• cuki

    Rád bych na kole udělal novej lak, nehledám nic světobornýho, jen nějakou velmi levnou identifikaci kola, aby tolik nesvádělo k odcizení, je možné rám pouze přestříkat na stávající, nebo je nutné ho nějak upravit (alespon rozbrousit vrchni vrstvu). Popřípadě jaký sprej použít? Viděl bych to asi z důvodu jednoduchosti na jednu barvu s tim že udělam nějaky šablonky a nekde tak zůstane ta puvodní

    • Vilém  

      na sprej se vyprdni, teda pokud z toho nechces delat nejaky ratbike.

      Barvu je lepsi sundat, bud barvozroutem, nebo opiskovat ap.

      • cuki  

        nerad bych se s tim nejak moc sral, ale koupil jsem jety kolo tak ho stejně budu muset kompet rozebrat vymenit nejdulezitější části. renovaci laku bych viděl tak do 500Kč

        ten barvožrout moc nefunguje, nebo je na tyhle barvy nějakej spešl? Případně jakej. Dělal jsem tak lak na dveřích a pak jsem se na něj vy… a dělal to jen pistolí, což na kole nejde.

        Proč ne sprej? bude to špatně držet nebo tak něco? Jak jsem psal nehledám extravzhled jen si ho chci tak trochu označit.

        • Vilém  

          Se sprejem je more prace, vysledek neprilis trvanlivy, naklady vcelku velke, vzhledem k tomu, jak se s tiom clovek najebe.

          Kdyz ten barvozrout nechas dlouho, tak to zpuchri a jde vcelku OK.

          Kdyz neco takoveho potrebuju, tak to sverim praskove lakovne, cena za ram s vidlici byva kolem 200,–. No na neco dam za opiskovani.

        • pavlik6022  

          komaxit tě vyjde na 500 i s opísko­váním, to se ti nevyplatí se s rámem prčit doma

        • MysoK  

          minuly rok som si daval robit komaxit na favorita aj s opieskovanim za 600,–. A to v Praze, kde je draze ;)

          • Delgar  

            neposlal bys mi prosím odkaz na tu lakovnu ? Chtěl bych si nechat přestříkat fulla. Praha je pro mě ideální, rám už si před lakováním upraví sami nebo ho musím přebrousit ? Zvládnou i nějakou lehkou grafiku, nebo to byla čistě jednolitá barva ?

            • pavlik6022  

              zítra vezu fulla na lakování , částečně jsem odstranil starý lak a lakýrník mě zdrbal že se mu to teď bude blbě dopískovávat, že je lepší to nechat původní…

            • cuki  

              to je prave to pochybuju ze se mi tam budou srat z šablonkama

              • Delgar  

                Co jsem se dočetl tak třeba v Brně s tím nemaj problém, ale nemám zatím reference na žádnou Pražskou firmu :(

                • cuki  

                  co praha zapad berounsko?

                  • Delgar  

                    No jestli tam o něčem vís tak sem s tím :)

                    • cuki  

                      to právě nevim, ale vim že v Hořovicích je lakovna. Ale já to vidim asi na ten sprej, nepotřebuju nic extra, jen aby to bylo dostatečně originální a odpudivé pro nenechavce

                      • nitraq  

                        Tak jestli to máš jen pro originalitu a proti čórkám, tak si kup zelenej nebo růžovej sprej pro geodety a nastříkej s tím kde co:) Ve škole potkávám jedno takový kolo a na první pohled vypadá strašně, ale ve skutečnosti je postavený na aktuálním deorku, takže plečka to nebude:)

            • MysoK  

              http://www.praskova-lakovna-praha.wbs.cz/ je to komaxit takze jednoliata vrstva bez moznosti sablon a nalepiek. Max ti na to dokazu spravit este jednu vrstvu priehladneho vysokoleskleho la­ku.

        • McBlacky  

          dával jsem dvě vrstvy autolaku ze spreje, cenově jsi někde na 250kč. Nastříkaný to máš za chvíli. Starej lak jsem nesundaval, protože to je moc zbytečný práce. Nijak extra to teda nevypadá, když se s tím nechceš piplat a pokud na to nedáš nějaký překryv tak to ani moc nedrží na otěr.

    • nikeid  

      zeptám se – opískovat starej a nanést novej komaxit – bude to plus mínus stejný anebo je možný že třeba ta barva bude i +200g navrch?

      • pavlik6022  

        no v mým případě učitě váha naroste, chci barvu v matu, takže budou 2 vrstvy , jinak by jsi na tom měl být při jedné vrstvě s váhou cca stejně

        • jIrI___  

          Doufám, že chceš zprznit něco jiného než toho Radona v rawu…

          • pavlik6022  

            chtěl bych mít tvoje starosti

            • jIrI___  

              To každý ;). No ale evidentně to půjde na Radona, jsem zvědavý na výsledek.

              • pavlik6022  

                no to já taky :) – Ráďa pracuje na polepech , rám se pískuje a v týdnu ho budou lakovat na 15 pr. mat Ral 1026, tak budu mít na vánoce bude „new“ bike :))

                • Cipísek  

                  Tý jo, tak to pak nahoď fotky.

                  To ani nebudeš muset používat světla, budeš svítit rámem. Ale může to vypadat zajímavě

                • nemesishard  

                  tak to som zvedavý na finish. Určite to bude cool :-)

                  • pavlik6022  

                    no jsem „lehce“ nervozní co z toho vyleze :)

                    • nemesishard  

                      no tak ako to dopadlo ? bude foto?

                      • pavlik6022  

                        Hoj,

                        Dnes bude hotovy, prave nahazuji bezduse, cekal jsem jeste na vycentrovani novych rafku tak behem zitrka ho nafotim a dam sem fotku.Bohuzel ale barva nevysla ulne podle mych predstav, ale libi se mi i tahle :-)

                      • pavlik6022  

                        tak jsem ho složil, na fotce ta barva vypadá ještě trochu jinak než na denním světle, ale pro představu myslím stačí :)

                        • lukas aka mitro  

                          trochu vyblita, predpokladam ze mela byt sytejsi, co?

                          Ale jestli ti je to moc lito, poslu ti sadu zvyraznovacu;)

                          • pavlik6022  

                            líto mi to není, na hovno se ale fotí, pokaždé to vypadá jinak než v reálu :)

                        • jirkact  

                          1026 prej neni k sehnání – mi tvrdil borec v lakovně

                        • svářeč  

                          pěkná práce.

                          dá se říct,že jsem se díky tobě vydal podobným směrem…

                          já zatím bez laku,páč bílá je dobrá:-D

                          • pavlik6022  

                            Díky, jsem rád že jsem do toho šel, nasbíral jsem zase pár drahých zkušeností – třeba že nemám nechávat zaslepení trubek před pískováním ani maskování uložení ložisek a čepů před stříkáním na lakýrníkovi, protože ani jedno z toho neudělal…

                            Když jsme se domlouvali před lakováním tak tvrdil že všechno zadělají ale úplně se na to vysrali.V nas­tříkaným rámu mi ještě doma šustily pískovací kuličky, závitníkem jsem musel projíždět všechny úchyty na bovdeny a o škrabání uložení ložisek skalpelem ani nemluvě. Třešničkou na dortu byly zapečený kuličky v nějakým sajrajtu co ním mažou středovou mufnu před lakováním. Sice tam nebyl lak , ale hodinu jsem čistil závity abych mohl našroubovat misky…

                            Naopak ale nálepky od RáďiBF byly opět bleskově hotové a přesně dle mých představ :)

                            • svářeč  

                              jo to znám,prošel jsem pár firem kde se konstrukce lakují a vím co někteří lakoši dokážou.sám bych si vše ucpal sám a nevěřil jim.ale už pozdě ti to říkat.aspoň máš teď k rámu lepší vstah:-D

                              hoď nové foto k sobě do profilu,spodní polep je jaký?

                              vše je pod lakem?

                              polepy sis sám namaloval a nebo vše zařídil Ráďa?nechával jsem u něj také cosi dělat,ale zřejmě neměl čas a pak to nějak vyšumělo tak to nedopadlo.

                              pokud se někdy rozhodnu pro jinou barvu rámu,vyberu oranž,modré doplňky se k tomu taky hodí.

                              nebo zrovna přestavbu na LV v oranžové:-D

                              • pavlik6022  

                                už jsem si nechal u Radka dělat polepy na Lyrika a stejně jako teď mu stačilo poslat jpeg + rozměry nálepky a o ostatní se postaral už on. Tentokrát mi poslal hotové dvě velikosti a samozřejmě že jsem vybral jeho variantu :)Na spodní rámovce je nápis SLIDE

                                Nálepky se musí hodit pod lak aby se tak snadno nestrhly. navrhoval mi to i lakýrník, potřeboval ale nějaké spec. tepluvzdorné. Na radu Radka jsem použil k přestříkání obyč akryl lak a je to taky ok.

                            • svářeč  

                              btw:jsem ti psal maila asi před týdnem a taky nějak vyšuměl.už není ale aktuální:-)

                            • standoslav  

                              Lakýrník je lakýrník, tzn. že pokud to není cyklista, zajímá ho lakování, ne závity a ostatní cyklošpeky. (2r. jsem lakoval, ale jen rámy kol).

                              • pavlik6022  

                                to nikdo netvrdí, ale pokud tě před lakováním přesvědčuje že se o zaslepení všech závitů postará?…

                        • Kubiczech  

                          Raw byl sice lepší, ale díky těm modrým kolům ta žlutá nevypadá vůbec špatně. Mouchy na to půjdou… (:

                        • nemesishard  

                          moc pekné, Gratulujem :-) Na druhej fotke vidím, že v zadnej stavbe máš miesta dosť. Ja som musel miniona 2,5 odtial vyhodiť preč lebo som pri čistení zistil ze mi začal vydierať zadnú stavbu pri vahadle :-(

                          prajem vám šťastný nový rok 2014 :-)

                          • svářeč  

                            na svém slide 140 dám max NN 2,35 taky díky horní výstuze u vahadla.ono i s tímhle pláštěm v blátě si trochu piluju do rámu:-(

                            lakovaní ale kvůli tomu zatím není v plánu.

                          • pavlik6022  

                            Ani bych se nezlobil kdyby ho tam bylo víc , mám tam HD 2,3 a je to na hraně .Teď se mi doma ještě válí Slide 2013 a je tam místa víc, posunuli výztuhu víc nahoru a z. stavba je širší než u 2012.

      • Lucase  

        U mého rámu to bylo ještě o pár gramů méně. Černý, matný komaxit.

        • Delgar  

          Zeptám se, jak je to s vypalováním u komaxitu? Neuškodí vypalování tomu hliníkovýmu rámu ?

          • Georrge  

            mohlo by, záleží co máš za rám, jestli ho po svaření tepelně upravovali.

            • Vilém  

              Jo? A jak myslis, ze tech 180st tomu ramu muze ublizit?

              • Georrge  

                vyziha ho – snizi pevnost. Zalezi v jakem stavu je ram pred vypalovanim a jak dlouho se to vypaluje.

                • lukas aka mitro  

                  Nektere ramy meji/mely komax uz od vyroby…

                  nevidel bych problemy kde nejsou…

                  • Georrge  

                    pokud s tim vyrobce pocita tak samozrejme problem neni :) spousta vyrobcu ostatne ani tepelne neupravuje ramy po svarovani, vyhodou je nizsi cena a chybejici pevnost dozenou pridanim materialu.

                    jenze nevime o jaky ram se jedna, na co takovy ram chce, takze upozorneni se hodi vzdy. Na nejaky ram na praseni bych si to netrouf, tam muze byt snizeni pevnosti opravdu poznat, na obycejne kolo je to fuk…

                • pavlik6022  

                  blbost, včera jsem to řešil v lakovně, lakýrník chtěl vědět co je rám za slitinu a dle toho nastaví max. teplotu a čas, jinak jak říká Lukáš, spousta alu rámů má komaxit už z výroby

                  takže se není čeho bát

                  • Georrge  

                    tak jiste, pokud se to nastavi tak problem neni. Jakykoli tepelny zasah do ramu ale problem je, pokud si napred nezjisti vlastnosti materialu a jeho zmeny za urcitych teplot, a samozrejme pokud si nezjisti jake teploty a po jakou dobu v te lakovne budou. Ja myslim ze neni na skodu na tohle upozornit, ale pokud to ma na jezdneni pro rohliky tak samo to nema cenu resit :)

                    • Fran-tic  

                      u hliníkových slitin ale to není tak zásadní jako u železa. vznikne ti přesycený matroš a se stárnutím se ti dokonce vytvrdí. samo ale záleží na složení toho hliníku.

                  • Delgar  

                    a kde nakonec lakuješ ?

                    • pavlik6022  

                      jmh.cz – jejich šéf k tomu přistupuje opravdu až vědecky, jsem zvědavý na výsledek, v pátek si pro něj jedu

                      • jIrI___  

                        Nechával jsi ten rám i otryskat nebo nějak jinak upravit před lakováním?

                        • pavlik6022  

                          za to mě právě sprcal, dělal jsem to odstraňovačem, ale na některých místech se mi nepodařilo lak odstranit – např. patky, úchyty, sváry , takže s tím teď prý bude mít víc práce na pískovačce (kuličkama) Pokud v lakovně má pískovačku tak lak nechat raději na rámu. Cena i s pískováním je neuvěřitelných 450,–

                          • lukas aka mitro  

                            hmmm..slusny:)))

                          • jIrI___  

                            Já právě minulou zimu měl taky roupy a zjišťoval jsem možnosti opískování rámu v Ostravě a když v různých podnicích zjistili přibližné rozměry trubek a hmotnost rámu, tak se jim do toho pískování zrovna dvakrát nechtělo. Tak jsem se na to vyprdl :). Ale je fakt, že jsem to zjišťoval v klasických firmách, ne u žádného „specialisty“ na tyhle plechovkové rámy.

                            • nitraq  

                              Takže pískování je vlasně jen další formou gramaření:-))

                            • standoslav  

                              Já jsem v mládí pracoval v jediné Ov lakovně kol a jako závoďáci jsme si kola nechávali stříkat skoro na každou sezónu. Rám by měl být vždy čistý, tedy bez původního laku, tehdy jsme ho opalovali plamenem, kartáčovali ten narušený lak ocel. kartáčem a dočistili smirkem .Jebačka to je tak na hodinu, pro odborníka, ale nehrozí zničení rámu, jako při pískování.

                              • lukas aka mitro  

                                neni ocel jako hlinik…

                                • standoslav  

                                  To máš pravdu, já jen napsal jak to bylo. Co teď s těmi novými nevím, nevím ani kde teď je tady na Ov lakovna, kde jsou lidi se vstahem k lakování rámů kol. Mám jednoho krasavce, co by to potřeboval a tak se zeptám kámošů, kde, jak a za kolik.

                                  Chce to firmu, kde to umí, kdysi mi lakovali časovkové v autoservise, nedali tam základovku a rám normálně korodoval pod lakem, jak Škoda 100. :-)))

                                • Vilém  

                                  A taky neni strikanej lak, navic za cara Klacka, jako komax.

    • king-bike  

      Sterba v Praze strika ramy… podivej se na www

    • Pedro404  

      Přemejšlim o výměně laku na pevňáku, ale u hlavy je ze stran vyztuženej dvěma plochejma destičkama, takže je tam špatně dostupná prohlubeň (http://www.pinkbike.com/photo/9886783/ Pude to opískovat? Nebo to bude chtít louhování?

      • lukas aka mitro  

        tady zadna spatne dostupna prohlumen neni, pokud myslis zezadu (smerem k sedovce), tak to ti asi rekne piskovac zda to pujde…ale imho poku tam muzes pichnout prstem, tak pisek se tam dostane:)

        • Pedro404  

          Jo, zezadu, nenašel sem fotku z tý strany, zkrátka tam je díra až ke spoji horní a dolní rámovky.

    • Delgar  

      Ještě mě napadlo, že bych zkusil udělat RAW hliník tzn. sundat z rámu původní lak smirkem zrnitosti 600 a více. Nemůže pak rám reznout či tak něco ? Bude třeba nějaká dodatečná úprava ?

      • jIrI___  

        Maximálně zoxiduje. A přeju příjemnou zábavu při smirkování :)

        • Delgar  

          Toho se právě bojím, abych rám nějak nezničil. To že to budu dělat celou zimu tak s tím už jsem se smířil :D

          • TJK  

            neznicis.. ale priprav se na zhuntovany pazoury a permanentni picovani co sis to vymyslel po 5ti hodinach brouseni kdy budes tak nekde v prvni tretine ramu :-DDD

            • Delgar  

              Já mám rám v RAW hliníku jen spodní trubka je hnusně řerno růžově nalakovaná od Canyonu tak toho se chci zbavit

              • TJK  

                nech to sežrat barvožroutem.. podle mě pod tím bude stejnej povrch jako jinde na ramu… nebrousil bych to

                • Delgar  

                  Ty jo nevím, já byl k chemii vždycky dost skeptickej. Když to vybrousím rukama tak vím že to nezvořu. Bude to v něčem lepší když to nechám sežrat barvo žroutem než když to vybrousím ?.

                  • TJK  

                    když to sežere barvožrout sleze jen lak.. zbytek plastovou špachtlí stáhneš umyješ a máš hotovo… když to budeš brousit na 100% budeš mít to broušení úplně jiný než zbytek rámu a věř mi že to nedoladíš a může to být hnusný :-D

                  • Georrge  

                    barvožrout je v klidu, povrch ramu co budeš mit pod tím pak přejedeš smirkem nebo možná líp kartáčem na vrtačce, a budeš mít krásný škrábaný povrch :)

    • makimaki  

      Omlouvám se, přiživím se:

      Chtěl bych „něco“ udělat s ocelovou vidlicí silničního kola je bez barvy v surovém stavu – buď vyleštit a stříknout bezbarvým akrylátem nebo dát barvu světle šedou jako samolepky na rámu. Jak by jste postupovali vy?

      • Luker  

        Já bych dal tu světle šedou barvu, takže normálně komaxit, takhle tě to vyjde na pár korun a s výsledkem budeš určitě spokojen.

        • makimaki  

          Přemýšlel jsem i o černé, ale tenhle Štěrba má jiný odstín černé, i vidlice od Forta v originál barvě nepasovala – ta světle šedá bude asi dobrá.

      • alinceb  

        Já bych tam hlavně v žádným případě nedával tuhle vidli…

    • Raider  

      Jak by se dal udělat nový lak na carbonovem ramu? opiskovat nejde a kdyz je trochu odrany nebo oloupany jak to dál řešit?

    • svářeč  

      dám to sem…za korunku vidle se omlouvám,nějak mi to ulítlo.

    • Mark-H14  

      Trocha oživení…

      Chtěl bych nastříkat hliníkový rám a karbonovou vidlici. Někdo radí původní lak dolů, někdo zase klidně na původní lak. Dnes jsem se také dozvěděl, konkrétní příhodu, že hliníkový rám po opískováni v jednom místě, kde už byl asi dosti tenký následně prdnul. Ideálně prý lak odstranit louhováním, ale zatím jsem nenašel kde by to na Severní Moravě dělali. Karbon vidli asi jen zbrousit. U komaxitu je problém s nálepkami pod lak a stejně karbon vidle by do pece nešla.

      Dvě lakovny, které jsem navštívil … raději nebudu rozepisovat.

      Neměl by někdo konkrétní tip na lakovnu, kde s tím nemají problém? Ideálně v okolí OV, OP, FM …

      Zkušenost s louhováním na Severní Moravě? Díky

      • Mark-H14  

        Tak v jiném starším vlákně jsem se zase dočetl, že louhování údajně na hliník také ne. :(

        • Ralan  

          To mi taky říkal známý, který dělá airbrush. Prý to ale někde posílá na chemické odlakování, za rám to vychází cca 200 kč, akorát nejdražší je pošta, takže posílá vždy několik rámů najednou.

          • Mark-H14  

            Neuměl bys mi to zjistit, kde to posílá? Dík.

            • Ralan  

              Zkusím, dlouho jsem s ním nebyl, tak snad ho nějak odchytnu :)

            • Ralan  

              Bystřicko-Povrchové úpravy, a.s.

              Z webu:

              „Odlakování kovů a popřípadě určitých plastů v činidle na bázi horké koncentrované kyseliny sírové.

              Vzhledem k tomu, že používáme i kyselinu sírovou s nadstandartní koncentrací, můžeme zaručit vysokou kvalitu u zboží určeného k novému lakování a absolutní neporušenost povrchu zboží.“

          • Vilém  

            No jestli to chemicke odlakovani nebude prave to louhovani:) I ruzne barvozrouty jsou na teto bazi.

            • Ralan  

              To jsem se právě ptal jestli to není louhování, říkal že ne, kvůli ložiskům apod. Jako nevím kolik setin toho materiálu ubude, tak jestli by to na ložiska mělo vliv, ale louhování že to není…

      • Luker  

        Zkus zavolat tady, je to velká lakovna tak by mohli vědět co s tím..

    • gersa  

      Oživím – nemá někdo tip na lakovnu v okolí Pardubic?

      Dik

    • jIrI___  

      Máte někdo vyzkoušenou lakovnu v okolí Ostravy, kde by byli ochotni nalakovat hliníkový rám včetně odstranění původního laku?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse