Homemade zkrácení ramínka přehazovačky SLX

27 nepřečtených
  • AsiJura

    Zdravím, mám tu jeden zvláštní dotaz: trochu svoje kolo upravuju pro ostřejší jízdu z kopce, a potřebuju přehazovačku s krátkým ramínkem, proto bych na vás měl dotaz, jestli je rozdíl v přehazovačkách s dlouhým a krátkým ramínkem fakt jen v délce ramínka, nebo i v něčem jiném.

    Kupovat novou přehazovačku se mi zbytečně nechce když ta co mám funguje skvěle, tak mě napadlo zkrátit ramínko na potřebnou délku tak, že vyříznu kus ramínka a zbytek svařím zase zpátky. Je to reálné, nebo bude v něčem problém? Teoreticky na tom problém nic není, konstrukce to umožňuje, jen bych chtěl vědět váš názor, jestli to vidíte bezproblémů i vy. Děkuju Vám předem za konstruktivní diskuzi.

    0 0
    • scalar  

      Jedno ramínko je ocelové, druhé hliníkové – příjemnou zábavu při sváření.

      Je to blbost, prostě kup novou přehazku a starou dej na bazar, SLX se rychle prodá.

      0 0
    • M13  

      A nedá se někde sehnat krátké ramínko jako náhradní díl?

      Nebo na bazaru zničenou s ramínkem v celku?

      0 0
      • bery1  

        Asi né ne?!Kladku sice rozmontuješ ale jedna strana té kladky je přece pevný díl se šaltrem ne?Teda pokud to u eselixa není jinak.

        0 0
    • martin_bakov  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Joseph de Sax  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Chaingang  

      tak to prostě zkus…evidentně to ještě nikoho nenapadlo zkoušet,tak budeš první :)

      0 0
      • Jenda  

        hlavne kdyz se to nepovede tak co, koupi novou a jeste muze tuhle vyhodit aniz by se sral s nejakym prodavanim na bazaru :-)

        ja teda, krome toho ze jsem nepochopil proc se poustet do takovyhle upravy s nejistym koncem, nechapu jeste druhou vec – v cem tak moc omezuje pri hustokrutopris­neultimatni jizde z kopce delsi raminko? Proc proste nejezdi s normalnim a az ho dojebe tak koupi novej saltr s kratkym?

        0 0
        • TJK  

          protoze s dlouhym raminkem vezmes sutr nebo klacek raz dva a mas po saltru, patce, nebo v horsim pripade i retezu a vypletu… asi tak..

          0 0
          • nox159  

            a na to hlavni si zapomel, kratsí raminko je lehcí nez dlouhe ! ;-)

            0 0
          • Jenda  

            no to mas sice pravdu ale ta sance ze to nejak vyrazne a brzo zkurvis pri jizde je z myho pohledu daleko mensi nez ze to dojebe pri ty uprave. Sam jsem teda jezdil vzdy dlouhy raminko, na biku mam najedino odhadem 50tis a prehazky jsem zatim utrhnul dve ve svych bikovych pocatcich.

            0 0
          • MlokCZ  

            Tak to jsem si tedy nikdy nevšimnul, že by to v praxi byl nějaký opravdu znatelný rozdíl.

            Na fullech vozím ramínka obě už roky, tedy trvalé průběžné srovnání.

            A nikdy jsem s dlouhým ramínkem neměl problémy. Přehazky běžně neurvávám, patku ale několikrát do roka rovnám a to nezávisle na délce ramínka (a kola o přehazku samozřejmě neopírám).

            S dlouhým ramínkem mám přitom najeto jen o něco méně než Jenda (tak cca 35tis. to bude). A zrovna jsem měl (a stále mám) teď celou dobu ramínko na kole které mám laděné nejvíce do terénu.

            A naopak se teď vracím k dlouhému ramínku na všech kolech, aby mi to lépe vyšlo a mohl jsem k 22/32/44 + 11/34 + rezerva na propružení dát dostatečně dlouhý řetěz a nepřišel jsem o příliš převodů na malou placku.

            Ani nemůžu potvrdit, že by střední ramínko o tolik lépe napínalo řetěz. O chlup lepší to je, ale rozdíl minimální. V pořádném sjezdu bez napínku na fullu sem tam spadne řetěz ať je jakékoliv.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.