• Dragonfly

    Máte někdo zkušenosti s havarijním pojištěním? Zajímal by mne hlavně způsob likvidace případné škody. Zda se vůbec vyplatí. Řekněme že mám 8 let staré auto, které jsem zrovna koupil za 200 tis Kč … a boural jsem. Roční havarijní pojištění stoji cca 3tis.Všude čtu takové obecné informace, že u staršího auta se havarijko příliš nevyplatí takže asi nemůžu očekávat že by mi pojišťovna zaplatila komplet opravu? Máte někdo praktické zkušenosti?

    • Dejv94  

      Tak u auta za 200 bych do toho šel. S bráchou sme to ted řešili, koupil si Octavii II RS a havarijko sme zařídili, ono i ťukanec se srnou může stát majlant, přece jen xenony atd jsou drahá záležitos, do toho i přední sklo, vandalismu, odcizení, kroupy atd.

      Zatím havarijko nebylo třeba, u předchozího auta, Felicie to nemělo cenu, u auta za 200 si myslím, že to už cenu má, za těch pár kačáku navíc. Nebo alespon dokud to auto „nezestárne“ na menší hodnotu.

      • Dragonfly  

        A co takhle u auta, které se v bazarech prodává tak za 90 tis? Dosavadní auto si asi zatím necháme jako druhé v rodině, jezdit s ním moc nebudem…

      • Dragonfly  

        V textu jsem se spletl. Havarijko stoji 8 tis.

      • Tomcat  

        vandalizmus není havarie ;-)

    • Dragonfly  

      Oprava, havarijní pojištěni je 8 tis.

    • Majan  

      Jedna nejmenovaná pojišťovna Alli má povinné pojištění + krádež, sklo, zvěř (pohyblivá i žravá), živel za cca 7,5 tKč.

      • Dragonfly  

        A je tam i bouračka? To že se dají jednotlivé rizika přidat nebo odebrát z pojištění vím.

    • Čipera  

      Zajdi si za nějakým nezávyslím poradcem, který ti udělá nabídky od více pojišťoven a který maj možnost dát ti tam různé slevy vyjímky a znaj různé kličky je to hodně variabilní a dá se toho spoustu nastavit. Bratranec platí na mercedesa který má hodnotu cca 170 000 havarijko asi za 6000 na rok a má v tom téměř vše. Taky je potřeba si dát bacha na spoluúčast kde ti to udělaj levný, ale s vysokou spoluúčastí to se pak vůbec nevyplatí.

    • MaPa  

      Tak samozřejmě záleží na čerpání, teda na těch událostech který budeš požadovat k proplacení. Jinak ti samozřejmě proplatí vše, co nahlásíš a bude shledáno že patří do pojistné události mínus spoluúčast. Je dobré se zamyslet co všechno si pod „havarijko“ nadiktovat. Při drobnější škodě pak máš možnost událost buď nahlásit nebo (v případě že to bude nižší než spoluúčast) si to řešit po svém. Do toho přiskočí ještě prvek malusů/bonusů a zjištíš že nejlepší je buď jít za někým kdo ti to srovná (od víc pojišťoven), nebo si ty pojišťovny obejít (s datama ke konkrétnímu autu) a pak si to v excelu vyhodnotit.

      A koukal bych taky na přidružené služby typu náhradní auto během opravy apod.

      Podle mne moc nezávisí na ceně auta, ale spíš na tom, jak ti to finančně vyjde.

      • Dragonfly  

        Ptám se protože co jsem tak trochu pročítal, tak výši škody určuje nějaký technik z pojišťovny. Ale jeho kalkulace asi nemusí odpovídát reálné ceně opravy? četl jsem nějaké zkušenosti, kde se pojišťovna různě vykrucuje a nechce zaplatit vše…

        • Tomcat  

          Pojištovna podniká, není to hodná tetička která rozdává peníze na charitu.

          Tohle tu bylo už mockrát pojistovna chce inkasovat co nejvíc a platit co nejmíň . Pojištěnec chce platit co nejmiň a inkasovat co nejvíc. Musí se potkat na něčem co bude kompromis .

