Hardtailový carbon do 40 tisíc - Raven 8.6, Cube Reaction c:62

90 nepřečtených
  • umev

    Ahoj,

    delší dobu tady hledám, prohlížím a čtu. I po té době ne všemu rozumím, tak teď nastala ta pravá chvíle, abych poprosil o případnou radu i já.

    Já: 194cm a 85kg. V sezóně jezdím týdně cca 100 – 150km (duben – říjen). Nejčastěji kombinace lesní a polní cesty, lesní pěšiny a samozřejmě nutné městské přejezdy po asfaltu.

    Co: Poohlížím se po hardtailovém carbonu do 40 tisíc, kdy po počátečním dilema, zda raději nezvolit lépe vybavený hliník, převážil carbon jako větší perspektiva do budoucna. Alespoň v první sezóně však změny na kole dělat nechci.

    Postupně jsem jsem odhodil předsudky a nejen na základě kladné odezvy zde na fóru vyvozuji, že ROCKRDIDER XC900 by mohla být na pár let nakonec dobrá volba. Ano, i s vědomím, že zde například existuje dlouhé vlákno o proraženém rámu a diskuzi o jeho kvalitě… V tomto týdnu však Deca mění cenovky a kolo je momentálně za 44 tisíc, což mě nahlodalo hledat dál.

    XC900: https://www.decathlon.cz/…8558254.html

    V té bídě, co se dá momentálně do rozumné doby sehnat, mi padl do oka FOCUS RAVEN 8.6, který lze pořídit pod 40 tisíc. Názory na SRAM NX jsem četl, na brzdy taky. Dost tak přemýšlím, zda i s cenou pod 40 tisíc tohle kolo vůbec dál zvažovat. Těžko říct, zda za to stojí alespoň rám.

    FOCUS RAVEN: https://www.focus-bikes.com/…54-raven-8-6

    Jako alternativu mám ještě CUBE REACTION C:62 v podobné cenové kategorii.

    CUBE REACTION C:62: https://www.cube.eu/…carbonnblue/

    S ničím více aktuálně nepracuji, takže velice ocením komentáře k výše uvedeným kolům ohledně osazení a zároveň ocením i jiné tipy v daném rozpočtu – je klidně možné, že mi něco uniklo.

    Díky

    Honza

    0 0
    • Bike-o-Noor  

      Ty chceš asi striktně 1×12, že?

      0 0

        MTBIKER doporučuje

        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        od 15 199 Kč -4% MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

        od 11 599 Kč -13% MOC 17 699 Kč

        Lapierre Edge 2.9 kolo, modré Skladem 1 kus

        Lapierre Edge 2.9 kolo, modré

        14 199 Kč -20% MOC 17 699 Kč

      • romanino  

        Ještě malé doplnění. Rockridera si můžeš ZDARMA vyzkoušet přes víkend (pá.-ne.). Já jsem to využil a přesně věděl, do čeho jdu.

        0 0
        • umev  

          Díky za hodnocení níže.

          V to půjčení jsem doufal a v zásadě čekal jen na něj. Pár dní zpět jsem ale psal na prodejnu a dostal jsem odpověď, že za momentální situace nepůjčují nic. K tomu u něj ještě o 10 % podražili. Když se nedaří, tak se nedaří…

          0 0
          • romanino  

            No jo, ta stupidní covidová situace mě nedošla. A to zdražení je důsledkem enormního zájmu o toto kolo. Parafrázovaně – Je tak blbý, že je všichni chtějí.

            0 0
    • romanino  

      ROCKRDIDER XC900 vlastním a jsem maximálně spokojen. Za danou cenu nic lepšího nekoupíš.

      Podrobněji:

      • Velmi dobrá vidlice RockShox Reba RL
      • Záruka na rám – 5 let! (To kvůli těm obavám).
      • Vybavení Sram GX (trochu ojebané převodníkem NX – není na závadu, jen trochu těžší, než GX = ocel/dural), převodník 34 zubů!!!!
      • Brzdy Sram Level T – jsem spokojen. Brzdí podobně jako Shimano SLX 7000, které mám na jiném kole.
      • Kola Mavic Crossmax – docela lehká, fungují, spokojenost.
      • Sedlo Rockrider XC Ergofit + karbonová sedlovka – sedlo mě vyhovuje, spokojenost, ale je to individuální Oboje velmi lehké.
      • Pláště Hutchinson Skeleton 2,15 – lehké rychlé do běžných podmínek.
      • Celkově – hodně lehké kolo, moje o velikosti L váží s pedálama (nášlapy), košíkama a podsedlovou brašnou s malým nářadím, pákama, lékárničkou 10,9 kg (váženo). Vyměnil jsem gripy po oškubání za měkčí (ESI).

      Porovnání FOCUS RAVEN:

      • Vidlice +/- podobná
      • Vybavení Sram NX – tučné minus, další minus za převodník 32 zubů. Zkoušel jsem s ním jezdit, vlekl jsem se jako želva (jezdím mírné a střední terény), 34 zubů mě vyhovuje a uvažuji o 36.
      • Brzdy Magura – tyto konkretní neznám, ale Magury byly vždy kvalita.
      • Ostatní je porovnatelné, sedlovka je hliníková.
      • Váhu neuvádí, pravděpodobně bude o něco vyšší, než u Rockridera.

      Porovnání CUBE REACTION C:62:

      • Vidlice – minus, horší, než u obou kol.
      • Vybavení Sram NX + kliky SX – tučné minus, další minus za převodník 32 zubů.
      • Brzdy Magura – tyto konkretní neznám, ale Magury byly vždy kvalita.
      • Ostatní nevím, Cube rádo mění komponenty, tak jsou na detaily skoiupí.
      • Váha vyšší, než u Rockridera.
      • Subjektivně – Doma mám hliníkáče Cube a dost mě stálo vylepšení na vyváženou úroveň. Cube (jako řada dalších výrobců) některé komponenty dost ojebává.

      Toť vše.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ocel na převodníku, nejsem si úplně jistý, jestli to není spíš plus :)

        0 0
      • skillzthatkillz  

        32z bych jako minus neuváděl. Je to totiž hodně individuální.

        0 0
        • romanino  

          „minus za převodník 32 zubů. Zkoušel jsem s ním jezdit, vlekl jsem se jako želva (jezdím mírné a střední terény), 34 zubů mě vyhovuje“

          32 je vhodný pro těžké kopcovité terény – typicky pro obyvatele hor nebo ty, kteří jezdí hlavně v horách. Já nejsem žádnej frekvenční jezdec, ale 32 mě absolutně nevyhovoval.

          0 0
          • skillzthatkillz  

            Jasné já to chápu. Proto píšu že je to individuální. Nevíme co bude borec jezdit za terén a jak je na tom fyzicky. Třeba by na něj bylo 34z už moc nebo mu to třeba sedne. Já bych to prostě jako mínus nedával.

            0 0
            • romanino  

              Je to má zkušenost, napsal jsem to proto, že je třeba na to dát pozor. Navíc, podle toho, co píše nebude drtit velká převýšení.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Imho 32z je u Sramu prostě standardní osazení.

                0 0
                • romanino  

                  A nejen u něj. Sezónu před tím měl Dekáč u Rockridera taky 32 a navíc byl převodník s řetězem tak blízko rámu, že se tam větší převodník prostě nevešel. Proto jsem ho pořídil až další sezónu, kdy tam dali 34ku a je tam místo i na 38.

                  0 0
                  • Hrabex1  

                    Jo, velka vetsina uzivatelu by uz za zadnou cenu nechtela 2 prevodniky, ale pak stravi hodiny dohadovanim, jak velky prevodnik je vlastne lepsi. Takze panove, at je to 30, 32, nebo 34z, vzdycky to bude jen kompromisni reseni, priznejte si to :-)

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Co je to za kravinu? Jednoprevodnik jezdím a po 3 a 2 prevodniku je to ta nejlepší zkušenost s řazením co jsem kdy měl.

                      Žádné pitomé kombinace, prostě a jednoduše pravou páckou cvakám převody na kazetě a je to. Žádné duplikování převodu, a hlavně žádné padání řetězu na převodníku a opruz s přesmykačem. Nehledě na to, že je to snažší na servis, hezčí a líp se to čistí.

                      Při jízdě jen samé výhody a dnešní 12 sady mají rozsah tak velký, že stačí všem.

                      Dvoupřevodník je historie.

                      A když sem ještě jezdil 3 a 2 převodník pamatuji si jak každý řešil jestli si dat kazetu s většími pastorky nebo jemnější odstupnovani podle toho jaký terén jezdil!

                      0 0
                    • Uzdichcal  

                      Zrovna včera jsem kupoval dva převodníky 36 a 38 zubů na bika.

                      Není dvouprevodnik jako dvouprevodnik :-)

                      0 0
      • plysovykozisek  

        Teda na jednom kole mám taky SramT brzdy a Shimano SLX brzdí mnohem líp. Dekáč pěkně podražil.

        0 0
      • novas752  

        To máš ty SLXa v pěkně blbym stavu.

        0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
    • MI.KU  

      Na RockRider jen postřehy – kamarád ho má – nelíbí se mi že je něco vedeno vnitřkem, něco venkem.

      Zadní stavba je špatně provedená musíte jí při nasazování kola roztahovat a druhej tam musí vrazit kolo.

      Ráfky byly dost rozcentrované po koupi.

      Nejzásadnější problém, do zadní stavby nevejdou širší pláště – dávají tam 2,1 a to je tak maximum – 2,2 jen s odřenýma ušima a v bahně to bude mít málo místa – na 2,3–2,4 můžeš rovnou zapomenout.

      0 0
      • Alojs01  

        To je divny, zadni kolo tam jde uplne v pohode, kola byly rovny a za 1,5 roku se ani nehly, vzadu mam 2,25 plast s rezervou… Pravda, je to Mezcal, kde nejsou nijak zvlast velke figury… Ale 2,4 ani nemam duvod nasazovat…

        0 0
        • MI.KU  

          Bude to asi kus od kusu. Proste kola házeli cca o 3–4 mm a zadní tam dat neslo museli sme to roztahovat a druhy tam dával kolo – predelaval sem mu to na bezduše.

          No ta mezera je tam dost mala osobně bych tam zůstal u 2,1 ty 2,2 jsou dost na hraně a v blátě tam nebude dost velká mezera. . Ano 2,4 asi každý nevyžaduje ale 2,3 je dnes běžný rozměr a tu tam prostě neosadis.

          Má model 2020/21 koupeno loni koncem léta po novém naskladneni v XL velikosti.

          0 0
          • Uzdichcal  

            2,25 Ralph… Nevim, co máš za pneu, ale mne by se veslo 2,4 úplně vpoho

            0 0
            • MI.KU  

              Tady originální 2,1 s nějakými kolik sme to tehdy změřili cca 5mm.

              0 0
      • novas752  

        A to se vypletí, mtb kam dáš 2,2 s odřenejma ušima.

        0 0
      • romanino  

        Že se mu nelíbí částečné vedení venkem je zvláštní. Při koupi o tom nevěděl? Navíc je tento způsob velmi obvyklý-

        Zadní stavba – Zajímavé! Já jsem měl kola sundaná nejmíň 20× a jde to naprosto lehce a v jednom člověku.

        Moje kola byla vycentrovaná vzorně – kontrolováno na centovací mašině.

        Zadní stavba – je tam místo na 2,4 – 2,6 balóny, viz foto. Maximum 2,2" je blbost. Nasazené Hutchinson Toro mají 2,15 palce – to jen pro přesnost. Až budu zítra u kola, tu mezeru změřím!

        0 0
        • Maty123  

          Částečné vedení lanek venku u hardtailu rozhodně standardní není a je to jedna z těch drobností, kterých je na tom kole víc, proč jsem se osobně nakonec rozhodl pro jiný kolo od ověřený značky (minulej rok).

          Zadní stavby měly standardně hodně úzký a na jejich allmountain kola nešlo dát nic širšího než 2.2 Teď to vypadá, že se polepšili – za pár sezón to třeba ještě dotáhnou celkově a budu u toho mít pocit, že kupuju fajnový kolo.

          0 0
        • MI.KU  

          Jemu to bylo fuk – nelíbilo se to mne.

          To co tady píšeš je blbost – žádný 2,4–2,6 balony na to v životě nedostaneš.

          I prodejce mi potvrdil ze 2,2 je strop.

          Nebo tady píšeš o jiném kole – ale místa tam s 2,1 měl min než mám na Epicu s 2,3.

          Schvalne to zmer a napis kolik mm tam mas a kolik přesně má plast který tam mas teď nasazeny v mm.

          0 0
          • Uzdichcal  

            Tobě tahle fotka nestačí jako proof, ze se tam vejde vic??? Nasazen je Schwalbe Racing Ralph 2,25

            0 0
          • romanino  

            Takže uzavírám tuto neplodnou debatu. Moje kolo ve velikosti L má u zadní stavby vnitřní rozměr pro kolo v místě největší šířky pláště:

            dole: 80 mm

            nahoře 76 mm

            Závěr – Vejde tam i plášť 2,6" a teoreticky bude na obou stranách mezera 5 mm. Ve skutečnosti víc, protože plášťě mají reálnou šířku vždy o několik mm menší, než deklarovanou.

            0 0
            • MI.KU  

              Tak sem hod fotku s pravítkem – tomuhle cos napsal snad nevěříš ani ty sám.

              0 0
              • romanino  

                Ubožátko ubohé! Znovu pro Nevěřícího Tomáše teda kolo sundávat nebudu. Jsem strojař, měřeno posuvkou, zaokrouhleno dolů na celé mm. HOWGH!

                0 0
                • MI.KU  

                  Jasný na kole co sem měl v ruce je i 2,1 na tesno s minimální vůli by se narvala 2,2 a pak tu někdo bez důkazu bude vykládat ze tam dá 2,6 které obecně na XC kola narvat nejdou.

                  Na pohádky neverim.

                  0 0
                  • romanino  

                    Asi jsi nepochopil význam slova HOWGH. Takže – už nic dalšího. S lidma jako ty je to věčný kolotoč. Když to nafotím, bude to pro tebe stejně švindl, podvod, pohádka. Je mitě líto, s něčím takovým žít!

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Přesně tak.

                    0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak určitě.

                  0 0
      • Gaper  

        Ty pláště nesmysl, brzdu venkem má dost kol. Hodně lidí to i vyhledává, servisování takové brdy je mnohem lehčí.

        0 0
    • beet.cz  

      Na MMR Rakish ses koukal? https://www.tsbohemia.cz/…d357507.html

      0 0
      • Smazaný účet  
        0 0
        • Uzdichcal  

          A prosimte ty jsi přišel odkud? Ze dáváš moudra jak z křišťálové koule

          0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
            • Uzdichcal  

              Nemám, ale hanit každé kolo taky nemusíš.

              Buď mu poraď nebo se neangažuj

              0 0
              • Smazaný účet  
                0 0
              • romanino  

                No, ale když pán píše „U nás v Dekáči mi jich prošlo rukama mnoho“, tak mu prostě musíme věřit! Určitě není bájný lhář, ani není mimo, ani sjetej. Je to prostě zkušeňák, kterej vyzkoušel mraky kol, i ty shity Trek s jejich podivnejma experimentama, co jim žerou i ti idioti ve světovým poháru. Že se nestydí! Je vidět, že nutně potřebujou dobrou radu. A od toho je jeden na v, hádej kdo?

                0 0
      • romanino  

        Tak to je dobré kolo, jen brzdy jsou absolutní shit, ale SLX se dají dokoupit cca za 3–4 000.

        0 0
        • Tomas_82  

          Jenže vidlici, která je taky k ničemu už tak levně nevyměníš.

          0 0
          • romanino  

            Sorry jako, osobní zkušenosti se současnou Judynou nemám, dřív to byla dobrá vidla. V tom případě si sypu popel na hlavu a beru zpět slova o dobrém kole. Slušná vidla vyjde tak na desítku.

            0 0
        • Gaper  

          Vidle, Záplety, brzdy

          0 0
    • Ladis91  

      XC900 vlastnim tedy necely mesic ale jsem z nej nadseny. Je fakt ze jsem jezdil jen silnici a maximalne cx gumy ale jak je to kolo „zive“ to jsem fakt necekal. Jedine k cemu jsem trochu skeptik je SRAM ale asi si zvyknu.

      0 0
      • romanino  

        Co mě nejvíc s… byl ten hlasitej „cvrk“. Když jsem ho měl v Dekáči na garančce, ptal jsem se na to a řekli mě, že to není závada, ale vlastnost Sramu. Tak prostě pořád šlapu. ;-) Jinak je Sram v pohodě, funguje, dělá co po něm chci a to bez váhání.

        0 0
        • Chlebovnik  

          ptal jsem se na to a řekli mě, že to není závada, ale vlastnost Sramu

          A tys jim to evidentně sežral i s navijákem…

          0 0
        • Ladis91  

          Cvrk na volnobeh me naopak prekvapil jak je celkem tichej, porovnavam to teda se silnici co mam na kolech od dt swiss tam je ten cvrk je hlasitej tak ze nepotrebuju ani zvonek..

          0 0
          • romanino  

            Vnímání je zjevně individuální, byl jsem zvyklej na Shimano, to bylo hodně tiché. A Campu ze silničky si už nepamatuji.

            0 0
            • Gaper  

              Mavic v tom ořechu má nějakej plastovej tentonoc co snižuje hluk, jde ručně vyndat a funkčně to nijak ořech neovlivní. Taky záleží jak je rohatka namazaná, stejně jak u DT.

              0 0
    • Smazaný účet  

      Ten dekáč zvažuju. Přece jen bych chtěl sice gravel a slušnej je kolem 40k na hlíně. A tohle je karbon s vidlí za desítku. Obecně ty gravely jsou drahý jak prase.

      0 0
    • umev  

      Za podnětné komentáře všem moc díky. Pomohlo.

      Pokud by měl někdo ještě náhodou tip na cokoliv jiného v dané cenově kategorii, velice ocením.

      0 0
    • skillzthatkillz  

      Předpokládám, že to asi budeš vědět, ale na cyklobazaru borec prodává nového rockridera Xc900 za 38.000 ve velikosti L. Nevím teda jak velký rám potřebuješ.

      0 0
    • umev  

      Byl jsem se v minulých dnech podívat po pár prodejnách a od jednoho místního prodejce mi byl nabídnut karbonový APACHE TUWAN C3, který je schopen sehnat lehce pod 40 tisíc.

      APACHE TUWAN C3: https://apache-bike.cz/…021-tuwan-c3

      Jak jsem výše psal – ne všemu dostatečně rozumím, byl by mi proto prosím někdo schopen kolo stručně okomentovat?

      Jak se tak dívám, o APACHE se toho tady na fóru historicky moc nedočtu. Nevím, jak moc se toho obávat. Co jsem však našel, mělo by se snad jednat o sesterskou značku Qayron.

      Díky

      0 0
      • MatS  

        Celkem v pohodě osazení. Zapletená kola nic moc, ale to se dá řešit časem.

        Pokud ti nevadí již celkem nemoderní geometrie rámu, tak celkem ujde.

        0 0
        • Smazaný účet  

          nemoderní = klasická ? tak to mají dnes Gravely a nikdo si nstěžuje :)

          mě se to kolo líbí moc. Záplety bych vyměnil časem, nyní bych to neřešil.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Pěkný kolo. Za ty peníze super.

        0 0
      • vt  

        Osobne bych pri limitu 40k sel spis cestou kvalitniho AL + dobry zaplety … ale tenhle Apache se mi zda ok.

        0 0
        • Smazaný účet  

          To je ta nejhorší cesta. Zaplety vymenis časem až nasetris. Rám se mění trošku hůře.

          0 0
          • vt  

            Otazka je, zda low budget karbon ma nejake vyhody proti Al?

            0 0
          • Georrge  

            Dobre zaplety a nejaky zaklad carbon ram stoji +/- stejne. Ram se sice meni trochu hur, ale az tak hrozne to neni.

            Navic ne kazdy chce po koupi zase strkat prachy do kola. Takze za me hlina na dobrych kolech, pokud opravdu nechce casem vylepsovat.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Nikde nepíšu po koupi ;) Plus zaplety co má prodá a nové ho tak vyjdou celkem na půlku.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.