Hledám doporučení na hydraulické brzdy komplet do 5tisíc vč destiček pro 150kg člověka.
S čím máte dobré zkušenosti?
Děkuji
Hledám doporučení na hydraulické brzdy komplet do 5tisíc vč destiček pro 150kg člověka.
S čím máte dobré zkušenosti?
Děkuji
Magura mt5
10/10
To potřebuju na oktáfku :-)
A jakou mají modulaci? Nebudou moc kousavý? A taky si nejsem jist tou cenou…
Vlastně jo, je to pod 5k ;)
Do 5k s kotoučema nebo bez?
Shimano Deore M6120 + 220 mm kotouče
Čtyřpístkové Deorečka 6120 (nebo ty Magury), k tomu 180mm kotouče a nějaké matalické destičky.
https://www.kolokram.cz/…120-p215752/?…
https://www.tsbohemia.cz/…d413047.html
V tom budgetu moc na výběr není.
Mám velmi dobré zkušenosti s Shimano SLX BR-M7120 a M8120 brzdama (SLX stačí), sintrované desky, vepředu 200mm kotouč, vzadu 180. Jen za sadu brzd bez kotoučů jsi na té ceně co chceš.
Tak na rovině nebo do kopce je to jedno. Které kolo uveze 150kg?
Kazde.
Každé bohužel ne :-/ Chce to trošku přemýšlet při výběru a volit odolné věci. Některá kola mají vyloženě konstrukčně nevhodný rám (buď je obrovská páka na sedlovku nebo třeba nejde naladit tlumič) a určitě je třeba vybírat věci jako vidlici a ráfky/středy a samozřejmě se na tom kole nevozit jako bluma a sedět na prdeli.
Po rovině, zkopce nebo i do kopce, lehčím nebo někdy těžším terénem… vyber si:
Solden?
Jo, je to tam super, jen škoda, že je to tak z ruky :-)
My byli teď v prosinci lyžovat na ledovci. Je ho tam kousek vidět. Traily jsme tehdy viděli lehce pod sněhem. Je to takový ten styl, co my rádi!
Do diskuse: HOPE. Je to sice dvakrát víc peněz než píšeš, ale je to tak, že když přitlačíš, budeš mít vyřešeno. Mám metrák a vozím třmeny E4. Být tebou volím V4.
Na te 4. fotce mi prijde, ze nekdo mel taky slabsi brzdy. Zase jestli to uz vyresil mozna by zakladateli z nas vsech poradil nejlip :-)
Hele, Nikola, kterou neznám…o.O
V tyhle cenovce Magura MT5/MT5 eSTOP. Kotouce dle urceni. Po rovine, do kopce, z kopce?
Mozna by to chtelo napsat, kde budes jezdit.
Muzu jen predpokladat, ze s tvoji vahou nebudes drtit traily, nebo sjizdet Alpy. A na bezne jezdeni ti musi stacit normalni deore s destickama goldfrem a 180mm kotoucema XT.
S koupí brzd bych počkal až seženeš rám a kliky na 250 cm vysokou postavu.
Já mám teda jen 110 kg ale jezdím Alpy na kole mám Magura trail sport s deskama Goldfren Sint. a Sram kotouče,a úplně v pohodě i kdybych vážil 150
Mam 94 kg
Pouziti – DH trate
Brzdy jak Sainty, tak Tech4 V4 (testovane ve vsech kombinacich)
Kotouce Hope a TRP 2.3mm (u Shiman Galfer 2mm)
Ale ze by tam byla extra rezerva, to se rict neda.
Co myslis tou rezervou?
Ze byt o 10–15kg tezsi, asi je utavim v tomhle setupu ;)
Samozrejme doplnim
Kola maji cca 18kg
Vystroj cca 7kg
Takze vysledna soustava ma cca 120kg u DH a 115kg u EN.
Jo takhle! No, to je potom spis otazka desek a kotoucu. Prekvapilo me (pri mych 100 kilech – fuj!!!) jak jsem vloni do alp dal hope vented kotouc. Sintr galfery a brzdilo to fakt jak motorka. Akorat abych “uzivil” tuhle kombinaci, musel bych pribrat nejakou brigadu….
Kazdopadne po letech zkouseni mam jaksi vysledovano, ze dotka vydrzi fakt vic nez mineral. Ani slovem se neotiram o shimano, ale je to tak, ze ne kazdy je vypaseny jak ja, takze ten rozdil nevidi. A hodne taky delaji opletane hadice…. V podstate jakykoliv ctyrpist ubrzdi velkeho chlapa, jen je potreba doladit kotouc a desky….
Já ti nevím, ke konci roku jsem přešel z Hope Tech Evo M4 na Hope TECH4 V4 a přijde mi, že to brzdí +/- stejně. :) (při mých 119 kg). Mám teda ale pořád stále stejné Hope kotouče (183mm).
Evo M4 jsem nejel. Ale Tech 3 a Tech 4 je velky rozdil :)
Tady půjde spíš o to co bude jezdit a jak,ale se 150 kg ale nebude lítat agresivně na brzdy a pokud jo,tak 5000 nebude stačit ani náhodou.Takze na to aby sjel všude všechno a na jistotu,ta mu stačí Shimano od řady deore,ale k tomu asi sintr.desky a dobrý kotouče, klidně 180mm
To samozrejme nepopiram, u nej ocekavam jizdu “pro rohliky”.
Ale 200mm asi nic neskazi, pokud to pujde. Nevidim duvod proc tam nenacpat velke kotouce pri jeho vaze :). Kor jestli pak pojede z dlouheho tahleho kopce a bude porad pribrzdovat.
Ale ja obecne radsi nadsazuji, ve vsem ;), to nepopiram, ze mam pracovni “odvhylku”.
Souhlasím s 200mm (min na předku, vzadu mi zatím stačilo 180). Zas tak velký cenový rozdíl to není. Jen stále nevíme na jaké kolo to má – aby to nechtěl dát na nějaké XC s 30mm nohama vidlice…
Tak kotouče co největší (co se vejdou do rámu a vildlice, respektive je unese specifikace kola a vidlice) bych rovněž doporučil – ono to „brždění“ taky nefunguje tak lineárně a tabulkově, jako že člověku, co má na stejném kole 70kg a druhému, co má 100kg to bude brzdit o stejných 30% hůře :)
Prostě 150kg je už skoro dvojnásobek váhy, na kterou výrobce ty brzdy původně specifikoval a pro ideální brždění navrhoval a zkoušel.
Nicméně pro běžné rozumné ježdění je kombinace nějakých cca. SLX + 180–200mm kotouče + kvalitní sintrované destičky myslím slušně „ubrzditelné“, pokud by se jezdily nějak intenzivnějš opravdu kopečky či nějaký lehčí terén, asi bych za jistotu zvažoval i čtyřpístky v podobné kategorii, ale to už bude lehce nad rozpočtem.
Vyzkoušeno s podobnou váhou docela dost setupů a nejvíc se mi osvědčily Sainty, chlazené kotouče 180/203 a sintrované destičky…
S hmotnosti pres 130kg jsem vozil na XC xt ctryrpistky, metal desky s chladicem a 180mm kotouce s chladicem. Pouzitelne to bylo i na ostrejsi jizdu. Metal desky a kvalitni velke kotouce jako zaklad. Brzdy ctryrpistky co se vlezes financne.