Gates Carbon Drive (řemenový pohon)

92 nepřečtených
  • QwertyN73

    Viděl jsem tento systém letos na DesignBloku a byl jsem tím úplně nadšený. V kombinaci s převodovkou je to ideální bike do všelijakého bordelu a myšlenka, že si něco podobného postavím mě doteď neopustila. Bohužel jsem ale zatím na netu nenašel žádnýho prodejce ani distributora, který by to nabízel. Vůbec netuším kolik by ten systém mohl stát a kde to sehnat. Zatím jsem to viděl na pár bikách na německých webech a SUPech, ale ne samostatně. Je mi jasný, že instalace vyžaduje specifický rám s rozpojitelnou zadní stavbou a excentrickým středem nebo posuvnými patkami, ale zatim mě zajímá jestli se to dá vůbec sehnat a jaký na to máte obecně názor.

    Odkaz na výrobce:

    http://www.carbondrivesystems.com/index.php…

    Pár biků:

    http://spotbrand.com/…e/rocker-ss/

    http://www.poison-bikes.de/frame.php…

    http://www.superior.cz/…ge/bike.html?…

    http://www.norco.com/…/judan-belt/

    0 0
    • QwertyN73  

      Ještě jsem našel docela pěkný článek.

      http://www.bikerumor.com/…ain-systems/

      0 0
    • kubad  

      cca 300 dolarů komplet, není to tak hrozné,

      jediný oříšek je spešl rám s dělenou zadní stavbou, abys tam ten řemen dostal

      v Praze ti určitě poradí TADY

      0 0
      • QwertyN73  

        a kolik je cca. životnost těch řemenů?

        0 0
        • kubad  

          What is the life of the system?

          In laboratory testing, the Carbon Drive System lasts more than twice the life of chain. Chains are often replaced due to stretch and wear rather than actual failure. The Carbon Drive belt does not stretch, so the smooth running performance remains consistent throughout its own life.

          takže cca 2× vyšší než řetez

          0 0
          • fousek  

            Ty jo to bych si tipoval ze to vydrzi o dost vic.

            Je tu nakej Harjejar, kterej uz menil ozubenej remen?

            0 0
            • kubad  

              ono to srovnání bude asi s řetězem na singlu, né na řazení a tam to vydrží taky hodně :-)

              0 0
              • Bulda  

                no jestli to dobře chápu, tak to srovnávaj s výdrží řetězu do jeho roztržení, což bude asi o hodně víc, než na poslední zub měrky

                0 0
      • Smazaný účet  

        ufff to je teda palka.. co na tom stoji tolik penez kdyz obycejnej remen do auta stoji par stovek.

        0 0
        • QwertyN73  

          je pravda, že když to srovnáš s těmi komponenty, který sem někdo dával jako alternativu, je 300E šílený číslo. Holt je to novinka, která zatím nemá konkurenci.

          0 0
    • Nimrod  

      sehnat by to mělo jít přes bicycle café, orientační cenu ti nepovím, ale něco je tuším na unreal cycles a nevychází to nijak draze.

      můj názor je ten, že je to supr věc, právě s alfine/rohlíkem, jen co jsem koukal, tak mají na můj vkus moc dlouhý řemeny a chce to buď dlouhou zadní stavbu, nebo velký pastorek/převodník (třeba já bych si to dal na zimu, kde bych ale potřeboval malý převodník..)

      0 0
    • pepek  

      Možná by to šlo poskládat za daleko míň peněz třeba tady

      0 0
      • QwertyN73  

        myslíš že by se to dalo namontovat na kolo? Každopádně by to bylo asi o dost težší

        0 0
        • R-A-D-I-U-S  

          Zkuz zapatrat v nahradnich dilech pro automobilovy segment. Takovej nahon pro ventily (remen) uz neco snese a hodne dilu je z plastu. Pak by stacilo udelat jen nejake redukce a mas vystarano…

          (jen takovej napad, mozna je to cely blabol)

          0 0
          • Smazaný účet  

            …taky si myslim, ze sikovny soustruznik by to dokazal i odlehcit:). Kazdopadne dobry napad, hledat mezi autodilama by mne nenapadlo, ikdyz teda nehledam.

            0 0
    • mates555  

      rám na to bude dělat třeba i duratec

      0 0
    • destr  

      No ale třeba bahno tomu nebude dělat uplně dobře ne?

      0 0
      • QwertyN73  

        mělo by to jít líp, když máš místo řetězu plnýho směsi bláta a oleje řemen na který se bláto tolik nelepí. Navíc pokud máš převodovku zmizí největší problém, řazení v bordelu.

        0 0
    • Vilém  

      Nelibi se mi na tom pouze nutnost delene zadni stavby. Idealni by pro toto pouziti byl ram od Bohumila Mrazka, nebo podobna koncepce, ktera ma zadni stavbu, ktera by se nemusela delit.

      0 0
      • QwertyN73  

        A jak to vypadá? Já jsem přemýšlel o rámu od Franty Mrázka. Kamarád má od něj 2 biky a prý ti udělá co si řekneš. Sice by to byl ocelák, ale mně kila zásadně nevadí.

        0 0
        • mates555  

          on ale píše o bohumilovi tam řetěz neprochází nad zadní vidlicí , ale pod …

          0 0
        • Vilém  

          Nekvalitni a neaktualni fotka, ale pro predstavu to staci. Jen tam nechat dodelet excentrickej stred, nebo posuvny patky, coz oboji neni problem.

          0 0
          • QwertyN73  

            nápad je to dobrý, jenom ty jeho rámy se mi moc nelíbí. Každopádně zajímavá koncepce. Nemyslím si že dělená zadní stavba by byla až takovou překážkou. Manipulovalo by se s ní přece pouze při výměně řemene ne?

            0 0
          • martinpav  

            Ked na ten rám pozerám možno by sa dal použiť aj nejaký celoodpružený marin, patky sú komplet vymeniteľné akurát by to chcelo niekoho kto to dokáže vyrobiť.

            0 0
            • Saskije  

              To by asi neklaplo, protože se zdvihem se mění délka řetězu.. jedině, že by se použil napínák (a to už by ztratilo kouzlo jednoduchosti)

              0 0
          • Pac029  

            Ten Mrazek je dle mne nejelegantnejsi reseni, dokonce minimalne 1 v CR v 29er jezdi, zahlid jsem to na nejaky singlespeed akci co je nafocena na webu rebelbiku nebo pedalsportu.

            Jeste by mne zajimalo kolik z Vas to jelo, jeden kluk odsud si stezoval ze byl celkem zklamanej propruzovanim remenu oproti retezu pri zaberu.

            0 0
      • mr.antik  

        na oceláka nebo možná i obyč hliník by se dělení asi dalo dobastlit

        0 0
        • kyl  

          A nešlo by to i na toho Apache co mám v profilu?Vzpěra je nad patkama přišroubovaná.

          0 0
          • Vilém  

            Provlict by to tam asi slo, ale zas ho nemas jak napnout.

            0 0
            • jIrI___  

              Jedině tam místo přehazky dodělat napínák.

              0 0
              • Vilém  

                To nevim zda by u remenu vubec slo, potrebuje precijen vetsi napnuti jako retez, aby fungoval a nepreskakoval.

                0 0
              • Vilém  

                Pri patrani po necem jinem, jsem nahodne na takovy napinak narazil, takze by to asi slo.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nebo, za cenu ne moc vzhledneho bastlu, pridelat napinaci kladku na trubku zadni stavby.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    To mi nepřipadá jako vůbec špatný nápad a nemuselo by to ani vypadat zas tak špatně. Navíc konstrukčně je to hodně jednoduché.

                    0 0
                  • JSt  

                    to je urcite lepsi reseni. chvilu jsem vozil napinak stejneho principu jak dal vilem vys na retezu a nevydrzel dlouho napinat. kdyz prisel kopec, kde bylo treba trosku bejcit, retez jim pohl. nekde jsem ho videl „upraveny“, ze byl heftnuty zdrhovacim paskem k zadni stavbe. coz je de facto ekvivalent toho, cos napsal.

                    0 0
    • Bulda  

      ja myslel, ze to u nas ma prodavat pedalsport, ale na strankach to nemaj, jen nejaky tenzometry na remen …nebo blbe hledam?

      0 0
      • QwertyN73  

        Dík za tip

        Zdroj Pedalsport

        ŘEMEN místo ŘETĚZU

        Pomalu ale jistě se začíná uplatňovat řemenový pohon. Jedničkou je americká firma Gates Carbon Drive, v Evropě ji zastupuje Nicolai a poradenství pro české výrobce, obchodníky a zákazníky řešíme u nás v PEDALSPORTu. Jsme proškolení, na „řemenu“ jezdíme již téměř rok, všechny vyráběné délky řemenů, přípravky na měření apod. máme skladem… jsme vám k dispozici.

        0 0
        • Bulda  

          aha, tak tohle jsem nedočet do konce a hledal to v e-shopu :)

          0 0
    • jIrI___  

      Mně se to hodně líbí už od dob, kdy jsem to kdysi zahlédl na netu. Okamžitě bych si to dal na singla, jen škoda nutnosti dělené zadní stavby, to low-cost rámy ještě dlouho mít nebudou.

      0 0
      • mr.antik  

        právě u low-cost rámu by stálo za to zkusit stavbu přefiknout a vyrobit nějakou spojku.

        0 0
        • jIrI___  

          To máš recht. U nějakého staršího oceláku by to nemuselo být ani nějak extra těžké. Nedokážu ale odhadnout, jak by se přítomnost té spojky projevila na tuhosti.

          0 0
          • soc  

            ale fuj…

            0 0
            • jIrI___  

              No jo, zapomněl jsem připsat tu největší výhodu – stabilizační křidélka zamezují pádu ve vysokých rychlostech :-D

              0 0
              • soc  

                :D

                0 0
              • Smazaný účet  

                Jeste na to vygraviruj Campa-Record a je to bez sance a muzes si na to dat patent a vsichni z toho budou uplne pochcani:))

                0 0
              • M13  

                tsss, jedna výhoda – co to dneska je, chce to alespoň 35 výhod, na každej den jednu :)))

                0 0
          • HKou  

            http://www.rodbikes.com/…ture-big.jpg

            Rodriguez má m.j. moc pěkné ocelové silnice.

            0 0
          • mr.antik  

            aha, no já myslel něco ve stylu hodně šikmo říznuté trubky, vložku dovnitř trubky, dva protikusy, které by trubku „obalily“, celé provrtat na 4 díry, čtyři šrouby a hotovo. žádné cnc :-)

            0 0
        • JSt  

          jj. jednou svajc nastavis na rezani, podruhe na vareni ;-).

          0 0
    • QwertyN73  

      Tak mi přišel z Bicycle cafe MOC ceník. Celkově to vychází tak na 6500 a vše záleží na počtu zubů.

      0 0
      • JSt  

        tim vse myslis „prevodnik“, „pastorek“ a remen?

        0 0
        • QwertyN73  

          přesně, převodník za 2700–3000, pastorek 1700–2000 a řemen za 1650

          0 0
    • jIrI___  

      V aktuálním Velu (3/2011) je test dvou HT s řemenovým převodem. Duratec v kombinaci s Rohloffem a Mrazek v kombinaci s Alfine…

      0 0
    • mr.antik  

      Nějaký rámy pro toto:

      http://www.veloheld.de/…ions/katalog

      0 0
      • Headcrab  

        tak tohle jsou fakt pěkný rámy, model Path je výbornej…

        0 0
        • Vilém  

          Nevypadaji zle, ale 1000E za ram z obyc CrMo trubek bych teda nedal.To bych radsi vyuzil sluzby nekterych ceskych stavitelu, bylo by to z lepsiho matrose a levnejsi.

          0 0
          • Headcrab  

            samotnej rám je za 400, ten litr je za celý kolo

            0 0
            • Vilém  

              Tak to beru zpet, klikl jsem na foto vedle:) Tak to uz je rozumnejsi cena.

              0 0
              • Headcrab  

                navíc je to i včetně tý ošklivý karbonový vidle:) Škoda jen že nemaj ten web i v angličtině, takhle se toho člověk moc nedozví

                0 0
    • klimaux  

      doufam ze uz to mas postaveny, ale prece:

      https://picasaweb.google.com/…eOnOnePompXL?…

      po tehle zkusenosti uz do kola s retezem nejdu.

      0 0
      • Azmir  

        odkaz nejde

        0 0
          • black.horse  

            Jinak za mě parádní mašina:-) jen bych po otestování doladil doplňkové barvy (zelená, červená, modrá jsou moc, ideál nechat jednu). Škoda velikosti rámu, že není větší.

            0 0
            • kyl  

              Že ten řemen nesjede když nemá žádné vedení.

              0 0
              • Vilém  

                Pastorek i pila ma z jedne strany celo, ktere to drzi. Vetsinou se to ale montuje tak, ze vpredu je celo treba smerem ven, vzadu smerem dovnitr. Treba zde je to dobre viditelne. Tak jak je to na fotkach, jsem to jeste nevidel a taky bych mel trochu obavu, zda se tam udrzi.

                0 0
              • kubad  

                sjede :-( ale vydrží dost

                0 0
              • black.horse  

                ale má a luxusní, podívej se jak je uprostřed řemenu drážka;-)

                0 0
                • kyl  

                  Té jsem si všiml ale není vidět že do ni něco zapadá.A dostal jsem nápad na jak to vyrobit v práci.

                  0 0
                  • black.horse  

                    Oukej, beru že na té fotce to není úplně super vidět, ale kdybys překonal ostych a kliknul na hlavní příspěvek na web výrobce, zjistíš, že se dělá řemen ve více verzí. S vedením zboku alá rockring a s drážkou uprostřed:-)

                    0 0
                    • kyl  

                      Tak nad tím právě přemýšlím.Vzal bych ze starých kazet dvě kolečka,stočil je na soustruhu na průměr 50mm,z 2mm plechu vytočil dvě kolečka s dírou 50mm a vnějším průměrem co já vím 80mm.Upravené kolečka z kazet by se vložily do těch plechových a zavařily(svary zabrousily).Na děličce bych je na kružnici 70mm pěkně provrtal(rozteč děr podle zubů řemenu) a na soustruhu vytočil kolíky o průměru třeba 8mm a šířce 10mm(zas podle řemenu)osazené na obou koncích na průměr 4mm.V prostřed podle šířky kolíků rozpěrná trubička aby se to dalo dotáhnou na ořech.Pak už jen vzít jedno kolečko,dát rozpěrnou trubičku,nacpat kolíky,druhé kolečko a pěkně z obou stran dokola roznýtovat.Stejně tak udělat i převodník.Vy­padalo by to jako mlýnské kolo a kolíky by suplovaly zuby.

                      0 0
    • jizby  

      Když necháme stranou cenu, napadají mě dvě otázky:

      • jaká je proti řetězu účinnost celého pohonu (včetně řazení).
      • jak velkou větvičku to dokáže sežrat, aniž by to někde ruplo.

      Předběžně to moc optimisticky nevidím.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Není tady náhodou nějaký uživatel řemene? Začal mi nepříjemně vrzat, tak jsem se chtěl zeptat, jestli ho něčím přimazáváte? Nezačne pak chytat bordel, čímž odpadne jeho jediná výhoda?

      0 0
      • JSt  

        bordelu bych se nebal. spis bych mel strach, ze zacne preskakovat po zubech. :-)

        0 0
      • kamaro  

        Ahoj, jakožto uživatel řemene (nemám Carbon Gates) tě upozorním před mazáním nějakým olejem. To by ten řemen nepřežil (je to na bázi neoprenu a tomu ty oleje nesvědčí). Co trošku pomůže je mýdlo. Nechat ho trochu změknout a potom lehce přejet přes zuby, popř. to změklé mýdlo setřít prsty a potom to namazat prsty na řemen. Stačí trochu, když toho dáš moc, tak ti to bude za mokra pěnit :-) Jednou nebylo po ruce mýdlo tak jsem zkusil jakýsi saponát (JAR nebo něco podobného), taky to fungovalo proti vrzání, ale jakmile jsem zmoknul tak to udělalo celkem dost bublin – v podstatě nebyl řemen ani řemenice pod tou hustou pěnou ani vidět :-) Ale aspoň jsem trochu umyl kolo. Takže stačí trochu a spíš mýdlo. V nouzi poslouží to trochu namočit, polít to vodou z bidonu.

        Mě vrzal předchozí typ s 8mm roztečí – díky menším zubům musel být dost napnutý, přesto občas přeskočil. Carbon Gates má 11mm rozteč, takže je to trochu lepší. Já mám teď 14mm, ten nepřeskakuje, nemusí být tak napnutý a zatím nevrže. Nevím jak máš ten řemen napnutý, ale možná když ho trochu povolíš, tak vrzat přestane.

        Jinak jsem rád, že vrže i CG a není to vlastnost jen mých výrobků. Se svou třetí generací pohonu začínám být spokojený.

        0 0
        • Smazaný účet  

          To jsem ani nevěděl, že existují alternativy ke CG. To napnutí musím zkontrolovat, je na to nějaká aplikačka pro Android, která měří Hz. Alfine už testuješ? Já z toho odporu byl zpočátku dost nešťasnej…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.