Během vyjížďky se mi ztratil šroubek od lockoutu vidlice Fox 32 Float SC Performace 100.
Dá se na tom jet? Vidlice je odemčená = pruží. Bowden od ovládání smotám k řidítkům.
Během vyjížďky se mi ztratil šroubek od lockoutu vidlice Fox 32 Float SC Performace 100.
Dá se na tom jet? Vidlice je odemčená = pruží. Bowden od ovládání smotám k řidítkům.
Nejsem servisák, jen cyklista amatér. Ale jet se na tom určitě dá :-)
Jen, aby se ta vidlice nějak nepodělala
Není proč. To kolečko, který ti „odpadlo“, je jen na ovládání. Když tam není, nepůjde vidlice jen zamknout nebo odemknout, ale není, proč by se poničila. Je to jako když tam to ovládání máš v jedný poloze a nepoužíváš ho :-)
A pokud bych točil s tím otočným závitem, nevytekl by z toho třeba olej?
to podle fotky upně nevypada..
Dá.
vahový tuning, akorat to bude chtít kleště na ovladaní lockoutu
Anebo koupit sroubek ?
ne, chce to požadný sikovky do batohu-)
Ten se samotný koupit dá? Myslel jsem, že budu muset koupit celý lockout kit
Šroubek koupíš v dobře zásobeným železářství nebo cyklokrámu. Ale chce to s kvalitní povrchovou úpravou…kvalitní pozink…nebo nerez.
Jenže tenhle Šroubek má neobvyklé vyfrézování závitu
?!? ;O
U tebe je neobvykle vsechno co tak ctu. Myslis jemny zavit? Zjisti co tam ma byt za sroub, v zelezarstvi na tuty bude
Zkusím.
Ano, neobvyklé je všechno. Jsem začátečník a nevyznám se v tom tolik.
Tak možná to dá trošku shánění, ale žádnej závit není k nesehnání. Určitě to bude levnější než cca 600/700 Kč za celou sadu (bez páčky)
Už jsem doma jeden našel. Díky
+1 :-)
Nevim jak fox, ale RS tam spis necio jako vrut ( hrubej zavit s velkym stoupanim)
Raději bych koupil celé nové kolo, pokud se na něm uvolňují šroubky, necítil bych se na něm bezpečně. Teď je to lockout, příště to může být představec nebo brzdy!
Upadne ti celá noha.
upadne jedna …bude mit lefty (righty)
Rozumím když má někdo o drahý materiál strach, ale tohle mi fakt přijde dotaz typu – proč mi přestalo fungovat auto, když.mi tahle ručička doběhla úplně ke kraji a už dlouho předtím mi tam svítila taková divná oranžová kontrolka…
Jezdit, neřešit. Zamykání na vidlici je stejně spíše psychologická pomoc, takže bych to tak nechal už napořád.
Ten šroubek upadl uplně na nesmyslném místě ve městě na kostkách… žádné rasení na trailu… takže mi to přijde jako vada od výrobce
Uvolněnej šroubek není vada výroby. Je to o pravidelný kontrole kola jezdcem a případným servisu. U novýho kola je potřeba docela brzo (doporučují po 100 km) udělat prohlídku a všechno dotáhnout. Všechno si při jízdě trochu „sedne“ a můžou vzniknout vůle. Dokonce to bývá i podmínka záruky, dát to po 100 km do servisu.
To je věc garanční prohlídky né uživatele.
To je stejný, jako kdybys chtěl tvrdit, že povolený šrouby u kola na autě nejsou starost řidiče ale servisu. Je to na řidiči, aby měl takový věci v pořádku. I v pneuservisu máš většinou na dokladu upozornění, že kole je potřeba po krátký době znovu dotáhnout.
Psal jsem, že s kolem je potřeba jezdit do servisu. Ale uvolněnej šroubek na takovýmhle místě nemůže nikdo chtít reklamovat :-D
Tak uchycení kol je taková uživatelská věc,ale asi těžko si na autě kontroluješ všechny šroubky.
ne manuál požaduje aby uživatel sám kontroloval dotažení šroubů, pokud budeš jezdit v době mezi koupí a garanční třeba s povolenejma klikama nebo hlávkem a a zničíš to, tak ti padá záruka…
+1
Tak to je někde chyba protože každý komponent má předepsaný moment takže to znamená že si musím ke kolu koupit momentovým klíč?
