• xdm

    Zdravím milovníky cyklistiky,

    po letech bez kola mi při nedávných vyjížďkách na svém starém kole došlo, proč jsem jako díte kolo tak miloval. Rád bych se tak k cyklistice opět vrátil a poradil se ohledně výběru nové hračky.

    Hledám HT do 100 tisíc. 178 cm, 72 kg. Cyklostezky, lesní cesty, lehký terén, hodně stoupání.

    Koukal jsem na fóru na podobná témata, většina je však v jiné cenové relaci. V nejužším výběru jsou tato kola (nebráním se doporučení jiných):

    Merida BIG.NINE 7000

    Specialized Epic HT Expert

    Cannondale F-Si Carbon 3

    Trek Procaliber 9,8 SL

    Obrea Alma M25

    Snažil jsem se dostat do obrazu ohledně vybavení, nových technologií apod. a věřím, že v mém cenovém limitu kupuje člověk stále především rám, vidlici a kola? Merida mi přijde nejlíp vybavená snad po všech stránkách, jen nevím jak jsou na tom jejich rámy. U Spešlu asi nejsilnější stránky rám, vidlice, kola? To samé u Treku s IsoSpeedem. U Cannonu jde hádám především o vidlici – nemám s tím problém, technologické vychytávky mám rád. U Orbey bych potom předpokládal volbu Fox vidlice, lepších XT brzd – kola vypadají jako nejslabší článek. Pohon mi přijde nejsilnější u Meridy.

    Nebráním se lehce jetému kolu z bazaru, znehodnocení je mrcha. Viz Scott jen se trochu bojím elektroniky na kole. Stejně tak bych se nebránil stavbě kola, jen nevím jaké jsou možnosti.

    Předem díky za pomoc!

    0 0
    • adam1  

      Ano merida je na tom z toho výběru top ,ikdyž už to mohlo být na xtr? Ten canon teda těžké jak prase :)

      Do bazaru bych ty peníze osobně nedal :)

      0 0
    • Dzany  

      Myslím, že značky TREK, Cannondale, Specialized a Scott to jsou nejdražší značky na trhu. Myslím, že za peníze, které chceš dát do kola, najdeš více muziky u jiných značek. Co třeba značka Canyon Exceed, Cube Elite, Ghost Lector?

      0 0
      • xdm  

        Na Canyon Exceed jsem koukal, jen jsem ty kola nenašel nikde v ČR. Chápu správně, že prodávají pouze online? Ghost kola se mi nelíbí. Na Cube teď koukám a vypadají pěkně a lépe vybavené za ± stejnou cenu – jen nevidím žádné skladem.

        Elite Race tady by se dalo připlatit za lepší výbavu, skvělá hmotnost. Jen netuším kdy se naskladňují 2021 modely?

        0 0
    • milan.v  

      Ještě bych zařadil Rose.

      https://www.rosebikes.co.uk/…th-3-2687410

      0 0
    • Filipsimek  

      https://www.canyon.com/…-8/2641.html?…

      Moderní geo, teleskopka, karbon kola, kliky, kokpit…

      0 0
    • JakeF  

      Tady to zas bude přehlídka direct sale prodejců, protože nutně potřebuješ XTR hazku, která sice řadí úplně stejně, ale každej znalec přece ví,že má „lepší pocit na páčce“ a těch ušetřenejch 10 gramů je v každým kopci znát :)). Jen pak nesmíš chtít reklamovat, to budeš posílat kolo do poslední ****** a prodejce se bude tvářit, že si za to můžeš sám :)).

      Ve výsledku v týhle ceně funguje všechno, rozdíly jsou spíš o osobních preferencích.

      Za mě bych vzal toho Cannondale, protože nová Lefty je parádní. Spešl na karbon kolech je taky paráda, ale Lefty je Lefty :).

      0 0
      • embi  

        takze ty jsi namisto XTR hazky doporucil spesla s kolama ktery maj pres 1600g a DT370 naby.

        EDIT: a cannondale na crestech a NX kazete s HG orechem. lol

        Krome Treku ani jedno z tech kol nema za 100k karbonovy kliky a nekteri vyrobci nevahaji ani osadit NX prevodnik.

        0 0
        • Cavendish  

          Ale zase je to Cannondale ne? :D

          0 0
        • AussigBiker  

          No to je smutny, ze za tyhle prachy je na kolech NX/GX… i kdyz GX asi cajk…

          0 0
        • JakeF  

          Úplně v pohodě… 1600g kola jsou paráda, 370 náby jsou super spolehlivý a karbon ráfky od Spešlu jsou hodně odolný, žádnej papír.

          Karbon kliky jsou u Sramu dost měkký, přínos je spíš vizuální. NX převodník je pokud se nepletu ocelovej, takže odolnější a s vyšší výdrží. Těch 20 g navíc nepoznáš nikde mimo diskuze na B-F :)).

          Ta NX kazeta u Cannondalu je fakt škoda, to beru.

          0 0
          • embi  

            mezi hlinikovym a ocelovym prevodnikem je rozdil je o 300% jinde. 64g.

            vis co je taky spolehlivy? Pevna vidle, presto bych ji na kole nechtel. Stejne jako brain, kterej je hure servisovatelnej a jeste chodi mizerne (ano jezdil jsem na tom).

            0 0
            • JakeF  

              64g rozdíl… No na tom se nedá jezdit :)).

              Mně Brain vyhovoval, ale je fakt, že spíš na závody, na hobby ježdění to je zbytečný.

              0 0
      • rybička  

        Jo, GX Eagle, to na kole za kilo fakt chceš :-). Osobně bych vzal ten Canyon, poměr cena/výkon je bezkonkurenční. To, že v případě reklamace musíš kolo zabalit a poslat (předat kurýrovi) do Německa, vidím jako daň za super cenu. Osobně mám už druhý kolo, který mi přišlo v krabici (Canyon a YT), já bych se toho nebál.

        Jinak Spešl i Canon pěkný, ale kupovat kolo za kilo a rovnou se zbavovat šitového pohonu a mizerných brzd…radši bych koupil něco, na co pak už nebudu muset sáhnout.

        0 0
        • JakeF  

          GX rozhodně není něco, čeho by se bylo potřeba zbavovat. Na začátku byly problémy s kvalitou hazky a kazety, tak si udělala špatný jméno, ale vyjma toho funguje parádně.

          0 0
          • Cavendish  

            ,,vyjma toho" a to je málo jako fail?

            0 0
            • JakeF  

              Na dnešních kolech už nebude mít díly z těch prvních sérií…

              0 0
              • zirecek  

                Shimano šlape obecně lépe. XTR je paráda.

                0 0
              • rybička  

                Všechno od Sramu, kromě X01 a XX1 sad, je strašný šrot. Na tesťáku jsem vozil X01 Eagle 8 měsíců a na svoje kolo bych si to fakt nedal. O problémech s GX toho bylo popsáno dost (vakly přehazovaček, vytrhané kladky, nutnost ohejbat keštěma zuby, aby to necvakalo, atd.). Jsem zvědavý na nový Eagle 10–52, kde jsou údajně předělané i páčky a mělo by to řadit líp. Uvidíme. Jinak kazeta a řetěz x01 nemá chybu.

                0 0
        • xdm  

          Ten Canyon vypadá moc pěkně, jen se trochu divím, že se svojí výbavou váží stejně jako výše zmíněná kola – nepotřebuji kolo pod 9 kg, jen zvědavost. Pokud jde o reklamaci, poslání asi není tak velký problém – kolikrát se to taky člověku stane. Spíš mě zajímá jak je to s běžným servisem. Mají tu nějaké smluvní servisy, do kterých se musí kola dávat aby se udržela v záruce nebo je to jedno? Další věc, že se na kole neprojedu dokud nebude doma.

          Nejvíc se mi zatím zamlouvá ten Trek a Spešl, ale je mi jasné, že si tam člověk kupuje především rám, vidlici a kola. Zbytek je v porovnání slabota. Na druhou stranu se dost zamlouvá ta doživotní záruka versus 6 let u Canyonu.

          To je to GX fakt tak špatný? Co jsem četl a koukal, určitě bych nechtěl NX, ale o GX jsem toho už moc špatného nečetl.

          0 0
          • MatS  

            Doživotní záruka neznamená do konce tvého života. Je potřeba si prostudovat, jak to výrobce myslí. Většinou je to do konce životnosti daného modelu (než skončí jeho podpora), což může být i méně než 6 let, ale i více.

            0 0
            • xdm  

              „Lifetime Warranty on Specialized-branded frames and framesets: Specialized warrants the structural integrity of the frame or frameset to the original retail purchaser for as long as the original retail purchaser owns the Product.“

              Potom čteme asi něco jiného.

              0 0
              • JakeF  

                +1, navíc to teď rozšiřovali i na Roval karbon ráfky mám pocit.

                0 0
              • MatS  

                V tom případě to je super. Já to myslel obecně, protože jsem se setkal v praxi s všeličím.

                0 0
            • JakeF  

              Trek i Spešl mění i hodně starý modely a co vím, tak celkem bez řečí. U Treku třeba vím i o případu, kdy se v rámci záruky měnil rám, se kterým někdo očividně vjel do garáže na střeše auta. A u Spešlu reklamoval kámoš 26" a protože už měli jenom 27,5", tak mu to tenkrát dali myslím i s novou vidlí a kolama. Druhej po opakovaný reklamaci vidle vyfasoval komplet novej bajk. Když tu pak člověk čte nějaký ty příběhy o reklamacích u direct-sale výrobců, tak ten cenovej rozdíl najednou není tak hroznej :)).

              0 0
              • BikerM  

                Ja to vidim 50:50 u Speslu. Dva kamaradi, oba Spesl gravel. Prasklina na stejnem miste. Jeden reklamace uznana, druhy zamitnuta. Ten co mu byla reklamace zamitnuta jednoznacne chyba v ramu…

                0 0
                • TK75  

                  Já měl na Spešlu křivou vidlici a dostal jsem komplet nové kolo. Poslední model

                  0 0
          • Boby83  

            Smluvní servis nemaji, ale funguje tu cz podpora a zastoupení značky, kde máš možnost kolo servisovat/re­klamovat.. Podrobnosti na stránkách Canyon cz. Z mé skutečnosti kluci fungují na jedničku, dohoda je na vysoké úrovni a není třeba se něčeho bát.

            0 0
      • MatS  

        A Lefty vidle je fajn a cool ale servis stojí raketu :-)

        0 0
      • Aussig  

        Ten cannondale je totální vtip. Za ty peníze můžeš koupit jejich rám a postavit na něm lepší kolo…

        +když píšeš o reklamaci, tak leftynu bych chtěl někam dávat na servis.

        0 0
      • zirecek  

        Takže poslat kolo do Canyonu je problém díky super českému kontaktnímu zástupci, ale Leftynu mi oservisují v ČR všude, :-).

        Canyon EXCEED je moderní kolo, které tyto drahé značky v mnohem předčí. Avšak už není zdaleka tak levný jako dříve, ale furt dobrý.

        0 0
      • wilda81  

        Pokud někomu nevadí, že vyhodí 30 litrů za popovidání si o kole před koupí a dalších 20 za nálepku sworks, tak proč ne.

        Osobně nemám s posíláním do poslední ****** problém. Stejně se tváří totiž i na krámu.

        0 0
        • Datel Stepní  

          Kde bereš tu jistotu, že priplacis jen za nápis?

          Vím, že se tu podobné názory vyskytují často, ale trochu se mi zdá, že jsou to příslovečné kyselé hrozny…

          0 0
          • zirecek  

            A za co tedy připlácíš?

            0 0
            • Datel Stepní  

              Za kvalitu rámu a další služby s tím spojené.

              To je ale zbytečně ti vysvětlovat. Přijde historika o noční směně, atd…

              Nemám kolo zvucne značky, ale chápu proč si ho lidé kupují.

              0 0
              • zirecek  

                Já také chápu, proč lidé nakupují v concept store. Nemám s tím problém.

                Mám problém však s tím zdůvodněním – kvalita rámu bude průměrná jako jinde. Lidé tam nakupují z jiného důvodu. Historku o noční směně neznám.

                0 0
                • Datel Stepní  

                  Kvalita průměrná jako jinde…

                  Kde je tedy kvalita nadprůměrná?

                  Nebo snad jsou všechny rámy stejně kvality?

                  0 0
                  • zirecek  

                    Diskuze, kdy jeden jen klade otázky a na samotné otázky neodpovídá se blíží trollení.

                    0 0
                    • satch  

                      Myslím, že DaD jich pár rozřezal a ta vysoká cena není vždy zárukou kvality provedení rámu…

                      0 0
                    • Datel Stepní  

                      Neodpověděl jsi ani na jednu položenou otázku a takto reagujes. To je můj poslední příspěvek k tomu.

                      0 0
                      • zirecek  

                        Já se nebavil o nadprůměrných rámech, sdělil jsem něco jiného. Nevím, který rám je nadprůměrný u HT za 100k. Ale tuším, že rámy Spešl nejsou tolik nadprůměrné, aby byla cena kola o desítky procent vyšší. Navíc zákazníci Spešlu asi ani nehledají nadprůměrný rám, tuto značku si vybírají z jiných důvodů. Dokonce si myslím, že nový Exceed rám je v několika detailech lepší než některé ostatní značky.

                        0 0
                        • Pedo  

                          no, měl jsem spotřebu 1 rám na jeden rok. Pak dycky křupnul. Značky cube, head. Workse (bazar) jsem koupil právě kvůli kvalitě rámu. Zatím můžu říct, že rám 2 roky drží, což je u mě rekord. To ale neplatí o roval ráfcích, které jsem za 2 roky zrušil 2×, takže se pokorně vracím k jistotě DT 361 :D

                          0 0
                          • jonti  

                            Ty Rovaly Carbon SL nebo Rovaly Carbon Control? Mě control připadají jako ráfky na trailové kolo, jen jim chybí šířka. Jak tuhostí, odolností, tak i hmotností.

                            K rámu bych dodal, že Specialized má HT rámy opravdu velmi dobré, ale taky velmi drahé.

                            V této kategorii se už za o něco málo lepší rám platí strašně moc.

                            0 0
                        • Chlebovnik  

                          Novej Exceed rám jsi viděl tak maximálně na pár fotkách a netu a už rozdáváš moudra.

                          No comment.

                          0 0
                          • Michal_Unca  

                            Jo jo, asi tak nějak. :-) Ale musíš uznat, že na těch pár fotkách vypadá hodně dobře. Za mě určitě lépe než Epic. I tak bych si Canyon nekoupil. Pro mě to je hodně peněz, abych je dal za kolo „na slepo“, jen podle obrázků na netu. To raději ten Specialized.

                            0 0
    • bednee  

      Já nevím. Není za tyhle prachy lepší postavit si kolo, resp. překopat něco? Vzali jsme kolo za 50, překopali ho, že má 9,2kg a ve výsledku to je za 70. Když bych tam dal karbon kola, tak to bude ještě tak +15. A to tam jsou věci jako Garbaruk kazeta 330g.

      0 0
      • AussigBiker  

        No ale musis sehnat ram za normalni penize. Pac ramy od Treku, Speslu nedava smysl kupovat samotny kuvli financni uspore.

        0 0
        • bednee  

          Koupil jsem cele kolo a co jsem vymenil, to jsem prodal, zustaly mi jenom riditka.

          0 0
          • JakeF  

            To už tě ale musí víc bavit ladit než jezdit :)).

            Všichni řeší každej gram a co nejvyšší řadu komponentů.

            Jenže i když ušetříš půl kila, tak je kolo pocitově živější prvních 5 minut, než si na to zvykneš a na 2h vyjížďce ušetříš tak 5s. Což v závodě může být rozdíl vyhrát/nevyhrát, ale pro hobbíka to nedává moc smysl, když kvůli těm dražším komponentům strávil měsíc v práci :)).

            Já měl hezký srovnání u silniček, když jsem základní Defy na hliníkovejch kolech a 105 vyměnil za top Defy na karbon kolech a Di2 za násobně vyšší cenu… Jasně, líbilo se mi, že v přehazce bzučí motůrek, ale na průměrný rychlosti vyjížďky rozdíl znát nebyl.

            0 0
            • bednee  

              Ale nebylo to tak hrozne. Bylo to stavene pro syna, co zavodi a po dobu stavby jezdil jeste na starem kole. Celkem to zabralo asi 2 tydny a to se primarne cekalo na zapleteni kol. Veci na bazaru sly pomerne rychle pryc. Z puvodniho kola zustal ram, vidle, kliky, packy a trmeny brzd a gripy (i kdyz predelavat ESI z jednech riditek na jine je o nervy).

              0 0
      • xdm  

        Věřím, že by to byla asi nejlepší možnost co se týče cena/výkon. Netuším však kdo kola staví a sám se do toho určitě nepustím.

        0 0
        • bednee  

          Není to moc složité, potřebuješ jenom bič na kazetu a na zbytek stačí imbusy. U Shimano klik ještě něco navíc. Prostě co sundáš, to dáš zpět jenom lepší :)

          Každopádně, po sezóně ten svůj výtvor dám do servisu, aby to zkontrolovali.

          A pak to chce čas na řešení bazaru. Třeba SLX sadu jsem prodal komplet, takže jsem měl o něco míň práce.

          0 0
          • JakeF  

            Musíš k tomu znát daleko víc věcí… Dneska má každá věc jinej standard a 50 různých rozměrů :)).

            0 0
            • bednee  

              Když měníš kus za kus. OK, beru, na kliky jsem nešahal a nechal tam ty co byly, protože ***** se s výměnou BB fakt nechci. Brzdy jsem taky nechal, takže jsem neřešil výměnu hadic. Jinak moc nevidím v ničem problém a Youtube je plný návodů :)

              0 0
            • xdm  

              Tak nějak mi to přišlo. Včera jsem si chvíli četl o Boostu, převodnících apod. a jsem z toho do teď mimo, hh. Asi není problém koupit lepší kola, brzdy, sedlovku, řídítka, ale asi z toho nebude nutně lepší kolo bez patřičného doladění všeho ostatního.

              0 0
              • bednee  

                Dobré je mí někoho, kdo ti poradí. Asi ne nutně Shimano XTR je to na všechno :) Třeba na pohon tam mám kombinaci Garbaruk kazeta, YBN řetěz a Absolute Black převodník. Tohle nikde nekoupíš. Třeba ta kazeta, i na kolech za 100k bude XG, což je oproti Garbaruku slušné těžítko.

                0 0
        • bednee  

          A za tyhle prachy ti to někdo určitě velmi rád postaví.

          0 0
    • Dzany  

      Je otázka zda není těch 100 tisíc třeba až moc. Pokud prezentujes, co budeš jezdit a nejsi vyloženě vysazeny na chrteni a honění gramů, pak ti v klidu poslouží i kola v nižších cenových kategoriích. Třeba ten Canyon je příklad, kdy i za nižší peníze koupíš špičkové kolo.

      0 0
      • xdm  

        To urcitě. Nejsem závodník, abych využil rozdíl 500g, který stojí 150 tisíc. Na mé ježdění by stačilo kolo za 30 tisíc, stejně jako by nám všem stačila Oktávka. To by pak ale byla strašná nuda. :)

        0 0
        • Edwin  

          Mi přijde 100k za ht taky poměrně dost. Nechtělo by to pak radši nějakou kultovku nebo třeba ram na míru. Nebo nějakej custom lak?

          0 0
          • xdm  

            Proto zde píšu. Co si představuješ pod pojmem „kultovka“, stejně tak nevím kdo dělá rámy na míru nebo custom lak. Já se podívám na nabídku, vidím co si můžu koupit za 100 tisíc a z toho vybírám.

            0 0
            • Edwin  

              Na to nejsem ten pravej. HT nesleduju a vůbec nemám přehled o cenách. Nicméně zkusím faulovat.

              1. pokud máš 100k na ht, tak věřím, že zvládneš 120–150 za full, který ti nabídne víc služby. Touto cestou bych šel já.
              2. asi každý má ty kultovky jinak a znovu říkám, že HT nesleduju, ale čistě podle značek bych lovil santa cruz, niner, ellsworth.

              Rám a lak na míru třeba single ve, ale opět netuším, jak se pohybují ceny.

              No a nebo vzít, co se ti líbí, nechat prestrikat rám a případně rozprodat/dokoupit komponenty.

              Kazdopadne já bych šel se 100+ už jen do fullu.

              0 0
            • Pennywise  

              Nechal jsem si postavit 2 karbonové HT na míru včetně laku. Za 100 tis., budeš mít kolo na kvalitních komponentech a s váhou cca 9 kg. Odkud jsi?

              0 0
    • BikerM  

      Rozhodoval bych se mezi tim Trek Procaliber a Cube (model 2021).

      Ramy Procaliber si lidi vesmes jen chvali. Osobne se mi myslenka toho systemu tlumeni velice libi a Trek dela moc hezka a rekl bych i dost kvalitni kola.

      Cube nema tak velkou marzi jako jine znacky. Mel jsem od znacky Cube 3 kola a se vsemi max spokojenost.

      0 0
    • JachymP  

      Vezmi toto https://www.baseshop.cz/…bon-70-2020/

      Jinak jestli Almu, tak ty upgrady ne co ty píšeš ale radši XRC kola a teleskopku. Brzdy rozhodně nejsou problém.

      0 0
    • Ray Tarkin  

      Ahoj,

      přidám taky jeden možnej a levnější tip, KELLYS. Sám mám nižší model, Hacker 50 a to kolo je fajn.

      https://www.kellysbike.com/…er-70-p64105

      0 0
      • jack  

        Tak kup Ghost Lector rám – za 20 000kč a zbytek dodělej – skládal jsem si to – za 100 000kč a jsou tam kola karbon.náby dt 240 a je to komplet na XTR 1×12 a reba vidle – jede to jak prase a mám tam díly které jsem si vybral a sedí mi – řidítka, sedlovka, sedlo atd.

        0 0
      • jack  

        Tak kup Ghost Lector rám – za 20 000kč a zbytek dodělej – skládal jsem si to – za 100 000kč a jsou tam kola karbon.náby dt 240 a je to komplet na XTR 1×12 a reba vidle – jede to jak prase a mám tam díly které jsem si vybral a sedí mi – řidítka, sedlovka, sedlo atd.

        0 0
    • Datel Stepní  

      V této ceně se nekupuje podle poměru cena výkon.

      V této ceně se kupuje dle emocí.

      Za 100 000 žádné kolo nebude špatné, kup z čeho bude s mít nejlepší pocit, největší radost. Osobně bych volil Procaliber.

      0 0
      • rybička  

        Jo, ten Trek je fajn, lehky, pohodlny, karbonovy kola. Ramu bych urcite veril vic, nez Meride. Taky ma fajn brzdy. Osobne bych vymenil pohon za XT, pak uz to bude dost neprustrelny bike…

        0 0
      • xdm  

        Ahoj, nový Lector se mi bohužel vůbec nelíbí.

        0 0
    • pabe  

      https://www.italianbikes.cz/olympia-f1/

      momentálně 20% sleva, můžeš zvoit záplety a vidlici, já sám přemýšlím nad Ironem, F1 už je na mě moc peněz )-:

      0 0
    • Sanity  

      No nikdo tady nedal Lapierre.

      https://www.lapierre-bike.cz/…ltimate/4207

      Francous, SAT systém, krásné kolo , vybavení super, bude švihat

      0 0
      • JakeF  

        106 litrů za Kelyše, to fakt někdo vysype? Působí to na mě jak vytuněná Fábie fčipu za cenu Rkovýho Golfa :)).

        0 0
        • Ray Tarkin  

          A proč by ne Ty ftipálku ? Tady jde o osobní rady na nákup kola a nejde o to negatiivizovat každý nápad, ne ?

          0 0
      • xdm  

        Super výbava, jen si říkám, kde to kolo vzalo tu váhu. Hádám, rám? :o

        0 0
    • boo-beek  

      Mně se líbí ta Merida. Není na ní nic špatně, ty Reynolds kola vypadají slibně a, pokud vím, taky mají doživotní záruku. Osazení za mě fajn, XT bych na kole radši než GX, XT brzdy rozhodně raději než Level, možná s výjimkou TLM / ULT. .

      Vidlice… Je to ten „horší“ SID, ale pořád je to SID. Rám, pokud Ti sedne geometrie, asi není důvod k obávám, Merida je víc než v pohodě, mají fakt obrovské zázemí.

      Ten Cube taky vypadá hodně zajímavě.

      Případně ta stavba, tam si můžeš se stavitelem, pokud se Ti bude věnovat, navymýšlet super věci, bavilo by mě stavět takový kolo! Ale na druhou stranu so myslím, že se těžko dostaneš nad osazení toho Canyonu. Do něj bych osobně nešel, ale jen mi prostě nevoní. Na druhou stranu, ta sedlovka je bomba, vyhledej si ji samostatně.

      0 0
      • xdm  

        Nakonec se budu nejspíš rozhodovat mezi Trekem a Spešlem. Ideálně zkusím zjistit dostupnost nového Treku, který je celý na XT.

        Na tu sedlovku jsem koukal, haha. Sám si myslím, že ji nevyužiju, protože těch sjezdů v terénu moc nenajedu, ale její váha a cena překvapila, ne že ne. Canyon má super výbavu, ale ty ušetřené peníze mi asi nevyváží ty mínusy, které jsou spojeny s jeho nákupem.

        0 0
        • boo-beek  

          Ok, Treka na XT jsem někde přehlédl, ten nahoře je na GX… To zní fajn, proč ne?

          0 0
        • Sanity  

          Asi bych nešel do nižší výbavy. Jak ten trek tak spešl nejsou ve výbavě nějaké hvězdy.

          Podívej se ještě na https://www.albie.cz/…-m-pro-2021/

          0 0
        • zirecek  

          Jaké mínusy s nákupem u Canyonu máš konkrétně na mysli? Za mne mnohem lepší než třeba Cube, kde jsem se musel rozhodnout během týdne z papírového katalogu, a pak stejně nic nebylo, přestože na webech v Německu si můžeš objednat jakýkoliv model „kdykoliv“.

          Je zřejmé, že nevíš přesně, co chceš. To znamená, že tě místní diskutující rozeberou na prvočinitele. Každý ti bude doporučovat jen to své. Pak tu budou názory, že si máš něco postavit, což je v tvém případě nesmysl. A pak i názory, že chceš zbytečně drahé kolo. Tuším, že chceš koupit a jezdit, ne diskutovat nad každým komponentem a řešit nekonečnou (ne)kompatibilitu. Vnímej i to, že je tu hodně lidí, kteří více řeší, než jezdí. A pak také ti, kteří řeší to, s čím přímou zkušenost nemají.

          Nové modely Canyon Exceed jsou parádní a v mnohem předčí zde uváděné značky – integrované karbonové řidítka s představcem, zase o kus lepší vnitřní vedení lanek a zámek proti protočení řidítek. Jen už jsou dražší než dříve a není moc Shimano. Bylo tam jedno XTR ve výprodeji, ale už je pryč.

          Vzal bych tohle: https://www.canyon.com/…-8/2641.html?…

          I když osobně teleskop taky nechci a já raději Shimano. Třeba dálkový lockout byla další věc, co jsem brzy sundal. Miluji jednoduché kolo bez zbytečných udělátek.

          Klidně mrkni také na weby r2bike a bikediscount.de. Třeba i značka Radon není drahá.

          Kup si, co se ti líbí, chlap si musí občas udělat radost něčím technickým. Drahé značky bych nebral, nevím, proč bych si měl odůvodňovat to, že si koupím kolo s výrazně nižší výbavou. Na východě to vyrábí stejné mašiny. Rád si koupím XTR, byl to prostě můj dětský sen. Klidně si koupím kolo o 50 g lehčí, i když vím, že více váhy ušetřím, když si dám na oběd o knedlík méně.

          Přeji příjemný výběr na základě svého osobního pocitu.

          0 0
          • xdm  

            Ahoj,

            mám na mysli hlavně absenci možnosti si kolo vyzkoušet před koupí. Karbonový kokpit na první pohled zaujme, na pohled druhý už možná tak moc ne, jelikož tím kokpit postrádá možnost úpravy.

            Co se týče fóra, po otevření profilu je ve většině případů jasné proč ten napsal to a ten zase tohle. To je všude stejné.

            0 0
            • zirecek  

              Kolo není nezbytné předem zkoušet. Popis Canyonu je dostatečný. Dnes je hlavní geometrie s hodnotou stack a reach.

              Ale vypadá to, že sáhneš po zavedenější značce. Proto bude nejjednodušší jít do většího obchodu a vyzkoušet, podívat, osahat zavedené značky, které tě lákají. Projít klidně více obchodů, kde budou i různé přístupy prodavačů.

              Já bych třeba super předraženého Spešla nekoupil, ale možná tě jejich concept store zaujme – uvidíš hodně kol, vyzkoušíš si různé styly kol, sedneš si na HT a fulla, změří tě, doporučí ti kolo dle stylu jízdy a cenových možností.

              0 0
              • TK75  

                Znát čísla je dobrý, ale nakonec je stejně nejlepší si na kolo sednout.Ono se to chová kolikrát jinak, než by člověk řekl od pohledu nebo čísel.Ono i vidět zpracování rámu zblízka je dobrý.

                0 0
                • zirecek  

                  U kola za 100 litrů předpokládám dostatečné zpracování rámu. Tady nejsme u kola za 30.

                  0 0
              • JakeF  

                To s tou geometrii je dobrej blabol… Zvlast dneska, kdyz se v geometrii delaj velky zmeny a zrovna reach se meni hodne. Ja bych ted treba mel o velikost mensi kolo, kdybych vybiral podle reache minulyho. Ale delaj se ted delsi kola, sirsi riditka a polozenejsi hlavy, takze ten delsi reach k tomu sedi… Vyzkouset se sakra hodi.

                0 0
                • zirecek  

                  A právě k tomu „delaj se ted delsi kola, sirsi riditka a polozenejsi hlavy“ ti slouží hodnoty geometrie, abys tušil, s jakým kolem máš čest. Sám tu hodnotu zmiňuješ, takže možná taky blábolíš. Nejlepší je mít hodnoty z původního kola a pak je porovnat s novým.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Nemas pravdu… S vyvojem celkovy geometrie ti dneska uz fakt reach nestaci. Kolo s polozenou hlavou a delsim zadkem ma uplne jiny pozadavky na reach nez starsi geo. Mam to vyzkouseny na svych kolech.

                    0 0
                    • zirecek  

                      Ano, já si třeba porovnávám v tabulce vedle sebe: reach, stack, rozvor kol, délku zadní stavby, úhel vidlice a sedlovky, délku představce a ještě výšku středu kvůli dlouhým klikám.

                      Já jsem to psal na úvod, jestli by ho to zaujalo, sám na to přijde, než ho zahltit předem detaily.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Kdyz myslis… Nikdy z tabulky nevyctes, jak se i drobny rozdily nascitaj a vzajemne ovlivnujou.

                        0 0
                        • zirecek  

                          Ano, ale to stejně nepoznáš při krátké projížďce.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Vic nez z tabulky, ale samozrejme delsi test lepsi. Mne Spesl i Trek nabizeli na vikend, ze cenu pujceni by pak slevili z ceny.

                            0 0
                            • DaSnail  

                              Ja by som to osobné vyskúšanie v pred obchodom zas moc nepreceňoval. Niekedy stačí trochu iná dĺžka predstavca, iný ofset sedlovky, iná rodla a oblúbené sedlo a z úplne blbého bicykla je super padúce kolečko.

                              To už rači tá tabulka.

                              Víkendová testovačka je niečo iné. Sedlovku a sedlo si vychytáš v klude domova, do báglu hodíš pár predstavcov a nejaké rodla a cestou si to poladíš. ;-)

                              0 0
                              • satch  

                                S testem před obchodem: pravda, navíc pokud sám neví, jak se to má chovat… Něco jinýho je, když si JakeF půjčí kolo, ví co od toho čekat a hledá, jestli se to chová, jak předpokládá, když už má najeto

                                0 0
                                • zirecek  

                                  To ale asi není případ zakladatele tohoto vlákna.

                                  0 0
                                  • satch  

                                    Právě proto mu rychlotest nic moc neřekne…

                                    0 0
                                    • jonti  

                                      Když mu to kolo v rychlotestu bude sedět, tak ho může vzít, když mu sedět nebude, tak ho nevezme, i když je možné, že po změně sedla, představce, sedlovky a řídítek by sedělo.

                                      V tomto souhlasím s JakeF, současné MTB se liší hodně ve všech rozměrech a úhlech, že prostě jen z tabulky není možné posoudit, jak se bude kolo chovat a jestli bude jezdci vyhovovat. Navíc je problém v tom, že každý výrobce některé rozměry měří jinak a stačí půl stupně nebo půl centimetru a už je to jiné kolo.

                                      0 0
        • Edwin  

          To bys mě zklamal. (Chápu, že moje pocity máš v pr…). Ty kola nemaj duši. I když jsou bezesporu skvělý.

          0 0
          • xdm  

            Úplně tě chápu. Na druhou stranu si myslím, že tohle přichází s časem. Do světa cyklistiky teprve přicházím a tak sázím na silné hráče. Stejně jako je Audi dobrá volba v případě koupě prvního pořádného auta. Tam už jsem dál, u kol ještě ne. ;)

            Na tvá doporučení jsem koukal, ale stejně bych nevěděl co si teď navymýšlet. Chci hlavně jezdit a zlepšovat se. Ono to stejně nezůstane u jednoho kola. Jakmile to má kola, nikdy to nezůstane u jednoho..

            0 0
            • popokatepetl  

              Pokud nechceš závodit o bednu je HT nesmysl :-).

              0 0
              • adam1  

                Taky to tak vidím:)

                https://www.tsbohemia.cz/…d344038.html

                Díval bych se za 100k hlavně na záruku rámu (doživotní:)servis bude raketa tak i tak no:)

                A krásně se odliší od spešlistů,trekařů a tak :)

                Jinak včera na Silesii krátké vyhrál borec na mmr z teamu “ts bohemia mmr”

                0 0
                • xdm  

                  Díky za doporučení. Nepotřebuji se nutně odlišit od stáda, které se sdílí názor na kvalitu te nebo te značky. Osobně vím z jiného sportu, že kdo na čem/v čem dojel není často tak důležité, jako to, kdo měl štěstí a kdo naopak ne.

                  0 0
                  • adam1  

                    Štěstí samozřejmě ,ale v tom to případě to je o nohách/hlavě:)to bylo jen tak na okraj že se snaží značka mmr prosadit v ČR .

                    Máš super rozpočet ,ale ještě jedna věc ty HT to budou tvrdé závodní rakety ,které ti vezmou z pohodlí pozor na to kor když začínáš?

                    Osobně bych šel už do xc ffula jako je např.to mmr

                    Však si něco na víkend půjč .

                    0 0
                    • JakeF  

                      Značka MMR není v ČR nic novýho… Už před 15 lety mi to stavitel nabízel jako levnější alternativu k Authoru :)).

                      0 0
              • Esi  

                Jak se to vezme, zase pořád řešit různé pazvuky zadní stavby, kdy se do ložisek dostane trochu bordelu… Já jsem s HT spokojený, záda ne nebolí a zajistit nebudu :-)

                0 0
            • satch  

              Tak vezmi spešla, je to použitelný kolo a pokud stejně nevíš, co hledáš, tak stačit bude v pohodě. A jestli máš tolik cashe, co píšeš, tak si pak koupíš něco dalšího. Nebo zrovna koukni na nějakýho fulla, protože v terénu to bude určitě lepší, jak ti píšou a cenu servisu evidentně zvládneš…

              0 0
              • xdm  

                Já toho těžkého terénu najezdím minimum a ve svých letech bych ještě měl zvládnout kolo, které mi nebude houpat zadečkem.

                0 0
    • TK75  

      https://www.albie.cz/…zo-esd-2021/

      https://youtu.be/dbAcA8ex5sU

      Z jiného soudku, ale třeba…

      0 0
    • milan.v  

      Už tu padl Giant?

      0 0
        • adam1  

          Ten je pěkný ,koukám na 780 řidítka s tím už je problém nechytit strom :)?To už tam nemohli dát xt kazetu?

          Je problém vzít kolo ve vel.M a zvážit ho :))

          Jaký názor máte na karbon ráfky na mtb?už jsem viděl rozštípané ,ale zas to bylo při závodech .

          Omlouvám se za offtopic:)

          0 0
          • JachymP  

            Karbon ráfky na XC fullu jsou naprostá bomba, nejlepší upgrade co jsem kdy udělal. Akcelerace brutální a se správným tlakem v bezduších miluju ten pocit měkkosti a zároveň tuhosti, je to nepopsatelný.

            Rozštípaný karbon ráfky jsem neviděl, zato jsem zrušil pár Alu ráfků a viděl jsem jeden, co se otevřel jak konzerva. A jeden Alu mi prasknul vevnitř po obvodu…

            0 0
          • xdm  

            Na Giant jsem koukal. Přesněji spíš na tento:

            https://www.giant-bicycles.com/…nced-sl-29-1

            Ten už tu XT kazetu má + lepší (lehčí) rám. Nejdražší varianta má krásný lak, tento bohužel jen „nudnou“ modrou. Zítra budu volat ohledně dostupnosti zmíněných kol, uvidí se.

            0 0
    • Gwaihir  

      Já bych si s tím rozpočtem asi koupil xc full. Ale každého věc. Hodně štěstí při výběru a hlavně se nezapomeň pochlubit, co si koupil.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.