• pepakar

    Dobrý den. Prosím o radu ohledně kotoučových brzd. Mám GT I-drive 2 – full a mám na něm mechanické kotoučové brzdy Shimano. Mám to již 4 rok na kole a přestává mě to stačit na brždění. Vážím 83kg a při prudčím sjezdu se mě pořádně ty kotoučovky zahřejou a přestávají brzdit. Navíc jezdím v hodně kopcovitém terénu a chci přejít na hydrauliku. Můžete mě prosím poradit hydraulické kotoučovky tak do 5500,– Kč? Díval jsem se na hydrauliky Shimano Deore LX a Deore XT. Navíc se dají sehnat za velmi rozumnou cenu. Nevím jaké jsou mezi nima rozdíly. Díky za radu.

    0 0
    • Dados  

      Kup si Avid Juicy 7 … to je jasný..

      0 0
      • sorak  

        souhlasim, vozim Avid Juicy 7 185mm kotouc vepredu i vzadu a brzdi to nekdy az moc, ale jsou krasne citlive… ;-) 160 kotouce by ale stacily… vazim i s batuzkem a vystroji 90kg a posledni dobou jsem ty brzdy testoval i vice nez 10km sjezdy (M.Fatra) a v pohode…

        jeste posledni vec – Avid J7 se daji sehnat za mene nez 5000,– napr. na kupkolo.cz

        0 0
        • vlk  

          „10km sjezdy (M.Fatra) a v pohode…“ ty jo-asi pořídím také větší kotouč. se 160mm jsem testoval XT, LX a Juicy 7 a všechny se přehřívaly a ztrácely brzdnou účinnost.

          0 0
          • Lister  

            asi moc brzdíme :oD

            0 0
            • vlk  

              :o) Tak přestanem brzdit.Aspoň budem rychlejší.

              0 0
          • Archer  

            Abych uvařit XT mne dneska postačilo cca 50 metru :)

            Sjizdil jsem po asfaltce od hřbitova (Prokopak) k Hloubocepum – kratky ale docela strmy sjezdik, kdyz nebrzdit, tak dolu bude 50–60kmh. Tak jsem cely sjezd přibrzďoval jen zadním, a to tak abych moje rychlost nepresahla 20–25kmh.

            Jen tak, ze zvedavosti :)

            Na pulce cesty jsem citil, ze brzdny ucinek klesa, dolu uz to skoro nebrzdilo. Paka nezměkla, ale vetsi stisk nezabíral. Myslím, ze to bude spis destičkami, nez samotnou brzdou.

            Kotouč XTR 2007 160mm, desky „300G“, organické. Vazim ~80kg.

            No a skoro 35 stupnu venku…

            Samozřejmě, kdyz brzdim normalne, predni a zadni, a prerusovane – tak se to nestava. Ale kazdy bych mohl podobny testik zkusit, v nejakem bezpecnem miste, abych potom nekde v horach nebyl neprijemne překvapeny.

            0 0
            • vlk  

              No já je přehřál i při prerušovaným brždění, ale zase kopec víc jak 5km, a stálé brždění z 60 na 30 a zase znovu zrychlení-a stále dokola.

              0 0
            • MlokCZ  

              Při dlouhém souvislém brždění v několikilome­trovém sjezdu na asfaltu s tím, že budu držet rychlost kolem těch 20–25km/h jsem při testu uvařil každé brzdy, které jsem vozil dlouhodobě (tedy XT 160/160, J7 185/160, ORO K24 180/160). Při přerušovaném normálním brždění pak nikdy a těch sjezdů, kde musím souvisle brzdit delší úsek zase tolik nejezdím (a hlavně tu v okolé nejsou až tak moc dlouhé). V reálu se mi náznak přehřátí stal s K24-kami zatím jednou a to právě při dešlím souvislém brždění, kde jsem ale tolik souvisle brzdit nemusel. Přední začala trošiku vadnou. Hned jsem ji pustil na pár sekund (nebyl problém v tom sjezdu) a okamžitě byla ok.

              0 0
              • Archer  

                Ja jeste zkusim stejnym spusobem sintrovany desticky.

                BTW, tehle XTR kotouce, kdyz po sjezdu chaldnou, jemne „cinkaji“ :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Na Shimanech jsem problém s cinkáním (vzniklým mírnou deformací kotouče teplem) cca do 2 minut trvání po sjezdu zažil už hodněkrát (s originál kotouči).

                  0 0
                  • Archer  

                    Ne, ne cinka o desticky. Jen kotouc. Takove „cvakani“, jak z radiatoru auta, kdyz ochlazuje. Max dva-tri krat.

                    0 0
                    • Lowrider  

                      Jo, máš pravdu. Taky jsem si toho včera všiml. Mám tu samou kombinaci co ty: Kotouče XTR 07 a brzdy XT.

                      0 0
        • MlokCZ  

          Říct o nich, že brzdí až moc, to jsi buď žádné lepší hydry nezkusil nebo nevim.

          J7 brzdí z těch top XC brzd jednozančně nejhůře (do top řadím ještě ORO, Louisy, XT). Se 185/160 brzdí pak už slušně a když jsem je krátce testoval s 203/185, tak byly super. Ale dát si na J7 dopředu 160ku kotouč, to fakt ne. To bych nedal ani omylem ani na K24ky.

          A že jsi je s tou váhou neuvařil je taky divný, asi to nebyly extrémní sjezdy, kde se musí brzdit souvisle (na pohodovém sjezdu, kde jde brzdit trvale přerušovaně je většina brzd v pohodě). Se 160-kou kotoučem je pak s tvojí váhou musíš uvařit hned.

          Se 160-kou kotoučem a jezdci 90–95kg jsem viděl uvařit úplně každý brzdy, jakmile byl pořádný sjezd, kde nešlo brzdit přerušovaně a to nemusel být žádný několikilometrový sjezd, ale byly to vše pod 1km (ale celé bez možnosti pustit brzdu).

          0 0
      • Gorgov  

        jasný je, že radší XT než juicy

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak striktně bych to neviděl. Po ročním ježdění obojích bych to neviděl tak jasně co si vybrat. XT brzdí o malinko lépe, mají minerální olej. Tohle jsou dvě jasné výhody. Na druhou stranu třeba mě osobně (čistě subjektivní dojem) sedí více páka a chod na J7 a pokud se J7 vemou s většim kotoučem, tak brzdí taky super. U J7 se mi pak dále líbí větší vzdálenost desek od kotoučů, což mi na Shimano brzdách vadí nejvíc, na muj vkus mají desky prostě moc blízko.

          Pokud někomu sedí chod XT, tak bych ale taky šel spíše do nich.

          Ale stejně bych asi nevzal ani jedny a koupil K18-ky i když jsou o chlup dražší.

          0 0
    • Lister  

      vzal bych LX, Avid jsou dobré brzdy, ale občas jsou s nima problémy, oprotitomu LX jsou kvalitativně srovnatelné a problémů je s nima minimum a podle mě mají i jednodužší servis a olej v nich nestárne......

      0 0
      • gobike  

        jednoduzsi servis?

        0 0
        • Lister  

          jasně, jednou naplníš, odvzdušníš a 5 let jezdíš.....zato u DOTu to musíš minimálně 1× za 2 roky vyměnit a to je pro mě děsná zátěž :oDDDDDDD

          0 0
    • kubad  

      co zkusit levnější variantu vetších kotoučů :-) Ale jinak LX nebo XT nic nepokazí

      0 0
      • bam  

        Bych byl pro to zkombinovat a vzit novou s vetsim kotoucem :) LX s Koolstop destickama budou urcite dobry (i s originalnima to brzdi slusne).

        0 0
    • KubaBajk  

      myslím si,že olej je lepší než DOT..neuvaříš ho,nebere vodu,delší interval výměny..mám jen Deora,jsem jakžtakž spokojen ale po vyzkoušení nově zajetých Avidů Juicy 5 jsem musel konstatovat,že jsou lepší..nebo lepší,braly krásně jedovatě z kraje,trošku hůř se dávkovaly(toje na zvyku asi)..byl na nich teda větší kotouč..a víc mně sedly páky. Jinak s Deorama jsem zatím ubrzdil vše,co jsem si troufl. Funguje všechno,vyber co chceš,Avid nebo Shimano a nevybereš špatně.

      0 0
      • marapara  

        To myslíš moje J5tky, že? :). Ty fakt brzděj krásně a na ten vysoký účinek si rychle zvykneš. Ve sjezdu z Lopeníku si vedly lépe, než J7 na HT. Ale dopředu to chce fakt větší kotouč. Já mám 185/160.

        0 0
      • Ladap  

        I olej uvaříš. Včera se mi to zrovna povedlo :)

        0 0
    • MF  

      Rozhodne by som nevolil HFX9. Vymenil som ich za Avid J5 a rozdiel poriadny. Teda samozrejme v prospech Avdiu.

      0 0
    • mr.nobody  

      já jsem spokojenej s magurama julie a to vážím 90 kg :-) vpředu to má kotouč 180mm a vzadu 160 a na brždění to bohatě stačí

      0 0
    • Blackbiker  

      hm asi bude můj tip na brzdy trochu mimo mísu,ale já bych šel do avidu code-jinak kvůli bezproblémovosti jsem zvolil Sainty a vůbec nelituju-brzdím pouze fakáčem a baví mě to:-)a halvně se nepřehřívají,ne­vadnou,za mokra i za sucha stejný výkon-nekousají se,prostě bezúdržbová pohodová brzda.Samo s kotoučema vpředu i vzadu 203mm.Ta brzdná síla není extrémní-je to tak akorát-říkám -žádný blokace a smyky zadního kola-jsem rád že jsem nedal na rady zde a dozadu dal 203.Je to na pohodu:-)Dle mne na brzdách nemá cenu šetřit-tohle a rám by mělo být le top:-) jinak bych volil dle tvého uvážení-pokud se rozhoduješ mezi LX a XT tak jednoznačně XT-prasátka jsou z 1 kusu materiálu a kvalitnější.Sainty jsou vlastně to stejné-jen jim jaxi věřím víc:-)kotouče volit asi Avidy.

      0 0
    • pepakar  

      Díval jsem sa na www.netbike.cz a tam mají Hayes HFX 9 za 4500,– kompletní i s kotoučema 160. Zdá se mě to dobrá cena. Máte někdo zkušenost s těmato brzdama? Kamarád mě je chválil, ale tady je někdo zavrhoval. Tak co si o nich myslet? Díky za radu.

      0 0
      • coffield  

        Nejezdim ty nove, ale ty starsi (2004) jsou slabe. Ani paka neni oproti Shimanu lepsi. Navic porcuhove. Ale je to jen jeden nazor.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.