• baldin

    prosím o návod step by step pro totální lamu, jak udělat bezdušové kola z následující sestavy, ráfky Fulcrum Red Metal 29XL disc F15 (R12) a obuto mám Schwalbe Racing Ralph Evo 29 . Potřebuji návod fakt pro amatéra, jaké ventilky a jiný materiál potřebuji a případně pak i návod jak na to, díky moc za konstruktivní přístup

    0 0
    • bruco  

      Moc konstruktivne to asi nebude, ale vyhladavanie si skusal?

      0 0
    • Smazaný účet  

      notubes paska, caffe latex ventilky, notubes tmel a obrovskou porci stesti…zbytek najdes v historii:)

      0 0
      • baldin  

        no právě, že z té historie co jsem našel jsem zmatený, na co páska? Našel jsem že tyto ráfky jsou bezdušové tak na co páska, ventilky jasně, chápu, ale páska?? a štěstí na co???

        0 0
        • Martin  

          jestli jsou ta kola bezdušová, tzn. nemají díry na niple v ráfku, těsnící pásku klidně vynechej…

          0 0
          • alinceb  

            Je třeba vzájemně nezaměňovat UST a TLR…;)

            0 0
            • baldin  

              jaký v tom je rozdíl??? kde to najdu ?

              0 0
              • alinceb  

                TLR – Tubeless Ready = ráfek lze použít pro bezduše s použitím těsnící pásky, která překryje díry pro niple

                UST – Universal System Tubeless = ráfek lze použít pro bezduše bez pásky, protože díry pro niple navrtané nejsou (dělá Mavic nebo třeba Shimano)

                Oba systémy jsou bezdušové…;)

                0 0
                • Pablo  

                  Tohle (už) asi tak doslova neplatí, budu mít DT X 1700 SPLINE TWO 29, jsou uváděné jako TLR a díry podle obrázku i infa od výrobce nemají a páska prý není potřeba, jen ventilky.

                  0 0
                  • kubad  

                    podle mě je tam pásky už z výroby :D

                    jinak moc nechápu co na těch kolech vidíš

                    0 0
                    • Pablo  

                      Nic na nich nevidím, budu je mít na Canyonu z výroby. Jestli je to páska netuším, možná. Myslel jsem to tak, že ne ke všem TLR je nutné pásku doinstalovat, jak by třeba mohlo vyznít z příspěvku, na který jsem reagoval, i když doslovně se to tam netvrdí.

                      0 0
                • baldin  

                  kde to najdu na netu bych asi zvládl, myslel jsem to kde to najdu na tom ráfku, ale už jsem se dopídil na stránkách Fulcrumu k tomu , že to jsou UST ráfky, takže jen výměna ventilků a pak nalít mlíko ? jen pořád nevím k čemu mi doporučovali to štěstí???

                  0 0
                  • bruco  

                    Stastie preto, ze najma TLR riesenia je niekedy problem nahodit doma na prvy pokus. Vtedy nastupuju pomocne riesenia – mydlovy roztok, nahodenie jednej patky pomocou duse, kompresor so vzdusnikom, PET flasa…

                    0 0
            • Martin  

              detaily. záměrně píšu o dírách na niple ;)

              0 0
          • baldin  

            a jsme u toho kola jsou bezdušová, takže jen vyměním ventilek? nasadím pláště a naliju tmel?

            0 0
      • mr.antik  

        ventilky určitě no tubes nebo superstar, prostě ať je ta guma pěkně kulatá a do díry v ráfku hezky zapadne.

        0 0
        • alinceb  

          Neměl jsem problém ani s ventilky Caffé Latex nebo Rubena – fungujou všechny…

          0 0
          • Martin  

            já jsem měl s ventilky CL problém při použití spešlpásky – dokud jsem nenalil mlíko, tak mi utíkal vzduch kolem ventilků, netěsnilo to správně.

            0 0
            • alinceb  

              Mně nikdy nic v dílně a nasucho netěsní na 100%. Naliješ mlíko, projedeš pár km a drží to…

              0 0
            • alinceb  

              Spešlpásku myslíš tu modrou 2bliss? Kolikrát dokola to s ní motáš? Teď jsem ji lepil do ZTR Arch EX a zaboha mi nešly vyzmizet bubliny. To asi nebude úplně dobře…

              0 0
          • mr.antik  

            fungujou, ale kulatý lépe, snáze se utahují a povolují (což je fajn při defektu), nezávisle na tvaru ráfku uvnitř. A vůbec je to kulturnější řešení.

            0 0
        • Smazaný účet  

          muze bejt..ja mam hranaty ventilky od hnoje, zlutou pasku a zadny problem:)

          0 0
          • kyl  

            Bejt ty ventilky čistý,tak možná problém máš…:-D

            0 0
    • tonik666  

      Já to zkusím:

      1. podíváš se na ráfek zevnitř. Pokud má díry k niplům, potřebuješ

      pásku. Pokud ne, nepotřebuješ pásku.

      1. Pokud potřebuješ pásku, zakoupíš pásku dle vnitřní šířky ráfku.

      Pokud máš do 19mm, koupíš 19mm pásku, pokud nad, tak 25mm pásku. Varianty: Tesa 4289 od hanaktrade.cz, NoTubes.

      1. Zakoupíš bezdušové ventilky – např. Notubes, Specialized, Superstar,

      CaffeLatex

      1. Zakoupíš mlíko Notubes
      2. Zakoupíš redukci galuskového ventilku na autoventilek
      3. Zjistíš si, kde je benzínka s výkonným kompresorem
      4. Nalepíš pásku do ráfku. Začneš před ventilkem, pásku hodně

      napínáš a jedeš dvakrát dokola a skončíš za ventilkem. Pásku v průběhu vyhlazuješ nebo taky ne :)

      1. ostrým nožem uděláš co nejmenší křížek přes ventilkovou díru a

      prostrčíš ventilek a co nejpevněji z druhé strany došroubuješ kolečkem

      1. Nasadíš pláště
      2. připravíš si mýdlovou vodu
      3. Sbalíš montpáky, mlíko, redukci a mýdlovou vodu a houbičku

      na nádobí a jedeš na pumpu

      1. sundáš kus pláště a naliješ mlíko (tak 70ml, třeba) a

      nandáš zpět.

      1. Namydlíš patky pláště houbičkou
      2. přes redukci nafukuješ kompresorem, srovnáváš ventilek aby ti to nikde

      nefučelo a doufáš, že se plášť chytne.

      1. Pokud se chytne, nafoukneš natolik, aby naskočily patky do ráfku

      (většinou hlasitý zvukový efekt)

      1. Zkontroluješ zda jsou patky zaskočené po celém obvodu a zase plášť

      ufoukneš.

      1. opakuješ pro druhý plášť
      0 0
      • jIrI___  

        Tolik práce a zbytečně, protože se zjistilo, že ráfky jsou UST :D

        0 0
        • Pan.Fazole  

          tak tohle se určitě hodí někomu jinýmu

          0 0
          • bruco  

            Pokial pouzije hladanie…

            0 0
            • danny.key  

              Ano hodilo se díky moc, zatím tady na bf, jeden z velmi hezky popsaných návodů. Taky mě to čeká a už se toho bojím teď.

              0 0
      • baldin  

        díky za kuchařku

        0 0
      • Amoondre  

        „Teda, to muselo dát příšernou práci. … Přitom taková blbost, co?“

        0 0
      • pee.tr  

        Někde jsem se tu dočetl, že mlíko z rubena kitu moc nefunguje. Je to skutečně tak a mám raději přikoupit mlíko jiné a rubenu zahodit? Děkuji.

        0 0
    • Džey Ár  

      Doporučil bych použít ventilky z kterých se dá vnitřek vyšroubovat. Pak nasazuješ bez mlíka a až po nahození patek mlíko naliješ přes ventilky a nafoukneš. Před našroubováním vnitřku ventilku je třeba akorát dávat pozor ať ti tam nezůstane kapka mlíka, pak se ventilky blbě foukají. Jinak pokud nebudeš brát tuhle dražší verzi ventilků, tak ti stačí použít ventilky vystřižené ze starých duší :-).

      0 0
      • baldin  

        jaký typ je ten nej a jak je na webu poznám, čím se liší? asi je nutno řešit průměr ventilku, nebo je to vše v jednom průměru?

        0 0
      • Kubiczech  

        Hlavní výhodu ventilku s vyšroubovatelným vnitřkem bych viděl v tom, že je možné kolo nafučet přímo, tedy bez tohoto vnitřku. S pořádným kompresorem se tak povede nahodit leccos.

        0 0
        • baldin  

          to jsem pochopil, ale nevím jak je poznám na netu, díval jsem se a označují je pouze jak UST ventilek, max ještě s délkou, ale průměr?? či provedení??

          0 0
          • tonik666  

            Ventilky na bezduše jsou většinou šroubovací, všechny co jsem jmenoval výše jsou.

            0 0
      • tonik666  

        Dvoudílné ventilky jsou samozřejmostí. Mlíko leju rovnou, protože pak se dá utěsňovat za jízdy protřepáním (např. když netěsní ventilek) a taky to není potřeba znova vypouštět a foukat.

        0 0
    • oldmans  

      Ahoj všem

      Moje zkušenost:Ráfek 27,5";díra pro autoventilek,jo taky jsem se divil proč ne galuskáč(kolo LAPIERRE loňský model),plášť MAXIS Crossmark,žlutá páska NoTubes,ventilky Caffe Latex-výrobce uvádí možnost instalace jako autoventilek,chemie Caffe Latex.Postupoval jsem přísně dle návodu a výsledek velmi mizerný.Objel jsem tři pumpy-komresor slabý.Zvítězil jsem až v pneuservisu.Po nafoukání vzduch ucházel kolem ventilku a nepomohlo ani „mlíko“a ani barbarské přitažení ventilku kleštěma,mlíko teklo proudem.VELKÉ ale opravdu velké zklamání,vyhozený prachy.

      Někdo tady píše,že lze použít ventilek ze staré duše,fajn,ale autoventilek nijak nezafixuji k ráfku(nemá závit).

      Má někdo konstruktivní radu?

      Dík

      0 0
      • Vilém  

        Nikde neuvadis co to ma za rafek. Treba pouziti zlute pasky pro jeho profil nebylo vhodne, totez muze platit o ventilku.

        0 0
      • oldmans  

        Pro upřesnění uvádím ráfek: http://www.mach1.fr/…s/jante.aspx?…

        0 0
        • Vilém  

          Tak zrovna tento profil vhodny neni. Tam by bylo asi lepsi pouzit nejakou gumovou pasku.

          0 0
          • oldmans  

            Dík,moc jsi mně nepotěšil,máš tip?

            0 0
            • Vilém  

              Neco ve stylu pasky, ktera se dava k rubena sade, to je asi nejlevnejsi reseni. Pak takoveto pasky dela treba no-tubes, ale cena je silena. Vyrobcu je povicero.

              Neni s tim vsak tak snadna prace, jako s zlutou NT paskou.

              Nejlepsi reseni by bylo preplest to na rafky a vhodnejsim profilem, nebo poridit kola na toto konstruovane.

              0 0
              • nox159  

                kompresorem to foukne jak nic jiný problem s tim profilem neni jen u foukani nebo se pletu… nahazoval jsem bezduše i na podobne rafky a bez problemu, max problem s foukáním kdyz nebyl kompresor

                0 0
                • oldmans  

                  problém je s těmito ventilky:http://www.velohanak.cz/…fe-tubeless/?…

                  Ať jsem usazoval a utahoval furt to netěsnilo,plášť jsem po problémech nakonec v pneuservisu silným kompresorem nahodil,mlíko netěsnosti kolem patek utěsnilo,ale kolem ventilku ne.Toť vše

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Problém je, že když tyhle ventilky utáhneš na krev, tak prostě nefungují a jejich základna se vymačká tak, že už ani nikdy fungovat nebudou. U autoventilu tím spíš.

                    0 0
                    • oldmans  

                      …nefungovaly od samého počátku

                      0 0
                      • nox159  

                        umyl sis predtim ruce?

                        0 0
                        • oldmans  

                          vidíš na to jsem nepomyslel naposledy to bylo,tuším,před 15 lety ale nevím to jistě…

                          Odmastil jsem je benzinem(myslím ty sedla ventilků).

                          0 0
                      • Kubiczech  

                        Možná to bude tím autoventilkem, anebo vážně rukama. Stejné ráfky jsme na bezduše dělali a problém s tím nebyl. Žlutá páska, caffé ventilky, notubes tmel…

                        0 0
                        • oldmans  

                          Ahoj

                          Máš servis nebo doporučení pro Prahu či Prahu východ?Vidím,že bych toto měl svěřit odborníkovi.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            moje první bezduše mi nahazoval Hnoj, zkus to u něj, bikez.cz.

                            0 0
                            • oldmans  

                              To je odpověď od bikez.cz :

                              Tmel caffé latex je absolutně k ničemu. Nefunguje.

                              Máte ověřeno, že na tomhle ráfku jde něco zprovoznit bez duše? Podle profilu si myslím, že ani nemá cenu to zkoušet.

                              RN

                              …co dodat

                              0 0
                              • Kubiczech  

                                Z mého pohledu je obojí blbost, ale s tím tmelem bych mu zrnko pravdy přiznal. Na prvotní zatěsnění klasických, tedy neTLR ráfků je opravdu lepší No Tubes, ideálně pak Joes. Že by Caffé tmel nefungoval vůbec, to si ale vážně nemyslím. Ač nepatří k mým oblíbeným, znám hodně lidí, co ho normálně používají. Jak jsem říkal, na devětadvaceti­palcových ráfcích Neo jsem bezduše dělal a s pomocí kompresoru to šlo normálně. Provedení bylo na galuskový ventilek.

                                0 0
                              • Mr.Duck  

                                No hele, se vsi uctou, este sem nenarazil na rafek, na kterej bych nenahodil bezduse. Jak potom dal drzi, to je vec druha. Kamos prisel se Sun Inferno, nahodit to kompresorem bylo jakz takz akceptovatelny, ale proste mu to nedrzelo. Jinymu kamosovi sem na rafcich, co teoreticky nemaj absolutne jak drzet, udelal bez duse, a az na jedno ufouknuti pri solidni chybce na skale zadnej problem.

                                0 0
                                • oldmans  

                                  ahoj,asi skusím pásky od Spešlu http://www.evanscycles.com/…rip-ec055997#… které už tady někdo doporučoval.ono je totiž možné,že mi to utíká přes špatně nalepenou pásku cestou nejmenšího odporu kolem ventilku,blbý je,že to nelze nijak ověřit-aspoň si to myslím.

                                  Ale potřeboval bych radu jaký rozměr pásky na tehle 27,5" ráfek: http://www.mach1.fr/…s/jante.aspx?…

                                  Díky

                                  0 0
                                • Dejv94  

                                  Sun infermo jsem taky jezdil bezduse, dokonce jsem nahodil dilenskou pumpou. Ale po tom co jsem si 2× nabil hubu kvuli vyzutymu prednimu plasti jsem od bezdusi na tomto rafku upustil, nahodit a jezdit jde ledascos, ale treba ty inferno jsem musel mit nabuseny vic nez duse abych je nezul a to pak je o nicem.

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Prave, ja uz kdyz videl profil tech rafku, to je jak kdyby na tom bylo napsany „NE!!“ :)

                                    0 0
                                  • Vilém  

                                    A to jeste inferno ma mnohem lepsi profil, jak ty mach1, na ktere se ptal vyse.

                                    Jak rikas, nahodit jde temer jakakoli kombinace, to jak to bude fungovat je vec druha:)

                                    0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      No to me skoro mach prijde lepsi, aspon je tam nejakej naznak „plosiny“ na spodku rafku, to inferno nema vubec nic.

                                      0 0
                              • nox159  

                                nechce se mu s tim delat, asi má lepší ksefty… to je cele…

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Taky bych nechtel rucit za takovyto bastl.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    zas je blbost rict ze to nepujde…

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Nebo to ber tak, ze hnoj by to nahodil v dilne, bo mu rukama prosly stovky kol. Pak to nekdo bude chtit naplest s tim, ze bude tak nejake predpokladat, ze kdyz hnoj psal, ze to jako bezduse jde, tak mu to pujde taky…a nakonec bude prskat, ze to nejde ani za ***** a tlacit zpatky na hnoje…proste za dobrotu na zebrotu.

                                      Pro mne je lepsi info od nekoho, komu toho rukama prosla kupa, ze tahle kombinace je nakokot, nez abych cetl navod o padesati nutnych krocich a podivnem woodo, bez ktereho to nenahodis…

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        zlutá paska, cafelatex ventil, velký kompresor a nahodiš cokoliv…

                                        Jako nenahazoval jsem toho extra moc asi do 50ti výpletu ale všechno napohodu…

                                        0 0
                                        • Mr.Duck  

                                          +1.

                                          Taky mi prijde, ze nahodit de snad vsechno. Ale nektery rafky to pri agresivnejsim jezdeni proste neudrzi.

                                          0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Samotné nahození ale ještě nic neznamená a klidně se pak na tom můžeš přizabít když je to nějaká blbá kombinace ráfek x plášť.

                                          Třeba Supermoto jsem na 19mm UST ráfek nahodil pomocí kompresoru téměř hned, jenže pak:

                                          • to nešlo vůbec zatěsnit (utíkalo to jak přes boky, tak i kolem pateki když už tam bylo všude spousta tmelu)
                                          • nakonec to chvilku drželo na vyzkoušení (po pár minutách by to bylozase prázdné) a když jsem se jen při testu opřel trochu kolem z bokuo zem (simulace ostřejšího projetí zatáčky), tak to to hned ufouklo

                                          A nikdy bych na té kombinaci v reálu nejezdil a dal jsem zase raději duše.

                                          A jako prodejce bych nikdy nikomu nenahodil (ani nedoporučil) žádný větší bastl s rizikem, že se na tom pak někde přizabije.

                                          0 0
                          • tonik666  

                            Krabcycles v branice

                            0 0
                  • nox159  

                    pouzivam jen ty z odkazu… pouzito cca 20 paru a s netesnosti jsem problem u zadneho z nich nemel…

                    Utahuju dost

                    0 0
    • Arty22  

      Zdravím, přiživím se

      chci se ujistit jestli bude bez problému tato kombinace

      ráfek – remerx masterdisc 29

      vnitřní šíře 18mm

      plášť – ikon 29×2,2 3c exo

      notubes tmel, caffe latex ventilky a notubes páska šířka 21mm (širší asi nemá smysl ne ?)

      bezduše sem ještě neměl tak se radši ptám, jestli tato kominace bude funkční, jelikož je to fakt lowcost ráfek

      další dotaz jestli se plášť nebude žvýkat v zatáčkách, tlak vozím cca 2 bary (1,8 – 2,2), vážím 75 kg, doteď jsem vozil nobby nic performance 2,25 s duší a problém nebyl

      • ještě, v případě defektu, když plášť trochu ujde než to tmelzalepí, lze jej dohustit ruční pumpičkou ? (lezyne HV) nebo bez většípumpy nemám šanci
      0 0
      • nox159  

        k tomu poslednimu… pokud patky zustanou zaskocene v rafku dofoukas cimkoliv…

        jinak za me kombinace ok nemel by byt problem :)

        0 0
      • R4YNE8  

        Pásku vem 21mm, širší v tvém případě nepotřebuješ.

        Kombinace Masterdisc + Ikon kevlar + CafféLatex + NoTubes by měla být funkční.

        Jediná komplikace může nastat při počátečním nahuštění plášťů. Vzduch utíká kolem ráfku a je třeba trochu trpělivosti, než si plášť sedne a tmel začne fungovat. Také doporučuji před prvním nahuštěním pořádně promazat patky pláště mýdlovou vodou, aby si plášť správně sednul a neházel.

        Po nahuštění pořádně protřepat kola a jet se projet poblíž domova. Během jízdy několikrát zkontrolovat tlak pneu a popřípadě dohustit malou pumpičkou. Kompresor už potřebovat nebudeš, pokud si vše správně provedl a kola ti neujdou někde po cestě.

        Zadní plášť se mi na Remerx Viking (šíře 1,7 mm) ráfku při nízkém tlaku malinko žvýkal, je potřeba to doladit. Uvidíš potom sám.

        0 0
      • hardy.boy  

        Nazdar, já jsem teďka nahazoval Ikon 29er (obyč kevlar) na remerx sting – myslím, že to budou hodně podobné ráfky a nepodařilo se to ani na benzince. Vzduch utíkal kolem pláště ven. Použil jsem notubes ventilky + pásku. Nahodil jsem to až s gumovou vložkou z rubena tubeless kitu. Jestli se ti to podaří, tak dej vědět..

        0 0
        • Smazaný účet  

          Priste zkus jednu patku nahodit dusi a druhou natahnout do patky co nejvice (2/3 obvodu). Namydleni pomuze. Uplne nejlepsi je hned po nahozeni nalit mliko pres ventilek a protrepavat at se guma rychle utesni.

          0 0
          • hardy.boy  

            To jsem samozdřejmě zkoušel, bez výsledku, vzduch pořád utíkal kolem plášťe.

            0 0
        • Tina  

          Ja som na zimáka nahodila Ikon 29" 3C EXO na ráfky Notubes iba pumpou. Chytili okamžite a tesnili okamžite. nebolo potrebné ani nahadzovať jednu patku dušou. Už sú nafúkané cca 2 mesiace a stále držia.

          Problém bude asi v tom Remerxe. Možno by pomohlo namotať viac resp. hrubšiu vrstvu pásky na ráfik.

          0 0
          • Mr.Dan  

            Souhlas, na jinejch slušnejch TLR ráfkách tatáž guma taky bez problémů, drží i při prakticky nulovym tlaku (vyzkoušeno omylem, když mi při dofukování vylítnul ventilek :)).

            0 0
    • Pablo  

      Taky se přiživím:

      Budu mít DT Swiss X 1700 SPLINE TWO 29 a dostal jsem od výrobce kola (Canyon) info, že na to NoTubes ventilky (které má v nabídce) nejdou (takže jsou asi potřeba DT Swiss). Co jsem přečetl v X vláknech, lidi tady do ráfků cpou ventilky jakýchkoliv výrobců včetně vystřižené z duší. Na druhou stranu si pak pár lidí stěžovalo, že jim to okolo ventilku ucházelo. Takže opravdu radši jít jen do originál DT Swiss ventilků? Tady jsem našel celkem slušnou fotku ráfku s ventilkem kde je vidět vnitřní profil a možná by tam ten ventilek s kulatou gumou fakt neseděl.

      0 0
      • tonik666  

        Pokud máš ráfek se žlábkem, tak ty ventilky budou lepší. NEmusíš nutně DT swiss, Mavic dělá podobné.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Pouzival sem v ruznejch rafcich NoTubes, DT a American Classic, a vzdycky v pohode. Kdyz mi to utikalo kolem ventilku, tak byla dira v pasce v rafku, akorat ten vzduch jde ven z rafku cestou nejmensiho odporu, coz je kolem ventilku, ale kde ma ventilek tesnit, tam tesnil, a tesni dodnes :)

        0 0
    • Tehu  

      Uz kolikatym jarem uvazuji ze to zkusim. Nemam s tim zatim os. zkusenosti a je jasne ze odolnost vuci defektu ci zaceleni ran je lepsi to chapu, ale je ten rozdil v tlacich tak propastny ? Jezdim full 26" 140mm ted prechazim na 27,5 150mm plaste mam doted NN 2,4/2,25 a foukam 1,8/2 to clovek muze jit jeste niz aby se s tim dalo jezdit bez nutnosti upravy tlaku (z kopce/do kopce)? Nebo naopak se budou vice odvalovat a pojede o tolik znatelne lepe ze by bylo vyhodou spise zachovani tlaku a vetsi jezdivost… ? O nejaky uspore vahy ani neuvazuji pac v ni moc neverim :-D

      0 0
      • tonik666  

        Úpravu tlaku z kopce do kopce neprovozuju (a nedělal jsem ani na XC). Záleží jaké budeš mít ráfky, každopádně cvakání se pomocí bezduší skoro stoprocentně eliminuje.

        U bezduší je z mého pohledu podstatné mít odolné pláště se zesílenými boky, protože jakmile řízneš hodně, tak to neopravíš. A také v nich lépe drží knoty na opravu plášťů, a opravy probíhají výrazně snáze než u duší.

        0 0
      • Jarda636  

        Při váze cca 80 kg vozim na normální ježdění 1,2/1,4–5.

        Na enduro závody radši přidám na 1,4–5/ 1,8.

        Pláště maxxis verze exo tr.

        Defekty nemám jen občas dofukuju a kontroluju mliko.

        Jo a ráfky flowex.

        0 0
      • deekay  

        Ja jsem po premlouvani se letos taky nahodil bezduse.

        Vozim EXO gumy od maxxisu.

        Vetsinou byva udavana nejvetsi vyhoda, ze muzes vozit nizsi tlaky a necvaknes dusi.

        Ja osobne jsem zpozoroval neco jine a sice ze pri stejnem tlaku jako s dusi je guma poddajnejsi (logicky – chybi tam vrstva gumy), takze naopak nemusim pro lepsi grip zbytecne snizovat tlak a vystavovat se vyssimu riziku napaleni rafku o naky sutr.

        Taky to lepe odvaluje pri stejnem tlaku.

        Vozim ted P/Z cca 1.7/1.9.

        Zkousel jsem i nizsi tlaky kolem 1.5 a to se mi uz nelibilo (mozna na podzim/zimu do marastu), protoze i pres siroky rafek a pevnou EXO gumu uz to bylo znat.

        Jen doplnim ze s vybavenim mam asi 90kg.

        0 0
    • 01carbon  

      přifařím – nebylo by někde nějaké porovnání třeba i subjektivní mezi tmely NoTubes, FRM, Joes, Zerflats, Schwalbe DocBlue..

      0 0
    • Tehu  

      zeptam se prosim nekoho kdo tomu rozumi, nez se zeptam v krame :-) co bezduse v tehle kombinaci ? Bylo-by to bezproblemove… ?

      rafky : Roval traverse original nasazeny od Speslu na letosni model

      plaste : Specialized Butcher Control a Porugator Control

      0 0
      • Atilla  

        Na spešlácké ráfky stačí jen nalepit pásku a fungují v pohodě. Nahození bez problému a ještě jsem to nevyzul.

        0 0
    • Pedro404  

      Snažim se tu přes PETkovej vzdušník nahodit Ardenta, a vůbec to nechce jít. Zvenku vypadá, že plášť je v patkách, ale když do něj pustim vzduch, tak se ani nezačne nafukovat. Když sem tam zkusil dát butylovej sjezdovej plášť, tak se to chytlo napoprvý, takže problém je patrně v patce toho Ardenta. Mejdlovou vodu sem zkusil. Je možný tomu eště nějak pomoct?

      0 0
      • tonik666  

        Někdo tu psal o vlepování gumové pásky. Sám jsem to zatím netestoval.

        A nebo silnější kompresor nebo víc nabombený vzdušník (btw kolik PSI tam máš a v jakém objemu?)

        0 0
        • Pedro404  

          2L petka, 50 PSI, dřív sem nahazoval pláště i s 30 PSI. Trochu se bojim to nějak výrazně víc nabombit:)

          0 0
          • mrozu  

            Já do 2l Coca Coly dávám 70 PSI, to je podle mě rozumné maximum, ale měl jsem tam i 100 a OK. Co jsem tak zkoumal, tak exploze nastává až kolem 140 PSI, to už jsem nezkoušel :)

            Každopádně k tomu nahození, zkus ručně nahodit jednu patku po celém obvodu (nebo alespoň co nejvíce okolo ventilku), druhá pak už jde relativně snadno.

            0 0
            • Pedro404  

              Já právě nevim, jak jí víc nahodit, ten plášť vypadá, že je všude úplně v patce.

              0 0
            • tonik666  

              Já tam rval 60PSI, pak už mi to fučí pod víčkem i z hadičky. S tím jsem Ardenta nahodil.

              Máte nějaké odkazy na nějaký vhodný uzavírací kohoutek na hadičku?

              0 0
            • Rudyshy  

              smazano > reakce na stare prispevky

              0 0
      • Chlebovnik  

        Můžeš zkusit ten plášť po obvodu zkusit stáhnout co nejblíž ke žlábku ráfku (duší nebo nějakým provazem) a pak to tam fouknout.

        0 0
      • Mr.Duck  

        To je strasne moc o rafku, ted sem nahazoval mlady gumy na EX721, coz je dost nuznej rafek na bezduse, a ac to na pohled vypadalo dost natesno, musel sem tam nacpat 100PSI a bez jadra ventilku, aby se to chytlo.

        0 0
        • Pedro404  

          Jak řikam, na tom samym ráfku butylovou gumu nahodim při 40 PSI.

          0 0
    • lukasmcl  

      Ahoj, na dírách k niplům mám drobný otřepy od vrtání, mám to začistit, aby mi to po nafouknutí neškublo pásku, nebo se na to vybodnout? Dík..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.