• Daník

    jezdí někdo a zkušenosti? ..v porovnání s dušovými plášti nebo odkazy na reference?

    • Lister  

      Zkušenosti ne, ale mám v plánu je nazout až budou dostupné. V tuto chvíli je to totiž tak, že Fusion 2 se už nedá sehnat (kdybys věděl, tak sem s tím). Nastupující Fusion 3 zase v tuhle chvíli není dostupný a bude asi až v září.

      Zkušenosti jsou obecně velmi dobré, ale vztahují se k verzi 2.

      Podle tohoto testu má tubulles verze mnohem menší odpor než klasická verze a vyrovná se nejrychlejší plášťům v nabídce. Kdybych to chtěl obrátit, tak by se dalo říct, že to co umí jiní s duší, umí Hutchinson jen bez duše. Ale obecně to dává tušit výborný potenciál téhle technologie – kdyby třeba existoval bezdušový Conti GP 4000S, tak ten by musel letět jak raketa.

      Tady jsou zase jiné zkušenosti, kde je zajímavá hlavně ta část o pohodlí pláště.

      Informace se mi teď trochu sesbíraly, protože jsem to řešili s Mlokem přes email, takže hlavně díky němu můžu napsat tohle info.

      • MlokCZ  

        Doplním aktuální info, tady mají ještě pár kousků skladem:

        http://www.jedi-sports.de/…c–23mm.html

        Včera jsem tam objednal 3 kousky a už mám objednávku dnes odeslanou, takže je skutečně měli.

        A na CRC posunuli termín, kdy je budou mít skladem na 3.9., takže mají být o malinko dříve (původně tam měli o týden déle):

        http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

        A jak jsi napsal, tak je škoda, že se zatím do toho nepustilo více výrobců, Conti GP 4000S v bezdušové variantě by mohl být opravdu excelentní.

        Ale i tak, když se Fusion 2 vyrovná valivým odporem Conti GP 4000S a všechny ostatní dobré pláště jsou o chlup pomalejší…

        Otázkou je, jestli se nějak významně liší verze 3 od verze 2.

        A je dobré, že jsou i váhově velmi dobré, jen v podstatě o extra lehkou duši navíc, takže váhově je to nastejno s dušovou klasikou.

        Spíš zatím nevím, jestli budu dávat vůbec tmel. Přeci jen defektů na silničce jsem měl vždy minimum a plášť vydrží delší dobu, takže se mi nebude chtít kontrolovat stav tmelu, jestli nědělá hrudky. Zatím to zkusím asi bez tmelu.

        • Lister  

          Osobně tmel neplánuju. Díky za odkaz. Asi taky objednám.

          Váhově to vyjde o něco hůř, ale v mém případě to je jen vcelku zanedbatelných 20gr na jednom kole (Conti GP4000s+Schwal­be 65gr).

          Z mého pohledu je trošku škoda, že tahle verze je pouze černá. Ale asi se nevyplatí vyrábět více barevných verzí, protože těch plášťů se moc neprodá. V každém případě pro cyklistické metrosexuály, jako jsem já, to je drobný deficit.

          • McBlacky  

            já to plánuju na příští rok a tmel dám jen na prvotní zatěsnění, cca 30ml by mohlo stačit bohatě. Až do vyschne tak to vyschne :)

            • Lister  

              Co jsem četl, tak s podporovanými ráfky (Campa, Fulcrum), těsní údajně výborně a úniky tlaků jsou minimální – stačí dofoukat 1× týdně.

              • McBlacky  

                já to zkusím na ksyria

                • Lister  

                  A teď vůbec nevím, zda má Mavic oficiálně podporovaná kola na UST? Ale asi nemá, pak bude ten tmel asi jistota. Mám Fulcrumy, tak to zkusím bez tmelu – pokud to nebude utíkat, tak ho tam pak ani cpát nebudu, riziko defektu vidím jako absolutně minimální – za tři roky, co mám opět silničku, jsem 1× prorazil duši – říznutí apod nula.

          • jecnak  

            Tmel je podle me rozumna pojistka. Zauvazuju o tom taky, ale ted jsem koupil novy spickovy plaste a druhy kola budou karbony na galdy, takze to necham na pozdeji.

        • treatt  

          Hm, docela zajímavé..nevím, spousta lidí říkalo, že tubelessy prostě pocitově jedou míň a mají větší odpor..

          Každopádně by mě zajímalo, jaký je rozdíl mezi Conti GP 3000 a 4000 – protože tady vyšel GP 3000 naprosto tragicky, co se týká valivého odporu, při rychlosti 30km/h spotřeboval 46,6 wattů, Michelin Pro2 Race 29,2. Že by tedy takový skok mezi verzí 3000 a 4000? Ale je pravda, že o 4000 jsem slyšel jen chválu..

      • Daník  

        ten první test mi připadá docela pochybný, jak už to u „nezávislých“ Contitestů bývá. Hlavně vypadá, že 4000rs tam zaměnili s jiným pláštěm (hmotnost, odpor), taky zrovna nevěřím, že Ultremo a Pro3 mají horší valivý odpor. Nakonec u Fusionu Tubeless bych čekal lepší výsledky minimálně v odolnosti proti průpichu, je to jakási guma přeci jen navíc, ale budiž. Cop mě ale zaujalo je odpor ve Wattech – je větší než u některých MTB plášťů,kde se pohybuje mezi 18–50W… to nedává smysl…musel by to být odpor vztažený k něčemu…!?

        • MlokCZ  

          Je třeba si také přečíst metodiku testů, pokud je chceš srovnávat. Výkon ve Wattech potřebný k udržení rychlosti je zcela v pořádku a čísla rozumná. V tomto testu silničních plášťů bylo měřeno pro 35km/h. Bikové pláště se měří pro 20km/h. A to je sakra rozdíl.

          • Daník  

            a tak to jsem nečetl, roste i valivý odpor se čtvercem rychlosti?

            Nicméně mou důvěru k tomuto zaplacenému testu Continentalem to nemění a zrovna tak nevím, proč tam má 4000RS nesmyslnou váhu a horší parametry než „sko“.

            ale kdyby šel Conti do tubeless, tak neváhám. 4000s je pro mě nejodolnější a nejtrvanlivější plášť s přijatelným valivým odporem. Nezbyde než zkusit Fusion..jestli tedy skončím na 2way fit

            • jecnak  

              Zkus nekdy nejaky spickovy Vittorky 240 ci 320tpi. To jsou fakt spickove plaste. Proti ProRace2/3 je to opravdu rozdil.

              • Daník  

                slyšel jsem, že pocitově jedou (i když právě v testech moc nedopadly), ale ta životnost a defekty prý nic moc..?

                • MlokCZ  

                  Životnost u VITTORIA Open Pavé EVO CG naprosto v pohodě (ani jsem je nestihnul sjet než jsem tu silničku tenkrát celou prodal, odhaduju, že kolem 10tis. km by to dalo), defekt jsem na nich neměl žádný.

                  Tohle hodnotit můžu i po těch letech. Jak ale jedou už hodnotit po takové době nebudu.

                • Pebe  

                  jezdíme teď Vittoria Diamante Pro tech III 220TPI a musim říct, že fakt jedou, jsou i celkem pohodlné a hlavně vůbec nemizí a nemají žádné sekance na gumě, jak to umí Ultrema i ProRace3. A zatím taky žádný defekt…

                  • Daník  

                    jj někde jsem četl, že Diamante jezdila Ebrtová, že oproti EVO vydrží

                  • jecnak  

                    Tak tak. Ja teda mel za tech par tisic dva defekty. Nove mam 320tpi Open Corsa Evo, zatim jen nasazene. Uvidime po vikendu.

                • jecnak  

                  Nejen pocitove jedou:

                  http://bike-forum.cz/…971763–1.jpg

            • MlokCZ  

              Valivý odpor roste s rychlostí lineárně, takže to jde snadno ± přepočítávat a srovnávat.

              4000s bezdušová varianta by se mi taky líbila. Jen se do toho moc výrobců zatím nechce, když musí řešit jinou konstrukci patek (kevlarové patky při použití bez duší při velkém tlaku na silničce neudrží plášť na ráfku).

              Po pár prvních kilometrech mi přijde ten Fusion 3 výborný, ale moje subjektivní hodnocení teď bude zcela o ničem, protože jsem na silničce více než 3 roky neseděl. A srovnání s plášti co jsem jezdil před 3 roky a více je o ničem, to je moc dlouhá doba.

              • jecnak  

                Bylo by zajimave prime srovnani prave s temi nejlepsimi Vittorkami, ktere pocitove jedou a tlumi jako dobra galuska.

                • MlokCZ  

                  Já jsem na předchozí silničce měl právě Vittorky. I když to byl model VITTORIA Open Pavé EVO CG 24–622.

                  Ale jak jsem psal, tři roky odstup je pro srovnání k ničemu.

              • Daník  

                no, když jsi teď jezdil jen ty tvoje 2,25 tak to se fakt blbě srovnává – já když sednu ze silničky na mtb tak po pár km běžně kontroluju, jestli nemám zaseklou brzdu – jak to nejede :-))

                Ale ještě rejpnu do toho valivého odporu – když tedy lineárně, tak nejlepší RR na notubes měl asi 19W při 20km/h – to by bylo 33,25W při 35km/h, což je lepší porád než většina silničních plášťů a to tedy fakt nedávám…

                • Lister  

                  Jenže valivý odpor není nic proti tomu jaký bude mít ten plášť aerodynamický odpor – vždyť si vem že při rychlosti 35km se ten plášť pohybuje proti vzduchu rychlostí 70km a to už je sakra poznat, jestli to prořezává úzká žiletky nebo balón se spoustou výstupků.

                  IMHO pokud nemáš dvě hodnoty valivého odporu pro dvě různé rychlosti, tak nedokážeš odhadnout jak rychle to bude stoupat, navíc se to může taky dost lišit v závislosti na povrchu ke kterému se valivý odpor udává.

                  • jecnak  

                    Jenze to co popisujes – pohyb vuci okoli 70, kdyz jezdec jede 35 zaziva cca 1/3 plasta. Mimochodem a co ta tretina, ktera vlastne vuci vzduchu stoji? :-D

                    • Lister  

                      Však jsem netvrdil, že to je celý plášť :-)

                      Ale i když malá část, tak to má svůj význam.

                    • pepek  

                      Taky mně to nijak nepřesvědčuje. To by pak bylo nejlepší řešení širší plášť a blatník dokola až dopředu a dolů. A to nikdo nevozí ani na dráze, ani při pokusech o rekord. (Možná i ten velký měřicí válec ten plášť deformuje podstatně jinak, než rovná cesta.)

                      Mě se zdá vždycky, že uzký plášť (náležitě nafoukanej) jede líp i při malé rychlosti, než širší.

                • MlokCZ  

                  Ty výsledky opravdu nejsou nijak divné. Jednak jsou to různé testy a pravděpodobně z jiného testavacího zařízení. A i když ta zařízení pro měření jsou podobná, tak nemusí dávat úplně stejné výsledky, tedy nelze přesně porovnávat, ale jen přibližně.

                  Hlavně ale silniční pláště jsou na tom s valivým odporem vůbec ne tak dobře. Ono prostě platí, že nejrychlejší bikové pláště použité bez duší se ± vyrovnají průměrným silničním plášťům použitým s duší.

                  Úzké pláště s duší prostě nikdy nebudou na tom s valivým odporem nijak excelentně ani přes použité vysoké tlaky.

                  Tohle je dlouhodobě známá věc. Kdyby byl cíl pouze nejnižší valivý odpor, tak se dělají silniční pláště širší. Existuje i více měření pro silniční pláště různých šířek a nejlépe na tom byly vždy ty nejširší (pouze co se týká valivého odporu).

                  A proč se širší pláště pro silničničku nedělají? To je jednoduché, podstatnou část už zmínil Lister.

                  V první řadě je třeba uvést to, že kdyby byly širší, tak sice valivý odpor půjde níže, ale už jen málo. On už nemá moc kam klesat.

                  A zase dále existují měření pro různé šířky silničních plášťů. Pro 40km/h vycházel v součtu valivého odporu a aerodynamiky (tedy potřebný výkon k překonání valivého odporu + překonání odporu vzduchu) nejlépe myslím 21mm plášť přední a 23mm zadní.

                  Je to sice test pro velkou rychlost (tedy pro tuto rychlost to je směrodatné tak pro profíky nebo extra namakané hobíky jezdíci aspoň ve skupině), ale testovala se pouze aerodynamika a neřešil se další podstatný faktor a to hmotnost pláště, která roste s jeho šířkou a to dost významně.

                  • nooski  

                    40km/h je 30km/h mých a 10 km/h protivětru – takové bezvětří skoro neznám :-) Řekl bych, že aerodynamika je na silničce stěžejní záležitostí (krom kopců samozřejmě) a každý bod k dobru se cení. Samozřejmě, že největší odpor má cyklistovo tělo, takže nejsnadnější, ale taky nejbolestivější cestou je pořádně zalehnout do beranů a šlapat s koleny co nejvíc k rámu (opak je vidět velice často).

                  • Lister  

                    Už jsi zkoušel, jak rychle uniká vzduch z toho pláště – třeba po týdnu?

                    Už je budu muset objednat. Čekal jsem na CRC, ale tam významně posunuli termín, takže asi vezmu tam kde ty. O tmelu stále neuvažuju, náhradní duši uvezu, celkově mi přijde pravděpodobnost průrazu zcela minimální a pokud to drží dobře tlak, tak pro mě není důvod ho tam lít.

                    • MlokCZ  

                      Nic hrozného. Tmel jsem nepoužil (a zatím ho neplánuju používat, náhradní hodně lehkou duši bych vozil i s tmelem, takže tady bych neuštřil stejně nic) a foukal jsem naposledy minulý týden ve středu, kdy jsem pak středa/čtvrtek testoval. Od té doby jsem na ní nejel (čekám na řídítka).

                      A dnes ráno jsem zkoušel na omak, už bylo trochu znát, že je měkčí a tedy po týdnu by se už určitě muselo foukat.

                      Po týdnu jsem ale foukal u každé silničky i s dušemi. A superultralight duše jsem na silničce ani nikdy nejezdil.

                      Pokud chceš opravdu držet nějaký konkrétní tlak přesněji, tak to vidím nafoukat vždy tak na maximálně 2–3 dny.

      • treatt  

        Zdar, nemáte někdo přehled, zda jsou k dispozici nové ráfky pro UST krom Campy a Fulcrumu?

    • krokus  

      Dalo by se to s tmelem nasadit na American Classic 420 (modelový rok 2008 tuším)?

    • jecnak  

      Dalsi UST na silnici.

      http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      • Rychlej turista  

        Ten tlak teda nic moc, do toho bych nešel :-D

      • Rychlej turista  

        Ten tlak teda nic moc, do toho bych nešel :-D

        • jecnak  

          Taky se mi tlaky pro silnicni UST zdaji prilis nizke. Akutne hrozi zniceni rafku pri vjeti do diry.

          • pepek  

            Co díra, stačí tvrdší mravenec.

          • MlokCZ  

            Já bych nebyl tak pesimistický. Foukám ty Fusion 3 na 95/105psi a už se mi podařilo vzít jednu hnusnou díru ve velké rychlosti a jedny koleje, které vypadaly tak nenápadně (zvyk z biku, jak jsem pár let na silničce nejezdil) :-)

            A žádný problém.

            A třeba na mojí váhu u těch Fusion doporučují jen 101psi (maximum povolené je 125 nebo 130psi, teď nevim přesně).

            A kamarád, který váží výrazně více než já vozil nějaký čas pěkně nízké tlaky i s dušemi a když jednou vzal taky něco většího, co přehlédnul (už nevím co to bylo), tak to ráfek přežil a následně po dojetí než to dofoukal, tak to přeměřil a měl tam jen 60psi. To bylo tedy na jeho váhu už proklatě málo.

            Spíš se mi zdá podezřelá ta váha, to už je na UST silniční plášť fakt dost málo. Otázkou je ale, kolik má v reálu.

            Ty Fusion 3 co jsem vážil, tak všechny 3 kusy těsně nad 300g (ve stylu 301, 303, apod. nevím už přesně), tedy o 5–10g více než mají mít.

            Samozřejmě teď neberu ten překlep, co je v tom odkazu, ale správný rozsah povolených tlaků. Rychlý turista reagoval zřejmě na ten překlep.

            • jecnak  

              Nevim, ale uz pri 100psi se da tuknout rafek, pokud litnes do nejaky diry, ktery si nevsimnes a vhrcnes do ni plnou vahou. Ono jsou neco jineho papirovy American Classiky a treba Aksia o ktery jsem se nebal nikdy.

              • MlokCZ  

                Tak je to možné, že ultralehké ráfky pak nic nevydrží. Ten extrém co předvedl ten kamarád, tak to bylo s těžkými nejlevnějšími Bontranger koly.