Tak asi by ses divil, co všechno je např. v manuálu Meridy.
Je tam doporučení, co všechno má majitel dělat před každou jízdou, pak 1× týdně, 1× měsíčně (tam je vyjmenováno i dotahování různých šroubů na předepsanou max. sílu dotažení), 1× za 1/4 roku, 1× za 1/2 roku, 1× ročně + 1× ročně prohlídka a seřízení kola v odborném servise spolu s kompletním servisem odpružené vidlice a tlumičů.
Když je o tam takhle přesně rozepsané tak je to něco jiného ale pokud né tak laik nemůže vědět co a jak často má utahovat.
Vseznalek jako ty ze by se neobesel bez manualu, kde je presne popsane vsechno co mas v zivote delat? Divne. Momentak se hodi, pokud to nepoznas v ruce. Pritom staci pri prvni, druhe prohlidce srouby „zalepit“, ze ;)
+1
Ty seš fakt marnej…Za stav kola (nebo jakýhokoliv jízdního prostředku – motorovýho nebo nemotorovýho) zodpovídá ten, kdo ho používá, tzn. řidič, cyklista. Když to nedokážeš, nemáš si takovou věc kupovat.
Ale hovno kolik lidí jezdí auty a neví ani jak funguje spalovací motor.
Jo, ale za jeho stav zodpovídají sami, ne nějakej servis.
Jasně když ti spod hlavy po pár desítkách km vyfoukne těsnění tak si za to můžeš sám protože sis dotažení nezkontroloval momenťákem .
No ty jsi dobrý manták.
A důvod?
Názory jak za Čepičky.
já teda nevím jak ostatní, ale já mám momenťák v ruce
Nebo spíše na.ráno.
Kolo, na kterém se to stalo je úplně nové. Jel jsem na něm první kilometry
Tak jestli to je úplná funglovka, tak bych s tím šel za prodejcem.
S vyklepanym sroubkem za korunu? To bych s tebou klidne sepsal reklamaci, a mesic to kolo podrzel, za trest! ;)
Proč? Jestli to bylo opravdu po pár kilometrech a bylo kupované v kamenném obchodě, tak bych do toho krámu klidně zašel a minimálně bych očekával, že mi poradí rozměr šroubku, případně ještě lépe šáhnou do šuplíku, vytáhnou šroubek a s omluvou provedou opravu. Jako zákazník předpokládám, že nové kolo dostávám v bezvadném stavu a ne že ho hned po koupi budu obíhat s inbusem.
Tohle podelal ten, co kompletoval tu vidli, ne ten, co skladal kolo. A samozrejme bys jako zakaznik byl v pravu, to kolo ma byt cajk, o tom zadna…ale pro vsechny bude jednodussi, a casove nejspis hlavne pro tebe mene narocnejsi, koupit ten sroubek, a nasroubovat ho tam…Ale dneska je v mode svadet vsechno na ostatni, s tim ze ja tomu nerozumim
Jasně takže když si nechám poskládat kolo nebo koupím hotové nebo si ho poskládáme sám a po pár stovkách km zjistím že mám rozdrcené kónusy tak za to může kdo?výrobce nábojů?
Netusim co jsou rozdrcene konusy (jakoze ti kulicky vysekaji v naboji drazku?? nic jineho me nenapada), mimochodem konusy se dneska davaji na kola v hodnote tak 3 tycky, a je to debilni system. Muze za to ten, kdo ty konusy serizoval, cili ten, kdo to kolo skladal, prodejce…ja ale nerozporuju ci vina to (podle papiru, lidi uz bez papiru zit neumi) je, ale nevim, co se tady snazis dokazat, nabo ceho dosahnout…
Ano když kuličky vydůlkujou kónusy ,debilní systém hlavně pro ty kteří to neumí seřídit je jich bohužel spousta,zřejmě k nim patříš i ty.ano náboje Shimano XT jsou většinou vidět na kolech v supermarketech.
Nastesti jsem se s tim od asi mych sedmi let nesetkal…ale verim, ze bych s tim az takovy problem nemel. Opet, je to hloupy system, a kdyz se podivas na dnesni naboje…a vlastne dnesni cokoliv…zjistis, ze je to pase, coz o necem svedci. Zminil bych problemy s povolovanim kontramatek na jedne strane, naopak pritahovani na strane druhe…jo, to chces…tak se ptam, proc bych to chtel mit na kole?
Je vidět podle toho co píšeš že jsi to snad ještě ani nedělal.
Nedelelal, to se klidne priznam, jen nechapu, co te u toho tak drzi, proc jsou teda kulickova loziska naho*no?
Proč? Protože bych si připadal jak malomocnej, kdybych měl letět do servisu, ať mi utahnou šroubek :)
Tak nejak ;)
Takže když si to kolo koupí slečna která tomu prd rozumí a něco se jí ztratí (po pár km)tak si za to může sama?
Třeba proto, že neznám průměr a typ závitu a v tomto případě už šroubek nemám, čili není co utahovat. Nevidím na tom nic špatného, zajít do obchodu a požádat je o radu co tam patří, nebo o náhradní šroubek, naopak bych to považoval za naprosto normální postup.
Jo, kdyz nevim, prohledam net, verim ze k temhle vidlim jsou nejake vykresy…pokud ne, zajdu do shopu, kde jsem koupil, borec to vysroubuje z kola vedle, mrkne na to, a ze zadu prileti se sroubkem…a fakt tu resim sroubek m4?!!!! xD
Jasně pokud víš, že tam patří M4, tak není co řešit. Ale zrovna v tomhle případě bych se nedivil, kdyby tam byl nějaký exotický závit, takže, jak píšeš, buď hledat na netu a nebo sednout na kolo a v rámci projížďky po městě se stavit na kus řeči za prodejcem :-)
Takhle, to kolo je testovací a chci ho vrátit v dobré stavu… takže není moje
Tak v tom případě máš ještě možnost vlítnout do krámu, mrsknout s LockOutem o pult a všechny ******, co ti to dali za vraždu :-)
:D Hlavne musis kricet, ze tohle v zadnem pripade nechces :)
Oni byli právě moc vstřícní, takže se nechc chovat jako hňup
Tak tam ten sroubek dodej, a povez jim o tom, oceni to, nebo tam zajdi zes ho ztratil, das jim dvacku, reknes sorry, a oni to poresi…nic velkeho ;)
My se nakonec shodneme :-)
Rek bych ze jsme se shodli hned na zacatku, akorat jsme to oba jinak podali…proste nehledal bych v tom zadnou vedu, je to blby sroubek, tech se jeste vyklepe…
Navic esi je to testbajk…tak neni o cem, to se stava, a je to to nejmensi
Já bych to nehrotil, prostě se Ti vyšrouboval šroubek. Buď tam bude pasovat nějaká standardní M4 nebo M5 – to poznáš po prvním otočení rukou, že to tam půjde hladce a bez odporu a pokud ne, tak jim to tam vrátíš s omluvou bez šroubku.
Šroubek, který tam pasuje mám. Nechci se v tom ale šťourat, abych to zbytečně neponičil.
Pocitam ze vis jak fungujou sroubky…ale kdyby ne…das ho tou tenci stranou do te diry, najdes neco, co pasuje do diry na te sirsi strane, a tocis po smeru hodinovych rucicek…mozna se to bude v urcite chvili tocit cele (jak budes utahovat ten lock, nebo co to tam je) az to zacne vydavat odpor, prestanes, a poklepes se po rameni…doporucuju lepidlo na srouby, kuci v sevisu to oceni
Edit: zene nerikej, ze neumis zasroubovat obrazek do hmozdinky ;)
Viděl jsi můj profil? Ženu mít asi ještě pár let nebudu :)
+1, hlavně to poklepání po rameni, to za tebe opravdu nikdo neudělá :-)
Ty asi rád jezdíš jako na koni.
Já bych to pro klid duše držel na místě a řídil pouze jednou rukou.