        • MaPa  

          Záleží jestli budeš chtít plnění formou úhrady faktury (servis si pozve technika a v podstatě se dohodnou že pro pojišťovnu je odhad faktury ok, jde to v podstatě mimo tebe, ty dostaneš opravené auto) nebo úhradou škody rozpočtem (dostaneš peníze skutečně spočítané „jen“ technikem na základě prohlídky) a můžeš si to opravit jak chceš – levněji, dráž, musiš si to zařídit a domluvit sám.

          Já používám zásadně první variantu (většinou i s krycím listem abych v tom neměl svoje peníze) a nikdy jsem neměl problém aby se mi nevrátilo opravený auto a platil pouze spoluúčast (Allianz).

            • Dragonfly  

              Díky za vysvětlení. To zda bude plnění formou proplácení faktury nebo rozpočtem je dáno již ve smlouvě, nebo si to můžu určit až v případě nehody?

              • MaPa  

                Záleží na pojišťovně, ale co vím tak u většiny si to určuješ sám po nehodě.

                • scota  

                  Pro zajímavost pojišťovna viníka Direct mi loni nabídla rozpočtem cca třetinu fakturované škody. Mírně poškozený narazník na Octavia Combi a ve začkovém servisu to stálo 11,5 tisíce.

                  • K2  

                    Měl jsem u původního Directu/následně UNICy pojištěné auto a po vykradení zánovní navigace z Octávky Direct chtěl zaplatit servisu cenu dílu z Bazos.cz (defakto kradený díl) a nechtěli proplatit navigaci z oficiální distribuce.

                    Skončilo to soudem a 3 rokama problémů

                    Za mě nebrat

    • Tekka78  

      Za zvážení taky stojí čas od času nechat revidovat pojistnou smlouvu na hodnotu auta. Tím se ti určitě sníží pojistná částka, která bude počítána podle té hodnoty. Smysl to už pak moc nemá kdy se ti hodnota zastaví – např. já mám Octavii 2 a ty už se drží někde kolem 100tis. Kč (pokud to nejsou úplně vyklepaný pasti) Ale první roky od pořízení ta hodnota padá nechutně.

      • marek_K2  

        Tak tu ta niekto poriadne natiahol, havarijna poistka v pripade ze ocakavas 100% plnenie ktore vyrata poistovna musi byt uzavreta vzdy na hodnotu noveho auta(urcuje ju poistovna podla svojich tabuliek) bez ohladu na to ci je nove alebo ma 10 rokov. Mozes spravit to co hovoris, tj. napr 10 rocnu octaviu ktora nova stala napr 600t poistit na 100t. Ale potom sa necuduj ked poistovna vyhlasi napr totalku a auto ma realne hodnotu 100t ze poistovna bude kratit plnenie na 1/6 z tej sumy tj nejakych 17t , pri opravach rovnako dostanes len 1/6 z fakturovanej sumy. Takymto sposobom odrbavaju rozny sprostredkovatelia aby uzavrel clovek poitsku cez nich a ked tomu nerozumeju tak su radi ako dobre „nakupili“ a cuduju sa preco vsetci znamy su taky hlupy a platia take palety ked oni maju havarijku na octavku za 3000. Je to smutne lebo ten clovek nema ani tusenie ako padne na hubu keby sa naozaj nieco stalo.

        • Tekka78  

          No když myslíš…nechám tě v tom.

        • MaPa  

          Pojištění se uzavírá na tabulkovou hodnotu pojišťovny (stáří, motorizace, výbava, zabezpečení, …) NEBO na částku uvedenou v kupní smlouvě. Většinou k výročí smlouvy máš šanci provést rekalkulaci, kdy poskočíš v tabulce pojišťovny o další rok dolů, tzn. sníží se ti „cena“ auta a tím o něco klesne i roční platba. To je o čem píše a je to zcela v pořádku. Trik je samozřejmě v tom, že tyhle tabulky jsou nad reálnými cenami na trhu, a při plnění (zejména totálky) se uvažuje právě s cenou na trhu a ne s těmi tabulkovými hodnotami podle kterých platíš pojistné… Při opravě pomocí faktury o to nejde.

          Dnes už je to ale kompliovanější, je to většinou provázané s povinným, volíš si různé stupně pojištění, atd., takže to podle mne normální člověk jen z podmínek není schopen dát dohromady a potřebuje portfolio nabídek vytvořených na konkrétně staré auto (nebo na konkrétní kupní smlouvu).

          • Tekka78  

            Dneska už se ani nepracuje s tabulkovou hodnotou. Normálně ti pojišťovák řekne kolik to auto má třžní cenu – to jsem si i srovnával podle nabídky a sedělo to.

            Pokud mi auto ukradnou nebo bude zbouraný a pojiš´tovna řekne že je to „totálka“ dostanu vyplacenou tu hodnotu a nazdar.

            Rozhodně je nesmysl platit na 10 let starý auto pojistku jako na nový.

            • MaPa  

              Tak to samozřejmě. Pojistit si starý auto na cenu novýho, to se bude jednou setsakra divit. Ať už na pojistným, tak případně na plnění když to auto odepíše.

    • pocestny  

      Nestačí řešit jenom výši ročního pojistného, že si jako necháte udělat 5 různých nabídek a vezmete to s nejnižší cenou. Formulace pojistných podmínek hraje obrovskou roli, ale většina populace to bohužel nečte. Přečtěte si proboha alespoň tu krátkou část, kde jsou výluky z plnění. Kromě toho hraje velkou roli to, co od toho pojištění očekáváte (třeba u starého auta nebudete řešit GAP, třeba nebudete ani řešit limit u hodnoty odložených věcí v autě nebo pojištění věcí ve střešním boxu, nebo dětských autosedaček. Ale trošku nad tím uvažujte a rozmyslete si, co je důležité právě pro vás.).

      Za mě tedy, před pár lety jsem četl podmínky Koop, Allianz, Axa a Uniqa a zvolil jsem si Uniqu. Ale to neznamená, že budu propagovat Uniqu, protože někomu může vyhovovat jiná pojišťovna.

      Nemůžu přece ani napsat „u auta za 200 se to už vyplatí“ nebo „u auta za 90 se to nevyplatí“ – to jsou úplně nesmyslné hlášky. Ty potenciální rizika má každý majitel auta úplně jiné (jaká rizika jsem ochoten nést, kolik měsíčně vydělávám, jaké mám finanční rezervy, jak moc se krade můj model auta v mém okolí, zda řídím jako prase, jestli je v mém městě vandalismus na denním pořádku, jakou jsem měl historickou zkušenost…).

      • pocestny  

        Můj subjektivní názor je přibližně takový, že málokterá nehoda je kompletní zničení auta, nejpravděpodobnější nehoda bude za 10 až 50 tisíc.

        Kdyby týpek měl auto za 200 v místě, kde se málo krade, jezdil by bezpečně, na účtě měl odloženou nějakou finanční rezervu a obvykle si mohl dovolit odkládat měsíčně desítku bokem, tak to havarijko moc nepotřebuje.

        Ale jestli tam ta rizika krádeže nebo prasojízdy jsou, nebo jestli má týpek napnutý rozpočet, a u toho třeba platí hypo, a auto nutně potřebuje, tak pojištění rozhodně ano. Eventuálně by si mohl týpek nechat pokrýt jen určité riziko (nějakou formu příplatku k POV, pokud najde to konkrétní u nějaké pojišťovny).

        • Tekka78  

          „málokterá nehoda je kompletní zničení auta, nejpravděpodobnější nehoda bude za 10 až 50 tisíc.“

          No nevím. Dneska třeba jen oprava a lakování jednoho dílu je cca 10–15tis (ve slušném servise kde dostaneš fakturu).

          Osobně jsem řešil přes havarijko opravu služebního auta po kroupách a plnění bylo za 90tis.

          Takže s řekněme 10 let starým autem už se dostane do pozice, kdy škoda bude skoro tzv. totálka i když to nebude kdo ví jak zničený.

          • pocestny  

            To byl jen můj osobní názor, kde asi bude nejpravděpodobnější škoda. Samozřejmě souhlasím, že ty škody u auta za milion (osmileté 200.000 kč) mohou dosahovat HODNĚ vysokých částek. Otázka je, jaká je pravděpodobnost, že způsobím takovou nehodu, že to nebude pojízdné. Protože nějaké osmileté auto po kroupách bych nedával opravit v autorizovaném servisu za 90.000, a jezdil v tom tak. A škody typu lakování blatníku by mohla udělat „lakovna přes ulici“…

            Týpek si to musí sám vyhodnotit, jak moc mu hrozí že by zničil něco, co by bránilo v provozování auta (motor, převodovku…), a jestli má na to fin. rezervu, aby to střelil za zůstatkovou cenu a koupil druhé auto, nebo že takové riziko vůbec nést nechce, a pojistil si to.

            Toto je moc subjektivní, relevantnější je, co jsem napsal obecně k pojistkám…

        • Breakpain  

          Mno, spadly kroupy – v autorizovaném servise oprava cca něco lehce přes 100 a to není žádné žihadlo (P 307 SW). Skla vydržela, střecha vydržela – jen pobouchaná karoserie a zadní světlo rozstřelené.

          Ale ano, běžně se to neděje ;-) …

      • Dejv94  

        Tak předpokládám, že podmínky plnění si od pojišťoven četl, předpokládám, že když si koupil auto za 200 litrů, asi nebude mít 10 tisíc měsíčně bokem na auto, co kdyby náhodou.

        Ale je to jak říkáš, přečíst si podmínky a zapřemyšlet nad riziky, jelikož auto, co jsme řešili je v porovozu denně, cesty přes republiku i v noci po okreskách (výskyt zvěře), parkuje se veřejných parkovištích a někdy i přes noc poblíž centra Brna a ještě je to RS, tak rizika jsou velká.

        Přece jen je lepší tu desítku ročně navíc dát, než pak stát ve 3 ráno nad rozbitým autem od kance a mít oči pro pláč… Navíc brácha má to štěstí, že tak jednou do roka nějáký zvíře trefí…

    • alinceb  

      Řešil jsem to začátkem roku, kdy jsem koupil první auto, u kterého jsem doznal, že havarijka se hodí (předním to byla starší auta s ne moc drahými ND).

      Je to Ford Galaxy r.v. 08 s pořizovačkou 270k, což není zas tak neobvyklé auto a díly se sehnat dají. Nejdřív jsem chtěl jen POV + pojištění skel, ale nakonec jsem se rozhodl pro havarijku bez krádeže. Důvod je prostý – auto má některé prvky výbavy, jejichž riziko poškození je vysoké a přitom je hodně vysoká i pořizovací cena. Konkrétně:

      • skleněná panoramatická střecha s UV filtrem (cenu ani nevím, ale bude to moc)
      • přední vyhřívané sklo s UV filtrem (cena výměny s UV cca. 38k, bez UV 25k)
      • přední xenonová světla (cca. 8k/ks)
      • zpětné zrcátko se sklápěním (cca. 7k)
      • kapota (17k bez laku)
      • nárazník (10k bez laku) atp.

      Obecně čím dražší to auto jako nové je, tím dražší jsou pak ND a tím více drahých dílů je potřeba vyměnit při bouračce. A podle toho je potřeba uvažovat, jak si auto pojistím.

      Naše auto parkuje v garáži a je to typ, který se moc nekrade, takže krádež, která je na havarijce nejdražší, jsme vyškrtli. Za ušetřené peníze z ročního pojistného jsem radši nechal domontovat systém bránící odcizení, kdyby náhodou. Ostatní složky pojistky jsem nechal. Auto je pojištěné na moji pořizovací cenu (270k) se spoluúčastí 10% a nejméně 5k. Tzn. s blbostma pojišťovnu otravovat nebudu, ale velké bouračky mám kryté. Hlavně mám teda vítr z kamínků do předního skla (na služebáku ho měním 1× za 1–2 roky) a padajícího ledu z kamionů (to by vzalo i panoramu). Naopak když manželka za první měsích auto odřela na 2 místech při zajíždění do garáže, nechal jsem to opravit za svoje, protože se to přes pojišťovnu nevyplatí.

      Co se týká OIIRS, tak tam bych s pojistkou vůbec neváhal. Škodovky se kradou nejvíc a je úplně jedno, jak jsou staré. Tchánovi chtěli před 3 týdny ukrást osmiletou OITour (auto s pořizovačkou nižší než soudobá Fabia). Navíc kdo si koupí RS, nebude cíleně jezdit pomalu a defenzivně, tedy riziko nehody je větší.

      • felix.org  

        Potvrzuji z vlastní zkušenosti, že u škodovky je pojištění na krádež nutnost :-) Ve vedlejší vesnici pak ukradli známýmu jetou OII druhou noc, co si ji dovezl. HAV neměl, přemýšlel, jestli se to vyplatí. Rázem byl za dva dny v mínusu skoro 200k.

        • alinceb  

          U nás ve firmě, co pamatuju, ukradli všeho všudy 5 aut a všechno byly škodovky (3× OII a 2× FII). Audi, VW, BMW ani KIA nikdy nic…

          • felix.org  

            Já vím taky jen o škodovkách… Ale naše byla pojištěná. pojišťovna zaplatila tolik, na kolik byla pojištěná, ještě zbyly letní liťáky, který šly taky z domu, takže ve finále v součtu při tom všem blbým ok. Takže za mě HAV určitě, ale skladbu rizik zvážit dle konkrétního auta.

            • tromboonen  

              Jedna ze Škodivek co ukradli mě byla taky pojištěná, dost draze, za měsíc měl skončit leasing.. auto mělo hodnotu cca 400k, leasingovka a „její“ pojišťovna si s tím trochu pohrály a vyplaceno jsem dostal tuším 220k, nepomohlo nic.. brali hodně nízkou tabulkovou hodnotu, žádné zohlednění výbavy, odečetli za to za tamto (mimo jiné tuším 10% za „usnadnění“ krádeže ponecháním malého techničáku v autě:) a bylo vymalováno.. Škodivky radši nebrat vůbec a pojištění domlouvat indi vindi a hodně si ho hlídat..

      • Stingray  

        Nechci ti brát ideály, ale Ford je v top pěti kradených značkách :-)

        • alinceb  

          Spíš koukej po procentech než po top5. Škodovka má jednoznačně a s obrovským náskokem 1. místo v kradených autech v ČR. Za 2015 bylo ukradeno cca. 6tis. aut, z toho bylo 4tis. škodovek a jen 450 fordů. Když navíc vezmu, že Galaxy zdaleka není procentuálně v registrovaných Fordech tolik rozšířené jako Mondeo a Focus, tak jsem celkem v klidu.

          Navíc naše auto je prakticky každou noc v garáži a má další zajištění proti krádeži, tak mám celkem klidné spaní.

          Když už by si k nám chmaták pro auto přišel, tak si imho radši odveze moji služební škodovku, která parkuje na dvoře…:)

    • momoo  

      Havarijko s pojištěním v případě krádeže si nemůžu vynachválit, jelikož mi „šťastlivci“ ukradli auto už 2×, srovnávám si ho na Top-pojištění.cz

      • plzakj  

        Srovnej si ho, no. Hlavne, ze jsi spokojeny. Reklamy muzes vkladat jinam.

    • Tomáš18  

      No já nevím, měl jsem Oktávku 2011 1.8 tdi a zkoušel jsem několik pojištoven. Pak jsem zkusil různé ty srovnávače, nějaký klik, epojištění a strašně mě pak otravovali a volali zpátky, pak jsem zkoušel srovnator.cz srovnator.cz a tam ceny o trošičku levnější a nikdo nevolal, takže zatím za mě spokojenost. :) ale zkuste

      • pepek  

        To se nedivím, že volali. Na takový auto nenašli žádný chlívek :-)

      • Lance  

        Registrace dnes. Klasika. Nasrat A rozmazat

    • zdenda.kut  

      Mno a existuje tedy nějaké pojištění proti kroupám?? Jelikož minule po kroupách jsem musel auto odvézt sem: http://www.united-c.cz/…metodou-pdr/

    • onuce  

      V roce 2017 do mne narazilo auto úmyslně z boku. Promačklý přední blatník a dveře. Jelikož jsem nevěděl, že mám havarijko, tak jsem do to nechal garážově prasecky opravit. Nyní marodím s kolenem a mám čas, tak jsem událost konečně nahlásil na pojišťovnu. Vše proběhlo, jako by se to stalo včera, a ne před třemi lety. Vyřízeno do týdne. Dostal jsem 5200, spoluúčast mám pět tisíc.

      • Lance  

        No vidite pane. Zacina se darit.

        • onuce  

          Vůbec ne. Jen nepatrná kapička pokakaného štěstíčka v oceánu smůly. Navíc si myslím, že si to na mně vyberou následným zvýšením pojistného mnohonásobně. Ale děkuji.

          • snas89  

            No kdyz si to tak vehementne privolavas, tak asi jo…:)

            (Jak se do vesmiru vola, tak se z vesmiru ozyva)

          • zdenal8  

            To zase ne. Řešil sem mnohem větší škodu přes havarijko a cena zůstala stejná. Maximálně ta jejich každoroční indexace pojištění, ale to zkouší každej rok bez ohledu na nějaký pojistný události.

          • kejda  

            To neboj, zvednou to o litr, max dva ročně. Takže za tři roky to mají zpátky :))

      • plzakj  

        A ten dotycny ujel, nebo proc se to neplatilo z povinnyho vinika?

        • onuce  

          Ano, na výjezdu z Dobřan, zdálo se jim, že jedu pomalu, tak se mi okamžitě pomstili. Byla tma a šok. Samozřejmě hned ujeli. Dobřany, no.

          • Esi  

            Sakryš ty Dobřany to musí být drsné místo a já myslel že nejdrsnější je Bruntál :-)

      • Mr.Pavka  

        A co policie?

        • jIrI___  

          Pokud jsou Dobřany tmavé ghetto jako třeba některé části Ostravy, tak ani nemá smysl policajty volat, protože ty mají pod palcem místní zámožní indiánští náčelníci. Policajti sice přijedou, ale poplácají se po zádech s domorodci, prohodí pár slova a jedou zpátky k rozpitému kafču na benzínku.

          • Mr.Pavka  

            GIBS neni?

            Ujeti od nehody taky nic?

            Sikovnej soudni znalec urci presne barvu z jaky znacky auta je.

            • onuce  

              V takové lokalitě je lepší neznat viníka. I když kolem jeho auta chodím denně. Jenže to silné auto jen štětcem natřeli, stejně je celé černé. Kdybych viníka dohledal, nebyl bych šťastný. Již takhle mi tu ještě u Felicie rozpíchali tři nové gumy…

          • zdenal8  

            Dobřany žádné tmavé ghetto nejsou i když to tu Mistr tak prezentuje. Nejspíš nemá vůbec představu, jak takové skutečné ghetto vypadá.

    • K2  

      Mám havarijko na jeté Oktávce, využil jsem už několikrát (většinou vykradení). Aktuálně mám ČSOB pojišťovnu – podmínky mi přijdou férové, služby taky.

      Pojišťovnu nevybírejte podle nejlevnější pojistky, ale podle dobrých referencí při plnění pojistných událostí

      Pojišťovnu je dobré vybírat po konzultaci se servisem, kde pravidelně jezdíte na servis – dotaz: Které pojišťovny jsou při pojistné události OK a které se při plnění cukají?

      Z doporučených pojišťoven si vyberte a klidně ještě zkuste prohnat přes usetreno.cz a cenu u vybrané pojišťovny usmlouvat

      Větší problémy řeším přes smluvní servisy – značkové servisy Škoda – značkové servisy většinou nic neopravují, nepoužívají díly z druhovýroby, všechno mění za nové díly Škoda a dokážou si vyšší cenu opravy u pojišťovny obhájit

      Samozřejmě Vás infolinka pojišťovny chce vždy nasměrovat k menšímu servisu, kde díly opravují a nemění

      Menší opravy klidně přes menší servisy, nebo si zaplatím sám

      • AleZ80  

        Reference lidí je třeba brát s rezervou, jelikož většina nečte pojistné podmínky a pak se diví.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.