zdravim, mate nekdo zkusenosti s navstevou Gira ci TdF? premyslim ze bych se tam pristi tyden zajel podivat na 2 horske etapy a pak mozna jeste den nebo 2 pojezdil po okoli. Stoji to za to vubec?:-)
zdravim, mate nekdo zkusenosti s navstevou Gira ci TdF? premyslim ze bych se tam pristi tyden zajel podivat na 2 horske etapy a pak mozna jeste den nebo 2 pojezdil po okoli. Stoji to za to vubec?:-)
S Girem bohužel ne, ale na TdF jsem byl několikrát a můžu říct, že to za to stojí. Jak atmosféra, tak poježdějí po okolních „kopečkách“ :-) Akorát si to chce do Itálie vzít asi teplejší spacák… :-)
Ja zas nemam zkusenost z TdF, ale podle tech co tam byli je pohyb po trati v den zavodu out, narozdil od Gira, kde muzes finisovat pomalu par minut před tim, nez prijede prvni jezdec (OK, v cili ne, ale po trati kdekoli)… byl jsem loni nahodou na Garde kdyz jelo Giro kolem a super, po ceste lidi skandujou, pankaci rozdavaj piti zdarma, Italove si nechavaj spravovat kola od prespolnich, protoze naradi nevozi, plne autobusy duchodcu poradaj podel trati pikniky…
Rozhodne jed, vyber si zajimavy etapy a projed posledni cast trate, apk se tam nejkde upichni na nejzajimavejsim miste.
TdF jsem uvazoval, ze bych zajel na Grand depart do Nemecka, ale rovinaty etapy me tak nelakaj..
Na TdF to je tak, že silnici zavřou tak 2–3 hodiny před průjezdem závodníků. To jede kolona alegorických vozů a pak ty 2 hodiny čekáš na závodníky. Dřív pouštěli silnice (pro cyklisty) hned po odjetí závodníků a doprodaných vozů, ale poslední 3 roky to je ještě vždy tak na další 2 hodiny zavřený :-(. Takže co nestihneš ráno a dopoledne, máš smůlu, mluvím o horách, na rovinatých etapách jsme nikdy nebyli, ale předpokládám, že tam to tak přísný po odjetí závodníků není…
Jinak když jsem ještě vozil silniční tretry, tak jsem měl v kapse (na TdF) vždy žabky, teď už jezdím na silnici jen v MTB tretrách, tak boty neřeším :-)
diky panove, trochu me to navnadilo:-) ja to mam dost dobre vymyslene, haha:-) ubuytoval bych se v Canazei, ve sterdu dojizdeji do Money, coz je kousek. NAsledujici den zase vyzjizdeji primo z Canazei do Val Gardeny a vzhledem k tomu, ze se ta trat otaci, tak by zvladnul videt start a prvni kopec z Canazei a pak prejet cca 17km na kole a videt dalsi kopec pred Val Gardenou. To bych snad stihl, nez oni obejdnou tech 60–80km kolem:-)
Jinak jsem mysle, ze bych si vzal i silnicku, coz by se mi libilo mnoc, ale jednak nevim jak bych dal ty kopce a preci jen bajk bude o neco praktictejsi,kro kdyz byh jel asi sam…:-) Navic se chci dost projet bo stezkach v Dolomitech.
bajk je lepší že pak nechodíš v silničních tretrách. taky můžeš se dostat v horách po šotolinách na hezký výhledy.
no na stezky v dolomitek spis mozna bezky ne? :) alespon na ty vyssi urcite :)
jinak jedeme zkusit na cumendu stelvio a nejake pojizdky par dni kolem toho dame, beru gravela 50/34×32, tak snad neco vyjedu… ale teda snehu tam jeste je vukol dost
Sellajoch a Grödnertal jsou do 2.500m už jenom fleky sněhu. Souvislejší plochy sněhu jsou výš a hlavně na odvrácený straně slunce ;-)
Ta 18.etapa vypadá hodně dobře a pro někoho rychlejšího se dá zřejmě i dost gut přejíždět :-D
tohle je presne ten usek , kde se chystam prejet v ramci jedne etapy. start v Moene a dojezd do Gardeny..
Moc jsem tu mapu nepochopil :-D
No, nevím jak se to zobrazuje.ale to je každopádně k 1i8.etape :-) startuje se z canazei.tam dojedu , no a pak ta mapa má ukazovat cestu cca 20km zkratku před Val Gardenu, pac oni to budou objíždět cca 60km , takže bych to mohl stihnout :-)
Jojo, mám etapu 17 a 18, to by právě vyšlo, že by se člověk ani nemusel nikam stěhovat.uvidime, škoda, že to je zrovna ve středu a ve čtvrtek, to znamená už odjezd někdy v úterý v poledne..
Teď jsem byl na otočku na Brenneru, tak jestli můžu poradit ;-) Mezi Stercingem a Brixenem jsem na dálnici dvě dlouhý omezení. Bylo to tam dneska dost hustě ucpaný. Tek sleduj na Brenneru co píšou cedule a kdyby byl problém, tak máš lepší jízdu po normální silnici ;-)
super, diky za info. Uvidime jak dlouho to tam ma trvat, ceknu akt situaci nez vyrazim
Díky za inspiraci – po přečtení Tvýho úvodního příspěvku mi začal hlodat červíček a dnes jsem booknul ubytko:-) Bydlet budem v Compitello di Fassa a podle mapky by měl jet peloton ve středu ( dojezd v Canazei ) a ve čtvrtek ( start Moeně ) kolem oken penzionu:-) Plán je vyjet ve středu brzo ráno a přijet na dojezd etapy a ubytovat se. Ve čtvrtek kouknout do Moeny na start a pak se v rámci možností přesunout kolem trati ( passo Sella / passo Pordoi ) – pak nějakej výlet po okolí a v pátek ráno směr domov…
Podle mě optimální vyrazit rovnou na Grödnerjoch. Z dobrýho místa je vidět velká část stoupání z Kolfuschg (za Corvarou) a potom po sjezdovce a zadníma cestama do St. Ulrichu. Nebo pokud chcete vidět start, tak potom rovnou přes Malknechtjoch na Panider Settel (Passo Pinei) a po prujezdu dolu do St. Ulrich ;-) ale je to na vás :-)
Jeste bych mel dodat, ze budu bez kola a v doprovodu zeny a sedmilete dcery
Tak to je potom komlikovanější :-)
Tak to zní taky dobře.kazdopadne se hotely/penziony dost plní…na campitello se dívám a stejně tak i třeba vigo.tak nějak vše poblíž.muj plán je být někde mezi moenou a canazei.prijet v úterý večer, odpoledne být na dojezd etapy v moene.tam dojedu na kole.ve středu ráno sjedu na start do canazei,někam trošku dal a pak přejet na kole cca 20km před Val Gardenu, kde by se měli objevit o cca 2 – 2.5 hoďky později.no a pak opět na kole zpátky na ubytko:-) v pátek pojezdit někde po okolí a možná i sobotu dopoledne.pak domů
Takže 3 průjezdy ve dvou dnech:-)
Když pojedeš před Gröden tak uvidíš jen průlet ;-) Z Grödnerjochu až do St.Ulrichu je to jenom sjezd :-) ale jak jsem psal je to na každým ;-)
mas pravdu, trosku jsem to prehledl;-) tam je totiz jeste Passo di Pinei, ale to je o neco niz, pravda. Asi ten plan je trosku ambiciozni,,,,haha, Ono bych totiz musel z Canazei mazat na krizeni SS242 (vede z Canazei) a SS243 , ktera vede z Grodnerjochu…no a kdybych jeste chtel vzjet nahoru a videt jak finisuji do kopce, tak je to jeste dalsich 6km. profilove to neni zase tak strasny jen jestli bych to vsechno stihal a jeste me tam pustili nez to cele objedou:) je to pro ne cca 70km a dva kopce plus tedz Grodnerjoch..takze souboj na dalku..:)
Jedou přes ST.Ulrich dvakrát ;-) Poprvý na konci St.Ulrichu odbočí vlevo a začnou stoupat na Passo Pinai. Odtud je sjezd přes Kastelruth až do Waidbrucku a z něj vystoupaj zpátky do St. Ulrichu do cíle. Podle mě to není problém to z Grödnerjochu do St. Ulrichu zvládnout ;-) i kdyby byla pořád zavřená silnice, tak se dá jet po sjezdovce a potom zadem souběžně s hlavní ;-) Na druhou stranu vidět start a potom Grödnerjoch bude asi trochu adrenalin :-D
Už to vidím, že to jedou 2× pes DT Ulrich, jenže já pak musím taky někdy dostat zpátky na kole, a to min do canazei ale spíš ještě dál :-)
St.Ulrich – Seiser Alm – Malknechtjoch a dolů do Campitela ;-)
Jo, Na 14km vystoupam více jak o 1000m..:-) to abych vůbec stihl příjezd peletonu a nazpátek pojedu tak 3 nebo 4 hodiny :-) to teda si nejsem úplně jist…
Njn jsou to Dolomiti :-D
to jo:-) nakonec porad vypada nejschudneji zhlednout pruhjezd v canazei a vydat se nahoru na Grodnerjoch…jen to ma dve podminky. musim to stihnout a silnice musi byt jeste otevrena:-) nicmene s canazei na Grodnejroch to je 90km pro zaviodniky, pro me nejakych 26km…takze by chtelo abych tam byl aspon o 30, ale spise o 60min driv:-)
Přinejhorším se chytneš auta, kdybys tekl a časem:-) Vůbec nemám představu, jak to funguje s uzavírkama silnic v den etapy, ale mám takový smělý plán, že kouknem na start v Moeně, necháme peloton odjet a z Canazei to střihnem někam na passo gardena, kde si na ně počíháme. Možná bude realita jiná, ale snad to nějak vyjde…
no, vsak to mame stejny plan:-) na giru , ostatne uz asi Dolomiti to psal vyse, to zaviraji skoro az tesne pred prujezdem pelotonu, takz eby to teoreticky mohlo byt prujezdne dost dlouho…
Jenže já to plánuju objet autem – kolo bohužel brát nebudu:-(
aha, tak to jo., si vas mozna stopnu:-) otazka jak tam take bude plno pro auta, ale nejake misto na krajnici se snad najde…ale asi take ne vsude se da zaparkovat..
Nevím jak dlouho to nechávaj uzavřený, ale asi spíš záleží na tom jak moc to bude roztrhaný ;-) Jinak mezi Plan de Gralba (křižovatka Gröden-Sella-Grödnerjoch) a Grödnerjochem je pár míst na parkování. Jinak žádná sláva. Je to úzká silnice z jedný strany skála a z druhý svah dolů :-D Takže těžko říct jestli tam někoho nechají parkovat při krajnici :-)
Z Canazei na Grödnerjoch je to 22 km, teda podle navigace :-D Každopádně je to hezkej výlet ;-) jenom předpověď není nic moc, ale je to až za týden :-)
Jj, plní se to pěkně – do Canazei finišujou ve středu a ve čtvrtek startujou z Moeny a přes zase přes Canazei jedou na pasoo Pordoi ( přes passo Sella ) = start z canazei ve středu určitě nee
Nejedou přes Sellajoch ;-) odbočka na Pordoi je cca. v polovině stoupání na Sellu :-)
Dolomity neznám, ale když koukám do itineráře etapy, tak by měli Pordoi přejíždět http://www.giroditalia.it/…age-18-2017/
je to tak, passo pordoi by urcite jet meli
Vždyť to píšu ;-) že nejedou přes Sella ale odbočujou na Pordoi :-)
to vyapda,ze to tam mas celkem slusne projety, na bajku i silnicce?
Ani ne ;-) spíš proběhaný :-) Žiju v Jižním Tyrolsku 14 let a z toho šest let na Seisru. To máš Gröden, Sellu a Grödnerjoch skoro na dosah ruky :-D
jojo, to je moc krasny tam byt. I kdyz ja tam v lete nikdy nebyl a i tady v zime pomalu. Akorat ve Fasse di Pozzo. Vetsinou jezdim o kus dal do Ponte. NO, par mesicu v lete a v zime bych tam take nejradeji travil:-)
Psal jsi to dobře – ja to pochopil nějak naopak…
jinak jsme si pocital ten usek z canazei az k tomu krizeni se silnici z passo garda je celou dobu, pres 4km, pres 7% sklon…to bude faj n slapanicko:-) rekl bych tak 60–80min:-)
No řekl bych, že z Canazei až na Sellajoch to je docela výživa ;-) Zase to máš ale kratší než oni :-D
To určitě je.uvidine :-) každopádně ubyyltko bukly.navic tam nebudu sam, ale dojede kamos Švýcar, máme to oba stejně daleko:-) ještě neví co ho čeká:-)
Tak podle časového rozpisu se počítá, že jim to z canazei na passo Gardena bude trvat cca 2,5hod…no, to nevím jestli stihneme až nahoru:-)
No, každopádně přeju hezkej zážitek :-)
Díky, pak se ozvu.prerpoladam , že i ten Gemini nahoře taky:-)
Určitě písnu…:-)
tak jak? ja jsem zpet, od utery vecera a vcera vecer zpatky v Praze. Jsme bydeli v Canazei
Ahoj, my dojeli domů v pátek večer. Bydleli jsme v Campitello di Fassa ( cca 5 km od Canazei ). V den dojezdu etapy do Canazei jsme dorazili cca hodku před finišem, tak jsme si užili dojezd, pak véča v Canazei, ubytovat a v 10 ráno na start do Moeny. Tam jsme zevlovali až do odpoledne a jeli zpět do Campitella. Zážitek parádní, hlavně to prostředí Dolomit nás neskutečně nadchlo.
my jsme byli v Canazei. Ve stredu jsem vyrazili doi Passo Duron po MTB stezce. Prvni tretinu cesty jsem myslel, ze snad chcipnu:-) ale pak uz to slo. Vyska cca 2100. Nicmene obecne receno, pro MTB , to alespon v teto lokalite, prilsi neni. Naprosto tragicke znaceni.Pak jsme se vratili do Canazei, davali pivecka, pannini, seznamili se s parkem Australanu a nasavali atmosferu pri dojezdu a pak samotny dojezd. Taky tam bylo vecer zivo ve meste, to bylo fajn. Druhy den jsme necekali na prujezd, pac jsme si rijkali, abychom to vubec pak stihli na Passo Pordoi. Tentokrat jsem vzali lanovku na Pecol, cca 1900m. odtamtud jsme chetli slapat takovou lesni cestou az na Pordoi, ale to neslo. Prilis prudke stoupani a kdyz jsme pak dorazili na rozstesti, tak ani nebylo jasne kudy se vydat. takze jsme to sjeli zpet a vydali se po silnici na POrdoi. Tam jsme pobyli, pockali na prujezd, to byla parada , a mazali dolu a opet nahoru, tentokrat na Passo Sella. Slusny zaber:-) Ale pekne. odtamtud se nam podarilo se dostat na tusim oranzovou bajkvou cestu, ktera nas dovedal az do Canazei. parada. No, a v patek jsme se vydali jeste druhym smerem na Passo feia a pak odbocili do lesa, kus na vrchol a dolu do Canazei. Sprcha a odejzd domu:-) Parada. jen si to chce priste vzit s sebou silnicku, i kdyz o vikendu tam teda asi bude milion motorek…
par fotek
Pěkný fotky – jestli bude ještě někdy nějaké příště, taky určitě beru silničku. Passo Sella je brutální kopec – klobouk dolů před každým, kdo je schopnej se tam na kole vyškrábat…
mi to nejak nejde otevrit, to pak zkusim na jinym poci. Covece, to Sello se mi nakonec jelo nejlip. Po tech stoupanich v terenu, mi ta silnice pak prisla ohromne pohodlna…:-)) Jsem si pak chytnbul tempo a pekno to vyjel az nahoru celkem svizne (samozrejme relativne;-) jsem tam projizdel akorat v momentu, kdy se tam zasekl ten CCC autobus..
Autobus della squadra či či či..... v piči :)
Sella není až tak hrozná, i když úplně lehkej kopec to taky není. Např. Fedaia, Giau nebo Erbe jsou ještě o třídu horší. Jinak Sella je asi nejscéničtější silniční sedlo Dolomit, jen ten provoz je tam dost hustej (zažil jsem tam mj. regulérní zácpu, kdy se nemohli vyhnout protijedoucí autobusy).
na , tusim, Fedaiu jsme jeli v patek, ale zhruba nekde na 1800 jsme zahli na stezku doleva, ketra to pak cele obkrouzila a vratila se terenem zpet do Alby.Co celkem slo, tedy pote co jsme tu stezku nasli, ale nenasli jsme to stoupni, takze jsme jeli po silnici. To uz nebylo nic moc, pac bylo dost motorkaru. Ale souhlas, Sella je opravdu nadherna.
Na značení se moc nehraje :-D ale zase jste měli gut počasí! Passo Duron :-O ty italský názvy mě vždycky dezorientujou :-D
ja je mam radsi nez nemecky:-) jo, pocasi bylo super. ale na to znaceni se opradvu moc nehraje…sranda taky je, ze kupr na tne Duron to je stredni obtiznost, no, nevim co pak tedy je ta vysoka obtiznost:-) Nicmene bych rekl, ze na takove vetsi pojezdeni na MTB asi budou lepsi jina mista, i treba v Dolomitech, ale zkusenost s tim nemam.
Passo Duron je docela maso. Už začátek k chatě Micheluzzi? je pěknej krpál, pak chvíli pohoda údolíčkem a závěr zase krpál a mizernej povrch – tady jsem část tlačil. Druhá strana je příjemnější a jezdivější, a má úplně jiný krajinářský ráz. Celkově se mi přejezd tohoto sedla líbil. Pak jsme pokračovali po „mtb“ trase, která měla obkroužit masiv Sasso Lunga a vyústit kousek pod Passo Sella. Tak to nakonec i vedlo akorát to bylo víc tlačení a nošení, no ale když je hezky… :-) .
no, nevim, jestli tam zrovna byla chata Micheluzzi, ale ten zacatek byl po nejaky skoro panelovy ceste, vedle potoku a stoupani jako blazen:-) pak to prechazelo v lesni cestu , stoupni porad tedy pekne i kdyz ne tak likvidacni jako ten prvni kousek. Nicmene tak prvni tretina cele trasy byla tedy opravdu vyzivna..,,,no, a pak z konce udoli nahoru na Passo Duron taky hezky vystup:-) Odtamtud jsme se vraceli. Nicmen to pak jeste pokracuje pres Passo Sasso, to jste mozna jeli vy..my akorat potkali odtamtud se vracici se skupinku peti italu, vsichni na el kolech..:-)
Pokud přejedete Malknechtjoch tak jste na Seisru, což je jedna z největších náhorních planin v Alpách. Je to jak píše kolega jiný ježdění ;-) Co je Passo Sasso? :-O :-D
nevim, mozna to Sasso je blbost:-) jsem se dival na mapu kam to pak z rozcesti tesne pod Passo Duron vedlo..
Přímo na passu je rozcestí ;-) přímo je Seiser Alm, doleva Tierser Alp Hütte a doprava Plattkofelhütte (Sasso Piatto) dá se tudy projet na Sellajoch. není to nic náročnýho, většinou vrstevnice.
jo, to bylo asi ono. Na ten Sellajich by me to zajimalo, se jede kolem vrcholu Palacio/Palatsch.snad nekdy priste:-) Jsem se dival i na trasu Hero of Dolomits, kratsi trasa 60km. Z Val Gardeny pres Sellu Pass, Pordoi, Arabbu, Campolongo pass, Corvara a Dantercepies zpet do GArdeny. By me docela zajimalo po cem tm pojednou kupr ze Selly do Pordoi. Bych rfekl, ze tam bude i hodne chozeni…
Jde jen aby jste se domluvili ;-) Znám na Seisru několik místních, kterým když řeknete Passo Duron, tak nebudou vědět nic :-D :-D
ale jo, to je mozny:-) nicmene, kdyz jsme hledali cestu na Passo Duron, respektive Duron Valley, tak ty italsti bajkeri vedeli…:-)
Protože jste jeli z Italský strany :-D
presne tak:-) no ale pres kopec je Val Gardena..tak ty tam zijes, takze si myslim, ze i potvrdis ,ze nemecky a italsky tam mluvi prakjticky kazdy:-) i kdyz souhlasim, ze nemcina asi bude prevazovat
Sjezd do Gardeny je až za Seisrem. No v gardéně je to ještě o něco složitější ;-) Hlavní řeč je tam ladinisch potom němčina a potom italština. Stačí se podívat na ceduli třeba v St. Ulrichu :-) italština je až na posledním třetím místě :-D To používání řečí je tady někdy až vcelku humorný, jenže jako turista vpodstatě nic nepoznáš :-D
koukám na fotky, přejiždím přes ně myší a ony se některé začaly hýbat!!! :)))
pěkná videa!
v televizi to tak nevypadá, ta rychlost co jedou do některých stojek je neskutečná…
jojo, par videi tam je:-) ale priste uz to bylo lepsi, preci jen to bylo poprve:-) Clovek je chce videt, zaroven toi mit vse zachycene..:-) To clovek vubec nepochopi jak rychle vubec ty kopce mohou jet…
a televize prý přidává pár kilo, ve skutečnosti ti vrchaři musí být fakt neskutečný mouchy :)
tedy pokud si je stihneš vůbec prohlídnout :)))
ja jsem si je prohledl pri dojezdu predchozi etapy v CAnazei. Se vraceli k autobusum stejnou trasou kde se finisovalo, po casti silnice, A i kdyz uz meli na sobe nejakou tu bundicku, hubenouri a salchouni to teda jsou:-)
Někteří jsou vychrtlí fest – třeba Quintana je sice prcek, ale poměrově ke své výšce vypadá docela normálně – jsou kostlivci, co mají přes 180 cm a sotva 60 kg:-) Já se svejma 196 cm a přesmetrákem jsem si připadal vedle nich jak učitel v mateřské škole:-)
jsem se dival, ze kreuziger ma snad 65kg pri 183cm.....ja mam stejnou vysku. jen o skoro 20kg vic:-)
pár kilo není rozhodující. Ivan Basso vyhrál a měl přes 70kg na 183, Dumoulin není o moc větší a 70 má taky.
V té bílé hospodě mezi Pordoi a Sellou (už ve směru na Sellu, kousek nad rozcestím) jsem si dvakrát dával pivo :-).
pekny mistecko;-) no, po pivu uz bych se nahoru asi nevyhrabal..:-))
Tady si to můžete zopakovat ;-)
to by se mi líbilo moc, jenže to takhle brzy asi nedám. .:-( žena by asi vykvetla :-)