• dracis

    Ahoj hledám kolo na traily a na blbnuti v bikeparku. merim 176 a vazim 115kg. Jsem spíše začátečník ale chci si jízdu užít. Chtěl jsem se původně držet někde kolem 65 tis max a hledal jsem něco v karbonu nějakou bazarovku ale nějak mě pořád nic nezaujalo.

    Možná úplně zbytečně hledám kolo v karbonu to je otázka.. A držím se zdvihu 170+ což samozřejmě dost zužuje výběr.

    nicméně na mě bliklo tohle kolo možná bych přehodnotil ten strop a šel do nového. můžu poprosit o nějaké názory?

    https://www.elementstore.cz/…ack-olive-P/

    Trochu mě na tom kole děsej ty dvě kolečka navíc na řetězu chápu že to je kvuli zvednutému čepu možná sem autista a hledám jen vadu na kráse..

    0 0
    • Ondrejst  

      Na trail ten trek je fakt moc, to Ťa baviť nebude. Bikepark bude fajn. Univerzál to teda moc nieje. Sám som jazdil highpivot na 150mm a to mi prišlo ako super univerzál. Parku sa nezľakol a na trailoch bol ešte živý. Prehodnotil by som ten zdvih. Ak teda nedávaš 3,4 metrové dropy a dh lajny v palbe.

      0 0
    • Breakpain  

      Známej to sedlá v hlíně – měl jsem možnost na tom jet.

      V BP se to chová jako malé mini DH – to za mě chceš ;-) …

      Na trailech je to pomalejší a trochu si vytrpíš směrem nahoru.

      Otázka je, jestli ty traily bereš jako ježdění typu „trénink“ před BP sezónou ⇒ pak není o čem a je to velmi dobrá volba. Mě by to zlákalo určitě, ale já mám „DH“ zaměření i na trailech.

      Pokud si chceš užit obojí stejně, budeš potřebovat 2 kola, nebo se smířit s tím, že budeš trpět na jedné sekci ;) …

      Můj pohled je ten, že do BP mám normál DH kolo (jezdím DH lajny) a mimo na traily mám EN, překopané na „DH“ … tedy jezdím jen sjezdy. Výjezdy / tlačení si vytrpím a neřeším.

      Pokud bych nechtěl tak trpět při výjezdech, vzal bych si něco jezdívějšího do kopce – hlavně co se chodu stavby týče a zdvihy bych snížil na 150 cca. Nicméně takové kolo bude v BP trpět jako pes…

      P.S. to zvednutý kolečko je pro jízdu směrem dolů velký přinos ;) …

      0 0
      • dracis  

        Faktem je ze na mista kde otreba si to fak odmakat do kopce mam elektro k nemu hledam prave neco hravejsiho.

        0 0
    • goofy  

      V první řadě by to chtělo říct co za traily jezdíš. Protože každý to tu vidí jinak, a jedni berou na traily pomalu XC stroje, a druzí sjezďáky, a všichni si myslí, že je to to nejlepší, ale prostě jezdí úplně jiné traily… :-)))

      Takže asi by si chtělo ujasnit, jestli preferuješ spíš parky, nebo lokální traily, kde šlapeš za svoje, jak drsné traily jezdíš, a pak si dle toho vybrat kolo…

      Slash určitě není špatné kolo. Z kopce to bude pěkný tančík, jak se mu chce do kopce netuším, ale asi to bude cítit. Holt něco na za něco. Mě osobně se ta spodní kladka navíc vůbec nelíbí… :-)))

      0 0
    • kolo.bazar  

      „dvě kolečka“ tě děsí úplně zbytečně :) Jen je potřeba si k tomu něco nastudovat, abys věděl, k čemu to tam je a jak to funguje. Za super peníze se dá třeba aktuálně sehnat Cannondale Jekyll Carbon 2. Z vlastní zkušenosti vím, že se na něm dá objezdit obstojně cokoliv, kam se vydáš (od bikeparku, přes technické traily až po floučka v trailcentrech). Základní setup, v jakém to je, za mně naprosto v pohodě a máš prostor pro ladění, když tě to víc chytne.

      0 0
      • dracis  

        Tohle kolo me nejak uniklo nevypada to spatne jen sem nikde nenasel jakou ma vlastne nosnost. Taky si nejsem jistej jestli jit do M nebo L velikosti je to vlastne na hranici.

        0 0
        • kolo.bazar  

          u 176 cm 100% M, větší nemá smysl. Nosností tě to to uveze, má to limit 138 kg.

          0 0
          • Baba-Ji  

            Podle Cannondaleacké tabulky může M i L. Za mně je docela nahovno geometrie, protože tam mají hrozně velké skoky mezi velikostma. Viz jeden z nejdůležitějších parametrů – Reach – 445(M) a 475(L).

            Za mně je hodnota 445 spíš už tak S nebo S-M.

            Přijde mně, že 445 mu bude na 176 možná už spíš menší a 475 spíš trochu větší. Na druhou stranu, je hodně značek, zpravidla s agresivnější geometrií kol, které mají Reach okolo 475 mm u velikosti M.

            Ale obecně, menší velikost je dobrá na triky a blbnutí podobného ražení. Na závody, speed a stabilitu na rozbitých, prudkých apod. tratích DH ražení je lepší větší velikost.

            0 0
    • Baba-Ji  

      Můžeš vzít propain Spindrift, do bikeparku dobrý, na traily (na ty zdvihy) taky …ani bych se nedivil, kdyby to do kopce letělo líp, jak ten Trek, protože to jede líp, jak mnohé 160 mm endura.

      Množství zdvihu bych se obecně nebál, jsou kola, která umí svoje zdvihy krotit poměrně efektivně (zmíněný Propain, Pivot,…).

      Což platí i pro opačné zdvihové spektrum – některá kola s nižším zdvihem, která i ten menší zdvih umí dobře menežovat (progresivní průběh zadního zdvihu) a dá se s nima i obstojně blbnout a skákat.

      0 0
    • novas752  

      Při 115kg a nepříliš ostrém stylu jízdy bych na karbonu úplně nebazíroval – tady (zatim) moc nevyužiješ ani nižší hmotnoat ani tuhost…

      1 0
      • va-bo  

        .. ale zase to dobře vypadá.

        0 0
      • kejda  

        Já bych Tě ještě doplnil, že jestli s těmi 115 kily nechce skákat, tak výběr bude daleko širší… Ono jako začátečník s takovou váhou může být další funny video ala Friday fails se zlomeným rámem…:). K čemu je pak BP, když neskáčeš, na to pak stačí nějaké ostřejší traily

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.