Mám jeden malý dotaz: Dneska mi přišly nový džusiny7 a dva kotouče jeden 160 a druhý 185. Mám HT , chtěl jsem se zeptat kam bude lepší dát větší jestli dopředu nebo dozadu a Váš názor na rozdílné velikosti Dík Sobi
Mám jeden malý dotaz: Dneska mi přišly nový džusiny7 a dva kotouče jeden 160 a druhý 185. Mám HT , chtěl jsem se zeptat kam bude lepší dát větší jestli dopředu nebo dozadu a Váš názor na rozdílné velikosti Dík Sobi
Anketa: Koutouče 160+185mm:
Ono by to naopak bez jiných adaptérů ani nešlo.
Dík, až teď jsem si všiml, že předním adaptéru je i 185. Fakt mě to netrklo! Díky za upozornění! :-)
Více brzdíš přední ne ? takže není co řešit a z toho vyplívá i ta rozdílná velikost.
Větší kotouč vzadu než vpředu se jen tak někde nevidí. Snad jen www.racebike.cz/…31312210.jpg ale tam neví na předku žádný. :)
Tak toku klukovy můžu jenom závidět! :-) V jeho věku RB na hydrách… ;-)
To spíš tomuhle www.racebike.cz/…07381327.JPG
:)
Tak to je Hard Core!!! :-)
vim že si děláš prdel…
chci dát dopředu 185mm a uvažuju jestli ho rovnou nedát i na zadek.
Moc se to nejezdí. Proč vlastně?
Mám 90kg Avid J7 a brzdy mi nestačí v každém druhém sjezdu. Teď jsem měnil destičky. Ještě nejsou zajeté, ale už nezajeté jsou stejné nebo nepatrně lepší jako staré desky (takže deskama to není).
Vyplatí se mi zvětšit zadní kotouč? Co mi to přinese? Díky.
Z kopce zadnim kolem stejne jen doplnkove pribrzdujes a na to staci i 160tka kotouc…
No ono to doplňkový přibržďování hřeje snad ze všeho nejvíc si myslim ) Já když jedu z kopce něco rychlýho, tak z většiny jentak lehce hladim zadní kotouč, a na přední hrábnu až když vletim do pomalý pasáže, nebo na konec ) Myslim že tepla vyrobim vzadu víc než vepředu.
já používám obě zaráz … do zatáčky kvůli štěrku pak jen zadní :-D abych neletěl
Jo, já právě měl na mysli spíš ty zatáčky, rovně se nebrzdí nýbrž dupe žejo )
lepší chlazení např..
Pokial zadnu viac zatazujes, daj tiez 185ku, bude lepsie chladit, pri tvojej vahe to ma trochu opodstatnenie.
:-) já se svejma 85 si dal i dozadu 180. Je to hezčí, pocitově to líp brzdí ( z prudkého kopce nemusím tak tahat páčku…) a nejspíš se to sjede i za kratší dobu. Měl jsem ho levně, tak proč ho nevzít taky že .-))
Já jsem pro :-D
zhubni :) ja neupecu ani 160/160 :)
Já nejsem tlustý :-)
Nejsem dalek dvoum metrům.
Ale díky za názor ;-)
ve předu rozhodně ano, vzadu je to asi zbytečné, ale ničemu tím neuškodíš takže se rozhodni sám :-)
Díky.
Jde o to, že zadní asi zaflokuju čímkoliv. Takže je to fuk. Je to tak?
jinak sjezďáci dávají dozadu větší kvůli teplu a dávkovatelnosti?
nebo jenom kvůli teplu?
Nebo proto, že jejich zeleno růžové kolo jménem Monter by nevypadalo s malým tak drsně? ;-)
Dopředu vždy větší, popřípadě oba stejné, dozadu se větší nedává i pro sjezďáky , protože pořád brzdíš více přední! Zadní je pro dobržďování či úlevě přední. :-)
Dej 185/185 a bude to v pohodě. Jinak záleží hodně i na těch konkrétních kotoučích! :-)
zadni brzdou ridis kolo. zadny dobrzdovani a ulevy predni.
Na sjezďákách taky vozej vzadu menší kotouč, pokud to není moc na úkor funkce… Zadní brzda ve sjezdu nikdy nemůže odvést takovou práci jako přední, protože na zadním kole je jenom malá část váhy a bržděním se váha dále převažuje dopředu. Zadní kolo prostě nemá takovou adhezi, abys využil větší kotouč, zatímco na přední jde plně využít potenciál brzdy a s malým kotoučem není problém jí i v kratším sjezdu uvařit. Si zkus zastavit v prudkým sjedzu v terénu jenom přední brzdou a potom jenom zadní, zadní kolo bude mít tendenci jít do smyku mnohem dřív.
Me prijde ze na zadni kolo se dava velkej kotouc kvuli ucinnosti brzdy. Kdyz jedes hodne dlouho z prudkyho kopce vraceckama tak ti najednou 160mm kotouc vzadu prijde jako ze nebrzdi vubec, natoz aby se kolo dostalo do smyku a projel tu zatacku nejak normalne.
Ale je pravda ze v Cechach moc takovejch kopcu neni.
toš stává se mi, že zadní brzda víc smrdí jak jezdí. a to i na asfaltovém sjezdu. Zejm. když vezu děti ve vozíku.
Ale to se doufám, změní sintrem co jsem tam dal.
že se líp chladí mi je jasné. Ale jestli teďka přestane brzdit po sjezdu 300m a se 185mm po 320m tak na výměnu kašlu jestli je ten rozdíl větší, tak o tom budu uvažovat.
Já mám cca 92kg, mám 180/180. Pokud hodně i sjíždíš tak ano, pokud klasické XC stačí 160mm
203/160 8o)
To už by byla pořádná potvora. Když jsem měl v ruce 180 ( z obálky… ) tak jsem se lekl že mi poslal větší. Na kole to ani tak nepřijde :-D
Btw jestli někdo chce koupit cca 800km jetý hayes 160mm i s redukcí ( zadní) tak prodám
přesně tak xD ..přišel mi novej XT 180 a já se lekl že mi poslali tak 203 páč oproti tomu LX 180 co jsem měl mi to připadalo daleko větší xD
Přesně to se mi taky stalo :-D
No ty brďo, to mě nenapadlo :-)
ja to tak vozím. malý vzadu stačí a velký vpredu poteší.
nejakú dizajnovoestetickú extázu to asi privodí málokomu, ale funguje mi to dobre ;o)
Tak trochu odbočím, chci si koupit 203 dopředu mám hayesy, potřebuju k tomu určitě nějaký adaptér nevíte jaký za dobrý peníz a jaký kotouč doporučte mi. Dík
kolik peněž? Doporučuju XT na unašečích a adaptér zaleží co máš za uchycení na vidli esi PM nebo IS…
Tak to nevím mám maridu transmission 500.
Tak kterej?
A taky co máš za vidli? Esi nějakýho Epicona tak na něj je 203moc…tak max. 185…
Mám SR RAIDON LOD 120.
No výrobce na něj uvádí max. 185mm…
Hm tak nic dík za info.
a sakra, já mám epicona a 203 kotouč…odtud asi moje problémy…nechce někdo 203 kotouč? tejden jetej – 100 km cca :-))
k cemu na XC takovou potvoru?:))
A proč ne?… :)
Jasne, mit ji tam muze. Velkym kotoucem nazenes vykon brzdy. Ja mam 203/203 a taky by mi stacily mensi, ale to bych je musel koupit:). Na druhem kolem vepredu staci 180 a to i pres mechanickou kotoucovku.
nemusi to být XC, já vozil epicona na AM a normálně jsem měl 203 mm kotouč.
Jájá, vyměnim za 185 )
Já vozím 160/140 a v poho :)
Myslim že už si zakladatel vlákna brzdy pořídil…viz datum
jo určitě máš pravdu, ale díky mě došlo k reinkarnaci
Nejen brzdy ale už i dalšího bika! :-))))
Nechtěl bych :) Ale co by člověk neudělal pro gramy co?…
Proč? Když člověk neváží moc a umí brzdit, tak to stačí…
no ja vážím 80 a mám taky 160/140 a zadek dostanu do smyku kdykoliv. Asi mám silné prsty :D
No zadek jó…ale ve předu těch 20mm navíc znát jde…
To jo,ale ked dostane predok do smyku,tak uz to bude jedno :-)
Tak zadek dostaneš do smyku čimkoliv, stačí si třeba sednout na plášť )podstatný je, jakou sílu na to potřebuješ, ale to se projeví jenom na větších kopcích bych řek )
a rychlostech, ono utrhnout zadni kolo ve 40kmh uz neni uplne sranda a kdyz je kapku zahrata brzda tak bych chtel videt ten 140mm tacek pod pivo
Treba utrhnout hruby plast z mekci gumy (muj oblibeny timbewolf) na hrubem asfaltu da trochu prace. Udelal jsem to jenom jednou-nejaka blba slepice mi tam vlitla. Nez abych se strachoval o nic, bylo mi lito plaste.
Ale to jezdíš jenom do kopce a proti větru, a máš tam Sainty ne? )
:D
mám dilema
Jít do větších kotoučů Hope floating saw 183 nebo pošetřit koupí Aviďáckých G2 nebo G3?
Stojí přínos Houpů za to?
Za ušetřené prachy bych vyměnil rodla. Zejm. kvůli vnitřnímu pocitu z jejich váhy (560g), jinak proti nim nic nemám.
Co oboje?:)
Zvaz co potrebujes vice, zatacet nebo brzdit?:)) Ja bych vymenil oboje a protoze se mi Hope desne libi, koupil bych napred je:)
Jde o to, co čekáš. Já vozil na HT 203/ 160 ta 203 měla neskutečnej brzdnej účinek při minimální síle na páce. Uznávám že je to asi zbytečnost, neb v našich končinách stačí ta 180, a stačila by mi i na Corsice ( tam jsem jel s „V“) Pokud nejsi pitoma co přišmrdlává brzdu celou dobu a tím jí ohřejvá, tak stačí 180 v klidu do 90kg jezdce. ( ale taky záleží na brzdách co k tomu máš) neb každá brzda má trochu jinej výkon.
Edit : čím větší kotouč, tím lepší chlazení. Bát se že 203 urveš vidli je z technického pohledu blbost. Brzdit můžeš do limitu 2 faktorů.
dokud tě drží plášt na povrchu a nejde do smyku.
dokud se nezačne zvedat kolo na předek.
A do té doby co namáhání překoná torzní tuhost vidle a náboje. Takže vidli urvat můžeš. Tím je myšleno její rozhození z geometrie.
S přihlédnutím k tomu, že jsi nedávno chtěl vozit větší kotouč vzadu, docela odvážné tvrzení :-)
Nepochopil :-))))
:-D Právě jsem si poprskal klávesnici bábovkou.
Podívej nevím jak to popsat, ale jako strojař to prostě beru takhle. uchyt pro brzdu je stále na stejném místě, finální hodnota výkonu brzdy na kotouči je rozdílná, čím větší kotouč, tím při stejné rychlosti a váze jezdce menší stisk, protože brzdíš dál od osi náboje. Když k tomu řidám fakt : dokud tě drží plášt na povrchu a nejde do smyku.
dokud se nezačne zvedat kolo na předek. Tak jsem přesvědšen o své pravdě + vlastní 6ti letá zkušenost ( manitou Black elite 120 na HT. Neříkám že se nepletu, ale já to jezdil a futra to nijak nepoznala, vůle nemaj. Takže vím, že to jde.
Kamos musel dat z kola kotoucovku pryc-mechanika, 180mm. Kdyz brzdil, tak se vidlice kroutila takovym zpusobem, ze se predni kolo vychylilo ze sve normani pozice asi o centimetr na stranu. Proste vidle se zkroutila docela fest. Ano, ma hodne starou suntourku, ale aspon ten jev byl pozorovatelny:)
Hmm tak promiň, já se od začátku bavím o vidlici na kterou můžu dát kotoučovku bez obav… Nic ve zlém, ale udal jsem i model vidle na které jsem sám zkušenost udělal. Jen tak bokem, jeden z nešvarů co lidi s oblibou nedodržují, je nedostatečné utažení předního rychloupínáku. Byl jsem svědkem kdy brzda vytrhla kolo z vidle…no, myslím, že jezdec si to už bude pamatovat asi na vždy.
A tak si říkám, proč mají vidlice omezení na průměr kotouče, a proč se vymýšlejí pevný osy? Že by další celosvětové spiknutí :-)
Nejsem strojař, jen stavař, ale pořád platí pro páku síla krát rameno, a když to působí excentricky na normálovou osu tak dochází k torzním silám… ke kroucení…
Nech se někde natočit při ostrém brždění s tím Blackem kamerou/foťákem co umí hodně snímků za sekundu (300 a více) a pak si to zpomaleně pust.
Zřejmě vůbec netušíš, co ty síly působí na vidlici s ní dokážou udělat.
Pak možná pochopíš, co s tou vidlicí ta brzda při ostrém brždění dělá a jak se neskutečně předozadně prohýbá i kroutí do vrtule.
Nebude to sice u Blacku až tak hrozné jako třeba u vidlic typu Skareb (tady bez problémů stačí 160mm kotouč, aby zkroutil vidlici jak vrtuli), ale žádný zázrak to taky nebude.
Ono se kroutí (nejen při ostrém brždění) ne tak málo i dnešní 32mm vidlice bez pevné osy.
A když operuješ limitem zvedání kola na přední, tak si asi nikdy nebrzdil ostře na neklouzavém povrchu ve větší rychlosti (samozřejmě s tím, že kolu bráníš prací s těžištěm postavit na přední). Na přední kolo ve větší rychlosti jen tak nepostavíš, slabší brzdy se 160mm kotoučem to většinou nedají vůbec, natoš jedním prstem.
Větší kotouč tedy občas může dát vidlici pokouřit mnohem více než menší, i když v dost případech to bude podobné, protože nebude vždy cílem brzdit s větším kotoučem více a tedy na páce bude u většího kotouče menší síla (a brzdná bude stejná).
Tohle je ediná ale opravdu podstatná nevýhoda 29 ,ta délka nohy vidlice se značně podepisuje na kroucení vidle,uvažuju o 200 kotouči(mám 95kg + výbava takže bych ho i užil),ale moc se mi do toho nechce z hlediska kroucení…chtělo by to upgrade vidlice na aspoň 35mm nohy,ale to se myslím na 29 nedělá.
nevim co jezdis ale mam 29tku a 180mm kotouc bohate postacuje pro mych 85kg a mam mechanicke avidy BB5 – muzu zabrzdit tak ze prepadnu pres predni kolo… Takze si dokazu predstavit ze brzy budou totalne v pohode pokud si koupim nejaky drazsi hydrauliky – ty pak zariznou predni kolo i s 160mm kotoucem…
Mimochodem co znamena u hydraulik dvoupistkovy/ctyrpistkovy reseni ? Slysel sem ze lepsi hydrauliky maji sily nejak zprevodovane ci co, je to pravda ?
Pístky jsou z obou stran a stlačují brzdové destičky na kotouč, 2-pístkové-na každou destičku tlačí 1 pístek, 4 a více je že je pístků na destičku víc…
Delší ta vidlice je, ale zase nemáš až tak velký zdvih. 26tkové 32mm 150mm vidlice na tom budou podobně s délkou jako ta tvoje vidlice na 110mm.
A máš tam 15mm osu, tak by to nemělo být tak hrozné.
Já jsem u 32mm 150mm s 15mm osou už spokojený (je to velký rozdíl oproti 140mm vidlice bez 15mm osy, navíc tam ale nemám stejná kola, takže to srovnání není úplně spravedlivé), ale jsem výrazně lehčí.
Otázkou je, jestli se kroutí nebo jen předozadně ohýbá. Předozadně se dokáže slušně ohnout i 36tková vidlice s 20mm osou. Tohle ale ani tak moc nevadí.
Kroucení do vrtule při brždění vadí mnohem více, to pak přední kolo nedrží stopu jak má.
A co jsem teď přešel na 15mm osu, tak mi přijde, že kroucení do vrtule je už zcela minimální, pouze zůstává to předozadní prohnutí v některých situacích (tady více než při brždění třeba při záseku o nějakou překážku, to jsem čuměl na videiích z testování, co to dokáže udělat i s 36mm vidlicí).
Na tom vedení stopy při brždění se navíc hodně podepisuje i přední kolo. Tady netuším jak na tom je to tvoje.
Já si v tomhle ohledu přední Fulcrum Red Zone XLR hodně chválím co se týká tuhosti (a to nejen pod brzdou).
A co se týká toho kotouče, tak tam záleží z jakého důvodu ho chceš. Pokud z důvodu, že potřebuješ větší maximální brzdnou sílu (to já nikdy nepotřeboval, při menším kotouči jsem prostě v nejhorším přidal druhý prst u přední brzdy) nebo jen chceš šetřit prsty, abys snížil sílu na páce + měl lepší chlazení.
Ten druhý případ vidlici už nijak neublíží, tam bude síla na vidlici pořád stejná. Ten první ji dá záhul větší.
to jsem čuměl na videiích z testování
dá sa na tie videjká niekde mrknuť?
Jo, taky bych se kouknul na nejaky videjka. Mas neco?
Nic z testů sem neviděl, mohlo by bejt zajímavý, ale kdysi tu někde bylo tohle , kde je vidět, že i při relativně malym namáhání(žádnou divočinu tam nekonaj) to kolo docela cvičí. Ale zdá se mi, že dost z toho předozadního pohybu vidlice umožňuje i rám, že se uhne i hlavová trubka, ale to je taková moje špekulace )
hrubý video, hlavně část mezi 4:13 a 4:17 minutou, jak tak vidlice po dopadu cvičí dopředu a dozadu, to jsem ani netušil že se to tolik kroutí a pak to bržení. A to mě nikdo nevěří, že vidím při brzdění , jak mi cvičí přední kolo na TOŘE o:) …
dobre video!
Nevis jak se s pruznosti duralovych a ocelovych nohou? Sic nejsem materialovy inzenyr, ale rekl bych, ze ocel bude pruzit trochu vice nez dural nebo z ceho jsou nohy vidlice.
Na letošním testování jsem bohužel nebyl (nemoc), takže mám videa jen zprostředkovaně a nemám oprávnění to volně šířit.
To případně musí někdo z účastníků testování dle toho jak se dohodnuli s volným šířením videí.
Z letošního to bylo co se týká pozorování, jak to může v terénu zacvičit s vidlicí zajímavější, protože při sérii překážek občas došlo k tomu, že se u nějaké překážky nějaký vidlice slušně zasekla a pak byl průhyb pořádný.
Minule na jedné překážce tohle tak výrazné nebylo.
aha, tak to som nevedel. podla tohoto príspevku to vyzeralo, že videá budú šírené volne.
máš pravdu,to kroucení není tak hrozné,ten předozadní pohyb je výraznej,fakt je že nepociťuju žádný točení při brždění.
Větší kotouč bych chtěl kvůli přehřívání,občas to krapet vadne v delším kopci(asi blbě brzdim ;-) )kola nemůžu moc hodnotit,jiný sem neměl ani nezkoušel,možná časem.Ale včera mě dost štvalo,že ve vyjetech kolejích od traktoru ,který teď zarostly travou a nejsou tak vidět se kolo dost kroutí a šel sem kvůli tomu málem na hubu.To samý ve výjezdu,jel sem pomalu(byl to dlouhej kopec ;-) ) a chtěl vyjet z koleje a kolo a vidle pěkně zakroutily zapružily a už sem letěl(na vycvaklou nohu ,takže vlastně nic).u zadního sem to vlastně pozoroval při podobný příležitosti taky ,vyjížděl sem z koleje a pěkně se v záběru zakroutilo do strany.Nojo ale oni sou to holt velký kola tam to asi průží dalko víc…no kdyby byly lepší asi bych vyměnil…doporučte ;-) dík
Ja ti teda nevim,ale ze bych pocitoval krouceni vidle a kola pri vyjizdeni z koleji pri sjezdu,to se mi fakt nezda a pri vyjezdu do kopce uz vubec ne… nejsem zadnej odbornik,jen me to docela zarazilo.Kdyz si to tak vezmu,tak na kole nepocituju krouceni skoro vubec. Proste jezdim a kdyz spadnu,tak to asi byla moje chyba a nesvadim to na kolo. Nechci se hadat, jen muj nazor.:)
Ja si dal docela praci, abych na fullu udelal hlavni cep s co nejmens stranovou vuli a musim rict, ze prave pri vyjizdeni z nejakych koleji poznam jak se mi ram a kola trochu zakrouti. Na srovnani mam i HT, ktere se pochopitlen krouti o poznani mene-skoro neporozovatelne.
Kvůli kroucení vidle sem na HT přešel z RST Gila na Epicona a poznal sem setsakra rozdíl,pak sem doplnil pevnou osou machined by tuningtest,a taky sem poznal rozdíl.Teď sem přešel na 29(a taky sem poznal rozdíl ;-) ) a vidle se i přez pevnou osu kroutí víc ,ale hlavně se víc kroutí větší kolo -větší ráfek,delší dráty.
Jel sem v tý koleji a potřeboval sem z ní-takže sem jel šikmo přez hranu.Že by kolo nebo vidle mohli za to,že sem si musel šlápnout sem fakt nenapsal,mohl sem si za to sám,mám jezdit úměrně tomu co mám,no a proto uvažuju o možném upgradu…
No právě že spíš blbnu než jezdím, takže to kolo na předku je docela často. Pokud to dáš na scareba tak to je kouř to se přít nebudu :-) vidle dělaná na váhu. Pokud se budem bavit o tom pokouření, tak ze 160 to na předek dám taky a jak fík, teď vozím 180 byť jsem chtěl 203 ( kolega v práci se chytal za hlavu a tak jsem nakonec vyměk, stím že to bude stačit) 180 Brzdí dobře, co, přímo skvěle, ale na hodně prudkém sjezdíku už je dole znát ta ztráta oproti 203. Ale nebudem řešit blbosti, 180 ve předu stačí snad každýmu.
Edit ( viděl jsi někdy co dělá 160 se SIDem? já jo :-) jinak na předek jsem postavil i svoje první kolo s cantíkama, o „V“ ani nemluvím, jde to se vším, pokud to je seštelovaný :-)
jasne, ze postavis kolo na predni prakticky s jakoukoli brzdou. jen nektera zadni kolo zvedne sama, jine musis pomoct :-)).
JSt už reagoval zcela jasně. Základní omyl je ta tvoje poslední věta.
Ve větší rychlosti na neklouzavém povrchu s pořádným pláštěm nepostavíš slabou brzdou kolo na přední ani náhodou, natož jedním prstem (v-čkem jedním prstem v žádném případě). Samozřejmě beru, že jezdec se tomu snaží zabránit prací s těžištěm a ne že tomu pomůže.
To, že se to podaří v malé rychlosti, to o brzdě naprosto nic neřekne, v malé rychlosti na to stačí brzdná síla velmi malá.
A další s čím nesouhlasím je ten 180mm kotouč. Každému rozhodně nestačí, proč by měl? Proč tady tolik lidí jezdí kotouče větší?
Záleží co kdo, kde, na čem a jakým stylem jezdí. Samozřejmě pořádná brzda s větším kotoučem vyžažuje i pořádný plášť, což ty 2,25 RR co máš v profilu určitě nejsou (tím nehaním RR, sám je jezdím, jen to není žádný superdržák do pořádného terénu pro pořádné brzdy).
Sám jsem spokojený se 180/180mm kotouči až teď na posledním kole, kde mám The One brzdy + sintrované desky. Až tohle mi stačilo ve všech situacích (otestováno teď v horách v pořádných sjezdech v rámci dovolené).
Na K24 jsem někdy na akce v horách dával 200/180mm kotouč, se 180/160mm to nebylo úplně ono (vyjímečně jsem to utavil, občas jsem musel v horách v náročném sjezdu na konci na přední brzdě přidat druhý prst – s The One + sintry tohle vše odpadlo).
Jenom když tu o tom mluvíš, tak ti nakonec musim dát za pravdu, že když brzdim normálně (čili tak, abych ani nepřelít, ani neklouzal), tak to neni uplně jentak zaflekovat ani s 203mm kotoučem. Ono to teda jednim prstem utahnout de, ale chce to dost sílu, a jelikož brzdim prstředníčkem a páka je celkem měkká, tak se stejně zaseknu o ukazováček. Ve finále sem nastavil páky tak blízko řídítkum, že tomu musim i docela dost pomoct, aby se to postavilo na čumák a já nemusel dávat ukazovák pryč )
Přesně tak. A hlavně s narůstající rychlostí je to čím dal těžší a pro opravdu velké rychlosti je potřeba sakra velká brzdná síla.
Problém je v tom, že si tohle jen tak nejde vyzkoušet. Přeci jen zkoušet úplné maximum síly na páce při rychlostech 50km/h+ (nejlépe na asfaltu pro jistotu dobré adheze) není při pořádných brzdách zrovna nejlepší nápad.
U K24 + 180mm kotouč si dovolím při opravdu velké rychlosti na asfaltu maximální sílu na páce jedním prstem a tak to na přední postavit nedokážu. Dvěma prsty jsem se k maximální síle na páce v té velké rychlosti + asfalt ještě nikdy nepropracoval, to už se bojím, že to neustojím (ono ani není třeba to postavit na přední nebo zasmykovat, neustát to jde i bez toho, to zpomalení je pak velké).
U The One při zahřátých sintr deskách jsem se zatím neodvážil ani na maximální sílu jedním prstem (brzdím ukazováčkem a mám to nastavené na konec páky, tedy pro max. sílu a ostatní prsty mi tam nevadí).