• Jenda

    Lama dotaz – přišly mi nový kliky FSA Comet dvouplacka a je tam jedna pérovka, ta má jít pod levou kliku, že? Co ale netuším, je tam ještě asi 3 mm podložka a jakýsi titěrný těsnění a vůbec netuším kam s tím. Resp. mě napadá že to je možnost jak měnit řetězovou linku a patří to tedy pod pravou kliku anebo do koše? A to těsnění se tam dává jen v případě instalace podložky nebo vždy?

    • jecnak  

      Manual mlci?

      • Jenda  

        není k tomu a na webu jsem o ní nic nenašel. Možná by mi stačila obecná informace jak je tam vlastně vymezená vůle – je to jen mírou utažení levý kliky?

        • jecnak  

          Vule je vymezena tou perovou podlozkou (patri mezi levou kliku a lozisko/krytku nebo co tam mas). Ta druha podlozka bude kvuli ruznym sirkam ruznych stredu/domku/sys­temu. Tj. pokud ti nestaci na vymezeni ta perova podlozka, pridas tu druhou podlozku – tipnu ze take na levou stranu. To gumove tesneni netusim.

        • Vilém  

          Da se predpokladat, ze zrovna u Comet nebudou pouzivat zcela jiny system nez u ostatnich klik.

          Kdyz kouknes do manualu pro montaz mtb klik, tak to tam maji popsano.

          • jecnak  

            +1

          • Jenda  

            jo, to jsem samozřejmě udělal ale o té podložce ani slovo :-( Každopádně předpokládám, že ta podložka lze použít na úpravu řetězový linky, pak ji dám pod pravou kliku, nebo na naštelování jiné šířky domku a to bych ji pak dával po levou. Možná to vyplyne až ty kliky budu montovat :-)

            • jecnak  

              Ta podlozka je na levou stranu jako adapter na levou stranu pro ruzne sirky domku/lozisek/sy­temu lozisek.

    • onuce  

      Mám prosím jeden rychlý dotaz. Budu teď díky vynuceným křesťanským svátkům mít volno a několik dní po sobě vyrážet na delší švihy. Jde mi o to, že asi měsíc po koupi kola, a již i po garanční prohlídce, jsem zjistil, že mám obě kliky zcela nedotažené, volně se vaklaly na středové ose, jedna málem spadla. Snad jsem je nevyčvachtal… No, nicméně jsem obě silně dotáhl imbusem a myslel, že snad to bude v pohodě… Teď jsem si však všiml, že je tam ještě nějaká matka s dírkami, viz foto, a tu dotáhnout nedokážu, a ani nepoznám, zda je povolená, či nikoli. Na co tam prosím vůbec je? A jak moc je důležité, aby byla dotažená? Mám strach, abych něco nezanedbal. Děkuji.

      • jecnak  

        Na matku s dirkami nesahej. Ta tam ma zustat. Je zalepena a od vyroby drzi dobre, takze se do toho nemontuj. Slouzi vlastne jako operka pro ten vnitrni sroub, ktery pak stahuje kliku pri svem vysroubovani.

        • onuce  

          Výborně, moc děkuji! Tedy když jsem silně dotáhl oba vnitřní imbusy v ose středu, tak to zcela stačí? A poznal bych, kdyby již byly kliky nějak vyžvýkané? Ujel jsem na nedotažených přes pětset kilometrů. A jen mi bylo divné, že v rytmu šlapání mi škrtá řetěz o jednu i druhou stranu vodítka přesmykače, i když jsem nastavil na střed.

    • Wrench  

      Zdar, mám dotaz. Jakou silou (Nm) dotahovat pravou kliku? Buď se mi zdá volná, nebo se točí ztuha. Díky

      • kubad  

        většinou je to na ní napsané, když ne tak to bude v návodu

        • Wrench  

          Pravda je, že na vnitřním šroubu je 38–41 Nm, ale už při dotažení cca 15 Nm se mi nechtějí volně protáčet. Poskládané to je z výroby na novém kole. Díky za odpověď.

    • Wrench  

      Pravda je, že na vnitřním šroubu je 38–41 Nm, ale už při dotažení cca 15 Nm se mi nechtějí volně protáčet. Poskládané to je z výroby na novém kole. Díky za odpověď.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse