• Delkim

    Využíváte někdo?

    Asi nejlepší aplikace zdarma – Elite HRV – https://elitehrv.com/app

    Obecné info v animaci na YT: https://www.youtube.com/watch?…

    Čtení od Elite: https://elitehrv.com/…-variability

    Studie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/…/PMC5575449/

    • rdx  

      Pouzivam MySasy. Merim celkem pravidelne, parkrat uz prekvapilo hodnotama ktere jsem necekal. Napr. uplne volno je pro me vetsinou horsi nez kdyz si sednu na lehkou hodinku apod. Zajimave je pozorovat co s telem udela ponocovani s trochou toho alkoholu :))

      • jiriga  

        souhlas, ja pouzivam primo Whoop …https://www.who­op.com/

        Dostatecny spanek a vynechani alkoholu dela divy:-)

      • Pida11  

        Asi blbej dotaz, ale nevíte někdo jestli s mysasy spolupracuje pás Garmin HRM Tri? nebo musím mít ten jejich. jediný co jsem se dočetl je, že pás musím umět měřit RR interval (tep) s přesností na tisícinu sekundy, což nevím, jestli ten od garminu umí :)

        • Volovec  

          Ne, mySASY funguje pouze s bluetooth pásy. Takže Garmin HRMRun ani HRM Tri ne. Já používal pás od Polaru – měl jsme s ním ale velké problémy, pak jsem používal čínský Magene

          • plzakj  

            Je ten Magene dostatecne presny? Vali se mi v supliku, ale na HRV by mi to nenapadlo pouzit.

    • plzakj  

      Garmin fr935 to ma v sobe. Pred rokem jsem to zkousel, ale uspesnost mereni byla mizerna a pak uz jsem se na to vyprd. Koukam, ze ta free app vyse to s garminem umi jen na androidech, to jsem taky v riti :-D

      • TheJD  

        Hrudni pas mas, ne? Jestli je ta appka na ios, tak nemas problem.

        Ja uz to pouzivam delsi dobu, ale vicemene jen pro zajimavost. Kazdopadne urcite trendy jde vypozorovat. Unava se nekdy projevi v HRV ne nasledujici rano, ale az to dalsi.

        Jinak mi zatim prijde, ze to je fajn spis z pohledu upozorneni na hrozici nemoc ci trvajici unavu organismu (delsi regenerace), nez pro rizeni treninku. Kolikrat mi nohy vubec nejedou, ale HRV rano normalni a naopak HRV nizsi, ale na kole se citim super.

        Whoop by asi mohl fungovat lip, jestli spravne rozumim tomu, ze to meri porad, kdyz je na ruce, takze predevsim celou noc. Naopak nerozumim, pro ho vozit i na kole. Vite nekdo? Je to jen prezentace sponzora? Vim, ze to pouziva a v zavodech vozi Kate Courtney, ale i dalsi.

        • plzakj  

          Mam pas a iOS…

          ANT+ only (not compatible with iPhone or iPad)

          Garmin Premium (for ANT+ compatible Android phones/tablet­s only)

          Garmin HRM Tri (for ANT+ compatible Android phones/tablet­s only)

          Mozna, ze kdybych neco hledal, tak najdu. Spis asi nejdriv zkusim, jestli se nejakym sw updatem nezlepsil ten garmin.

        • jiriga  

          Whoop je vytvoren prave pro to. Pomaha ti optimalizovat trenik na zaklade spanku, odpocinku a zatizeni organismu. Proto je prave dulezite jej mit porad. Po kalkulaci vsech techto parametru a dat na denni bazi, ti to kazdy den ukazuje jak na tom jsi , na kolik je tvuj organismus (ne)pripraven k nejakemu treninku, jak tezkemu,pripadne , ze je lepsi odpocivat. je to rozhoden zajimave. Mam jej od listopadu, takze porad jsem spis ve fazi , kdy shromazduji data a sleduji jak muj organismus reaguje na ruzne podnety a jak se to pak zobrazi v mem jezdeni na kole:-) se mrkni sem https://www.whoop.com/experience/ plus neni spatny si vyhledat nejake prakticke zkusensti…treba zde https://www.shape.com/…ery-features

      • jonti  

        z garminu jsem to sledoval taky, ale rozdil tam byl jen po velmi dlouhem a tezkem treninku, kde mi bylo jasne i bez toho, ze jsem uplne zniceny i druhy den.

    • Delkim  

      Dlouhodobě to sleduji a teď jsem poprvé podle toho upravil i trénink a rozhodně jsem udělal dobře.

      V pátek jsem změnil interval na Recovery a v sobotu trénink úplně vynechal. Okamžitě změna k lepšímu, v neděli už opět trénink na plný koule Z4/5.

      A nešlo jen o tento ukazatel, i pocitově jsem to na sobě cítil.

      Ona i ta ranní tepovka najednou v sobotu vyskočila skoro až na 45.

      • Chlebovnik  

        Tak to klobouček. Já to párkrát zkusil, dokonce mám snad Elite HRV ještě v telefonu, ale kvůli tomu opruzu s nasazováním a párováním tepáku kvůli jednomu měření, jsem se na to vyprdnul.

        Kdyby existovalo něco spolehlivého na ruku, tak snad.

        • Delkim  

          Ráno se pobudím, šáhnu na noční stolek pro tepák, nandám, zapnu aplikaci a za 2 minuty hotovo.

          • plzakj  

            To jsem si myslel taky, ale u Garminu chteli, abych stal (to bych zvladl) a aby mi nic nerozrusovalo. Tam stacila televize nebo manzelka a test se nepovedl… To u teto apky nevadi?

            • novas752  

              Co jsem zkoušel tak nevadí, délku měřícího intervalu si nastavíš od minuty. ANT+ tepák funguje za jednotky sekund, největší opruz je s tim nasazovánim no.

      • myscho  

        Ahoj,

        Prosím ťa, chápem dobre, že ta appka potrebuje pripojiť hrudak priamo na mobil? Bez hodiniek?

        Používam Garmin 235+Garmin premium+Connect.

        Nainštaloval som appku, ale nedarí sa mi spárovať pás.

        • danis7  

          App podporuje jen některé tepáky, třeba pás z Decathlon ne.

          • milan.v  

            Tak já to zkušebně se svým tepákem na trenažér z Decathlonu naprosto bez problémů připojil přes BLE.

            • danis7  

              Hmm … já app kdysi používal s tepákem z Decathlonu a po nějaké aktualizaci mi app napsala, že tepák není podporován. Navíc na webu je i uveden mezi nepodporovanými zařízeními.

    • Forester  

      Předpokládám, že to bude něco jako Stress Score a Body Battery od Garminu

    • Delkim  

      Funguje to fakt přesně.

      Celý týden těžké tréninky, ale v rámci možné regenerace. Včera o třídu těžší trénink, který počítá s následným volnem.

      Ráno se to okamžitě ukázalo a teď při Z1 o cca 15–20 vyšší tepovka.

      Porovnával jsem pro srovnání taky jen čistě ranní min tepovku, ale ta tuhle únavu neukázala.

    • TheJD  

      Setkal jste se nekdo s tim, ze by vam to takto blblo? K telefonu jsem nic jineho pripojeneho nemel. Vse jako obvykle. Jen to proste ukazovalo nesmysly. Realnou tepovku jsem mel lehce pres 50 podle hodinek.

    • Chlebovnik  

      Už vím, proč jsem se na to vyprdnul. Blbne párování s TICKRem. Teď to zkouším třetí den a opakuje se stále stejný scénář:

      Nainstaluju Elite HRV, spáruju TICKR, provedu ranní meření.

      Následující den ráno spustím Elite HRV, nasadím TICKR, snaží se to připojit… ale nepřipojí se.

      Musím TICKR manuálně odebrat ze seznamu uložených a znovu ho manuálně přidat. Pak měření funguje.

      Prostě opruz…

      • TheJD  

        Mam TICKR a problem s parovanim nemam a nikdy jsem nemel, ale nekdy to chvili trva, nez se to spoji.

        • Chlebovnik  

          Co to je chvíle? Mně se cca 10–15 vteřin snaží připojit k uloženému TICKRu a pak napíše, že nelze. Ťuknu znovu na CONNECT a pořád dokola… Musím jít do nastavení, odebrat zapamatovaný TICKR a znovu ho přidat.

          • TheJD  

            Tohle se mi obcas stane. Delam to, ze vypnu BT, restartuju aplikaci a pak to vetsinou bezi. Jeste si vypinam ostatni spojeni pres BT.

          • novas752  

            S Decathloňáckym ANT+/BT tepákem mi funguje bezproblému přes ANT+.

      • deekay  

        Hlavne TICKR je imho sracka kvuli tem patentkam, kterym se pripojuje pas k jednotce. Rychle to oxiduje a pak ty HRV apliakce hazi hausnumera. A furt to cistit a strikat kontaktolem… vyzkouseno na Elite HRV a MySASY.

        Jako na mereni tepovky na kole to staci, na tydle presnejsi veci TICKR dle me ideal neni, diky konstrukci.

        • TheJD  

          Takze myslis, ze to zpusobuje ty hausnumera viz vyse?

          • deekay  

            Na konci mereni ti to nahlasi,kolik to muselo opravit chyb. Ideal je aby to nemuselo opravovat vicemene nic. ja mel nekdy chybovost treba 15 procent. Musel jsem si hrat a ruzne smrdlat s tim tepakem nez to chytlo dobry kontakt a to me fakt sralo :) Ja si vzdy spustil MySASY, kde byly videt realtime sloupecky, steloval pas, nez to prestalo ukazoval nesmyslne vykyvy a spicky a pak mohl teprve merit. Pak i EliteHRV ukazalo mereni bez chyb.

            Proste trvam na tom, ze TICKR je sragora. Pas mi vydrzi ani ne rok, nez se rozlepi a kontakty stoji zaprd.

            • Mirec.K  

              Budem troška mimo tému, ale keď si to vytiahol: aký teda „tepák“? Tickr teda vraj je šunt. Decathlon mi fungoval dva roky, od vtedy 3 x ide super a 2 x nie. Vyčistený, nová baterka, ale skáče to občas. Suunto zatiaľ piatym rokom super, ale žiaľ, iba ANT bez +, takže tam, kde beriem hodinky je super, ale na bicykel a trenažér už treba ANT+ :( Takže vyberám niečo, čo bude spoľahlivé…

              • deekay  

                Nevim, ja bral wahoo protoze mel jak BT tak ANT+ a byl dostupny. Spokojeny s tim ale teda nejsem a rozhodne bych to nedoporucil.

                • TheJD  

                  Ja mam s TICKRem jen nejake ty problemy tykajici se mereni HRV, jinak je super. To zapinani ma vyhodu v tom, ze nemusis pas pretahovat vrchem/spodem a proste ho provleces oblecenim, kdyz si ho zapomenes nasadit na zacatku, a zapnes. Na mereni tepovky funguje spolehlive. Navic ANT+ i BT.

                  • deekay  

                    Coz me na kole funguje taky ok. Akorat se pomerne brzo odlepily ty sondy od pasu. Sice to jde koupit zvlast, ale taky to neco stoji. Nevydrzelo mi to ani seoznu. A dle ohlasu na netu nejsem sam.

                    • TheJD  

                      Mne pas vydrzel v pohode dve sezony. Chvili pred uplynutim zaruky se ulomil cvocek a vymeneno za novy kus, tak ja jsem spokojen. V zime se budu divat po novem pasu, az odejde tento asi.

              • Forester  

                Používal jsem Polar H10 a teď Garmin Tri. Za mě oba OK. Jen Garmin je jen Ant+, bez BLE.

              • danis7  

                Decathlon je dobrý v tom, že je levný, má ANT+, Bluetooth, dá se rozepnout, bohužel má tragickou výdrž. Mám ho asi 2 roky a už třetí reklamace, neštěstí vždy dají nový tepák

                • Mirec.K  

                  Mne žiaľ odišiel po záruke. Nie, žeby bol nepoužiteľný, ale tak v 50% prípadoch má tak 30% času, kedy proste tie čísla skáču. Možno aj okolo reálu, ale proste skáču +/- 20 tepov. Podmienky sa vždy snažím držať rovnaké, či sa potím viac/menej, či je upnutejší, či voľnejší, nič na to nemá vplyv. Na trenažéri mi to je jedno, sú tam watty, vonku to už vadí, hlavne, keď tam sa k tomu skákaniu pridajú aj 5 minútové výpadky alebo 10–20 minútové zaseknutia na jednej hodnote.

                  • danis7  

                    Já 3× reklamovali se stejnou závadou jako ty, někdy měřil někdy ne, nevypozoroval jsem žádnou závislost, jeden pás jsem pral po každém tréninku, druhý jen 2× měsíčně …

    • Tydlii  

      Zdar, zaujalo mne téma – nainstaloval jsem elite hrv a ozkousel, chci si ujasnit pár věcí :

      1. čím vyšší číslo hrv, tím líp – to je jasný. Zajímá mne, jaká hodnota je dosažitelná X co by pro mne naopak mělo být varováním :

      (př:

      ST/ČT: 6 piv + 6h spánku

      ČT: 156km/1800vm

      ČT/PÁ: 0 piv + 7h spánku

      PÁ: 80km/950vm (HRV ve 22:00 vyšlo 68)

      PÁ/SO: 0 piv + 10h opakovaně prerusovanyho mizernyho spánku

      SO: HRV 75

      → jakékoliv jiné měření vždy taky okolo 75, bez unavy

      )

      Očekával jsem po námaze větší pokles…

      → k měření používám sigma Hr r1 duo – lezou z toho relevantní čísla?

      → jak velký pokles hrv znamená potřebu většího odpocinku/vysazení tréninku?

      → mám se snažit hrv nějak „zlepšit“ úpravou životosprávy, nebo 75 standart je vzhledem k 19 let věku ok?

      Předem díky za rady :)

      • Delkim  

        ne, máš to blbě

        než ti to zdůvodním detailně, tak začni měřit ráno hned po probuzení a KAŽDÝ den, ať to má vůbec smysl

        ty odpolední, večerní atd… jsou v podstatě bezpředmětný a pro nějaký vývoj/trend nemají smysl

        • TheJD  

          Idealne vzdy ve stejnou dobu ranu

        • Tydlii  

          Tak tady posílám screeny z týdenního ranního měření.

          Moje asi nejzásadnější otázky jsou :

          1. Jsou údaje z tepáku sigma HR R1 DUO relevantní?
          2. Platí, že čím vyšší HRV, tím je tělo odpocatejsi/víc ready na trénink?
          3. Obecně – co z těch údajů primárně vyvozovat a co ne?

          Koment k datum :

          • největší propad co tam vidíte je po chlastačce a 5h spánku.
          • nejvyšší namerena hodnota je po dni nic neděláni (z hlediska fyz. Aktivity) a 8h spánku
          • další měření – ráno po 50km tréninku + 7,5h spánku
          • dalsi ráno je po 100km těžším tréninku večerním a 6h spánku
          • poslední údaj je po 140km tezkem dopoledním tréninku v kopcích, ale následně odpoledne odpočinek + 11h spánku.

          (dny jdou samozřejmě po sobě, ranní měření v rozmezi 7–10h ráno, podle toho jak jsem vstával, s jednou výjimkou měřeno v leže cca do 10 min po probuzení.)

          • Delkim  

            Hned první dotaz: je ten tepák Bluetooth? Uvádí se, že při spojeni ANT+ není možné dosáhnout přenosu dostatečného množství informací v daném okamžiku.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.