• slapuproradost

    Zdravím všechny šlapálisty,

    snažím se rozhodnout mezi pár kousky, který dává největší smysl. Co musejí splňovat:

    • špičkově a zábavně zvládat traily (aby s ním nebyla na flow trailu nuda, na těžším trailu perfektně žehlit)
    • výjezdy pro radost a ne za trest – slušná efektivita (alespoň trochu se blížící XC)
    • užít si zábavu i na enduro sjezdech a nerozbít si tam hubu kvůli nevhodnému kolu

    Tady jsou finalisti:

    • – Ibis Ripmo AF
    • – Ibis Ripmo V1
    • – Ibis Ripmo V2
    • – Rock Machine TRL 90–29
    • – Canyon Strive CFR
    • – Specialized Stumpjumper

    Ibis je zřejmě ideál, jenže která verze. AF má novou geometrii, stejně tak i V2, jenže na V2 si počkáte 3+ měsíců, AF bude do měsíce. Stejně tak i do měsíce je V1, jenže se starou geometrií. Otázka tedy je, je nová geometrie pro amatéra a ne závodníka velkým přínosem?

    Rock Machine, vypadají, no, hrozně, ne příšerně, ale hrozně. Ale konfigurace XT + DVO + a DW link za 85.000,–? Paráda. Ibis rypák v karbonu bude za dvojnásobek a bez DVO.

    Canyon Strive, krásný hybrid, mnoho konfigurací, slušná cena ale celkem hroch. Není moc těžkopádný ve srovnání s Ibisem?

    Stumpjumper, těžké ho nemilovat, ale zároveň je těžké ho koupit, špatný poměr cena/výkon.

    Prosím, pokud máte někdo zkušenosti s vícero kousky a dokážete srovnat, budu velice vděčný za váš názor.

    Anketa: Tak který z nich to bude?

    6x
    24%
    4x
    16%
    0 0
    • TJK  

      pokud hledas pomer cena vykon jednoznacne RM… na druhy misto bych dal Ripmo AF, je skvely!

      0 0
    • novas752  

      Podle mě hledáš utopické řešení. Nějak si neumim předsgavit kolo které krásně žehlí těžší traily a zároveň se s nim stoupá pro radost. Obávám se že takové neexistuje, vždy je to o kompromisu.

      Stumpjumper fajn z kopce (i když třeba nový Enduro žehlí o level líp), ale do kopce nic extra. Na těch ostatních jsem nejel ale bude se to motat tak nějak okolo.

      0 0
      • TJK  

        projed si ripmo AF na pruzine ;)

        0 0
    • krabica  

      Kup si 2 kola. :-)

      0 0
    • suslos  

      Ono záleží na mnoha jiných faktorech, než jsi vypsal… aby se dalo nějak více fundovaně poradit.

      Ve zkratce za mě bych si z výběru na 100% nekoupil Ripmo v1 a Stumpjumpera → z funkčního hlediska, z estetického RM (ale nejel jsem na něm, třeba je fajn – z geo na papíru na měj fajn ale nepůsobí + z kola za tolik peněz musíš mít radost, což nevím jakou budeš mít, když se Ti nelíbí už na začátku :)).

      Strive je super kolo, ale nevím jak Tě uspokojí ve výjezdech. Za mě příjemný svezení, jen tu někdo zmiňoval, že zase nějaký kvalitativní problémy které jsou pro Canyon typické, to by chtělo více dohledat…

      0 0
    • boo-beek  

      Edit: srry, asi blbost, nedostatečně jsem přečetl zadání ;)

      0 0
    • logoman  

      Koupil bych si ripmo v2 pokud na nej máš. Kupovat si stary model pokud by na nej nebyla podstatna sleva mi nedává smysl. Případně ripmo af pokud zo nevadí ze je těžší a nevypadá moc pěkné.

      0 0
      • slapuproradost  

        V2 je skvělá volba, ale co jsem se informoval, dostupnost nejdříve v září 2020. Na V1 je 15–20% sleva. AF nemá zrovna lákavé barvy a cena je na úrovni V1 po slevě (AF GX vs V1 XT).

        0 0
        • TJK  

          V1 neznam ale uz muzu rict ze znam V2 uz celkem dobre a to kolo je proste bozi :-)

          0 0
        • Tina  

          Ripmo V1 mal skvelé recenzie. Myslím že ak si doteraz nemal podobný bajk, budeš nadšený. Skús sa zamyslieť či naozaj potrebuješ ešte položenejšiu geometriu. Ak chceš kolo na flow traily tak určite nepotrebuješ také brutálne uhly. Na to ti stačí aj nový Ripley.

          0 0
          • Jarda636  

            Mám Ripmo V1, jezdím s tím úplně vše od XC vyjizdek přes enduro závody po bikeparky a nějak nevidím důvod měnit za novější V2.

            Pruzinu dozadu nepotrebuju a rychlejší z mírně upravenou geo určitě nebudu.

            Edit: mělo to být pod slapuproradost

            0 0
            • ra.ma1  

              https://m.youtube.com/watch?…

              Mtb yum yum, srovnava v1 a v2

              0 0
              • slapuproradost  

                Tohle srovnání mi otevřelo oči, na 99% objednám Ripmo V1, aktuálně je na něj sleva 15%. Děkuji

                0 0
                • ra.ma1  

                  Tak zalezi jenom na tobe, nekteri by to treba nezkousli.. a je to jeden z nazoru :) a ten nivy switchblade bude ale asi taky pecka

                  0 0
            • slapuproradost  

              Děkuji za názor, to jsem přesně potřeboval slyšet.

              0 0
    • becis  

      Přidej si do toho nového Pivota Switchblade :)

      0 0
      • krabica  

        V zelené!!! Ještě mrkni na nový Intense Primer 29.

        0 0
    • JohnBcz  

      Jezdím teď Ibis Ripmo v1. Na Enduro a All-mountain ježdění je to super. Na flow trail typu Jedovnice nebo Singltrek je to to blbost – tam je lepší HT. Já úplně nerozumím tomu co přesně chceš. Budeš skákat a létat vzduchem? Pokud ne, tak bude lepší volba ibis ripley? Nad tím jsi nepřemýšlel?

      0 0
    • Lubin97  

      neodpustím si toto

      sám má ripley4, ale ještě jsem na něm moc nenajel, ale na moje účely, traily, lehky enduro a xc závody na hobby úrovni by mělo být naprosto postačující, zatím jen cítím podstatnou změnu v geometrii oproti CANYON Neuron CF9 29 co jsem chvilku zkoušel nebo Niner RIP 9 29" či Anthem SX 27,5"

      0 0
    • hph  

      Bez ohledu na finance bych ze seznamu vybral Ripmo V2, byť jsem na něm osobně nejel. RM jsem zkoušel, teda bez DVO, ale nenadchlo. Zvážil bych ještě letošní Orbeu Occam. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že žehlí podobně jako Stumpjumper, ale jede řádově lépe. V prudkých stoupáních jedno z nejlepších kol, co jsem jel. S kopce zvládne taky dost, ale není to vyloženě enduro tank, takže je vcelku zábavné i na uhlazenějších trailech.

      0 0
    • slapuproradost  

      Děkuji všem za názory a zkušenosti, nakonec jsem zvolil Ibis Ripmo V1 v kitu XT a fox factory vidlicí. Cena oproti stejně vybavené V2 byla o 40.000,–Kč nižší.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce