Podělte se o Vaše zkušenosti s commuteringem, co vozíte za gumy, výdrž a odpor hrotů bez ledu, mají vůbec smysl? …
Podělte se o Vaše zkušenosti s commuteringem, co vozíte za gumy, výdrž a odpor hrotů bez ledu, mají vůbec smysl? …
Měl jsem na své Koně kenda klondike, vydržely 3 nebo 4? sezóny (listopad-duben), vzorek skoro nemizel, hroty už byly sjete, ale pořád to drželo. Meneno kvůli tomu, že se hroty protlacily dovnitř pláště → defekty
Teď mám schwalbe marathon winter, zatím moc zkušeností nemám, nebyl na kolo čas
Jo, při jízdě to šustí jako drcení bramburku. Jede to hůř, klouže to na kachlickach (hodil jsem tlamu před bankou, potlesk byl :-))), ale budeš mít potrenovane na jaro, až prezujes na něco, co nemá kilo na jednom plášti :-D
Co je to česky? Nic mi to nepřeložilo ani nenašlo.
Spíš commuting, prostě dojíždění do práce, do školy, to commute.
Vozim roky schwalbe marathon winter a je to v pohode i na jizdu bez snehu. Zadni mne bohuzel vydrzel jen dva roky. Nebylo to kvuli tomu, ze bych sjel vzorek nebo hroty, ale kvuli tomu, ze jsem hroty protlacil zkrz plast a zacal jsem od toho mit defekty. Plast jsem pak vyhodil. Ta jistota je k nezaplaceni, smysl to urcite ma. Do predu neni problem ho vozit od podzimu do jara. Letos jsem ho ale nevozil. Nasadil jsem schwalbe GT 365 a zatim jsem nemel potrebu hroty nasadit.
Kdybys chtel, tak ti mohu plast pujcit na vyzkouseni.
To jsem očekával teda více reakcí od gravelistů… Gumy tubeless nejsou ofiko asi žádný?
Viď a přitom má teď Gravel každej druhej ne? :))))))
Má, ale nejezdí na něm… jen s ním machrují na b-f.
Protože zjistili že je vlastně k ničemu?
Na #endurospecific to není a B-F šlechta nic jiného než brutální enduro nebo gravity nejezdí.
Aha, tím se to vysvětluje.
Podle me to nema smysl to mit tubeless. Hroty vozis na snehu a ledu, tj. je pod nulou a tam tmel stejne nefunguje. Alespon ty schwalbe maji dratenou patku a jsou hodne volne, takze neni sance je pouzit jako bezduse ani neoficialne. Plaste maji protidefektovou vrstvu, takze defekt s dusi nehrozi.
Na NT je napísané: works in sub-freezing temperatures as low as –20°F.
Mínus 20F je cca –29C O_O, kdo by v tom jezdil? :D
Jako do –30C, no nevim :-). Podle me na zimu bezduse nejsou dobre. Na zimu kvuli posypu potrebujes odolny plast, zvlast v Brne. Bezdusovy budes mit brzo jako reseto a tmel ti nepomuze. Cerstvou zkusenost mel kamarad. Odolny plast ma silnou/stredne silnou vrstvu kaucuku na behounu, tj. neni moc pohodlny a duse to nijak nezkazej.
Jak jsem psal vyse, kdybys chtel zkusit schwalbe marathon winter, tak tu mam ted jeden volnej.
Úplně mě přešla chuť, jak to popisuješ: kilová nepodajná drátová mrcha s duší :)
Tak na gumách s hroty chceš asi primárně řešit, aby to drželo na ledu a uježděném sněhu (což díky hrotům celkem drží) a aby to něco vydrželo. Nevím, zda by mělo smysl dávat hroty do nějakých „XC“ nebo dokonce silničních „šlupek“ co maj pod půl kila.
Tyto mě zaujaly, ale dostupnost a zkušenosti asi nebudou žádné…
Nekdo je otestovat musi, ze, Pato ;-)
Z těch pěti od pohledu jedině tyto.
Je ti jasne, ze se tu resi cx/gravel gumy :-)? Pokud to samozrejme nemyslis jako zert :-).
Fat-bike gravel prototype
Dal sem odkaz a já to ze své zkušenosti zhodnotil. V čem je problém?
Problem je, ze se tu resi plaste na CX/gravel a tys hodil odkaz na plast pro 27.5" kola se sirkou 2.8". Vsichni ostatni si z toho odkazu vyberou plaste k hodnoceni, ktere odpovidaji kategorii, na kterou se tazatel pta :-).
Já se díval jen na vzorek plášťů z toho seznamu, co tam sám dal.
Z toho seznamu mne prijde jako nejvhodnejsi pro cx/gravel tento – https://45nrth.com/…gravdal-700c. Ty ctyri rady hrotu jsou lepsi nez dve rady a ma to vzorek. Jezdil jsem jak schwalbe winter (dve rady), tak schwalbe marathon winter (ctyri rady) a na marathon winter byl clovek daleko jistejsi, zvlast kdyz jel na cistem ledu, v kolejich, kde mel winter tendeci ustrelovat, zatimco marathon winter drzel.
Chce to prostě řídký a vysoký vzorek s hodně hroty.
Na Spike Klaw 240 2,1" jsem najel 10 851 km a tuto zimu jsem je vyměnil za Ice Spiker 2,1" s 304 hroty ve čtyřech řadách.
Zalezi na pouziti. Pokud je to commuter a jezdis s tim prevazne po asfaltu, tak ridky vysoky vzorek byt nemusi, protoze nikdy nebudes jezdit v nejakem hlubokem snehu a vzorek co tam je staci. Hroty jsou kvuli ledu. Pokud s tim chces do terenu a hlubsiho snehu, tak ano, ale tam se stejne cx plaste do sirky 40mm nehodi, protoze jsou moc uzke a ve snehu se borej. Ty ocividne jezdis MTB plaste a pouziti mas jinde.
Však jo, hroty na led a vzorek na sníh. Třeba dneska jsem zažil asfalt, led, uježděný i rozježděný sníh. Ten je nejhorší.
Presne tak to je. Musis se rozhodnout co chces. Jestli chces jezdit za kazdeho pocasi, jezdit bez defektu a padani nebo resit defekty, jezdit jen nekdy, ale mit to lehle a pohodlne. Ja osobne volim prvni moznost. Duvod je ten, ze jezdim do prace kazdy den a za kazdeho pocasi a chci tam vzdy dojet. Bezdusove plaste v brnenskem posypu nefunguji.
Vidím, že dávat krosku s jedněma zápletama na bezduše je asi nesmysl.
Na zimu urcite. Na jaro (az uklidej bordel), leto a podzmim jsou bezduse lepsi. Chce to asi dvoje zaplety. Levnejsi na zimu s dusema a odolnejma plastema a lepsi na leto jako bezduse.
A co galuska? Ta by to nedala?
Myslis co, brnensky posyp :-)? Ten je vyhlaseny. Centimetrova ostra drt, ktera projede plastem jako nuz maslem. Galusky jsem nikdy nevozil. Zimni klid jsem ziskal az po te co jsem zacal vozit odolnejsi verze plastu – continental travelcontact, schwalbe marathon gt 365 (muj soucasny favorit), schwalbe marathon winter. Od te doby nemam v zime defekty. Opravdu neni nic horsiho, nez na spinavem kole v mrazu resit defekt, kdyz musis byt v urcitou dobu v praci :-).
Na zimní ježdění to prostě chce levné gumy. Ty mají tvrdou gumu, málo TPi a proto hodně matroše. Tato neprůstřelná kombinace se dá ješte vyztužit 1,2mm FR duší pro případ standardního pomalého zimního defektu – dá se s ním dojet.
Zas nemohu souhlasit, pokud se bavime o CX/gravel/trek, pro MTB muze platit co rikas. Vozil jsem hodne levnych plastu v cene par set korun a nakonec jsem skoncil u drazsich trekovych plastu s protidefektovou vrstvou. Ty plaste v zadu vydrzi tisice km bez defektu. Levne nejsou, ale vydrzi.
Jo, všechno co píšu se týká MTB. Kdysi jsem jezdil na silničce i v zimě, dneska už k tomu nevidím důvod.
Bych doporucil finske Nokian, po bankrotu Nokie se ted myslim jmenuji Suomi tyres. Nejlepsi jsou W106 s 2 radami hrebu, sirku co nejsirsi jaka se vleze. Zkousel jsme i W240 se 4 radami, ale u tech jsem po 2 letech ztracel hreby, myslim nevhodny vzorek. Proti Schwalbe maji Nokian silnou vrstvu gumy v behounu, na ostrem zimnim posypu je mensi riziko defektu. Za 8 let jsme mel zatim jen 1. Znamy u zimnich Schwalbe Marathon resi nekolikrat za zimu. Nokian je navic pokud ne uplne prvni a vlastnik patentu, tak jeden z prvnich, kteri ty plaste vyvijeli a vyrabeli. Hroty davaji karbidove, ty neubyvaji. Obrusuje se jen ocelove pouzdro, do ktereho jsou zasazeny koliky. To u Schwalbe opet neplati.
Ty Nokiany se nesjizdi, hreby by taky vydrzely vecne, co je ale problem je sul. Plaste jsou za 2–3 roky na sracku. Behoun, bocnice, guma kolem hrebu, vsechno popraskane. Jezdim na kole kazdy den a v zime kolo nemam kde oplachnout.
Mas tu par nepravd :-). Nokia nezbankrotovala, schwalbe maji take silnou kaucukovou vrstvu na behounu, hroty jsou take karbidove, tj. na vysku neubyvaji, jen se zakulatej. Po zime jsem jich tak 10 ztratil a nahradil novejma. Schwalbe se take nesjizdi, respektive pomalu, jako kazda odolna trekingova guma. Po 3 letech jezdeni na plasti nevidim zadne opotrebeni.
Kazdopadne dekuji za typ. Ty w106 vypadaji dobre, vzorek lepsi nez marathon winter. Podle fotky se zda byt hlubsi.