense) akurat s nejak upravenou patkou vhodnou aj na ust rafik alebo co to presne znamena?

                            1. preco myslis ze su odolnejsie, maju snad nejake silnejsie boky ci ako (co

                            bola najvacsia slabina obyc. schwalbe plastov)?

                            0 0
                            • nox159  

                              1.cely plast je nejak upraveny aby drzel vzduch, hlavne pres boky a dezen coz uzivatele NT oceni podle me dost …

                              2. nemluvim konkretne o plastich ale o kombinaci rafku + plastu… ( nikde jsem nepsal ze jsou 2011 odolnejsi nez 2010…)

                              0 0
                              • ememem  

                                a patka na tych tlr je ako ust alebo nieco medzi obyc. a ust alebo ako?

                                0 0
                                • nox159  

                                  rekl bych ze se to blizi spis klasicke ale uprimne jsem to tak moc nezkoumal…

                                  0 0
    • Deus  

      Kdybys chtěl nějak podstatně odlehčovat, tak bys musel na tom kole vyměnit de facto úplně všechno. Já jsem pro funkční upgrade. Jestli ti schází hravost, investuj do vidlice. Ta dělá 90% kola.

      0 0
      • JP3112  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • nox159  

        Jestli ti schází hravost, investuj do vidlice. – to me teda zajima jak si tu hravost predstavujes.

        kolo se stane hravejsim – vlaštovky, kratky predstavec, mensi ram… porpispade kdybys zmenil nejak rapidne uhel hlavove trubky coz muzes jen zmenou zdvihu…

        a nesouhlasim s tim ze vidlice dela 90% kola!

        0 0
        • soc  

          jj, presne tak, je to jenom 65.23% u HT a 48.66% u fulu…

          0 0
        • pstasek  

          Jak říkáš. Lepší vidlice ti umožní jet z kopce rychleji a budeš ho mít lépe pod kontrolou a je to celkově pohodlnější. Při výjezdu do kopce ze sedla je to otázka její hmotnosti a lepší je zamčená, nebo méně citlivá vidle. Epicona si můžeš naladit tak, jak potřebuješ.

          U kol se ti ušetřené gramy projeví více, než na pevných a odpružených částech kola, protože těžká kola fungují jako setrvačník. Lehká kola lépe zrychlují a zpomalují. Na druhou stranu tužší kola ti zase umožní stroj lépe kontrolovat v rozbitém terénu.

          0 0
    • Hádě  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • souky junior  

      Jestli má nebo nemá je sporný, ale když se z tuctovky vyloupne takový kousek

      0 0
      • soc  

        Riditka Zoom, predstavec Zoom, sedlovka Pells… je tam co zlepsovat… ale na prvni pohled to vypada moc pekne, to zase jo…

        0 0
        • soc  

          Ted jsem si v komentarich pod tim precetl, ze prave veci, ktere jsem vyjmenoval bude jeste resit, takze to beru zpet :)

          0 0
      • souky junior  

        Ale asi bych se na to vykašlal, je to vcelku slušné kolo samo o sobě (i když to není žádná raketa). Dneska jsem na totožném loňském modelu na véčkách, který je mým vlastnictvím, objel 85km beskydských kopců, což vypovídá o kvalitě toho kola.

        0 0
        • JP3112  

          Já se na tom(za předpokladu že myslíš model 2ku) v létě vyhrabal z naší moravské Hané(cca 300 m.n.m.) na 55km vzdálený Praděd(1492 m­.n.m.)+samozřej­mě zpátky. Sice jsem dojel, vyjel a neslezl, ale to je tak maximum co se s tím podle mě dá dělat. Chci to vylepšit, ať už na hraní v terénu, taky i na to abych si s tím na asfaltu nepřipadal jak s traktorem. Jen chci poradit jak :) Došlo mi že rychlejší a lepší pláště budou asi první. Viděl bych to na nový Scylly od Rubeny, v kevlaru, potom hromadně doporučovaného Epicona ať v terénu po pár kilometrech ještě cítím zadek a na sjezdech nerozbiju přední ráfek a nejsem jak hozenej šutr, a pak začít odlehčovat a zkvalitňovat funkční komponenty. Jinak jsem se tak vcelku rozhodl, nový kolo není v mým finančních možnostech a to postupný vylepšování mě prostě baví. Ale čekám co tady z koho ještě vypadne a další rady popř. kritiku vítám :) Teď by mě zajímalo, co po Epiconu a pláštích abych to odlehčil. +mi teda leze na nervy ten přesmyk altus, tomu se musí občas vyloženě domlouvat. Co tedy nejvýrazněji sníží hmotnost?

          0 0
          • Deus  

            Vidle, kola, rám. Jenže jenom do těch kol bys musel investovat odhadem 10 tisíc a to bude s tím zbytkem hodně podivná kombinace.

            0 0
            • JP3112  

              jde mi právě o to jestli zbytkem myslíš kostru nebo osazení. osazení časem vyměním asi všechno. nakonec půjde asi přehazovačka, SLX nemá do XT daleko a šlapě pěkně.

              0 0
              • nox159  

                osazeni měň az kdyz odejde – pokud je to deorko a vys tak bych jiste neresil prechod treba z SLX na XT… – tohle se opravdu nevyplati…

                0 0
                • JP3112  

                  jedině přehazovačka je SLX, jinak je to asi nejnižší modelová řada shimana co se dá koupit. Ne až tak co se montuje na ty hrůzy kupř. za 8K celý nový kolo i s pseudokotoučema :D, ale není to nic moc. Ale říkám, zatím to funguje, až na neseřiditelný přesmykač, který navíc ještě přeskakuje občas při rychlejším řazení. Nj altus.

                  0 0
                  • souky junior  

                    Jak jsi spokojený s klikama? Střed mi zatím fachá, ale jednak se ošudlila barva od bot a prostřední placka má zuby už hodně ošoupané (možná to ničemu nevadí, já se v tom však nevyznám). Bohužel (nebo naštěstí?) se nedají vyměnit placky, takže až cokoliv odejde, tak budou nové deorka :-D.

                    0 0
                    • JP3112  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
          • Rychlej turista  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • Ossis  

            Mas tam Nevegaly? Jeste bych doporucil karmy.

            0 0
            • JP3112  

              jj mám ale hodlám je měnit, zadní je skoro sjetej a přední bude taky končit, ale chci něco rychlejšího a lehčího, takže určitě něco v kevlaru a s mělčím vzorkem

              0 0
            • JP3112  

              a jak jsou na tom karmy s valivým odporem? chtěl bych něco trochu rychlejšího na silnici než jsou ty nevegaly :( sice do terénu zajedu rád ale než se tam dostanu tak to chvíli trvá a navíc ne každý den je počasí do lesa :)

              0 0
              • jIrI___  

                Všechno je rychlejší než Nevegal :). Zrovna Karmy si ohledně rychlosti lidi pochvalují.

                0 0
                • JP3112  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
                • nox159  

                  zas nevegal by mel jet v terenu ne ? jestli se nepletu – chci ho nekdy zkusit

                  0 0
                  • JP3112  

                    to zase ano, sedí krásně a měkký terén není problém, ale jelikož foukám dost natvrdo kvůli silnici tak na mokrých šutrech nic moc (foukám fakt natvrdo :D )

                    0 0
                    • Ossis  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
              • souky junior  

                Přesně tytéž otázky taky řeším. Už jsem vykoumal:

                1. nevegaly jsou dobrá leda tak na ojíždění na zadku
                2. duše jsem po tom, co jsem je dokonale rozcupoval, vyměnil za rubeňácké

                s dunlop ventilkem. Ty původní nic nevydržely, ale aspoň mám pěkný chránič pod řetěz.

                1. Na předek jsem za 45OKč koupil RK 2.2 kevlar. Jede to perfektně. Chtěl

                jsem dát i dozadu stejný, ale nefungovalo by to kvůli původním ráfkům s 16mm (!) průměrem. Moc by to plavalo. A bacha na pásky v ráfcích, jsou dost nekvalitní a prořízly mi duši.

                1. Karmy v drátu jsem kvůli pěkné váze i objemu v drátu zvažoval, ale

                na předku jsou slabé ve vedení. Na zadek určitě jedna půjde, až ojedu nevegaly.

                1. přesmyk a řazení je neseříditelné. Po hodinách laborování jsem toho

                nechal a zvykl si na neustálé cinkání.

                1. vidle je i po 2000km bez servisu jako jedna z mála součástek

                v poohodě, jenom s ní nemůžu honit vodu a váha není nejnižší (2100g).

                .. toť vše. Víc poznatků o tom kole zatím nemám. Problémy s véčkama se tě netýkají, s tím už tě zatěžovat nebudu..

                0 0
                • JP3112  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
              • Ossis  

                Ja jsem s nima maximalne spokojen, i kdyz me docela lakaji contiky. Ztraci snad akorat na mokrych korenech.

