• Flody

    Zdravím dámy a pánové, koukám po kole s cenou kolem 25tis. Zaujal mě Cannondale trail 4, ale někteří zase spíše doporučujete Rockrider z Decathlonu, který ale, jak jsem zde četl, má údajně horší rám. Tak třeba se zde dozvím i jiné možnosti.

    Jezdím silnice/pole/lesní cesty/často prudké stoupání a rád bych zkusil nějaké lehčí traily po republice. Mám 195cm a 100kg.

    Co se týče kola, tak nechci jednoplacku a rád bych uzamykatelnou vidlici z řidítek (není podmínkou).

    Děkuji mnohokrát, přeji hezký den.

    0 0
    • Tomas_82  

      Doporučuju přečíst podobná vlákna, je jich tu dost. Koukni třeba na Kross Level 8.0 2019, ale nevím, jestli se ještě sežene.

      0 0
    • vt  

      Jak pise Tomas82 + pri omezenem rozpoctu je zakladni pravidlo se vyhnout ‚zavedenym‘ znackam.

      0 0
      • Flody  

        Asi to bude podobné jako s dnešními auty, taky se už platí jen za značku, ale kvalita podobná..

        0 0
        • scalar  

          U kol je to snažší, dají se snadno identifikovat zásadní komponenty a není problém porovnat si je, zvládne to i laik, když není líný si to trochu nastudovat.

          0 0
    • Gwaihir  

      Schválně dej sem odkazy na obě kola, porovnej si a zeptej se, co za komponenty neznáš. Cannodale je fakt drahá značka (asi jako scott) a cena/výkon je slabá. Taky jsem chtěl cannondale a mám canyon :)

      0 0
      • Flody  

        Zaujala mě tyto tři, co se týče komponentů, tak jsem vygoogil akorát seznam přehazovaček Shimano, tak trošku tuším co je lepší, nebo horší, ale v ostatních komponentech jsem mimo.

        https://www.mojekolo.cz/…50-29-xl-21/?…

        https://www.velosport.cz/…-136188.html

        https://www.velosport.cz/…-137923.html

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Porovnej si proti vyjmenovaným toto. Najdi 5 rozdílů. Soustřeď se popořadě na vidlici, brzdy, řazení a pohon, záplety a hmotnost kompletu.

          P.S.: Pro výběr a radu je nanejvýš vhodné uvést svou hmotnost a jezdecké dovednosti, taktéž pravděpodobné nejčastější použití a očekávaný roční nájezd km.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Omlouvám se, naučím se číst.

            Se 100 kg oceníš pevné osy na vidlici i rámu (zadní značena třeba 12×142), pro těžší jezdce jde o výrazný pokrok oproti tradičnímu řešení QR neboli rychloupínáku (zadní značen třeba QR 10×135). Co nemá pevnou osu alespoň na vidlici, to, jako by pro Tebe nebylo. :-D Vřele doporučuji právě obě pevné osy dát jako úplně první požadavek.

            A brzdy … to je kapitola sama o sobě. Deore jsou celkem účinné a spolehlivé, na nevražedné sjezdy by mohly stačit … ale na Tebou odkazovaných kolech jsou osazeny všude brzdy řady 200. (Brzdy Deore začínají pětkou nebo šestkou, novější mají tisícovkový formát čísla – na Silverbacku jsou BR-M6000).

            Řady jsou: 200 Altus, 300 Acera, 400 Alivio (to už i jde, na cyklostezky nebo pro lehké nenáročné jezdce), 500 – 600 Deore, … (pak ještě SLX, XT, XTR).

            0 0
            • motacek  

              Jen jestli ty pevné osy nejsou přeceňované. Brácha najezdil na Spešlu za 17 tyček X tisíc kilometrů v sedačce i v terénu. Měl 120kg + sedačka + dítě, nikdy se nestalo, za těch 9let, že by se něco stalo s rychloupínací osou (tuším průměr 6mm, nebo kolik se dělá). Dvakrát měnil teda záplety, bo praskl ráfek…

              0 0
              • Gwaihir  

                A necinkaly mu tam třeba kotouče?

                0 0
                • Tomas_82  

                  Proč by měly? Mám na jednom kole upínáky a na jednom osy a nepociťuju žádný rozdíl (mám 80–85kg) Teda kromě delší doby sundání a nasazení předního kola, ta je s pevnou osou o dost delší.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Nevím, mám kola jak s RU, tak s pevnými osami. Ty druhé jsou pocitově o dost tužší, čím hrubším kamením se jede, tím víc je to poznat.

                    0 0
                • adam1  

                  Hodně záleží co jezdíš a jaké máš záplety ,kotouče brzdy ,taky mi na starém cubikovi s ru nic necinkalo :)ikdyž jsem to drtil – pohyb v patkách tam ale byl .

                  S osami se to opravdu celé zpevní a je to lepší no navíc když máš přes 100kg ,na rychlost sundaní kola s osou si myslím nastejno asi záleží jaké osy máš?

                  To co postuje Krab je jasná volba ,silverback jsou fajn kola ,navíc ta sóla 1 je za ty prachy skvěle vybavená .

                  0 0
                • Environmentalist  

                  Jenom podotknu, že na novém Ghostovi s přední i zadní pevnou osou cinkaly kotouče snad v každé prudčí zatáčce, zvláště pak po brždění v náklonu. Po pár stech kilometrech už bylo ticho. To jen tak na okraj, aby někomu nevzniklo nemilé překvapení, že pevné osy = necinkající kotouče. Samozřejmě kombinace kotoučů a destiček je další věc, mající zásadní vliv.

                  0 0
                  • adam1  

                    Mi na ravenu taky:))vždy po delším sjezdu .

                    Strašně malá mezera mezi deskami a kotoučem nakonec jsem dal desky s chladičem ,otevřel šroubek na páce roztahl pístky (dvě kapky vytekly) a cajk nevím o nich (slx7100) jo a místo šroubku jsem dal závlačku ,ale to nevím jestli mělo vliv :)

                    0 0
    • Flody  

      Děkuji za rady, zatím mi tedy v mé cenové relaci vychází nejlépe ten Silverback sola 1, bohužel to je 1×12 a mám strach že to v nějakém prudkém stoupání bude na prd.

      0 0
      • milan.v  

        Ty budeš jezdit stojky 30% a víc?

        Jel jsi to už někdy? Když na to nebudeš mít nohy, tak si holt dáš menší převodník vpředu…

        0 0
        • Tomas_82  

          Nebo se projde vedle kola. Ale já tedy jezdím nejlehčí i při menším sklonu než 30% :-(

          0 0
      • Tomas_82  

        Nejlehčí převod má 34/50 což je stejné jako 22/32 – podle mě naprosto dostatečný převod, který jsem měl na 3×9 (29")

        0 0
    • Michal_Unca  

      Nechceš „jednoplacku“? Proč? Já měl kolo 3×10, přítelkyně má 2×11 a já mám teď 1×12. Takže můžu říct, že mám vyzkoušené vše. Za mě je „jednoplacka“ jednoznačně nejlepší pohon. Mám ve předu 32 zubů a kazetu 10 – 51. Nejlehčí převod vyjede vše, toho bych se nebál. Nejtěžší skoro vůbec nepoužívám. Osobně bych s kolem počkal na modely 2021. Teď jsou kola hodně přebraný a už není moc z čeho vybírat. Vyhnul bych se prodejcům jako je TS Bohemia a Decathlon a koupil kolo od zavedené značky. Zkus mrknout třeba na Merida, Giant, SUP, RockMachine atd.. Neplatíš u nich tolik za značku, jako třeba u „Spešlu, "Cannonu“, nebo Scottu.

      EDIT : A pokud ti můžu poradit ještě něco, tak hlavně neřeš věci jako „jaký o má brzdy“ a „jaký to má kola“. Z toho by ses jen zbláznil. Přítelkyně má nějaký mimosadový brzdy Shimano, já mám komplet brzdy XT a na to „naše ježdění“ stačí oboje. :-) Nejsme XC závodníci. Hlavně ať se ti kolo líbí. :-)

      0 0
      • Flody  

        Osobně s tou jednoplackou zkušenost nemám, beru to jen z toho co jsem různě vyčetl, nebo viděl na youtubu, aktuálně mám starší kolo 3×9, počet zubů nevím. Přišití týden mám dovolenou, tak zkusím objet pár obchodů v okolí, případně se na něčem projet, když to bude skladem. Většina kol co jsem se díval má brzdy Shimano 200, ono asi když mi to nebude vyhovovat, tak to můžu časem vyměnit za nějaké trochu lepší.

        0 0
        • adam1  

          Jednoplacky se vůbec neboj !S tím rozsahem vyjedeš hodně a výhoda je že si pak vpředu můžeš testovat převodník podle výkonnosti .34z je ideál

          0 0
        • Smazaný účet  
          0 0
      • adam1  

        Z decače nevím ,ale ty kola z bohemky jsou fajn ,kluci u nás jezdí silverbeca v karbonu a ty kola jsou hodně cajk

        Osobně se mi např.scott líbí ,ale ty prachy za to nedám :) dobře vybavené ht za 100k dík nechci mtb je stejně spotřebák :)

        Ps:servis na bijekce jim taky funguje a např .mmr má dobrou garanci na rám !

        V Opavě je vystavený ten starší karbon s 2×10 ,pevné osy viz.foto ano kabeláž je spodem pod rámem.

        0 0
    • Růža17  

      Zítra jdem okouknout toto máme domluvenou cenu 26 000. https://www.velosport.cz/…-135435.html

      0 0
      • Dolejs  

        Ta 30 vidla nebude na tvoji váhu úplně dobrá volba, koukal bych se po průměru nohou 34 a hlavně s pevnou osou 15×100 nebo 15×110.. to samý vzadu 12×142, 12×148..

        0 0
        • Růža17  

          Nevím proč by na mých 75 kg nebylo v pohodě.. Je to pro kolegu ten to chce jako náhradu za staré trekové kolo… No uvidíme za tu cenu se nám to nezdálo spatné.

          0 0
          • Flody  

            Do velosportu v Pejru se taky chystám, mám to tam kousek, tak uvidím.

            0 0
    • Flody  

      Tak názor na 1×12 beru zpět, dnes jsem zkoušel toto:

      https://www.velosport.cz/…-138317.html

      S tím že cena by byla nižší než je uvedená a při tom nejlehčím převodu je to srovnatelné s tím co mám teď u 3×9.

      0 0
    • Flody  

      Tak jsem nakonec vzal ten Gate 90, teď zkoušel k první jízdu po okolí.

      0 0
      • Michal_Unca  

        Až na tu tašku parádní kolo. Určitě dobrej výběr. Ať slouží.

        0 0
        • Flody  

          To mám ze starého.. musím si někam dát telefon a cigára 

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Gratulace! Budeš nás proklínat s každým najetým kilometrem. :-)

        0 0
      • Lukas287  

        pěkný, můžu se zeptat na první dojmy? Také bych chtěl na jaře kupovat nové kolo, požadavky +/- stejné ,

        Co jednoplacka? Taky bych přecházel z 3×9, lehký převod by měl být stejný, ale co do rychla? stačí to?

        0 0
        • Flody  

          Dnes jsem si dal jen lehce přes 20km, tak zatím minimální zkušenost. Každopádně část té trasy co pravidelně jezdím jsem zajel podstatně rychleji.

          Taky jsem se té jednoplacky bál, ale jak mě přesvědčovali ostatní, tak vážně není čeho. Na nejtěžší převod se dá v klidu jet kolem 40km/h po rovině, což mi bohatě stačí.

          Uzamykatelná vidlice na řídítkách se mi dost líbí, když chceš svižně vyšlápnout kopec ve stoje, tak je to lepší než když jsem měl vidlici bez zámku.

          No a uvidíme jak se tu bude vyvíjet dál, v terénu jsem to zatím nezkoušel, většina lesní cesty kde jsem jel se dá projet i autem.

          0 0
          • Tomas_82  

            Kolo pěkné, tak ať slouží. Doopravdy tu všichni jezdíte 40 po rovině????

            0 0
            • adam1  

              Většinou jak se vracíme ze švihu a někdo to vyhecuje :)tak se dá i více ?Ale většinou to je špatně nastavený tachec:))

              0 0
              • Flody  

                Beru to podle záznamu z telefonu, jinak na rychlost ani nekoukám, to je to poslední co mě zajímá 

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.