Hydraulické brzdy shimano XT 775 versus Avid Elixir CR

41 nepřečtených
  • manasr

    Po 13tis kilometrech mě už přetekl pohár trpělivosti a Hays nine pošlu do kontejneru.Tolik nervů co mě vždycky stojí výměna destiček.Prasátka nezajíždějí,od­vzdušňovací systém vidím také jako nešťastný.Při samotné jízdě to také není žádná brzdící hitparáda.Kolegové na obyčejných Avidech,Shimanech 525 a Formulách se vždy baví na můj účet.Ty brzdy sou fakt neštěstí.

    Přemýšlím o Shimanu XT 775 či Avid Elixír CR obojí je v kompletu na cenách 5.300Kč.Má někdo zkušenost?Elixíry by měli být již s možností nastavování vzdálenosti destiček od kotoučů???Shimana mají zas jednoduchý servis.

    Poradí někdo,kdo je jezdí tyhle brzdy

    0 0
    • BigKarel2  

      o obojích se tu toho napsalo už mraky…Sou oboje dobrý ale úplně odlyšný chodem atd…a ty XTéčka koupíš už za 4000Kč

      0 0
    • pustipav  

      Mam ty XTcka a muzu doporucit, vyhovuji mi po vsech strankach, mozna krok paky by mohl byt o malicko kratsi, naopak na avidech mi prijde kratky az moc. Nikdy jsem nemel problem se skrtanim a nicim podobnym, mezera mezi kotoucem a destickou je oproti jinym brzdam krapet vetsi bych rekl..

      0 0
      • manasr  

        Hmm to škrtání mě ze začátku hrozně rozčilovalo,teď už sem rezignoval.Do těch 5–6tis km to šrtalo jen ve předu na asfaltu okolo 28–32km/h,Teď tomu stačí i trochu špíny.

        Rozčiluje mne že musím při výměně desek,vždy celou brzdu,odvzdušnit, v tomto případě dolét i brzdovku – prostě nestačí jen prasátka roztáhnout

        0 0
        • kenny  

          nezastávám se Hayes 9, ale jestli jsi při každé výměně desek musel odvzdušňovat, dělal jsi něco špatně. Desky jsem vyměňoval cca 5× a ani jednou jsem odvzdušňovat nemusel. Navíc jestli ti jak mě nechybí těsnění u odvzdušňovacího šroubu(mě u zadní brzdy), tak je výměna(odvzdušnění) brzdové kapaliny záležitost 10 min.

          Jinak sem už jel krátce jak XT, tak elixir R. A víc mě vyhovovali elixiry z důvodu ostřejšího nástupu, ale to je hodně subjektivní věc…

          0 0
          • Smazaný účet  

            musim souhlasit, vymena desek u HFX9 je bez problemu za predpokladu, ze v nich je akorat kapaliny, tzn ze nebyly odvzdusneny pro sjete desky a pri roztahnuti pistku nema kam kapalina „uhnout“. Ty brzdy maji docela velikou expanzku-diky tomu jak jsou reseny gumove manzety ktere expandujou. Docela se mi osvedcilo pro nove desky pistky uplne roztahnout, vlozit desky a dat na kotouc. Trochu brzdou zapumpovat, zmackout a pridrzet a pomalu oddelat odvzdusnovat na expanzce, aby z ni utekl pretlak ale zaroven aby se tam nedostal vzduch. Vetsinou se jedna o kapku ci dve brzdovky. Navoc se tak ziska prostor pro roztahnou kapalinu pokud se brzda zahreje.

            Kdyz jsem odvzdusnoval brzdy bez teto procedury, chod paky byl proklate kratky.

            0 0
    • Hornet  

      obidvoje su dobre, ale odlisne ako pisu hore

      mame doma dvoje XT a spokojnost.

      0 0
    • jIrI___  

      Můžu porovnat jen XT a Elixir R. XT jsem jezdil 2 roky, na Elixirech najeto pár stovek km. Chováním jsou to naprosto odlišné brzdy. Elixiry jsou mnohem ostřejší, ale zase se mi zdá, že se hůř dávkují (možná je to jen zvyk z XT, které byly extrémně dobře dávkovatelné a po více najetých km si zvyknu). Xt mají dost houbovitý doraz, Elixiry naopak krásně tvrdý. Brzdný výkon bude ± stejný. A v neposlední řadě se Elixiry mnohem hůř odvzdušňují. Takže si musíš vybrat, jaká charakteristika chodu ti víc sedí. Mě osobně se víc zamlouvají Elixiry.

      0 0
      • manasr  

        Díky moc,tohle sem potřeboval vědět.U shiman sem jen zkoušel chod pák,chybí zkušenost v jízdě.

        Naopak ty Eliríry sem osobně vyzkoušel a dost mě překvapilo,jak je páka ,,jedovatá"Skoro sem nepostřehl,že bych páčku stiskl a už bylo zadní kolo ve smyku.Dopadlo to tak,že sjezd sem provedl se zablokovaným zadním kolem a přední jen tak polechtával,abych neletěl.

        Po pár jízdách bych si asi zvyk.

        0 0
      • nox159  

        muzu se zeptat co te vedlo k tomu přechodu – „kvalitou“ i vahou jsou skoro srovnatelne (xt trochu težší) cenova hladina ±par korun stejna. menil jsi jen kvuli tomu chodu a ostrosti pri brzdeni?

        a jeste dotaz k tem XT dneska sem zkracoval hadice… ( kupoval jsem je jako „skladacku“ zatim tam nemam kapalinu abych to zkusil ) ale k čemu je ten šroubek u ktereho je napsane FREE STROKE ?

        0 0
        • jIrI___  

          Přesně jak píšeš, měnil jsem hlavně kvůli tomu chodu a ostrosti. A v neposlední řadě jsem měl tu známou problémovou sérii XT, které za nižších teplot tuhly.

          Free Stroke by měla být délka prázdného kroku brzdy. Ale ať jsem jim točil jak chtěl, žádnou změnu jsem nezaznamenal :-D.

          0 0
          • nox159  

            diky třeba mi to pujde štelovat :D

            cekam zatim na kola, sedlovku a presmyk tak zjistuju co a jak at potom muzu hned jezdit a nelaborovat a nezjištovat co k čemu funguje… :)

            0 0
    • sway  

      Jezdím XT a jsem spokojený – zkoušel jsem HFX-9, Strokery, Juicy 7 i SLX, a ze všech mi XT vychází nejlíp. Údržba bez problémů, odvzdušňovat jsem to zatím nemusel, brzdný účinek na 160 bez problémů. Ještě jsem je nikde neutavil…a XT mají hezčí páky než Elixiry…

      0 0
      • manasr  

        Udržba u shiman,to bych viděl jako velké plus,když to vidím u kolegy ,tak tiše závidím.Co se týče designu,tady bych osobně zas upřednostnil Elixíry CR 2009.

        Ovšem zatím sem spíš pro ty shimana XT.Ověřená kvalita za poslední roky.I to že shimana sou přímo v Brně a elixíry bych si musel nechat zaslat.Přece jen možná reklamace hraje taky roli.

        0 0
      • asmodeus  

        Za mne též XT.Jednoduché nastavení,odvzduš­nění,výměna desek atd.Vozil jsem XTR a XT brzdí lépe a to o dost…to je můj názor!

        0 0
    • Wentura  

      Kde se dají koupit Elixiry za 5300 i s kotoučema?

      0 0
      • Smazaný účet  

        z cehoz plyne, ze jsou takrka srovnatelne…

        0 0
        • BigKarel2  

          A všechny levnějsí Shimana měly lepší hodnocení…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Za sebe muzu s klidem prohlasit, ze kdybych ted mel penize a kupoval nejake nove brzdy, budou to letosni Deore nebo lonskych SLX…

            0 0
            • BigKarel2  

              jj, Ty Deorka budu kupovat…Ale teť se tu čímdáltím více píše že XT brzdí líp než XTR, SLX brzdí lépe než XT a Deore brzdí lépe nebo stejně jako SLX :D Zachvilku se zas přejde k véčkám protože budou brzdit líp :D

              0 0
              • JakeF  

                Kdyby byla síla brždění to hlavní, tak se udělaj větší pístky u páky a brzdy budou mít sílu obrovskou. Jenže u brzd neni hlavní to, jakou silou zablokujeme kolo do smyku.

                0 0
    • Luk02  

      Když Shimana tak klidně můžeš vzít i Deorka, nebo SLX budou trochu levnější a brzdí podle testů dokonce trochu lépe…SLX by u mě vyhrály kvůli vzhledu…

      0 0
    • Ruprt2  

      nastavení vzdálenosti destiček mají snad jenom mechaniky.

      To není vzdálenost destiček, ale nastavení mrtvého chodu.

      Tj, jestli mají zabírat ihned, nebo jestli mají chvilku ignorovat stisk brzdy a brzdit později.

      Průběh bržení to neovlivní.

      0 0
      • fousek  

        No a prave XTcka dokazou kapku menit prevodovej pomer, ale jinym stelovatkem nez free stroke

        0 0
        • Ruprt2  

          to jsem nevěděl, mluvil jsem o Avidech, ale díky za info.

          0 0
    • marapara  

      Za mě 100% Elixiry. Nesedí mi houbovitý chod brzd ala Shimano, ale raději ostřejší nástup. Co se týče údržby, mám dvoje Juicyny a krom výměny destiček jsem na ně nesáhl 3 roky. Páky mi taky víc sedí od Avidu, jsou plošší a lepší tvarované.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.