• Featherbed

    Zdravím,

    předem se omlouvám, nevim jestli je vhodné řešit takhle trable tohohle druhu, ale já se nemůžu rozhodnout, tak jsem se rozhodl vložit důvěru do všeznalého BF :)

    Zkusím stručně nastínit situaci – je mi 16, na vrcholové úrovni jsem sportoval a občas jezdil na kole. Pak mě po problémech s kolenem kolo dost chytlo a tuhle sezonu jsem celkem intenzivně objezdil na kole s mixem Deore a Alivia a s měněnou vidlí za upravený Epicon. Jel jsem asi tři závody – první byl takový zahřívací, výsledek mě samotného překvapil jako dost dobrý, druhý byl Ještěd Tour KPŽ, kde jsem si jel s luxusním náskokem pro stříbro a trhnul jsem řetěz a dojel desátej a ve třetím jsem se půlku závodu trápil, prozřel jsem a uvědomil si, že na bednu mimo kadety opravdu jezdit nebudu a že nemám čas na to, abych dělal cyklistiku vrcholově. Leč kolo mě stále baví a ted se nemůžu rozhodnout – chtěl jsem si koupit ted na podzim silničku, nějak s ní dojezdit tuhle sezonu, v létě s ní jezdit do školy, cca 15km od domova mám možnost se skoro kdykoliv koupat v bazénu, takže na to taky a k tomu na jaře přikoupit nějakého rychlého fulla typu Anthem nebo Spark na ježdění po Jizerkách a občasné závody. Varianta to je finančně celkem náročná, ale snad bych ji nějak unesl… Ale varianta číslo dvě je ta, že tuto sobotu budu mít pravděpodobně ojedinělou možnost koupit fajnovou, skoro neježděnou HT raketu na XTR asi za 38k, možná ještě levněji… podobnou cestou jsem se chtěl vydat po tom KPŽ, kdy jsem si myslel, že jsem mistr světa a že i v kategorii do 18 let budu objíždět okolní závody s ambicemi na bednu, ale ted bych se možná radši vydal cestou pohodlí u fullu a mít tu silničku na popojíždění… a ted babo raď :)

    Pořád nevím na čem jsem, tenhle rok jestli vůbec tak pojedu možná jeden-dva závody, ale aspon pro orientaci – poprvé jsem jel krátkou Jizerskou 50 a skončil v kadetech šestý, celkově někde kolem patnácti, pak to KPŽ, o kterém jsem již psal a pak Bike Babí léto, které se totálně nepovedlo – pršelo, byl jsem před ním nemocný, nefungoval mi tepák, den předem jsem asi v 8 večer zjistil že se závod jede už druhý den a ne až v neděli, takže jsem den před závodem večeřel housky se sýrem… no bylo to celé naprd a nevím, jestli je to stadium, ve kterém ted jsem reálné, nebo jestli je to zkreslené zklamáním z toho závodu, myšleno jestli mi ten závod otevřel oči a nebo jestli v mých očích zbytečně zhoršuje situaci… cyklistiku na vrcholové úrovni nebudu dělat nikdy, to vím jistě, ale přeci jenom do těch 18 by se dalo ještě s celkem malým úsilím jezdit velmi dobře v porovnání s hobby konkurencí, ale jsem smířený s tím, že budu dobrý hobbík a ne průměrný profík.

    Láká mě zkusit silničku, láká mě zkusit fulla… ale slušnej full+použitelná bazarová silnička to je tak 60 000,– a to HT by bylo dejme tomu i se silničníma pláštěma na to popojíždění, kdyby se mi chtělo přezouvat, za 40.

    Myslíte si tedy, že pro moji situaci je lepší koupit silničku a na jaře fulla nebo koupit raketu HT a jezdit s ním všude?

    Předem moc díky, já už si vážně nevím rady…

    0 0
    • LáďaH  

      No, jak se koukám na český silnice, tak silničku bych až tak nebral, ale na silničce sem nejel, takže hodnotim jen podle stavu českých silnic. Já osobně sem taktéž přemýšlel, zda mám jít na jaře da fulla, či HT, ale HT zvítězil, za stejný peníze budu mít lepší výbavu. Nabídka HT s XTR za 40 000 je velmi výhodná. Teď de taky o to, jaký je tam rám a zbývající komponenty. Skus si říct, co je pro tebe plus na HT a mínus na HT, a to samý si říct o fullu, + a -. Taky si skus říct, co od toho očekáváš apod… Já osobně bych bral HT.

      0 0
      • DalajVladan  

        já myslím, že mu tu primárně nejde o výběr typu kola, i když to tak prezentuje:)

        co dělat, když profi být nemůže/nezvládne a s průměrem se nespokojí:)

        já tohle řeším s kapelou … makáš jak barevný a stejně nemáš šanci dostat se mezi tu elitu, která pro to má diametrálně rozdílné podmínky:)

        moje rada, je taková, že pokud tě to opravdu baví, tak to dělat na takové úrovni, na kterou prostě máš .. pokud bys slevil, tak tě to bude mrzet a pokud by ses tomu oddal na 120%, tak je nejisté, jestli ti to v životě k něčemu bude:)

        co koupíš za kolo bude jasný, jakmile si ujasníš co chceš … a to ti neporadí nikdo na světě:)

        0 0
        • nox159  

          moc pekne napsane,

          proste nikdy nebudeš mit takove podmínky jak ti mezi ktere se chces dostat, je to hnus ale je to bohužel tak :(

          0 0
    • Hornet  

      Ja by som isiel do „HT rakety“ :-) teda ked mas teraz na to prachy, rozhodnut sa musis ty sam, toto je moj nazor. Urcite sa tu objavi vela zastancov toho druheho riesenia :-)

      Co bolo spatneho na „houskach se syrem“ ? Nezapasovali ti?

      0 0
      • Featherbed  

        Jsem zvyklej na místu těstovin a po tomhle jsem chytil asi na dvacátym km solidní hladák… ale bylo špatně víc věcí ,tak se to všechno sečetlo a prostě byl závod propadák, tohle je jen jedna věc…

        0 0
        • jIrI___  

          Podle mě to zbytečně moc prožíváš ;-). Je ti 16, všechno máš ještě před sebou.

          0 0
          • Featherbed  

            Jasný, neřikám že kvůli jídlu byl závod špatně… ale byl jsem unavenej po dni předem, při závodě mě bolelo koleno, po chvíli se to bloklo i v hlavě, což byl dost zásadní problém, spiklo se proti mně všechno co mohlo… prostě se to nepovedlo a aspon jsem se poučil a příště si na některý věci dám větší pozor :-)

            0 0
    • vset  

      Je to opravdu tezke rozhodovani ja osobne mam fulla a uz bych ho za sebelepsi HT nemenil.

      Ale v tvem pripade pokud ti jde predevsim o zavody a umisteni tak bych asi radsi bral taky to HT z duvodu jak psal vyse Lada

      0 0
    • Smazaný účet  

      I za mě HT. Dle potřeby taky radši přezuju (viz profil).

      Silnice sou fakt mizerný a když jedu něco delšího s obutím na slicky, tak občas i na silnici nechávám otevřenou vidlu, protože bych měl jinak vyklepaný všecky zuby.

      No a časem chrtího fulla :)

      0 0
    • ZuzicK  

      V tomto případě hlasuju pro HT. Ve variantě full+silnička bys měl obě kola průměrný, oproti variantě parádního HT, za ty peníze. A pokud ještě zvažuješ závodění, tak je HT jasná volba ;) Pokud chceš víc jezdit a závodit na pohodu a nechrtit na bednu, klidně ber full+silnička ;)

      Jinak pěkný a rozumný příspěvek oproti některým tvým vrstevníkům tady ;)

      0 0
    • JakeF  

      Hele, teď jsem si tak uvědomil… Ty mi píšeš na kolo, že mám vyměnit rám, kola a vidli a sám jezdíš na Alivio+Deore+E­picon? No to čumim, co si dovolíš. Tvoje odpoveď u tý mý trasy podobně. Že jsi jednou jel na druhý místo v kategorii pod 16let tě rozhodně nepovyšuje nad ostatní (nevim, jak jinak slušně označit posuzování cizích výkonů slovem „mentál“), pochybuju, že bys ten můj čas dal, navíc bez jakejchkoliv gelů, ionťáků apod. a i tak, já pořád nejel naplno. Bral bych to od nějakýho 30ti letýho borce, co jezdí závody v horních pár procentech startovního pole, ale ne od nějakýho 16ti letýho klučiny, co má akorát plnou hubu keců (a evidentně hromadu peněz od rodičů, když uvažuje o takovejchhle bajcích).

      Jinak bych osobně šel do HTčka. Full je pohodlnější, na dlouhejch trasách možná i výhoda, ale co seženeš za 40 tisíc za fulla? Rozhodně nic srovnatelnýho s raketou na XTR. Chtělo by to vědět zbytek složení a jestli to nebylo „jeté rekreačně 500km dívkou po asfaltu“, ale stejně by u mě HT s vyhlídkou na závody asi vyhrálo.

      0 0
    • Snowball  

      Schvalujem ti silnicku, lebo ked chces cosi natrenovat tak bez nej to nepojde. Nemusi to ani byt nic extra material.

      Jazdeny HT za +/-38t Kc by som prenechal nejakemu inemu zaujemcovi :)

      Byt tebou, kupim si full priblizne na urovni sady SLX, a s tym jazdim maratony pre radost, najdem si partiu kde by ma to bavilo, a nemal by som prehnane ambicie. Vytrvalostne discipliny su nieco, kde mozes na slusnej urovni jazdit do 45 rokov, cize nemas sa kam ponahlat. Uzivaj si to, a jazdi tak aby ti do tej 40ky vydrzali klby a platnicky ;)

      0 0
    • Daf  

      Myslím, že v tvém věku není třeba hned po prvních neuspěších končit se závoděním. Ono totiž to ježdění v mladších kategoriích mi přijde trochu nespravedlivé. Totiž ve stejných letech někdo vypadá jako úplný mlíčňák a druhý naprosto dospěle. Nenech se hned odradit. Ve 20-ti na tom už můžes být úplně jinak, protože tělo bude v plné síle. Na trénink si pořiď silničku a na krátké závody bude ideálni ten závodní HT.

      0 0
    • McBlacky  

      souhlasím s Dafem, totiž konečně někdo kdo opravdu dobře závodí a ne BF teoretik.

      i já v tvé situaci bych si koupil tréninkovou silnici cca do 20tč. a závodní HT, nabídka na stroj na XTR „lehce jetý“ – to může být past ani nevíš, aby jsi pak nebrečel až ti začnou odcházet díly.

      lepší je koupit bud levnější bazarovku okolo 25tkč dají se sehnat solidní rakety s váhou okolo 10,5kg s tím, že něco vyměníš, nebo koupit nové kolo se slabší výbavou.

      0 0
      • black.horse  

        naprostej souhlas, podle mě snad až na výjimky nejužší špičky, se člověk do solidní formy dostane skoro kdykoliv, spíš záleží na vrozených dispozicích a na tom, co je schopen sportu obětovat a jaké má možnosti. A to že je mu 16, mu naopak dle mě dává obrovskou výhodu, je mladej a může se vyvíjet a hledat si svoji cestu. A když jedna sezona je pro něj neuspokojivá, je to naopak k dobru se zamyslet proč a co je špatně a má ještě hezkou řádku let aktivního sportu na to, aby s tím něco udělal a splnil si své sny.

        Ke kolu za mě, začal bych silnicí a trénoval… pokud současnej bajk je schopen objet ten závod (holt to není raketa dle poslední módy) soustředil bych se na to mít základ, tj. silnici a výbavu na trénink, oblečení do počasí atd… a bajka doladil až postupně. Imho je na prd mít raketu na XTR, když venku je kosa a člověk nemá ani pořádnou bundu:-/ takže odspodu, nejdřív cvičiště a postupně bojiště…:-)

        0 0
    • Splinter  

      Jak dál? Co dál? Nic dál.. 2 sifony…

      Ne vážně, koupil bych silničku, něco najezdil a třeba v průbehu roku něco postavil.. Sám sem taky stavěl bajka skoro 3/4 roku..

      XTRko tě nespasí, radši natrénuj, postav něco solidního časem (máš ho spoustu) a budeš překvapenej jak to jede:)

      0 0
    • Featherbed  

      Abych nepsal pár slov za každý post :-)

      ad HTčko – je ježděné minimálně aspon co říkal majitel a budu mít možnost ho vidět a vyzkoušet, takže v tom nevidím nějaký větší problém… a když bude vypadat zle, bude všechno jednodušší a koupim tu silničku a později fulla :-)

      Jde mi o to, že když ne ted, tak pak už se bude takhle osazené HT za tyhle peníze shánět dost špatně… jinak rám je topmodel od Duratecu. Silnic se taky trochu bojim, ale bydlím dá se říct na venkově, kudy vede cesta k dálnici a za barákem začíná cyklostezka – z tohohle pohledu mám podmínky velmi dobré.

      Fulla bych chtěl moc… ale slušnej závodní full mě bude stát rozhodně víc než těch 38k za který můžu mít raketu HT, která bude na závody vhodnější, ale jak říkám, nikdy už nebudu mistr světa a ten komfort u fullu je fajn věc, zas ale musim zohlednit i finanční stránku věci a tady vyjde varinta s HTčkem tak na půlku, tipuju.

      ad mlíčňák a dospělák – myslim si, že cyklistika je zrovna jeden ze sportů, kde tohle moc roli nehraje :-)

      Silnice a HTčko se mi moc kupovat nechce, když už budu mít HT tak na něj hodim silniční pláště(nebo nějaký levný tréninkový kola s nima) a můžu vesele najíždět a používat to jako dopravní prostředek… chápu, že to nebude jako silnička, ale zas se to od ní podle mě nebude lišit natolik, aby se vyplatilo ivestovat další spousty tisíc… je pravda že ohledně věcí na sebe na tom taky nejsem zrovna nejlíp, ale budou Vánoce, tak to nějak pořeším :-) a stavět fulla… taky jsem o tom přemýšlel, viděl jsem za 15k rám Anthema a pamatuju si, co byl Hnoj schopnej vykouzlit, když jsem přemýšlel o stavbě HT… chtěl jsem si zjistit, jestli je ještě k mání, ale už jsem ho nenašel, kdybych to HT nekoupil, tohle mi taky připadá jako dobrá varianta…

      Když si to tak shrnu, tak kdybych vyhrál 100k ve sportce, tak nepřemýšlim a beru silničku a rychlého fulla, bohužel mé finanční možnosti jsou celkem omezené, tak asi hlavně kvůli ceně a sekundárně taky kvuli závodům vezmu to HT, když bude v pořádku… sice si nemyslim, že třeba ten Anthem by mě na závodech brzdil… ale holt taková sranda taky něco stojí… tak zatim moc díky za rady a po víkendu napíšu, jak jsem dopadl :-)

      0 0
      • jIrI___  

        Tak pokud je to Canner komplet na XTR, ježděný dívkou po polních cestách :) za 38k, asi bych neváhal a bral ho.

        0 0
        • Featherbed  

          Jo, canner, sid, XTR včetně brzd a kol a karbonový kliky FSA.

          Ještě k tomu chrcení na bednu – samozřejmě že když na to budu mít, tak chrtit na bednu budu :-) ale už si nemyslím, že bych to tak dělal na každém závodě, to „pokud chceš víc jezdit a závodit na pohodu a nechrtit na bednu, klidně ber full+silnička“ mě tak trochu nutí k zamyšlení – kdybych to musel říct ted, tak bych se asi takhle charakterizoval, ale kdo ví, jak budu jezdit za rok, za dva a jestli s mym kolenem budu vůbec jezdit :-)

          JakeF: jo, nebylo to vhodné, ale znáš to, byla zlá slina a tys mi byl podle vyjadřování tady na foru krajně nesympatický, tak to holt šlo ven, neber to nějak osobně :-)

          Hromadu peněz od rodičů – no kéžby, jsem rád když vůbec nějakou korunou přispějou, jinak mám něco našetřeno + peníze z brigád, proto u mě hraje tak podstatnou roli cena a proto i když bych radši bral silničku a fulla, pravděpodobně koupím HT…

          0 0
          • JakeF  

            Otázku sympatií a nesympatií na fóru asi nemá cenu řešit, ale podle tvý odpovědi soudim, že budeš rozumnější člověk, než za jakýho jsem tě původně považoval.

            Jestli máš našetřeno v 16ti letech 40tisíc z brigád, tak to máš můj obdiv. Já na svym kole sám platil akorát CrossRidy s pláštěma.

            0 0
            • Featherbed  

              Mám něco pod třicet a desítku slíbenou za to, že nechám svoje současné kolo v pojízdném stavu a bude na něm moct jezdit má biologická stvořitelka… současné jsem tehdá dostal za studijní výsledky, takže nějaký support od rodičů tam samozřejmě je, ale ne že by řekli vyber si k narozeninám kolo :-)

              0 0
      • raceman  

        ad full… k čemu??? v 16ti? ht na závody je mnohem rychlejší, obratnější… ve tvojem věku se tahat s fullem je blbost…

        ad mlíčnák a dosplělák… cyklistika je právě jedním ze sportů, kde to ku*va roli hraje…

        ad bajk se slejkama… ani za boha ti to nenahradí silničku a kvalita tréninkových km bude horší… navíc je provoz bajku o dost dražší…

        a ještě něco… jestli si myslíš, že závody typu kpž apod ti do budoucna k něčemu budou, tak ani omylem… jestli máš opravdu zájem se nějak vypracovat, tak si najdi v okolí pořádný tým a trénuj pod dohledem…

        0 0
        • JakeF  

          K tý poslední větě. A kolik jich tak po ČR je? Docela by mě tenhle přístup lákal, jenže v okolí jezděj týmy jen pro radost, člověku daj maximálně dres a nějakou drobnou slevu a do velkejch týmu se dostat, to mi přijde utopie.

          0 0
          • raceman  

            v jeho věku rozhodně tým věnující se mládeži, a těch je většina na silnici… tudíž silniční tým… na bajku se totiž rychlost trénuje těžko… když je dobrej, nebo příjde k trenérovi a řekne, např dělal jsem závodně hokej, začlo mě bavit kolo, tak ho určitě nepošle do pr…

            0 0
            • JakeF  

              A v mym věku? Přijde mi to tady s těmi týmy docela bídný… Sám se člověk nedonutí tak často, aby jel fakt na hranici a jezdit s kamarádama? No, zábava to je, ale cyklistickej trénink se tomu fakt moc řikat nedá.

              0 0
              • raceman  

                no jestli máš jen bajka, tak to je těžší… hledal bych podobně zaměřené lidi, kteří to myslí s tréninkem vážněji než odpolední výlet zakončený pivem… né že by pivo po tréninku bylo na škodu :-) třeba na místních hobby závodech, tady na fóru, nebo se stačí dívat kolem sebe…

                0 0
                • JakeF  

                  Pár lidí znám, ale nikoho s ambicema na cca prvních 10% startovního pole. Znám jedinýho takhle závodníka a ten jezdí spíš silnici nebo zase technickou jízdu na fullu. No co, mám letos maturitu, tak budu trénovat sám co to dá, zkusim vyjet nějakej slušnej úspěch a pak se můžu začít poohlížet po týmu, až budu v Praze na vejšce.

                  0 0
                  • raceman  

                    umístění bych vůbec neřešil… vykašli se na půlmaratony apod, a objezdi nějaké místní xcčka… uděláš pro sebe lépe a navíc tak určitě někoho z okolí poznáš…

                    0 0
                    • JakeF  

                      Snažím se objíždět všechny zajímavý závody v okolí, ale moc jich neni a vzhledem k tomu, že mám minimální možnosti dopravy, tak jsem právě chtěl najít alespoň team, co by mě ráno naložil a odvez do místa konání závodu :(. To by mi v tuhle chvíli stačilo. Jinak proč jsou maratony špatný? Jel jsem krátkou trasu Krakatitu a je to moje zatim zdaleka největší zkušenost a nejlepší umístění.

                      0 0
                      • raceman  

                        na pulmaratonech neziskas rychlost a vybusnost… nerikam, ze je spatny cas od casu si nejaky zajet, ale ne se na ne v 16ti ci v 18ti specializovat…

                        0 0
            • beeker  

              To s tím hokejem a ježděním na kole taky začínám řešit, hokej hraju 7 let, a ted mě taky chytlo kolo(letos skoro 5tisíc najeto, pro mě je to hrozně moc :-), tak uvidím po sezoně co dál…

              0 0
              • jIrI___  

                To jsi na tom úplně stejně jako já. Od 7 do 15 roků jsem hrál hokej, pak mě chytlo kolo a dal jsem hokeji sbohem. Ale vliv na to mělo i to, že jsem začal dojíždět na střední školu a už bych nestíhal tréninky.

                0 0
                • beeker  

                  Tak to já nejspíš dojíždět nebudu(počítám žes musel jezdit na Vsetín, že). Hokej i kolo mě baví poměrně stejně, ale hokej je náročnější, taky každý den mě musí někdo dovézt na tréninky(do Rožnova), každý den na ledě, jinak se do toho pak blbě dostává, zápasy – to je celý den v čudu…Kvůli tomuhle mi to kolo vyhovuje víc, můžu si vlstně vybrat kdy pojedu. A navíc mě spíše baví vytrvalostní a individuální sporty(kolo, plavání, lyže), já ještě chodil rok do tenisu(když jsem měl asi7 let), to by mě bavilo víc a zůstal bych u něj než u hokeje, ale pořádně jsme ani nehráli, jen takové poskakování na kurtu a to mě pak přestalo bavit…

                  A po finanční stránce mi přijde kolo i hokej podobně náročný, i když všechno na hokej mi platí rodiče.

                  0 0
              • raceman  

                hokejisti bejvaj dobří.. rychlí, výbušní, akorát ta vytrvalost jim chybí, ale to už není problém dotrénovat ;-)

                0 0
              • Wojtek  

                :-)vidím že sme všichni stejní:-)

                0 0
        • fousek  

          Full je dobrej v jakymkoliv veku a jestlize to bude full s VPP o 1kg tezsi nez naky HTcko z uhli tak jediny kde bude ztracet bude prudkej kopec po asfaltu nebo sotoline, jinde bude full stejne rychlej nebo rychlejsi

          0 0
          • nox159  

            proc podle tebe vecina lidi jezdi XC na HT kdyz na fulu by byli rychlejsi?

            0 0
            • Snowball  

              lebo to stoji priblizne tak 1/2

              0 0
              • nox159  

                myslis že treba elitáci ty prachy tak řeší?

                0 0
                • Snowball  

                  elitaci asi nebude to iste co *vacsina ludi*… ;)

                  A ked myslis zavody, tak velmi zalezi od trate, a kedze tu u nas je tendencia robit trate pre XC take ze tam zadne odpruzenie je mensi prinos nez kilo hmotnosti dole, tak to mas jasne.

                  Ale vyvoj ide dalej a o 5 rokov to cele moze byt inac.

                  0 0
                  • nox159  

                    trochu si ty elitaky vytrhl z kontextu ;-)

                    1. ty rikas ze je full rychlejsi
                    2. ja se ptam proc jezdi vecina lidi na HT

                    3.ty rikas ze kvuli ceny

                    4. ja rikam ze kdyz elitaci nemusi resit prachy tak proc nejezdi na fulech

                    o tom jak vecina lidi jezdi sem tu nerekl ani slovo jen sem uvedl elitaky za ty lidi co na kolo maji prachy.

                    jinak souhlasim ze na vecina XC trati je stavena pro HTckav ;-)

                    0 0
                    • Snowball  

                      OMG

                      Tvoj vlastny prispevok 14:30:

                      proc podle tebe vecina lidi jezdi XC na HT kdyz na fulu by byli rychlejsi?

                      … cize si o tom jak vecina lidi jezdi jsi tu nerekl ani slovo, ze.

                      Ano, napriek tomu vsetkemu na FS budes rychlejsi a usetris telo potencialnych buducich problemov.

                      0 0
                      • nox159  

                        :D sem kkt

                        myslel sem to jinak ale napsal blbe priznavam chybu sry

                        ale furt si stojim za tim ze HT je na XC trati rychlejsi nez full ;-)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          měl by jsi si opakovat klasické „vím, že nic nevím“

                          0 0
                          • nox159  

                            tak splest se muze kazdy a taky ma kazdy pravo na nazor

                            tim se zase ridim ja ;-)

                            0 0
                            • Snowball  

                              ok ok stava sa :o) Mi to bolo nejak divne ze si protirecis, len mi nedoslo ze v tom je omyl.

                              Zalezi co rozumies pod XC ci tam bude rychlejsie jedno alebo druhe, a tiez zalezi od trvania. Ale ked si vezmes, ze okrem samotneho zavodu najazdis ovela viac kilometrov v treningu, kde tak nejde o ten vysledny cas (dosiahnutu rychlost na urcitu trat), ale skor o objem a trvanie treningu, tak myslim ze zadne odpruzenie je dost prinos pre kazdeho cyklistu na co len trochu narocnejsej trati s nerovnym povrchom. Ale tak kazdy si moze vybrat ako sa mu paci, nastastie :o)

                              0 0
                    • jIrI___  

                      U eliťáků podle mě hraje velkou roli sponzoring…

                      0 0
            • McBlacky  

              mimochodem hodně elitáků v ČR už kola střídá. Kulhec jezdí pořád Epica. Z maratonců namátkou už dávno Horák, na Sudetech i Hannes ikdyž půjčený, Trunda,…

              ve světě na XC je normální že závodníci volí kolo dle tratě.

              kdyby to nebylo o prachách tak má doma dvě kola na závody každej :) ale málokdo si může dovolit Ht za 100 FS za 200 silnici trénink tak za 50 silnici závody tak za 150. to už jen za kola dáš půl míle

              0 0
              • raceman  

                howgh.. rekl bych, ze kulhec ma epica hlavne kvuli sponzorum… jinak spořka kvuli propagaci noveho supa fulla…

                a k posledni vete, ht za 50, ful za 100 a silnic za 200 :-P

                0 0
                • McBlacky  

                  tak jako dá se utratit ranec já to bral jako už slušný náčiní.

                  jasný, že pokud jedeš v lightweigtech, storck, schmolke, tune, ax lightness tak to bude o něco přísnější částka :)

                  0 0
            • fousek  

              No muze k tomu bejt rada duvodu:

              • Nekteri zavodnici si myslej ze kdyz to nedrnca tak to nejede.
              • Dalsi maj techniku slapani typu slapu zeli, kdy se jim pri zaberu pohupujei predni vidle, coz je mimo moje chapani (pro ty opravdu full nema smysl)
              • Nekteri jezdi jen zavody ktere by se dali uspesne zajet na silnicces hrubsim vzorkem (kdyby byla povolena v pravidlech)
              • Jsou taci, kteri veri ve vetsi udrzbovost fullu (sype se mi na kolech kdeco, ale zadni svavba a tlumic to fakt nejsou, teda krome GT)

              No a pak jsou ty duvody, co tu uz byli zmineny

              0 0
              • Snowball  

                :o))) 1*

                0 0
              • nox159  

                napsal jsi to pekne mas pravdu a jak pises kdyz lidi nemaji techniku slapani tak jezdi raci ht aby byli rychlejsi, kdyz vybitaji trate na HT tak budou na HT rychlejsi.

                a proto vecina lidi jeszdi na XC tratich HT kola ;-)

                0 0
                • fousek  

                  Tady asi bude problem v tom co kdo vidi jako XC, podle me se v Cechach moc XC nejezdi, zavody XC nevim jak na tom jsou (na XC bych nemel fyzicku a mozna ani techniku), ale co je zazityho v Cechach jako XC mi prijde ze se da celkem pohodlne jet na crossovym kole a kdyz uz se to blizi k tomu XC tak tomu zacinaj vsichni davat jmena AM EN a podobne. Takze za me XC trat bych na HT nechtel jet

                  0 0
                  • nox159  

                    jako asi je to o tom co kdo vidi jako XC, tak bych to napsal jinak: na vetšině klasickych zavodech a maratonech u nas bude HT rychlejsi ;-) jinak v tezším terenu muže byt full rychlejsi ale sam nemuzu posoudit skoro sem na fulu nesedel.

                    0 0
                    • Snowball  

                      Ani to ziadny extra teren byt nemusi, staci aby sa slo po kamienkoch, kludne po rovine, a tam kde na fule sedis a slapes, na HT rozmyslas kedy to uz skonci, obcas vstavas do pedalov lebo ti to uz lezie krkom, staci ze jemnejsi strk striedaju trochu vacsie kamienky a prestava byt jazda prijemna. A dalsich pripadov milion, zjazdy ani nehovorim. Akurat ten ful bude vzdy drahsi nez HT. Ja mam HT tiez rad, jednoduche blbovzdorne riesenie, ale je malo usekov kde by som to niekomu na fule nandal, a dokonca casto ano hore kopcom nie. Ale to uz ten ful moze stat 4× tolko co to HT.

                      0 0
                    • McBlacky  

                      no tak ta poslední věta je dobrá, hlavně že tady plameně hovoříš o tom co je kde rychlejší :)

                      nejdřív si zkus pár fulů a pak uvidíš. Tady by ses možná divil kde jsou hranice „těžší terén“ to je hodně široký pojem. Specielně bych tě chtěl vidět kdyby jsi narazil na těžší terén ve Fouskově podání :)

                      0 0
                      • Pebe  

                        no co, jdu pěšky, nejsem sebevrah :-)

                        0 0
                      • nox159  

                        soude podle fouskovy fotky ani ten full netlumi ty otresy tak jak by mel :D

                        0 0
                        • fousek  

                          Jo to mas pravdu, jeste sem nejel na fullu na kterym by se dalo jet vsechno v sedle

                          0 0
    • prvniodkonce  

      Chrtí HT + silnička a chrtit bude nejlepší volba. Na fulla máš čas. Když budeš dobře jezdit v juniorech, pak poznáš, že se dá solidně jezdit i v chlapech. Právě tahle doba 16,17,18 je celkem důležitá jako základ, a doporučuju jezdit dost často na silnici – aspoň já bych tolik a tak efektivně na bajku nenatrénoval. A navíc to šetří peníze – bajk rychleji odchází.

      0 0
    • mr.antik  

      Kup fulla, novýho neježděnýho. A silničku nějakou obyčejnější nebo bazarovou seženeš za pár kaček.

      0 0
    • nox159  

      za me je to HT ale jedine nove a silnicka klidne jeta, HT na XT se slušnou vidlici seženeš za 25–30k a silnicku kupis nejakou jetou za cca 5K a jeste ti zbydou prachy na nejake to oblečeni.

      0 0
    • Hnoj  

      Kup dobrej full a k němu silniční gumy, budeš mít klid…

      0 0
      • mr.antik  

        jak řikal jeden prodavač v jednom bikeshopu:

        Vy mladý stejně všichni nakonec skončíte u frírajdu :-))

        0 0
        • Hnoj  

          NJ a může se tomu člověk divit? Asi ne…

          Už máš kola?

          0 0
          • mr.antik  

            nemám… a zas mi prasknul další drát, tak docela přemejšlim jesli se nevykašlat na revolution a nedat radši supercompy, a asi brzo budu muset využít tvých kouzelnických schopností…

            0 0
        • Mr.Duck  

          To mi něco připomíná :P Teda sice mám kolo furt na XC (první bajk po pár letech), ale to co s nim jezdim už se FR začíná pomalu blížit :P

          Čili muj naprosto neobjektivní názor: vykašlat se na silničku, za 40 koupit ňáký AM/FR a vybodnout se na ňáký chrtění!

          0 0
        • black.horse  

          kdepak, dovolím si oponovat, já třeba jdu přesně opačnou cestou…:-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            No tak v 670ti letech neni divu že už FR nejni to pravý na klouby :P

            0 0
    • Rychlej turista  

      Pokud chceš mít výsledky, tak musíš jezdit na kole. A to je především silnička. Bajk ji nikdy nahradit nemůže. Naučíš se na kole správně „sedět“ a na silničce získáš sílu, vytrvalost, smysl pro tempo a taky zjistíš, že se na kole dá jet rychle a proto pak nebudeš mít potřebu na bajku svěsit nohy, jakmile se trochu rozjede. K tomu všemu ale potřebuješ vedení někoho zkušeného, aby ti ukázal, jak na to a taky aby tě ochránil před chybami. Na závodech to všechno pak prodáš na HT.

      0 0
      • mr.antik  

        v tomhle věku jsem měl naježděno hodně, ale na bajku jsem byl hrozně vyklepanej (pevná vidle), takže k tomu hodně posilovat + trénovat techniku (ať je lepší než silničáři)

        0 0
        • raceman  

          na to je cyklokros ;-)

          0 0
        • Rychlej turista  

          No jasně, že na bajku nebude jezdit jen na závody. Prostě na silničce potit krev a bajka pak za odměnu, jako zábava, odpočinek a na techniku.

          0 0
      • oupi  

        Dovolil bych si malinko nesouhlasit. Spousta lidí sice najíždí objemy na silnici, ale nevidím to jako nutnost. Poslední tři roky jezdím výhradně na biku a nepociťuji úbytek výkonnosti, ba naopak. Jen to chce čas, aby člověk mohl najíždět kilometry a cvičit. Subjektivně bych řekl, že mi tenhle přístup dává víc než kdybych většinu času trávil na silničce.

        0 0
        • Snowball  

          Na biku ziskas silu, silovy vytrvalost, ale ked vynechas cestu, stratis rychlost, schopnost drzat trvale vyssiu frekvenciu, a tiez na ceste si usetreny nasledkov jazdy v terene na klby/chrbticu. Od istej urovne je velmi vhodne kombinovat jedno a druhe. Ked je taka moznost, bolo by hlupe ju nevyuzit.

          0 0
          • vset  

            Mozna blby dotaz ale proc bys na biku nemohl trenovat frekvenci a vydrz vzdyt zalezi kde jezdis.Proste misto terenu si najdes nejake rovinky po silnici asi nepojedes tak rychle jako na silnicce ale o to preci nejde?

            0 0
            • JakeF  

              Já to tak taky dělám. Hlavně protože na silničku nemám peníze, nejdřív potřebuju lepší bajk.

              0 0
              • Oupicz  

                Já to dělám především proto, že po silnici nerad jezdím.

                0 0
            • Rychlej turista  

              Jízda silničce je prostě vyšší level. Proč myslíš, že silničáři občas trénují za autem? Aby získali sílu a schopnost drtit těžký převod vysokou frekvencí. Po 20 minutách takové jízdy slezeš z kola a pokud hned nespadneš, klepeš se jak ratlík. Pokud budeš jezdit jen na bajku, nebudeš mít sílu, abys utáhl těžký převod a tak se naučíš jezdit pomalu, a protože jinou jízdu nepoznáš, budeš si myslet, že je to normální.

              0 0
            • Snowball  

              Neviem ti to vysvetlit nejako logicky, ale ked jazdim na ceste na galuskach, su tie odpory take nizke ze bez nejakeho mimoriadneho usilia dokazes drzat frekvenciu 90–100 ot/min, povedzme je to taka stredna intenzita a drzis sa v tom niekolko hodin. Mozno je to dane uzkymi kolesami, vysokym tlakom v galuskach, nizkou hmotnostou bicykla, aerodynamickym posedom… nejak v suhrne to sposobuje, ze cestny bicykel ide lahko, a mtb nech aj na slickoch asi nikdy tak lahko nepojde, a strati sa ten predpoklad aby si bicykel dokazal hybat cele hodiny s vynalozenim pomerne malej energie pri vyssej frekvencii pedalovania, budes mat skor tendenciu ist silovejsie. Podobne pri zrychlovani, cestny bicykel prosto inak reaguje, chapem ze aj spickove mtb moze mat pod 10 kg, ale uz tam mas prednu odpruzenu vidlicu, hoci zamknutu, sirsie plaste, aj ked v porovnani s klasickym mtb dezenom je to nieco uplne ine, ale slick nikdy nie je galuska, atd atd atd. Mozno aj tie ine priemery kolies nejak posobia, neviem ti to vysvetlit, no ked si sadnes na cestak a prejdes 50 km po ceste a to iste na mtb, je to IMHO dost rozdiel. Ten rezim v akom jazdis na nech aj priemernom cestom bicykli sa podla mna tazko da dosiahnut na akomkolvek mtb.

              0 0
    • Featherbed  

      Tak, a je tu změna :-)

      Prodejce byl z Domažlic, kam to mám nějakých 300km. Věděl jsem, že někdy v září pojedu do Plzně a prodejce mi řekl, že nemá problém, že mi kolo podrží do doby, než se tam dostanu… a dneska mi oznámil, že kolo už je dávno pryč… což mě sice celkem nas*alo, ale značně to zlehčuje moji situaci – ted koupím bazarovou silničku, dojezdím s ní tuhle sezonu, na jaře se svezu na testovacím Anthemu a bud koupím jeho, nebo HT… takže díky všem za rady, kdyby ještě někdo chtěl něčím přispět, rád si to přečtu :-)

      0 0
      • raceman  

        vidím, že sis z těch rad nic nevzal…

        0 0
        • mr.antik  

          já mu radil fulla

          0 0
          • raceman  

            nic ve zlym, ale ja myslel rady, co mely smysl…

            0 0
            • Rychlej turista  

              jj a není to tak dlouho, cos přesně tohle řešil taky. Ale tys měl kliku, žes měl kolem sebe samé silničáře a jednoho bývalého :-)

              0 0
            • mr.antik  

              uvidíme, záleží kdo kdy přijde na to, že závodit je blbost. Nebo že není :-))

              0 0
        • Featherbed  

          Težko se z toho něco bere když každý radí něco jiného… jsem tak nějak dal dohromady svoje přesvědčení se zdejšíma radama a vyšlo mi z toho, že koupim to HT, od kámoše si pujčim silniční pláště a uvidim, jestli to bude mít smysl nebo ne a pak případně koupim silničku… vzhledem k tomu, že to nevyšlo, tak koupim tu silničku ted…

          0 0
          • Daf  

            Z bika silničku neuděláš. I starej ocelák za 3000 z bazaru pojede na silnici rychleji, než HT na slickach za 50000 ;) To mám vyzkoušený.

            0 0
            • nox159  

              s tím že z bika silnucku neudelas je pravda ale to tvoje druhe tvrzeni ne, taky jsem to zkousel ;-)

              0 0
              • McBlacky  

                možná ne za 3, ale tak od 8–10tkč už to pravda je

                0 0
                • Andrzej  

                  tak tady bude hodne zalezet na kvalite soho silnicniho kola. ja mam spis opacnou zkusenost (muj stary ocelovy fort s mixem sora-ultegra) jede hur nez stary ht stumpjumper na xtr

                  0 0
              • Daf  

                Ono to možná do strmějšího kopce tolik nejede, ale na zvlněné trase s bikem nemáš šanci. S tou silničkou co mám v profilu (1000 Kc v bazaru) jsem si okamžitě výrazně vylepšil časy na všech trasách co jsem dřív jezdil na MTB.

                0 0
    • Featherbed  

      Omlouvám se, že k tomu zneužívám tohle vlákno, ale nechci kvůli tomu zakládat další… vybírám tu silničku a ted mám několik variant a rád bych věděl, která je nejvýhodnější, předem moc díky.

      1)Scott CR1 56cm, vidle, sedlovka, rám karbon, komplet Dura i pedály, mavic ksyrium, 1000Eček

      2)Spešl Tarmac 54cm,vidle,sedlovka karbon, bezdr.komp, komplet Ultegra, tretry adidas karbon 42+look 23 000,–

      2)Cube Streamer 54cm, Dura, brzdy 105, M520 – 16 500,–

      3)Mastar 51,5cm karb.vidle a zadní stavba, 9sp. Dura, 15k

      4)Trek 54cm, Ultegra, 20k

      5)Fort SLC, Veloce 10sp., karbon vidle, pedály+600kč ,18k

      6)Pells karbon páky, vidle,vzpěry, Campa Centaur 10sp, ksyrium, 18 000

      V silničkách se vubec nevyznám, maximálně tak vím, jak jdou zhruba po sobě sady of Shimana… takže díky moc.

      0 0
      • JakeF  

        1? Chápu to dobře, že to má bejt Scott CR1 na Dura-Acu za 1000€? Tak to bych bral snad i kdybych pak měl žít o chlebu a vodě.

        0 0
        • Featherbed  

          Taky ho mám jako favorita :-)

          0 0
          • folty.hans  

            hele koukám, že jsi z Liberce, až budeš mít cestu do centra, tak dej vědět (kontakt v profilu) , můžu ti půjčit na vyzkoušení fulla i silničku, ať víš, co od toho čekat :-)

            0 0
            • Featherbed  

              To by bylo super, kolik měříš? U kola máš velikost 58, toho se trochu bojim, mám 170cm…

              0 0
              • folty.hans  

                no měřim 185 :-)) .. a to máš fuk, dáme sedlo níž a frčíš

                0 0
                • Featherbed  

                  Napiš mi pls na mail, snažil jsem se přidat si tě na ICQ ale bez většího úspěchu, ICQ mi čas od času dost blbne, tak to možná přes ten mail bude i jistější… díky.

                  0 0
      • raceman  

        prodam ti moje a toho scotta beru ja!!! ;-)

        0 0
      • mr.antik  

        Nebude ti ten scot velkej? Teda záleží jestli ještě rosteš nebo ne.

        0 0
        • Featherbed  

          JEstli rostu nevim, ale už dlouho jsem nevyrostl a když se tak porozhlédnu po rodině, asi ani už nebudu :-) a prodejce říkal, že kratší představec není problém, tak snad to nějak pujde…

          0 0
      • McBlacky  

        by mě zajímalo kde bereš takovýhle ceny :) ale já bych vzal scotíka

        0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.