• visions

    Ví někdo,co znamená u geometrie rozměr označený jako Stand Over?

    0 0
    • fluider  

      Neviem či som si to dobre preložil, ale zrejme to bude výška rámu v mieste šlapacieho stredu, teda vzdialenosť od zeme po spoj hornej rámovej a sedlovej trubky.

      0 0
    • MlokCZ  

      Jak už napsali přede mnou, je to výška horní rámové trubky od země. Problém je v jediném, že si to každý výrobce měří trošku jak chce, tedy v kterém místě horní rámové trubky chce.

      Nejčastěji se to měří cca v její jedné 1/3 od sedlové trubky nebo někdy jak psal fluider v místě středu (tedy kolmice k zemi procházející středem), prostě tak aby to mělo vůbec nějaký smysl. Tedy aby se člověk mohl postavit před sedlo a údaj stand over mu k něčemu byl (mohl porovnat s délkou nohou do rozkroku).

      0 0
      • Madrid  

        Důležitý je pak, k čemu je ten údaj. Já se ve scottím manuálu dočetl, že „Zpříma stojící jezdec by měl mít mezi rozkrokem a horní rámovou trubkou vzdálenost 3–7 cm, tím je dána vhodná velikost rámu kola.“ Netroufám si říct, jestli to má platit univerzálně, mě to tak na Geniusu ale vychází.

        0 0
        • Lister  

          Netroufám si říct, jestli to má platit univerzálně

          No to zálěží na rodinných poměrech, pokud ti doma pobíhu Klabzubova jedenáctka, tak klidně i vyšší :-)

          0 0
          • Madrid  

            Tu jsem ještě nestihl, takže vyšší rám zatím určitě nechci :)

            0 0
        • visions  

          Dnes jsem objednal,snad jsem se trefil :-)

          0 0
        • MlokCZ  

          O vhodné velikosti rámu to neříká vůbec nic, jde jen o to, abys tam nějakou rezervu aspoň 1–2cm měl. U fullů s vyšším zdvihem to kolikrát bývá na hraně, pokud nemají super sloping.

          Já třeba na obou mojich fullech tam moc velkou rezervu nemám, celé 3cm to nebudou. A velikostně mám 18ku a menší v žádném případě nemůžu.

          0 0
          • Lister  

            Já mám u fulla střed o dost vyš než na Ht a SO mám menší (je to hlavně díky tvarování horní trubky do S – podle někoho nesmyslném tvarování), takže záleží hodně od kusu.

            Ale jinak máš samozřejmě pravdu, tohle není zrovna parametr, který určuje ideální velikost kola.....

            0 0
            • MlokCZ  

              Já dávám vždy přednost funčnosti před vzhledem, takže ať jsou trubky zakroucené jak chtějí, když to přinese funční efekt, tedy jak to má Marin se mi líbí.

              Ale ani u jednoho z mojich kol to lépe vyřešit nešlo.

              U 125ky vůbec, tam je to dané systémem. A u Sterea podle mě kvůli pevnosti už nemohli moc zmenšovat hlavní rámový „trojúhelník“. Už takhle je zmenšený dost. Ale i tak jsem na tom o pár mm lépe u Sterea, kde mám střed také výše (cca jako ty), kvůli vyšším zdvihu.

              Při mojem ježdění mi to ale nijak nevadí a neomezuje, jak to je. Ale kdyby byla o něco výše, tak to už by byl problém.

              0 0
              • MlokCZ  

                Na HT jsem na tom se stand over roměrem byl ale lépe. To bylo ale také tím, že jsem tam jsem se na HT nedostal přes 80mm zdvihu na vidlici (rovnou s vyšším zdvihem vidlice jsem už přecházel na fulla) a k tomu vždy měl slušný sloping.

                0 0
            • pitos  

              jasně že to tvarování horní trubky do S není jen na okrasu…díky tomu mám na sixovi 16cm místa nad rámem.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.