                0 0
      • AleZ80  

        Moc pěknej. Ale k tomu všemu XT už je ten Epicon asi málo.

        0 0
    • Honzyn  

      Mrkni do meho profilu na kolo Scott Scale.Puvodni je jen ram.Zkuste spocitat,na kolik me kolo ve finale po vsech upgradech vyslo.Ja jsem to radsi nepocital:-)Navic,az jsem se dopracoval k „biku snu“-puvodne to bylo kolo za 18tis.:-),tak jsem otestoval 29er a na sice skvele vybaveneho,ale 26er Scotta jsem se uz neumel vratit,bike jsem prodal za par kacek a s velkou ztratou.

      0 0
    • LRRTM1  

      Vzhledem k poměru „cena/výkon“, je asi nejlepší začít pláštěma a dát tam něco s kevlarem, pak, samozřejmě, hodně sníží váhu vzduchová vidlice.

      Pokračoval bych asi sedlem a kazetou. Samozřejmě můžeš pokračovat dál, ale cena poletí nahoru mnohem rychleji, než gramy dolů. Navíc sundané komponenty asi jen těžko prodáš.

      Takže bych jezdil, a podle toho, jak to bude odcházet bych měnil za lepší. Pláště až se sjedou, vidli za rok – dva, až začne chytat vakl, kazetu po pár řetězech. Jen sedlo můžeš zkusit hned, pokud se Ti bude zdát, že se Ti na nějakém jiném mnohem líp sedí.

      0 0
    • DaSnail  

      žrat maso a pribrat aspoň 10–15kg.

      budeš mať viac sily na to aby si silnejšie tlačil do pedálov = kolo bude více živý.

      pri vyššej váhe bude chodiť lepšie aj vidla.

      0 0
    • JP3112  

      Sakra chlapi (přítomným dámám a slečinkám se omlouvám) tak vám řeknu, je to všechno na pytel. Tak jsem jen tak kouknul na starýho horáka co jsem na něm jezdil předtím a teď ho mám jen tak do města nebo tak, páč mi byl malej a už má nějakej ten věk. Konkrétně je to nějakej Autor, má určitě 10 let, pláště Ritchey Speedmax a o SPDčkách si může nechat zdát. Jinak rám je Lko, řidítka jsou rovný hlína, docela úzký. Osazenej nějakým prehistorýckým Aliviem od Shimana. No tak jsem na to prostě sedl, jen mi tak padl do oka když jsem šmejdil po garáži. Bez treter, dresu, kalhot atp… Prostě jsem to vytáhl na 200 m betonovanýho štěrku a kus asfaltu. A zaplakal jsem. Prostě takový zrychlení oproti té mojí kraksně co tu řeším jak ji odlehčit, nádherně to drží rychlost nejvyšší kombinace předvodů mi skoro nestačila :( V čem je chyba? Proč to sakra tak jede když má jet to nový a ne to starý? :D

      0 0
      • ememem  

        tak ja skusim – hovoris 200m betom a asflat – nevegal kontra speedmax. v terene to bude asi naopak.

        0 0
        • JP3112  

          to asi bude jeden z faktorů no :( Asi prostě vsadím na dost rychlý pláště za cenu horší trakce v terénu, plavat bahnem nehodlám a když dám pozor tak vyjedu to co předtím. Ale stejně se mi nechce věřit že tak obrovský rozdíl dělají jen pláště. Co říkáte na Rubena Zefyros, že bych pořídil na jaro? Má s nimi někdo zkušenosti?

          0 0
          • Rychlej turista  

            Pláště dělají megarozdíl. Proto s nimi někteří věčně laborují :-)

            0 0
          • Ossis  

            Prohod plaste ;).

            0 0
          • nox159  

            pokud nemas nejake extra ambice na zavodech nebo nejezdis s partou lidi co je na tom fyzicky lip tak nevidim problem v plastich s poradnym dezenem a slusnou širkou :)

            jestli pojede 30km 65 nebo 70 min je celkem fuk ne?

            0 0
            • JP3112  

              nebo pokud nejedu s lidma co maj semi-slick xD to je pak na dve veci kdyz maj jeste lehci kostru a komplet XT osazeni :(

              0 0
              • nox159  

                jezdim s kamosem on ma HT 80ku vidlu a Vcka hladke plaste

                ja fula NN 2,25" a jezdim s nim a bez problemu :)

                0 0
              • Nimrod  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce