• BigKarel2

    Zdravím váš :) Páč už vůle na mojem Epikónu dosáhla závratných mezí :D (Zajímalo by mě jesi má někdo věčí, páč ta moje je šílená..) Tak zjišťuju co s tim?…Někdo tu psal že se dá eliminovat použitím izolepy či tam nacpat plíšky a podobně :D Ani tomu se nebránim, je to sice prasárna ale pokuď to nějak zásadně nezničí funkci, chod vidle tak bych to klidnmě udělal (teda Gilu z něj mít taky nechci…) Pak by mě zajímalo jesi když jí rozdělam tak ty pouzdra či to co na mě vypadne by nešlo nějak upravit, nebo vytočit nový, lepší…a nebo další možnost je vymezení vůle u novejch nohou (celej monoblok i s vnitřnostma stojí pár Kč..) ale to nevim jak?…fšici říkaj že to „Milan dělá“…zkrátka co vy na to?…Koupě nový vidle je až poslední možnost, nicméně aspoň vim která to už nebude… :D :D

    0 0
    • BigKarel2  

      Tak co?! Nemam na to mentálně? 29 NEBRAT?…nebo REBA PYCO??!…Nebo je nesmysl že se může rosypat óó velký epikon?…

      0 0
    • Pedro404  

      To je normoš Epicon samodoma předělanej na olej?

      0 0
      • BigKarel2  

        ne to je úplná sériofka…

        0 0
        • Kynio  

          asi by měl stačit monoblok, popřípadě vnitřní kluzný kroužky, teď si nevzpomenu jak se tomu nadává. Pokud ovšem nejsou vydřený vnitřní nohy..

          Nijak jinak prostě vůli neodstraníš

          0 0
          • BigKarel2  

            No ele když dam novej monoblok, tak je tam vůle zanedlouho zase…Mě zajímá to že všichni říkaj že vidle z TT maj vymezený vůle, a že na nich se takovej velkej vakl neudělá, jak to vymezit?…

            0 0
            • Kynio  

              Jak říkám, snad jen výměnou kluzných kroužků. Nic jinýho tam prostě udělat nejde. Ve vnějších nohách jsou dva pod sebou, od sebe vzdálený nějakej rozměr no a v nich prostě jezdí vnitřní nohy. Vymezit to jen tak něčím nejde.

              U každé vidlice se časem vakl udělá, je to daný prostě konstrukcí.

              0 0
            • Pedro404  

              Podle mě sou tam spešl kluzný pouzdra. Z čeho netušim. Sem myslel že s vůlí je problém jenom při předělání na olej, že vazelína to tak nějak částečně vymezuje sama?

              0 0
              • Kynio  

                co jsem viděl svýho epicona rozdělanýho, ještě když byl mazanej vazelínou, tak bych zrovna neřekl, že většina vazelíny byla na kluzácích, nebo tam, kde je potřeba. Vše bylo na monobloku na stěnách..mají to prostě blbě vymyšlený, ta vazelína je na nic..

                0 0
              • Kynio  

                navíc vazelínou vymezíš snad jen pár stovek mm..

                0 0
              • Kynio  

                navíc vazelínou vymezíš snad jen pár stovek mm..

                0 0
            • nox159  

              idelne aby nekdo kuchnul epikona TT a zjistil jak to tam je vyřešené… samotneho by me to zajimalo protoze mam par mesicu seriovku a tez uz ma vakl…

              jinak seriovky epikony maji vakl uz jak jsou nove tak by me zajimalo jak to milan řeši…

              jinak u nekterych suntouru byl vakl meli pouzdrem a vnejsima nohama ne mezi pouzdrem a vnitřníma…

              jak to mas ty kde ten vakl mas?

              0 0
              • Kynio  

                no snad mu ty pouzdra nelítaj spolu s vnitřníma nohama :D

                0 0
                • nox159  

                  u suntouru bezna vec, uz jsem se s tim setkal min u 3 vidlic…

                  0 0
                  • Thopr  

                    Asi mám štěstí, ale můj epicon 08, najeto 2700km a bez vaklu… :)

                    0 0
                    • pstasek  

                      Stejnej epicon, stejnej nájezd a taky bez vaklu … a když se už nějakej vakl objeví a já myslim, že vidle, je to vždycky hlávko.

                      0 0
                      • blisterexist  

                        taky je otázko jak pro koho vypadá vakl, třeba pro jednoho by to byl vakl a pro druhého bez vaklu:-)

                        0 0
              • kubad  

                co tě zajímá? není to nic složitého prostě jsou tam ty pouzdra s mnohem menší tolerencí, jestli je jen vymezí nebo dává nové netuším, ale tohle doma na koleně neuděláš potřebuješ přípravek a kalibr, jinak je to prakticky stejné u všech vidlic mazaných olejem

                0 0
            • pee.tr  

              Kolik na něm máš naskákáno? Mám z TT a taky jsem čekal vakl, ale zatím po necelých 2 sezonách a nějakých 11 000km tam naprosto žádnou vůli necítím. Musím to zaklepat :-) Sice už nechodí zdaleka, tak jak novej, ale když jsem ho za tu dobu jen občas otřel a stříknul silikonem, nemůžu se divit. A to má za sebou i bahnité a deštivé nekolikahodinové závody.

              0 0
    • man_in_black  

      Ahoj.

      Mám taky Epicon s velkym vaklem, verze 2010, má najeto odhadem tak 3500km, nebyla v servisu(odhaduji, koupil jsem ho vloni z druhý ruky a sám najel tak 2000, nevím, jestli byl předělávanej, ale v monobloku hlavně nahoře u stíráků je vazelína a žádnej olej). Když jsem při velkym sjezdu v terénu brzdil, tak jsem občas slyšel cvakání těch zlato-stříbrných nohou (snad tomu říkáte vnitřní nohy, nebo snad kluzáky??) o vnější monoblok.

      Rozebral jsem to a vše na první pohled vypadá OK.

      1. V noze se vzduchem je to celé naprosto ok, nebyl tam sice olej nad

      pístkem, ale nebylo to suché a těsnění pístku je v pořádku. Jen ta duralová tyč, co jsou na ní ty 2 pružiny a dá se na ní nastavit zdvih je trochu ztenčená ošoupáním o ten plast, co spojuje ty pružiny uprostřed – foto1.

      2 )Noha s olejovým tlumením byla zvenku zezadu špinavá (hodně to drželo, musel jsem to oškrábat) a trošku je konec je ošoupaný bez eloxu. Olejový tlumič vypadá OK a nechce se mi ho rozebírat.

      1. Ve vnějším monobloku je na straně s olejovým tlumičem znatelně míň

      vazelíny, nějakou tam napatlám, ale mám tu jen Yarrow Lithium White. Druhá strana je, zdá se v pořádku. Nějak jsem na fóru pochopil, že tam mají být 2 vymezovací kroužky ze silonu, ve kterejch pak jezdí ty zlato-stříbrný nohy. Rozhodně tam mam jen jeden, skoro úplně nahoře u toho mazacího filcu napuštěnýho olejem = asi cenťák pod stírákama.

      Tak kde je safra ten vakl???

      O víkendu bych rád na závody, tak prosím o rychlou radu, jak to dát alespoň provizorně dokupy a co s tím dělat po sezóně. Jsem schopnej si lecos udělat sám, ochotej do toho dát pak třeba 1200,–, víc ani korunu, to se mi vyplatí koupit jinou.

      0 0
      • Georrge  

        zklamu tě, ale budeš muset koupit novou :) silonový (jinak je to teflon ne silon) pouzdra tam jsou dvě, druhé je hlouběji v noze. Vakl je mezi kluzáky a právě těmi pouzdry, které už jsou opotřebované. Nové pouzdra neseženeš a jejich výměna je složitá, v moc servisech to nedělaj, musel by ses poshánět. Dovozce suntouru ti řekne, ať koupíš celé nové nohy, které ti prodá tak za 1800Kč (nevím přesně, ale na XCM stojí 1500). Kdysi měli na kupkole spodní nohy za 600, to by bylo tvoje řešení, ale už nemaj. Natlač tam víc vazelíny (ale pozor nepatří tam jen tak nějaká), smontuj to a zkus, třeba se to zlepší.

        0 0
      • Vilém  

        Ten vakl je v kluznych pouzdrech. Na kazde strane jsou 2ks, jedno nahore, druhe o kus niz. Pokud bys tam spodni nemel, tak by tam byl opravdu vakl jako krava, to by snad ani nemohlo fungovat.

        Jinak podle opotrebeni te nohy a popisu cehosi cos oskrabaval z nohy, bych rekl, ze to bude mit za chvili za sebou.

        0 0
        • man_in_black  

          Pánové díky za odpovědi, nicméně tady musí být nějaká chyba. Nakreslil jsem vám schéma, abyste to viděli, vyfotit to nešlo.

          Tu pravou nohu jsem vyčistil hadrem na dřívku a když jsem se do ní pak podíval vážně tam nikde 2. kluzné pouzdro (pokud se tak říká tomu asi 1,5cm dlouhému kroužku z PTFE, který zužuje vnitřní průměr monobloku na šířku nohou zlato-stříbrných nohou vidlice). Je tam jen jedno těsně pod tím mazacím filcem. Pod kluzným pouzdrem už nic víc není, jen „trubka“ na konci zavřená s malou dírkou pro šroub.

          Když jsem si do toho posvítil, tak světlo neodhalilo žádné velké opotřebení monobloku v tom místě, kde končí ty eloxované nohy a mohlo to tam mít dotyk. Pravda, že je tam maličká vlnka, ale minimální.

          Jsem zvědavý, co na to řeknete :-)…

          0 0
          • Vilém  

            No jestli je to opravdu takto jak rikas, tak ti tam ty spodni zapomneli dat:( Ta vule by pak musela byt obrovska.

            0 0
          • pavlik6022  

            a jaký má vidla chod ? ( když pominu vakl )

            0 0
          • Georrge  

            ze to musi vypadat takhle :) a jestli to tam nemas, tak to vyfot, to se mi proste nezda :)

            0 0
            • man_in_black  

              No né :-D je to tak jak jsem to nakreslil, vyfotit to nejde, je to díra černá, že se to nedá zaostřit… ale věřte mi.

              Jakej má chod? Bezvadnej, já měl ještě před rokem Suntour XCM a to nebyla vidlice (mam TFS 500D 2008).

              Vakl je to docela velkej, ale jezdím s tím a nebojím se, spíš jsem to nechtěl nějak poničit, proto jsem to rozebral, že to zjistím. Jak to popsat – když dám prst mezi monoblok a nohy, zabrzdím a přitom tlačím řidítkama dopředu a vzad, tak mě to ten prst mačká tak, že to bolí :-D, jinak to popsat neumim… Ty řidítka se při tom pohnou tak o 8–10 cm dopředu a dozadu (odhad, nemám to teď nandaný na kole).

              Už jsem to složil s tím, že s tím nic neudělám a v sobotu na tom potřebuju něco ujet.

              0 0
              • Ruprt2  

                8–10mm?

                0 0
              • man_in_black  

                8–10 CM je asi nesmysl, ale 5cm to je určitě (pohyb řidítkama dopředu-dozadu při zakouslý brzdě (hydraulický kotoučovky)

                Pánové, já jsem vám to tedy vyfotil, abyste mě neměli za blázna:

                1. foto1 – noha, kde je vzduchový píst

                2,3) foto2 – noha, kde je tlumič oleje + jediná vazelína, jakou jsem doma měl – Lithium White

                Na druhé fotce je dobře vidět stírák, mazací kroužek, bílé kluzné pouzdro a pak už nic…

                0 0
                • man_in_black  

                  Ještě jednou, jsem to blbě zmenšil, škoda že už je tam ta vazelína, ale fakt je to úplně prázdný.

                  0 0
                  • Georrge  

                    no to si delas prdel :D ono tam to futro fakt neni :D mi ale rekni kam se podelo? Muselo tam od novoty byt… a nebo ne? to bys ale mel potom vakl od novoty… ale vysvetluje to tu osoupanou nohu, kdyz nechodila v pouzdru ale drela vnitrni nohu :) mazec… kdes tu vidlu vlastne vzal?

                    Jo a lithita vazelina do vidle nesmi! ikdyz tehle uz to je jedno :D

                    0 0
                    • xshreck  

                      Já nevím, ale mě se spíš zdá, jako by pořád bylo schované pod tou vazelínou :-/ je tam nějaká hranka a hromada vazelíny :D

                      0 0
                      • pavlik6022  

                        ty jo, máš pravdu – jak končí černá barva a začíná vazelína tak je dolní pouzdro. Chtělo by to tu vidlu vyčistit a viděli by jsme víc

                        0 0
                        • worlusho  

                          Také se mi zdá, že by tam něco mohlo být, ale nechce se mi věřit, že by někdo přehlédl béžové futro na černým pozadí.

                          0 0
                          • xshreck  

                            Si naplácej na fotku bílou vazelínu, jestli se tam pak poznáš.

                            Podle mě vrchní vytřel hadrem, takže je krásně vidět a spodek prostě ne.

                            Nejlepší je vzít nějaké tepláky nebo rukáv – "našroubovatL to dovnitř a vyčistit. Pak se uvidí víc.

                            0 0
                            • worlusho  

                              Kdyby jsi to četl od začátku, tak by jsi zjistil, že to tou vazelínou napatlal až po rozebrání a i tak když čumíš do vidle z 10 centimetrů, tak by jsi musel být absolutně slepej a nevidět spodní futro i kdyby bylo na dně :)

                              0 0
                              • xshreck  

                                Ano, nevšiml jsem si gumové „podložky“ přes celý průžez spodní nohy, které bylo vzpříčené. Někdy je lepší si pořádně posvítit, vyčistit všechno a vysušit.

                                navíc jestli ty futra jsou vydřené, tak nemusí mít béžovou barvu ani tu velikost, co je nahoře. Já bych si to teda vyčistil a pak tam něco hledal. Pokud nenajdu, opravdu tam někdo zapomněl něco dát.

                                0 0
                                • worlusho  

                                  Přehlídnout spodní doraz se dá, ten je většinou černý a pokud nevíš , že tam má být, tak ho tam ani nehledáš, jinak souhlas, posvítit si do ní není problém. Spodní futra na epiconu jsou béžová a mají jako nosný prvek ocelový kroužek, který je stříbrný a pokud je futro na svém místě tak se jeho horní hrana nachází cca 12cm od vstupu do vidle (aspoň na těch co jsem měl rozebrané).

                                  0 0
                            • pavlik6022  

                              já čistím vidlu v koupelně – jar nalít do nohy, přidat vodu a štětkou na sklenice vyčistit. Pak stačí vypláchnout a vytřít do sucha. Další krok je umytí vany :) Vytíráním hadrem se mi vnější nohy nikdy nepodařily tak dobře vyčistit

                              0 0
                              • man_in_black  

                                Bylo to uplně čistý, vydrhnul jsem to cyklostárem a kartáčkem na zuby na klacku, pak tam narval hadr a točil a točil … Vážně tam není a ani pozůstatek, svítil jsem si do toho baterkou. Ta hrana, co ta vidíte je od toho, jak jsem tam tu vazelínu dával nejdřív dolu, pak vejš.

                                0 0
                                • pavlik6022  

                                  jeden čas jsem viděl v prodeji i samotná pouzdra, ale asi už je to stažené – nikde to nemají

                                  0 0
                                • xshreck  

                                  aha :( tak tj fakt divný. Možná zkusit dát poptávku po nějakém, co třeba praskl někde u krku či tak.

                                  0 0
                  • Vilém  

                    No ty vole, to jsem jeste nevidel. Zrejme byl zrovna konec smeny:(

                    0 0
                  • Extremist  

                    To vypada na SR Epicon Junior :-)

                    0 0
                  • Palo TT  

                    S fotky to neviem posudit, ale nemohlo sa stat, ze spodne puzdra boli slabo nalisovane a nohy vidlice ich pomocou vazeliny postupne vytiahli a prilepili k hornym puzdram?

                    0 0
                    • pavlik6022  

                      nn, je tam vidět jen jedno pouzdro. Psal že vidla je z druhé ruky, kdo ví jaký pokuston s ní čaroval

                      0 0
                  • Kynio  

                    To ti vnitřní nohy jezdi jen nahoře v pouzdře a dole ti to drží pouze šroubek ve spodních nohách. To musí být vakl, jakej svět neviděl :D V každým případě se ani nedá mluvit o vidlici, protože takhle žádná nemůže nikdy fungovat. No asi jak tu bylo zmíněno, byl konec směny a chlapík se neobtěžoval vložit spodní pouzdra :)

                    0 0
                    • Georrge  

                      mozna je jen zapomnel, ale kdyz si toho vsiml, tak se na to vysral, protoze proc by vytahoval ty horni kdyz je tam predtim tak pracne lisoval :) njn, i tohle je duvod proc ty suntoury byly tak levny…

                      0 0
                • pavlik6022  

                  to neděláš dobře s tou vazelínou! jinak zkusil bych to řešit tímto : http://www.kupkolo.cz/…erne_z91929/

                  teoreticky by to mělo pasovat

                  0 0
                  • worlusho  

                    Ty tam nejdou, mají větší osovou rozteč.

                    0 0
                    • pavlik6022  

                      tak to je blbé, protože nohy na Epicona už se asi nedají sehnat. Tedy alespoň Google to neumí

                      0 0
                      • man_in_black  

                        Taky jsem na to koukal po celym světě a nic jsem nenašel :-(.

                        No koupil jsem na netu minulý týden za pěkný peníz pro známého Epicona 2008 čerstvě po servisu a tuningu v Bike-live a tak si ho asi nechám a tohle dám pryč :-(.

                        No, ale nebylo to vůbec blbý svezení! Kdyby se to nevaklovalo (ale jen v největším terénu) a kdybych nebyl rejpal, jezdil bych to pořád. Ta vazelína tam asi zůstane, jaká tam je, už to nebudu měnit. Je opravdu tak nevhodná. Ještě mě napadá, do toho vysoustružit silonový kluzný pouzdra a nalisovat je tam.

                        0 0
                        • Georrge  

                          pokud pár týdnů počkáš, tak bych ti mohl prodat futra z mojí vidle, budu je zkoušet měnit za něco lepšího, tím pádem mi zůstanou nevyužité. Sice nejsou nové, ale zas tak moc nalítáno taky nemaj. Ale ještě to není jisté :)

                          0 0
                        • worlusho  

                          Jestli máš přístup k soustruhu a nejsi moc levý, tak se dají upravit futra od SKF

                          0 0
            • Luma  

              Já teda nevím,ale mám rok 2009 a taky tam mám jenom jedny kluzná pouzdra(nahoře)

              0 0
              • Smazaný účet  

                to na fotce jsou stiraky…

                0 0
                • Luma  

                  Jo to vím,jinak mám před sebou tech manual od Epikonu a nic tam není,a ještě Epikona jsem už měl Xkrát rozebraného a nikdy jsem si nějakých spodních kluzacích nevšiml.

                  0 0
                  • pavlik6022  

                    špatně ses díval. vidle nemůže fungovat jen na horních pouzdrech…

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.