                Spíš jsem se divil, že při tom necvaknul, když jezdí normálně s dušemi.

                A já tam mám FuRa1 2way FIT, které myslím aspoň něco taky vydrží.

              • Lister  

                100psíkůl je pro mne limitní hodnota, ale ne dolní tlak, ale horní. Nikdy jsem nevozil víc, vážím rozhodně mnohem víc než běžný silničář a asfalt, po kterém se pohybuju, je zase mnohem horší, než vyznává většina. Děr jsem vymlel hodně, duši prorazil jen 1× a ráfek nenavalil nikdy.

          • ememem  

            to je snad ale nejaka blbost 7 psi, asi tam ma byt 7 barov ci nie? to neni ani pol atmosfery, to pretocim rukou v rafiku dokola…

          • bagr84  

            Kolik normalne foukate?

            • Rychlej turista  

              Kolik píšou + půl atmosféry.

            • jecnak  

              110–160PSI.

              • Rychlej turista  

                Začaly mi chodit vaše odpovědi na emajl, jak se toho zbavit?

                • MlokCZ  

                  Protože si při svojí odpovědi zatrhnul, že chceš odpovědi na mail. Přímo při odpovědi tam máš řádek mail a zatím NE/ANO.

                  A když to změníš, tak si to nejspší pamatuje i pro příští příspěvek (nezkoušel jsem, nikdy jsem nezkoušel to zapínat, mám tam trvale NE).

                  • Rychlej turista  

                    Ne ne, o tom vím a nic jsem s tím nedělal. Mám tam pořád ne, ale po odeslání toho zdvojeného příspěvku se mi opět zjevilo prázdné okno, místo načtené stránky a od té doby mi to tak dělá furt a chodí emajly. Proto jsem ten příspěvek měl 2 x, protože jsem si myslel, že se to jen vymazalo a neodeslalo a napsal jsem ho znovu.

              • ememem  

                len tak mimochodom zatial vsetky plaste co som mal v rukach (teda vsetky 3 :-) ) – ultremo, gp400s, a nejaky specialized co tam bol mali napisane obmedzenie 120/125PSI.

                1. co sa fuka na tak vysoke tlaky ?
                2. rafiky obmedzenia nemaju?
                • jecnak  

                  Vittoria Open Pro Light a obecne asi vsechny jejich lepsi plaste maji max 160PSI.

                  Rafky – Remerx Stormy bez brzdne plochy na drahovce.

                  Onehda jsem foukal na 150 i plaste na American Classic 420. Tech 530km to vydrzelo, dal uz foukam na 130.

                • Rychlej turista  

                  Panaracer Stradius Extreme 10,5 atmosfér. Už si ale nepamatuji, jestli mají psáno jen 10 a ta půl je to, co dávám navíc :-D Musel bych se podívat, až budu doma.

                  Že by to ráfek neměl vydržet jsem se po zhruba 30ti letech ježdění a foukání na maximum dozvěděl až tady na B-F :-D

              • bagr84  

                Hm, to je pekny. Foukam jen 100 PSI, a to mimojine proto ze vyrobce rafku maximalni tlak na webu neudava. Nemam moc koule davat tam vic. Prichazim tim o dost?

                Defekt kdy jsem procvakl dusi o rafek jsem mel zatim jen jednou, na kostkach…

                • MlokCZ  

                  Ono to s tím tlakem není tak jednoduché. Od určitého tlaku je rozdíl valivého odporu s dalším narůstajícím tlakem dost malý, takže výhoda extra nabušení není moc velká.

                  Ale hlavně lépe to super nabušené poletí jen po opravdu kvalitním asfaltu. A méně kvalitním to může jet i hůře.

      • MlokCZ  

        Tak jsem se chtěl podívat podrobněji a koukám na stránky výrobce a přijde mi, že to vůbec nejsou bezdušové pláště a jen že mají na Kolokrámu překlep.

        • marios  

          Tak to je zásadní informace. Takže Fusion zůstává jediný?

          • MlokCZ  

            Já o jiném nevím. Samozřejmě ještě ty další dva od Hutchinsonu jsou k dispozici a to Atom a Intesive. Možná Atom může být pro někoho zajímavý.

            Problém jsou ty patky pláště do kterých se zřejmě nikomu moc nechce. A pokud nemá firma perfektně vyřešené patky, tak je to velké riziko se do toho pouštět, aby ty pláště neskály z ráfku.

            Ono už stačí vláknu k ZTR Crestu pro bikové :-)

            Hutchinsony tohle mají vyřešené dobře. Pouze to má jednu stinnou stránku. Nasadit plášť na ráfek je opravdu porod, při prvním pokusu jsem dokonce zlomil montpáku, to se mi už hodně let nestalo.

          • jecnak  

            Kenda pry neco ma.

            • MlokCZ  

              Zkusil jsem rychle něco najít a citace hned z prvního odkazu:

              „Kenda’s tubeless road bike tire is only in the prototype stages, but the guys from Maxxis were there checking it out. Â They have a new tubeless road tire coming out, too, which we’ll hit in another post.“

              http://www.bikerumor.com/…-mtb-treads/

              Je to rok starý článek, tak třeba už to teď prodávají.

            • p@X  

              zajímalo by mě srovnání plášťovek a bezdušáků…

              • biker007  

                bezdusak bude mit tu vyhodu, ze pripadny defekt opravis vlozenim duse..v pripade plastovky budes spolehat jen na tmel, jinak budes volat odvoz:)

    • jecnak  

      Tak uz i Specialized. http://www.specialized.com/…qProduct.jsp?…

      Je ovsem otazka, zda to neni jen remarkovany Atom.

      • Lister  

        No ale hlavně je červený – to chci!

      • Lister  

        PS: Atom to nebude, pokud to bude Hutch., tak to podle vzhledu a váhy bude spíš Fusion.

        • MlokCZ  

          Já myslím, že to Fusion bude. Sedí na něj všechny vlastnosti (nejen váha a vzhled, ale i směs a patky).

      • ememem  

        potesitelne je ze to na rozdiel od mtb je to jak hmotnostne tak cenovo +/- rovnako ako plast+dusa. trocha bych mal spesli na zaklade malej skusenosti s plastami (mal som ich na silnicke od kupy) resp. doplnkami spesl vseobecne trocha obavu o zivotnost. a este by ma zaujimalo co konkretne pre nase luhy a haje znamena ta poznamka „*Not available in all markets“

        • MlokCZ  

          Na druhou stranu není to tak dobré s valivým odporem. Špatné to není, dle testů se dostávají na úroveň nejlepších dušových s duší. Ale pořád to není jako u MTB, kde i ty nejlepší dušové se dají vozit bez duší a valivý odpor je pak vždy nižší než s duší.

          • jecnak  

            Myslim, ze spousta silnicnich plastu by sla vozit i bez duse. Patky jsou na to tuhe a gumove dost. Jen asi pri defektu by nedoslo k zalepeni.

            Ja prave uvazuju o koupi Notubes Alpha 340 rafku, protoze mam jedny rozstreleny kola, kde jsou naby celkem ok a vyplet by asi sel pouzit i puvodni. Urcite to pak zkusim i s normalnima plastema.

            • MlokCZ  

              Patky u silničních plášťů jsou sice tužší, já bych se ale přesto docela bál.

              Kdyby to bylo s klasickou patkou opravdu spolehlivé (i pro vyšší tlaky), tak by nebyl důvod dělat speciální patku a mohlo už na trhu být UST plášťů více.

              Zacelování defektů jsem si nevyzkoušel, co jsem krátce Fusion jezdil, tak žádný defekt. Trošku se obávám, že to ale stejně bude fungovat hůře než u biku (i u těch UST verzí) kvůli tomu vysokému tlaku.

              • jecnak  

                Vsak je to stejne i na MTB – taky neni teoreticky duvod pro konstukci specialnich UST patek, kdyz tmel funguje. Zkusim a uvidime.

                Urcite to bude fungovat hure nez na biku, ono to totiz funguje hure i na tech ust plastich.

                • Honza z H  

                  Fakt by mě zajímalo, jestli funguje na silničce bezdušák i s klasickým pláštěm a do jakého tlaku je to bezpečné používat?

                  Tím by se eliminovala ta váha těch UST plášťů (Hutchinson-Fusion 3). A hlavně v případě defektu dostat duši pod ten UST plášť je téměř nemožné, včera jsem to absolvoval poprve a doufám, že naposled :-( Zkusím tam teď nalít tmel, ale nevím jak spolehlivě to zalepí případný další defekt.

                  • MlokCZ  

                    Já bych se tedy bál zkusit neUST plášť na silničce bez duše.

                    Důvod pro speciální konstrukci patek (ještě jiných než u UST plášťů u biku) tu jeden vidím a to zcela zásadní.

                    A to aby byly patky pevnější a udržely plášť na ráfku při velkém tlaku.

                    • Honza z H  

                      Ahoj, no to já se právě bojím a proto potřebuju, aby to odzkoušel někdo jiný :-) Ale pokud to patka toho pláště udrží a neroztáhne se po obvodu, tak by to s tmelem fungovat i mohlo řekněme do 8 atm., bude se ten plášť hůř nasazovat, ale to i ty UST, a hlavně se ty UST nějak nevyrábí. Takže klidně bych nějaký plášť s pevnější patkou, možná drátěnou riskl. Ale pak asi vozit radši sebou 2× duši.

                  • jecnak  

                    Na jinem foru to par lidem bouchlo, za jizdy. Ja pujdu do Atomu UST.

    • jecnak  

      American Classic ma na 2012 bezdusova silnicni kola. http://www.amclassic.com

      Nejspis tam jen pridali pasku a lehce zmenili vnitrny profil rafku.

    • jecnak  

      UST Fusion 3 vcera nasazen rukou, pridal jsem pro jistotu malicko tmelu, nafoukano velkou pumpou, jak kdyby tam byla duse. Tlak zatim drzi. Realna sire rekl bych spis 22mm. Rafky Notubes Alpha 340.

      • jecnak  

        Par postrehu po 250km, 100+110PSI, jezdec 77kg:

        • Tlak drzi stejne jako s dusemi
        • Pohodli narostlo, ale necekejte zazraky. Rozdil je znat hlavne na velmihrubem az vydrolenem asfalte. 10cm zdvihu plast proste neprida.
        • Velmi dobre drzi v zatackach. Nemel jsem ale moznost to poradne naklopitna mokru.
        • Vydrz. Po 250km mizerneho asfaltu, sterku, nejake te polnacky a singlu zadnerezance, pichance a dokonce jeste drzi gumove nalitky a stredova linka. Reklbych, ze stred je z opravdu dost tvrde gumy (plast ma dve smesi). Podlezkusenosti ze zahranicnich for by mel zadni plast zvladnout pres 4500km.
        • Valivy odpor – nezaznamenal jsem rozdil mezi Fusion a ProRace 3 + duseVittoria Ultralight. (Stejna kola, prevody, kolo)

        Tedy pokud nedojde k nejakym katastrofam, pak bych plaste doporucil. Jen bych se poohledl po nejake lepsi cene, nez je doporucena MOC v CZ. Obzvlast majitele rafku Mavic s derovanim Fore a Fulcrumy s two-way fit to maji velmi zjednodusene.

        Kdyby nekdo uvazoval o zapleteni klasickeho vypletu jako jsem delal ja – naby American Classic, vyplet 2/1.8 vpredu radialne 28 dratu a vzadu 32 2× krizene, rafky Notubes Alpha 340. Set je to krasne lehky, ale tuhost zadniho do boku kola neni nejvetsi a pri silnem zaberu (ve spurtu, ve stoje na max do kopce) vyplet povrzava i kdyz je lehce pretazeny. Navic bez tenzometru zapomente na slusne vypleteni. Po nafouknuti klesne napnuti dratu cca o 20–30kg a je treba docentrovat. Varianta 20/24, kterou NT take nabizi mi prijde jako cire sci-fi.

        • treatt  

          Tak já první výjezd na Hutchinson Intensive.

          Měl jsem je za slušnou cenu z Francie, u nás se navíc nedají sehnat.

          První věc bylo nasazování. Mám to na ráfcích H plus son Archetype a bylo to peklo. Kejkle s vkládáním duše, aby se přizpůsobil, mejdlíčková voda, celkem asi až na 5. pokus se to chytlo a začal jít vzduch dovnitř. U předního kola. Nechal jsem přes noc a druhý den nalil mlíko a to už se chytlo v pohodě.

          Zadní plášť jsem vzdal po dvou večerech bojů a dal to klukům z Bikebros. Výsledek byl ten, že to po půl hodině dokázali nasadit tak, že dva mačkali a drželi plášť na ráfek, třetí zběsile foukal. Asi už nějaký čas ten plášť ležel, tak se mu prostě nechtělo přijmout tvar a rozestoupit se do patek ráfku, vzduch šel furt okolo, protože se patky plášťě tlačily k sobě. Doufám, že do budoucna už to teď bude v pohodě.

          První dojmy z jízdy jsou ovšem nadšené! Valivý odpor nemůžu hodnotit (delší zdravotní pauza bez kola), ale pohodlí? Jak píše Tomáš, tlumič to kolo nedá, což si člověk uvědomí, když podlehne dojmu pohodlnosti a že plášťě vyřeší vše, zapomene se a vymete nějakou díru :) Popravdě jsem nechápal, dojem hodně podobný, jako když se přesedne ze silnice na bajk, místo vyklepávačky hrubý asfalt prostě zmizí. Dost podobný efekt je i na slušnějších kostkách, pořádné pavé jsem v cestě neměl.

          Uvidím, jaké budou zkušenosti dál, kolik toho vydrží, ale z nárůstu pohodlí jsem až v šoku. Jinak jsem zatím jel jen na suchu, v zatáčkách krásně jisté, předvídatelné, uvidíme samo, jak to bude na mokru

          • jecnak  

            Takove potize jsem teda s nasazovanim nemel. Zvladnul jsem to normalne rukou. Foukano pak kompresorem a napodruhe po kontrole pumpou zcela bez potizi. Ty rafky jsou primo TLR?

            EDIT: Koukam ze ne, tak to bude asi ta potiz – prilis vysoke patky rafku.

            • ememem1  

              a mozem sa vas oboch opytat jakym cinom to pridava na pohodli ked tam vozis +/- rovnake tlaky ako s dusami?

              teda aspon myslim ked pises ze mas 77kg a vozis cca 100–110 psi. ci snad s dusami viac? ja mam 95 a vozim tak 120–130, viac sa uz trocha bojim lebo na rafikoch je napisane max 120 (FuRa Zero). a zhruba tak nejak mi to ja vychadza podla tej tabulky co sem daval mlok

              • jecnak  

                Pri stejnem tlaku je u UST plaste vyssi pohodli, protoze ma poddajnejsi behoun – chybi duse. Ted vozim na Fusionech 100 a 110 psi a prijde mi, ze proti 110/120 je to stejne. Stejne nafoukane zavodni plaste jako ProRace3 jedou znatelne hur pri podobnem pohodli na vetsich nerovnostech (kostky) ale nedokazi tak kvalitne odfiltrovat hruby asfalt.

                Tedy hlavni prinos UST bych videl, ze pomer rychlost/pohodli je lepsi jak u dusovych plastu.

                Zrovna kdyz mas Zera, tak ty jsou 2way ne? Zkus nejake UST a uvidis sam. Mimochodem 120psi limit je v klidu prekrocitelny o 20% Aspon u AC420 jsem foukal i 150psi (120max) na nektere akce.

                • ememem1  

                  no ved chcem vyskusat a preto s a pytam.

                  ide len o to, ze je to ista investicia a furt rozmyslam ze o com je. lebo na rozdiel od ust na mtb na ktore nedam dopustit a nikdy bych uz naspat nesiel(spolah­livost, vyrazne nizsie tlaky jak s dusou) na silnicke jaksi z defektami problem nemam a jazdit nejka extra nizsie tlaky tiez moc zmysel nevidim. ale asi vyskusam.

                  inak s tym prekrocenym tlakom ma to docela potesilo, predsaj len tie moje kila nie su moc silnicarske a pri 120psi by to este evidentne chcelo trocha pridat(sirsie gumy sa mimoc bvozit nechce, nech uz to vyzera jak silnicka :-0 ).

                  • treatt  

                    Tak konkrétně šířku pláště bych fakt neřešil, jak to vypadá, hlavní je, jak to jezdí, ne? :) Asi jsem málo žiletka, ale tyhle modelkovský věci mě nechávaj zcela v klidu :) A teda moje zkušenost je, že úzký plášť nemá vůbec žádný smysl vozit a pak už je jen otázka, co Ti ještě v klidu projde vidlicí..

                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      …tyhle modelkovský věci mě nechávaj zcela v klidu… LOL

                      • treatt  

                        No dobře, tyhle SILNIČÁŘSKÝ modelkovský věci mě nechávají v klidu :)

                        Mimochodem, po dnešní ranní pojíždce po Karlíně v business setupu musím konstatovat, že klobouk je šikovná helma, krásně chrání před studeným vzduchem :) teda..do prvního pádu, že :)

                        • jecnak  

                          Radsi mlc :-)

                          • treatt  

                            Proč? :)

                            • kubad  

                              muheh fajná cesta na poštu :D není zač

                              • treatt  

                                Akorát mě teda dost zaskočila ta bedna, jsem si říkal, co Ti ruplo v kouli a co mi to posíláš :) nějak jsem si už odvykl, že taky ještě existují drátěný patky, co se nesloží do balíčku :) jinak, dík!

                              • treatt  

                                Jo, je to sice OT, protože Thickslicky jsou dušové, ale po delší zkušenosti musím říct, že super! Že by to nějak extrémně nejelo se mi nezdá, na fixie je to stejně buřt, drží to jak židovská víra, absolutně žádná známka opotřebení po delším užívání, defekt zatím nula a to dostávají občas od přehléhnutých vystouplých kostek nebo děr v centru celkem čoud..

                • MlokCZ  

                  Na 2way Fit Fulcrumy se to chytne hned a naoufkat není vůbec žádný problém (já to jezdil před pár lety chvíli na FuRa 1 2-way fit).

                  Byl tam trošku jiný problém, zaskočit patkám pláště do patek ráfku se moc nechtělo (až při hodně vysokém tlaku s pečlivým namydlením).

                  A nandat je na ráfek byl slušný porod.

            • treatt  

              Přímo TLR právě nejsou, našel jsem na netu, že s nimi ale i tak jsou dobré zkušenosti a na UST v pohodě jdou. Vzal jsem je pro kombinaci slušné ceny a šířky ráfku. Úroveň pohodlí, co mi to přineslo, je tedy samo také daná tím, jak se plášť chová na ráfku 23mm širokém oproti 19ti mm, co tam byly předtím..

              • jecnak  

                Patka se malicko natahne, tak priste pujdou sundat/nasadit lip. Ale on neni moc duvod sundavat, kdyz mliko doplnis po vysroubovani jadra ventilku pomoci injekcni strikacky.

                • treatt  

                  Tak to asi příště zkusím, protože pomocí nalejvátka od Stana tam nateklo vždy jen pár kapek, tak jsem to pak vyřešil nalitím přímo do pláště..

                  Není potom trochu problém s ventilkem? Někdo říká, že mlíko zapatlá i vnitřek ventilku a ten se postupně zalepí..

                  Jinak doufám, že to tam teď právě bude nasazeno na dlouho a bude pokoj :)

                  • jecnak  

                    Zarustani ventilku nepozoruju, respektive ano, ale u svych prastarych Cmaxu – stari 5–6 let. Vzdycky ale muzes dat nove jadro ventilku treba ze stare duse co vyhazujes.

                    • kubad  

                      tak tak nový vnitřek ventilku je cca 20kč, a ten zaklad jde lehce vyčistit je to jen trubička

                  • Slavoš  

                    Jádro ventilku očisti od zbytků mlíka a mázni gumku silikonem.

          • MlokCZ  

            Asi mám to vnímání pohodlí posunuté fakt jinam :-)

            Oproti plášťům s duší jsem nárůst pohodlí zaznamenal, ale až tak nadšený jsem nebyl.

            Celý komplet Spešl Roubaix (originál sedlovka i vidlice), karbonová řídítka, sedlo s titanovými ližinami, FuRa 1 2way fit + Fusion 3 + tlustá pohodlná omotávka. A ani tak jsem z toho kompletu ohledně pohodlí až tak unešený nebyl. FuRa to trošku znepohodlňují, ale s tím zbytkem dohromady…

            Kdybych ještě silničku jezdil, tak ale už jedině s UST plášti.

            • jecnak  

              Souhlasim. Postupně budeme přecházet na UST na všech silničkách.

            • treatt  

              Mno jo, to máš recht, každý to vnímá jinak. Karliner třeba drtí hliníkovou bestii s hliníkovou sedlovkou i vidlí a nemá pocit žádného nepohodlí :) (pravda, má nizoučné ráfky, takže kola budou něco brát). Já karbon rám, co je spíš pohodlný, než tuhý, karobn rodla, sedlovka Easton 90 hokejka, co pruží jak trampolka a stejně nemám rád hrubej asfalt, protože to drncá :)

              Zimák Gitane naopak hvězdně pohodlný rám není (ač ocel), sedlovka hlína, korková omotávka. A mám teď na něm tyhle pocity :) ale jak jsem už psal tady jinde, určitě do toho promlouvá i fakt, že to je široký ráfek a plášť 25mm. Takže přínos oproti 19mm klasice (ráfku) je určitě větší

          • treatt  

            Mno, tož dlouhodobější zkušenost. Nasazování je fakt porod, nevím, do jaké míry hraje roli plášť a jakou ráfek, jinou kombinaci jsem nezkoušel. Takže dokud nepotřebuju nic řešit, je to paráda. Tlak drží hezky, žádný problém..

            Jízdní vlastnosti – řekl bych velice pěkný standard, na mokru drží celkem solidně.

            Mám teď i zkušenost s „defektem“, v zatáčce na mokrém pavé jsem byl moc rychlej (to drobnější na chodníku, první deštík po delší době, vrstvička bahníčka na tom) do 90°točky, takže mi ustřelilo přední a šel jsem dolů. Já to ustál, ale přední kolo dostalo zboku celkem ránu, bokem ulítlo kus mlíka, které to ale okamžitě zatáhlo. Takže spokojenost, žádný jiný defekt zatím nebyl. Najeto už něco je, pláště nejeví známky opotřebení.

            Po čase jsem zjistil, že předek už mám opravdu hraničně měkký, začal jsem dostávat rány od malých věcí, nejdřív jsem myslel, že jsem lempl, co blbě pracoval s těžištěm, ale bylo to opravdu skoro prázdné. Přesto, žádný problém s udržením vzduchu. Vzal jsem velkou pumpu, dofoukl na nějakých 7atm, vyjel..a po chvíli zase kus odpustil.. Nějak jsem neviděl důvod, proč na těch našich silnicích, navíc plných humusu z polí, vozit tvrdou gumu, na to moje šudlání :) odpustil jsem si a zase jako v peřince. Tlumící schopnosti ust s malým tlakem jsou parádní, vůbec mi přitom nepřijde, že bych v sedě cítil nějaký zvýšený odpor. Ze sedla se zlehka rozplácne, ale nějak mě to vůbec žíly netrhá.

            Když bych to shrnul, asi škoda, že nemám skutečně ust ráfek, to nasazování je opravdu problematické – na straně druhé jsem objevil, že OMV u Kauflandu má super výkonný kompresor, tam se to nahodí naprosto okamžitě.. – jinak převládají jen a pouze výhody..

            • jecnak  

              U tebe je problem s nasazovani prave neUST rafek. Stejne spatne to slo i me s Fusionama – viz nize.

        • jecnak  

          Takze po dvou zimach zacli praskat hlinikove niple (rozpadaly se na prach pri centrovani) a draty, takze mi kola Hnoj prepletl na CX-ray draty a mosazne niple. Pocitove jsou kola tuzsi, zmizelo povrzavani zadnich dratu pri silove jizde ze sedla a naklaneni kola do boku.

    • jerryx  

      Uz to par let sleduju, fandim tomu, ale jsem skeptik.

      Dela to jedinej vyrobce, ale co je horsi, neni to vubec lepsi nez kvalitni plast+duse. Oproti nejlepsim plastum s dusi (treba GP4000S+Supersonic) je to tezky, ma to prinejlepsim stejnej valivej odpor a je to drazsi.

      Duvodu, do toho jit bohuzel moc neni. Pokud tedy clovek neda na zpovedi typu: „Jede to super!“ nebo „Je to hrozne pohodlny!“

      Ma nekdo nejaky test, kde by bylo jasne vyjadreno, ze se vyplati (z nejakyho racionalniho duvodu) prejit na UST?

      Jaka je vubec budoucnost? Vyrobci plastu se do toho proste nezenou. Myslim si, ze pokud nekdo neprijde s 200g UST plastem, tak se to asi nechytne.

      • kubad  

        je potřeba si vzpomene jak dlouho to trvalo u MTB takže klid.

        přínos to určitě je.

        myslím že jecnak brzo písně nějakou recenzi.

        • MlokCZ  

          U biku je těch výhod ale mnohem více. A třeba ten valivý odpor je u biku jednoznačný, protože použiješ ten stejný plášť s duší nebo bez a vždy si pomůžeš (i když třeba u některého pláště více, u některého méně).

          Takže i když mně se to na silničce líbilo vozit ty Fusion 3, tak jsem s budoucností s UST plášti u silniček dost skeptický.

      • MlokCZ  

        Taky u silničky to není takový přínos jako u biku.

        Po tom, co jsem ty Fusion 3 chvíli jezdil (ale opravdu málo, asi jen 350km), tak to vidím následovně:

        • uvažovat bych o tomhle řešení pouze pokud mám na to vhodná kola,určitě bych jen kvůli tomu kola neřešil; maximálně to při nákupunových kol vzít v úvahu; ono 2-Way Fit kola jsou příjemné i připoužití duší
        • oproti nejlepším plášťům s duší to lépe nepojede, je to ccasrovnatelné
        • lépe se to ale vyrovnává s nižším tlakem a pořád to jede velmidobře i na výrazně nižším tlaku než při použití duší
        • takže to pohodlí tam skutečně je
        • pro toho kdo chce nabušit pláště za každou cenu na maximum co to jdetohle řešení není; je to omezené myslím na 125psi a doporučený tlak jeještě nižší
        • váhově je to o chlup horší než nejlehčí pláště + lehká duše,ale v podstatě se zanedbatelným rozdílem
        • lze použít tmel pro větší spolehlivost

        Budoucnost je problematická. U silničku tu velkou konkurencí osvědčené galusky.

        • jerryx  

          No vahove je to prave hodne mimo. Nejlehci UST jsou asi 300g, ale nejaky extremnejsi reseni plast+duse se dostane pod 200g (neresim vydrz). Za o 200g lehci kola se platej i desetitisice Kc. Gramy navic jsou nejvic cejtit prave na obuti.

          Kdo treba resi, jestli si ma poridit Ksyria SL nebo Elite, kde je rozdil v hmotnosti 100g a v cene 10k (asi to neni nejlepsi priklad, kdyz maj stejnej rafek), tak ho tohle bude stvat a rozhodne UST zavrhne.

          Problem asi bude v nizky konkurenci. Vyrobci plastu zavodej o to, kdo prijde s necim novym, ale tenhle boj na poli UST proste neni.

          Osobne mi moc neni jasny, proc se delaj ty UST tak tezky, ale asi je duse nejakej dulezitej ochranej prvek, takze se na UST da 2× vic gumy.

          • kubad  

            slušný závodní plášT má cca 200g + duše cca 75g tak mě ukaž ten závratný rozdíl, u klasických ráfků si ještě připočti pásku a si nastejno.

            využití ultralight pláštů je nesmysl, na závody se používají galusky, a silniční UST není cíleno na závodníky, ale pro pohodáře kteří ocení zvýšené pohodlí a mnohem vyšší odolnost proti defektu

            • jerryx  

              Rozdil 200g na paru je rozhodne zavratnej, ale je pravda, ze ne kazdej to resi a tlaci hmotnost obuti do extremu. Problem je proste v tom, ze s chabouckym vyberem to neni kam hnat a co resit – proste si koupis ATOM nebo Fusion 3 a tim to hasne. Ze Hutchinson neoslovi zavodniky je spis problem jeho konkretniho reseni, nez UST myslenky jako takovy.

              • Lister  

                Vůbec nerozumím první větě – 200gr???

                UST plášť váží cca 300gr, běžný sportovní plášť má 200gr a lehčí duše 65–75gr, takže rozdíl na páru bude 50–60gr.

                • kubad  

                  ani to ne :D

                • jerryx  

                  Proste se delaj i plaste lehky 130g a duse 50g a neni to zadna rarita. Kdo chce muze si je poridit a testovat co vydrzej a dokazou. Bohuzel, takovej vyber v UST neni a to je nejvetsi problem UST.

                  • kubad  

                    a k čemu je to dobré? to fakt má smysl používat?

                    pokud chci rychlost bez ohledu na pohodlí dám galusku, nabouchám a letí, tohle nikdy plášť nenabídne.

                    pokud chci najíždět kilometry volím něco s přijatelnou životností a odolností a tady už UST má co nabídnout

                  • jecnak  

                    130g plast bych rad videl. Bezne jsem zatim na min jak 170g nenarazil.

                    • jerryx  

                      Ja je nejezdim, ale delaj se. Treba Veloflex se snad na tech 130g dostal. I Ultema ZLX to celkove stahnou hodne k 200g.

                      • jecnak  

                        Realna vaha je kolem 145g. Ochrana proti defektum temer zadna, zivotnost vzadu do 1000km.

                        • jerryx  

                          Jde jen o extremy, ale je zde proste moznost takovej plast mit. A prave ty moznosti jsou u soucasnyho vyberu UST dost omezeny.

                          • jecnak  

                            Tak ono taky muzes normalni silnicni plast konvertovat na UST, ale ze ti bude drzet na patce ti nikdo nezaruci. Stejne jako MTB dusovy plast. Az zacnou vyrobci delat tnt verze silnicich plastu tak se to otoci. Pak prijde treba TLR verze nejakych Schwalbe a bude to.

                            • jerryx  

                              Zkouset normalni plast jako UST je hodne blbej napad – to uz nema s rozumem nic spolecnyho. Snad se neco takovyho objevi, ale zatim je ticho po pesine, cili to pristi rok asi nebude.

                              • jecnak  

                                Ono to zas az tak mimo neni, protoze stary vytahany ProRace 2 sedi na patce zcela bez problemu.

                      • kubad  

                        jak už sem psal – riziko defektů je obrovské, a ve finále je otázka o kolik budeš rychlejší, tyhle pokusy mám už za sebou, stačí se mě podívat do profilu na silničky a to tam ještě 2 starší nejsou.

                        kamoš zkoušel vozit na silnici 160g galdy od Tufa – prostě to fakt nešlo a vrátil se k 250g kvalitním galdám.

                        já Ultrema rozsekal celkem rychle, a rozdíl proti PRO3 v rychlosti nepoznám

              • kubad  

                nauč se počítat, rozdíl na páru bude kolem 50g což je imho zanedbatelné :D

                a ten zbytek nějak postrádá smysl, hlavní prodeje nikdy nebudou tvořit závodníci, ale masy a tam se to časem chytí

                • Peslezedirou  

                  Tak v tomhle jsem trochu skeptický, jak u mas, tak u závodníků, bežný silničář si koupí dorbý plášť a duši, závodník nemám problém vozit galusku. Pro závodníka bude galuska pořád tisíckát bezpečnější než UST plášť.

                  • kubad  

                    UST v MTB se taky spousta lidí bránila, postupně to jezdí víc a víc lidí, prostě to chce čas, jinak souhlas bezpláště sou budoucnost :D

                    • Peslezedirou  

                      Nevím proč, ale mám takový pocit, že smysluplnost daly UST v mtb tmely. Myslím, tudiž prd vím, bezduše vozím chvilku :-)

                • Peslezedirou  

                  Jo a největší borec ze všech zvolí ráfkovku od saxe, muhaha :-)

                • jerryx  

                  Koho tim „zavodnikem“ myslis? Profiky a par hodne dobrejch amateru? I ti, kdo nejezdej zadny zavody, si kupujou karabonovy ramy a dobry kola a nechtej tahat zbytecnej balast v podobe (zatim) tezkejch UST plastu.

                  • kubad  

                    znovu ti opakuju že 50g je zanedbatelných, vozit 160g pláště a 50g duše chce fakt odvahu, pokud si jeden z nich tak nechápu proč přispíváš to diskuze o UST

                  • Lister  

                    Asi se pohybuješ v úplně jiné společnosti.

                    Když se podíváš tady na foru, tak zjistíš, že naprostá většina lidí tu vozí pláště typu Michelin pro Race 2/3, Conti 4000S a ti co jedou na váhu maximálně tak Ultrema. Pro žádného takového člověka by nebyl přechod na UST nijak váhově znatelný – pro mne to je rozdíl asi 30–40gr.

                    • kubad  

                      souhlas

                      • ememem  

                        hm, asi mate pravdu ale dost sa cudujem, ked sa tu bavime o mtb plastoch alebo rafkoch tak gramarime jak sa da a zrazu je nam cca 50g na obvode kolesa na silnicke nic :-).

                        • MlokCZ  

                          To ale jak kdo. Já mám třeba momentálně nejlehčí plášť na biku kolem 650g a to 29 snake skin RaR. Příští rok možná zagramařím a přiblížím se k 600g :-)

                          Tedy jestli u Schwalbe s tím poklesem váhy u 29 snake skin RaR moc nekecají :-)

                          Na fullu laděném nejvíce do terénu jsem vlastně taky zagramařil. Loni 2,4 NN UST s váhou 820–840g. Teď FA snake skin 2,4 a pak budou HD 2,35, vše lehce pod 800g. To je mi ale gramaření :-)

                        • kubad  

                          50g na obou kolech, tj 25g na jednom, myslím že to za přínos v pohodlí a vyšší bezpečnosti proti defektu stojí – hlavně pro běžné ježdění, závod je asi něco jiného.

                          další otázka je to vůbec poznat, já na galuskách jezdil cca o 1–1,5km vyšší průměr na testovacím okruhu než s pláštěma a to galuska 280g plášť z duší cca to samé (PRO3 Race) akorát galuskové kola měli o půl kila míň :D

                          • ememem  

                            50g na obou kolech, tj 25g na jednom, myslím že to za přínos v pohodlí a vyšší bezpečnosti proti defektu stojí – aha, tak to bez debaty.

                        • jerryx  

                          Taky mi je nejaky divny, ze tech 50g (muze to byt i vic) nikomu neprijde jako problem.

                          • Lister  

                            Tak si do binonu naliješ o deci míň vody :-)

                            Je sice fajn mít lehkou silničku, v podstatě ji ale většinu času vozím obtěžkanou 1,5litrem vody a podsedlovkou… asi se k tomu Camelu dopracuju i na silnici.

                            • kubad  

                              tak nějak lehká silnička je super, ale lepit na každé vyjiždce za to fakt nestojí :D

                            • jerryx  

                              A proc si zrovna ty presel z Racingu 3 na 1? Nebo sis neporidil nejaky stejne tuhy kola, ktery stojej o 10k min, ale jsou o 100g tezsi? Kazes vodu a pijes vino! (snad zatim ne z toho camelu ) ;)

                              • Lister  

                                Proč jsem přešel z FuRa3 na FuRa1 – protože jsou mnohem tužší a zadní kolo FuRa3 se pode mnou vzadu děsně kroutilo. FuRa1 skvěle vedou a prostě pocit z kol s hliníkovými dráty je úplně jiný než z těch klasických.

                                Kola o 10 tis levnější by rozhodně neměly jen o 100gr víc, ale vážily by tak 2kg, páč by musely stát pod 2 tis a ještě by nebyly UST – a jelikož jsme tu možnost na UST měl, tak jsem ji vzal, protože ten přechod na USTčka plánuju.

                    • jerryx  

                      No kdyz se podivam na kola lidi z diskuzi, tak hmotnost rozhodne mnhoo z nich resi – alespon nakupem GP4000. Problem je, ze ani temhle lidem UST v soucasny podobe skoro nic neda. Prave proto jsem se pokusil zeptat v diskuzi, zda nejsou nejaky novinky (vyrobci, testy apod.). Kdyz se pak dozvim: „Resis hmotnost? Tak nabouchej galdy a ty pofrcej!“, tak mi to moc svetla do problematiky nevnese. V kazdym pripade vsem dik za prispevky.

                      • Lister  

                        No vidíš, já mám GP 4000 a ty UST rozhodně plánuju. Jen jsem si dal podmínku „až tyhle sjedu“ – jenže ony to jsou mrchy dost nesmrtelný :-(

                      • jecnak  

                        No a proc nemit jen o malo tezsi variantu, ktera jede stejne a je pritom odolna proti prupichum a cvaknuti a je jeste o fous pohodlnejsi?

                        • jerryx  

                          Ok. Kdyz ti na tech treba 25g nesejde. Verim, ze kdyz se to fouka bezpecne treba na 5–6 BAR (GP4000 se taky tolik nehustej), tak je to pohodlnejsi. Ale pokud tam nedas nejakou tekutou ucpavku, tak to asi nebude fungovat jako na MTB (nehlede na to, ze ten tlak uz je asi stejne moc vysokej, aby si z toho nemel pri defektu gejzir).

                          Jediny, cim mi to zatim prijde bezpecnejsi, je to, ze je tam proste vic matrose. Fusion 2 zrovna v testu ochrany proti propichnuti nedopad moc dobre. To vsak testovali u Continentalu, takze kdovi, jak to bylo.

                          • jecnak  

                            Cerpas z vlastnich zkusenosti, ze tmel nebude fungovat? Podle vseho funguje dobre i na silnici.

                            • jerryx  

                              Cet sem to na nejaky jiny diskuzi. Kdyz je dira v plasti, tak tlak prorve i novou dusi, cili bych moc nejaky tekuty veci neveril, ale treba to fakt funguje. Nevim.

      • jecnak  

        Budoucnost vidim celkem ruzove, ale je tu nekolik ale:

        • je treba aby vznikla konkurence pro Hutchinson, protoze aktualne ostatnijedou jen rebrandovane Atomy ci Fusiony
        • vyssi TPI > klesne valivy odpor
        • vyssi TPI > klesne hmotnost
        • je potreba vic vyrobcu rafku/kol, kteri pujdou cestou UST
        • chce to cas, aby se v konzervativnim prostredi silnicnicyklis­tiky/cyklokro­su prosadila nova vec

        V cem vidim vyhody:

        • odolnost proti defektum
        • moznost jit na nizsi tlak
        • pri vysokem TPI a sirsim rafku se bude plast chovat pocitove stejne jakogaluska
        • casem si myslim, ze dojde i na usporu hmotnosti
        • velke plus je absence duse v prudkych dlouhych klesani, kde proste odprehrateho rafku nema co bouchnout
        • jerryx  

          Souhlasim. Chce to, aby se do toho pustil nejakej vyrobce, kterej tam tech vlaken nacpe vic a ubere gumu, cimz se asi zmeni hodne veci, to vsak Hutchinson nejak nezvlada.

        • ememem  

          naco je dobre na silnicke jazdit nejak zasadne nizsie tlaky?

          (to je otazka a nie rypanie)

          • jecnak  

            Staci hrubsi asfalt/kostky a nabuseny plast ma razem problemy jak s adhezi v zatackach, tak prenosem vykonu jezdce na asfalt.

    • jecnak  

      Tak mame tu konecne dalsi konkurenci pro Hutchinson:

    • jecnak  

      Tak jsem se konecne dostal k tomu napsat par zkusenosti o tubeless Fusion 3

      • Lister  

        Díky moc, konečně bych se mohl dokopat si ty pláště koupit – jenže ony ty staré pořád ne a ne umřít.

        Zaujalo mne hlavně tohle:

        Plášť se lépe vyrovnává s nižším tlakem a pořád jede velmi dobře i na výrazně nižším tlaku než při použití duší.

        Nemá někdo přehled, kde jsou aktuálně dostupné za dobré peníze.

      • MlokCZ  

        Souhlas se vším, co jsi tam o tom napsal. Doplnil bych jedinou věc pro kombinaci Fusion 3 + Fulcrumy 2-way FIT.

        Ten plášť tam je tak natěsno, že platí, co jsi psal. Tedy žádné pomocné metody aby neutíkal vzduch při nahazování a šlo to nahodit netřeba.

        Nastal ale opačný problém. Plášť na sucho do patek nezaskočil jak to bylo těsné ani při maximálním povoleném tlaku pláště a přitom to i bez úplného zaskočení do patek těsnilo.

        Musel jsem na pořádně natřít mýdlovým roztokem, až pak to zaskočilo a i tak až při vyšším tlaku.

        A už jen dostat plášť do ráfku byl dobrý porod.

        A z tohoto vyplývá jedna nevýhoda. Pokud by došlo k defektu, který nedá tmel (já ani tmel nevozil), tak sundavat ten plášť na vyjížďce a zpět nahazovat bych opravdu nechtěl.

        • jecnak  

          Clovece oni se ty Fusiony i pres kevlarovou patku trochu vytahnou, takze pak jdou sundat i nasadit snaze.

    • jecnak  

      Zacina se blyskat na lepsi casy http://www.bikerumor.com/…-cross-more/ plus Schwalbe Ultremo ZX.

    • jecnak  

      Zrejme prvni UST pod 250g http://roadtubeless.blogspot.cz/…s-light.html

    • jecnak  

      Nove TLR od Bontrageru:

      Bontrager would prefer you wrap those TRL rims in their own R2 and R3 tubeless tires, new for 2013. Both tires use a high modulus Kevlar bead (rather than the carbon bead found on Hutchinson tires), and can be had in a 23mm or (true) 25mm width. The R2 weighs in at 310g, has Bontrager’s Har­dCase puncture protection, and uses a 60tpi casing. Cost is set at $59.99. The R3 uses the same flat protection, but has a 120tpi casing and weighs a bit less at 270g. Cost is a bit higher at $79.99

      The Bontrager TRL ammonia free sealant rounds out the collection and can be had for $24.99 for a 32oz container, or $2.99 for a 2oz bottle.

    • Karaya  

      U těch Fulcrumů lze použít pouze verze 2way fit, nebo i verze bez označení?

      Většina eshopů má levněji obyčejné verze a 2way-fit cena se většinou rovná doporučené.

      V katalogu Campy jsou ty kola pořád rozlišena i pro modelový rok 2012.

      Edit: Myslím kola Fulcrum Racing 3, nebo Campagnolo Zonda.

      • jecnak  

        Podle fotek ma 2 way fit jakousi hranku u patky, takze tam bude patka plaste lip drzet. Osobni zkusenost ale nemam.

    • jecnak  

      Nevite nekdo o dlouhych UST ventilcich? Shanim 65mm. Pripadne nastavce na ventilky se zavitem. Nechce se mi to nechat vyrabet.

    • jecnak  

      Mimochodem dalsi plaste pod 250g – Hutchinson Atom Galactik. Cenovku jsem nasel na 59EUR.

    • jecnak  

      Takze prvni prokazatelny defekt za mnou. 5s syceni a ani jsem nestavel. Primo uprostred behounu proseknuti od nejakeho ostreho sutru nebo neco podobneho. Tlak dale drzi bez potizi i na maximu. Aktualne najeto kolem 4t km.

      Bohuzel vzhledem k cenam a dostupnosti asi zkusime spis Michelin Pro4 Service Course aktualne v akci za par i s dusema za cenu jednoho Fusionu.

      • kubad  

        kde? zrovna chci něco kupovat

      • jecnak  

        Tak mam za sebou druhy defekt. Tentokrat o poznani vetsi potize. Kaminek se zapichnul do behounu a propracoval az k, no k dusi ne, tak proste skrz plast. Dirka-rezanec asi 3mm, mliko ji zatesnilo, ale nejspis dik 4h jizde v desti se nekolikrat stalo, ze doslo v rozmezi nekolika hodin k par cakancum mlika. Tlak klesnul ze 110 na 90psi. Za sucha den pozdeji uz problem nebyl.

        • jecnak  

          Poslusne hlasim, ze plast znovu zvlada 110psi aniz bych s nim musel cokoli delat.

          • jecnak  

            Tak po dvou unicich vzduchu a zalepeni mlikem az na nizsim tlaku (kolem 60psi – jezdit se na tom v klidu da) jsem vcera plast zevnitr zalepil flekem na duse. Plast ted udrzi max tlak bez potizi. Jedna se o rezanec (vyse popisovany) zvenci kolem 2,5mm a zevnitr nema ani 1mm. Najeto mame pres 6000km. Vzadu se nejspis k 10000 dopracuju. 90% po mizernych silnicich, neco i polnacky, cyklostezky, spousta sterku a zimni provoz. Pro me tedy obrovska vyhoda v jistote dojeti i pri defektu.

    • Delkim  

      prošel jsem pár lokálních eshopů a nikde jsem na silniční UST plášť nenarazil, dělám někde chybu?

    • jecnak  

      Dosti pochvalna recenze na Bontrager R3 TLR http://www.bikerumor.com/…nd-r3-tires/

    • jecnak  

      Jen pro zajimavost. V nedeli jsem zkusil na vylepene ne-UST rafky Ritchey PRO DS nahodit UST Fusiony a probehlo to bez vetsich potizi. Jen k nasazovani plastu je treba montpaky. Nafouknuto na 110psi, plast drzel tlak, nehazel, jizda zatim bez potizi. Jedine co me napada, ze mozny problem bude sundavani plaste. Bude treba montpak a vetsi sila.

      Dal jsem nahazoval na rafky Alpha 340 plaste RR na CX. Plast sel nahodit jen kompresorem a s vysroubovanym ventilkem. V patkach drzi velmi dobre, ale trochu propousti vzduch na bocich kousek od patky. Na vyjizdku tlak udrzi, ale do rana je prazdny. Po prvnim nahozeni uz jde nafukovat normalne.

      • jecnak  

        BTW CX Ralphy uz drzi tlak bez potizi. Stacilo se jednou projet.

      • ememem1  

        Plast sel nahodit jen kompresorem a s vysroubovanym ventilkem. ja neviem za boha nikde zohnat taku redukciu co sa da nasrobovat na telo galuskoveho ventila tak, aby som mohol mat ventilok samotny vysrobovany. vsetky sa uchytavaju prave na ten zavit na ventilku (tam kde capicka) a nie na telo ventila. cize ho musim gukat s nasroboavnym ventilkom lebo na tele zas poriadne nedrzi ta koncovka z kompresora. jak to robis?

        • jecnak  

          Moje redukce se jmenuje stara uriznuta hadice. Mam u sveho kompresoru nekolik hadic a tu nejstarsi jsem uriznul a pouzivam jen k tomuhle ucelu. Samozrejme hned po nasazeni rychlospojky do kohoutu u kompresoru zacne fucet ven vzduch. Delam to tak, ze si nasadim hadici na ventilek a pak ji teprv strcim do kompresoru. Ventilek po nafuceni ucpu prstem a zaroven odpojjim hadici. Pak nasroubuju ventilek a tlak tam jeste nejaky zbyde. Nakonec dofouknu klasickym nastavcem s manometrem na spravny tlak. Tenhle postup jsem ale delal jen parkrat – u CX Ralphu na ALpha 340, u neUST RaceKingu 2,2 Protection na Mavic SLR a zadmiho kola u kombinace neUST RaceKingu 2,2 Protection na American Classic Race MTB – stare cerno/bile neUST/TLR.

    • jecnak  

      Tak dneska rano jsem pichnul a bylo to o fous. Musel jsem trochu dofouknout, abych dojel. Je ale pravda, ze zadni Fusion uz je pred smrti. Doufam, ze da jeste letosni zimu.

      • ememem1  

        mimochodom kolko si na tom najazdil?

        • jecnak  

          Odhaduju pres 8000. Myslim, ze pres 10 se snad dostanu. Je ale pravda, ze jezdim po mizernych cestach, kde je mraky sterku.

          • ememem1  

            tak to ja tiez, preto sa pytam. inak je to ale celkom slusne, tajne som dufal ze to bude do tych 10kkm (teda ak ich nahodim ked dojde paska)

            • jecnak  

              Ad paska – viz Treattuv prispevek – ma neUST rafky a k tomu UST plaste a jezdi.

    • jecnak  

      A to je konec, pratele. Neco pres 10000km vzadu.

      Tadydadydadyda­dydadydadydady­dadydadydadyda­dydadydadydady­dadydadydadyda­dydadydadydady­dadydadydadyda­dydadydadydady­dadydadydadyda­dydadydadydady­dadydadydadyda­dydadaaaaa.

      • Reggie  

        mohl bys ho prosím uschovat? Chtěl bych ho na otestování ráfků pro případné bezuše.

        • jecnak  

          Na bezdus jde myslim cokoli. V nejhorsim pridas jednu vrstvu pasky navic.

          • jecnak  

            Plast mas kazdopadne do konce pristiho tydne u me k vyzvednuti.

    • TJK  

      Jen to UPnu… budu ted nahazovat bezdus na Spinergy stealth FCC … Huchinson Fusion.. tak pak nahodim poznatky.. prvni nasazeni je s dusi a delal to Kubad.. takze vim kulovy… jak poradil Jecnak dam 2 vrstvy pasky a musim jeste poladit dlouhej ventilek nebo min nastavec…

      • kubad  

        optřebuješ megadlouhý ventilek se zavitem (50mm carbony), na tom to u mě skončilo

          • TJK  

            vypada to dobre ale teoreticky by mel stacit jakejkoli nastavec… nemyslim ze bude problem s nahozenim kompresorem protoze tlak mam velkej tak nebudu potrebovat vyndavat vnitrek ventilku na zvetseni prutoku vzduchu a mliko si naleju strikacou kolem boku plaste…

            btw… kolik tak mam nalejt? 40ml ? vic.. min?

            • jecnak  

              Ne vsechny nastavce maji vnejsi zavit, ktery potrebujes. A ne všechny nastavce počitaji s tim, ze ventilek prijde az do nastavce. K tomu bych se tez priklanel. Mliko leju od oka, takze tezko rict.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse